abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220865409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mensen met een laag inkomen kunnen zich zulke auto’s permitteren?
Een zuinige kleine auto is per definitie goedkoper dan een grote zware BMW die veel verbruikt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220865446
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een zuinige kleine auto is per definitie goedkoper dan een grote zware BMW die veel verbruikt.
Probleem is alleen dat die zuinige kleine autos schandalig in prijs zijn gestegen. Zo kocht schoonzus enige tijd terug een Aygo voor ¤4.000 die ze nu kan inruilen voor ¤6.000 terwijl ze er alweer 2-3 jaar mee rijd. Tja iedereen wil zon zuinige auto.
pi_220865453
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mensen met een laag inkomen kunnen zich zulke auto’s permitteren?
Definieer laag inkomen en definieer in welke prijsklasse die groep zou kunnen shoppen.

In elke prijsklasse kun je zuinige auto’s vinden, zie bijv VW Lupo 3L
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220865458
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:55 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Definieer laag inkomen en definieer in welke prijsklasse die groep zou kunnen shoppen.

In elke prijsklasse kun je zuinige auto’s vinden, zie bijv VW Lupo 3L
Daihatsu Cuore is een vd allerzuinigste. Ook qua wegenbelasting enz ( ¤18 p maand ). Maar ook die gaan hard in prijs omhoog. Een beetje fatsoenlijke kost al snel 2-3k terwijl je die tijdje terug voor ¤800 kon kopen.
pi_220865462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat die zuinige kleine autos schandalig in prijs zijn gestegen. Zo kocht schoonzus enige tijd terug een Aygo voor ¤4.000 die ze nu kan inruilen voor ¤6.000 terwijl ze er alweer 2-3 jaar mee rijd. Tja iedereen wil zon zuinige auto.
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
pi_220865475
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
Hebben er zelf een, prima auto voor de boodschappen moet ik zeggen.
pi_220865476
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
pi_220865478
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
Als je in de laagste prijsklasse moet shoppen is dat al snel het geval.

Maar je kunt een auto van 1000 euro natuurlijk niet vergelijken met een auto van 50.000 euro.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220865512
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:49 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Oh nu zijn prestaties ineens wel een ding, heeft jouw S60 ook 500+ pk?
Wie rijd er nu met 500pk. Kennis heeft een Honda Civic R(pas gekocht. Koste hem een bitcoin. Ding heeft zo circa 320 pk. Dat is al angst aanjagend.

Zelf ook een Honda Civic 1,8 uit 2005. Vind het best zo. Autos zijn veel te duur in aanschaf.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 09:22:12 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220865542
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
Had je geld over? Mijn eerste auto was een Opel Ascona B 2.0 diesel voor Hfl 250,- :D
pi_220865545
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat die zuinige kleine autos schandalig in prijs zijn gestegen. Zo kocht schoonzus enige tijd terug een Aygo voor ¤4.000 die ze nu kan inruilen voor ¤6.000 terwijl ze er alweer 2-3 jaar mee rijd. Tja iedereen wil zon zuinige auto.
Ik heb een Upje, maar ik ben er echt heel blij mee. Hou denk ik 40% van m'n reiskostenvergoeding over. Ik zie toch de wat meer bedeelden veel zwaardere en duurdere auto's rijden. En nieuw ook nog eens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220865563
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hebben er zelf een, prima auto voor de boodschappen moet ik zeggen.
Ja, dan is een Biro ook nog wel ok…

Ik heb een tijdje gedate met een dame die een Aygo reed. Het is vrij weinig auto en voor de prijzen die ze er kennelijk voor vragen denk ik dat er betere opties voorhanden zijn.
pi_220865571
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
Ja, ok. Maar nu hebben we het niet over 450 euro, maar 6.000. Ook rekening houdend met inflatie is dat vrij bizar.

Voor net iets meer koop je een E Golf. Veel meer auto.
pi_220865575
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:04 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Als je in de laagste prijsklasse moet shoppen is dat al snel het geval.

Maar je kunt een auto van 1000 euro natuurlijk niet vergelijken met een auto van 50.000 euro.
Er werd gesproken over 6.000 euro voor een Aygo…
pi_220865582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:12 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wie rijd er nu met 500pk. Kennis heeft een Honda Civic R(pas gekocht. Koste hem een bitcoin. Ding heeft zo circa 320 pk. Dat is al angst aanjagend.
Niet overdrijven… Een Civic R angstaanjagend… ;)
pi_220865593
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet overdrijven… Een Civic R angstaanjagend… ;)
Voor hier in het verkeer en je zelf niet achter het stuur zit en een ander scheurt erop los dan is dat toch wel zo nu en dan zweten.:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 23-05-2026 09:43:56 ]
pi_220865883
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er werd gesproken over 6.000 euro voor een Aygo…
Oeps, dacht dat je op die Cuore reageerde.

Die nieuwere Aygo's zijn prima boodschappenauto’s. Je moet er inderdaad geen 130 mee willen gaan. Mijn eerste Clio maakte ook een takkeherrie op de snelweg.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  zaterdag 23 mei 2026 @ 10:34:54 #243
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220866109
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Oeps, dacht dat je op die Cuore reageerde.

Die nieuwere Aygo's zijn prima boodschappenauto’s. Je moet er inderdaad geen 130 mee willen gaan. Mijn eerste Clio maakte ook een takkeherrie op de snelweg.
Zag een paar weken geleden nog een Clio Williams staan bij mijn garage, voor onderhoud.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220866244
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Voor hier in het verkeer en je zelf niet achter het stuur zit en een ander scheurt erop los dan is dat toch wel zo nu en dan zweten.:)
Dat kan. Toch heeft veel vermogen wel voordelen. Ik rij veel in de bergen en dan kun je door het vele vermogen veilig inhalen op de korte stukjes die je dan vaak hebt.

En ach, het is gewoon ook leuk om lekker het gaspedaal in te duwen.

Helaas kan dat in Nederland vrijwel nooit meer.
pi_220866257
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Oeps, dacht dat je op die Cuore reageerde.

Die nieuwere Aygo's zijn prima boodschappenauto’s. Je moet er inderdaad geen 130 mee willen gaan. Mijn eerste Clio maakte ook een takkeherrie op de snelweg.
Nee, voor een rondje om de kerk is het best te doen. Alleen vind ik 6.000 euro voor een Aygo die al ruim gebruikt is erg veel geld.

Sommige mensen gaan ook echt voor het idee: het is een Toyota, dus hyperbetrouwbaar. Terwijl het technisch dezelfde is als de Citroën en Peugeot (en Toyota sowieso in de praktijk al lang niet meer opvalt met betrouwbaarheid, maar meer met dat ze inmiddels relatief slecht scoren).
pi_220866261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
Het is ook net waar je de auto voor gebruikt.
Ga je vooral naar de supermarkt of binnen de stad is het geen verkeerde auto.
Zoek je een auto voor veel snelwegverkeer, provincialewegen, maak je veel km etc dan is dit idd geen goede auto.
Een merk of model zegt niks, het gaat er vooral om hoe je de auto gebruikt / nodig hebt mijn inziens. Daarom juist zijn die kleine stadsauto's ook zo populair (puur financieel bekeken).
pi_220866262
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zag een paar weken geleden nog een Clio Williams staan bij mijn garage, voor onderhoud.
De V6 is leuker (wel iets minder geschikt als boodschappenwagentje). :)
pi_220866400
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
Een Panda is natuurlijk wel een klasse apart. Moet je ook niet vergelijken met al die kleine boodschappenwagentjes.
pi_220866454
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:00 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Het is ook net waar je de auto voor gebruikt.
Ga je vooral naar de supermarkt of binnen de stad is het geen verkeerde auto.
Zoek je een auto voor veel snelwegverkeer, provincialewegen, maak je veel km etc dan is dit idd geen goede auto.
Een merk of model zegt niks, het gaat er vooral om hoe je de auto gebruikt / nodig hebt mijn inziens. Daarom juist zijn die kleine stadsauto's ook zo populair (puur financieel bekeken).
Maar even dit: als je weinig rijdt, wat is dan de meerwaarde van een zuinige auto? Zeker als je daar de hoofdprijs voor moet aftikken.

Dat iemand met weinig geld een Aygo voor 1.000 euro op de kop tikt snap ik wel. Maar als de auto op basis van zijn naam zo populair is geworden dat je er een idioot bedrag voor moet betalen, dan kun je puur financieel beter op zoek naar een alternatief.
pi_220866559
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
Maar dat is ook wat ik eerder bedoelde. Een beetje EV is dan duur in verhouding tot dat budget, maar dan is elke auto duur, want elke auto die duurder is dan je budget is 'te duur'.

Alleen dat wordt dan graag geroepen als eigenschap van een EV, en dat is wel een leuk rookgordijntje, maar eigenlijk is het gewoon 'is buiten mijn budget', maar dat bekt natuurlijk niet zo lekker, terwijl het wel gewoon een volledig valide reden is, alleen is dat dan voor elke auto, niet alleen EV.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')