abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220894046
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:47 schreef TweedeKlum het volgende:
Het geeft wel aan hoe Te Kloese de boel belazerd heeft door heel lang te roepen dat ze wel op zoek waren naar een TD maar het was er lastig om iemand te vinden die in het profiel paste.

En zie vandaag, tja.
Het is de taak van de RvC om bestuurders aan te stellen, niet van de RvB of AD
  dinsdag 26 mei 2026 @ 21:03:21 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220894235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:47 schreef TweedeKlum het volgende:
Het geeft wel aan hoe Te Kloese de boel belazerd heeft door heel lang te roepen dat ze wel op zoek waren naar een TD maar het was er lastig om iemand te vinden die in het profiel paste.

En zie vandaag, tja.
Waarom moet het nu ook meteen belazeren zijn?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220894695
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:25 schreef Solispolar het volgende:
Wotte, CR7 en HMFfuckyouall in 1 topic. Genot.
Nee de downie Solispolar, daar zitten we op te wachten
  dinsdag 26 mei 2026 @ 22:47:28 #104
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220894903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:33 schreef snabbi het volgende:

[..]
Het is de taak van de RvC om bestuurders aan te stellen, niet van de RvB of AD
Yup maar ja, Toontje en Dennis regelden de boel wel samen of denk je echt dat ze wel serieus op zoek waren?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220894905
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 22:47 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Yup maar ja, Toontje en Dennis regelden de boel wel samen of denk je echt dat ze wel serieus op zoek waren?
nee maar ik neem het toon en sjaak dus meer kwalijk dan dennis

-edit-
Overigens prima om kritiek te hebben op dat dennis een slechte aantrekker geweest is en daarmee een slechte td. Maar dat hij de duo rol combineert vind ik dus te wijten aan anderen.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 22:48:46 #106
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220894906
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waarom moet het nu ook meteen belazeren zijn?
Als jij roept dat je niemand kan vinden en nu staat er binnen 6 weken eentje dan heb je de boel gewoon bedonderd.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 26 mei 2026 @ 22:51:54 #107
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220894920
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 22:48 schreef snabbi het volgende:

[..]
nee maar ik neem het toon en sjaak dus meer kwalijk dan dennis
2024:

https://www.ad.nl/nederla(...)ur-vinden~a0293ce07/
quote:
"Zo iemand vinden is niet makkelijk’’, zegt Te Kloese. ,,Ik kon hem niet vinden in elk geval.’’
Tja.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220894931
quote:
Er is vanalles verrot binnen de structuur als je het mij vraagt. Ook dat transfers de goedkeuring van een RvC moeten krijgen, terwijl zij daar dus eigenlijk geen verantwoording afleggen.

RvB moet beleid invullen en getoetst worden door de RvC. De RvC onderdeel van het uitvoerende beleid maken zonder verantwoording is echt een bizarre constructie. En dus ook andersom dat een RvB zichzelf samenstelt is ook bijzonder.

Dus hoe het hoort te gaan als je kijkt naar het verhaal van Dennis bij ESPN dat ze een visie hadden dat Hake de ervaring zou moeten geven aan RvP - dus dat er vooraf een constructie is bedacht (die dan achteraf niet blijkt te werken). Dat is dan wel goed beleid opgezet - maar bij de uitvoering te laat ingegrepen wmb.
pi_220895161
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:58 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik schaar de @:de_pel ook in deze categorie
Sow. En ik dacht nog wel dat wij vrienden waren. Maar door je vergelijk met Klaas en HMF weet ik nu beter, ongeacht hoeveel Bacos er al in zitten.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220895208
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Als jij roept dat je niemand kan vinden en nu staat er binnen 6 weken eentje dan heb je de boel gewoon bedonderd.
Rare conclusie. Je weet niet eens of die vorig jaar of dat jaar ervoor beschikbaar was. En nogmaals hij was niet eens een technisch directeur daar. Was hij kwa functie niet vergelijkbaar als Mark Ruijl toen?

Hij zou toen zelfs een aanbod hebben gekregen om in de toekomst TD te worden en dus niet eens op dat moment. Nou achten ze hem dus na een extra jaartje ervaring bij Brugge dus schijnbaar wel geschikt. Deze gozer is voor een TD zijnde nog piepjong hé.

https://www.fr-fans.nl/ni(...)m_source=chatgpt.com
pi_220895334
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 00:48 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Sow. En ik dacht nog wel dat wij vrienden waren. Maar door je vergelijk met Klaas en HMF weet ik nu beter, ongeacht hoeveel Bacos er al in zitten.
Vrienden met Wotte, dan hoef ik verder niet toe te lichten waarom ik inderdaad niet in één adem met jou genoemd wil worden.
  woensdag 27 mei 2026 @ 08:42:07 #112
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220895783
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 01:29 schreef CR7 het volgende:

[..]
Rare conclusie. Je weet niet eens of die vorig jaar of dat jaar ervoor beschikbaar was. En nogmaals hij was niet eens een technisch directeur daar. Was hij kwa functie niet vergelijkbaar als Mark Ruijl toen?

Hij zou toen zelfs een aanbod hebben gekregen om in de toekomst TD te worden en dus niet eens op dat moment. Nou achten ze hem dus na een extra jaartje ervaring bij Brugge dus schijnbaar wel geschikt. Deze gozer is voor een TD zijnde nog piepjong hé.

https://www.fr-fans.nl/ni(...)m_source=chatgpt.com
Daar gaat het niet om, Te Kloese riep dat 'ie niemand kon vinden, dat lijkt me dus bijzonder onwaarschijnlijk, die wilde zelf de regie, nou, dat hebben we geweten.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 27 mei 2026 @ 08:49:07 #113
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220895857
quote:
Ligt er ook aan wat er op dat moment beschikbaar was. Die Rigeaux zal de afgelopen twee jaar of nog niet geschikt genoeg of gewoon niet beschikbaar geweest op dat moment.

Maar goed, we hoeven ook niet te ontkennen dat hij waarschijnlijk ook niet super hard aan het zoeken is geweest en het wel redelijk vond. En dat vond zo'n beetje iedereen hier de afgelopen jaren behalve de laatste 2. Dat er na Arne een TD (of AD als Te Kloese graag TD wilde blijven, wat je daar verder ook van mag vinden lijkt me wel duidelijk.

"De boel bedonderen" is gewoon ontzettend kort door te bocht, ik twijfel niet aan oprecht goede intenties in elk geval.
  woensdag 27 mei 2026 @ 09:06:07 #114
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220896293
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 08:42 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om, Te Kloese riep dat 'ie niemand kon vinden, dat lijkt me dus bijzonder onwaarschijnlijk, die wilde zelf de regie, nou, dat hebben we geweten.
Je bent weer gigantisch aan het chargeren zeg.

Natuurlijk kan je altijd iemand vinden, maar kennelijk even niemand die in het profiel past volgens Dennis. En dat hij dolgraag die taak ook zelf deed doet daar weinig aan af en is de term bedonderen verre van waard.
pi_220896300
Verder moeten we natuurlijk ook nog maar zien of Rigaux een succes gaat worden. We slaan nog wel eens in de hosanna-stemming door als er een nieuw poppetje zit om vervolgens van een koude kermis thuis te komen.

Eerste signalen zijn natuurlijk meer dan prima.
pi_220896419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Verder moeten we natuurlijk ook nog maar zien of Rigaux een succes gaat worden. We slaan nog wel eens in de hosanna-stemming door als er een nieuw poppetje zit om vervolgens van een koude kermis thuis te komen.

Eerste signalen zijn natuurlijk meer dan prima.
Ik ben vooral erg content over Eenhoorn, Rigaux moet ik nog maar zien.
pi_220896426
https://www.bbc.com/sport/football/articles/c3922gej3rzo

Volgens de BBC heeft Feyenoord interesse in de 39-jarige Jamie Vardy….

Mag toch hopen dat dat niet waar is. Kan ook bijna niet waar zijn trouwens.

Maar de BBC meldt het. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220896458
Feyenoord meldt dat Saïd Bakatti de nieuwe assistent trainer wordt voor Robin van Persie.

Geen goed nieuws dus want dat lijkt er niet op dat ze Robin van Persie gaan ontslaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220896472
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:33 schreef Tomatenboer het volgende:
https://www.bbc.com/sport/football/articles/c3922gej3rzo

Volgens de BBC heeft Feyenoord interesse in de 39-jarige Jamie Vardy….

Mag toch hopen dat dat niet waar is. Kan ook bijna niet waar zijn trouwens.

Maar de BBC meldt het. :P
Ik zie Feyenoord er best voor aan hoor.
  woensdag 27 mei 2026 @ 10:59:38 #121
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220896509
Vardy altijd doen.

Die heeft nog wel een jaar of 2 te gaan.
pi_220896639
Heeft de BBC niet gewoon een bericht van vorig jaar opnieuw geplaatst?
  woensdag 27 mei 2026 @ 11:29:40 #123
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_220896676
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Feyenoord meldt dat Saïd Bakatti de nieuwe assistent trainer wordt voor Robin van Persie.

Geen goed nieuws dus want dat lijkt er niet op dat ze Robin van Persie gaan ontslaan.
Dat Van Persie voorlopig blijft zitten lijkt me al langer duidelijk.

We gaan volgend seizoen snel zien of hij lessen heeft getrokken uit afgelopen seizoen. Denk dat Eenhoorn en Rigaux dan niet bang zijn om snel in te grijpen.
pi_220896696
quote:
Het is even afwachten hoe het uitpakt maar dit lijkt toch een droomduo dat nu is aangesteld. Volgens mij wilde Eenhoorn niet met Sjaak, dus nu was een goed moment om het stokje over te dragen.
blablablabla
pi_220896729
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is even afwachten hoe het uitpakt maar dit lijkt toch een droomduo dat nu is aangesteld. Volgens mij wilde Eenhoorn niet met Sjaak, dus nu was een goed moment om het stokje over te dragen.
Wie is eigenlijk die man van AZ zo'n enge club heeft gemaakt? Is hij dat of die Huiberts.
Zal @El-Stinho wel weten
pi_220896736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:59 schreef Scrummie het volgende:
Vardy altijd doen.

Die heeft nog wel een jaar of 2 te gaan.
Minstens. Voorbeeldprof en de medische staf van Feyenoord verricht wonderen.
pi_220896752
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:43 schreef Adames het volgende:

[..]
Wie is eigenlijk die man van AZ zo'n enge club heeft gemaakt? Is hij dat of die Huiberts.
Zal @:el-stinho wel weten
Ten tijde van Scheringa was het het net een sekte, maar Ajax of Feyenoord zijn in principe geen haar beter gok ik zo.
blablablabla
pi_220896756
Zou wel geinig zijn een TD die visie heeft jong talent aankopen en dan de 1e aankoop een 39 jarige
blablablabla
pi_220896765
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:47 schreef Elan het volgende:
Zou wel geinig zijn een TD die visie heeft jong talent aankopen en dan de 1e aankoop een 39 jarige
Zeg dat, ik lach me een ongeluk! Wat een dijenkletser.
  woensdag 27 mei 2026 @ 11:51:21 #130
378023 Wotte
wotte!?
pi_220896771
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Ten tijde van Scheringa was het het net een sekte, maar Ajax of Feyenoord zijn in principe geen haar beter gok ik zo.
Eenhoorn had geloof ik wel een tiefushekel aan Ajax. Heeft een streepje voor, denk ik.
pi_220896786
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:51 schreef Wotte het volgende:

[..]
Eenhoorn had geloof ik wel een tiefushekel aan Ajax. Heeft een streepje voor, denk ik.
Bij labiele doorgesnoven types als HMF zal dat soort sentiment wellicht een rol spelen, in principe zou het geen zak uit moeten maken. Zolang het een capabele bestuurder is zou zijn achtergrond er niet toe moeten doen.
blablablabla
pi_220896832
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Bij labiele doorgesnoven types als HMF zal dat soort sentiment wellicht een rol spelen, in principe zou het geen zak uit moeten maken. Zolang het een capabele bestuurder is zou zijn achtergrond er niet toe moeten doen.
Klopt ja, ik ben totaal niet kritisch op hun vaardigheden, zolang ze maar elke dag een amsterdamse vlag verbranden, ben ik tevreden
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:13:14 #133
378023 Wotte
wotte!?
pi_220896901
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Bij labiele doorgesnoven types als HMF zal dat soort sentiment wellicht een rol spelen, in principe zou het geen zak uit moeten maken. Zolang het een capabele bestuurder is zou zijn achtergrond er niet toe moeten doen.
Denk dat Eenhoorn wel een van de betere bestuurders is van de afgelopen tien jaar in de Eredivisie.
pi_220897205
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:33 schreef Tomatenboer het volgende:
https://www.bbc.com/sport/football/articles/c3922gej3rzo

Volgens de BBC heeft Feyenoord interesse in de 39-jarige Jamie Vardy….

Mag toch hopen dat dat niet waar is. Kan ook bijna niet waar zijn trouwens.

Maar de BBC meldt het. :P
Greg Bellamy, Vagner Love, Jamie Vardy _O_
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_220897560
Ik zou persoonlijk Vardy een leukere aanwinst vinden dan Stelring. Dat gezegd hebbende moet je natuurlijk geen 39-jarige (topvrrdiener) halen, zeker niet met de honderd miljoen miljard blessures die we hier de afgelopen 2 jaar hebben gehad. Kan me niet indenken dat dit serieus is.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220898157
Wij wensen Luciano een fijne vakantie!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:21:49 #137
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_220898771
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat Van Persie voorlopig blijft zitten lijkt me al langer duidelijk.

We gaan volgend seizoen snel zien of hij lessen heeft getrokken uit afgelopen seizoen. Denk dat Eenhoorn en Rigaux dan niet bang zijn om snel in te grijpen.
vPersie trekt zijn lessen nooit, maar tenzij hij frontaal in botsing komt met Rigaux of Eenhoorn zal hij wel door blijven mogen. Wat ik overigens niet volledig uitsluit als vPersie zich absoluut niet laat lijnen. Maar dan krijg je hoe dan ook geen soepele transitie naar een nieuwe trainer.

Rigaux zal hoe dan ook wel een gebrek aan voetbalkennis gaan opmerken in de technische staf. Bakkati is een leuke vent en alles maar geen 1 op 1 opvolger van de kwaliteiten/kennis van Reijnen, Sjon pompt de ballen, en Hake vertrekt vast ook wel. Niet dat het echt uitmaakt welk poppetje je daar neerzet met voetbalkennis, want vPersie luistert volgens mij toch nooit naar iemand tenzij ze hoger in de hiërarchie staan.

Maar daarom extra interessant om te zien wie Rigaux aanstelt als vervanger van Hake, mocht deze vertrekken. Dat is toch wel de positie van ‘eerste keuze voor interim-trainer’, en je ziet direct een beetje in wat voor vijver Rigaux gaat vissen.

Brave werkt uitstekend maat :)
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_220898777
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wij wensen Luciano een fijne vakantie!
Top dit. Opgeladen het seizoen in. Zich nu al in de kijker spelen op het WK is onaannemelijk. Echt dikke winnaar met dit besluit van De Koe.
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:31:48 #139
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_220898844
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
vPersie trekt zijn lessen nooit, maar tenzij hij frontaal in botsing komt met Rigaux of Eenhoorn zal hij wel door blijven mogen. Wat ik overigens niet volledig uitsluit als vPersie zich absoluut niet laat lijnen. Maar dan krijg je hoe dan ook geen soepele transitie naar een nieuwe trainer.

Rigaux zal hoe dan ook wel een gebrek aan voetbalkennis gaan opmerken in de technische staf. Bakkati is een leuke vent en alles maar geen 1 op 1 opvolger van de kwaliteiten/kennis van Reijnen, Sjon pompt de ballen, en Hake vertrekt vast ook wel. Niet dat het echt uitmaakt welk poppetje je daar neerzet met voetbalkennis, want vPersie luistert volgens mij toch nooit naar iemand tenzij ze hoger in de hiërarchie staan.

Maar daarom extra interessant om te zien wie Rigaux aanstelt als vervanger van Hake, mocht deze vertrekken. Dat is toch wel de positie van ‘eerste keuze voor interim-trainer’, en je ziet direct een beetje in wat voor vijver Rigaux gaat vissen.

Brave werkt uitstekend maat :)
Ja ik ben ook erg benieuwd naar de positie van assistent.

Rigaux is misschien (nog) niet in de positie om Van Persie te ontslaan, maar hij kan wel gewoon bepaalde verwachtingen uitspreken waar Van Persie aan gebonden is. Bijvoorbeeld dat hij wordt afgerekend op prestaties in topwedstrijden of op het aantal late tegendoelpunten. Of dat de adviezen van de assistent en medische begeleiding zwaarder moeten wegen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:14:33 #140
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_220899177
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ja ik ben ook erg benieuwd naar de positie van assistent.

Rigaux is misschien (nog) niet in de positie om Van Persie te ontslaan, maar hij kan wel gewoon bepaalde verwachtingen uitspreken waar Van Persie aan gebonden is. Bijvoorbeeld dat hij wordt afgerekend op prestaties in topwedstrijden of op het aantal late tegendoelpunten. Of dat de adviezen van de assistent en medische begeleiding zwaarder moeten wegen.
Ik vraag mij om eerlijk te zijn ook af of er een serieuze samenwerking tussen Rigaux en vPersie mogelijk gaat zijn. Als Rigaux wil werken zoals bij Club Brugge, zal vPersie toch stevige concessies moeten mbt zijn eigen werkwijze, en omdat hij dat destijds niet wilde klapte het met vWonderen.

Dan zal Rigaux ook niet doof zijn voor de signalen van sommige medewerkers, oud-spelers en een groot deel van de supporters die vPersie totaal niet pruimen als hoofdtrainer. En de beroerde sportieve prestaties van vorig seizoen natuurlijk. Met Toon naar de achtergrond en Dennis weg zal vPersie ook maar weinig rugdekking hebben. Dus hij kan wel degelijk strakke eisen stellen aan het functioneren van vPersie en hem anders eruit gooien.

Maar om hem er direct uit te smijten is ook weer wat, en als Rigaux zijn aankopen niet direct renderen (wat prima kan) wordt er ook naar hem gekeken als hij in het lopende seizoen de trainer eruit gooit. Voor mijn gevoel is die eerste periode met vPersie nog wel echt een zure appel waar we doorheen moeten. Maar wie weet verbaast hij ons, ziet hij dat een machtsstrijd met de nieuwe TD bij voorbaat kansloos is en bindt hij wel degelijk in.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:21:20 #141
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_220899292
Van Persie zal er nu niet uit gaan, maar ik denk/hoop wel dat hij met deze 2 weinig fout mag doen gezien het afgelopen seizoen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:37:52 #143
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220901592
https://one.feyenoord.nl/video/963509?showInterstitial=true

Het leeft hier niet echt meer hè.

Zonde dat deze man nu pas AD is geworden.
pi_220901770
Nou Lotomba gaat volgend jaar intimideren en knallen hoor _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220901811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:59 schreef De_Pel het volgende:
Nou Lotomba gaat volgend jaar intimideren en knallen hoor _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 14:04 schreef Zipportal het volgende:
Die Lotomba heeft zijn lange lokken afgeknipt zodat hij minder opvalt.

Maar hier trappen wij niet in.
pi_220902314
Valente (Ramselaar 2.0) niet opgeroepen....hoe is dat mogelijk
pi_220902347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:16 schreef PSVCL het volgende:
Valente (Ramselaar 2.0) niet opgeroepen....hoe is dat mogelijk
Wat zet je jezelf weer voor lul met je calimeromentiteit
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220902366
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:24 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Wat zet je jezelf weer voor lul met je calimeromentiteit
Je kan ook gewoon toegeven dat ik het weer goed had gezien :) Jullie gingen weer eens veel te snel met het ophemelen van een speler die een paar leuke wedstrijden had gespeeld tegen laagvliegers in de Eredivisie
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:33:09 #149
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_220902383
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:27 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon toegeven dat ik het weer goed had gezien :) Jullie gingen weer eens veel te snel met het ophemelen van een speler die een paar leuke wedstrijden had gespeeld tegen laagvliegers in de Eredivisie
Blij dat onze sterspeler van de eerste seizoenshelft die voor het eerst een dubbel programma speelde dit seizoen deze zomer rust kan pakken om volgend seizoen de Eredivisie te domineren :)
pi_220902434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Blij dat onze sterspeler van de eerste seizoenshelft die voor het eerst een dubbel programma speelde dit seizoen deze zomer rust kan pakken om volgend seizoen de Eredivisie te domineren :)
Heerlijk dit _O_ als dat komend seizoen weer jullie sterspeler moet voorstellen hoeft PSV opnieuw niks te vrezen van Feyenoord .
pi_220902471
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Blij dat onze sterspeler van de eerste seizoenshelft die voor het eerst een dubbel programma speelde dit seizoen deze zomer rust kan pakken om volgend seizoen de Eredivisie te domineren :)
Werkelijk niemand vind het erg dat hij er niet bij is. Alleen maar mooi, meer rust en minder kans dat hij gelijk opgepikt wordt.

Maargoed, die knuppel is te simpel om zelfstandig recht te schijten, die gaat dit niet begrijpen.

[ Bericht 6% gewijzigd door De_Pel op 28-05-2026 00:05:22 ]
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220904000
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:59 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Werkelijk niemand vind het erg dat hij er niet bij is. Alleen maar mooi, meer rust en minder kans dat hij gelijk opgepikt wordt.

Maargoed, die knuppel is te simpel om zelfstandig recht te schijten, die gaat dit niet begrijpen.
Ik denk dat het wel goed komt, wel belangrijk dat hij goed gecoached word, dit is typsich zo een speler dat als het niet loopt hij gaat proberen te overcompenseren, terwijl je juist terug moet gaan naar de basis op zo een moment.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:11:43 #153
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220905413
https://www.voetbalzone.n(...)/bltc9b3d21d6b647d24

Eerste inkomende geruchten-genot O+
pi_220911299
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:11 schreef Qarrad het volgende:
https://www.voetbalzone.n(...)/bltc9b3d21d6b647d24

Eerste inkomende geruchten-genot O+
Heeft Mitchell uiteindelijk niet een aardig/goed seizoen gedraaid in Oostenrijk?

Verder ken ik deze speler niet goed genoeg om er een eerlijk oordeel over te vellen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:07:28 #155
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_220912470
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:11 schreef Qarrad het volgende:
https://www.voetbalzone.n(...)/bltc9b3d21d6b647d24

Eerste inkomende geruchten-genot O+
Rigaux zal wel veel gaan shoppen in België.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:43:11 #156
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_220912759
quote:
Programma voorbereiding seizoen 2026-2027
Feyenoord werkt, nu het huidige seizoen erop zit, aan de invulling van de voorbereiding voor het nieuwe seizoen. In dit bericht lees je hoe het programma van de oefencampagne van het seizoen 2026-2027 eruitziet.

Start voorbereiding
De selectie van trainer Robin van Persie begint eind juni aan de voorbereiding. Op maandag 29 juni staat de eerste groepstraining op het programma.

Start oefencampagne
De eerste week van de voorbereiding wordt afgesloten met de eerste oefenwedstrijd. De oefencampagne start dit jaar in Dordrecht: Op zaterdag 4 juli tegen FC Dordrecht (14:30 uur).

Twee thuiswedstrijden
De oefencampagne wordt vervolgd met twee thuiswedstrijden: op zaterdag 11 juli tegen Club Brugge (12:00 uur, De Kuip) en op vrijdag 17 juli tegen Sporting de Charleroi (13:30 uur, Varkenoord).

Open Dag – Feyenoord Festival
Dit jaar vindt Feyenoord Festival plaats op zaterdag 18 juli. Vanaf 12 juni kunnen er gratis tickets geclaimd worden via de Feyenoord Ticketshop. Voor meer informatie kan je terecht op feyenoord.com/festival.

Trainingskamp & oefenwedstrijd
Feyenoord gaat ook deze zomer op trainingskamp, dit jaar in België. De selectie verblijft daar van zondag 19 juli t/m zaterdag 25 juli. De week van het trainingskamp wordt afgesloten met een oefenwedstrijd: op zondag 26 juli is Rayo Vallecano de tegenstander in De Kuip. (14:00 uur, 120 minuten).

Openingswedstrijd
Op zondag 2 augustus sluit Feyenoord zoals gebruikelijk de oefencampagne af met de traditionele Openingswedstrijd. De tegenstander wordt op een later tijdstip gecommuniceerd.

Kaartverkoop
Feyenoord verwacht op korte termijn te communiceren over de toegankelijkheid van alle oefenwedstrijden en de eventuele kaartverkoop.

Feyenoord ONE
Feyenoord zendt deze zomer alle oefenwedstrijden live uit op Feyenoord ONE. Evenals vorig jaar worden deze uitzendingen aangekleed met presentatie en voor- en nabeschouwing. Meer informatie hierover volgt.
Over België gesproken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:47:07 #157
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_220912773
Hoe gaat het eigenlijk met @DonRaja
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:58:10 #158
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220912903
twitter


(op alle fronten)

#BRINGBACKBELTMAN
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220913255
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:58 schreef Caland het volgende:
[ x ]

(op alle fronten)

#BRINGBACKBELTMAN
En de Coolsingel bleef leeg. Wanbeleid #eenhoornout
pi_220913319
Wel enorm kortzichtig om iemand als Eenhoorn aan te stellen als directeur, alsof er buiten het Rotterdamse niks beters te vinden is. En die nieuwe TD heb ik ook weinig vertrouwen in, die belg kent heel de club en de stad amper...
* Verwijderd *
pi_220913438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:59 schreef zoekeenleven het volgende:
Wel enorm kortzichtig om iemand als Eenhoorn aan te stellen als directeur, alsof er buiten het Rotterdamse niks beters te vinden is. En die nieuwe TD heb ik ook weinig vertrouwen in, die belg kent heel de club en de stad amper...
Dus bij de 1 is jouw tegenargument dat hij uit Rotterdam komt, maar de ander zijn probleem is dat hij niet uit Rotterdam komt.

Leuke grap :)
pi_220913500
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:23 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Dus bij de 1 is jouw tegenargument dat hij uit Rotterdam komt, maar de ander zijn probleem is dat hij niet uit Rotterdam komt.

Leuke grap :)
Als je niks van voetbal snapt, dan kan je er ook voor kiezen om gewoon niet te reageren.
* Verwijderd *
pi_220913723
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:59 schreef zoekeenleven het volgende:
Wel enorm kortzichtig om iemand als Eenhoorn aan te stellen als directeur, alsof er buiten het Rotterdamse niks beters te vinden is. En die nieuwe TD heb ik ook weinig vertrouwen in, die belg kent heel de club en de stad amper...
Misschien is er nog wel een goede Belgische AD!
En wellicht loopt er dan in Rotterdam dan wel weer een goede TD rond!
pi_220914848
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:32 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]
Als je niks van voetbal snapt, dan kan je er ook voor kiezen om gewoon niet te reageren.
Bord op schoot scouting genot. Lekker dichtbij huis houden in het Rotterdam wat je zo goed kent _O_
pi_220915437
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Over België gesproken.
Rayo-goden _O_.

Waarschijnlijk met Jagoba Arrasate als trainer.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:07:48 #166
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220915809
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:59 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Werkelijk niemand vind het erg dat hij er niet bij is. Alleen maar mooi, meer rust en minder kans dat hij gelijk opgepikt wordt.

Maargoed, die knuppel is te simpel om zelfstandig recht te schijten, die gaat dit niet begrijpen.
Had het wel leuk gevonden, hoor. Een beetje wat minuten maken en trainen met de beste spelers van Nederland. Daar wordt niemand slechter van en het prijskaartje gaat er ook van omhoog. Voor zijn fitheid is het fijn dat ie er niet bij zit, maar dan kijken we vooral naar Feyenoord, zelf zal die enorm balen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:10:08 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220915828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:53 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Bord op schoot scouting genot. Lekker dichtbij huis houden in het Rotterdam wat je zo goed kent _O_
Ook dat is er zo eentje. Haal je ze alleen maar van ver weg, moet je ze van dichterbij halen. Haal je ze dichtbij, is het bord op schoot, inderdaad.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220916920
quote:
Feyenoord-aanvaller Raheem Sterling gearresteerd

Raheem Sterling is donderdag aangehouden op verdenking van rijden onder invloed van drugs, zo melden Engelse media. De 31-jarige aanvaller van Feyenoord raakte met zijn Lamborghini betrokken bij een eenzijdig ongeval op de M3 in het Engelse Hampshire.

Advertentie
Sterling botste volgens de politie rond 09.00 uur tegen de vangrail. Er vielen geen gewonden.

De politie maakte donderdagavond bekend dat een Lamborghini op de zuidelijke rijbaan van de snelweg in botsing was gekomen met de wegafscheiding nabij Minley Interchange. Andere voertuigen waren niet betrokken bij het ongeval. Kort na de melding werd de bestuurder aangehouden.

Sterling wordt verdacht van het besturen van een voertuig terwijl hij onder invloed van drugs zou hebben verkeerd. Daarnaast loopt er onderzoek naar gevaarlijk rijgedrag, het bezit van een middel uit Class C en het niet afstaan van een vereist monster voor onderzoek. De aanvaller is op borgtocht vrijgelaten.

In de Britse drugswetgeving vallen in Class C middelen als kalmeringsmiddelen, bepaalde slaapmiddelen, anabole steroïden, lachgas en GHB.

Het gaat in elk geval niet om cannabis, want dat valt in het Verenigd Koninkrijk in de zwaardere Class B. Nog zwaardere middelen als cocaïne, heroïne en MDMA behoren tot Class A.

In een verklaring bevestigt de politie van Hampshire dat de aanhouding volgde op het ongeval. De autoriteiten benadrukten dat het onderzoek nog loopt en dat Sterling voorlopig op vrije voeten blijft.

De voormalig Engels international staat sinds februari onder contract bij Feyenoord. De Rotterdamse club legde de aanvaller vast nadat zijn samenwerking met Chelsea eerder dit jaar ten einde kwam.

Sterling kon in acht optredens voor Feyenoord niet overtuigen (geen goals, één assist) en beschikt over een aflopend contract.
Alles valt ineens op zijn plek.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:15:19 #169
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220916945
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
lachgas
En of we gelachen hebben!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:18:44 #170
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_220917007
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Alles valt ineens op zijn plek.
Daar zijn we vanaf.
pi_220917015
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:59 schreef zoekeenleven het volgende:
Wel enorm kortzichtig om iemand als Eenhoorn aan te stellen als directeur, alsof er buiten het Rotterdamse niks beters te vinden is. En die nieuwe TD heb ik ook weinig vertrouwen in, die belg kent heel de club en de stad amper...
Ok Klaas
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:43:43 #172
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_220917119
Sterling _O-
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_220917130
Kalmerings- en slaapmiddelen, dat verklaart veel.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 00:03:10 #174
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220917144
Met Dévy Rigaux heeft Feyenoord goud in handen. Bij Club Brugge maakte hij uitstekende transfers
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 00:05:46 #175
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220917148
In 2028-2029 spelen jullie kampioen door de gouden transferes van Dévy Rigaux
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:12:13 #176
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220917162
Interview met Rico, zo gaan Willem en Boskamp hem noemen denk ik.

Bekijk deze YouTube-video
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 30 mei 2026 @ 01:10:35 #177
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220917249
twitter


Ook in een Lambo gaat het allemaal te snel voor hem
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220917337
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 01:10 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Ook in een Lambo gaat het allemaal te snel voor hem
Dat was nog al snel bij zijn niveau wat hij bij ons liet zien. Maar het zal hem worst wezen denk ik, lekker weer wat centen geharkt en verder beetje genieten van het leven. Ik zou het ook doen als ik ze zo makkelijk kon verdienen.

Oke, dat rijden onder invloed is niet oké. Maar met geld zat zou ik mij behalve dat ook nergens druk over maken.
pi_220917490
Raheem the bad Dream genot.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_220917563
Jota worden.
pi_220917963
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 00:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
In 2028-2029 spelen jullie kampioen door de gouden transferes van Dévy Rigaux
2028/2029 pas?
Rigaux out
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_220917993
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:51 schreef Cara het volgende:

[..]
2028/2029 pas?
Rigaux out
Als je ergens 300 miljoen shoptegoed vindt, kan het ook sneller dan spelers ontwikkelen natuurlijk
pi_220918266
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 00:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Interview met Rico, zo gaan Willem en Boskamp hem noemen denk ik.

Bekijk deze YouTube-video
Prima ventje die Rico. Begrijp dat ie een stuk of 10 talen spreekt, hopelijk komt Nederlands daar binnenkort ook bij.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220918272
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Had het wel leuk gevonden, hoor. Een beetje wat minuten maken en trainen met de beste spelers van Nederland. Daar wordt niemand slechter van en het prijskaartje gaat er ook van omhoog. Voor zijn fitheid is het fijn dat ie er niet bij zit, maar dan kijken we vooral naar Feyenoord, zelf zal die enorm balen.
Ik wil die jongen gewoon nog 2 seizoenen in Eotterdam zien shinen voordat Rico hem voor de hoofdprijs wegbrengt. Daarvoor kan hij beter thuisblijven.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:08:54 #185
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220918602
Raheem the dream trip. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:24:45 #186
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_220918694
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Kalmerings- en slaapmiddelen, dat verklaart veel.
Dvd’tje van Feyenoord de tweede seizoenshelft gekeken, genot.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_220918936
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dvd’tje van Feyenoord de tweede seizoenshelft gekeken, genot.
Dan had ie die pillen niet in hoeven nemen :7
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:03:46 #188
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220918984
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:56 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dan had ie die pillen niet in hoeven nemen :7
Of hij heeft juist nog meer pillen ingenomen. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220919414
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:03 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Of hij heeft juist nog meer pillen ingenomen. :+
quote:
The Telegraph meldt dat een bron dicht bij Sterling tegenover de krant heeft bevestigd dat de spanning van het abrupte einde van zijn carrière als topspeler zijn tol heeft geëist van zijn mentale welzijn. The Daily Mail doet daar nog een schepje bovenop. 'De psychologische druk die op hem is uitgeoefend is onmetelijk. Hij is geïsoleerd. Zodra hij een bal aanraakt, wordt hem verteld dat hij een mislukkeling is en dat het met hem gedaan is. Hij wordt bespot en uitgejouwd', schrijft het Engelse medium op basis van bronnen.

'Hij verhuisde naar Nederland om te ontsnappen en zijn liefde voor de sport te herontdekken, maar de negativiteit volgde hem. Het zijn een paar extreem zware jaren voor hem geweest en dit incident is daar een voorbeeld van', valt er te lezen. De vertegenwoordigers van Sterling wilden geen commentaar geven toen zij door Daily Mail Sport om commentaar werden benaderd.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220919977
Eenhoorn, Slot is beschikbaar!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:23:21 #191
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_220920029
Welkom terug, Arne :)
pi_220920053
Die zal vast komen ja jongens
pi_220920072
Arne weer beschikbaar
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_220920166
Dus eerst halen ze Reijnen en nu doen ze Slot weg?
pi_220920205
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Dus eerst halen ze Reijnen en nu doen ze Slot weg?
Welkom in de voetbalwereld
pi_220920240
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Welkom in de voetbalwereld
In Italië en dat soort landen ja, maar dit opportunistische gedrag had ik niet verwacht van een club als Liverpool.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:38:33 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220920247
ANNOUNCE AREND MARTIJN
pi_220920280
Prima bondscoach. Mooie timing
pi_220920296
Als Eenhoorn en Rico niet NU in in het vliegtuig zitten naar Liverpool beginnen ze al met een faal
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220920304
Bob heeft al geen rugdekking meer van De Don en nu is Arond ook nog eens beschikbaar. :{

Ligt er uiterlijk eind oktober al uit, gok ik zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')