Heb je hier ook een bron van? Ik heb net dus al aangetoond dat als het bijvoorbeeld om de criminaliteit ging, Joden juist waren ondervertegenwoordigd. Wederom geef je dus een hele eigen draai aan de feitelijke geschiedenis.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die arme Joden trokken in de loop der tijd naar Duitsland en gingen er een onderklasse vormen die ook in de 'verkeerde lijstjes' terug te vinden was.
En dus kennelijk was er ook ooit in de bollenstreek een arme groep joden.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron van? Ik heb net dus al aangetoond dat als het bijvoorbeeld om de criminaliteit ging, Joden juist waren ondervertegenwoordigd. Wederom geef je dus een hele eigen draai aan de feitelijke geschiedenis.
Stellen != aantonen, maar goed, dat er in Duitsland arme Joodse wijken met relatief veel criminaliteit waren moet je maar van me aannemen.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron van? Ik heb net dus al aangetoond dat als het bijvoorbeeld om de criminaliteit ging, Joden juist waren ondervertegenwoordigd. Wederom geef je dus een hele eigen draai aan de feitelijke geschiedenis.
Goede bron ja, 'trust me, bro'.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Stellen != aantonen, maar goed, dat er in Duitsland arme Joodse wijken met relatief veel criminaliteit waren moet je maar van me aannemen.
En dat jij met jouw blinddoek voor niet ziet wat voor overeenkomsten er zijn als je armoede plus misdaadcijfers niet los kunt zien van misdaadcijfers en afkomst.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Goede bron ja, 'trust me, bro'.
Het mag inmiddels wel heel duidelijk dat de huidige situatie met zulke relschoppers van (Noord-)Afrikaanse afkomst totaal onvergelijkbaar is als de situatie met Joden in aanloop naar de Holocaust. Dit laatste was echt een gitzwarte bladzijde in de geschiedenis van Europa, waar het uitzetten van zulke jongeren die zich misdragen een positieve bladzijde zou kunnen zijn.
En ter verdediging komen van relschoppers, die aantonen nul respect te hebben voor de Westerse samenleving en provocatief met vlaggen van Marokko of Algerije staan te zwaaien, is gewoon verwerpelijk te noemen.
Die overeenkomsten zijn er simpelweg niet. Dat is inmiddels wel aangetoond.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En dat jij met jouw blinddoek voor niet ziet wat voor overeenkomsten er zijn als je armoede plus misdaadcijfers niet los ziet van misdaadcijfers en afkomst.
Bron?quote:Op maandag 1 juni 2026 17:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die overeenkomsten zijn er simpelweg niet. Dat is inmiddels wel aangetoond.
quote:Worden eisen voor waterkwaliteit het nieuwe stikstofdossier? 'Bouw ligt stil als water niet schoon is'
01 jun 2026, 06:30
Karlijn van der Nat
Terwijl Nederland worstelt met de woningnood, groeit achter de schermen de angst voor een nieuwe juridische crisis die de bouw kan vertragen. Nieuwe richtlijnen over waterkwaliteit kunnen een groot obstakel worden. "We stellen het probleem uit."
De Europese Kaderrichtlijn Water (KRW) is aan het begin van deze eeuw opgesteld om de waterkwaliteit in Europa te verbeteren. Het moet ervoor zorgen dat het grond- en oppervlaktewater in alle Europese landen eind 2027 schoon en gezond is. Zoals het er nu naar uit ziet haalt Nederland die doelen waarschijnlijk niet, en dat kan grote gevolgen hebben voor vergunningen, infrastructuur en woningbouw.
Waarschuwing vanuit de bouw
Opvallend genoeg komt de waarschuwing over het niet halen van de richtlijnen niet alleen van natuurorganisaties. Ook bouwbedrijven, projectontwikkelaars en woningcorporaties maken zich zorgen. Volgens voorzitter Arno Visser van vereniging Bouwend Nederland is het probleem al jaren bekend.
"We weten al meer dan twintig jaar dat we dit moeten aanpakken", zegt hij. "Nederland heeft steeds uitstel gevraagd, maar in 2027 is dat niet langer mogelijk." Vanaf dat moment wordt de richtlijn gehandhaafd en kunnen bouwprojecten die niet aan de eisen voldoen worden stilgelegd.
Stilleggen van nieuwbouwprojecten
Nieuwbouwprojecten kunnen effect hebben op de waterkwaliteit, vooral wanneer tijdens de bouw grondwater moet worden weggepompt. "Als je in de bouw een kelder of fundering aanlegt, begint het werk vaak met het wegpompen van grondwater", legt Visser uit. Dat water wordt later meestal weer terug de bodem in gepompt, maar juist daar ontstaat volgens hem discussie over.
"Dat grondwater is vaak vervuild en dan krijg je een gekke situatie: je mag het wel oppompen, maar vervolgens ontstaat de vraag of je het ook weer mag terugpompen", zegt hij. "Als het water niet schoon genoeg is, kan een bouwproject daardoor ineens stil komen te liggen."
Duidelijkheid
De bouwsector vraagt daarom om beter overheidsbeleid en duidelijke regie. "De oproep is in de eerste plaats aan het bevoegd gezag en aan de mensen die de regels maken: zorg voor duidelijkheid", zegt Visser.
"Is het nou zo dat je water wel weg mag pompen, maar het water niet terug mag pompen? Dat moet duidelijker gemaakt worden", zegt hij.
Verschillende factoren
Hoewel de Kaderrichtlijn Water al bijna 27 jaar bestaat, heerst er bij veel projecten nog verwarring om welke concrete doelen het precies gaat en hoe streng deze straks worden getoetst. Tessa Rötscheid doet aan de Universiteit Utrecht onderzoek naar de juridische kant van de Kaderrichtlijn Water en op welke manier deze geīmplementeerd kunnen worden.
"De vraag of projecten al dan niet doorgang kunnen vinden, hangt zowel nu als in de toekomst af van veel verschillende factoren", zegt Rötscheid. "Denk aan de locatie, de omvang van het project, maar ook aan de vraag welke invloed het heeft op de waterdoelen in dat gebied."
De gevolgen
Als Nederland in 2027 niet voldoet aan de Kaderrichtlijn Water, kan dat uiteindelijk leiden tot sancties vanuit de Europese Unie. "In het uiterste geval kan Nederland dwangsommen of boetes opgelegd krijgen", zegt Rötscheid.
Naast geldboetes heeft het ook effect op de gezondheid van de mens. Rötscheid benadrukt dat de Kaderrichtlijn Water niet alleen draait om regels en juridische en financiële risico's. "Uiteindelijk gaat het ook over de kwaliteit van onze leefomgeving", zegt ze. "Mensen willen kunnen zwemmen, recreëren en leven met schoon water."
Lees de vorige pagina's maar terug, daar is argument naar argument uiteengevallen in een poging allerlei vergelijkingen te trekken met de Jodenvervolging. Die is er niet, want die vervolging was op basis van raciale complottheorieën ondanks dat Joden op talloze positieve manieren oververtegenwoordigd waren.quote:
Een visie is voor de oogarts..VVD Rutte.quote:"We weten al meer dan twintig jaar dat we dit moeten aanpakken", zegt hij. "Nederland heeft steeds uitstel gevraagd, maar in 2027 is dat niet langer mogelijk." Vanaf dat moment wordt de richtlijn gehandhaafd en kunnen bouwprojecten die niet aan de eisen voldoen worden stilgelegd.
En ik doe dan niet mee met jouw misbruik van het labelen van mensen.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Lees de vorige pagina's maar terug, daar is argument naar argument uiteengevallen in een poging allerlei vergelijkingen te trekken met de Jodenvervolging. Die is er niet, want die vervolging was op basis van raciale complottheorieën ondanks dat Joden op talloze positieve manieren oververtegenwoordigd waren.
De enige reden waarom er naar de (aanloop) naar Holocaust wordt gewezen is omdat sommigen denken dat als men die vergelijking kan maar maken, men vervolgens in de bres kan springen voor zulke Franse jongeren. Ik weiger dat ahistorische spelletje mee te spelen, als je daar de Holocaust voor wilt misbruiken, succes, ik doe er niet aan mee.
Verdedigen van neo-nazistische tweets is verwerpelijk te noemen.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Goede bron ja, 'trust me, bro'.
Het mag inmiddels wel heel duidelijk dat de huidige situatie met zulke relschoppers van (Noord-)Afrikaanse afkomst totaal onvergelijkbaar is als de situatie met Joden in aanloop naar de Holocaust. Dit laatste was echt een gitzwarte bladzijde in de geschiedenis van Europa, waar het uitzetten van zulke jongeren die zich misdragen een positieve bladzijde zou kunnen zijn.
En ter verdediging komen van relschoppers, die aantonen nul respect te hebben voor de Westerse samenleving en provocatief met vlaggen van Marokko of Algerije staan te zwaaien, is gewoon verwerpelijk te noemen.
Dit lijkt me een uitgelezen kans om waterzuiverings installaties en wateropslag te combineren tot 1 mooi delta project.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:59 schreef Bondsrepubliek het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)iet-schoon-is-163804
[..]
Dat doet niemand.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Verdedigen van neo-nazistische tweets is verwerpelijk te noemen.
Jij verdedigt zijn rattige tweets.quote:
Die tweet is niet 'neo-nazistisch'. Daar ga je de mist in.quote:
Hahaquote:Op maandag 1 juni 2026 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die tweet is niet 'neo-nazistisch'. Daar ga je de mist in.
Wat is het dan wel?quote:Op maandag 1 juni 2026 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
quote:Dit is enige oplossing voor asielopvang'
In het eerste kwartaal van dit jaar daalde het aantal asielaanvragen in België met maar liefst 30,5% door het strengste asielbeleid ooit van minister Anneleen Van Bossuyt.
De Belgen omzeilen Europese regelgeving waardoor ze strenger asielbeleid hebben dan Nederland.
Hoe dat kan wordt in Nieuws van de dag besproken met EU-correspondent Alexander Bakker en JA21-Kamerlid Diederik Boomsma.
Natuurlijk is hij dat. Er wordt gesteld dat mensen hier niet thuis horen op basis van hun uiterlijk. Iets wat jij verdedigt. Uiteraard doe je dat geheel in lijn met je ideologie waar je Joden als soort opperwezens ziet en Moslims als vuil. Wat dat betreft hebben jij en Wilders inderdaad dezelfde denkbeelden als in ons buurland zo'n 80 jaar terug.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand die dit zegt. Er wordt gewezen op verschillen in gedrag en tevens uitgelegd waar de antipathie vandaan komt. Bij Joden (ging dit natuurlijk ook veel verder dan antipathie) was dit gebaseerd op raciale complottheorieën, bij dit soort Parijse jongeren gaat dat puur om hun gedrag.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij dat. Er wordt gesteld dat mensen hier niet thuis horen op basis van hun uiterlijk. Iets wat jij verdedigt. Uiteraard doe je dat geheel in lijn met je ideologie waar je Joden als soort opperwezens ziet en Moslims als vuil. Wat dat betreft hebben jij en Wilders inderdaad dezelfde denkbeelden als in ons buurland zo'n 80 jaar terug.
Die mensen hebben lang niet allemaal een 'kleurtje'. Ook hier weer: zij maken zichzelf verdacht door hun gedrag, niet door hun huidskleur. Als deze mensen allemaal relaxed op een terras een drankje zaten te doen, had niemand er wat van gezegd.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je zult Wilders dit nooit horen zeggen als bijvoorbeeld Israelische hooligans hier komen rellen, dan vind hij ze juist slachtoffer. Je zult dit Wilders ook niet horen zeggen als VVV Hooligans de boel slopen. Hij gebruikt het specifiek om mensen met een kleurtje verdacht te maken. Vervolgens ga jij dat verdedigen
Laten we de autochtone raddraaiers dan doodschieten.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:26 schreef HowardRoark het volgende:
Die mensen hebben lang niet allemaal een 'kleurtje'. Ook hier weer: zij maken zichzelf verdacht door hun gedrag, niet door hun huidskleur. Als deze mensen allemaal relaxed op een terras een drankje zaten te doen, had niemand er wat van gezegd.
Tja, als jij daar een voorstander van zou zijn (wat mij trouwens niet eens zou verbazen) dat kan natuurlijk.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laten we de autochtone raddraaiers dan doodschieten.
Nee dat kan dus niet. Net als dat Geert van kleurlingen geen tweederangsburgers kan maken. Dat is het verschil tussen jou en mij, ik geloof in de liberale rechtsstaat.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als jij daar een voorstander van zou zijn (wat mij trouwens niet eens zou verbazen) dat kan natuurlijk.
En niet de ene raddraaier boven de andere raddraaier zetten.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet. Net als dat Geert van kleurlingen geen tweederangsburgers kan maken. Dat is het verschil tussen jou en mij, ik geloof in de liberale rechtsstaat.
In een liberale rechtstaat kunnen mensen uit het land worden gezet. Dan gebeurt nu ook in talloze Westerse landen. En hoe strak zulke regeltjes zijn, valt in principe aan te passen.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet. Net als dat Geert van kleurlingen geen tweederangsburgers kan maken. Dat is het verschil tussen jou en mij, ik geloof in de liberale rechtsstaat.
Wet van gelijke behandeling, staat in onze grondwet.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In een liberale rechtstaat kunnen mensen uit het land worden gezet. Dan gebeurt nu ook in talloze Westerse landen. En hoe strak zulke regeltjes zijn, valt in principe aan te passen.
Gelukkig is dat verdragrechtelijk dichtgetimmerd en valt dat niet aan te passen.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In een liberale rechtstaat kunnen mensen uit het land worden gezet. Dan gebeurt nu ook in talloze Westerse landen. En hoe strak zulke regeltjes zijn, valt in principe aan te passen.
Een paspoort kan worden ingetrokken, het gaat er enkel om dat mensen niet staatloos worden gemaakt.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wet van gelijke behandeling, staat in onze grondwet.
dat kan, jaquote:Op dinsdag 2 juni 2026 00:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een paspoort kan worden ingetrokken, het gaat er enkel om dat mensen niet staatloos worden gemaakt.
Dat is dan ook de afgelopen vier jaar bij 90 mensen gebeurd.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 00:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een paspoort kan worden ingetrokken, het gaat er enkel om dat mensen niet staatloos worden gemaakt.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)g-nationaliteit-tweequote:In vier jaar tijd heeft het kabinet van 90 mensen het Nederlanderschap afgenomen
Wat een wassen neus is dmv van het toetsingverbod gw art 120quote:Op maandag 1 juni 2026 23:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wet van gelijke behandeling, staat in onze grondwet.
Nou nou. In een ander topic schreef je nog dit:quote:Op maandag 1 juni 2026 23:26 schreef HowardRoark het volgende:
Die mensen hebben lang niet allemaal een 'kleurtje'. Ook hier weer: zij maken zichzelf verdacht door hun gedrag, niet door hun huidskleur. Als deze mensen allemaal relaxed op een terras een drankje zaten te doen, had niemand er wat van gezegd.
quote:Op maandag 1 juni 2026 22:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat heb jij liever?
Een of andere Ria uit een volkswijk die haar halve leven niet heeft gewerkt?
Of een Mohammed uit Syrie die ondanks zijn hoge diploma een kapperszaak is begonnen?
quote:Op maandag 1 juni 2026 22:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie liever dat Mohammed uit Syrië dit land niet inkomt en het geld dat er nodig zou zijn om hem op te vangen en te helpen integreren (waarvan de kans groot is dat het faliekant mislukt) naar Ria gaat om haar weer aan het werk te krijgen.
Sssst, hij schreef ergens ook dat ie Ben-Gvir een rechtsextremist vindt die wel mag oprotten uit de regering van Israel, dus kennelijk zit er nog wel iets van redelijkheid in die gedachtes van Howard. Hopen we, want anders vind ik hem gewoon een stoker.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Nou nou. In een ander topic schreef je nog dit:
[..]
[..]
Iets met eilanden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:35 schreef MoreDakka het volgende:
Dus, nog wat gebeurd in de Nederlandse politiek vandaag?
Er wordt wel gewerkt aan het opheffen van het toetsingsverbod voor wat betreft de klassieke grondrechten. Uiteraard geldt dat dan weer niet voor de sociale grondrechten en de algemene rechtsbeginselen, dat zou de burger teveel macht geven ten opzichte van de politiek aldus de politiek.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Wat een wassen neus is dmv van het toetsingverbod gw art 120
Omtzigt wou graag een constitutioneel hof, wat hij nooit kreeg.
Dat zeg je dus precies goed: de liberale rechtstaat is een geloof.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Grondwet is puur een papiertje met uitganspunten en wensen. Zie bijv. het recht op huisvesting.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 05:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er wordt wel gewerkt aan het opheffen van het toetsingsverbod voor wat betreft de klassieke grondrechten. Uiteraard geldt dat dan weer niet voor de sociale grondrechten en de algemene rechtsbeginselen, dat zou de burger teveel macht geven ten opzichte van de politiek aldus de politiek.
Overigens gaat het dan niet om een apart constitutioneel hof, iedere rechter mag na de gedeeltelijke opheffing van het verbod toetsen aan de klassieke grondrechten.
Een venijnig artikel verschenen over 100 dagen Jetten 1.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:35 schreef MoreDakka het volgende:
Dus, nog wat gebeurd in de Nederlandse politiek vandaag?
over de tien steden die ie gaat bouwen ??quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Een venijnig artikel verschenen over 100 dagen Jetten 1.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ten-100-dagen-daling
Niet dat ik het zo graag voor hem opneem, maar er zijn legio complexe problemen al dan niet over de vorige jaren ontstaan, het lijkt me enigzins onrealistisch om te verwachten dat deze binnen 100 dagen worden opgelost.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Een venijnig artikel verschenen over 100 dagen Jetten 1.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ten-100-dagen-daling
Nederland kennende zal die onvrede ook maar over één enkel onderwerp gaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet dat ik het zo graag voor hem opneem, maar er zijn legio complexe problemen al dan niet over de vorige jaren ontstaan, het lijkt me enigzins onrealistisch om te verwachten dat deze binnen 100 dagen worden opgelost.
Dat zeggende is het trackrecord tot op heden ook niet heel best (WW/WIA/Box 3, bitches willen met me naar bed).
Ik heb vernomen dat als we buitenlanders uit gevangenissen uitzetten dat het tekort aan cellen dan is opgelost.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nederland kennende zal die onvrede ook maar over één enkel onderwerp gaan.
Oh, dat valt mij mee, ik dacht dat dit verboden was.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is dan ook de afgelopen vier jaar bij 90 mensen gebeurd.
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)g-nationaliteit-twee
Inderdaad. Ik zie liever geld gaan naar autochtonen, dan een nieuwe groep allochtonen creëren. Wat heeft dit verder met deze discussie te maken?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Nou nou. In een ander topic schreef je nog dit:
[..]
[..]
Blijft het tekort aan hersencellen wel in stand.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:35 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat als we buitenlanders uit gevangenissen uitzetten dat het tekort aan cellen dan is opgelost.
De staatsschuld is een van de laagste van de EU en als we de latente belastingvordering op pensioenen meetellen dan hebben we zelfs een staatstegoed,quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:35 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat als we buitenlanders uit gevangenissen uitzetten dat het tekort aan cellen dan is opgelost.
VRAAG aan CHATGTP AI : welke gevangenissen in nederland zijn er sinds 2012 gesloten ??quote:AI-overzicht
Nederland kampt momenteel met een nijpend cellentekort in plaats van leegstand.
Hierdoor heeft de overheid de grootschalige leegstand van de afgelopen decennia moeten omdenken:
Omroep Flevoland +1
Geen leegstand meer: Sinds 2012 zijn er circa 30 gevangenissen gesloten.
Vanwege de krapte zijn nagenoeg alle operationele cellen in gebruik en is er een tekort.
Vastgoeddata +2
Herbestemming: Voormalige gevangenissen zijn inmiddels getransformeerd. Bekende voorbeelden zijn het Bajeskwartier in Amsterdam (nu een woonwijk) en Blokhuispoort in Leeuwarden (creatieve broedplaats).
Waarom dit actueel is:
Er werd serieus gekeken om de al jaren leegstaande gevangenis in Almere (PI Almere, gesloten in 2019) te heropenen om het landelijke cellentekort op te lossen.
Vanwege miljoenen aan kosten en tegenvallende begrotingen van het ministerie van Justitie en Veiligheid is definitief besloten deze niet te heropenen.
De overheid richt zich noodgedwongen op andere maatregelen, zoals renovaties en het inzetten van noodgevangenissen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |