Ja, maar welke prik.quote:Op woensdag 6 mei 2026 14:46 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eens bij Wellis gaan kijken. Zo te lezen heb je je lifestyle best op orde.
Zoveel afvallen gaat gewoon ook veel gemakkelijker met een prik.
Gewoon in overleg met Wellis.quote:Op woensdag 6 mei 2026 14:52 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, maar welke prik.
Ik had vorig jaar een paar maanden bupropion gehad, in 3 maanden van 112 naar 101. Daarna weer terug naar de esctilalopram, 10mg, en in een anderhalve maand weer terug naar 112/113
Als je inderdaad al een jaar gli doet dat heb je volgens mij gewoon recht op volledige vergoeding via je zorgverzekering. Je hebt dan alleen geen keuze mogelijkheden wat betreft het voorgeschreven middel.quote:Op woensdag 6 mei 2026 14:37 schreef blessed19 het volgende:
[..]
2x een arts en een paar keer een leefstijl coach.
Ik vind het echt geld over de balk gooien.
doe al een jaar gli. Paar jaar een relatie gehad met een vegan en met haar aardig wat docu's gekeken over gezond/ongezond voedsel. Ik krijg een beweeg maatje en een beweegmakelaar via het gli.
Afgelopen 6 weken elke dag gemiddeld 10 a 11 k stappen gemaakt, eet gezond en alleen maar water en koffie. Nog steeds op hetzelfde gewicht. 43 jaar, 1,79 mtr en 112,7 kg. Bmi dus boven de 35.
Dus nee, die 3k euro krijgen ze echt niet van mij. Echt bizar hoe ze daarmee geld "aftroggelen" van obese mensen.
Ik zou echt met je huisarts gaan praten, als je al een jaar GLI doet en je zit zo op het randje dat 2 kilo meer of minder de grens van het BMI van 35 is, dan mag ik hopen dat je huisarts daar ook wel in wil meedenken.quote:Op woensdag 6 mei 2026 14:37 schreef blessed19 het volgende:
[..]
2x een arts en een paar keer een leefstijl coach.
Ik vind het echt geld over de balk gooien.
doe al een jaar gli. Paar jaar een relatie gehad met een vegan en met haar aardig wat docu's gekeken over gezond/ongezond voedsel. Ik krijg een beweeg maatje en een beweegmakelaar via het gli.
Afgelopen 6 weken elke dag gemiddeld 10 a 11 k stappen gemaakt, eet gezond en alleen maar water en koffie. Nog steeds op hetzelfde gewicht. 43 jaar, 1,79 mtr en 112,7 kg. Bmi dus boven de 35.
Dus nee, die 3k euro krijgen ze echt niet van mij. Echt bizar hoe ze daarmee geld "aftroggelen" van obese mensen.
Dat ligt eraan, er wordt idd alleen maar Liraglutide vergoed, maar niet iedere zorgverzekeraar heeft een preferentiebeleid mbt Liraglutide, dus waar je bij de ene zorgverzekeraar wellicht vastzit aan Vobexoryn, kan het zijn dat je bij de andere zorgverzekeraar wel gewoon Saxenda kunt krijgen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als je inderdaad al een jaar gli doet dat heb je volgens mij gewoon recht op volledige vergoeding via je zorgverzekering. Je hebt dan alleen geen keuze mogelijkheden wat betreft het voorgeschreven middel.
Ik zou er eens naar vragen bij je huisarts.
Lees vorige topic even terug.quote:Op woensdag 6 mei 2026 17:31 schreef Nagelslak het volgende:
Hoe komt men aan de injecties (vraagt voor een vriend)
Ja, hij leek niet gereekst, ik had iig geen nieuw topic in mijn MyAT staan.quote:Op woensdag 6 mei 2026 17:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Dikke bug hier, iedereen een nieuw topic openen
Dat ging bij mij dan allemaal wel weer goed, maar het feit dat er nog een "open een nieuw deel" knop was (en nog steeds is) geeft al aan dat het reeksen niet lekker werkte.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:05 schreef Horsemen het volgende:
Het doorzetten ging ook niet op de normale manier. Hij gaf aan dat het nummer al was opgehoogd en dat klopte echter de OP was verdwenen. Die heb ik met knippen plakken teruggezet.
Ik zag ze tot voor kort ook niet eens in de New Topics staan. Nu staan er 4quote:Op woensdag 6 mei 2026 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, hij leek niet gereekst, ik had iig geen nieuw topic in mijn MyAT staan.
Gedaan, hij stuurt mij door naar de kliniek en dat is "alles wat hij kan doen".quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als je inderdaad al een jaar gli doet dat heb je volgens mij gewoon recht op volledige vergoeding via je zorgverzekering. Je hebt dan alleen geen keuze mogelijkheden wat betreft het voorgeschreven middel.
Ik zou er eens naar vragen bij je huisarts.
Dan zou ik particulier gaan. Mits je het geld hebt. Die 250 per maand.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:29 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Gedaan, hij stuurt mij door naar de kliniek en dat is "alles wat hij kan doen".
Die 250 kan ik wel missen. Denk ook dat het via de belastingdienst voor medicatie terug te vragen is, of zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zou ik particulier gaan. Mits je het geld hebt. Die 250 per maand.
Dan heb je ook gewoon meteen wat te zeggen en te kiezen. Want jij betaalt tenslotte.
Oh dat laatste weet ik eigenlijk helemaal niet.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:18 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Die 250 kan ik wel missen. Denk ook dat het via de belastingdienst voor medicatie terug te vragen is, of zie ik dat verkeerd?
Dat zou ik even goed uitzoeken voor je daar vanuitgaat.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:18 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Die 250 kan ik wel missen. Denk ook dat het via de belastingdienst voor medicatie terug te vragen is, of zie ik dat verkeerd?
Als het op recept van een geregistreerde arts/ huisarts is en dus op medische indicatie is volgens mij wel. Als je dat hebt kan je het vermoedelijk ook goedkoper gewoon via je apotheek bestellen. Geen idee waarom je huisarts niet zou willen meewerken als je aan alle voorwaarden voldoet.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:18 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Gestuurd over dat de ha ook medicatie kan voorschrijven. Krijg ik alleen terug: dit valt buiten onze competentiegebiedquote:Op woensdag 6 mei 2026 21:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als het op recept van een geregistreerde arts/ huisarts is en dus op medische indicatie is volgens mij wel. Als je dat hebt kan je het vermoedelijk ook goedkoper gewoon via je apotheek bestellen. Geen idee waarom je huisarts niet zou willen meewerken als je aan alle voorwaarden voldoet.
Ook ik heb de huisartsenpraktijk gevraagd of ik eventueel een pen met laagste dosis voorgeschreven kon krijgen (mocht het nodig zijn voor onderhoudsdosis) zodat ik het bij de normale apotheek kon halen voor een normale prijs.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:54 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Gestuurd over dat de ha ook medicatie kan voorschrijven. Krijg ik alleen terug: dit valt buiten onze competentiegebied
Erg bijzonder. Zou een second opinion van een andere ha een oplossing kunnen zijn?
Daar zou ik zelf voor getekend hebben. Maar je hebt zelf nog geen gli traject gedaan?quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:14 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ook ik heb de huisartsenpraktijk gevraagd of ik eventueel een pen met laagste dosis voorgeschreven kon krijgen (mocht het nodig zijn voor onderhoudsdosis) zodat ik het bij de normale apotheek kon halen voor een normale prijs.
Moest ik mij op regelmatige basis melden voor bloedonderzoeken en GLI begeleiding. Ergens komt het woord onderhoudsdosis niet binnen? Er staat gewoon in mijn dossier dat ik 20 kilo kwijt ben door Ozempic.
Geen paniek hier hoor.. Ik ben nu 2,5 maanden Ozempicvrij en 800 gram gegroeid. (Pasen, terrasjes en verjaardagen)
Nee in overleg met de huisarts begin vorig jaar niet nodig bevonden. Ik deed alles al goed maar viel niet af door hormonale toestanden vanwege de overgang. Dus mijn leefwijze was keurig op orde maar mijn lijf niet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:25 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Daar zou ik zelf voor getekend hebben. Maar je hebt zelf nog geen gli traject gedaan?
Al 31 keer 25 inmmiddels!quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:59 schreef PoesInDoos het volgende:
@:ondeugend mijn hersenen doen raar bij jouw eerste alinea, ik had het idee dat jij rond de 25 jaar was!
Klinkt als een mooi, en voor mij, een hoopvol verhaal. Fijn dat je er zo content mee bent! Was je volgens de bmi +35, en wat is het verschil bij je uiteindelijk geworden?quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:37 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee in overleg met de huisarts begin vorig jaar niet nodig bevonden. Ik deed alles al goed maar viel niet af door hormonale toestanden vanwege de overgang. Dus mijn leefwijze was keurig op orde maar mijn lijf niet.
Hij wilde mij destijds wel Saxenda voorschrijgen (zelf betalen) maar ik wilde niet elke dag hoeven prikken. Dus ik ben via de commerciele weg aan de Ozempic gegaan. De huisarts weet dat aangezien ik wil dat hij weet welke medicatie ik buiten hem om gebruik ivm bijwerkingen eventuele toekomstige andere medicatie.
Hij weet ook dat ik het project na alle tevredenheid heb afgerond dus dat 2 andere huisartsen van de praktijk nu antwoorden dat ik het GLI project in zou moeten is ietwat lachwekkend.
Ik viel trouwens nog steeds af met een lage dosis maar ben gestopt omdat ik het persoonlijk wel genoeg vond. Ik heb niet meteen de wens om een bonenstaak te gaan worden.![]()
Nee mijn BMI zat rond de 30. Meestal er net onder maar toen ik er een paar keer overheen ging was het genoeg. Ik had enorm last van mijn gewrichten en besloot verdere actie te nemen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:41 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Klinkt als een mooi, en voor mij, een hoopvol verhaal. Fijn dat je er zo content mee bent! Was je volgens de bmi +35, en wat is het verschil bij je uiteindelijk geworden?
Hoelang heb je het ozempic traject uiteindelijk gevolgd en wat was je eraan kwijt per maand? Ging dat via Wellis?
Lekker hoor 13 kilo!quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:33 schreef MommyD het volgende:
Ik volg het traject via Yazen, ook tevreden over gebruik Mounjaro. Ik betaald maandelijks 99¤ dit is voor een half jaar. Daarnaast komen dan de kosten voor de medicatie.
Ik ben op 1 januari gestart en nu 13 kg kwijt.
Al 31 keren voorbij de 25. 😉quote:
Tussen de 250¤ en 450¤ geloof ik.quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Lekker hoor 13 kilo!
En wat zijn de kosten voor de medicatie?
Het aantal maagverkleiningen (en andere varianten daarop) is in de VS drastisch gedaald sinds 2023.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:02 schreef blessed19 het volgende:
Gebeld met zilveren kruis.
Hun vonden het ook bijzonder dat de HA niks wil doen. Advies van hun: second opinion. Daar ga ik dan maar naar op zoek.
Ook kan via zilveren kruis een operatie vergoed worden, maar dan alleen icm met bepaalde ziekenhuizen. Die zal mij dan weer doorwijzen naar zo'n kliniek. Dat zie ik echt als de absolute laatste stap, dus die laat ik even rusten.
Wel dikke credits voor de zilveren kruis, dat ze serieus meedenken en ook adviezen geven.
Wow netjes zeg. Dat gaat hard. Met minder gewicht gaat het sporten ook een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 6 mei 2026 17:18 schreef Leandra het volgende:
Overigens, vandaag precies 3 maanden geleden begonnen, en er is 13.2 kg af!
Ik kreeg vanmorgen in de sportschool zelfs in het wild al complimentjes dat ik er zo goed uitzie (oa van een trainster die eerder groepslessen heeft gegeven die ik doe), was wel even een "Oh..." toen ik zei dat ik Saxenda gebruikte, maar hey, als het werkt dan werkt het.
BMI zit nog net boven de 30, maar met dit tempo gaat dat ook niet lang meer duren![]()
De vraag is wel of dit tempo blijft, want maandag een vrij pittige operatie, en dan 6 weken niet tillen, dus sporten gaat m ook niet worden, ik ben al blij als ik 3 keer daags een wandelingetje van 20 minuten kan maken (wat wel mijn doel is).
Vanaf half juni dus weer opbouwen qua bewegen/sporten.
Edit, voor de statistieken:
Dat is ook 12,5% verlies vanaf het begin met de Liraglutide, dus in 3 maanden, en 6,8% vanaf het moment dat ik aan de volledige dosis begon, toevallig precies 2 maanden geleden.
Ik ga er vanuit dat er dus geen probleem ontstaat qua voortzetten, want volgens mij is de eis 5% verlies na 3 maanden op de volledige dosis.
quote:De behandeling moet worden gestaakt als na 3 maanden gebruik van de onderhoudsdosering het aanvankelijke gewicht niet met minstens 5% is afgenomen.
Dat is onderdeel van het vergoedingenverhaal bij Liraglutide, maar goed, dat gaat dan om bijna 4 maanden, want een maand opbouw naar volledige dosis, en zoveel is het aan de andere kant ook weer niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:59 schreef ondeugend het volgende:
Wat fijn @:Leandra!
Van het behandeling staken wanneer geen 5% had ik nog niet eerder gehoord.
quote:Op zondag 17 mei 2026 10:20 schreef Leandra het volgende:
OMGWTFBBQ?!
Ik had maandag een vrij zware operatie, en mag voorlopig niet tillen, sporten weetikveel, dus ik zag het gewichtsverlies al stagneren, maar ondanks een (veel) hoger gewicht begin deze week (Moederdag Sushi diner), en beduidend minder beweging, niet alleen 1,4 kg minder dan vorige week zondag, maar... m'n BMI is vandaag onder de 30
Er is gewoon 14,6 kg af sinds ik begon op 6 februari
Ik zit qua percentage ook al ruim boven de vereiste 5% verlies na 3 maanden op de volledige dosis (vanaf 6 maart).
Uitgaande van het gewicht dat ik toen had, dus ik ga er vanuit dat voortzetting van het traject geen probleem zal zijn.
Edit: oh, en dan lees ik dit nu pas goed... het gaat om 5% vanaf het oorspronkelijke gewicht maar het ijkpunt is na 3 maanden op de volledige dosis.
[..]
Rustig aanquote:Op zondag 17 mei 2026 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar ik was geloof ik een beetje overmoedig met de afbouw paracetamol
Ik ga er vanuit dat de zorgautoriteit idd de volledige dosering bedoelt in die omschrijving, anders zou het wat vreemd zijn als beoordeling of iemand vergoed kan blijven gebruiken.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat is mooi @:Leandra ! Maar is de onderhoudsdosering de volledige dosering? Ik zie anderen hier eerder afbouwen naar een onderhoudsdosering als ze bij het streefgewicht in de buurt komen.
Wij zijn redelijk vergelijkbaar. Ik ben ook 175cm en mijn zelfbedachte streefgewicht was 80 kiloquote:Op zondag 17 mei 2026 20:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de zorgautoriteit idd de volledige dosering bedoelt in die omschrijving, anders zou het wat vreemd zijn als beoordeling of iemand vergoed kan blijven gebruiken.
Het impliceert idd ook min of meer dat dat de dosis is die je zou moeten blijven gebruiken.
En eerlijk gezegd... ik weet niet hoor, ik vind dit al angstaanjagend snel gaan en heb in mijn Excel document 75 kg als ondergrens neergezet, want ik weet echt niet of het allemaal nog wel zo fraai is als ik (ruim) onder dat gewicht zou komen met mijn 1.75 lengte.
Ik verwacht wel dat ik de dosis ga minderen zodra ik onder de 80 kom.
Volledige dosering lijkt me de dosering waarbij je afvalt. Een onderhoudsdosering komt bij mij over als een vreemde term als het gaat om de dosering die je gebruikt om af te vallen. Het zal afhangen van hoe ze het zelf definieren, maar ik vermoed dat dat niet makkelijk te achterhalen zal zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de zorgautoriteit idd de volledige dosering bedoelt in die omschrijving, anders zou het wat vreemd zijn als beoordeling of iemand vergoed kan blijven gebruiken.
Het impliceert idd ook min of meer dat dat de dosis is die je zou moeten blijven gebruiken.
En eerlijk gezegd... ik weet niet hoor, ik vind dit al angstaanjagend snel gaan en heb in mijn Excel document 75 kg als ondergrens neergezet, want ik weet echt niet of het allemaal nog wel zo fraai is als ik (ruim) onder dat gewicht zou komen met mijn 1.75 lengte.
Van de zorgautoriteit (even de dropdown voorwaarden vergoeding Saxenda openen):quote:Op maandag 18 mei 2026 11:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volledige dosering lijkt me de dosering waarbij je afvalt. Een onderhoudsdosering komt bij mij over als een vreemde term als het gaat om de dosering die je gebruikt om af te vallen. Het zal afhangen van hoe ze het zelf definieren, maar ik vermoed dat dat niet makkelijk te achterhalen zal zijn.
Ik zie het, maar kan daar inderdaad dus geen verdere definitie van 'onderhoudsdosering' vinden.quote:Op maandag 18 mei 2026 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van de zorgautoriteit (even de dropdown voorwaarden vergoeding Saxenda openen):
Advies - vergoed liraglutide (Saxenda®) voor een bepaalde groep patiėnten met (ernstig) overgewicht | Zorginstituut Nederland https://share.google/2qMZTmNOczKfxDy0x
Het gaat dus sowieso om je start gewicht, en je begin-dosering zal inderdaad ook niet je onderhouds-dosering zijn. Maar onderhouds-dosering heeft iets permanent, en de insteek van deze medicijnen is toch wel dat het op een gegeven afgebouwd wordt weer, naar of helemaal niks, of een dosering waarbij het gewicht stabiel gehouden kan worden. Dat laatste lijkt me logischer om onderhouds-dosering te noemen.quote:De behandeling moet worden gestaakt als na 3 maanden gebruik van de onderhoudsdosering het aanvankelijke gewicht niet met minstens 5% is afgenomen.
Ik heb nog niemand weten overgeven van de injecties. En de misselijkheid is eerder mild en alleen de eerste paar dagen en opnieuw bij verhoging van de dosis.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:29 schreef BE het volgende:
Vorig jaar 30kg afgevallen door ketogeen dieet.
Inmiddels kruipt de weegschaal heeeeeel langzaam weer omhoog.Heb mezelf niet in de hand. Weet ook dat het geen f*ck uitmaakt hoe ik afval, de valkuil zal altijd blijven hoe ik het eraf hou.
Maar ik wil niet totaal terugvallen, er moet echt nog meer af.
GLI al eens gedaan trws, maar ook niks nieuws gehoord daar.
Maar… flinke angst voor misselijkheid en kotsen hier :’) dus dat houdt me eigenlijk tegen.
Maar de verleiding begint toch best groot te worden…
What to do…
Ik zou zo graag een gezond bmi hebben…
Gewoon overleggen met de huisartsquote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef BE het volgende:
Ik zou ik theorie via de huisarts kunnen, want GLI al gedaan, maar dat voelt als falen. :’)
Terwijl ik het wel belangrijk vind dat ze er vanaf weten, wat ondeugend ook al schreef.
Ik ga er even over malen een tijdje…
Nou dat... vorig jaar een heel jaar niet. Gewoon niet. Ik voelde me heerlijk, at wat ik moest eten en had nergens last van. En nu ben ik weer de hele dag bezig met 'mag ik al'... Gek word ik ervan!quote:Op zaterdag 23 mei 2026 10:59 schreef ondeugend het volgende:
De misselijkheid is inderdaad mild en komt meestal na toch teveel eten. Je moet immers wat eten.
Mocht er toch wat misselijk zijn dan is dat vrijwel meteen op te lossen met genoeg water drinken en eventueel 6 keer per dag een beetje. Daarbij duren bijwerkingen in de regel niet lang
Ik zou het iig proberen. De gezondheidswinst is zo groot
en het is ook heel fijn niet met eten bezig te zijn.
Blijf er naast ook wat krachttraining doen want het spierverlies is voor velen de rotstekeningen bijwerkingen.
Dit is allesbehalve falen!quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef BE het volgende:
Ik zou ik theorie via de huisarts kunnen, want GLI al gedaan, maar dat voelt als falen. :’)
Terwijl ik het wel belangrijk vind dat ze er vanaf weten, wat ondeugend ook al schreef.
Ik ga er even over malen een tijdje…
Wat een geweldig resultaat en tof dat je dat hier ook laat weten!quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:14 schreef Kiid het volgende:
Inmiddels 25 kilo verloren, sinds oktober bezig. Als je van te voren mijn streefgewicht had gevraagd, dan was het dit geweest.
Maar ik merk wel dat ik in de afgelopen 5 jaar best wat kilo's aan spier ben verloren. Vroeger jarenlang gefitnessed, maar het gewicht waar ik nu op zit, is niet zoals 5 jaar geleden toen het "perfect" was. Op zich ook wel logisch, heb de afgelopen jaren ook vaak gedieet en gefaald.
Dus voor het mooie ga ik nog een kilo of 3-5 door en dan stabiliseren. Voel me wel weer enorm gelukkig en lekker in mijn vel. Ben blij dat ik de stap heb gewaagd en 0.0 spijt, op gezondheid staat voor mij ook geen prijs.
Hopelijk misschien een steuntje en motivatie voor anderen die nog bezig zijn!
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 12:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is allesbehalve falen!
Dit is verder vechten
Ben je al maatje kleiner aan het shoppen ?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:53 schreef Leandra het volgende:
Vandaag 12 weken op de volledige dosis Liraglutide....
15% afgevallen sinds de eerste injectie op 6 februari![]()
![]()
Daarom wacht ik nog wel evenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:43 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ben je al maatje kleiner aan het shoppen ?
Waarschuwing van ervaringsdeskundige <- Ineens staat bijna alles je leuk! Dus kan kostbaar worden.
Eerstquote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:46 schreef BE het volgende:
[..]
Nou dat... vorig jaar een heel jaar niet. Gewoon niet. Ik voelde me heerlijk, at wat ik moest eten en had nergens last van. En nu ben ik weer de hele dag bezig met 'mag ik al'... Gek word ik ervan!
Voor Ozempic 249 per maand all in.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:10 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Yazen betaal je 100 euro per maand abonnement kosten
En bij wellis?
Bij yazen krijg je dus 100 euro abonnement kosten en daarboven op nof 250 euro injecties.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Voor Ozempic 249 all in.
Spuiten, online begeleiding en abo.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je spuit. Mounjaro zal meer kosten dan Ozempic.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:10 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Bij yazen krijg je dus 100 euro abonnement kosten en daarboven op nof 250 euro injecties.
Ozempicquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:16 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je spuit. Mounjaro zal meer kosten dan Ozempic.
Dus we moeten wel appels met appels vergelijken voor het consumentenonderzoek.
Enige tijd geleden kwam ik een ex-collega tegen die geslonken was tot de helft. Ik herkende haar zonder dat verschil goed op te merken en zij vertelde dat veel mensen haar juist totaal niet meer herkenden - blijkbaar verschilt het erg wat mensen gebruiken als 'herkenning'. (Ik word soms verward met mensen die echt totaal niet op mij lijken maar die ook krullen hebben).quote:Op zondag 17 mei 2026 20:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn kleinzoon van 2½ herkende mij direct van een foto van 37 jaar (!!!) geleden, dus ik denk wel dat ik gewoon een bepaald gezicht heb.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Enige tijd geleden kwam ik een ex-collega tegen die geslonken was tot de helft. Ik herkende haar zonder dat verschil goed op te merken en zij vertelde dat veel mensen haar juist totaal niet meer herkenden - blijkbaar verschilt het erg wat mensen gebruiken als 'herkenning'. (Ik word soms verward met mensen die echt totaal niet op mij lijken maar die ook krullen hebben).
Ik ben wel benieuwd hoe jij eruit ziet met de helft van je mij bekende massa. Vast even indrukwekkend
Ik heb wel direct de foto van jou als 18-jarige voor m'n geestesoogquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn kleinzoon van 2½ herkende mij direct van een foto van 37 jaar (!!!) geleden, dus ik denk wel dat ik gewoon een bepaald gezicht heb.
Ik denk overigens niet dat ik destijds slanker was dan nu, ik weet zeker dat ik toen ik in 1991 zwanger werd, 5 kg meer woog dan nu
Ik verwacht overigens wel dat ik het ga afbouwen als m'n bmi op 24,5 zit, ik ben 30 jaar geleden een keer afgevallen tot 25,5 en toen kreeg ik al een heel mager gezicht, maar goed, ik val nu wel anders af.
Die lipoedeem operaties maken wat dat betreft wel het verschil, vroeger viel ik van boven naar beneden af (en kwam van beneden naar boven aan), en ik heb het idee dat het nu wat gelijkmatiger gaat.
Ik zie het wel aan m'n gezicht, maar ik ben nog lang niet richting mager koppie.
22 in dezequote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb wel direct de foto van jou als 18-jarige voor m'n geestesoog
18, 22 , who cares. Eeuwen geleden. Die foto dus!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
22 in deze
Dat is ook de foto waar mijn kleinzoon mij direct van herkende.
Leandra in 40+ / Foto's als kind #3
Niet gestopt, maar het lukt(e?) me niet (na een vakantie ik Singapore waarin alles mocht, want Singapore) om me er echt weer strikt aan te houden en dan is dus direct de eet-onrust terug.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Eerst
Tweedst: mooi dat je dat hebt bereikt met keto
Vraag: ben je gestopt met keto?
Dertst: als prikken de oplossing is voor levenslange struggles: dan gewoon prikken
Mijn ma kwam bij yazen op 350 pm. Waarvan 100 euro abonnement kosten.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:57 schreef MommyD het volgende:
Ik had toen uitgerekend dat Yazen goedkoper was.
Ik ben nu 6 maanden bezig met Mounjaro en het heeft 1300¤ gekost.
Mocht je willen; hierbij een kortingscode.
Ontdek Yazen en ontvang ¤50 korting op je eerste maandelijkse betaling!
Gebruik mijn link om te beginnen: https://yazen.com/nl/member-get-member?invite_code=y-dG8UeVJs
GetWellis is 250,- p/m voor Ozempic (ongeacht hoeveel mg) en zonder abo.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:19 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Mijn ma kwam bij yazen op 350 pm. Waarvan 100 euro abonnement kosten.
En dan Ozempic
Het is wel een soort van abonnement.. maar eentje die je kunt pauzeren en stopzetten wanneer je wilt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:24 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
GetWellis is 250,- p/m voor Ozempic (ongeacht hoeveel mg) en zonder abo.
Bij Yazen betaald je alleen maar z100¤ abo per maand en medicatie alleen als je het nodig hebt. Dat wat je ziet is een indicatie maar vaak te hoog.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:19 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Mijn ma kwam bij yazen op 350 pm. Waarvan 100 euro abonnement kosten.
En dan Ozempic
Dat is niet wat ze zeggen in de chat. Mijn moeder stuurt dit naar mijquote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:21 schreef MommyD het volgende:
[..]
Bij Yazen betaald je alleen maar z100¤ abo per maand en medicatie alleen als je het nodig hebt. Dat wat je ziet is een indicatie maar vaak te hoog.
Bij Fitpen koop je losse pennen, heb ook niet het idee dat ze daar echt bezig zijn met advies/consulten etc.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het is wel een soort van abonnement.. maar eentje die je kunt pauzeren en stopzetten wanneer je wilt.
Redt moeders zichzelf of heeft ze begeleiding nodig? Dat maakt wel een groot (prijs)verschilquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:17 schreef Vino_Tinto het volgende:
Ow ik zit hier voor mijn moeder. Die wil dit gaan doen
Ze vond yazen te duur.. 100 euro abonnement en 250 euro ozempic. 350 pmquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:22 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Redt moeders zichzelf of heeft ze begeleiding nodig? Dat maakt wel een groot (prijs)verschil
Wellis heeft wel meer begeleiding, maar dan zonder de kosten. Ik vond het een fijne om mee te beginnen!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:30 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ze vond yazen te duur.. 100 euro abonnement en 250 euro ozempic. 350 pm
Dus ze gaat nu wellis checken
Kijk meer begeleiding is wel mooi meegenomen natuurlijk. Thx. Morgen even bespreken met haarquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:31 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Wellis heeft wel meer begeleiding, maar dan zonder de kosten. Ik vond het een fijne om mee te beginnen!
Dat is sws geen vanzelfsprekend dingetje in NL. Ook niet als je deze middelen via de huisarts voorgeschreven krijgt.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:07 schreef Lenny77 het volgende:
Worden er ooit bloednames gedaan om jullie lever en pancreas te checken?
Bij yazen hoefde mijn moeder geen bloedonderzoek te doen van te voren, ze is niet gestart omdat er 100 euro abonnement kosten bij kwamen. Dus geen idee of je op een later moment dit wel moet doen.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:07 schreef Lenny77 het volgende:
Worden er ooit bloednames gedaan om jullie lever en pancreas te checken?
Bij ons mag niemand starten zonder bloedname. En dan opnieuw na 1 maand en dan elke 3 maanden.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is sws geen vanzelfsprekend dingetje in NL. Ook niet als je deze middelen via de huisarts voorgeschreven krijgt.
Checks van bloed of andere waarden moet je specifiek zelf aanvragen (tenzij duidelijke klachten).
En zonder klachten die op problemen in bloed of pancreas wijzen, gaat geen huisarts je zomaar laten checken.
Precies, ik had het niet beter kunnen verwoorden! Ik gebruik nu een dosis van 3,75mg.quote:Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef Afgevallene het volgende:
Ik las hier mee maar heb me aangemeld omdat ik zie dat er onduidelijkheid is over wat Yazen nou biedt voor hun abonnementskosten.
Ik ben 25 kilo afgevallen met Mounjaro in een jaar tijd. Ik heb dit via Yazen gedaan.
Als je een jaar abonnement kiest kost het ¤89 per maand voor persoonlijke arts en een persoonlijke coach. Er is een community om met anderen te communiceren, er is een bibliotheek met recepten, artikelen, training video’s. Er zijn modules om te lezen over hoe ben je hier gekomen, want kan je er aan veranderen. Die over emotioneel eten was voor mij wel een hele goede.
Je mag niet starten zonder bloedonderzoek en foto’s van je lichaam. Je kan kiezen tussen de verschillende soorten maar ik koos zelf voor mounjaro.
Elke drie maanden moet je weer foto’s van jezelf uploaden, anders geen nieuw recept. Idem voor het bloedonderzoek maar dan elke 6 maanden. Ik heb er nu 3 gehad.
Die foto’s zijn trouwens heel goed om zelf te zien dat er echt wel wat gebeurd al zie je het zelf door elke dag in de spiegel te kijken niet direct.
En elke paar weken moet je maten van je taillen en heupen en nek opgeven.
Ik ben zelf nooit hoger gegaan dan dosis 2, de 5mg. Ik viel er mee af dus waarom harder pushen. Icm met het abonnement kostte dat me ¤240 per maand. Als je een hogere dosis nodig hebt zal het duurder zijn.
De pen kost trouwens geen kracht om in te drukken. Dat was een klacht van iemand bij een ander merk dacht ik.
En waar Yazen niet mee te koop loopt is het feit dat na goede resultaten na een jaar, je naar een veel goedkopere optie kan. Je hebt dan de app nog steeds met community en recepten, artikelen maar geen persoonlijke arts en coach meer. Dan moet je het zelf allemaal wel kunnen is het idee. Je kan dan modules kiezen. Ik heb nu alleen de app en recept verlenging nog en dat kost me ¤34,99 per maand naast het medicijn. Op advies van de persoonlijke arts voor ik overstapte qua abonnement, ga ik binnenkort met 1,25mg naar beneden en zo in stappen afbouwen. Aangezien de dosis niet zo hoog was zal ik daar niet zo heel lang over doen.
Het is nu 99 ppquote:Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef Afgevallene het volgende:
Ik las hier mee maar heb me aangemeld omdat ik zie dat er onduidelijkheid is over wat Yazen nou biedt voor hun abonnementskosten.
Ik ben 25 kilo afgevallen met Mounjaro in een jaar tijd. Ik heb dit via Yazen gedaan.
Als je een jaar abonnement kiest kost het ¤89 per maand voor persoonlijke arts en een persoonlijke coach. Er is een community om met anderen te communiceren, er is een bibliotheek met recepten, artikelen, training video’s. Er zijn modules om te lezen over hoe ben je hier gekomen, want kan je er aan veranderen. Die over emotioneel eten was voor mij wel een hele goede.
Je mag niet starten zonder bloedonderzoek en foto’s van je lichaam. Je kan kiezen tussen de verschillende soorten maar ik koos zelf voor mounjaro.
Elke drie maanden moet je weer foto’s van jezelf uploaden, anders geen nieuw recept. Idem voor het bloedonderzoek maar dan elke 6 maanden. Ik heb er nu 3 gehad.
Die foto’s zijn trouwens heel goed om zelf te zien dat er echt wel wat gebeurd al zie je het zelf door elke dag in de spiegel te kijken niet direct.
Ik ben zelf nooit hoger gegaan dan dosis 2, de 5mg. Ik viel er mee af dus waarom harder pushen. Icm met het abonnement kostte dat me ¤240 per maand. Als je een hogere dosis nodig hebt zal het duurder zijn.
De pen kost trouwens geen kracht om in te drukken. Dat was een klacht van iemand bij een ander merk dacht ik.
En waar Yazen niet mee te koop loopt is het feit dat na goede resultaten na een jaar, je naar een veel goedkopere optie kan. Je hebt dan de app nog steeds met community en recepten, artikelen maar geen persoonlijke arts en coach meer. Dan moet je het zelf allemaal wel kunnen is het idee. Je kan dan modules kiezen. Ik heb nu alleen de app en recept verlenging nog en dat kost me ¤34,99 per maand naast het medicijn. Op advies van de persoonlijke arts voor ik overstapte qua abonnement, ga ik binnenkort met 1,25mg naar beneden en zo in stappen afbouwen. Aangezien de dosis niet zo hoog was zal ik daar niet zo heel lang over doen.
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:49 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Dat is niet wat ze zeggen in de chat. Mijn moeder stuurt dit naar mij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"foto’s van je lichaam opsturen"?quote:Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef Afgevallene het volgende:
Ja dat wilde mijn moedern ook nietquote:Op zondag 31 mei 2026 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
"foto’s van je lichaam opsturen"?
Dat zou voor mij wel een red flag zijn.
Ik snap dat dat een veiligheidscriterium is maar dat zou ik ook niet willen.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
"foto’s van je lichaam opsturen"?
Dat zou voor mij wel een red flag zijn.
Heeft toch ook totaal niets met veiligheid te maken. Want wie controleert of jij dat wel bent, op die foto.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:35 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik snap dat dat een veiligheidscriterium is maar dat zou ik ook niet willen.
Nee maar zo denken ze de kans kleiner te maken dat met weinig overgewicht wil gaan prikken om in die bikini te passen. En zo kunnen ze zeggen dat ze er "alles" aan doen om misbruik te voorkomen.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft toch ook totaal niets met veiligheid te maken. Want wie controleert of jij dat wel bent, op die foto.
Echt hoor.
Fotos van je lichaam opsturen naar commerciėle bedrijven. Ik ben daar niet zo happig op.
En maten van je taille etc doorgeven een je bloed aan ze geven (biomarkers willen ze weten) etc.
Jammer dat mensen zo door een hoepel moeten springen voor een goedwerkend product.
Jij wordt iig niet afgekeurd hoor. Het is juist goed dat je het benoemd zodat men de keus heeft. Er zijn mensen die het een voordeel vinden en zich beter voelen met controle en begeleiding en mensen die het te veel gedoe vinden. Is allemaal prima toch? Juist goed dat jij ook een andere optie laat zien. Al is de keus aan de koper natuurlijk.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:03 schreef Afgevallene het volgende:
Het bloedonderzoek is bij dezelfde partij met hetzelfde formuliertje waarbij ik kan zien wat er is aangekruist als dat ik via de huisarts een bloedonderzoek doe. Kan je iets heel spannends van willen maken maar dat is het niet.
De foto steeds in dezelfde kleding op dezelfde plek wordt er gevraagd want iedereen kan wel beweren dat hij bmi 30 heeft toch? Mijn kont en buik op de foto uploaden lig ik niet wakker van.
Ik vind zelf Yazen een stuk meer de vinger aan de pols houden dan alle andere partijen die hier genoemd worden. Maar zonder onderzoek en begeleiding wordt afgekeurd en met onderzoek en begeleiding wordt ook afgekeurd want dat gaat weer te ver. Het zal wel.
Kwam hier voor de ervaringen maar het is vooral commentaar leveren lijkt het.
Welke criteria? Weten ze dan hoe je lever en pancreas er aan toe zijn als je start? Hoe je witte bloedcellen staan?quote:Op zondag 31 mei 2026 19:15 schreef #ANONIEM het volgende:
En bloedonderzoek hoeft niet
[ afbeelding ]
Ik heb het vandaag gevraagd aan de praktijkondersteuner van de huisarts, omdat ik die toch sprak ivm dit traject (want 3 maanden volledoge dosis), en dat was niet nodig, want "dat is voor deze medicatie geen criterium".quote:Op maandag 1 juni 2026 23:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Welke criteria? Weten ze dan hoe je lever en pancreas er aan toe zijn als je start? Hoe je witte bloedcellen staan?
Hm.. misschien doen wij dan aan overshooting? Zou wel kunnen hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 00:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb het vandaag gevraagd aan de praktijkondersteuner van de huisarts, omdat ik die toch sprak ivm dit traject (want 3 maanden volledoge dosis), en dat was niet nodig, want "dat is voor deze medicatie geen criterium".
Ze was helemaal blij met mijn (zeer complete) excel, want ze hebben niet veel ervaring met de medicatie en het werkt bij mij ook nog eens als een tierelier, maar bloedtest vanwege lever en alvleesklier is in NL kennelijk geen noodzaak...
Ik vind het vooral grappig dat Semaglutide en Tirzepatide hier niet vergoed worden omdat ze nog niet bewezen veilig zouden zijn, maar we tegelijkertijd helemaal niet screenen qua lever en pancreas bij Liraglutide, dat wel bewezen veilig zou zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hm.. misschien doen wij dan aan overshooting? Zou wel kunnen hoor.
Daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen, je wilt niet dat mensen onverklaarbaar gewichtsverlies hebben in combinatie met de issues die ze sowieso al hebben waardoor ze bloed nodig hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:04 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ben na jaren van een soort medicatie af waarbij je geen bloed/plasma mag doneren. Dus net heel enthousiast naar Sanquin om m'n inschrijving te heractiveren.
Nope.
Mag dus ook niet met Ozempic
Lijkt me sterk dat dat van 1x doneren komt, je zit ook met een halfwaardetijd en alles.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen, je wilt niet dat mensen onverklaarbaar gewichtsverlies hebben in combinatie met de issues die ze sowieso al hebben waardoor ze bloed nodig hebben.
quote:Mag ik doneren als ik Ozempic gebruik?
Als je Ozempic gebruikt, mag je 2 maanden na je laatste injectie weer doneren. Dit uitstel is vanwege mogelijke schade voor de ongeboren vrucht van de patiėnt die bloed of plasma krijgt. Bij (verwacht) langdurig of levenslang gebruik, kun je helaas niet meer doneren.
Voor vergelijkbare medicatie geldt:
Dulaglutide (Trulicity): 2 maanden na laatste gebruik mag je weer doneren
Liraglutide (Victoza, Saxenda): geen bezwaar of uitstel van donatie
Semaglutide (Ozempic, Rybelsus): 2 maanden na laatste gebruik mag je weer doneren
Tirzepatide (Mounjaro): 4 weken na laatste gebruik mag je weer doneren
Ja, maar wellicht ben je niet de enige gebruiker die doneert...quote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:11 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dat van 1x doneren komt, je zit ook met een halfwaardetijd en alles.
Dat zou lullig (en toevallig) zijnquote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar wellicht ben je niet de enige gebruiker die doneert...
Nou dit dus.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:08 schreef Fargo het volgende:
Ben afgelopen weekend gestart met de laagste dosis Ozempic. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de mensen en hoe snel ze merkten dat ze waren begonnen met dit middel. Zo op het oog heb ik heel licht het idee dat mijn drang naar eten/zoetigheid is afgenomen, maar dat zou ook zomaar kunnen komen omdat ik nu in mijn hoofd heb dat ik niet zou moeten eten.
Hoe hebben andere mensen de start ervaren? En vanaf welke periode werd de dosis verhoogd? En wie bepaalde dat laatste eigenlijk?
Ik had hetzelfde probleem met als gevolg woede en zorgmijden. En later (nu dus) in Turkije OTC ozempic gekocht en een uurtje geleden 0,25mg gezet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:54 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Gestuurd over dat de ha ook medicatie kan voorschrijven. Krijg ik alleen terug: dit valt buiten onze competentiegebied
Erg bijzonder. Zou een second opinion van een andere ha een oplossing kunnen zijn?
Wat raar dat je met DM2 geen Ozempic vergoed krijgt?quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde probleem met als gevolg woede en zorgmijden. En later (nu dus) in Turkije OTC ozempic gekocht en een uurtje geleden 0,25mg gezet.
Wel een mailtje aan de HA. Kijken of die nu wel hun verantwoordelijkheid nemen. Zo nee; die bloedtesten krijg ik ook wel geregeld. Het rare was dat ik niet eens een vergoeding wilde. Ik heb trouwens ook DM2.
¤205 per pen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 23:16 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wat raar dat je met DM2 geen Ozempic vergoed krijgt?
Goed dat je de huisarts wel gemeld hebt dat je het zonder hem/haar ook wel regelt.
Wat kost het in Turkije eigenlijk?
Ik ben echt verbijsterd over de werking van glp-1 op mijn lijf. Het letterlijk verdwijnen van de drang tot snacken is te gek voor woorden. I probeer wel op te letten dat ik nu bewuster eiwitten en vezels eet. Geen enkele last van misselijkheid of verstopping. Wat verder ook gebeurt is dat allerlei pijntjes als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ik voel me ook accuut fitter.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:50 schreef blessed19 het volgende:
Ik eet nu normaal, 3 maaltijden per dag.
Geen snoep, oid. Ook nooit een snoeppot geweest. Koekjes, worst, nah...
Biertje? Af en toe. 3 in de week max.
Verder water en koffie.
Zo is het afgelopen jaar gegaan. Zat aan de antidepressiva, in totaal 5 jaar, en er gebeurde niks met mijn gewicht.
Totdat ik serieus bewon te wandelen. 9 a 10 duizend stappen per dag. 5 weken lang. En het gewicht? Geen verschil.
En dan nu, 4 weken definitief gestopt met antidepressiva en ben Van 113,7 naar 108.6 gegaan. En dan zonder die eindeloze wandeltochten.
Echt bizar hoe medicatie "goed" kan zijn voor je hersenen, maar destructief voor je lichaam. Ik denk dat als ik sandexa oid had genomen, dat het dan naar mijn idee echt geen verschil uit had gemaakt qua gewicht.
Blijf je wel beetje dorst houden? Voor water enzo bedoel ik danquote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben echt verbijsterd over de werking van glp-1 op mijn lijf. Het letterlijk verdwijnen van de drang tot snacken is te gek voor woorden. I probeer wel op te letten dat ik nu bewuster eiwitten en vezels eet. Geen enkele last van misselijkheid of verstopping. Wat verder ook gebeurt is dat allerlei pijntjes als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ik voel me ook accuut fitter.
Daar merk ik geen verschil in. Ik probeer wel wat bewuster 2l per dag naar binnen te krijgen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Blijf je wel beetje dorst houden? Voor water enzo bedoel ik dan
Wat jammer dat je zo lang zou moeten wachten zeg. Maar ik begrijp dat je niet in Nederland zit?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:45 schreef Evenstar het volgende:
Ik meld mij hier ook maar even!
Had vandaag eigenlijk een intakegesprek bij de arts hier in het dorp, maar die heeft afgezegd met de mededeling dat het tijdes de zomer ook niet ging lukken. Zit je dan, nadat je eindelijk de stap heb willen maken.
Wonen best afgelegen en landelijk, klein dorpje in de buurt, maar huisartsenpost hier doet tijdens de zomer dus alleen maar acute dingen en ik mag wachten tot halverwege augustus.
Zit nu toch maar te kijken naar online alternatieven. Dat je alsnog wel de begeleiding krijgt, maar dan niet bij je eigen huisarts. Nadeel is ook dat ik hier wel voor moet betale (naast de medicijnen zelf).
Edit: Zie dat Yazen hier ook beschikbaar is, maar wel voor 995kr ipv 495kr bij andere aanbieders.
Yes, sorry, zit in Zwedenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wat jammer dat je zo lang zou moeten wachten zeg. Maar ik begrijp dat je niet in Nederland zit?
Als je even terug leest zie je de verschillen tussen Yazen en Wellis. De een is goedkoper maar de ander heeft weer meer begeleiding. Dat is dus aan jou. Zeker als je het zelf zou moeten betalen.
Ik geloof dat Saxenda het minst kost maar die werkt weer anders.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yes, sorry, zit in Zweden
Ik ga nog even verder inlezen en contact opnemen met diegene waar ik vertouwen in heb.
Zit ook te lezen over de verschillen tussen Wegovy and Mounjaro. Wel een flink prijsverschil ook.
Zo, afspraak staat voor morgen 16:20! Ben heel benieuwd. Toch maar een afspraak bij een online dienst gemaakt. Kost 495kr per maand (¤45) voor 1 consult per maand met de arts en verder toegang tot diėtist en coach. Als je tevreden bent met je dosis kan je naar 295kr per maand en dan krijg je 1 consult per drie maanden en nog steeds toegang tot diėtist en coach.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik geloof dat Saxenda het minst kost maar die werkt weer anders.
Ozempic zit ook 'laag' in prijs vergelijkend met de twee namen die jij noemde.
Ze werken allemaal.. wellicht Saxenda wat minder. En dat moet je dagelijks prikken.
Ik heb niet geteld maar de meesten hier hebben volgens mij ervaring met Ozempic. Waaronder ik zelf.
Als je toch kan kiezen: Mounjaroquote:Op dinsdag 16 juni 2026 21:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zo, afspraak staat voor morgen 16:20! Ben heel benieuwd. Toch maar een afspraak bij een online dienst gemaakt. Kost 495kr per maand (¤45) voor 1 consult per maand met de arts en verder toegang tot diėtist en coach. Als je tevreden bent met je dosis kan je naar 295kr per maand en dan krijg je 1 consult per drie maanden en nog steeds toegang tot diėtist en coach.
Ozempic schrijven ze in Zweden in principe niet voor als het alleen maar om afvallen gaat.
Keuze zal dan vooral tussen Wegovy (Semaglutide, GLP1) of Mounjaro (Tirzepatide, GLP-1 en GIP).
Prijsverschil waard denk je?quote:
Ja, het prijsverschil waard. Veel mensen hebben inderdaad niet meer nodig dan 5mg. Ik heb er maar eentje gehad die op 10mg is geland. Maar hij at dan ook wel door alles heenquote:Op woensdag 17 juni 2026 00:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Prijsverschil waard denk je?
Lage dosis valt prijsverschil mee, maar als je boven 5mg gaat met Mounjaro dan doet het wel pijn hoor
Mounjaro 2,5 mg dosen kostar 1999 kr i Sverige
Mounjaro 5 mg dosen kostar 2715 kr i Sverige
Mounjaro 7,5 mg dosen kostar 3799 kr i Sverige
Mounjaro 10 mg dosen kostar 3799 kr i Sverige
Mounjaro 12,5 mg dosen kostar 4839 kr i Sverige
Mounjaro 15 mg kostar 4839 kr i Sverige
Wegovy 0,25 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 0,5 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 1,0 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 1,7 mg kostar 2349 kr i Sverige
Wegovy 2,4 mg kostar 2725 kr i Sverige
Al lees ik wel dat uit onderzoek blijkt dat 5mg Mounjaro net zo effectief kan zijn als 2.4mg Wegovy.
Top! Echt heel fijn dat je dit deelt. Ik zat heel hard te twijfelen i.v.m. de kosten. Je leest overal dat Mounjaro beter werkt, maar om het te horen van iemand die er echt bovenop zit is wel heel fijn!quote:Op woensdag 17 juni 2026 07:42 schreef Lenny77 het volgende:
ijsverschil waard. Veel mensen hebben inderdaad niet meer nodig dan 5mg. Ik heb er maar eentje gehad die op 10mg is geland. Maar hij at dan ook wel door alles heen
Bijna de helft blijft zelfs op 2,5mg. Dat zijn de mensen die ook echt willen en opletten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |