abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220919542
Ook wel grappig, in Nederland doen we telkens moeilijk over een blokkade op het einde van de A12.

https://nos.nl/artikel/26(...)-legt-bergroute-plat
quote:
Dorpje in Tirol is drukte op Brennerpas beu en legt bergroute plat
In Oostenrijk sluiten ze gewoon een hele pas af. Ik hoop dat onze activisten ook op die manier wat effectiever worden.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:15:07 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220920904
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ook wel grappig, in Nederland doen we telkens moeilijk over een blokkade op het einde van de A12.

https://nos.nl/artikel/26(...)-legt-bergroute-plat
[..]
In Oostenrijk sluiten ze gewoon een hele pas af. Ik hoop dat onze activisten ook op die manier wat effectiever worden.
Henk Wijngaard tolt in zijn graf.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:57:55 #103
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220921940
Moeten constructies die leiden tot uitbuiting niet gewoon wettelijk verboden worden?
quote:
Afrikaanse chauffeurs leggen beslag op achterstallig loon bij Nederlandse transportbedrijven

Vandaag 13:50

Een aantal Afrikaanse chauffeurs heeft beslag laten leggen bij verschillende Nederlandse transportbedrijven vanwege meer dan 200.000 euro aan achterstallig loon. De chauffeurs werkten voor een Litouws bedrijf, maar reden voor Nederlandse opdrachtgevers. De FNV steunt de actie en beschuldigt de opdrachtgevers in het radio-programma Pointer (KRO-NCRV) van het wegkijken bij mensenrechtenschendingen.

Het gaat om de transportbedrijven Samskip, P&O Ferrymasters, DFDS, ECS, CTV en Olof-Mega Travel Trailers. Lex Lecomte van FNV Transport licht de beslaglegging toe: “We hopen dat opdrachtgevers eindelijk wakker worden. Want dan weten ze dat als het misgaat ze ook fors moeten gaan betalen.”

De deurwaarder heeft vrijdag namens de chauffeurs beslag gelegd bij de bedrijven. De bedrijven reageren wisselend:


Verbroken beloftes

Pointer sprak op voorwaarde van anonimiteit met een aantal van de Afrikaanse chauffeurs. Hoewel ze in dienst waren van een Litouws bedrijf reden ze nooit in Litouwen, maar alleen maar in West-Europa. “We kregen niet betaald zoals beloofd, en we moesten alleen maar in onze truck blijven”, zegt een van hen in de radio-uitzending op NPO Radio 1. Uiteindelijk liep het achterstallig loon op tot 232.000 euro voor vier chauffeurs.

Dat komt mede door de constructie die het Litouwse bedrijf gebruikte. Door de vele kilometers op de Nederlandse wegen hebben de chauffeurs recht op Nederlands loon als ze in ons land rijden. Maar het Litouwse bedrijf betaalde dat niet. Lecomte is duidelijk: “Ik vind het puur crimineel gedrag. Deze constructies moeten gewoon uitgebannen worden.”

Volgens Lecomte zijn dit soort constructies helaas gebruikelijk, en worden deze oogluikend toegestaan door Nederlandse opdrachtgevers: “We hopen dat ze eindelijk wakker worden, want de meeste opdrachtgevers doen aan struisvogelpolitiek.”
https://www.nporadio1.nl/(...)e-transportbedrijven
pi_220923053
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:57 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Moeten constructies die leiden tot uitbuiting niet gewoon wettelijk verboden worden?
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)e-transportbedrijven
Dat zijn ze ook al, als dit hetzelfde bedrijf uit Litouwen betreft.

https://www.nlarbeidsinsp(...)llegaal-aan-het-werk
pi_220923062
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:57 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Moeten constructies die leiden tot uitbuiting niet gewoon wettelijk verboden worden?
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)e-transportbedrijven
Dit speelt al een flinke tijd en eigenlijk iedereen in de transportwereld weet er van.

Goedkoop hé.
pi_220923298
Europe vs America

https://open.substack.com(...)s-america-a-response

Dit zou iedereen moeten lezen, met een speciaal plekje voor Nederland in het artikel. @Perrin @KaheemSaid

(sommigen proberen bepaalde rechtse agendas er doorheen te drukken, zeker weten - waarmee natuurlijk niet is gezegd dat alles moet blijven zoals het is)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2026 19:48:46 ]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:40:36 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220924633
https://www.ad.nl/politie(...)etsplannen~ad102a4f/

Dit is wel interessant. Gaat D66 hierin mee om het gehate PRO buiten te houden?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220925129
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:40 schreef -XOR- het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)etsplannen~ad102a4f/

Dit is wel interessant. Gaat D66 hierin mee om het gehate PRO buiten te houden?
Dat lijkt me niet.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 22:50:55 #109
5428 crew  miss_sly
pi_220925141
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:40 schreef -XOR- het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)etsplannen~ad102a4f/

Dit is wel interessant. Gaat D66 hierin mee om het gehate PRO buiten te houden?
Dat kan niet waar zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:52:02 #110
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220925149
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:40 schreef -XOR- het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)etsplannen~ad102a4f/

Dit is wel interessant. Gaat D66 hierin mee om het gehate PRO buiten te houden?
In China wil men de condooms duurder maken dat is eigenlijk hetzelfde toch?

Maar waarom zoveel mensen , voor de arbeidsproductie??

Als we binnenkort humanoids hebben die steeds meer taken gaan overnemen in de zorg en ziekenhuizen
Humanoids gaan ons opereren en naar het ziekenhuis en therapeut rijden, met ons wandelen en onze pillen aangeven
Ons eten in de magnetron doen

quote:
De SGP wil dat het kabinet-Jetten maatregelen neemt om de 'historisch hoge' abortuscijfers naar beneden te brengen.
Gebeurt dat niet, dan kan het minderheidskabinet naar steun van de orthodox-christelijke partij fluiten.
Hanneke Keultjes 30 mei 2026, 11:51

Sinds 2022 stijgt het aantal abortussen in Nederland.
Na jarenlang tussen de 30.000 en 33.000 te hebben geschommeld, waren het er in 2024 39.000.
,,Er zijn substantiële stappen nodig om de historisch hoge abortuscijfers naar beneden te brengen", aldus SGP-leider Stoffer zaterdag op de jaarlijkse partijdag in Nieuwegein.


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-05-2026 02:48:34 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220926289
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kan niet waar zijn.
Ik zou niet weten waarom je je als SGP hiermee wilt bemoeien, maar aan de andere kant is dit een prijs die je moet betalen als minderheidskabinet.
pi_220926304
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:40 schreef -XOR- het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)etsplannen~ad102a4f/

Dit is wel interessant. Gaat D66 hierin mee om het gehate PRO buiten te houden?
Als ze onder de 10 zetels willen duiken bij de volgende verkiezingen moeten ze daar vooral in meegaan.
  zondag 31 mei 2026 @ 07:58:47 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220926524
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 07:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als ze onder de 10 zetels willen duiken bij de volgende verkiezingen moeten ze daar vooral in meegaan.
De vraag is meer wat de schaduwpremier wil.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220927328
twitter


Vals kreng. Toneelstuk voor de bühne.
pi_220927501
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:50 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Vals kreng. Toneelstuk voor de bühne.
Wat stond er? Is nu niet meer te lezen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 10:23:03 #116
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220927582
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 07:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De vraag is meer wat de schaduwpremier wil.
Dilan zeker?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220927585
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:13 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Wat stond er? Is nu niet meer te lezen.
Mona Keijzer houdt deur naar Forum voor Democratie open na clash met Lidewij de Vos

Zelfstandig Tweede Kamerlid Mona Keijzer raakte dinsdag tijdens een debat over de normalisering van geweld in de politiek en samenleving in een clash met Forum voor Democratie-fractievoorzitter Lidewij de Vos, maar ze sluit een samenwerking met de partij zeker niet uit.
https://wnl.tv/2026/05/30(...)-democratie-niet-uit

Opportunistisch toneelstukje dus.
pi_220927619
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Mona Keijzer houdt deur naar Forum voor Democratie open na clash met Lidewij de Vos

Zelfstandig Tweede Kamerlid Mona Keijzer raakte dinsdag tijdens een debat over de normalisering van geweld in de politiek en samenleving in een clash met Forum voor Democratie-fractievoorzitter Lidewij de Vos, maar ze sluit een samenwerking met de partij zeker niet uit.
https://wnl.tv/2026/05/30(...)-democratie-niet-uit

Opportunistisch toneelstukje dus.
Dankjewel. Inderdaad bijzonder opmerkelijk deze houding.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220928218
Oud-Kamervoorzitter Bosma deelt een video van Parijs van 'gisteravond', waar allerlei racistische reacties en remigratie-fantasieën onder staan. Video blijkt uit 2022 te zijn, staat er zelfs als community note bij, maar het maakt ze gewoon écht niets meer uit of dingen kloppen.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mn52klm22s2m

Wat had hij toch leuke gedichtjes en humor. Daar stemmen we nog een keer op, dachten 65+ Tweede Kamerleden

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2026 11:58:00 ]
pi_220928300
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
Oud-Kamervoorzitter Bosma deelt een video van Parijs van 'gisteravond', waar allerlei racistische reacties en remigratie-fantasieën onder staan. Video blijkt uit 2022 te zijn, staat er zelfs als community note bij, maar het maakt ze gewoon écht niets meer uit of dingen kloppen.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mn52klm22s2m

Wat had hij toch leuke gedichtjes en humor. Daar stemmen we nog een keer op, dachten 65+ Tweede Kamerleden
Wat genant
pi_220928317
Ander onderwerp

Waarom verliezen linkse partijen op het onderwerp wonen aan populistische partijen? Is PRO inderdaad te erg een yuppen partij?

Ik heb wat Wilders stemmers gesproken (2023, 2025) en zij vinden wonen met stip een 1. Onderwerp

Natuurlijk speelt een deel van de media ook een rol die het framed als asielzoekers krijgen een gratis huis (de meeste moeten jaren wachten, wat in het niets valt met tientallen jaren een wachtrij)
  zondag 31 mei 2026 @ 12:20:56 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220928365
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Waarom verliezen linkse partijen op het onderwerp wonen aan populistische partijen?
Ik heb hier reeds eerder een theorie over geponeerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220928620
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ander onderwerp

Waarom verliezen linkse partijen op het onderwerp wonen aan populistische partijen? Is PRO inderdaad te erg een yuppen partij?

Ik heb wat Wilders stemmers gesproken (2023, 2025) en zij vinden wonen met stip een 1. Onderwerp

Natuurlijk speelt een deel van de media ook een rol die het framed als asielzoekers krijgen een gratis huis (de meeste moeten jaren wachten, wat in het niets valt met tientallen jaren een wachtrij)
Het stoppen van de HRA zonder dat er iets tegenover staat terwijl de meeste huizen eigenaren zich ernstige zorgen maken over over de betaalbaarheid van de woning misschien?

Vervolgens zijn de beperkende factoren voor woningbouw (stikstof, netcongestie) twee zaken die vooral kunnen worden gezien als linkse speerpunten.

En natuurlijk het hele asielvraagstuk.
  zondag 31 mei 2026 @ 13:20:04 #124
13309 nostra
ask why
pi_220928684
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 07:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom je je als SGP hiermee wilt bemoeien, maar aan de andere kant is dit een prijs die je moet betalen als minderheidskabinet.
Omdat dit hun uitgelezen kans voor een quid pro quo is?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220928785
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Omdat dit hun uitgelezen kans voor een quid pro quo is?
Ik bedoel het abortus standpunt/wetgeving.

Waarom wil je bepalen wat iemand anders doet in een dergelijke situatie.

Dat ze dit willen uitruilen voor steun lijkt me inderdaad een uitgelezen kans.
pi_220929348
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik bedoel het abortus standpunt/wetgeving.

Waarom wil je bepalen wat iemand anders doet in een dergelijke situatie.

Dat ze dit willen uitruilen voor steun lijkt me inderdaad een uitgelezen kans.
Ik kan me herinneren dat het willen terugdringen van abortuscijfers en wat het kabinet hier aan ging doen zo’n beetje het hoofdpunt was van Stoffer tijdens het debat over de regeringsverklaring.

Ik weet niet meer precies wat z’n argumentatie was want het is inderdaad een beetje een standpunt waarvan je gaat ‘Err oke… maar hoe zie je dat voor je zonder draconische maatregelen :') Wat wil je nou precies?’
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 15:15:55 #127
375570 crew  Cyan9
pi_220929396
Ik zou het heel kwalijk vinden als D66 (maar ook CDA en VVD) hier in mee gaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220929563
quote:
85s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:15 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zou het heel kwalijk vinden als D66 (maar ook CDA en VVD) hier in mee gaan.
De vraag is wat er is om in mee te gaan. Is er een wetsvoorstel? Is er een opzet voor een onderzoek? Wat wil SGP?

Als ze SGP mee kunnen krijgen door een miljoentje of twee toe te zeggen naar onderzoek ofzo dan kan het het wel waard zijn. Maar meer dan dat kan niet en zouden ze ook niet moeten doen.
pi_220929968
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:08 schreef vPlien het volgende:

[..]
Ik kan me herinneren dat het willen terugdringen van abortuscijfers en wat het kabinet hier aan ging doen zo’n beetje het hoofdpunt was van Stoffer tijdens het debat over de regeringsverklaring.

Ik weet niet meer precies wat z’n argumentatie was want het is inderdaad een beetje een standpunt waarvan je gaat ‘Err oke… maar hoe zie je dat voor je zonder draconische maatregelen :') Wat wil je nou precies?’
Stijgende abortuscijfers staan ook progressieve partijen niet om te juichen, maar zij zien dan wel een heel andere weg voor zich. Zoals voorlichting op scholen en anticonceptie in basispakket (en minder armoede!), wat juist de conservatieven en reactionairen frustreren en SGP absoluut op tegen is.

Ook hier weer het geijkte patroon van rechtse krachten die expres een probleem c.q. voldongen feit scheppen om daarna met de botte bijl en 'hard aanpakken' het probleem (niet!) op te lossen.

We moeten iig niet in het frame trappen dat progressieven meer abortus willen (net zoals: meer vluchtelingen - ook niet waar)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2026 16:19:52 ]
pi_220930003
Premies zijn van werknemers

Door alle sluiproutes, belastingcadeautjes en financiële vluchtheuvels is het belastingstelsel in Nederland een stuk minder progressief dan het oogt. Vooral de rijken profiteren – en de bedrijvenlobby wil dat graag zo houden.
https://www.groene.nl/artikel/premies-zijn-van-werknemers
  zondag 31 mei 2026 @ 16:46:56 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220930102
Geertje stuurt aan op een Entlösung:



Kiezers van bepaalde politieke partijen werken hier liever mee samen dan met PRO, "omdat negers". Ik voel steeds meer kotsneigingen opkomen bij rechts Nederland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220930165
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ander onderwerp

Waarom verliezen linkse partijen op het onderwerp wonen aan populistische partijen? Is PRO inderdaad te erg een yuppen partij?

Ik heb wat Wilders stemmers gesproken (2023, 2025) en zij vinden wonen met stip een 1. Onderwerp

Natuurlijk speelt een deel van de media ook een rol die het framed als asielzoekers krijgen een gratis huis (de meeste moeten jaren wachten, wat in het niets valt met tientallen jaren een wachtrij)
Omdat het makkelijker is leugens over dit onderwerp te spuien die goed aankomen bij stemmers die dat zo voelen. Terwijl links nog steeds het "eerlijke verhaal" wil vertellen aan potentiële kiezers. Maar die potentiële kiezers willen niet horen hoe de waarheid in elkaar zit, da's te moeilijk, ze willen gewoon horen dat ze gelijk hebben. En rechts heeft daar totaal geen moeite mee. Resultaat is belangrijker dan de feiten
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 31 mei 2026 @ 17:00:39 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220930201
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:

Is PRO inderdaad te erg een yuppen partij?

Ja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220930250
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:55 schreef Sabata het volgende:

[..]
Omdat het makkelijker is leugens over dit onderwerp te spuien die goed aankomen bij stemmers die dat zo voelen. Terwijl links nog steeds het "eerlijke verhaal" wil vertellen aan potentiële kiezers. Maar die potentiële kiezers willen niet horen hoe de waarheid in elkaar zit, da's te moeilijk, ze willen gewoon horen dat ze gelijk hebben. En rechts heeft daar totaal geen moeite mee. Resultaat is belangrijker dan de feiten
Sure thing. We zagen het in het debat op tv Wilders vs Timmermans over afschaffen van het eigen risico.

Toch kunnen er tientallen miljarden naar ASML, Tata Steel, Shell, Booking, de NAVO maar als het gaat om wonen, goede zorg of sociale zekerheid dan is er geen geld.

D66 en Pro lijken gewoon net zo neoliberaal als de VVD. Een echte linkse partij (zoals de SP is) zou tegen de NAVO norm zijn om Trump zijn donateurs te spekken. Pro is dat niet.
pi_220930267
Geert is een haatzaaier
  zondag 31 mei 2026 @ 17:18:15 #136
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220930295
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef -XOR- het volgende:
Geertje stuurt aan op een Entlösung:

[ afbeelding ]

Kiezers van bepaalde politieke partijen werken hier liever mee samen dan met PRO, "omdat negers". Ik voel steeds meer kotsneigingen opkomen bij rechts Nederland.
Tja,zijn concurrentie op rechts is meer in het nieuws, dus dan moet hij overtoepen…
pi_220930509
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:55 schreef Sabata het volgende:

[..]
Omdat het makkelijker is leugens over dit onderwerp te spuien die goed aankomen bij stemmers die dat zo voelen. Terwijl links nog steeds het "eerlijke verhaal" wil vertellen aan potentiële kiezers. Maar die potentiële kiezers willen niet horen hoe de waarheid in elkaar zit, da's te moeilijk, ze willen gewoon horen dat ze gelijk hebben. En rechts heeft daar totaal geen moeite mee. Resultaat is belangrijker dan de feiten
Wat is het eerlijke verhaal?
pi_220930998
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Wat is het eerlijke verhaal?
Het eerlijke verhaal is dat iedereen weet dat er sneller meer huizen gebouwd moeten worden, maar net als op vrijwel alle onderwerpen is het land volledig vastgeroest. Het eerlijke verhaal is dat politici hier geen oplossingen voor hebben maar net doen alsof dat wel zo is. Links al helemaal niet, omdat elke keer als er ook maar een bedrijf ergens in de keten winst dreigt te maken er meteen een extra maatregel moet komen. Rechts doet daar dan vervolgens niet aan omdat niemand inmiddels door de bomen het bos meer kan zien, en omdat rechts ook te veel verantwoordelijkheden overgeheveld heeft naar compleet incompetente gemeenten.

En zo krijg je dus geen vooruitgang en zelfs achteruitgang zoals die walgelijke huurwet van Hugo de Jonge, die niet alleen miljarden kapitaalvernietiging en minder huizenbouw tot gevolg heeft maar ook starters zonder rijke ouders nog minder opties geeft.

Zowel linkse als rechtse partijen stemden voor dat gedrocht.

Maar dit is allemaal veel te genuanceerd natuurlijk, het is veel lekkerder om gewoon de onderbuik te laten spreken en rechts cq links overal de schuld van te geven.
  zondag 31 mei 2026 @ 19:18:50 #139
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220931117
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het eerlijke verhaal is dat iedereen weet dat er sneller meer huizen gebouwd moeten worden, maar net als op vrijwel alle onderwerpen is het land volledig vastgeroest.

Het eerlijke verhaal is dat politici hier geen oplossingen voor hebben maar net doen alsof dat wel zo is. Links al helemaal niet, omdat elke keer als er ook maar een bedrijf ergens in de keten winst dreigt te maken er meteen een extra maatregel moet komen. Rechts doet daar dan vervolgens niet aan omdat niemand inmiddels door de bomen het bos meer kan zien, en omdat rechts ook te veel verantwoordelijkheden overgeheveld heeft naar compleet incompetente gemeenten.

En zo krijg je dus geen vooruitgang en zelfs achteruitgang zoals die walgelijke huurwet van Hugo de Jonge, die niet alleen miljarden kapitaalvernietiging en minder huizenbouw tot gevolg heeft maar ook starters zonder rijke ouders nog minder opties geeft.

Zowel linkse als rechtse partijen stemden voor dat gedrocht.

Maar dit is allemaal veel te genuanceerd natuurlijk, het is veel lekkerder om gewoon de onderbuik te laten spreken en rechts cq links overal de schuld van te geven.
nou de ruimtelijke ordening is door de VVD met het beleid van Stef Blok bij de provincies neergelegd en hij heeft het Ministerie van R en O opgeheven, dus de overheid kan niets meer dan zoete broodjes bakken en de provincies hebben totaal geen zin in woningbouw anders dan voor hun achterban en beleidsvrienden

ook het sluiten van de bejaardenhuizen was een verkeerde beslissing in die periode

en de 3 grote linkse steden hebben ook nauwelijks zin in woningbouw

Binnenstedelijk bouwen is zeer kostbaar en heel moeilijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220931140
In deze linkse stad (Nijmegen) wordt er flink gebouwd
  zondag 31 mei 2026 @ 19:27:25 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220931205
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef -XOR- het volgende:
Geertje stuurt aan op een Entlösung:

[ afbeelding ]

Kiezers van bepaalde politieke partijen werken hier liever mee samen dan met PRO, "omdat negers". Ik voel steeds meer kotsneigingen opkomen bij rechts Nederland.
Vreemd, in de tweets van Wilders wordt niets over 'negers' gezegd namelijk, wel over het wangedrag van jongeren in Parijs, waarvan wederom een heel groot deel met een migratieachtergrond uit (Noord-)Afrika.

Waarom maak je daar vervolgens een argument over 'negers' van als dit in de tweet helemaal niet wordt gezegd? Bovendien is het nogal smerig om hier het woord 'endlösung' voor te gebruiken, want dat wijst op de plannen van Nazi-Duitsland voor de fysieke vernietiging van de Joodse populatie van Europa. Letterlijk niemand steekt hier in op een vernietiging van wie dan ook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220931273
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:20 schreef Cupfighter het volgende:
In deze linkse stad (Nijmegen) wordt er flink gebouwd
Dat soort infill is leuk maar zet totaal geen zoden aan de dijk. Nieuwe wijken moeten er komen, maar dat gaat veel en veel te langzaam.
  zondag 31 mei 2026 @ 19:46:05 #143
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220931412
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat soort infill is leuk maar zet totaal geen zoden aan de dijk. Nieuwe wijken moeten er komen, maar dat gaat veel en veel te langzaam.
Tja, allerlei partijen weigeren de stikstofuitstoot flink te beperken, dat vertraagt nogal…
  zondag 31 mei 2026 @ 19:48:50 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220931452
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vreemd, in de tweets van Wilders wordt niets over 'negers' gezegd namelijk, wel over het wangedrag van jongeren in Parijs, waarvan wederom een heel groot deel met een migratieachtergrond uit (Noord-)Afrika.

Waarom maak je daar vervolgens een argument over 'negers' van als dit in de tweet helemaal niet wordt gezegd? Bovendien is het nogal smerig om hier het woord 'endlösung' voor te gebruiken, want dat wijst op de plannen van Nazi-Duitsland voor de fysieke vernietiging van de Joodse populatie van Europa. Letterlijk niemand steekt hier in op een vernietiging van wie dan ook.
Sure.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220931487
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat soort infill is leuk maar zet totaal geen zoden aan de dijk. Nieuwe wijken moeten er komen, maar dat gaat veel en veel te langzaam.
Nijmegen Noord is nieuw en in de Winkelsteeg gaat ook een nieuwe wijk komen

Los daarvan wordt er in de bestaande wijken ook gebouwd
  zondag 31 mei 2026 @ 20:36:03 #146
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220931823
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nijmegen Noord is nieuw en in de Winkelsteeg gaat ook een nieuwe wijk komen

Los daarvan wordt er in de bestaande wijken ook gebouwd
we moeten niet meer in laaggelegen gebieden bouwen, dus Nijmegen eo is wel goed

Almere en Eemvallei is fout , in groene hart bouwen ook en dat rare plannetje van D66 in het markermeer bouwen is helemaal gestoord
alles links van Utrecht ligt zeeer diep onder NAP
Alles achter de heuvelrug is prima

Als de eerste bank voorwaarden gaat stellen omtrent NAP hoogte , dan kan het doorslaan
quote:
AI-overzicht
Zoetermeer ligt grotendeels onder het Normaal Amsterdams Peil (NAP). Het maaiveld bevindt zich gemiddeld op circa -3 tot -6 meter NAP, wat betekent dat de stad flink onder de zeespiegel ligt.

indebuurt.nl +2
De hoogte verschilt echter per polder en wijk:
Diepe polders: Wijken zoals De Leyens liggen bijvoorbeeld op ongeveer -4 meter NAP. In sommige andere peilgebieden kan dit lokaal zelfs oplopen tot -6 meter NAP.


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 31-05-2026 20:41:33 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 31 mei 2026 @ 21:09:56 #147
13309 nostra
ask why
pi_220932023
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:55 schreef Sabata het volgende:
Terwijl links nog steeds het "eerlijke verhaal" wil vertellen aan potentiële kiezers. Maar die potentiële kiezers willen niet horen hoe de waarheid in elkaar zit, da's te moeilijk, ze willen gewoon horen dat ze gelijk hebben.
De grammofoonplaat "ons verhaal is het echte verhaal, maar de mensen zijn te dom om het te begrijpen dus daarom verliezen we steeds" wordt wel erg vermoeiend.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220932050
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef -XOR- het volgende:
Geertje stuurt aan op een Entlösung:

[ afbeelding ]

Kiezers van bepaalde politieke partijen werken hier liever mee samen dan met PRO, "omdat negers".
Ik heb de filmpjes niet bekeken, maar heb het vermoeden dat ze daar over het algemeen niet zo donker zijn :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 31 mei 2026 @ 22:00:12 #149
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_220932328
quote:
81s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:09 schreef nostra het volgende:

[..]
De grammofoonplaat "ons verhaal is het echte verhaal, maar de mensen zijn te dom om het te begrijpen dus daarom verliezen we steeds" wordt wel erg vermoeiend.
De goedkope praatjes zoals het verwijderen van eigen risico, asielnoodwet en dergelijke ook, om vervolgens veel zetels te krijgen en het niet te doen omdat de realiteit toch wel wat lastiger is.

De politiek is sowieso erg vermoeiend tegenwoordig.
pi_220932631
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Sure thing. We zagen het in het debat op tv Wilders vs Timmermans over afschaffen van het eigen risico.

Toch kunnen er tientallen miljarden naar ASML, Tata Steel, Shell, Booking, de NAVO maar als het gaat om wonen, goede zorg of sociale zekerheid dan is er geen geld.

D66 en Pro lijken gewoon net zo neoliberaal als de VVD. Een echte linkse partij (zoals de SP is) zou tegen de NAVO norm zijn om Trump zijn donateurs te spekken. Pro is dat niet.
De ene is neoliberaal met een progressief randje. De ander progressief met een neoliberaal randje.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')