Je moest eens wetenquote:Op zondag 24 mei 2026 08:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En vandaag in verhalen die nooit gebeurd zijn koopt UitStraling een klinker.
Jij staat volledig los van de feiten. Je hebt je eigen feiten.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand die dit zegt.
[..]
Ik ben met name pro-feiten en pro-historie, en dan kom je vanzelf tot de conclusie dat Israël in dit conflict niet het probleem is. Moslimfundamentalisme daarentegen wel. Want als het niet voor de Islam was, dan was er hier geen conflict.
Deze inderdaad … dat is wel een stuk gewelddadiger dan de Israëlische politie is..quote:
“Een zeldzame blik in het brein van UitStraling", een man die logica, chaos en genialiteit moeiteloos combineert. Ik zou hem zeker kopen, een gesigneerd exemplaar is natuurlijk goud waard zijn.quote:Op zondag 24 mei 2026 08:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk louter projectie. Ik ben niet degenen die aan geschiedvervalsing doet en claimt dat Jezus een Palestijn was of er hier een Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' was dat is 'afgepakt' door een stel etnische Oostblokkers.quote:Op zondag 24 mei 2026 09:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jij staat volledig los van de feiten. Je hebt je eigen feiten.
De kolonisten zijn onderdeel van het beleid.
Laat me raden, je zou dit zeker wel op meer Israëliërs toegepast willen zien worden?quote:Op zondag 24 mei 2026 10:10 schreef xpompompomx het volgende:
Goede zaak. Deze extremist zou in meer landen niet welkom moeten zijn.
Wat een globetrotters en ik lig hier maar een beetje in mijn nest te stinken. Bizar!quote:Op zondag 24 mei 2026 08:55 schreef UitStraling het volgende:
Neefje van me gaat in september trouwen met een Moldavische, zij heeft een jonger zusje (als zij danst op Slavische klanken dan stijgt de temperatuur twee graden op de planeet) en die woont in Dubai samen met een Palestijn, zijn vader zit bij Hamas ergens in het midden-echelon en verdiend bakken met geld aan Hamas belastingen op hulpgoederen, hij en zij tuffen vrolijk rond in een Ferrari aldaar, als hun maag knort bestellen ze Kagoshima beef met een laagje kaviaar erop en als ze vleeshonger hebben dan bestellen ze een Russisch meisje voor 8000 per avond.
Hamas (en daarmee het overgrote deel van de Gazanen) is een criminele terreurorganisatie.
En dan valt de VS Den Haag binnen onder de "The Hague Invasion act" en het valse voorwendsel dat Netanyahu een Amerikaanse staatsburger is. De Israelische lobby in de VS is het meest machtige op het momentquote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je moet hem eigenlijk eens op valse voorwendselen uitnodigen en dan keihard oppakken en wegstoppen. Mja, dat durft toch niemand.
Tot 48 is er nooit een Israël geweest. Daarvoor waren het Palestijnen om de joden noemden zich Palestijnen met een Palestijns paspoort zoals Golda M. Dat benoemde.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk louter projectie. Ik ben niet degenen die aan geschiedvervalsing doet en claimt dat Jezus een Palestijn was of er hier een Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' was dat is 'afgepakt' door een stel etnische Oostblokkers.
[..]
Laat me raden, je zou dit zeker wel op meer Israëliërs toegepast willen zien worden?
Je ontkent nu zelfs een stuk van de Koran.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tot 48 is er nooit een Israël geweest. Daarvoor waren het Palestijnen om de joden noemden zich Palestijnen met een Palestijns paspoort zoals Golda M. Dat benoemde.
Je hebt hulp nodig man. Je blijft in je eigen bubbel hangen om zeer ernstige misdrijven goed te praten.
quote:In the Quran, the term "Israel" (إِسْرَائِيل) refers to the Prophet Ya'qub (Jacob). Additionally, the phrase "Children of Israel" (Bani Isra'il) appears over 40 times. It is used to refer to the ancient community of believers, their lineage, and their historical connection to the Promised Land.
Bron: Google Gemini
Israël in de koran betekent Jacob. Maar dat zal jij niet snappen en ook niet accepteren van een moslim. Jij kent dat geloof beter omdat Israël vertaald moet worden naar land in jouw ideeën.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je ontkent nu zelfs een stuk van de Koran.
[..]
Volgens mij komt de naam Israël iets van 50 keer voor in de Koran.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je ontkent nu zelfs een stuk van de Koran.
[..]
Als het extremisten zijn wel ja. Niks mis mee om die buiten de deur te willen houden.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat me raden, je zou dit zeker wel op meer Israëliërs toegepast willen zien worden?
Ik denk dat we de populatie van Rotterdam Zuid dan ook eventjes kritisch moeten bekijken.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als het extremisten zijn wel ja. Niks mis mee om die buiten de deur te willen houden.
Figuren als Ben-Gvir en Netanyahu zijn dan ook gewoon extremisten.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als het extremisten zijn wel ja. Niks mis mee om die buiten de deur te willen houden.
Precies.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Figuren als Ben-Gvir en Netanyahu zijn dan ook gewoon extremisten.
Laat me raden, je was 7 oktober alweer vergeten?quote:
Ik denk dat je niet moet gaan proberen meer te raden.quote:Op zondag 24 mei 2026 12:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Laat me raden, je was 7 oktober alweer vergeten?
Slechte zaak op eerste Pinksterdag wel.
Slàinte mhath.quote:Op zondag 24 mei 2026 12:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet moet gaan proberen meer te raden.
stel je voor dat de nieuwe bende van Nijvel moordend en verkrachtend door Limburg en Brabant zou trekken. Dan willen onze zionistische broeders dus Antwerpen en Brussel platgooien en tienduizenden Belgen afslachten. Tja, dat noemen we dus extremisme.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:57 schreef UitStraling het volgende:
Wat zou Rob Jetten doen als de Belgen hier al verkrachtende en martelende een massamoord plegen?
Ahhh jij wilt mensen met een andere mening opsluiten?quote:Op zondag 24 mei 2026 06:01 schreef UitStraling het volgende:
Die bootjesmensen vervolgen voor steun aan een terroristische organisatie en het fabriceren van valse antisemitische propaganda, doodstraf hoeft niet maar gedwongen opname in een psychiatrisch ziekenhuis lijkt me voldoende, dit keer.
Ga nog meer moslim terroristjes knuffelen dan.quote:Op zondag 24 mei 2026 12:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ga nog meer juichen voor extremisten joh.
Owja, Israël moet matigen, dan legt Hamas zn wapens neer en is het vrede.quote:Op zondag 24 mei 2026 01:23 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De extremisten uit de regering bonjouren, nieuwe regering aanstellen die zich meer richt op de eigen bevolking en minder op uitbreiding van het grondgebied. Met die nieuwe regering werken aan het herstellen van internationale betrekkingen en op een andere manier Iran aanpakken.
Maargoed, we weten allebei dat je in je hoofd al besloten hebt dat wat er ook gereageerd wordt het toch niet goed genoeg is, met je "alle huilie huilies hier".
Heeft Hamas Yithzak Rabin vermoord omdat hij de Oslo vredes akkoorden tekende?quote:Op zondag 24 mei 2026 12:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Owja, Israël moet matigen, dan legt Hamas zn wapens neer en is het vrede.
Ik knuffel alleen m'n vriendin en soms ook m'n moeder.quote:Op zondag 24 mei 2026 12:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ga nog meer moslim terroristjes knuffelen dan.
"Een bijzonder kind."quote:Op zondag 24 mei 2026 12:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Denk dat Uitstraling het mannetje was op het schoolplein en daarin is blijven hangen.
Waarom zou dit niet kunnen gebeuren? Het is bepaald geen publiek geheim dat het hogere Hamas echelon er nogal een luxeuze levensstijl op nahoudt (of nahield, voordat ze eraan gingen).quote:Op zondag 24 mei 2026 08:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat een verhaalquote:Op zondag 24 mei 2026 08:55 schreef UitStraling het volgende:
Neefje van me gaat in september trouwen met een Moldavische, zij heeft een jonger zusje (als zij danst op Slavische klanken dan stijgt de temperatuur twee graden op de planeet) en die woont in Dubai samen met een Palestijn, zijn vader zit bij Hamas ergens in het midden-echelon en verdiend bakken met geld aan Hamas belastingen op hulpgoederen, hij en zij tuffen vrolijk rond in een Ferrari aldaar, als hun maag knort bestellen ze Kagoshima beef met een laagje kaviaar erop en als ze vleeshonger hebben dan bestellen ze een Russisch meisje voor 8000 per avond.
Hamas (en daarmee het overgrote deel van de Gazanen) is een criminele terreurorganisatie.
Het valt niet mee om de echte wereld te zien vanaf den zonderkamer.quote:Op zondag 24 mei 2026 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet kunnen gebeuren? Het is bepaald geen publiek geheim dat het hogere Hamas echelon er nogal een luxeuze levensstijl op nahoudt (of nahield, voordat ze eraan gingen).
Zo eenvoudig is het helaas niet. Palestijnen zijn notoir onbetrouwbaar en hebben overal een spoor van rotzooi en terreur achtergelaten (Libanon, Jordanië, Koeweit) en Israël heeft een collectief trauma en identiteitscrisis en Israëli zijn steeds verder geradicaliseerd. Ben Gvir en Smotrich zitten niet toevallig op hoge posities daar.quote:Op zondag 24 mei 2026 12:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja lekker belangrijk.quote:Op zondag 24 mei 2026 12:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Heeft Hamas Yithzak Rabin vermoord omdat hij de Oslo vredes akkoorden tekende?
Prima.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zo eenvoudig is het helaas niet. Palestijnen zijn notoir onbetrouwbaar en hebben overal een spoor van rotzooi en terreur achtergelaten (Libanon, Jordanië, Koeweit) en Israël heeft een collectief trauma en identiteitscrisis en Israëli zijn steeds verder geradicaliseerd. Ben Gvir en Smotrich zitten niet toevallig op hoge posities daar.
Dit is geen materiaal voor de rijdende rechter.
Als hamas matigt, dan zal Israel het "feest" van kolonisatie vol "vreugde" voortzetten.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:06 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja lekker belangrijk.
Als Israël matigt, dan zal Hamas het ''feest'' van 7 oktober vol ''vreugde'' voortzetten.
Ik heb werkelijk geen idee. Ik zou van alles kunnen verzinnen maar ik denk dat elke oplossing een what if experiment is of het gaat gestaag verder en bereikt een kookpunt en dan praten we vol "afschuw" over waarom dit toch heeft kunnen gebeuren.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:07 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Prima.
Wat moet er dan wel gebeuren?
Ja de dood van Yithzak Rabin was belangrijk. Zonder zijn dood was Netanyahu nooit aan de macht gekomenquote:Op zondag 24 mei 2026 13:06 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja lekker belangrijk.
Als Israël matigt, dan zal Hamas het ''feest'' van 7 oktober vol ''vreugde'' voortzetten.
Ik weet niet wat voor Bijbel jij leest...quote:Op zondag 24 mei 2026 11:32 schreef UitStraling het volgende:
En vandaag is het Pinksteren, we vieren het einde van de eerste poging tot genocide op de Joden.
leuke opiniequote:Op zondag 24 mei 2026 13:27 schreef Telefoonvork het volgende:
Realiteit is: Hamas is een terroristische organisatie en na 7 oktober was het land Hamas goed zat (en terecht).
Vervolgens het leger eropaf gestuurd en wat valt op: gelijk gaat Hamas vol op het zieligheidsorgel. Met vingers wijzend naar mensen die honger lijden (opvallend genoeg: de Hamas leden die dat laten zien tijdens een rondleiding aan de journalisten zijn vreemd genoeg goed doorvoed).
Israël moet wel. Hard tegen hard. En, ja, waar gehakt wordt vallen spaanders. Leuk? Nee. Nodig? Ja.
Israël heeft bij meerdere gelegenheden vrede aangeboden. Hamas kreeg daarin alles wat ze wilden, maar dan was wel de eis dat ze zich ontwapenden. Geweigerd. Keer op keer. Dus gaat de oorlog gewoon door.
Mja, dat vredesaanbod vergeten de terroris... ehhh... activisten maar gemakshalver.
Hamas en Hezbollah compleet vernietigen, zo simpel zit het.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:27 schreef Telefoonvork het volgende:
Realiteit is: Hamas is een terroristische organisatie en na 7 oktober was het land Hamas goed zat (en terecht).
Vervolgens het leger eropaf gestuurd en wat valt op: gelijk gaat Hamas vol op het zieligheidsorgel. Met vingers wijzend naar mensen die honger lijden (opvallend genoeg: de Hamas leden die dat laten zien tijdens een rondleiding aan de journalisten zijn vreemd genoeg goed doorvoed).
Israël moet wel. Hard tegen hard. En, ja, waar gehakt wordt vallen spaanders. Leuk? Nee. Nodig? Ja.
Israël heeft bij meerdere gelegenheden vrede aangeboden. Hamas kreeg daarin alles wat ze wilden, maar dan was wel de eis dat ze zich ontwapenden. Geweigerd. Keer op keer. Dus gaat de oorlog gewoon door.
Mja, dat vredesaanbod vergeten de terroris... ehhh... activisten maar gemakshalver.
Als je de vredesvoorstellen van Israël zo door de jaren heen bekijkt, zie je dat Israël er vooral zelf bij te winnen had, door land erkend te krijgen, waar ze voorheen geen recht op hadden.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:27 schreef Telefoonvork het volgende:
Tijd voor een Wannsee conferentie toch?quote:Op zondag 24 mei 2026 13:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hamas en Hezbollah compleet vernietigen, zo simpel zit het.
En Jordanië zal hulp nodig hebben om van de Palestijnen af te komen.
quote:Op zondag 24 mei 2026 13:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Ik zou van alles kunnen verzinnen maar ik denk dat elke oplossing een what if experiment is of het gaat gestaag verder en bereikt een kookpunt en dan praten we vol "afschuw" over waarom dit toch heeft kunnen gebeuren.
De oplossing was resolutie 181.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als hamas matigt, dan zal Israel het "feest" van kolonisatie vol "vreugde" voortzetten.
Beide punten zijn een zinloze exercitie van argumenten die steek zouden kunnen houden. Beide partijen willen geen oplossing, de "strijd" is het doel geworden vrees ik.
Ja, en als de arabieren de resolutie gewoon geaccepteerd en gerespecteerd hadden, dan was Netanyahu wellicht ook nooit aan de macht gekomen. Was Yigal Amir wellicht nooit geradicaliseerd. Was Yitzhak Rabin misschien een simpele politicus gebleven. En had de De Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 wellicht nooit plaats gevonden.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja de dood van Yithzak Rabin was belangrijk. Zonder zijn dood was Netanyahu nooit aan de macht gekomen
Bijzondere claim. Kun je dit ook verder onderbouwen?quote:Op zondag 24 mei 2026 15:01 schreef Glazenmaker het volgende:
Mensen die nu nog regelmatig over oktober 7 beginnen hebben niks tegen de handelingen die die dag gebeurden, hun enige probleem is dat de slachtoffers niet de juiste waren.
Dit is toch wel een opmerkelijke claim, Israël heeft decennialang een grote vredesbeweging gekend. Die is in de Palestijnse samenleving nooit aanwezig geweest.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als hamas matigt, dan zal Israel het "feest" van kolonisatie vol "vreugde" voortzetten.
Beide punten zijn een zinloze exercitie van argumenten die steek zouden kunnen houden. Beide partijen willen geen oplossing, de "strijd" is het doel geworden vrees ik.
Je eigen posthi staat vol met oktober 7, het verkleinen van verkrachting en het bagatelliseren van burgerslachtoffers.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere claim. Kun je dit ook verder onderbouwen?
Twisting the narrative is een vak. En jij bent er zeer bedreven in, dat moet toegeven worden.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:01 schreef Glazenmaker het volgende:
Mensen die nu nog regelmatig over oktober 7 beginnen hebben niks tegen de handelingen die die dag gebeurden, hun enige probleem is dat de slachtoffers niet de juiste waren.
Als Hamas echt slim is maken ze daar hun motto vanquote:Op zondag 24 mei 2026 11:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat een globetrotters en ik lig hier maar een beetje in mijn nest te stinken. Bizar!
Je vraag was beperkt tot wat Israël moest doen, dus het antwoord is dat ook.quote:Op zondag 24 mei 2026 12:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik vind de term GeNoCiDe altijd wel interessant. Veel effectiever dan een Palestijnse vlag (die ook achter de voordeur verstopt kan zijn).quote:Op zondag 24 mei 2026 15:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/verd(...)egitimeren~b89c3b05/
Vast en zeker ook maar een eenzijdige mening zonder feiten, of niet Howard?
Dit is een academicus met een perspectief inderdaad. Omer Bartov is een academicus die in talloze Westerse media wordt herhaald. Iedere keer komt hij of drie, vier andere namen aan het woord. Dat wekt al om te beginnen de vraag op waarom media telkens bij hem uitkomen in een academische wereld met vele (tien)duizenden historici.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/verd(...)egitimeren~b89c3b05/
Vast en zeker ook maar een eenzijdige mening zonder feiten, of niet Howard?
Persoonlijk drink ik zelden op feestdagen, maar het is goed weer dus mooi dat je jezelf aan het vermaken bent.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:41 schreef mcmlxiv het volgende:
De oplossing van Bibi & onze fok zionisten lijkt te zijn dat met 100% zekerheid alle hezbollah en hamas strijders en sympathisanten zijn gedood en dat alle overgebleven Palestijnen plechtig beloven nooit meer voor hun rechten op te komen en rustig in een kampje in een woestijn naar (Israëls) keuze te gaan zitten.
Die overgebleven Palestijnen dat zijn er dan een stuk of dertig of zo, de overige miljoenen zijn allemaal terroristen en die moeten allemaal dood of opgesloten. Tot die situatie bereikt is mag Israël zonder enige beperking Palestijnen, Iraniërs, Libanezen, Syriërs en indien gewenst ook andere moslimlanden en volken om zeep helpen en gebieden in die (of andere moslim) landen platgooien of bezetten.
Dat lijkt ongeveer het standpunt te zijn van onze helemaal niet geradicaliseerde zionistische fokbrigade.
Welke rechters?quote:Op zondag 24 mei 2026 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een academicus met een perspectief inderdaad. Omer Bartov is een academicus die in talloze Westerse media wordt herhaald. Iedere keer komt hij of drie, vier andere namen aan het woord. Dat wekt al om te beginnen de vraag op waarom media telkens bij hem uitkomen in een academische wereld met vele (tien)duizenden historici.
Ten tweede is zijn claim hier nogal vreemd, hij gebruikt dus het woord 'genocide' als tegenargument op een contextuele schets over oorlogsmisdaden. Dat is opmerkelijk, want A) het is simpelweg aantoonbaar dat er in veel oorlogen ook oorlogsmisdaden worden gepleegd, zijn collega's hebben daar dus gelijk en B) genocide dient niet als tegenargument, maar is een specifieke juridische term die alleen door rechters kan worden vastgesteld mbt de achterliggende intentie van een bepaalde partij.
Tja, je tuigt hier argumenten op die helemaal niemand hier heeft gemaakt.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:41 schreef mcmlxiv het volgende:
De oplossing van Bibi & onze fok zionisten lijkt te zijn dat met 100% zekerheid alle hezbollah en hamas strijders en sympathisanten zijn gedood en dat alle overgebleven Palestijnen plechtig beloven nooit meer voor hun rechten op te komen en rustig in een kampje in een woestijn naar (Israëls) keuze te gaan zitten.
Die overgebleven Palestijnen dat zijn er dan een stuk of dertig of zo, de overige miljoenen zijn allemaal terroristen en die moeten allemaal dood of opgesloten. Tot die situatie bereikt is mag Israël zonder enige beperking Palestijnen, Iraniërs, Libanezen, Syriërs en indien gewenst ook andere moslimlanden en volken om zeep helpen en gebieden in die (of andere moslim) landen platgooien of bezetten.
Dat lijkt ongeveer het standpunt te zijn van onze helemaal niet geradicaliseerde zionistische fokbrigade.
Dat zijn de rechters van het ICJ. Zij beslissen over de uitspraak mbt genocide, niet een willekeurige historicus.quote:
Israel erkent het ICJ niet.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je tuigt hier argumenten op die helemaal niemand hier heeft gemaakt.
Je verzint dus letterlijk dingen, schuift deze verzonnen argumenten in de voeten van medeusers en probeert en dan nog een sausje van spot en minachting over te schieten. Dit is gênant vooral wetende dat jij in het verleden zelf wél zulke teksten in de mond hebt genomen over een bepaald volk.
[..]
Dat zijn de rechters van het ICJ. Zij beslissen over de uitspraak mbt genocide, niet een willekeurige historicus.
Ach deze echo forum wordt ook steeds leger omdat de rest die normaal beredeneert is weggejaagd.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:41 schreef mcmlxiv het volgende:
Die snap ik niet. Kennelijk maak je ergens een shortcut in je gedachten. Kortsluiting in je hoofd?quote:
A.K.A.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je vraag was beperkt tot wat Israël moest doen, dus het antwoord is dat ook.
Wat de volgende stap is om te beargumenteren dat er geen genocide plaats vindt.quote:
Je act begint wel te vervelen. Het is een beetje het standaard riedeltje, iedereen die kritisch is op Israel is corrupt en het is allemaal een complot om Israel in een kwaad daglicht te stellenquote:Op zondag 24 mei 2026 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een academicus met een perspectief inderdaad. Omer Bartov is een academicus die in talloze Westerse media wordt herhaald. Iedere keer komt hij of drie, vier andere namen aan het woord. Dat wekt al om te beginnen de vraag op waarom media telkens bij hem uitkomen in een academische wereld met vele (tien)duizenden historici.
Ten tweede is zijn claim hier nogal vreemd, hij gebruikt dus het woord 'genocide' als tegenargument op een contextuele schets over oorlogsmisdaden. Dat is opmerkelijk, want A) het is simpelweg aantoonbaar dat er in veel oorlogen ook oorlogsmisdaden worden gepleegd, zijn collega's hebben daar dus gelijk en B) genocide dient niet als tegenargument, maar is een specifieke juridische term die alleen door rechters kan worden vastgesteld mbt de achterliggende intentie van een bepaalde partij.
Even een poging wagen :quote:Op zondag 24 mei 2026 13:07 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Prima.
Wat moet er dan wel gebeuren?
''Diegene die het over 7 oktober hebben, zijn per definitie fout''.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:01 schreef Glazenmaker het volgende:
Je weet zelf ook wel dat het vrijwel onmogelijk is om het ICJ dat uit te laten spreken, aangezien er hard bewijs voor zo’n vooropgezet plan nodig is.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oftewel: de aanklacht van Zuid-Afrika is niet volledig ongegrond en dient verder onderzocht te worden. Dat op zichzelf is al zorgelijk.quote:“At this stage of the proceedings, the Court is not called upon to determine definitively whether the rights which South Africa wishes to see protected exist,” said the ICJ.
“It need only decide whether the rights claimed by South Africa, and for which it is seeking protection, are plausible.
“In the Court’s view, the facts and circumstances... are sufficient to conclude that at least some of the rights claimed by South Africa and for which it is seeking protection are plausible.”
Andere landen wel. En als het ICJ een arrestatiebevel uitvaardigd, dan kan Gvir niet meer naar de landen die het ICJ wel erkennen. Want anders wordt die daar opgepakt.quote:
Nee, AKA ik geef je antwoord op je vraag, maar je verzet de doelpalen omdat het niet het antwoord is wat je wilquote:
Klinkt wat mij betreft helemaal prima.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:59 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Even een poging wagen :
Internationale veiligheidsmacht.
Er moet een internationale veiligheidsmacht komen die verantwoordelijk is voor ontwapening, bescherming van burgers en het handhaven van veiligheid voor zowel Israëliërs als Palestijnen. Deze macht moet neutraal zijn en opereren onder een breed internationaal mandaat.
Direct en duurzaam staakt‑het‑vuren.
Alle vormen van geweld moeten stoppen, geen raketten, geen bombardementen, geen aanvallen over en weer. Een wapenstilstand die niet tijdelijk is, maar gericht op stabiliteit en wederopbouw.
Vrijlating van gijzelaars en gevangenen.
Alle gijzelaars en onrechtmatig vastgehouden gevangenen moeten worden vrijgelaten via wederzijdse afspraken. Menselijk leven moet boven politieke belangen staan.
Humanitaire hulp op volledige schaal.
Er moet massale humanitaire hulp worden toegelaten: voedsel, water, medische zorg, onderdak en veilige toegang voor hulporganisaties in heel Gaza. De blokkades die hulp belemmeren moeten worden opgeheven.
Erkenning van elkaars lijden.
Er moet erkenning komen voor zowel Palestijns lijden (bezetting, blokkade, ontheemding) als Joods/Israëlisch lijden (pogroms, Holocaust, aanslagen, 7 oktober). Zonder hiërarchie in pijn.
Ook moet er worden gestopt met het ontmenselijken en labelen van elkaar, zoals terrorist/bezetter, etc.
Echte twee‑staten‑oplossing.
Niet als slogan, maar als concreet politiek project:
Israël als veilige, internationaal erkende staat.
Een levensvatbare, aaneengesloten Palestijnse staat, met Gaza als integraal onderdeel, met eigen grenzen, regering en economie.
I had a dream...
Jij weet wat ik als antwoord wil?quote:Op zondag 24 mei 2026 16:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee, AKA ik geef je antwoord op je vraag, maar je verzet de doelpalen omdat het niet het antwoord is wat je wil
Je reactie laat duidelijk zien dat dit het niet is, dus ik weet wel wat je niet wil. Ik snap het wel, het is makkelijker schuimbekken als ik zeg dat Israël maar verplaatst moet worden ofzo.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:05 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij weet wat ik als antwoord wil?
Vertel.
Dat telt ook voor Israel, een poging gedaan tijdens de regering van Rabin, de orthodoxen verijdelden dat.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Klinkt wat mij betreft helemaal prima.
Één probleem; de twee staten oplossing. Hier gingen de arabieren niet mee akkoord, hier zijn ze nooit akkoord mee gegaan en ze zullen het nooit doen.
Het was voor hun toen al een vernederend verlies, dat zal nu alleen maar meer zo voelen.
Op fok beginnen ze iets te vaak aan een moderne variant op holocaustontkenning.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Diegene die het over 7 oktober hebben, zijn per definitie fout''.
Maar dan is er dus geen sprake van een genocide?quote:Op zondag 24 mei 2026 16:01 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat het vrijwel onmogelijk is om het ICJ dat uit te laten spreken, aangezien er hard bewijs voor zo’n vooropgezet plan nodig is.
Tot die tijd is dit denk ik wel een zorgelijke indicatie die het ICJ gedeeld heeft:
[..]
Oftewel: de aanklacht van Zuid-Afrika is niet volledig ongegrond en dient verder onderzocht te worden. Dat op zichzelf is al zorgelijk.
Het echte probleem zit hem in het feit dat Israël geen internationale vredesmacht accepteerd.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Klinkt wat mij betreft helemaal prima.
Één probleem; de twee staten oplossing. Hier gingen de arabieren niet mee akkoord, hier zijn ze nooit akkoord mee gegaan en ze zullen het nooit doen.
Het was voor hun toen al een vernederend verlies, dat zal nu alleen maar meer zo voelen.
Er is geen rechterlijke uitspraak waarin uitgesproken wordt dat Israël een bewuste genocide pleegt, dus het blijft op dit moment bij een verdenking.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar dan is er dus geen sprake van een genocide?
Zoals ik het artikel lees is er aangifte gedaan bij het ICJ door Zuid-Afrika.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:17 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er is geen rechterlijke uitspraak waarin uitgesproken wordt dat Israël een bewuste genocide pleegt, dus het blijft op dit moment bij een verdenking.
Ah, zie hier wat radicalisering met een mens doet.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:18 schreef Nexum het volgende:
Israël is het grootste kankergezwel op deze aardbodem. Zou volledig diplomatiek genegeerd moeten worden en uitgesloten van de rest van de wereld.
quote:Op zondag 24 mei 2026 16:18 schreef Nexum het volgende:
Israël is het grootste kankergezwel op deze aardbodem. Zou volledig diplomatiek genegeerd moeten worden en uitgesloten van de rest van de wereld.
Ik snap je frustratie en woede, maar kun je alstublieft net schelden met die enge ziekte die elke dag levens eist.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:18 schreef Nexum het volgende:
Sowieso willen ze geen pottenkijkers en remt Het Rode Kruis voor hulpgoederen. Compleet paranoia. Een volk uithongeren, tja, wat voor definitie is daar dan voor?quote:Op zondag 24 mei 2026 16:15 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Het echte probleem zit hem in het feit dat Israël geen internationale vredesmacht accepteerd.
Doe normaal manquote:Op zondag 24 mei 2026 16:18 schreef Nexum het volgende:
Je kunt gooien met ‘radicalisering’ en ‘extremisme’ wat je wilt. Het gaat hier om mensenrechten die systematisch genegeerd en onderdrukt worden. Israël is een piepklein land met een intense lobby die de hele Westerse wereld in zijn macht houdt. Israël heeft teveel invloed op Amerika en andere Westerse machten. Geldkraan zou dicht moeten en ze zouden zichzelf moeten kunnen redden voortaan. Het is belachelijk dat wij tijd blijven besteden aan een land wat zo walgelijk omgaat met andere mensen alleen omdat we ons nog schuldig voelen voor de Holocaust. Dat was 80 jaar geleden. Joden zijn geen slachtoffer meer.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, zie hier wat radicalisering met een mens doet.
Volgt er ook nog een onderbouwing en wat wil je bereiken met zo een uitsluiting?
Ik ben geïnteresseerd.quote:
Ik ben helemaal voor. Helaas zullen Hamas en Hezbollah daar niet aan mee willen werken. Israël wil zo ook zijn eigen leger handhaven (terecht, want het is omringd door vijandige landen).quote:Internationale veiligheidsmacht.
Er moet een internationale veiligheidsmacht komen die verantwoordelijk is voor ontwapening, bescherming van burgers en het handhaven van veiligheid voor zowel Israëliërs als Palestijnen. Deze macht moet neutraal zijn en opereren onder een breed internationaal mandaat.
Ik denk dat Israël hier wel oren naar heeft, maar dat Hamas en Hezbollah hard zullen werken aan dat te saboteren.quote:Direct en duurzaam staakt‑het‑vuren.
Alle vormen van geweld moeten stoppen, geen raketten, geen bombardementen, geen aanvallen over en weer. Een wapenstilstand die niet tijdelijk is, maar gericht op stabiliteit en wederopbouw.
Gijzelaars vrijlaten prima. Mensen die door een EERLIJKE rechtbank veroordeeld zijn voor hun criminele daden, moeten gewoon in de gevangenis blijven zitten, maar moeten wel normaal behandeld worden.quote:Vrijlating van gijzelaars en gevangenen.
Alle gijzelaars en onrechtmatig vastgehouden gevangenen moeten worden vrijgelaten via wederzijdse afspraken. Menselijk leven moet boven politieke belangen staan.
Prima. Zolang Hamas en Hezbollah de ingevoerde spullen niet gebruiken om wapens van te maken.quote:Humanitaire hulp op volledige schaal.
Er moet massale humanitaire hulp worden toegelaten: voedsel, water, medische zorg, onderdak en veilige toegang voor hulporganisaties in heel Gaza. De blokkades die hulp belemmeren moeten worden opgeheven.
Prima. Ik denk dat dat een hoop heling teweeg zal brengen, mits er ruimte is voor elkaars rituelen om dat lijden te uiten op een niet geweldadige manier.quote:Erkenning van elkaars lijden.
Er moet erkenning komen voor zowel Palestijns lijden (bezetting, blokkade, ontheemding) als Joods/Israëlisch lijden (pogroms, Holocaust, aanslagen, 7 oktober). Zonder hiërarchie in pijn.
Hier wringt de schoen: Hamas en Hezbollah hebben veel onschuldige levens op hun geweten en, gegeven de kans, zullen hun best doen om meer slachtoffers te maken... met name onder onschuldige burgers. Het Israëlische leger zal vast ook geen schatje zijn, en diegenen die zich misdragen moeten gerechtigheid onder ogen zien, maar dat moeten heelHamas en heel Hezbollah ook.quote:Ook moet er worden gestopt met het ontmenselijken en labelen van elkaar, zoals terrorist/bezetter, etc.
Volledig mee eens. Ieder zijn eigen landje. Als Hamas zich nou eens toewijdt aan ontwapening en Hezbollah hetzelfde doet en bereid zijn gerechtigheid onder ogen te zien, dat zou al een hoop schelen. Israël wil wel, maar Hamas en Hezbollah willen niet.quote:Echte twee‑staten‑oplossing.
Niet als slogan, maar als concreet politiek project:
Dat vind ik ook een goede oplossing. Iedereen gelukkig.quote:Israël als veilige, internationaal erkende staat.
Een levensvatbare, aaneengesloten Palestijnse staat, met Gaza als integraal onderdeel, met eigen grenzen, regering en economie.
Tja, zoals het er nu uit ziet zal het daar nooit vrede worden. Het is echter wel belangrijk om te bedenken dat er twee partijen (van de drie) zijn die liever het leven van iedereen zuur maken, dan dat er vrede is. Deze partijen willen helaas de volledige vernietiging van Israël en zijn totaal niet bereid tot een compromis.quote:I had a dream...
Hier wel een vraagje over, aaneengesloten, hoe zie jij dat? Gaza en de Westelijke Jordaanoever liggen mijlen ver uit elkaar.quote:Israël als veilige, internationaal erkende staat.
Bijna jouw gehele reactie weerspiegelt precies het probleem, continue wijzen dat de ander het probleem is en evil. Als je dat loslaat en elkaar als gelijken ziet en behandelt, kom je al een stuk verder en heb je tenminste een begin.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:36 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Ik ben geïnteresseerd.
[..]
Ik ben helemaal voor. Helaas zullen Hamas en Hezbollah daar niet aan mee willen werken. Israël wil zo ook zijn eigen leger handhaven (terecht, want het is omringd door vijandige landen).
[..]
Ik denk dat Israël hier wel oren naar heeft, maar dat Hamas en Hezbollah hard zullen werken aan dat te saboteren.
[..]
Gijzelaars vrijlaten prima. Mensen die door een EERLIJKE rechtbank veroordeeld zijn voor hun criminele daden, moeten gewoon in de gevangenis blijven zitten, maar moeten wel normaal behandeld worden.
[..]
Prima. Zolang Hamas en Hezbollah de ingevoerde spullen niet gebruiken om wapens van te maken.
[..]
Prima. Ik denk dat dat een hoop heling teweeg zal brengen, mits er ruimte is voor elkaars rituelen om dat lijden te uiten op een niet geweldadige manier.
[..]
Hier wringt de schoen: Hamas en Hezbollah hebben veel onschuldige levens op hun geweten en, gegeven de kans, zullen hun best doen om meer slachtoffers te maken... met name onder onschuldige burgers. Het Israëlische leger zal vast ook geen schatje zijn, en diegenen die zich misdragen moeten gerechtigheid onder ogen zien, maar dat moeten heelHamas en heel Hezbollah ook.
[..]
Volledig mee eens. Ieder zijn eigen landje. Als Hamas zich nou eens toewijdt aan ontwapening en Hezbollah hetzelfde doet en bereid zijn gerechtigheid onder ogen te zien, dat zou al een hoop schelen. Israël wil wel, maar Hamas en Hezbollah willen niet.
[..]
Dat vind ik ook een goede oplossing. Iedereen gelukkig.
[..]
Tja, zoals het er nu uit ziet zal het daar nooit vrede worden. Het is echter wel belangrijk om te bedenken dat er twee partijen (van de drie) zijn die liever het leven van iedereen zuur maken, dan dat er vrede is. Deze partijen willen helaas de volledige vernietiging van Israël en zijn totaal niet bereid tot een compromis.
Misschien... op een goede dag, kunnen wij elkaar allemaal zien als mensen en zweren wij allemaal trouw aan het menselijke ras (homo sapiens).
Met een veilige, permanente corridor tussen beide (bijv. een weg, tunnel of spoorlijn).quote:Op zondag 24 mei 2026 16:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hier wel een vraagje over, aaneengesloten, hoe zie jij dat? Gaza en de Westelijke Jordaanoever liggen mijlen ver uit elkaar.
Deze post vormt op geen enkele manier een antwoord op de gestelde vragen voor onderbouwing. Dit is simpelweg een rare complottheorie, die bovenal getuigt van vrij weinig geopolitieke en economische kennis en ten slotte ook nog eens alle Joden wereldwijd gelijkstelt aan Israël. Waarom doe je dit?quote:Op zondag 24 mei 2026 16:32 schreef Nexum het volgende:
[..]
Je kunt gooien met ‘radicalisering’ en ‘extremisme’ wat je wilt. Het gaat hier om mensenrechten die systematisch genegeerd en onderdrukt worden. Israël is een piepklein land met een intense lobby die de hele Westerse wereld in zijn macht houdt. Israël heeft teveel invloed op Amerika en andere Westerse machten. Geldkraan zou dicht moeten en ze zouden zichzelf moeten kunnen redden voortaan. Het is belachelijk dat wij tijd blijven besteden aan een land wat zo walgelijk omgaat met andere mensen alleen omdat we ons nog schuldig voelen voor de Holocaust. Dat was 80 jaar geleden. Joden zijn geen slachtoffer meer.
En wat doe je dan met al die kolonisten die al op de Westoever wonen? Daar weer wegjagen?quote:Op zondag 24 mei 2026 16:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Met een veilige, permanente corridor tussen beide (bijv. een weg, tunnel of spoorlijn).
Prima vraag. Het zijn er ook meer dan een half miljoen. Hoe gaat men die er praktisch gezien weer weghalen? Die vraag wordt nooit beantwoord. Om maar te zwijgen over het feit dat dit een situatie zou creëren waarbij een Palestijnse staat een etnostaat wordt, maar tegelijkertijd Israël een multiculturele samenleving moet zijn. Arabieren mogen wel in Israël wonen, Joden niet in de Palestijnse staat.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En wat doe je dan met al die kolonisten die al op de Westoever wonen? Daar weer wegjagen?
Is een moeilijke inderdaad, misschien zoiets:quote:Op zondag 24 mei 2026 16:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En wat doe je dan met al die kolonisten die al op de Westoever wonen? Daar weer wegjagen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |