Je moet wel dief van je eigen portemonnee zijn als je dat doet.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:16 schreef Hoppahop het volgende:
Zijn er nog werknemers die 40 uur werken? 32 uur is toch de norm?
Maar 40u werkenquote:Op maandag 18 mei 2026 20:16 schreef Hoppahop het volgende:
Zijn er nog werknemers die 40 uur werken? 32 uur is toch de norm?
Ook voor zo'n werkgever gewerkt.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:31 schreef DobbyDobby het volgende:
Hier idem. Je kan beter een week thuisblijven dan 2 keer 1 dag echt ziek zijn in het jaar. Ook weer bedacht door een geniaal iemand.
Wat een ellende. 36 uur dagbesteding is al meer dan ik aan kan.quote:
Het is ook ellendequote:Op maandag 18 mei 2026 21:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat een ellende. 36 uur dagbesteding is al meer dan ik aan kan.
Ik heb toevallig deze week de drie Jargon filmpjes weer gekekenquote:Op maandag 18 mei 2026 21:02 schreef RamboDirk het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
een situatieschets
@:zipportal
@:wereldgozer
Wat zijn dat voor mensen? Zo blij dat ik dat soort mensen niet ken.quote:Op maandag 18 mei 2026 21:38 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik werk zelf in een vakgebied waar ik geregeld collega's met burnouts zie uitvallen. Terwijl anderen dat niet doen, en ik ook niet.
Degenen die er mee te kampen krijgen zijn vaak van die types bij wie werkelijk alles perfect moet en voortdurend de beste willen zijn. Zowel op hun werk als prive.
-Willen op het werk de beste zijn en zo snel mogelijk groeien.
-Lopen hun kinderen ook gigantisch te micromanagen, waardoor het ze veel meer tijd kost dan normale ouders.
-Hun huis, vakanties en auto en dergelijke moeten ook perfect in het plaatje passen.
In werkelijkheid wordt je er niet minder van als het ietsje rommeliger en ietsje langzamer gaat allemaal. Maar dat past niet zo in hun wereldbeeld, en dan wordt het teveel.
Meestal van die statusgevoelige yuppen.quote:Op maandag 18 mei 2026 22:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor mensen? Zo blij dat ik dat soort mensen niet ken.
Ben je zelf bij. Je kan je privé leven zo druk maken als je zelf wil.quote:Op maandag 18 mei 2026 19:17 schreef Cherni het volgende:
Zal niet alleen met werk/arbeid te maken maar ook een prive leven dat steeds drukker word.
Omdat het kan. In de meeste landen krijg je geen doorbetaling bij een "burn out" dus bestaan de klachten ook niet.quote:Op maandag 18 mei 2026 19:12 schreef Discombobulate het volgende:
Ik werk mezelf ook naar de tyfus, maar heb nog nooit iets van burn out klachten gehad. Waar komt dat toch vandaan? Waarom iedereen ineens aan de lopende band? Volgens mij is men geen drol meer gewend.
Tuurlijk bestaan deze klachten wel met als schrikbarende hoge percentages in bijvoorbeeld de vs.quote:Op maandag 18 mei 2026 23:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Omdat het kan. In de meeste landen krijg je geen doorbetaling bij een "burn out" dus bestaan de klachten ook niet.
Het is van alle tijden:quote:Op maandag 18 mei 2026 21:38 schreef Hexagon het volgende:
Degenen die er mee te kampen krijgen zijn vaak van die types bij wie werkelijk alles perfect moet en voortdurend de beste willen zijn. Zowel op hun werk als prive.
-Willen op het werk de beste zijn en zo snel mogelijk groeien.
-Lopen hun kinderen ook gigantisch te micromanagen, waardoor het ze veel meer tijd kost dan normale ouders.
-Hun huis, vakanties en auto en dergelijke moeten ook perfect in het plaatje passen.
In werkelijkheid wordt je er niet minder van als het ietsje rommeliger en ietsje langzamer gaat allemaal. Maar dat past niet zo in hun wereldbeeld, en dan wordt het teveel.
Maar dat is niet het relevante, het gaat erom of je thuis mag blijven zitten met dat soort flauwekul en dat kan dus niet in de VS, enkel bij een klinische depressie (tot 12 weken meen ik).quote:Op dinsdag 19 mei 2026 00:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk bestaan deze klachten wel met als schrikbarende hoge percentages in bijvoorbeeld de vs.
Between 55% and 72% of the U.S. workforce currently experiences moderate to high levels of job burnout
versus
Approximately 20% of employees in the Netherlands experience burnout symptoms, according to the Netherlands National Working Conditions Survey
Maar wel meer kans op een succesvol fatsoenlijk gesprekje. Dagenlang op je nest ronken gaat het allemaal ook niet bewerkstelligen.quote:
Jij beweerde keihard dat die burnout klachten in landen waar mensen een slecht vangnet hebben dat deze klachten niet zouden bestaan we bewijzen hier gewoon dat ze wel bestaan en zelfs in hogere percentages dan landen met een socialer vangnet.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 03:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dat is niet het relevante,het gaat erom of je thuis mag blijven zitten met dat soort flauwekul en dat kan dus niet in de VS, enkel bij een klinische depressie (tot 12 weken meen ik).
quote:Op maandag 18 mei 2026 23:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Omdat het kan. In de meeste landen krijg je geen doorbetaling bij een "burn out" dus bestaan de klachten ook niet.
Behalve op Fok, waar was iedereen altijd het perfecte voorbeeld jongentje.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 00:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is van alle tijden:
Bekijk deze YouTube-video
Hoezo? Juist die laatste 8 uur levert netto het minste op.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet wel dief van je eigen portemonnee zijn als je dat doet.
Dat was voor 2020 ook.quote:Op maandag 18 mei 2026 13:57 schreef raptorix het volgende:
Wat ook heel veel scheelt is dat relatief jonge werknemers in vrij korte tijd veel belangrijke zaken voor hun kiezen krijgen, ze krijgen hun eerste baan, vaak ook hun eerste huis/verhuizing, en vaak ook nog kinderen, en dan zitten ze vaak ook nog in een leeftijd waar je vaak met ouders te maken krijgt die zorg nodig hebben of overlijden.
Maar je hoeft er ook niet zoveel voor te doen, maar goed wij hebben dan ook wel heel veel vrijheid, meestal controleer ik op vrijdag 2 keer mijn teams of er iets urgents is, doe tussen 9 en 11 een paar hersenloze klusjes en dan gaan we vissen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 07:48 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Hoezo? Juist die laatste 8 uur levert netto het minste op.
Ik doe uitsluitend m'n eigen ding als ik thuis komt. Fuck iedereen die na werk nog wat met me wil doen, sporten al helemaal.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 08:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je thuis komt douchen broodsmeren ff relaxen en weer naar werk, dat 5x per week en je het nergens last van.
Zit kern van waarheid in tho. Ik werk in België en er zijn hier heel weinig Nederlanders die zich langdurig ziekmelden. België betaald slechts 1 maand door werkgever en dan via de staat max 1800 bruto oftewel 900 netto.quote:Op maandag 18 mei 2026 23:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar is iets van alle tijden.. Zouden jongere werknemers mentaal minder weerbaar zijn door invloed van sociale media en een stukje door invloed van de coronamaatregelen in een cruciale levensfase?quote:Op maandag 18 mei 2026 13:57 schreef raptorix het volgende:
Wat ook heel veel scheelt is dat relatief jonge werknemers in vrij korte tijd veel belangrijke zaken voor hun kiezen krijgen, ze krijgen hun eerste baan, vaak ook hun eerste huis/verhuizing, en vaak ook nog kinderen, en dan zitten ze vaak ook nog in een leeftijd waar je vaak met ouders te maken krijgt die zorg nodig hebben of overlijden.
Nog zo’n ding. Als een ander worstelt maar gewoon doormoet ben je zelf genegen ook door te gaan. Dat steunt elkaar.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 08:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zit kern van waarheid in tho. Ik werk in België en er zijn hier heel weinig Nederlanders die zich langdurig ziekmelden. België betaald slechts 1 maand door werkgever en dan via de staat max 1800 bruto oftewel 900 netto.
Misschien, maar sommige dingen gingen ook makkelijker, mensen gingen wat jonger samenwonen, vrouw ging vaak niet werken als er een kind was, ouders werden verrzorgt in bejaardenhuis, en idd minder sociale druk. Tegenwoordig moet je minimaal 2 keer per jaar op dure vakantie, 2 leasewagens, en gehaast naar de kinderopvang.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 09:00 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat klopt, maar is iets van alle tijden.. Zouden jongere werknemers mentaal minder weerbaar zijn door invloed van sociale media en een stukje door invloed van de coronamaatregelen in een cruciale levensfase?
Ik heb juist het idee dat door het thuiswerken er ook minder ziekmeldingen zijn, volgens mij heeft onderzoek dat ook aangetoont. Wat denk ik eerder een probleem is, is dat een hoop mensen werk doen waar ze helemaal niet zo goed in zijn, of helemaal niet leuk vinden. Als IT Engineer zie ik ongeveer de helft om me heen continue krabbelen, ze hebben gewoon niet het gevoel of de liefde ervoor, vandaar dat je ook zoveel IT problemen ziet.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 09:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nog zo’n ding. Als een ander worstelt maar gewoon doormoet ben je zelf genegen ook door te gaan. Dat steunt elkaar.
Net zoals als de ander zich langdurig ziekmeldt een collega datzelfde ook sneller zal doen.
Als iemand na burn-out gewoon faalt en in geldproblemen komt doe je veel meer om dat te voorkomen.
Dus in dit geval maken stinkende sfeermeesters zwerende wonden.
Oh nee, zachte heelmeesters, stinkende wonden.
Wat ook meespeelt is corona. Niet corona zelf maar het gemak van ziekmelden wat toen is ontstaan.
Het was destijds bijna een heldendaad als je je ziek melde.
Dat is natuurlijk blijven hangen, en ontwikkelde een systeem.
Ik voel me niet lekker-> ik meld me ziek. Bij mensen ontwikkelt dat een zwakkere mentale weerstand
Linksonder in dit diagrammetje..quote:Op dinsdag 19 mei 2026 09:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat door het thuiswerken er ook minder ziekmeldingen zijn, volgens mij heeft onderzoek dat ook aangetoont. Wat denk ik eerder een probleem is, is dat een hoop mensen werk doen waar ze helemaal niet zo goed in zijn, of helemaal niet leuk vinden. Als IT Engineer zie ik ongeveer de helft om me heen continue krabbelen, ze hebben gewoon niet het gevoel of de liefde ervoor, vandaar dat je ook zoveel IT problemen ziet.
Een tijdje terug hoorde ik een enorm sterk betoog van een Belgische proffesor die maar zo logisch was als maar kan zijn, volg niet je passie, de kans dat je passie ook dat gene is waar je goed in bent is slechts klein, je kunt beter volgen waar je goed in bent, de kans dat je dan succesvol bent is een stuk groter, wat je ook meer ruimte geeft om het werk te kiezen wat je leuk vind.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Linksonder in dit diagrammetje..
[ afbeelding ]
Mja, niemand kan een baan hebben wat diegene daadwerkelijk echt wil. Dat leidt ook heel veel tot stress en somberheid.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 09:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat door het thuiswerken er ook minder ziekmeldingen zijn, volgens mij heeft onderzoek dat ook aangetoont. Wat denk ik eerder een probleem is, is dat een hoop mensen werk doen waar ze helemaal niet zo goed in zijn, of helemaal niet leuk vinden. Als IT Engineer zie ik ongeveer de helft om me heen continue krabbelen, ze hebben gewoon niet het gevoel of de liefde ervoor, vandaar dat je ook zoveel IT problemen ziet.
Vind ik zo'n simpele platitude. Ga het maar eens specificeren voor een ieder.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een tijdje terug hoorde ik een enorm sterk betoog van een Belgische proffesor die maar zo logisch was als maar kan zijn, volg niet je passie, de kans dat je passie ook dat gene is waar je goed in bent is slechts klein, je kunt beter volgen waar je goed in bent, de kans dat je dan succesvol bent is een stuk groter, wat je ook meer ruimte geeft om het werk te kiezen wat je leuk vind.
Het is vaak ook een beetje een mix, ik heb trouwens de Podcast weten te vinden, super interessante spreker:quote:Op dinsdag 19 mei 2026 09:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mja, niemand kan een baan hebben wat diegene daadwerkelijk echt wil. Dat leidt ook heel veel tot stress en somberheid.
Dat is ook een mythe die de wereld in is geslingerd hoor. Zowat elk Europees land erkent burn-out gewoon als beroepsziekte. Het verschil is alleen langdurige doorbetaling in Zweden en Nederland.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:41 schreef Toine51 het volgende:
Hetzelfde bij ons.
Die jongere generatie is altijd zzm...
Komen net kijken en dan al een burn-out..
Is hier en in Zweden alleen maar erkend als beroepsziekte....
Tja...
Klinkt als mijn gemiddelde werkdag. Maargoed, ik werk dan ook bij/voor de overheidquote:Op dinsdag 19 mei 2026 08:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar je hoeft er ook niet zoveel voor te doen, maar goed wij hebben dan ook wel heel veel vrijheid, meestal controleer ik op vrijdag 2 keer mijn teams of er iets urgents is, doe tussen 9 en 11 een paar hersenloze klusjes en dan gaan we vissen.
Oude zware werkethiek.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 10:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Belgen die denken dat het een flex is om lang te werken.
Alleen moet je eerst langs de huisarts die je dan ziek moet schrijven, dan komt de controleur onverwacht meermaals langs dus moet je zorgen dat je thuis bent (wat in geval van een burnout toch zo is) en word je nog eens opgeroepen door de ziekenfondsen. Mocht je zelfstandig zijn dan telt je gewaarborgd inkomen waar je hopen voor betaald ook al niet want zij keren niet uit bij psychische problematiek en heb je dus geen inkomen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 10:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is ook een mythe die de wereld in is geslingerd hoor. Zowat elk Europees land erkent burn-out gewoon als beroepsziekte. Het verschil is alleen langdurige doorbetaling in Zweden en Nederland.
In een Finland of België kan je je ook gewoon ziekmelden als je burn-outklachten hebt
En dat is alleen bij een bedienden contract. De arbeiders hebben nog minder dan die maand. Dacht maar 3 dagenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 08:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zit kern van waarheid in tho. Ik werk in België en er zijn hier heel weinig Nederlanders die zich langdurig ziekmelden. België betaald slechts 1 maand door werkgever en dan via de staat max 1800 bruto oftewel 900 netto.
Eigenlijk niet meer van deze tijd.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 12:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dat is alleen bij een bedienden contract. De arbeiders hebben nog minder dan die maand. Dacht maar 3 dagen
Maar betaal je dan als zieke werknemer in belgie ook 50% belasting over die bruto uitkering van 1800 euro?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 12:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dat is alleen bij een bedienden contract. De arbeiders hebben nog minder dan die maand. Dacht maar 3 dagen
Hey daar hebben we @Elan die nog meer vrouwen weg wil jagen van Fok. Lekker bezig.quote:Op maandag 18 mei 2026 13:34 schreef Elan het volgende:
Komt door al die zogenaamd sterke en zelfstandige vrouwen die veel meer zijn gaan werken dan ze mentaal kunnen behappen.
Noemen we in Nederland gewoon uitbuiting. Wij hebben een gemiddelde werkweek van 26 uur en alsnog verdienen mensen een stuk meer. Meer eisen, minder accepteren.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 12:50 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oude zware werkethiek.
Staan we bekend voor.
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hey daar hebben we @:Elan die nog meer vrouwen weg wil jagen van Fok. Lekker bezig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |