abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220865409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mensen met een laag inkomen kunnen zich zulke auto’s permitteren?
Een zuinige kleine auto is per definitie goedkoper dan een grote zware BMW die veel verbruikt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220865446
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een zuinige kleine auto is per definitie goedkoper dan een grote zware BMW die veel verbruikt.
Probleem is alleen dat die zuinige kleine autos schandalig in prijs zijn gestegen. Zo kocht schoonzus enige tijd terug een Aygo voor ¤4.000 die ze nu kan inruilen voor ¤6.000 terwijl ze er alweer 2-3 jaar mee rijd. Tja iedereen wil zon zuinige auto.
pi_220865453
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mensen met een laag inkomen kunnen zich zulke auto’s permitteren?
Definieer laag inkomen en definieer in welke prijsklasse die groep zou kunnen shoppen.

In elke prijsklasse kun je zuinige auto’s vinden, zie bijv VW Lupo 3L
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220865458
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:55 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Definieer laag inkomen en definieer in welke prijsklasse die groep zou kunnen shoppen.

In elke prijsklasse kun je zuinige auto’s vinden, zie bijv VW Lupo 3L
Daihatsu Cuore is een vd allerzuinigste. Ook qua wegenbelasting enz ( ¤18 p maand ). Maar ook die gaan hard in prijs omhoog. Een beetje fatsoenlijke kost al snel 2-3k terwijl je die tijdje terug voor ¤800 kon kopen.
pi_220865462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat die zuinige kleine autos schandalig in prijs zijn gestegen. Zo kocht schoonzus enige tijd terug een Aygo voor ¤4.000 die ze nu kan inruilen voor ¤6.000 terwijl ze er alweer 2-3 jaar mee rijd. Tja iedereen wil zon zuinige auto.
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
pi_220865475
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
Hebben er zelf een, prima auto voor de boodschappen moet ik zeggen.
pi_220865476
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
pi_220865478
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
Als je in de laagste prijsklasse moet shoppen is dat al snel het geval.

Maar je kunt een auto van 1000 euro natuurlijk niet vergelijken met een auto van 50.000 euro.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220865512
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:49 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Oh nu zijn prestaties ineens wel een ding, heeft jouw S60 ook 500+ pk?
Wie rijd er nu met 500pk. Kennis heeft een Honda Civic R(pas gekocht. Koste hem een bitcoin. Ding heeft zo circa 320 pk. Dat is al angst aanjagend.

Zelf ook een Honda Civic 1,8 uit 2005. Vind het best zo. Autos zijn veel te duur in aanschaf.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 09:22:12 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220865542
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
Had je geld over? Mijn eerste auto was een Opel Ascona B 2.0 diesel voor Hfl 250,- :D
pi_220865545
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat die zuinige kleine autos schandalig in prijs zijn gestegen. Zo kocht schoonzus enige tijd terug een Aygo voor ¤4.000 die ze nu kan inruilen voor ¤6.000 terwijl ze er alweer 2-3 jaar mee rijd. Tja iedereen wil zon zuinige auto.
Ik heb een Upje, maar ik ben er echt heel blij mee. Hou denk ik 40% van m'n reiskostenvergoeding over. Ik zie toch de wat meer bedeelden veel zwaardere en duurdere auto's rijden. En nieuw ook nog eens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220865563
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hebben er zelf een, prima auto voor de boodschappen moet ik zeggen.
Ja, dan is een Biro ook nog wel ok…

Ik heb een tijdje gedate met een dame die een Aygo reed. Het is vrij weinig auto en voor de prijzen die ze er kennelijk voor vragen denk ik dat er betere opties voorhanden zijn.
pi_220865571
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
Ja, ok. Maar nu hebben we het niet over 450 euro, maar 6.000. Ook rekening houdend met inflatie is dat vrij bizar.

Voor net iets meer koop je een E Golf. Veel meer auto.
pi_220865575
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:04 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Als je in de laagste prijsklasse moet shoppen is dat al snel het geval.

Maar je kunt een auto van 1000 euro natuurlijk niet vergelijken met een auto van 50.000 euro.
Er werd gesproken over 6.000 euro voor een Aygo…
pi_220865582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:12 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wie rijd er nu met 500pk. Kennis heeft een Honda Civic R(pas gekocht. Koste hem een bitcoin. Ding heeft zo circa 320 pk. Dat is al angst aanjagend.
Niet overdrijven… Een Civic R angstaanjagend… ;)
pi_220865593
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet overdrijven… Een Civic R angstaanjagend… ;)
Voor hier in het verkeer en je zelf niet achter het stuur zit en een ander scheurt erop los dan is dat toch wel zo nu en dan zweten.:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 23-05-2026 09:43:56 ]
pi_220865883
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er werd gesproken over 6.000 euro voor een Aygo…
Oeps, dacht dat je op die Cuore reageerde.

Die nieuwere Aygo's zijn prima boodschappenauto’s. Je moet er inderdaad geen 130 mee willen gaan. Mijn eerste Clio maakte ook een takkeherrie op de snelweg.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  zaterdag 23 mei 2026 @ 10:34:54 #243
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220866109
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Oeps, dacht dat je op die Cuore reageerde.

Die nieuwere Aygo's zijn prima boodschappenauto’s. Je moet er inderdaad geen 130 mee willen gaan. Mijn eerste Clio maakte ook een takkeherrie op de snelweg.
Zag een paar weken geleden nog een Clio Williams staan bij mijn garage, voor onderhoud.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220866244
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Voor hier in het verkeer en je zelf niet achter het stuur zit en een ander scheurt erop los dan is dat toch wel zo nu en dan zweten.:)
Dat kan. Toch heeft veel vermogen wel voordelen. Ik rij veel in de bergen en dan kun je door het vele vermogen veilig inhalen op de korte stukjes die je dan vaak hebt.

En ach, het is gewoon ook leuk om lekker het gaspedaal in te duwen.

Helaas kan dat in Nederland vrijwel nooit meer.
pi_220866257
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Oeps, dacht dat je op die Cuore reageerde.

Die nieuwere Aygo's zijn prima boodschappenauto’s. Je moet er inderdaad geen 130 mee willen gaan. Mijn eerste Clio maakte ook een takkeherrie op de snelweg.
Nee, voor een rondje om de kerk is het best te doen. Alleen vind ik 6.000 euro voor een Aygo die al ruim gebruikt is erg veel geld.

Sommige mensen gaan ook echt voor het idee: het is een Toyota, dus hyperbetrouwbaar. Terwijl het technisch dezelfde is als de Citroën en Peugeot (en Toyota sowieso in de praktijk al lang niet meer opvalt met betrouwbaarheid, maar meer met dat ze inmiddels relatief slecht scoren).
pi_220866261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
Het is ook net waar je de auto voor gebruikt.
Ga je vooral naar de supermarkt of binnen de stad is het geen verkeerde auto.
Zoek je een auto voor veel snelwegverkeer, provincialewegen, maak je veel km etc dan is dit idd geen goede auto.
Een merk of model zegt niks, het gaat er vooral om hoe je de auto gebruikt / nodig hebt mijn inziens. Daarom juist zijn die kleine stadsauto's ook zo populair (puur financieel bekeken).
pi_220866262
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zag een paar weken geleden nog een Clio Williams staan bij mijn garage, voor onderhoud.
De V6 is leuker (wel iets minder geschikt als boodschappenwagentje). :)
pi_220866400
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
Een Panda is natuurlijk wel een klasse apart. Moet je ook niet vergelijken met al die kleine boodschappenwagentjes.
pi_220866454
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:00 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Het is ook net waar je de auto voor gebruikt.
Ga je vooral naar de supermarkt of binnen de stad is het geen verkeerde auto.
Zoek je een auto voor veel snelwegverkeer, provincialewegen, maak je veel km etc dan is dit idd geen goede auto.
Een merk of model zegt niks, het gaat er vooral om hoe je de auto gebruikt / nodig hebt mijn inziens. Daarom juist zijn die kleine stadsauto's ook zo populair (puur financieel bekeken).
Maar even dit: als je weinig rijdt, wat is dan de meerwaarde van een zuinige auto? Zeker als je daar de hoofdprijs voor moet aftikken.

Dat iemand met weinig geld een Aygo voor 1.000 euro op de kop tikt snap ik wel. Maar als de auto op basis van zijn naam zo populair is geworden dat je er een idioot bedrag voor moet betalen, dan kun je puur financieel beter op zoek naar een alternatief.
pi_220866559
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
Maar dat is ook wat ik eerder bedoelde. Een beetje EV is dan duur in verhouding tot dat budget, maar dan is elke auto duur, want elke auto die duurder is dan je budget is 'te duur'.

Alleen dat wordt dan graag geroepen als eigenschap van een EV, en dat is wel een leuk rookgordijntje, maar eigenlijk is het gewoon 'is buiten mijn budget', maar dat bekt natuurlijk niet zo lekker, terwijl het wel gewoon een volledig valide reden is, alleen is dat dan voor elke auto, niet alleen EV.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 12:16:36 #251
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220866577
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De V6 is leuker (wel iets minder geschikt als boodschappenwagentje). :)
Vind de Clio 2, phase 2, als model wel mooier, maar de Williams is toch wel een icoon.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:12:55 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220867169
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar dat is ook wat ik eerder bedoelde. Een beetje EV is dan duur in verhouding tot dat budget, maar dan is elke auto duur, want elke auto die duurder is dan je budget is 'te duur'.

Alleen dat wordt dan graag geroepen als eigenschap van een EV, en dat is wel een leuk rookgordijntje, maar eigenlijk is het gewoon 'is buiten mijn budget', maar dat bekt natuurlijk niet zo lekker, terwijl het wel gewoon een volledig valide reden is, alleen is dat dan voor elke auto, niet alleen EV.
In ons geval - los van bruikbaarheid - is elke EV die wij als auto willen bestempelen/overwegen om aan te schaffen, way beyond budget dat er voor onze toepassing in relatief ruime keuze wel is voor een ICE.

• Hierbij begint dat "buiten budget" trouwens ook te gelden voor de zg kleine handige, goedkope tot zeg ¤3-5K, boodschappers (ook in ICE uitvoering). Ooit was een relatief probleemloze Aygo (waar je naast ooit niet in gezien wilde worden) iets dat te overwegen was en inmiddels een C3 (relatief goedkoop qua onderdelen te repareren) eerder in het zicht komt.

In de EV prijs klasse van tweedehands boodschappers tot zeg ¤5K is er sws nauwelijks tot geen aanbod. Dat zelfde geldt ook voor "normale" auto's waar onze grens simpelweg ligt op ca ¤15K.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 23-05-2026 13:18:45 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220867200
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:12 schreef Vallon het volgende:
In de EV prijs klasse van tweedehands boodschappers tot zeg ¤5K is er sws nauwelijks tot geen aanbod. Dat zelfde geldt ook voor "normale" auto's waar onze grens simpelweg ligt op ca ¤15K.
Mijn grens voor een gewone auto is 5k. En dat is al veel geld.

Een vriend van mij koopt ze een nieuwe van 25k. Voor hem is dat weer niks.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:59:13 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220867472
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mijn grens voor een gewone auto is 5k. En dat is al veel geld.

Een vriend van mij koopt ze een nieuwe van 25k. Voor hem is dat weer niks.
Ik spreek over max ¤15K voor een EV en pas (ook qua geld) ga neerleggen als onze huidige ICE ongeveer door z'n bodemplaat zakt en wij dan een vervangende van hooguit ¤10-12K acceptabel vinden.
Voor dat geld heb je overigens ook niet echt veel meer wanneer je wat zoekt in de - niet afgeragde - C-klasse van zeg 5-7jaar en 150kKm en snel in 10jaar+ reeks komt om wat keuze te hebben.

En ja, het is ook een beetje de teneur van (onderling) vergelijken; en mensen hun eigen situatie beschouwen als zogenaamde keuze dat neerkomt op bruin kan wel of niet.
Zou het budget er hier zijn op een landgoed met 100m oprit, dan blinkte er in de dubbele garage - met laadaansluiting - wel een bescheiden Mercedes-Benz EQS 450+ (range 500-600). Heerlijke auto en wmb superieur aan een wat anders afgerichte Tesla S. Zelf zou ik naast de ICE motorfiets een BMW/CE04 bijplaatsen met dat de range, gaat ie weer, uiterst beperkt is tot ca 100km (3uur laden tot 90%) en mijn huidig ding in 5 minuten tanken weer ruim 300KM verder is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220867525
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mijn grens voor een gewone auto is 5k. En dat is al veel geld.

Een vriend van mij koopt ze een nieuwe van 25k. Voor hem is dat weer niks.
Voor 25k heb je nog nauwelijks keuze. Een nieuwe auto begint bij 20k…

Met dank aan de EU.
pi_220909609
Jaar geleden was een jonge model 3 of Id3 voor minder dan 20k te krijgen en amper te slijten. Nu vechten ze erom, bijzonder.
.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 00:09:20 #257
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220909627
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:22 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb een Upje, maar ik ben er echt heel blij mee. Hou denk ik 40% van m'n reiskostenvergoeding over. Ik zie toch de wat meer bedeelden veel zwaardere en duurdere auto's rijden. En nieuw ook nog eens.
Hier ook nieuw gekocht, 14k 12 jaar later 7k
600 km tank 30 liter, alleen olie en apk
Briljant ding
pi_220910252
Voor 25k koop ik liever een mooie youngtimer. En dat heb ik ook gedaan.
pi_220910313
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor 25k heb je nog nauwelijks keuze. Een nieuwe auto begint bij 20k…

Met dank aan de EU.
Het is een enorm dogma dat EU welvaart brengt.

Als je kijkt naar hoe matig de koopkracht hier gegroeid is zou je toch moeten denken dat meer mensen zouden moeten gaan nadenken
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220910415
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is een enorm dogma dat EU welvaart brengt.

Als je kijkt naar hoe matig de koopkracht hier gegroeid is zou je toch moeten denken dat meer mensen zouden moeten gaan nadenken
De EU is er alleen maar voor de grote bedrijven, NGO’s, politici en ambtenarij.

De gewone burger is er om de rekeningen te betalen.
pi_220910481
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Voor 25k koop ik liever een mooie youngtimer. En dat heb ik ook gedaan.
Wat heb je gekocht?
pi_220910485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Een Panda is natuurlijk wel een klasse apart. Moet je ook niet vergelijken met al die kleine boodschappenwagentjes.
De tweede generatie Panda is de meest briljante auto van dit millenium (toe nu toe).
pi_220910809
We hebben nu sinds kort een EV (Cupra Born) en ik moet zeggen dat het echt heel goed bevalt :Y
Rijdt heerlijk O+ en met het idee dat we deze vooral voor woon/werkverkeer gebruiken, voldoet ook de actieradius meer dan prima.

(En vorig weekend nog met iemand in het bezit van een EV-busje met vergelijkbare actieradius naar de Ardennen gereden, dat ging ook zonder problemen. Wel met een kwartiertje snelladen ‘voor de zekerheid’ , maar dat gaf mij mooi de gelegenheid om even naar de wc te gaan en een kop koffie te halen :) )

Moet er misschien wel bij vermelden dat we een eigen oprit en sinds vorige week ook laadpaal hebben. En we hebben nog wel een van onze diesels aangehouden. (Voor woon/werkverkeer op de dagen dat we beide werken, en met het idee dat we ergens achteraf in de bergen een EV nog wat spannend vinden. Qua laadpunten dan, niet qua rijden)

De investering is natuurlijk wel iets dat niet voor iedereen even in één keer uit de mouw te schudden is. Het is gewoon veel geld, we kochten de diesels destijds per stuk voor de helft van wat deze kostte. (Allen occasions).

Op zich had onze (mijn) ingeruilde diesel nog wel even mee gekund (hij is nu wel voor de export gegaan, dus ik hoop dat iemand er nog veel km’s mee kan maken. Hij rijdt 1 op 24-25 km, dus het is een vrij zuinige auto.). Maar wij hebben dus het voordeel van een eigen oprit, geen caravan (en anders nog de overgebleven diesel met trekhaak) en konden dit financieel ook wel dragen om ‘uit te proberen’ of een EV het waard is. En ik moet zeggen dat per 1-1,5 week 100 euro moeten aftikken aan diesel ook niet heel voordelig is.

Ik denk wel dat als we één auto hadden gehad ipv twee, we eerder voor een hybride waren gegaan.

Oh en we hadden nog het geluk dat we de EV nèt kochten voordat de prijzen weer omhoog schoten. We kochten hem op een zaterdag en de dagen erna zagen we de prijsstijgingen al.
pi_220910823
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:36 schreef Candaasje het volgende:
We hebben nu sinds kort een EV (Cupra Born) en ik moet zeggen dat het echt heel goed bevalt :Y
Rijdt heerlijk O+ en met het idee dat we deze vooral voor woon/werkverkeer gebruiken, voldoet ook de actieradius meer dan prima.

(En vorig weekend nog met iemand in het bezit van een EV-busje met vergelijkbare actieradius naar de Ardennen gereden, dat ging ook zonder problemen. Wel met een kwartiertje snelladen ‘voor de zekerheid’ , maar dat gaf mij mooi de gelegenheid om even naar de wc te gaan en een kop koffie te halen :) )

Moet er misschien wel bij vermelden dat we een eigen oprit en sinds vorige week ook laadpaal hebben. En we hebben nog wel een van onze diesels aangehouden. (Voor woon/werkverkeer op de dagen dat we beide werken, en met het idee dat we ergens achteraf in de bergen een EV nog wat spannend vinden. Qua laadpunten dan, niet qua rijden)

De investering is natuurlijk wel iets dat niet voor iedereen even in één keer uit de mouw te schudden is. Het is gewoon veel geld, we kochten de diesels destijds per stuk voor de helft van wat deze kostte. (Allen occasions).

Op zich had onze (mijn) ingeruilde diesel nog wel even mee gekund (hij is nu wel voor de export gegaan, dus ik hoop dat iemand er nog veel km’s mee kan maken. Hij rijdt 1 op 24-25 km, dus het is een vrij zuinige auto.). Maar wij hebben dus het voordeel van een eigen oprit, geen caravan (en anders nog de overgebleven diesel met trekhaak) en konden dit financieel ook wel dragen om ‘uit te proberen’ of een EV het waard is. En ik moet zeggen dat per 1-1,5 week 100 euro moeten aftikken aan diesel ook niet heel voordelig is.

Ik denk wel dat als we één auto hadden gehad ipv twee, we eerder voor een hybride waren gegaan.

Oh en we hadden nog het geluk dat we de EV nèt kochten voordat de prijzen weer omhoog schoten. We kochten hem op een zaterdag en de dagen erna zagen we de prijsstijgingen al.
Aanmelden voor ERE's!
pi_220910868
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Aanmelden voor ERE's!
Gedaan! :Y
pi_220910871
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Gedaan! :Y
Nice. Drukt de laadkosten :Y
pi_220910935
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is een enorm dogma dat EU welvaart brengt.

Als je kijkt naar hoe matig de koopkracht hier gegroeid is zou je toch moeten denken dat meer mensen zouden moeten gaan nadenken
Oekraïne en Polen begonnen na de val ongeveer op gelijke hoogte. Polen is een stabiel welvarend land geworden terwijl Oekraïne dat duidelijk niet is. Zonder de EU hadden we 10 Oekraïnes langs de grens gehad.
pi_220910989
Nou, uiteindelijk toch een deal weten te maken en ben nu de trotste bezitter van een "nieuwe" I5 station (ex showroom auto met 3000 op de teller) :)

Dus het verhaal van de i4, er waren in Nederland 2 i4's gebouwd als m440's Dat betekend dus de gehele body en interieur van een m440, inclusief de open grill met radiateur erachter, uitlaten aan de achterkant waar een soundbox in zat die werkelijk klonk als een echte benzine wagen. (En geloof me nou maar, ik weet wel een beetje waar ik het over heb) Vele echte autokenners (inclusief monteurs) hadden niet door dat het een electrische wagen was. Daarnaast zat er ook een soort van tune op van bmw zelf waardoor de 0-100 ipv 3.7 naar 3.2 was gegaan.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_220911134
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oekraïne en Polen begonnen na de val ongeveer op gelijke hoogte. Polen is een stabiel welvarend land geworden terwijl Oekraïne dat duidelijk niet is. Zonder de EU hadden we 10 Oekraïnes langs de grens gehad.
Ik kan mijn dochter ook miljonair maken door geld op haar bankrekening te storten, maar als gezin worden we daar niet rijker van of wel?
pi_220911192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik kan mijn dochter ook miljonair maken door geld op haar bankrekening te storten, maar als gezin worden we daar niet rijker van of wel?
Tang op een varken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:29:35 #271
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220911210
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
Ik kan mijn dochter ook miljonair maken door geld op haar bankrekening te storten, maar als gezin worden we daar niet rijker van of wel?
Ik denk van wel, binnen no time fout vriendje en het huis uit :+
pi_220911292
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tang op een varken.
Uh-huh.

Polen is primair gewoon rijker geworden omdat heel veel geld van bv Nederlanders die kant op is gestroomd. Maar ook al die Polen die hier zijn gaan werken tegen lage lonen (weer ten koste van de gewone man) en het verdiende geld naar Polen gestuurd hebben.

En natuurlijk, voor grote bedrijven is het geweldig, meer klandizie.

Maar de gewone burger heeft de rekening betaald. En er staan nog heel veel onbetaalde rekeningen open.
pi_220911721
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:58 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Wat heb je gekocht?
Alfa Brera 1750 Tbi uit 2009. Met de Alfamotor, geen Opel.
pi_220916335
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oekraïne en Polen begonnen na de val ongeveer op gelijke hoogte. Polen is een stabiel welvarend land geworden terwijl Oekraïne dat duidelijk niet is. Zonder de EU hadden we 10 Oekraïnes langs de grens gehad.
Tuurlijk niet. Nederland was voor de EU ook geen Oekraïne en de welvaart nam nauwelijks toe.

Dat Polen wel verbeterde zal best maar zegt niks.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:31:41 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916368
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Uh-huh.

Polen is primair gewoon rijker geworden omdat heel veel geld van bv Nederlanders die kant op is gestroomd. Maar ook al die Polen die hier zijn gaan werken tegen lage lonen (weer ten koste van de gewone man) en het verdiende geld naar Polen gestuurd hebben.

En natuurlijk, voor grote bedrijven is het geweldig, meer klandizie.

Maar de gewone burger heeft de rekening betaald. En er staan nog heel veel onbetaalde rekeningen open.
Kan dat ook onderbouwen of vind je dat gewoon?
In de oost Europese landen waar ik privé en zakelijk ben geweest is men na de val van de muur gewoon keihard aan het werk gegaan, bedrijven gestart, plots loonde het om te ondernemen.
Eigenlijk de enige zuurbekjes vol negativiteit zoals jij kwam ik in de voormalige DDR tegen.
pi_220916387
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kan dat ook onderbouwen of vind je dat gewoon?
In de oost Europese landen waar ik privé en zakelijk ben geweest is men na de val van de muur gewoon keihard aan het werk gegaan, bedrijven gestart, plots loonde het om te ondernemen.
Eigenlijk de enige zuurbekjes vol negativiteit zoals jij kwam ik in de voormalige DDR tegen.
Je kan gewoon zien hoeveel geld er naar Polen gaat. Dat is openbaar.

Natuurlijk werken de mensen daar hard. Maar dat deden ze ook voordat ze bij de EU kwamen. Ik heb verder niets tegen Polen hoor. Maar je kan niet zeggen dat omdat Polen grote stappen heeft gezet sinds ze toetraden tot de EU dat ook inhoudt dat de EU goed is voor de inwoners. Een deel wel natuurlijk. Maar het gaat ten koste van de gewone burgers in Nederland.

Ps gaan schelden toont vooral aan dat je zelf inhoudelijk niets hebt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:38:42 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916403
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan gewoon zien hoeveel geld er naar Polen gaat. Dat is openbaar.

Natuurlijk werken de mensen daar hard. Maar dat deden ze ook voordat ze bij de EU kwamen. Ik heb verder niets tegen Polen hoor. Maar je kan niet zeggen dat omdat Polen grote stappen heeft gezet sinds ze toetraden tot de EU dat ook inhoudt dat de EU goed is voor de inwoners. Een deel wel natuurlijk. Maar het gaat ten koste van de gewone burgers in Nederland.

Ps gaan schelden toont vooral aan dat je zelf inhoudelijk niets hebt.
Je toont nog steeds niets aan
pi_220916580
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je toont nog steeds niets aan
Wat moet ik van jou aantonen dan?
pi_220916596
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:13 schreef boegschroef het volgende:
Nou, uiteindelijk toch een deal weten te maken en ben nu de trotste bezitter van een "nieuwe" I5 station (ex showroom auto met 3000 op de teller) :)

Dus het verhaal van de i4, er waren in Nederland 2 i4's gebouwd als m440's Dat betekend dus de gehele body en interieur van een m440, inclusief de open grill met radiateur erachter, uitlaten aan de achterkant waar een soundbox in zat die werkelijk klonk als een echte benzine wagen. (En geloof me nou maar, ik weet wel een beetje waar ik het over heb) Vele echte autokenners (inclusief monteurs) hadden niet door dat het een electrische wagen was. Daarnaast zat er ook een soort van tune op van bmw zelf waardoor de 0-100 ipv 3.7 naar 3.2 was gegaan.
Goede keuze. Tenminste, qua techniek en betrouwbaarheid. Vind ze wel aan de prijs.

De station is ook een stuk mooier dan de sedan.
pi_220916619
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Goede keuze. Tenminste, qua techniek en betrouwbaarheid. Vind ze wel aan de prijs.

De station is ook een stuk mooier dan de sedan.
Ik heb zelf naar de i5 gekeken en idd veel geld voor wat je ervoor krijgt.

Maar een prima auto verder. Praktisch ook.
pi_220916654
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb zelf naar de i5 gekeken en idd veel geld voor wat je ervoor krijgt.

Maar een prima auto verder. Praktisch ook.
Yep en van binnen en qua rijden wel echt bmw, maar die prijs :X
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:28:01 #282
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat moet ik van jou aantonen dan?
Je claims onderbouwen
pi_220916748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb zelf naar de i5 gekeken en idd veel geld voor wat je ervoor krijgt.

Maar een prima auto verder. Praktisch ook.
Ja het is eigenlijk niet normaal wat nieuwe bmw's tegenwoordig kosten. Maar ik moet zeggen dat ik het verschil ook wel merk. De i4 was al een geweldig luxe auto maar de i5 weet dat toch weer te overstijgen.

Maar met 40% korting op een auto van boven de 100k met 3000 op de teller maakte de deal een stuk makkelijker. Nouja 40%, ik kreeg ook wel relatief weinig terug voor de i4 dat moet ik wel meerekenen.

[ Bericht 6% gewijzigd door boegschroef op 29-05-2026 22:56:06 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_220917096
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tuurlijk niet. Nederland was voor de EU ook geen Oekraïne en de welvaart nam nauwelijks toe.

Dat Polen wel verbeterde zal best maar zegt niks.
Het is nogal een patroon met de landen die lid worden hoor. Niet alleen Polen.
pi_220917188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is nogal een patroon met de landen die lid worden hoor. Niet alleen Polen.
De arme landen ja.
Vakman pur sang
pi_220917206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je claims onderbouwen
Welke claim. Ben eens concreet.
pi_220917211
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is nogal een patroon met de landen die lid worden hoor. Niet alleen Polen.
Ja, de transferunie…

Ondertussen worden de rijkere landen zoals Nederland verplicht om te betalen.

Daar staan voordelen tegenover. Alleen belanden die disproportioneel bij grote bedrijven.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 01:25:53 #288
6941 APK
Factual, I think.
pi_220917290
Waarom gaat het hier steeds over issues die niks te maken hebben met 2ehands elektrische auto's?
Gaat er weer een onderbuikvirusje rond?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')