abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220877517
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:59 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Even een poging wagen :

Internationale veiligheidsmacht.
Er moet een internationale veiligheidsmacht komen die verantwoordelijk is voor ontwapening, bescherming van burgers en het handhaven van veiligheid voor zowel Israëliërs als Palestijnen. Deze macht moet neutraal zijn en opereren onder een breed internationaal mandaat.

Direct en duurzaam staakt‑het‑vuren.
Alle vormen van geweld moeten stoppen, geen raketten, geen bombardementen, geen aanvallen over en weer. Een wapenstilstand die niet tijdelijk is, maar gericht op stabiliteit en wederopbouw.

Vrijlating van gijzelaars en gevangenen.
Alle gijzelaars en onrechtmatig vastgehouden gevangenen moeten worden vrijgelaten via wederzijdse afspraken. Menselijk leven moet boven politieke belangen staan.

Humanitaire hulp op volledige schaal.
Er moet massale humanitaire hulp worden toegelaten: voedsel, water, medische zorg, onderdak en veilige toegang voor hulporganisaties in heel Gaza. De blokkades die hulp belemmeren moeten worden opgeheven.

Erkenning van elkaars lijden.
Er moet erkenning komen voor zowel Palestijns lijden (bezetting, blokkade, ontheemding) als Joods/Israëlisch lijden (pogroms, Holocaust, aanslagen, 7 oktober). Zonder hiërarchie in pijn.
Ook moet er worden gestopt met het ontmenselijken en labelen van elkaar, zoals terrorist/bezetter, etc.

Echte twee‑staten‑oplossing.
Niet als slogan, maar als concreet politiek project:

Israël als veilige, internationaal erkende staat.

Een levensvatbare, aaneengesloten Palestijnse staat, met Gaza als integraal onderdeel, met eigen grenzen, regering en economie.

I had a dream...
Klinkt wat mij betreft helemaal prima.

Één probleem; de twee staten oplossing. Hier gingen de arabieren niet mee akkoord, hier zijn ze nooit akkoord mee gegaan en ze zullen het nooit doen.

Het was voor hun toen al een vernederend verlies, dat zal nu alleen maar meer zo voelen.
pi_220877523
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:03 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, AKA ik geef je antwoord op je vraag, maar je verzet de doelpalen omdat het niet het antwoord is wat je wil
Jij weet wat ik als antwoord wil?

Vertel.
pi_220877532
quote:
4s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Jij weet wat ik als antwoord wil?

Vertel.
Je reactie laat duidelijk zien dat dit het niet is, dus ik weet wel wat je niet wil. Ik snap het wel, het is makkelijker schuimbekken als ik zeg dat Israël maar verplaatst moet worden ofzo.

Zoals ik zei, in je “vraag” liet je al duidelijk zien hoe je erin stond, door iedereen die kritiek op Israël heeft huilie huiliea te noemen.
pi_220877535
quote:
4s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Één probleem; de twee staten oplossing. Hier gingen de arabieren niet mee akkoord, hier zijn ze nooit akkoord mee gegaan en ze zullen het nooit doen.

Het was voor hun toen al een vernederend verlies, dat zal nu alleen maar meer zo voelen.
Dat telt ook voor Israel, een poging gedaan tijdens de regering van Rabin, de orthodoxen verijdelden dat.
pi_220877558
quote:
4s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:00 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
''Diegene die het over 7 oktober hebben, zijn per definitie fout''.
Op fok beginnen ze iets te vaak aan een moderne variant op holocaustontkenning.
  zondag 24 mei 2026 @ 16:13:53 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220877564
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:01 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je weet zelf ook wel dat het vrijwel onmogelijk is om het ICJ dat uit te laten spreken, aangezien er hard bewijs voor zo’n vooropgezet plan nodig is.

Tot die tijd is dit denk ik wel een zorgelijke indicatie die het ICJ gedeeld heeft:
[..]
Oftewel: de aanklacht van Zuid-Afrika is niet volledig ongegrond en dient verder onderzocht te worden. Dat op zichzelf is al zorgelijk.
Maar dan is er dus geen sprake van een genocide?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220877577
quote:
4s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Het echte probleem zit hem in het feit dat Israël geen internationale vredesmacht accepteerd.
pi_220877589
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar dan is er dus geen sprake van een genocide?
Er is geen rechterlijke uitspraak waarin uitgesproken wordt dat Israël een bewuste genocide pleegt, dus het blijft op dit moment bij een verdenking.
pi_220877599
Israël is het grootste kankergezwel op deze aardbodem. Zou volledig diplomatiek genegeerd moeten worden en uitgesloten van de rest van de wereld.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220877617
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Er is geen rechterlijke uitspraak waarin uitgesproken wordt dat Israël een bewuste genocide pleegt, dus het blijft op dit moment bij een verdenking.
Zoals ik het artikel lees is er aangifte gedaan bij het ICJ door Zuid-Afrika.
  zondag 24 mei 2026 @ 16:23:04 #186
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220877618
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:18 schreef Nexum het volgende:
Israël is het grootste kankergezwel op deze aardbodem. Zou volledig diplomatiek genegeerd moeten worden en uitgesloten van de rest van de wereld.
Ah, zie hier wat radicalisering met een mens doet.

Volgt er ook nog een onderbouwing en wat wil je bereiken met zo een uitsluiting?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220877619
quote:
8)7
pi_220877635
quote:
Ik snap je frustratie en woede, maar kun je alstublieft net schelden met die enge ziekte die elke dag levens eist.
pi_220877639
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:15 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Het echte probleem zit hem in het feit dat Israël geen internationale vredesmacht accepteerd.
Sowieso willen ze geen pottenkijkers en remt Het Rode Kruis voor hulpgoederen. Compleet paranoia. Een volk uithongeren, tja, wat voor definitie is daar dan voor?
  zondag 24 mei 2026 @ 16:32:18 #190
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_220877667
quote:
Doe normaal man :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220877671
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, zie hier wat radicalisering met een mens doet.

Volgt er ook nog een onderbouwing en wat wil je bereiken met zo een uitsluiting?
Je kunt gooien met ‘radicalisering’ en ‘extremisme’ wat je wilt. Het gaat hier om mensenrechten die systematisch genegeerd en onderdrukt worden. Israël is een piepklein land met een intense lobby die de hele Westerse wereld in zijn macht houdt. Israël heeft teveel invloed op Amerika en andere Westerse machten. Geldkraan zou dicht moeten en ze zouden zichzelf moeten kunnen redden voortaan. Het is belachelijk dat wij tijd blijven besteden aan een land wat zo walgelijk omgaat met andere mensen alleen omdat we ons nog schuldig voelen voor de Holocaust. Dat was 80 jaar geleden. Joden zijn geen slachtoffer meer.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 24 mei 2026 @ 16:36:18 #192
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_220877687
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:59 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Even een poging wagen :
Ik ben geïnteresseerd.
quote:
Internationale veiligheidsmacht.
Er moet een internationale veiligheidsmacht komen die verantwoordelijk is voor ontwapening, bescherming van burgers en het handhaven van veiligheid voor zowel Israëliërs als Palestijnen. Deze macht moet neutraal zijn en opereren onder een breed internationaal mandaat.
Ik ben helemaal voor. Helaas zullen Hamas en Hezbollah daar niet aan mee willen werken. Israël wil zo ook zijn eigen leger handhaven (terecht, want het is omringd door vijandige landen).
quote:
Direct en duurzaam staakt‑het‑vuren.
Alle vormen van geweld moeten stoppen, geen raketten, geen bombardementen, geen aanvallen over en weer. Een wapenstilstand die niet tijdelijk is, maar gericht op stabiliteit en wederopbouw.
Ik denk dat Israël hier wel oren naar heeft, maar dat Hamas en Hezbollah hard zullen werken aan dat te saboteren.
quote:
Vrijlating van gijzelaars en gevangenen.
Alle gijzelaars en onrechtmatig vastgehouden gevangenen moeten worden vrijgelaten via wederzijdse afspraken. Menselijk leven moet boven politieke belangen staan.
Gijzelaars vrijlaten prima. Mensen die door een EERLIJKE rechtbank veroordeeld zijn voor hun criminele daden, moeten gewoon in de gevangenis blijven zitten, maar moeten wel normaal behandeld worden.
quote:
Humanitaire hulp op volledige schaal.
Er moet massale humanitaire hulp worden toegelaten: voedsel, water, medische zorg, onderdak en veilige toegang voor hulporganisaties in heel Gaza. De blokkades die hulp belemmeren moeten worden opgeheven.
Prima. Zolang Hamas en Hezbollah de ingevoerde spullen niet gebruiken om wapens van te maken.
quote:
Erkenning van elkaars lijden.
Er moet erkenning komen voor zowel Palestijns lijden (bezetting, blokkade, ontheemding) als Joods/Israëlisch lijden (pogroms, Holocaust, aanslagen, 7 oktober). Zonder hiërarchie in pijn.
Prima. Ik denk dat dat een hoop heling teweeg zal brengen, mits er ruimte is voor elkaars rituelen om dat lijden te uiten op een niet geweldadige manier.
quote:
Ook moet er worden gestopt met het ontmenselijken en labelen van elkaar, zoals terrorist/bezetter, etc.
Hier wringt de schoen: Hamas en Hezbollah hebben veel onschuldige levens op hun geweten en, gegeven de kans, zullen hun best doen om meer slachtoffers te maken... met name onder onschuldige burgers. Het Israëlische leger zal vast ook geen schatje zijn, en diegenen die zich misdragen moeten gerechtigheid onder ogen zien, maar dat moeten heelHamas en heel Hezbollah ook.
quote:
Echte twee‑staten‑oplossing.
Niet als slogan, maar als concreet politiek project:
Volledig mee eens. Ieder zijn eigen landje. Als Hamas zich nou eens toewijdt aan ontwapening en Hezbollah hetzelfde doet en bereid zijn gerechtigheid onder ogen te zien, dat zou al een hoop schelen. Israël wil wel, maar Hamas en Hezbollah willen niet.
quote:

Een levensvatbare, aaneengesloten Palestijnse staat, met Gaza als integraal onderdeel, met eigen grenzen, regering en economie.
Dat vind ik ook een goede oplossing. Iedereen gelukkig.
quote:
I had a dream...
Tja, zoals het er nu uit ziet zal het daar nooit vrede worden. Het is echter wel belangrijk om te bedenken dat er twee partijen (van de drie) zijn die liever het leven van iedereen zuur maken, dan dat er vrede is. Deze partijen willen helaas de volledige vernietiging van Israël en zijn totaal niet bereid tot een compromis.

Misschien... op een goede dag, kunnen wij elkaar allemaal zien als mensen en zweren wij allemaal trouw aan het menselijke ras (homo sapiens).
pi_220877725
quote:

Hier wel een vraagje over, aaneengesloten, hoe zie jij dat? Gaza en de Westelijke Jordaanoever liggen mijlen ver uit elkaar.
pi_220877788
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:36 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Ik ben geïnteresseerd.
[..]
Ik ben helemaal voor. Helaas zullen Hamas en Hezbollah daar niet aan mee willen werken. Israël wil zo ook zijn eigen leger handhaven (terecht, want het is omringd door vijandige landen).
[..]
Ik denk dat Israël hier wel oren naar heeft, maar dat Hamas en Hezbollah hard zullen werken aan dat te saboteren.
[..]
Gijzelaars vrijlaten prima. Mensen die door een EERLIJKE rechtbank veroordeeld zijn voor hun criminele daden, moeten gewoon in de gevangenis blijven zitten, maar moeten wel normaal behandeld worden.
[..]
Prima. Zolang Hamas en Hezbollah de ingevoerde spullen niet gebruiken om wapens van te maken.
[..]
Prima. Ik denk dat dat een hoop heling teweeg zal brengen, mits er ruimte is voor elkaars rituelen om dat lijden te uiten op een niet geweldadige manier.
[..]
Hier wringt de schoen: Hamas en Hezbollah hebben veel onschuldige levens op hun geweten en, gegeven de kans, zullen hun best doen om meer slachtoffers te maken... met name onder onschuldige burgers. Het Israëlische leger zal vast ook geen schatje zijn, en diegenen die zich misdragen moeten gerechtigheid onder ogen zien, maar dat moeten heelHamas en heel Hezbollah ook.
[..]
Volledig mee eens. Ieder zijn eigen landje. Als Hamas zich nou eens toewijdt aan ontwapening en Hezbollah hetzelfde doet en bereid zijn gerechtigheid onder ogen te zien, dat zou al een hoop schelen. Israël wil wel, maar Hamas en Hezbollah willen niet.
[..]
Dat vind ik ook een goede oplossing. Iedereen gelukkig.
[..]
Tja, zoals het er nu uit ziet zal het daar nooit vrede worden. Het is echter wel belangrijk om te bedenken dat er twee partijen (van de drie) zijn die liever het leven van iedereen zuur maken, dan dat er vrede is. Deze partijen willen helaas de volledige vernietiging van Israël en zijn totaal niet bereid tot een compromis.

Misschien... op een goede dag, kunnen wij elkaar allemaal zien als mensen en zweren wij allemaal trouw aan het menselijke ras (homo sapiens).
Bijna jouw gehele reactie weerspiegelt precies het probleem, continue wijzen dat de ander het probleem is en evil. Als je dat loslaat en elkaar als gelijken ziet en behandelt, kom je al een stuk verder en heb je tenminste een begin.
pi_220877817
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hier wel een vraagje over, aaneengesloten, hoe zie jij dat? Gaza en de Westelijke Jordaanoever liggen mijlen ver uit elkaar.
Met een veilige, permanente corridor tussen beide (bijv. een weg, tunnel of spoorlijn).
  zondag 24 mei 2026 @ 16:57:16 #196
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220877823
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:32 schreef Nexum het volgende:

[..]
Je kunt gooien met ‘radicalisering’ en ‘extremisme’ wat je wilt. Het gaat hier om mensenrechten die systematisch genegeerd en onderdrukt worden. Israël is een piepklein land met een intense lobby die de hele Westerse wereld in zijn macht houdt. Israël heeft teveel invloed op Amerika en andere Westerse machten. Geldkraan zou dicht moeten en ze zouden zichzelf moeten kunnen redden voortaan. Het is belachelijk dat wij tijd blijven besteden aan een land wat zo walgelijk omgaat met andere mensen alleen omdat we ons nog schuldig voelen voor de Holocaust. Dat was 80 jaar geleden. Joden zijn geen slachtoffer meer.
Deze post vormt op geen enkele manier een antwoord op de gestelde vragen voor onderbouwing. Dit is simpelweg een rare complottheorie, die bovenal getuigt van vrij weinig geopolitieke en economische kennis en ten slotte ook nog eens alle Joden wereldwijd gelijkstelt aan Israël. Waarom doe je dit?
pi_220877842
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:56 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Met een veilige, permanente corridor tussen beide (bijv. een weg, tunnel of spoorlijn).
En wat doe je dan met al die kolonisten die al op de Westoever wonen? Daar weer wegjagen?
  zondag 24 mei 2026 @ 17:04:11 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220877892
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En wat doe je dan met al die kolonisten die al op de Westoever wonen? Daar weer wegjagen?
Prima vraag. Het zijn er ook meer dan een half miljoen. Hoe gaat men die er praktisch gezien weer weghalen? Die vraag wordt nooit beantwoord. Om maar te zwijgen over het feit dat dit een situatie zou creëren waarbij een Palestijnse staat een etnostaat wordt, maar tegelijkertijd Israël een multiculturele samenleving moet zijn. Arabieren mogen wel in Israël wonen, Joden niet in de Palestijnse staat.
pi_220878081
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Is een moeilijke inderdaad, misschien zoiets:

Landruil, sommige nederzettingen blijven, andere worden ontruimd. Palestijnen krijgen evenveel land terug elders.
Je kan denken aan vrijwillige verhuizing met compensatie.
Kolonisten blijven waar ze wonen, maar onder Palestijnse wet.
Minst favoriete optie: gedwongen evacuatie van nederzettingen die illegaal zijn onder internationaal recht.

Je moet er samen uitkomen zonder de ander te benadelen.
  zondag 24 mei 2026 @ 17:34:49 #200
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220878171
Mag je een probleem hebben met die ultraorthodoxe Joden?
Ze zijn vrijgesteld van militaire dienst, maar extreem gewelddadig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')