Bij datzelfde bedrijf had je bij ziekmelding standaard een wachtdagquote:Op maandag 18 mei 2026 15:19 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hier in de CAO kost je je 2e ziektemelding een dag verlof. Dat vindt ik persoonlijk wat te ver gaan, maar voor bepaalde mensen werkt het wel.
Vroeger waren de eisen ook veel strenger voor een diploma. Stelt helaas minder voor dan vroeger. Onderwijs holt hard achteruit.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Belangrijk punt. Er zijn naar verhouding meer hbo-gediplomeerden dan 30 jaar geleden. Het is niet zo de evolutie in een stroomversnelling is beland waardoor iedereen veel hoger presteert dan vroeger.
Ik zie het terug in de praktijk bij jongere generaties die hun werk naar verluidt op hbo of academisch niveau doen. Ik ben niet altijd onder de indruk, de goeden niet te na gesproken natuurlijk.
Hier idem. Je kan beter een week thuisblijven dan 2 keer 1 dag echt ziek zijn in het jaar. Ook weer bedacht door een geniaal iemand.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij datzelfde bedrijf had je bij ziekmelding standaard een wachtdag![]()
Met als gevolg dat als iemand echt ziek was, je dus genaaid werd door het bedrijf, je dan als je weer beter was er gewoon een paar dagen achter plakte voor je je weer beter meldde.
Ieder mens zal op een dag het zwaarste kruis helemaal alleen de berg op moeten dragen. Dat is de boodschap die de weldenkende zoons steeds doorgeven aan de jeugd.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het is geen werk, het is dagbesteding. We worden geleefd en er is op voorhand over nagedacht.
En dat slaat dus helemaal nergens op. Dat is de mentaliteit van iemand die doet alsof hij dom is, maar het eigenlijk allemaal aan het organiseren is. Ik noem zulke mensen bedriegers.quote:Op maandag 18 mei 2026 16:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Ieder mens zal op een dag het zwaarste kruis helemaal alleen de berg op moeten dragen. Dat is de boodschap die de weldenkende zoons steeds doorgeven aan de jeugd.
Nee dat doen we niet. We doen alsof ik een vlindermachienverhaallijn tussenstapje moet nemen waarbij sommigen anderen in staat zijn om naar het HQ te verkassen waarbij ze alsnog genoeg tijd hebben om 50% van hun werkuren toe te spitsen op hun oude omgeving. Dat klopt gewoon niet.quote:
Dezelfde jeugd die dan wel als startsalaris zonder blikken of blozen ver bovenmodaal willen verdienen..quote:Op maandag 18 mei 2026 16:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Verwachtingen zijn te hoog qua wat je allemaal al gepresteerd moet hebben voor je 25ste.
Als je ergens wil wonen en je steentje wil bijdragen aan de krimpende bevolking door een gezinnetje te stichten, lukt dat niet voor minder.quote:Op maandag 18 mei 2026 17:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dezelfde jeugd die dan wel als startsalaris zonder blikken of blozen ver bovenmodaal willen verdienen..
Tsja, vraag en aanbod hè.quote:Op maandag 18 mei 2026 17:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dezelfde jeugd die dan wel als startsalaris zonder blikken of blozen ver bovenmodaal willen verdienen..
Je wilt niet weten wat het bedrijf kost als je met langdurige zieken zit.quote:Op maandag 18 mei 2026 17:27 schreef TwenteFC het volgende:
Arboartsen zijn ook veel te laks en meegaand, die houden je het liefste zo lang mogelijk van het werk af lijkt het wel. Kan mij heel goed voorstellen dat wanneer je daar binnen komt met een jank verhaal over stress dat ze je zonder pardon een traject in jagen waarmee je lekker thuis kan zitten FOK!en voor maanden.
Als zo'n arts je waanideeën al bevestigt dan vind ik het niet gek dat de cijfers zo hard omhoog vliegen. Zullen er genoeg tussen zitten die het gebruiken als een lekker lange betaalde vakantie. Helemaal omdat een werkgever er ook niets tegen kan beginnen, al maken ze een wereldreis in die tijd dat is nog haast geen reden voor ontslag op staande voet.
En de rest van de collega's mag het allemaal lekker oplossen, wat bij hen daadwerkelijk de stress verhoogt. Een vicieuze cirkel die gebroken moet worden. Door artsen die kritischer zijn en meer gericht zijn op het hervatten van werk of door soepeler ontslagrecht.
De multinationals willen meer geld te besteden hebben dan de gewone mensen. Willen zich geen zorgen hoeven te maken of ze het eind van de maand wel halen.quote:Op maandag 18 mei 2026 16:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En dat slaat dus helemaal nergens op. Dat is de mentaliteit van iemand die doet alsof hij dom is, maar het eigenlijk allemaal aan het organiseren is. Ik noem zulke mensen bedriegers.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Help elkaar een handje gvd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |