abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220728472
Afvallen met injecties is een medische methode die gebruikmaakt van hormoonachtige stoffen (GLP-1 en/of GIP) die het hongergevoel verminderen en het verzadigingsgevoel verhogen, wat leidt tot minder eten en gewichtsverlies. Populaire medicijnen zijn Ozempic, Wegovy (beiden semaglutide) en Mounjaro (tirzepatide), waarbij Mounjaro vaak als het meest effectieve wordt gezien vanwege zijn dubbele werking op zowel GLP-1 als GIP hormonen. De injecties zijn alleen op recept verkrijgbaar en moeten altijd gecombineerd worden met gedragsverandering, zoals een aangepast eetpatroon en meer beweging, om blijvend succes te garanderen.

Hoe het werkt.

Hormonale werking:
De injecties nabootsen het natuurlijke hormoon GLP-1 en soms ook GIP, die in de darmen worden aangemaakt na een maaltijd.

Verminderde eetlust:
Deze hormonen verminderen de eetlust, verlagen het hongergevoel en zorgen ervoor dat je langer vol zit.

Lagere calorie-inname:
Doordat je minder eet, krijg je minder calorieėn binnen, wat bijdraagt aan gewichtsverlies.

Verhoogd verzadigingsgevoel:
Het medicijn zorgt ervoor dat je sneller vol raakt en dat je maag langzamer leegt.

In eerste instantie was het bedoeld voor mensen met diabetes type 2 om de bloedsuikerspiegel te verlagen en de aanmaak van insuline te stimuleren.

Receptplichtig medicijn
Goed om te weten: deze medicijnen zijn veilig en effectief bevonden door het Ministerie van Volksgezondheid. De dagelijkse mini-injecties zijn over het algemeen namelijk pijnloos en de resultaten zijn revolutionair. Maar het is niet zomaar een traject. Om ‘medisch af te vallen met injecties’ moet je een doktersrecept krijgen.

De praktijk leert echter dat je het erg gemakkelijk buiten de huisarts om op de vrije markt kunt krijgen. Tekorten zijn niet meer aan de orde.
Via de huisarts wordt het vooralsnog alleen vergoed door de zorgverzekeraar wanneer er diabetes type 2 is geconstateerd. Wanneer dit niet het geval is zal je het zelf moeten betalen.

Tot slot hier nog wat meer uitleg met beelden

https://eenvandaag.avrotr(...)n-als-ozempic-153122

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-is-razend-populair.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220728478
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:46 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ik zou gewoon eens bij Wellis gaan kijken. Zo te lezen heb je je lifestyle best op orde.
Zoveel afvallen gaat gewoon ook veel gemakkelijker met een prik.
Ja, maar welke prik.

Ik had vorig jaar een paar maanden bupropion gehad, in 3 maanden van 112 naar 101. Daarna weer terug naar de esctilalopram, 10mg, en in een anderhalve maand weer terug naar 112/113
  woensdag 6 mei 2026 @ 15:25:02 #3
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220728645
Ik zou in geen geval die 1250 euro aftikken.

Bij Wellis krijg je eerst een vragenlijst waarna je de lijst met opties krijgt. Zal ook afhangen van eventuele andere gezondheidsproblemen.

En lees je even goed in voor je een besluit neemt om een bepaald merk pen te gebruiken.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220728652
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:52 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Ja, maar welke prik.

Ik had vorig jaar een paar maanden bupropion gehad, in 3 maanden van 112 naar 101. Daarna weer terug naar de esctilalopram, 10mg, en in een anderhalve maand weer terug naar 112/113
Gewoon in overleg met Wellis.
Ze leveren ook de grote merken.
pi_220728844
Bedankt allen voor de handige tips! Kleine opluchting hier dat er ook alternatieven zijn buiten de huisarts om!
pi_220729027
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]
2x een arts en een paar keer een leefstijl coach.

Ik vind het echt geld over de balk gooien.

doe al een jaar gli. Paar jaar een relatie gehad met een vegan en met haar aardig wat docu's gekeken over gezond/ongezond voedsel. Ik krijg een beweeg maatje en een beweegmakelaar via het gli.

Afgelopen 6 weken elke dag gemiddeld 10 a 11 k stappen gemaakt, eet gezond en alleen maar water en koffie. Nog steeds op hetzelfde gewicht. 43 jaar, 1,79 mtr en 112,7 kg. Bmi dus boven de 35.

Dus nee, die 3k euro krijgen ze echt niet van mij. Echt bizar hoe ze daarmee geld "aftroggelen" van obese mensen.
Als je inderdaad al een jaar gli doet dat heb je volgens mij gewoon recht op volledige vergoeding via je zorgverzekering. Je hebt dan alleen geen keuze mogelijkheden wat betreft het voorgeschreven middel.

Ik zou er eens naar vragen bij je huisarts.
pi_220729099
Wat bizar @blessed19 ! :X Geen wonder dat veel mensen richting het grijze circuit gaan..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 6 mei 2026 @ 17:12:14 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220729354
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]
2x een arts en een paar keer een leefstijl coach.

Ik vind het echt geld over de balk gooien.

doe al een jaar gli. Paar jaar een relatie gehad met een vegan en met haar aardig wat docu's gekeken over gezond/ongezond voedsel. Ik krijg een beweeg maatje en een beweegmakelaar via het gli.

Afgelopen 6 weken elke dag gemiddeld 10 a 11 k stappen gemaakt, eet gezond en alleen maar water en koffie. Nog steeds op hetzelfde gewicht. 43 jaar, 1,79 mtr en 112,7 kg. Bmi dus boven de 35.

Dus nee, die 3k euro krijgen ze echt niet van mij. Echt bizar hoe ze daarmee geld "aftroggelen" van obese mensen.
Ik zou echt met je huisarts gaan praten, als je al een jaar GLI doet en je zit zo op het randje dat 2 kilo meer of minder de grens van het BMI van 35 is, dan mag ik hopen dat je huisarts daar ook wel in wil meedenken.
Zodat je in principe gewoon Liraglutide vergoed zou kunnen krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 6 mei 2026 @ 17:18:28 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220729398
Overigens, vandaag precies 3 maanden geleden begonnen, en er is 13.2 kg af!
Ik kreeg vanmorgen in de sportschool zelfs in het wild al complimentjes dat ik er zo goed uitzie (oa van een trainster die eerder groepslessen heeft gegeven die ik doe), was wel even een "Oh..." toen ik zei dat ik Saxenda gebruikte, maar hey, als het werkt dan werkt het.
BMI zit nog net boven de 30, maar met dit tempo gaat dat ook niet lang meer duren *)

De vraag is wel of dit tempo blijft, want maandag een vrij pittige operatie, en dan 6 weken niet tillen, dus sporten gaat m ook niet worden, ik ben al blij als ik 3 keer daags een wandelingetje van 20 minuten kan maken (wat wel mijn doel is).
Vanaf half juni dus weer opbouwen qua bewegen/sporten.

Edit, voor de statistieken:
Dat is ook 12,5% verlies vanaf het begin met de Liraglutide, dus in 3 maanden, en 6,8% vanaf het moment dat ik aan de volledige dosis begon, toevallig precies 2 maanden geleden.
Ik ga er vanuit dat er dus geen probleem ontstaat qua voortzetten, want volgens mij is de eis 5% verlies na 3 maanden op de volledige dosis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220729493
Hoe komt men aan de injecties (vraagt voor een vriend ;) )
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  woensdag 6 mei 2026 @ 17:35:18 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220729513
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Als je inderdaad al een jaar gli doet dat heb je volgens mij gewoon recht op volledige vergoeding via je zorgverzekering. Je hebt dan alleen geen keuze mogelijkheden wat betreft het voorgeschreven middel.

Ik zou er eens naar vragen bij je huisarts.
Dat ligt eraan, er wordt idd alleen maar Liraglutide vergoed, maar niet iedere zorgverzekeraar heeft een preferentiebeleid mbt Liraglutide, dus waar je bij de ene zorgverzekeraar wellicht vastzit aan Vobexoryn, kan het zijn dat je bij de andere zorgverzekeraar wel gewoon Saxenda kunt krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220729525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:31 schreef Nagelslak het volgende:
Hoe komt men aan de injecties (vraagt voor een vriend ;) )
Lees vorige topic even terug.

Wellis gebruiken veel mensen hier die particulier bezig zijn. Reken op 250 euro per maand.
Anders een traject van leefstijl volgen via je huisarts. En dan misschien wordt na een jaar ofzo vergoed wat je zorgverzekeraar wil.
pi_220729633
Dikke bug hier, iedereen een nieuw topic openen :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 6 mei 2026 @ 17:59:47 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220729636
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Dikke bug hier, iedereen een nieuw topic openen :D
Ja, hij leek niet gereekst, ik had iig geen nieuw topic in mijn MyAT staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220729679
Het doorzetten ging ook niet op de normale manier. Hij gaf aan dat het nummer al was opgehoogd en dat klopte echter de OP was verdwenen. Die heb ik met knippen plakken teruggezet.
  woensdag 6 mei 2026 @ 18:10:20 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220729710
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:05 schreef Horsemen het volgende:
Het doorzetten ging ook niet op de normale manier. Hij gaf aan dat het nummer al was opgehoogd en dat klopte echter de OP was verdwenen. Die heb ik met knippen plakken teruggezet.
Dat ging bij mij dan allemaal wel weer goed, maar het feit dat er nog een "open een nieuw deel" knop was (en nog steeds is) geeft al aan dat het reeksen niet lekker werkte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220729766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, hij leek niet gereekst, ik had iig geen nieuw topic in mijn MyAT staan.
Ik zag ze tot voor kort ook niet eens in de New Topics staan. Nu staan er 4 :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220729779
Hopelijk kan er even een #moderator meekijken?
pi_220729843
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Als je inderdaad al een jaar gli doet dat heb je volgens mij gewoon recht op volledige vergoeding via je zorgverzekering. Je hebt dan alleen geen keuze mogelijkheden wat betreft het voorgeschreven middel.

Ik zou er eens naar vragen bij je huisarts.
Gedaan, hij stuurt mij door naar de kliniek en dat is "alles wat hij kan doen".
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 19:16:54 #20
236264 crew  capricia
pi_220730141
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:29 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Gedaan, hij stuurt mij door naar de kliniek en dat is "alles wat hij kan doen".
Dan zou ik particulier gaan. Mits je het geld hebt. Die 250 per maand.

Dan heb je ook gewoon meteen wat te zeggen en te kiezen. Want jij betaalt tenslotte.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220730154
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 19:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan zou ik particulier gaan. Mits je het geld hebt. Die 250 per maand.

Dan heb je ook gewoon meteen wat te zeggen en te kiezen. Want jij betaalt tenslotte.
Die 250 kan ik wel missen. Denk ook dat het via de belastingdienst voor medicatie terug te vragen is, of zie ik dat verkeerd?
pi_220730155
Ik zag een stukje voorbij komen van Gerard Joling die was afgevallen met spuiten, paar jaar geleden en nu inmiddels op eigen kracht vanwege bijwerkingen.

Even los dat het vrij duur is, zal voor hem geen issue sijn. Zien jullie veel nadelen of bijwerkingen van de spuiten in jullie dagelijks leven?
blablablabla
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 19:21:23 #23
236264 crew  capricia
pi_220730191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 19:18 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Die 250 kan ik wel missen. Denk ook dat het via de belastingdienst voor medicatie terug te vragen is, of zie ik dat verkeerd?
Oh dat laatste weet ik eigenlijk helemaal niet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 6 mei 2026 @ 19:50:43 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220730469
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 19:18 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Die 250 kan ik wel missen. Denk ook dat het via de belastingdienst voor medicatie terug te vragen is, of zie ik dat verkeerd?
Dat zou ik even goed uitzoeken voor je daar vanuitgaat.
Ik denk het niet.

Ik snap eerlijk gezegd je huisarts ook niet, wat zegt hij/zij als je om Liraglutide vraagt omdat je gewoon aan alle eisen voor vergoeding voldoet (mits je geen contra-indicaties hebt)?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220731361
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 19:18 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Die 250 kan ik wel missen. Denk ook dat het via de belastingdienst voor medicatie terug te vragen is, of zie ik dat verkeerd?
Als het op recept van een geregistreerde arts/ huisarts is en dus op medische indicatie is volgens mij wel. Als je dat hebt kan je het vermoedelijk ook goedkoper gewoon via je apotheek bestellen. Geen idee waarom je huisarts niet zou willen meewerken als je aan alle voorwaarden voldoet.
pi_220734489
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Als het op recept van een geregistreerde arts/ huisarts is en dus op medische indicatie is volgens mij wel. Als je dat hebt kan je het vermoedelijk ook goedkoper gewoon via je apotheek bestellen. Geen idee waarom je huisarts niet zou willen meewerken als je aan alle voorwaarden voldoet.
Gestuurd over dat de ha ook medicatie kan voorschrijven. Krijg ik alleen terug: dit valt buiten onze competentiegebied

Erg bijzonder. Zou een second opinion van een andere ha een oplossing kunnen zijn?
  donderdag 7 mei 2026 @ 11:14:19 #27
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220734706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:54 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Gestuurd over dat de ha ook medicatie kan voorschrijven. Krijg ik alleen terug: dit valt buiten onze competentiegebied

Erg bijzonder. Zou een second opinion van een andere ha een oplossing kunnen zijn?
Ook ik heb de huisartsenpraktijk gevraagd of ik eventueel een pen met laagste dosis voorgeschreven kon krijgen (mocht het nodig zijn voor onderhoudsdosis) zodat ik het bij de normale apotheek kon halen voor een normale prijs.
Moest ik mij op regelmatige basis melden voor bloedonderzoeken en GLI begeleiding. Ergens komt het woord onderhoudsdosis niet binnen? Er staat gewoon in mijn dossier dat ik 20 kilo kwijt ben door Ozempic.
Geen paniek hier hoor.. Ik ben nu 2,5 maanden Ozempicvrij en 800 gram gegroeid. (Pasen, terrasjes en verjaardagen)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 7 mei 2026 @ 11:17:23 #28
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220734770
Er zal wel een of andere lobby achter zitten die zo een proces zo lang mogelijk tegenhoudt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220734907
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:14 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ook ik heb de huisartsenpraktijk gevraagd of ik eventueel een pen met laagste dosis voorgeschreven kon krijgen (mocht het nodig zijn voor onderhoudsdosis) zodat ik het bij de normale apotheek kon halen voor een normale prijs.
Moest ik mij op regelmatige basis melden voor bloedonderzoeken en GLI begeleiding. Ergens komt het woord onderhoudsdosis niet binnen? Er staat gewoon in mijn dossier dat ik 20 kilo kwijt ben door Ozempic.
Geen paniek hier hoor.. Ik ben nu 2,5 maanden Ozempicvrij en 800 gram gegroeid. (Pasen, terrasjes en verjaardagen)
Daar zou ik zelf voor getekend hebben. Maar je hebt zelf nog geen gli traject gedaan?
  donderdag 7 mei 2026 @ 11:37:02 #30
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220734971
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:25 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Daar zou ik zelf voor getekend hebben. Maar je hebt zelf nog geen gli traject gedaan?
Nee in overleg met de huisarts begin vorig jaar niet nodig bevonden. Ik deed alles al goed maar viel niet af door hormonale toestanden vanwege de overgang. Dus mijn leefwijze was keurig op orde maar mijn lijf niet.

Hij wilde mij destijds wel Saxenda voorschrijgen (zelf betalen) maar ik wilde niet elke dag hoeven prikken. Dus ik ben via de commerciele weg aan de Ozempic gegaan. De huisarts weet dat aangezien ik wil dat hij weet welke medicatie ik buiten hem om gebruik ivm bijwerkingen eventuele toekomstige andere medicatie.
Hij weet ook dat ik het project na alle tevredenheid heb afgerond dus dat 2 andere huisartsen van de praktijk nu antwoorden dat ik het GLI project in zou moeten is ietwat lachwekkend.

Ik viel trouwens nog steeds af met een lage dosis maar ben gestopt omdat ik het persoonlijk wel genoeg vond. Ik heb niet meteen de wens om een bonenstaak te gaan worden. ;)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220735181
@ondeugend mijn hersenen doen raar bij jouw eerste alinea, ik had het idee dat jij rond de 25 jaar was! _O-

Vandaag min 9kg, slow but steady. 5 shots van 1 mg gehad nu, omdat ik er geen bijwerkingen van heb blijf ik komende tijd op deze dosis.

Maarrrr de obstipatie.. Daar heb ik vanaf kinds af aan al last van, slik sinds een jaar of 10 ´magnesium hydroxide´ tabletten van de huisarts/apotheek, maar die zijn momenteel niet leverbaar. Iemand tips om toch nog fatsoenlijk naar de wc te kunnen?

Ik drink nauwelijks water (krijg koud drinken moeilijk weg) maar wel anderhalf liter koffie en anderhalf liter thee per dag. En ´s avonds door de skyr 2x 10 gram lijnzaad en chiazaad.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 7 mei 2026 @ 12:02:01 #32
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220735201
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:59 schreef PoesInDoos het volgende:
@:ondeugend mijn hersenen doen raar bij jouw eerste alinea, ik had het idee dat jij rond de 25 jaar was! _O-

Al 31 keer 25 inmmiddels! _O-
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220735420
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:37 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Nee in overleg met de huisarts begin vorig jaar niet nodig bevonden. Ik deed alles al goed maar viel niet af door hormonale toestanden vanwege de overgang. Dus mijn leefwijze was keurig op orde maar mijn lijf niet.

Hij wilde mij destijds wel Saxenda voorschrijgen (zelf betalen) maar ik wilde niet elke dag hoeven prikken. Dus ik ben via de commerciele weg aan de Ozempic gegaan. De huisarts weet dat aangezien ik wil dat hij weet welke medicatie ik buiten hem om gebruik ivm bijwerkingen eventuele toekomstige andere medicatie.
Hij weet ook dat ik het project na alle tevredenheid heb afgerond dus dat 2 andere huisartsen van de praktijk nu antwoorden dat ik het GLI project in zou moeten is ietwat lachwekkend.

Ik viel trouwens nog steeds af met een lage dosis maar ben gestopt omdat ik het persoonlijk wel genoeg vond. Ik heb niet meteen de wens om een bonenstaak te gaan worden. ;)
Klinkt als een mooi, en voor mij, een hoopvol verhaal. Fijn dat je er zo content mee bent! Was je volgens de bmi +35, en wat is het verschil bij je uiteindelijk geworden?

Hoelang heb je het ozempic traject uiteindelijk gevolgd en wat was je eraan kwijt per maand? Ging dat via Wellis?
  donderdag 7 mei 2026 @ 12:52:49 #34
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220735476
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:41 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Klinkt als een mooi, en voor mij, een hoopvol verhaal. Fijn dat je er zo content mee bent! Was je volgens de bmi +35, en wat is het verschil bij je uiteindelijk geworden?

Hoelang heb je het ozempic traject uiteindelijk gevolgd en wat was je eraan kwijt per maand? Ging dat via Wellis?
Nee mijn BMI zat rond de 30. Meestal er net onder maar toen ik er een paar keer overheen ging was het genoeg. Ik had enorm last van mijn gewrichten en besloot verdere actie te nemen.

Ik ben vorig jaar midden mei begonnen en afgelopen februari gestopt. Dus 9 maanden geprikt waarvan de laatste 3 maanden afbouwend. Ja via Wellis.. en dat kostte mij grotendeels 249 per maand, tijdens afbouwen minder. Mijn BMI zit nu in het groen 24.5. (Ik ben deze reeks gestart met mijn verhaal en teruglezen geeft ook veel info over de trajecten van de andere users hier)

[ Bericht 0% gewijzigd door ondeugend op 07-05-2026 13:04:56 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:09:20 #35
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220735677
Ohh en het kostte mij ook nog een compleet nieuwe garderobe. Die kosten zijn minstens net zo veel als de kosten van de medicatie. :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220736169
Ik volg het traject via Yazen, ook tevreden over gebruik Mounjaro. Ik betaald maandelijks 99¤ dit is voor een half jaar. Daarnaast komen dan de kosten voor de medicatie.

Ik ben op 1 januari gestart en nu 13 kg kwijt.
  donderdag 7 mei 2026 @ 14:39:22 #37
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220736209
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:33 schreef MommyD het volgende:
Ik volg het traject via Yazen, ook tevreden over gebruik Mounjaro. Ik betaald maandelijks 99¤ dit is voor een half jaar. Daarnaast komen dan de kosten voor de medicatie.

Ik ben op 1 januari gestart en nu 13 kg kwijt.
Lekker hoor 13 kilo!
En wat zijn de kosten voor de medicatie?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 7 mei 2026 @ 15:21:23 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220736482
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:02 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Al 31 keer 25 inmmiddels! _O-
Hoeveel?? 775??? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 mei 2026 @ 15:38:54 #39
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220736640
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoeveel?? 775??? :o
Al 31 keren voorbij de 25. 😉
Wel al 775 jaar op FOK natuurlijk. :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220737683
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:39 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Lekker hoor 13 kilo!
En wat zijn de kosten voor de medicatie?
Tussen de 250¤ en 450¤ geloof ik.
pi_220765004
Gebeld met zilveren kruis.

Hun vonden het ook bijzonder dat de HA niks wil doen. Advies van hun: second opinion. Daar ga ik dan maar naar op zoek.

Ook kan via zilveren kruis een operatie vergoed worden, maar dan alleen icm met bepaalde ziekenhuizen. Die zal mij dan weer doorwijzen naar zo'n kliniek. Dat zie ik echt als de absolute laatste stap, dus die laat ik even rusten.

Wel dikke credits voor de zilveren kruis, dat ze serieus meedenken en ook adviezen geven.
  maandag 11 mei 2026 @ 18:50:20 #42
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220766604
Goed om te horen @blessed19
Een operatie is best aangrijpend inderdaad en ook geen garantie voor blijvend gezond gewicht. Ik ken mensen die na een tijd weer op het oude gewicht kwamen.
Ik denk ook dat het voordeliger is voor de verzekeraar een of andere prik te vergoeden. En voor jou veel minder aangrijpend.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 11 mei 2026 @ 20:15:45 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220767584
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:02 schreef blessed19 het volgende:
Gebeld met zilveren kruis.

Hun vonden het ook bijzonder dat de HA niks wil doen. Advies van hun: second opinion. Daar ga ik dan maar naar op zoek.

Ook kan via zilveren kruis een operatie vergoed worden, maar dan alleen icm met bepaalde ziekenhuizen. Die zal mij dan weer doorwijzen naar zo'n kliniek. Dat zie ik echt als de absolute laatste stap, dus die laat ik even rusten.

Wel dikke credits voor de zilveren kruis, dat ze serieus meedenken en ook adviezen geven.
Het aantal maagverkleiningen (en andere varianten daarop) is in de VS drastisch gedaald sinds 2023.
De daling daarvan en de stijging van GLP-1 medicatie houden duidelijk verband met elkaar.

Het is net of je huisarts nog in 2020 zit qua mindset.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:31:01 #44
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_220772752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:18 schreef Leandra het volgende:
Overigens, vandaag precies 3 maanden geleden begonnen, en er is 13.2 kg af!
Ik kreeg vanmorgen in de sportschool zelfs in het wild al complimentjes dat ik er zo goed uitzie (oa van een trainster die eerder groepslessen heeft gegeven die ik doe), was wel even een "Oh..." toen ik zei dat ik Saxenda gebruikte, maar hey, als het werkt dan werkt het.
BMI zit nog net boven de 30, maar met dit tempo gaat dat ook niet lang meer duren *)

De vraag is wel of dit tempo blijft, want maandag een vrij pittige operatie, en dan 6 weken niet tillen, dus sporten gaat m ook niet worden, ik ben al blij als ik 3 keer daags een wandelingetje van 20 minuten kan maken (wat wel mijn doel is).
Vanaf half juni dus weer opbouwen qua bewegen/sporten.

Edit, voor de statistieken:
Dat is ook 12,5% verlies vanaf het begin met de Liraglutide, dus in 3 maanden, en 6,8% vanaf het moment dat ik aan de volledige dosis begon, toevallig precies 2 maanden geleden.
Ik ga er vanuit dat er dus geen probleem ontstaat qua voortzetten, want volgens mij is de eis 5% verlies na 3 maanden op de volledige dosis.
Wow netjes zeg. Dat gaat hard. Met minder gewicht gaat het sporten ook een stuk makkelijker.

Zelf zit ik nu op - 10kilo in circa 8 a 9 weken. Ik wil nog 8 a 9 kilo en dan ben ik waar ik wil zijn.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:20:28 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220820926
OMGWTFBBQ?!
Ik had maandag een vrij zware operatie, en mag voorlopig niet tillen, sporten weetikveel, dus ik zag het gewichtsverlies al stagneren, maar ondanks een (veel) hoger gewicht begin deze week (Moederdag Sushi diner :X), en beduidend minder beweging, niet alleen 1,4 kg minder dan vorige week zondag, maar... m'n BMI is vandaag onder de 30 *O*

Er is gewoon 14,6 kg af sinds ik begon op 6 februari :o
Ik zit qua percentage ook al ruim boven de vereiste 5% verlies na 3 maanden op de volledige dosis (vanaf 6 maart).
Uitgaande van het gewicht dat ik toen had, dus ik ga er vanuit dat voortzetting van het traject geen probleem zal zijn.

Edit: oh, en dan lees ik dit nu pas goed... het gaat om 5% vanaf het oorspronkelijke gewicht maar het ijkpunt is na 3 maanden op de volledige dosis.
quote:
De behandeling moet worden gestaakt als na 3 maanden gebruik van de onderhoudsdosering het aanvankelijke gewicht niet met minstens 5% is afgenomen.


[ Bericht 8% gewijzigd door Leandra op 17-05-2026 10:29:35 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 mei 2026 @ 11:59:48 #46
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220822201
Wat fijn @Leandra!
Van het behandeling staken wanneer geen 5% had ik nog niet eerder gehoord.

[ Bericht 25% gewijzigd door ondeugend op 17-05-2026 12:06:57 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220822536
Twijfel nu tussen Yazen of Wellis :@
Life isn't about waiting for the storm to pass...It's about learning to dance in the rain.
  zondag 17 mei 2026 @ 13:42:39 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220823459
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:59 schreef ondeugend het volgende:
Wat fijn @:Leandra!
Van het behandeling staken wanneer geen 5% had ik nog niet eerder gehoord.
Dat is onderdeel van het vergoedingenverhaal bij Liraglutide, maar goed, dat gaat dan om bijna 4 maanden, want een maand opbouw naar volledige dosis, en zoveel is het aan de andere kant ook weer niet.
Bij 79 kg is het net geen 4 kg, maar om met 79 kg in aamerking te komen kun je maximaal 1.50 lang zijn, dus als je dan die 4 kg niet afvalt in 4 maanden dan werkt het gewoon niet.
Bij 114 kg is het 5,7 kg.
En je kunt bij dat gewicht maximaal 1.80 lang zijn om in aanmerking te komen (anders BMI onder de 35), dus dan denk ik weer dat het middel niet echt bij je werkt, als je niet minstens die 5,7 kg in 4 maanden kwijt bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 mei 2026 @ 15:10:55 #49
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220824509
Dat zijn hele wiskundige berekeningen. Bizar. :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 17 mei 2026 @ 16:33:31 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220825533
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:20 schreef Leandra het volgende:
OMGWTFBBQ?!
Ik had maandag een vrij zware operatie, en mag voorlopig niet tillen, sporten weetikveel, dus ik zag het gewichtsverlies al stagneren, maar ondanks een (veel) hoger gewicht begin deze week (Moederdag Sushi diner :X), en beduidend minder beweging, niet alleen 1,4 kg minder dan vorige week zondag, maar... m'n BMI is vandaag onder de 30 *O*

Er is gewoon 14,6 kg af sinds ik begon op 6 februari :o
Ik zit qua percentage ook al ruim boven de vereiste 5% verlies na 3 maanden op de volledige dosis (vanaf 6 maart).
Uitgaande van het gewicht dat ik toen had, dus ik ga er vanuit dat voortzetting van het traject geen probleem zal zijn.

Edit: oh, en dan lees ik dit nu pas goed... het gaat om 5% vanaf het oorspronkelijke gewicht maar het ijkpunt is na 3 maanden op de volledige dosis.
[..]

*O* wat fijn Leandra! Hopelijk is de ingreep goed verlopen.
Resistance is futile.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:43:21 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220825710
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:33 schreef Seven. het volgende:

[..]
*O* wat fijn Leandra! Hopelijk is de ingreep goed verlopen.
Ja, maar ik was geloof ik een beetje overmoedig met de afbouw paracetamol :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 mei 2026 @ 17:37:21 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220826680
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, maar ik was geloof ik een beetje overmoedig met de afbouw paracetamol :X
Rustig aan ;)
Resistance is futile.
pi_220827595
Dat is mooi @Leandra ! Maar is de onderhoudsdosering de volledige dosering? Ik zie anderen hier eerder afbouwen naar een onderhoudsdosering als ze bij het streefgewicht in de buurt komen.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:38:10 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220828039
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat is mooi @:Leandra ! Maar is de onderhoudsdosering de volledige dosering? Ik zie anderen hier eerder afbouwen naar een onderhoudsdosering als ze bij het streefgewicht in de buurt komen.
Ik ga er vanuit dat de zorgautoriteit idd de volledige dosering bedoelt in die omschrijving, anders zou het wat vreemd zijn als beoordeling of iemand vergoed kan blijven gebruiken.
Het impliceert idd ook min of meer dat dat de dosis is die je zou moeten blijven gebruiken.

En eerlijk gezegd... ik weet niet hoor, ik vind dit al angstaanjagend snel gaan en heb in mijn Excel document 75 kg als ondergrens neergezet, want ik weet echt niet of het allemaal nog wel zo fraai is als ik (ruim) onder dat gewicht zou komen met mijn 1.75 lengte.

Ik verwacht wel dat ik de dosis ga minderen zodra ik onder de 80 kom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 mei 2026 @ 21:06:49 #55
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220828244
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat de zorgautoriteit idd de volledige dosering bedoelt in die omschrijving, anders zou het wat vreemd zijn als beoordeling of iemand vergoed kan blijven gebruiken.
Het impliceert idd ook min of meer dat dat de dosis is die je zou moeten blijven gebruiken.

En eerlijk gezegd... ik weet niet hoor, ik vind dit al angstaanjagend snel gaan en heb in mijn Excel document 75 kg als ondergrens neergezet, want ik weet echt niet of het allemaal nog wel zo fraai is als ik (ruim) onder dat gewicht zou komen met mijn 1.75 lengte.

Ik verwacht wel dat ik de dosis ga minderen zodra ik onder de 80 kom.
Wij zijn redelijk vergelijkbaar. Ik ben ook 175cm en mijn zelfbedachte streefgewicht was 80 kilo
Vanaf dat moment gaan afbouwen en nog eens 6 kilo afgevallen. Totaal -20 kilo
Nu 2.5 maand helemaal gestopt en stabiel. Dus eigenlijk 6 kilo onder mijn streef gewicht
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220830771
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat de zorgautoriteit idd de volledige dosering bedoelt in die omschrijving, anders zou het wat vreemd zijn als beoordeling of iemand vergoed kan blijven gebruiken.
Het impliceert idd ook min of meer dat dat de dosis is die je zou moeten blijven gebruiken.

En eerlijk gezegd... ik weet niet hoor, ik vind dit al angstaanjagend snel gaan en heb in mijn Excel document 75 kg als ondergrens neergezet, want ik weet echt niet of het allemaal nog wel zo fraai is als ik (ruim) onder dat gewicht zou komen met mijn 1.75 lengte.

Ik verwacht wel dat ik de dosis ga minderen zodra ik onder de 80 kom.
Volledige dosering lijkt me de dosering waarbij je afvalt. Een onderhoudsdosering komt bij mij over als een vreemde term als het gaat om de dosering die je gebruikt om af te vallen. Het zal afhangen van hoe ze het zelf definieren, maar ik vermoed dat dat niet makkelijk te achterhalen zal zijn.
  maandag 18 mei 2026 @ 14:36:35 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220832389
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Volledige dosering lijkt me de dosering waarbij je afvalt. Een onderhoudsdosering komt bij mij over als een vreemde term als het gaat om de dosering die je gebruikt om af te vallen. Het zal afhangen van hoe ze het zelf definieren, maar ik vermoed dat dat niet makkelijk te achterhalen zal zijn.
Van de zorgautoriteit (even de dropdown voorwaarden vergoeding Saxenda openen):
Advies - vergoed liraglutide (Saxenda®) voor een bepaalde groep patiėnten met (ernstig) overgewicht | Zorginstituut Nederland https://share.google/2qMZTmNOczKfxDy0x
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220832599
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Van de zorgautoriteit (even de dropdown voorwaarden vergoeding Saxenda openen):
Advies - vergoed liraglutide (Saxenda®) voor een bepaalde groep patiėnten met (ernstig) overgewicht | Zorginstituut Nederland https://share.google/2qMZTmNOczKfxDy0x
Ik zie het, maar kan daar inderdaad dus geen verdere definitie van 'onderhoudsdosering' vinden.

quote:
De behandeling moet worden gestaakt als na 3 maanden gebruik van de onderhoudsdosering het aanvankelijke gewicht niet met minstens 5% is afgenomen.
Het gaat dus sowieso om je start gewicht, en je begin-dosering zal inderdaad ook niet je onderhouds-dosering zijn. Maar onderhouds-dosering heeft iets permanent, en de insteek van deze medicijnen is toch wel dat het op een gegeven afgebouwd wordt weer, naar of helemaal niks, of een dosering waarbij het gewicht stabiel gehouden kan worden. Dat laatste lijkt me logischer om onderhouds-dosering te noemen.
  maandag 18 mei 2026 @ 15:45:14 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220833146
Mij ook, maar zo staat het er niet.
Overigens heb ik absoluut geen zorgen, ik voldoe er ruimschoots aan (>14%), met nog 2 weken te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 mei 2026 @ 15:44:34 #60
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220840445
iemand ervaring met chinese Tirzepatide peptides?
pi_220865523
Inmiddels 25 kilo verloren, sinds oktober bezig. Als je van te voren mijn streefgewicht had gevraagd, dan was het dit geweest.

Maar ik merk wel dat ik in de afgelopen 5 jaar best wat kilo's aan spier ben verloren. Vroeger jarenlang gefitnessed, maar het gewicht waar ik nu op zit, is niet zoals 5 jaar geleden toen het "perfect" was. Op zich ook wel logisch, heb de afgelopen jaren ook vaak gedieet en gefaald.

Dus voor het mooie ga ik nog een kilo of 3-5 door en dan stabiliseren. Voel me wel weer enorm gelukkig en lekker in mijn vel. Ben blij dat ik de stap heb gewaagd en 0.0 spijt, op gezondheid staat voor mij ook geen prijs.

Hopelijk misschien een steuntje en motivatie voor anderen die nog bezig zijn!
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  zaterdag 23 mei 2026 @ 09:29:33 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220865567
Vorig jaar 30kg afgevallen door ketogeen dieet.
Inmiddels kruipt de weegschaal heeeeeel langzaam weer omhoog. -O- Heb mezelf niet in de hand. Weet ook dat het geen f*ck uitmaakt hoe ik afval, de valkuil zal altijd blijven hoe ik het eraf hou.
Maar ik wil niet totaal terugvallen, er moet echt nog meer af.
GLI al eens gedaan trws, maar ook niks nieuws gehoord daar.

Maar… flinke angst voor misselijkheid en kotsen hier :’) dus dat houdt me eigenlijk tegen.

Maar de verleiding begint toch best groot te worden…

What to do…
Ik zou zo graag een gezond bmi hebben…
***
  Moderator zaterdag 23 mei 2026 @ 09:33:33 #63
441859 crew  Lenny77
pi_220865579
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:29 schreef BE het volgende:
Vorig jaar 30kg afgevallen door ketogeen dieet.
Inmiddels kruipt de weegschaal heeeeeel langzaam weer omhoog. -O- Heb mezelf niet in de hand. Weet ook dat het geen f*ck uitmaakt hoe ik afval, de valkuil zal altijd blijven hoe ik het eraf hou.
Maar ik wil niet totaal terugvallen, er moet echt nog meer af.
GLI al eens gedaan trws, maar ook niks nieuws gehoord daar.

Maar… flinke angst voor misselijkheid en kotsen hier :’) dus dat houdt me eigenlijk tegen.

Maar de verleiding begint toch best groot te worden…

What to do…
Ik zou zo graag een gezond bmi hebben…
Ik heb nog niemand weten overgeven van de injecties. En de misselijkheid is eerder mild en alleen de eerste paar dagen en opnieuw bij verhoging van de dosis.
Zolang jij je ook niet gaat overeten zal je ook niet echt misselijk tussendoor zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 23 mei 2026 @ 09:55:09 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220865868
O+

Ik zou ik theorie via de huisarts kunnen, want GLI al gedaan, maar dat voelt als falen. :’)
Terwijl ik het wel belangrijk vind dat ze er vanaf weten, wat ondeugend ook al schreef.

Ik ga er even over malen een tijdje…
***
  zaterdag 23 mei 2026 @ 10:59:24 #65
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220866255
De misselijkheid is inderdaad mild en komt meestal na toch teveel eten. Je moet immers wat eten.
Mocht er toch wat misselijk zijn dan is dat vrijwel meteen op te lossen met genoeg water drinken en eventueel 6 keer per dag een beetje eten. Daarbij duren bijwerkingen in de regel niet lang

Ik zou het iig proberen. De gezondheidswinst is zo groot
en het is ook heel fijn niet met eten bezig te zijn.

Blijf er naast ook wat krachttraining doen want het spierverlies is voor velen de rotste bijwerking.

[ Bericht 1% gewijzigd door ondeugend op 23-05-2026 12:07:25 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:30:24 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220866363
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef BE het volgende:
O+

Ik zou ik theorie via de huisarts kunnen, want GLI al gedaan, maar dat voelt als falen. :’)
Terwijl ik het wel belangrijk vind dat ze er vanaf weten, wat ondeugend ook al schreef.

Ik ga er even over malen een tijdje…
Gewoon overleggen met de huisarts :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:46:47 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220866426
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:59 schreef ondeugend het volgende:
De misselijkheid is inderdaad mild en komt meestal na toch teveel eten. Je moet immers wat eten.
Mocht er toch wat misselijk zijn dan is dat vrijwel meteen op te lossen met genoeg water drinken en eventueel 6 keer per dag een beetje. Daarbij duren bijwerkingen in de regel niet lang

Ik zou het iig proberen. De gezondheidswinst is zo groot
en het is ook heel fijn niet met eten bezig te zijn.

Blijf er naast ook wat krachttraining doen want het spierverlies is voor velen de rotstekeningen bijwerkingen.
Nou dat... vorig jaar een heel jaar niet. Gewoon niet. Ik voelde me heerlijk, at wat ik moest eten en had nergens last van. En nu ben ik weer de hele dag bezig met 'mag ik al'... Gek word ik ervan!
***
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:56:33 #68
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220866481
Je kunt het je huisarts gewoon vertellen. Je hebt autonomie en dat vindt men terecht heel belangrijk.
Je hoeft niet met de huisarts in overleg of in discussie.

Maar wel verstandig dat de huisarts het weet. Ook met het oog op wisselwerking met andere medicatie.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator zaterdag 23 mei 2026 @ 12:02:31 #69
441859 crew  Lenny77
pi_220866509
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef BE het volgende:
O+

Ik zou ik theorie via de huisarts kunnen, want GLI al gedaan, maar dat voelt als falen. :’)
Terwijl ik het wel belangrijk vind dat ze er vanaf weten, wat ondeugend ook al schreef.

Ik ga er even over malen een tijdje…
Dit is allesbehalve falen!
Dit is verder vechten O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 23 mei 2026 @ 12:20:19 #70
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220866626
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:14 schreef Kiid het volgende:
Inmiddels 25 kilo verloren, sinds oktober bezig. Als je van te voren mijn streefgewicht had gevraagd, dan was het dit geweest.

Maar ik merk wel dat ik in de afgelopen 5 jaar best wat kilo's aan spier ben verloren. Vroeger jarenlang gefitnessed, maar het gewicht waar ik nu op zit, is niet zoals 5 jaar geleden toen het "perfect" was. Op zich ook wel logisch, heb de afgelopen jaren ook vaak gedieet en gefaald.

Dus voor het mooie ga ik nog een kilo of 3-5 door en dan stabiliseren. Voel me wel weer enorm gelukkig en lekker in mijn vel. Ben blij dat ik de stap heb gewaagd en 0.0 spijt, op gezondheid staat voor mij ook geen prijs.

Hopelijk misschien een steuntje en motivatie voor anderen die nog bezig zijn!
Wat een geweldig resultaat en tof dat je dat hier ook laat weten!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 23 mei 2026 @ 12:34:01 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220866768
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit is allesbehalve falen!
Dit is verder vechten O+
O+
***
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:53:48 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220911662
Vandaag 12 weken op de volledige dosis Liraglutide....
15% afgevallen sinds de eerste injectie op 6 februari *) *) *)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:43:10 #73
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220913208
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:53 schreef Leandra het volgende:
Vandaag 12 weken op de volledige dosis Liraglutide....
15% afgevallen sinds de eerste injectie op 6 februari *) *) *)
Ben je al maatje kleiner aan het shoppen ?
Waarschuwing van ervaringsdeskundige <- Ineens staat bijna alles je leuk! Dus kan kostbaar worden. :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:21:32 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220913939
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:43 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ben je al maatje kleiner aan het shoppen ?
Waarschuwing van ervaringsdeskundige <- Ineens staat bijna alles je leuk! Dus kan kostbaar worden. :D
Daarom wacht ik nog wel even :')
Plus; loszittende broeken is ook wel eens leuk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220913948
Allesch stretch! *O* Maat 40 of 42 maakt hier niet zoveel verschil.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220914955
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:22 schreef Roma-Totti het volgende:
Twijfel nu tussen Yazen of Wellis :@
Yazen betaal je 100 euro per maand abonnement kosten

En bij wellis?
pi_220915046
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:46 schreef BE het volgende:

[..]
Nou dat... vorig jaar een heel jaar niet. Gewoon niet. Ik voelde me heerlijk, at wat ik moest eten en had nergens last van. En nu ben ik weer de hele dag bezig met 'mag ik al'... Gek word ik ervan!
Eerst :*
Tweedst: mooi dat je dat hebt bereikt met keto
Vraag: ben je gestopt met keto?

Dertst: als prikken de oplossing is voor levenslange struggles: dan gewoon prikken :*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:08:23 #78
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220915318
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:10 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Yazen betaal je 100 euro per maand abonnement kosten

En bij wellis?
Voor Ozempic 249 per maand all in.
Spuiten, online begeleiding en abo.

[ Bericht 0% gewijzigd door ondeugend op 29-05-2026 19:16:59 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220915329
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:08 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Voor Ozempic 249 all in.
Spuiten, online begeleiding en abo.
Bij yazen krijg je dus 100 euro abonnement kosten en daarboven op nof 250 euro injecties.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:16:28 #80
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220915375
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:10 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Bij yazen krijg je dus 100 euro abonnement kosten en daarboven op nof 250 euro injecties.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je spuit. Mounjaro zal meer kosten dan Ozempic.
Dus we moeten wel appels met appels vergelijken voor het consumentenonderzoek. ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door ondeugend op 29-05-2026 19:22:12 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220915801
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:16 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je spuit. Mounjaro zal meer kosten dan Ozempic.
Dus we moeten wel appels met appels vergelijken voor het consumentenonderzoek. ;)
Ozempic
pi_220915862
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat de zorgautoriteit idd de volledige dosering bedoelt in die omschrijving, anders zou het wat vreemd zijn als beoordeling of iemand vergoed kan blijven gebruiken.
Het impliceert idd ook min of meer dat dat de dosis is die je zou moeten blijven gebruiken.

En eerlijk gezegd... ik weet niet hoor, ik vind dit al angstaanjagend snel gaan en heb in mijn Excel document 75 kg als ondergrens neergezet, want ik weet echt niet of het allemaal nog wel zo fraai is als ik (ruim) onder dat gewicht zou komen met mijn 1.75 lengte.

Ik verwacht wel dat ik de dosis ga minderen zodra ik onder de 80 kom.
Enige tijd geleden kwam ik een ex-collega tegen die geslonken was tot de helft. Ik herkende haar zonder dat verschil goed op te merken en zij vertelde dat veel mensen haar juist totaal niet meer herkenden - blijkbaar verschilt het erg wat mensen gebruiken als 'herkenning'. (Ik word soms verward met mensen die echt totaal niet op mij lijken maar die ook krullen hebben).

Ik ben wel benieuwd hoe jij eruit ziet met de helft van je mij bekende massa. Vast even indrukwekkend :*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:47:03 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220916450
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Enige tijd geleden kwam ik een ex-collega tegen die geslonken was tot de helft. Ik herkende haar zonder dat verschil goed op te merken en zij vertelde dat veel mensen haar juist totaal niet meer herkenden - blijkbaar verschilt het erg wat mensen gebruiken als 'herkenning'. (Ik word soms verward met mensen die echt totaal niet op mij lijken maar die ook krullen hebben).

Ik ben wel benieuwd hoe jij eruit ziet met de helft van je mij bekende massa. Vast even indrukwekkend :*
Mijn kleinzoon van 2½ herkende mij direct van een foto van 37 jaar (!!!) geleden, dus ik denk wel dat ik gewoon een bepaald gezicht heb.
Ik denk overigens niet dat ik destijds slanker was dan nu, ik weet zeker dat ik toen ik in 1991 zwanger werd, 5 kg meer woog dan nu :D
Ik verwacht overigens wel dat ik het ga afbouwen als m'n bmi op 24,5 zit, ik ben 30 jaar geleden een keer afgevallen tot 25,5 en toen kreeg ik al een heel mager gezicht, maar goed, ik val nu wel anders af.
Die lipoedeem operaties maken wat dat betreft wel het verschil, vroeger viel ik van boven naar beneden af (en kwam van beneden naar boven aan), en ik heb het idee dat het nu wat gelijkmatiger gaat.

Ik zie het wel aan m'n gezicht, maar ik ben nog lang niet richting mager koppie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220916465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mijn kleinzoon van 2½ herkende mij direct van een foto van 37 jaar (!!!) geleden, dus ik denk wel dat ik gewoon een bepaald gezicht heb.
Ik denk overigens niet dat ik destijds slanker was dan nu, ik weet zeker dat ik toen ik in 1991 zwanger werd, 5 kg meer woog dan nu :D
Ik verwacht overigens wel dat ik het ga afbouwen als m'n bmi op 24,5 zit, ik ben 30 jaar geleden een keer afgevallen tot 25,5 en toen kreeg ik al een heel mager gezicht, maar goed, ik val nu wel anders af.
Die lipoedeem operaties maken wat dat betreft wel het verschil, vroeger viel ik van boven naar beneden af (en kwam van beneden naar boven aan), en ik heb het idee dat het nu wat gelijkmatiger gaat.

Ik zie het wel aan m'n gezicht, maar ik ben nog lang niet richting mager koppie.
Ik heb wel direct de foto van jou als 18-jarige voor m'n geestesoog :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:49:42 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220916472
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:48 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb wel direct de foto van jou als 18-jarige voor m'n geestesoog :D
22 in deze :D
Dat is ook de foto waar mijn kleinzoon mij direct van herkende.

Leandra in 40+ / Foto's als kind #3
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220916477
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
22 in deze :D
Dat is ook de foto waar mijn kleinzoon mij direct van herkende.

Leandra in 40+ / Foto's als kind #3
18, 22 , who cares. Eeuwen geleden. Die foto dus!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:35:38 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220916690
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:26 schreef sigme het volgende:

[..]
Eerst :*
Tweedst: mooi dat je dat hebt bereikt met keto
Vraag: ben je gestopt met keto?

Dertst: als prikken de oplossing is voor levenslange struggles: dan gewoon prikken :*
Niet gestopt, maar het lukt(e?) me niet (na een vakantie ik Singapore waarin alles mocht, want Singapore) om me er echt weer strikt aan te houden en dan is dus direct de eet-onrust terug.

Maar…
Vorig weekend zei mijn keto-maatje: ‘kappen nou, gewoon je kaken op elkaar! En plannen en dan koken wat je van plan was!’
En daar heeft hij eigenlijk gewoon gelijk in. Hij bood zelfs heel lief aan om voor me te koken. O+
En daarna werd het ook nog eens echt idioot druk qua werk wist ik zelfs na nachten van max 4-5 uurtjes mezelf rond de 20-30gr kh’s per dag te houden en lo and behold… rust! Ik taal eigenlijk niet echt meer naar eten. :o Heb braaf gekookt, ook al was het al 21u. :X
Dus, ik hoop echt dat het tij gekeerd is want liefst doe ik het zonder de spuiten.

Maar als… dan… mss toch… moet ik alleen wel weer net ietsje aankomen want nu nét te laag bmi.

Dus… voor nu nog even niet, maar wie weet… hoewel ik natuurlijk hoop van niet.
***
pi_220920747
Ik had toen uitgerekend dat Yazen goedkoper was.
Ik ben nu 6 maanden bezig met Mounjaro en het heeft 1300¤ gekost.

Mocht je willen; hierbij een kortingscode.

Ontdek Yazen en ontvang ¤50 korting op je eerste maandelijkse betaling!

Gebruik mijn link om te beginnen: https://yazen.com/nl/member-get-member?invite_code=y-dG8UeVJs
pi_220920937
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:57 schreef MommyD het volgende:
Ik had toen uitgerekend dat Yazen goedkoper was.
Ik ben nu 6 maanden bezig met Mounjaro en het heeft 1300¤ gekost.

Mocht je willen; hierbij een kortingscode.

Ontdek Yazen en ontvang ¤50 korting op je eerste maandelijkse betaling!

Gebruik mijn link om te beginnen: https://yazen.com/nl/member-get-member?invite_code=y-dG8UeVJs
Mijn ma kwam bij yazen op 350 pm. Waarvan 100 euro abonnement kosten.
En dan Ozempic

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2026 15:55:23 ]
pi_220922206
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:19 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Mijn ma kwam bij yazen op 350 pm. Waarvan 100 euro abonnement kosten.
En dan Ozempic
GetWellis is 250,- p/m voor Ozempic (ongeacht hoeveel mg) en zonder abo.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:29:03 #91
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220922979
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:24 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
GetWellis is 250,- p/m voor Ozempic (ongeacht hoeveel mg) en zonder abo.
Het is wel een soort van abonnement.. maar eentje die je kunt pauzeren en stopzetten wanneer je wilt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220924512
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:19 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Mijn ma kwam bij yazen op 350 pm. Waarvan 100 euro abonnement kosten.
En dan Ozempic
Bij Yazen betaald je alleen maar z100¤ abo per maand en medicatie alleen als je het nodig hebt. Dat wat je ziet is een indicatie maar vaak te hoog.
pi_220924691
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:21 schreef MommyD het volgende:

[..]
Bij Yazen betaald je alleen maar z100¤ abo per maand en medicatie alleen als je het nodig hebt. Dat wat je ziet is een indicatie maar vaak te hoog.
Dat is niet wat ze zeggen in de chat. Mijn moeder stuurt dit naar mij



pi_220924882
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:29 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Het is wel een soort van abonnement.. maar eentje die je kunt pauzeren en stopzetten wanneer je wilt.
Bij Fitpen koop je losse pennen, heb ook niet het idee dat ze daar echt bezig zijn met advies/consulten etc.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220924917
Ow ik zit hier voor mijn moeder. Die wil dit gaan doen :D
pi_220924960
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:17 schreef Vino_Tinto het volgende:
Ow ik zit hier voor mijn moeder. Die wil dit gaan doen :D
Redt moeders zichzelf of heeft ze begeleiding nodig? Dat maakt wel een groot (prijs)verschil ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220925016
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:22 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Redt moeders zichzelf of heeft ze begeleiding nodig? Dat maakt wel een groot (prijs)verschil ;)
Ze vond yazen te duur.. 100 euro abonnement en 250 euro ozempic. 350 pm

Dus ze gaat nu wellis checken
pi_220925019
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:30 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ze vond yazen te duur.. 100 euro abonnement en 250 euro ozempic. 350 pm

Dus ze gaat nu wellis checken
Wellis heeft wel meer begeleiding, maar dan zonder de kosten. Ik vond het een fijne om mee te beginnen!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220925023
Maar ze heeft niet veel begeleiding nodig.
pi_220925027
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:31 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wellis heeft wel meer begeleiding, maar dan zonder de kosten. Ik vond het een fijne om mee te beginnen!
Kijk meer begeleiding is wel mooi meegenomen natuurlijk. Thx. Morgen even bespreken met haar :@
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 00:07:07 #101
441859 crew  Lenny77
pi_220925676
Worden er ooit bloednames gedaan om jullie lever en pancreas te checken?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 00:12:10 #102
236264 crew  capricia
pi_220925687
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:07 schreef Lenny77 het volgende:
Worden er ooit bloednames gedaan om jullie lever en pancreas te checken?
Dat is sws geen vanzelfsprekend dingetje in NL. Ook niet als je deze middelen via de huisarts voorgeschreven krijgt.
Checks van bloed of andere waarden moet je specifiek zelf aanvragen (tenzij duidelijke klachten).
En zonder klachten die op problemen in bloed of pancreas wijzen, gaat geen huisarts je zomaar laten checken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220926882
Bin Yazen start je met een bloedonderzoek en na 6 maanden weer een onderzoek. Ik ben tevreden over Yazen.
pi_220927556
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:07 schreef Lenny77 het volgende:
Worden er ooit bloednames gedaan om jullie lever en pancreas te checken?
Bij yazen hoefde mijn moeder geen bloedonderzoek te doen van te voren, ze is niet gestart omdat er 100 euro abonnement kosten bij kwamen. Dus geen idee of je op een later moment dit wel moet doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2026 10:20:35 ]
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 12:38:36 #105
441859 crew  Lenny77
pi_220928489
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is sws geen vanzelfsprekend dingetje in NL. Ook niet als je deze middelen via de huisarts voorgeschreven krijgt.
Checks van bloed of andere waarden moet je specifiek zelf aanvragen (tenzij duidelijke klachten).
En zonder klachten die op problemen in bloed of pancreas wijzen, gaat geen huisarts je zomaar laten checken.
Bij ons mag niemand starten zonder bloedname. En dan opnieuw na 1 maand en dan elke 3 maanden.

Ik vind het oprecht zo spijtig voor jullie dat het daar zo moeilijk gaat ;(

Wat een geldklopperij... 350 euro per maand voor een spuit van 105 euro en niet eens ECHTE opvolging ;(
Vieze markt zit daarachter...

Edit: en dan ook nog een matige spuit! Saxenda is nog matiger
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220928630
Ik las hier mee maar heb me aangemeld omdat ik zie dat er onduidelijkheid is over wat Yazen nou biedt voor hun abonnementskosten.

Ik ben 25 kilo afgevallen met Mounjaro in een jaar tijd. Ik heb dit via Yazen gedaan.

Als je een jaar abonnement kiest kost het ¤89 per maand voor persoonlijke arts en een persoonlijke coach. Er is een community om met anderen te communiceren, er is een bibliotheek met recepten, artikelen, training video’s. Er zijn modules om te lezen over hoe ben je hier gekomen, want kan je er aan veranderen. Die over emotioneel eten was voor mij wel een hele goede.

Je mag niet starten zonder bloedonderzoek en foto’s van je lichaam. Je kan kiezen tussen de verschillende soorten maar ik koos zelf voor mounjaro.

Elke drie maanden moet je weer foto’s van jezelf uploaden, anders geen nieuw recept. Idem voor het bloedonderzoek maar dan elke 6 maanden. Ik heb er nu 3 gehad.
Die foto’s zijn trouwens heel goed om zelf te zien dat er echt wel wat gebeurd al zie je het zelf door elke dag in de spiegel te kijken niet direct.
En elke paar weken moet je maten van je taillen en heupen en nek opgeven.

Ik ben zelf nooit hoger gegaan dan dosis 2, de 5mg. Ik viel er mee af dus waarom harder pushen. Icm met het abonnement kostte dat me ¤240 per maand. Als je een hogere dosis nodig hebt zal het duurder zijn.
De pen kost trouwens geen kracht om in te drukken. Dat was een klacht van iemand bij een ander merk dacht ik.

En waar Yazen niet mee te koop loopt is het feit dat na goede resultaten na een jaar, je naar een veel goedkopere optie kan. Je hebt dan de app nog steeds met community en recepten, artikelen maar geen persoonlijke arts en coach meer. Dan moet je het zelf allemaal wel kunnen is het idee. Je kan dan modules kiezen. Ik heb nu alleen de app en recept verlenging nog en dat kost me ¤34,99 per maand naast het medicijn. Op advies van de persoonlijke arts voor ik overstapte qua abonnement, ga ik binnenkort met 1,25mg naar beneden en zo in stappen afbouwen. Aangezien de dosis niet zo hoog was zal ik daar niet zo heel lang over doen.
pi_220931063
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef Afgevallene het volgende:
Ik las hier mee maar heb me aangemeld omdat ik zie dat er onduidelijkheid is over wat Yazen nou biedt voor hun abonnementskosten.

Ik ben 25 kilo afgevallen met Mounjaro in een jaar tijd. Ik heb dit via Yazen gedaan.

Als je een jaar abonnement kiest kost het ¤89 per maand voor persoonlijke arts en een persoonlijke coach. Er is een community om met anderen te communiceren, er is een bibliotheek met recepten, artikelen, training video’s. Er zijn modules om te lezen over hoe ben je hier gekomen, want kan je er aan veranderen. Die over emotioneel eten was voor mij wel een hele goede.

Je mag niet starten zonder bloedonderzoek en foto’s van je lichaam. Je kan kiezen tussen de verschillende soorten maar ik koos zelf voor mounjaro.

Elke drie maanden moet je weer foto’s van jezelf uploaden, anders geen nieuw recept. Idem voor het bloedonderzoek maar dan elke 6 maanden. Ik heb er nu 3 gehad.
Die foto’s zijn trouwens heel goed om zelf te zien dat er echt wel wat gebeurd al zie je het zelf door elke dag in de spiegel te kijken niet direct.
En elke paar weken moet je maten van je taillen en heupen en nek opgeven.

Ik ben zelf nooit hoger gegaan dan dosis 2, de 5mg. Ik viel er mee af dus waarom harder pushen. Icm met het abonnement kostte dat me ¤240 per maand. Als je een hogere dosis nodig hebt zal het duurder zijn.
De pen kost trouwens geen kracht om in te drukken. Dat was een klacht van iemand bij een ander merk dacht ik.

En waar Yazen niet mee te koop loopt is het feit dat na goede resultaten na een jaar, je naar een veel goedkopere optie kan. Je hebt dan de app nog steeds met community en recepten, artikelen maar geen persoonlijke arts en coach meer. Dan moet je het zelf allemaal wel kunnen is het idee. Je kan dan modules kiezen. Ik heb nu alleen de app en recept verlenging nog en dat kost me ¤34,99 per maand naast het medicijn. Op advies van de persoonlijke arts voor ik overstapte qua abonnement, ga ik binnenkort met 1,25mg naar beneden en zo in stappen afbouwen. Aangezien de dosis niet zo hoog was zal ik daar niet zo heel lang over doen.
Precies, ik had het niet beter kunnen verwoorden! Ik gebruik nu een dosis van 3,75mg.
pi_220931075
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef Afgevallene het volgende:
Ik las hier mee maar heb me aangemeld omdat ik zie dat er onduidelijkheid is over wat Yazen nou biedt voor hun abonnementskosten.

Ik ben 25 kilo afgevallen met Mounjaro in een jaar tijd. Ik heb dit via Yazen gedaan.

Als je een jaar abonnement kiest kost het ¤89 per maand voor persoonlijke arts en een persoonlijke coach. Er is een community om met anderen te communiceren, er is een bibliotheek met recepten, artikelen, training video’s. Er zijn modules om te lezen over hoe ben je hier gekomen, want kan je er aan veranderen. Die over emotioneel eten was voor mij wel een hele goede.

Je mag niet starten zonder bloedonderzoek en foto’s van je lichaam. Je kan kiezen tussen de verschillende soorten maar ik koos zelf voor mounjaro.

Elke drie maanden moet je weer foto’s van jezelf uploaden, anders geen nieuw recept. Idem voor het bloedonderzoek maar dan elke 6 maanden. Ik heb er nu 3 gehad.
Die foto’s zijn trouwens heel goed om zelf te zien dat er echt wel wat gebeurd al zie je het zelf door elke dag in de spiegel te kijken niet direct.
En elke paar weken moet je maten van je taillen en heupen en nek opgeven.

Ik ben zelf nooit hoger gegaan dan dosis 2, de 5mg. Ik viel er mee af dus waarom harder pushen. Icm met het abonnement kostte dat me ¤240 per maand. Als je een hogere dosis nodig hebt zal het duurder zijn.
De pen kost trouwens geen kracht om in te drukken. Dat was een klacht van iemand bij een ander merk dacht ik.

En waar Yazen niet mee te koop loopt is het feit dat na goede resultaten na een jaar, je naar een veel goedkopere optie kan. Je hebt dan de app nog steeds met community en recepten, artikelen maar geen persoonlijke arts en coach meer. Dan moet je het zelf allemaal wel kunnen is het idee. Je kan dan modules kiezen. Ik heb nu alleen de app en recept verlenging nog en dat kost me ¤34,99 per maand naast het medicijn. Op advies van de persoonlijke arts voor ik overstapte qua abonnement, ga ik binnenkort met 1,25mg naar beneden en zo in stappen afbouwen. Aangezien de dosis niet zo hoog was zal ik daar niet zo heel lang over doen.
Het is nu 99 pp

quote:
99s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:49 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Dat is niet wat ze zeggen in de chat. Mijn moeder stuurt dit naar mij

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_220931094
En bloedonderzoek hoeft niet


[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2026 19:17:09 ]
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 19:17:29 #110
236264 crew  capricia
pi_220931111
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef Afgevallene het volgende:
Ik las hier mee maar heb me aangemeld omdat ik zie dat er onduidelijkheid is over wat Yazen nou biedt voor hun abonnementskosten.

Ik ben 25 kilo afgevallen met Mounjaro in een jaar tijd. Ik heb dit via Yazen gedaan.

Als je een jaar abonnement kiest kost het ¤89 per maand voor persoonlijke arts en een persoonlijke coach. Er is een community om met anderen te communiceren, er is een bibliotheek met recepten, artikelen, training video’s. Er zijn modules om te lezen over hoe ben je hier gekomen, want kan je er aan veranderen. Die over emotioneel eten was voor mij wel een hele goede.

Je mag niet starten zonder bloedonderzoek en foto’s van je lichaam. Je kan kiezen tussen de verschillende soorten maar ik koos zelf voor mounjaro.

Elke drie maanden moet je weer foto’s van jezelf uploaden, anders geen nieuw recept. Idem voor het bloedonderzoek maar dan elke 6 maanden. Ik heb er nu 3 gehad.
Die foto’s zijn trouwens heel goed om zelf te zien dat er echt wel wat gebeurd al zie je het zelf door elke dag in de spiegel te kijken niet direct.
En elke paar weken moet je maten van je taillen en heupen en nek opgeven.

Ik ben zelf nooit hoger gegaan dan dosis 2, de 5mg. Ik viel er mee af dus waarom harder pushen. Icm met het abonnement kostte dat me ¤240 per maand. Als je een hogere dosis nodig hebt zal het duurder zijn.
De pen kost trouwens geen kracht om in te drukken. Dat was een klacht van iemand bij een ander merk dacht ik.

En waar Yazen niet mee te koop loopt is het feit dat na goede resultaten na een jaar, je naar een veel goedkopere optie kan. Je hebt dan de app nog steeds met community en recepten, artikelen maar geen persoonlijke arts en coach meer. Dan moet je het zelf allemaal wel kunnen is het idee. Je kan dan modules kiezen. Ik heb nu alleen de app en recept verlenging nog en dat kost me ¤34,99 per maand naast het medicijn. Op advies van de persoonlijke arts voor ik overstapte qua abonnement, ga ik binnenkort met 1,25mg naar beneden en zo in stappen afbouwen. Aangezien de dosis niet zo hoog was zal ik daar niet zo heel lang over doen.
"foto’s van je lichaam opsturen"?
Dat zou voor mij wel een red flag zijn. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220931123
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:17 schreef capricia het volgende:

[..]
"foto’s van je lichaam opsturen"?
Dat zou voor mij wel een red flag zijn. :{
Ja dat wilde mijn moedern ook niet _O-
  zondag 31 mei 2026 @ 19:35:48 #112
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220931341
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:17 schreef capricia het volgende:

[..]
"foto’s van je lichaam opsturen"?
Dat zou voor mij wel een red flag zijn. :{
Ik snap dat dat een veiligheidscriterium is maar dat zou ik ook niet willen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 19:39:02 #113
236264 crew  capricia
pi_220931360
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:35 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik snap dat dat een veiligheidscriterium is maar dat zou ik ook niet willen.
Heeft toch ook totaal niets met veiligheid te maken. Want wie controleert of jij dat wel bent, op die foto.
Echt hoor.

Fotos van je lichaam opsturen naar commerciėle bedrijven. Ik ben daar niet zo happig op.

En maten van je taille etc doorgeven een je bloed aan ze geven (biomarkers willen ze weten) etc.
Jammer dat mensen zo door een hoepel moeten springen voor een goedwerkend product.

[ Bericht 12% gewijzigd door capricia op 31-05-2026 19:45:06 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 31 mei 2026 @ 19:56:26 #114
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220931519
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Heeft toch ook totaal niets met veiligheid te maken. Want wie controleert of jij dat wel bent, op die foto.
Echt hoor.

Fotos van je lichaam opsturen naar commerciėle bedrijven. Ik ben daar niet zo happig op.

En maten van je taille etc doorgeven een je bloed aan ze geven (biomarkers willen ze weten) etc.
Jammer dat mensen zo door een hoepel moeten springen voor een goedwerkend product.
Nee maar zo denken ze de kans kleiner te maken dat met weinig overgewicht wil gaan prikken om in die bikini te passen. En zo kunnen ze zeggen dat ze er "alles" aan doen om misbruik te voorkomen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220931580
Het bloedonderzoek is bij dezelfde partij met hetzelfde formuliertje waarbij ik kan zien wat er is aangekruist als dat ik via de huisarts een bloedonderzoek doe. Kan je iets heel spannends van willen maken maar dat is het niet.

De foto steeds in dezelfde kleding op dezelfde plek wordt er gevraagd want iedereen kan wel beweren dat hij bmi 30 heeft toch? Mijn kont en buik op de foto uploaden lig ik niet wakker van.

Ik vind zelf Yazen een stuk meer de vinger aan de pols houden dan alle andere partijen die hier genoemd worden. Maar zonder onderzoek en begeleiding wordt afgekeurd en met onderzoek en begeleiding wordt ook afgekeurd want dat gaat weer te ver. Het zal wel.
Kwam hier voor de ervaringen maar het is vooral commentaar leveren lijkt het.
pi_220931797
Foei, zeg.

Ik zit in een lastige situatie. Waar het een paar weken mijn bmi 34,7 was, is het nu juist 33,6 geworden.

Hoe? Door het stoppen met antidepressiva. Ja, leuk dat het gezakt is, maar ik heb niet de overtuiging dat het nog verder gaat dalen. Expres meer eten helpt ook helaas niet om het omhoog te krijgen. En nee, mijn apneu apparaat haalt het ook niet over de streep.

Nu zit ik te kijken wat nog wel mogelijk is. Google zegt dat als je bmi 30+ is, je mysimba vergoed krijgt. Volgens mij is dat inmiddels verouderd. Dus het lijkt erop dat ik ook ¤250+ mag gaan aantikken.

Gezeik.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:49:30 #117
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220931908
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:03 schreef Afgevallene het volgende:
Het bloedonderzoek is bij dezelfde partij met hetzelfde formuliertje waarbij ik kan zien wat er is aangekruist als dat ik via de huisarts een bloedonderzoek doe. Kan je iets heel spannends van willen maken maar dat is het niet.

De foto steeds in dezelfde kleding op dezelfde plek wordt er gevraagd want iedereen kan wel beweren dat hij bmi 30 heeft toch? Mijn kont en buik op de foto uploaden lig ik niet wakker van.

Ik vind zelf Yazen een stuk meer de vinger aan de pols houden dan alle andere partijen die hier genoemd worden. Maar zonder onderzoek en begeleiding wordt afgekeurd en met onderzoek en begeleiding wordt ook afgekeurd want dat gaat weer te ver. Het zal wel.
Kwam hier voor de ervaringen maar het is vooral commentaar leveren lijkt het.
Jij wordt iig niet afgekeurd hoor. Het is juist goed dat je het benoemd zodat men de keus heeft. Er zijn mensen die het een voordeel vinden en zich beter voelen met controle en begeleiding en mensen die het te veel gedoe vinden. Is allemaal prima toch? Juist goed dat jij ook een andere optie laat zien. Al is de keus aan de koper natuurlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 23:48:34 #118
441859 crew  Lenny77
pi_220939227
quote:
99s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:15 schreef #ANONIEM het volgende:
En bloedonderzoek hoeft niet
[ afbeelding ]
Welke criteria? Weten ze dan hoe je lever en pancreas er aan toe zijn als je start? Hoe je witte bloedcellen staan?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 2 juni 2026 @ 00:10:51 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220939311
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 23:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Welke criteria? Weten ze dan hoe je lever en pancreas er aan toe zijn als je start? Hoe je witte bloedcellen staan?
Ik heb het vandaag gevraagd aan de praktijkondersteuner van de huisarts, omdat ik die toch sprak ivm dit traject (want 3 maanden volledoge dosis), en dat was niet nodig, want "dat is voor deze medicatie geen criterium".

Ze was helemaal blij met mijn (zeer complete) excel, want ze hebben niet veel ervaring met de medicatie en het werkt bij mij ook nog eens als een tierelier, maar bloedtest vanwege lever en alvleesklier is in NL kennelijk geen noodzaak...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 10:55:12 #120
441859 crew  Lenny77
pi_220941435
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 00:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb het vandaag gevraagd aan de praktijkondersteuner van de huisarts, omdat ik die toch sprak ivm dit traject (want 3 maanden volledoge dosis), en dat was niet nodig, want "dat is voor deze medicatie geen criterium".

Ze was helemaal blij met mijn (zeer complete) excel, want ze hebben niet veel ervaring met de medicatie en het werkt bij mij ook nog eens als een tierelier, maar bloedtest vanwege lever en alvleesklier is in NL kennelijk geen noodzaak...
Hm.. misschien doen wij dan aan overshooting? Zou wel kunnen hoor.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:13:02 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220943030
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hm.. misschien doen wij dan aan overshooting? Zou wel kunnen hoor.
Ik vind het vooral grappig dat Semaglutide en Tirzepatide hier niet vergoed worden omdat ze nog niet bewezen veilig zouden zijn, maar we tegelijkertijd helemaal niet screenen qua lever en pancreas bij Liraglutide, dat wel bewezen veilig zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220943342
Ik ben na jaren van een soort medicatie af waarbij je geen bloed/plasma mag doneren. Dus net heel enthousiast naar Sanquin om m'n inschrijving te heractiveren.

Nope.

Mag dus ook niet met Ozempic ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:09:37 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220943371
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:04 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ben na jaren van een soort medicatie af waarbij je geen bloed/plasma mag doneren. Dus net heel enthousiast naar Sanquin om m'n inschrijving te heractiveren.

Nope.

Mag dus ook niet met Ozempic ;(
Daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen, je wilt niet dat mensen onverklaarbaar gewichtsverlies hebben in combinatie met de issues die ze sowieso al hebben waardoor ze bloed nodig hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220943381
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen, je wilt niet dat mensen onverklaarbaar gewichtsverlies hebben in combinatie met de issues die ze sowieso al hebben waardoor ze bloed nodig hebben.
Lijkt me sterk dat dat van 1x doneren komt, je zit ook met een halfwaardetijd en alles.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220943389
Saxenda mag wel.

quote:
Mag ik doneren als ik Ozempic gebruik?
Als je Ozempic gebruikt, mag je 2 maanden na je laatste injectie weer doneren. Dit uitstel is vanwege mogelijke schade voor de ongeboren vrucht van de patiėnt die bloed of plasma krijgt. Bij (verwacht) langdurig of levenslang gebruik, kun je helaas niet meer doneren.

Voor vergelijkbare medicatie geldt:

Dulaglutide (Trulicity): 2 maanden na laatste gebruik mag je weer doneren
Liraglutide (Victoza, Saxenda): geen bezwaar of uitstel van donatie
Semaglutide (Ozempic, Rybelsus): 2 maanden na laatste gebruik mag je weer doneren
Tirzepatide (Mounjaro): 4 weken na laatste gebruik mag je weer doneren
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:14:41 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220943398
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:11 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Lijkt me sterk dat dat van 1x doneren komt, je zit ook met een halfwaardetijd en alles.
Ja, maar wellicht ben je niet de enige gebruiker die doneert...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220943437
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, maar wellicht ben je niet de enige gebruiker die doneert...
Dat zou lullig (en toevallig) zijn :D

Maar goed, ik mocht mijn ´10e keer donatie´-cadeautje houden voor alle moeite.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220945052
Ben afgelopen weekend gestart met de laagste dosis Ozempic. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de mensen en hoe snel ze merkten dat ze waren begonnen met dit middel. Zo op het oog heb ik heel licht het idee dat mijn drang naar eten/zoetigheid is afgenomen, maar dat zou ook zomaar kunnen komen omdat ik nu in mijn hoofd heb dat ik niet zou moeten eten.

Hoe hebben andere mensen de start ervaren? En vanaf welke periode werd de dosis verhoogd? En wie bepaalde dat laatste eigenlijk?
pi_220946109
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:08 schreef Fargo het volgende:
Ben afgelopen weekend gestart met de laagste dosis Ozempic. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de mensen en hoe snel ze merkten dat ze waren begonnen met dit middel. Zo op het oog heb ik heel licht het idee dat mijn drang naar eten/zoetigheid is afgenomen, maar dat zou ook zomaar kunnen komen omdat ik nu in mijn hoofd heb dat ik niet zou moeten eten.

Hoe hebben andere mensen de start ervaren? En vanaf welke periode werd de dosis verhoogd? En wie bepaalde dat laatste eigenlijk?
Nou dit dus. ;)
Hier was het de aanbieder die zei 4 weken 0,25 / 4 weken 0,5 / 4 weken 1 en dan doorgaan met wat prettig voelt.


Ik heb niet veel last van bijwerkingen gehad, eigenlijk alleen misselijkheid. Dat heb ik nu standaard op zondag (vrijdag is prikdag). De rest van de week geen problemen.

Heb je een idee hoeveel je wilt afvallen? Heel veel succes!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220961143
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:54 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Gestuurd over dat de ha ook medicatie kan voorschrijven. Krijg ik alleen terug: dit valt buiten onze competentiegebied

Erg bijzonder. Zou een second opinion van een andere ha een oplossing kunnen zijn?
Ik had hetzelfde probleem met als gevolg woede en zorgmijden. En later (nu dus) in Turkije OTC ozempic gekocht en een uurtje geleden 0,25mg gezet.

Wel een mailtje aan de HA. Kijken of die nu wel hun verantwoordelijkheid nemen. Zo nee; die bloedtesten krijg ik ook wel geregeld. Het rare was dat ik niet eens een vergoeding wilde. Ik heb trouwens ook DM2.
  donderdag 4 juni 2026 @ 23:16:12 #131
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220961891
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:02 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik had hetzelfde probleem met als gevolg woede en zorgmijden. En later (nu dus) in Turkije OTC ozempic gekocht en een uurtje geleden 0,25mg gezet.

Wel een mailtje aan de HA. Kijken of die nu wel hun verantwoordelijkheid nemen. Zo nee; die bloedtesten krijg ik ook wel geregeld. Het rare was dat ik niet eens een vergoeding wilde. Ik heb trouwens ook DM2.
Wat raar dat je met DM2 geen Ozempic vergoed krijgt?
Goed dat je de huisarts wel gemeld hebt dat je het zonder hem/haar ook wel regelt.
Wat kost het in Turkije eigenlijk?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:38:20 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220965400
Oke staat iemand op het punt om een intake bij Wellis te gaan doen? Kom dan VOOR die intake even in mijn pm.. dan heb ik een kortingcode voor je die 100 euro korting geeft op je eerste bestelling bij Wellis.

De code geldt tot 14 juni.

[ Bericht 1% gewijzigd door ondeugend op 05-06-2026 14:09:07 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 6 juni 2026 @ 15:15:43 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_220972290
Voor volgend jaar staat er een vakantie USA en Canada op de planning.. Zou ik daar Ozempic ergens kunnen kopen? en tegen een beter tarief dan hier?

Over een paar maanden kan ik via de huisarts Saxenda krijgen (dan heb ik een jaar GLI achter de rug.. lees: de leefstijlcoach heeft me 4x gebeld) Maar als ik makkelijk en goedkoop Ozempic kan kopen, wil ik misschien nog wel even uitstellen en daar een voorraadje halen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 15:22:09 #134
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_220972381
https://www.ad.nl/binnenl(...)~a3eb655a/?slug_rd=1

Een premium artikel in AD dat er binnenkort meer spotgoedkope Aziatische import komt van afslankmedicatie en dat dat veel beter werkt, jarenlang diėten is onzin. Een hoogleraar van VUMc wordt hier geļnterviewd.

De medische wereld lijkt steeds meer naar medicatie te kijken, maar de zorgverzekeringen nog niet :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_220992062
Ik heb besloten terug te gaan naar 0,5mg. De afgelopen dagen kwam ik met moeite aan de 1200kcal en op die manier krijg ik écht niet voldoende eiwitten en voedingsstoffen binnen. -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220992625
Ik liep tegen een filmpje aan met wat ik vrij duidelijke informatie vond over het 'gevaar' van (flink) afvallen wanneer je niet heel actief werkt aan spierbehoud. Aangezien ik dat niet eerder zo duidelijk uitgelegd heb gezien en ik geen idee heb of deze informatie algemeen bekend is (ik zie er zelden aan gerefereerd worden, dus ik ben bang van niet), plemp ik het even hier neer.

Misschien is het voor een van jullie én nieuwe info én nuttige info. Zo niet: mijn excuses!
filmpje: https://www.theguardian.c(...)-muscle-and-more-fat

En ook een artikeltje over nog weer een ander medicijn dat samen met GLP-1 gegeven zou kunnen worden wat dit effect dan weer wat zou kunnen voorkomen: https://www.theguardian.c(...)y-mass-slimming-jabs
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220993804
Ik eet nu normaal, 3 maaltijden per dag.

Geen snoep, oid. Ook nooit een snoeppot geweest. Koekjes, worst, nah...

Biertje? Af en toe. 3 in de week max.

Verder water en koffie.

Zo is het afgelopen jaar gegaan. Zat aan de antidepressiva, in totaal 5 jaar, en er gebeurde niks met mijn gewicht.

Totdat ik serieus bewon te wandelen. 9 a 10 duizend stappen per dag. 5 weken lang. En het gewicht? Geen verschil.

En dan nu, 4 weken definitief gestopt met antidepressiva en ben Van 113,7 naar 108.6 gegaan. En dan zonder die eindeloze wandeltochten.

Echt bizar hoe medicatie "goed" kan zijn voor je hersenen, maar destructief voor je lichaam. Ik denk dat als ik sandexa oid had genomen, dat het dan naar mijn idee echt geen verschil uit had gemaakt qua gewicht.
pi_221027232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 23:16 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Wat raar dat je met DM2 geen Ozempic vergoed krijgt?
Goed dat je de huisarts wel gemeld hebt dat je het zonder hem/haar ook wel regelt.
Wat kost het in Turkije eigenlijk?
¤205 per pen.
pi_221027285
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:50 schreef blessed19 het volgende:
Ik eet nu normaal, 3 maaltijden per dag.

Geen snoep, oid. Ook nooit een snoeppot geweest. Koekjes, worst, nah...

Biertje? Af en toe. 3 in de week max.

Verder water en koffie.

Zo is het afgelopen jaar gegaan. Zat aan de antidepressiva, in totaal 5 jaar, en er gebeurde niks met mijn gewicht.

Totdat ik serieus bewon te wandelen. 9 a 10 duizend stappen per dag. 5 weken lang. En het gewicht? Geen verschil.

En dan nu, 4 weken definitief gestopt met antidepressiva en ben Van 113,7 naar 108.6 gegaan. En dan zonder die eindeloze wandeltochten.

Echt bizar hoe medicatie "goed" kan zijn voor je hersenen, maar destructief voor je lichaam. Ik denk dat als ik sandexa oid had genomen, dat het dan naar mijn idee echt geen verschil uit had gemaakt qua gewicht.
Ik ben echt verbijsterd over de werking van glp-1 op mijn lijf. Het letterlijk verdwijnen van de drang tot snacken is te gek voor woorden. I probeer wel op te letten dat ik nu bewuster eiwitten en vezels eet. Geen enkele last van misselijkheid of verstopping. Wat verder ook gebeurt is dat allerlei pijntjes als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ik voel me ook accuut fitter.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 15:30:36 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221028769
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:38 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik ben echt verbijsterd over de werking van glp-1 op mijn lijf. Het letterlijk verdwijnen van de drang tot snacken is te gek voor woorden. I probeer wel op te letten dat ik nu bewuster eiwitten en vezels eet. Geen enkele last van misselijkheid of verstopping. Wat verder ook gebeurt is dat allerlei pijntjes als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ik voel me ook accuut fitter.
Blijf je wel beetje dorst houden? Voor water enzo bedoel ik dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_221030613
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 15:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Blijf je wel beetje dorst houden? Voor water enzo bedoel ik dan
Daar merk ik geen verschil in. Ik probeer wel wat bewuster 2l per dag naar binnen te krijgen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 juni 2026 @ 10:45:19 #142
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221059395
Ik meld mij hier ook maar even!

Had vandaag eigenlijk een intakegesprek bij de arts hier in het dorp, maar die heeft afgezegd met de mededeling dat het tijdes de zomer ook niet ging lukken. Zit je dan, nadat je eindelijk de stap heb willen maken.

Wonen best afgelegen en landelijk, klein dorpje in de buurt, maar huisartsenpost hier doet tijdens de zomer dus alleen maar acute dingen en ik mag wachten tot halverwege augustus.

Zit nu toch maar te kijken naar online alternatieven. Dat je alsnog wel de begeleiding krijgt, maar dan niet bij je eigen huisarts. Nadeel is ook dat ik hier wel voor moet betale (naast de medicijnen zelf).

Edit: Zie dat Yazen hier ook beschikbaar is, maar wel voor 995kr ipv 495kr bij andere aanbieders.

[ Bericht 7% gewijzigd door Evenstar op 16-06-2026 13:36:14 ]
  dinsdag 16 juni 2026 @ 14:39:12 #143
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221061061
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 10:45 schreef Evenstar het volgende:
Ik meld mij hier ook maar even!

Had vandaag eigenlijk een intakegesprek bij de arts hier in het dorp, maar die heeft afgezegd met de mededeling dat het tijdes de zomer ook niet ging lukken. Zit je dan, nadat je eindelijk de stap heb willen maken.

Wonen best afgelegen en landelijk, klein dorpje in de buurt, maar huisartsenpost hier doet tijdens de zomer dus alleen maar acute dingen en ik mag wachten tot halverwege augustus.

Zit nu toch maar te kijken naar online alternatieven. Dat je alsnog wel de begeleiding krijgt, maar dan niet bij je eigen huisarts. Nadeel is ook dat ik hier wel voor moet betale (naast de medicijnen zelf).

Edit: Zie dat Yazen hier ook beschikbaar is, maar wel voor 995kr ipv 495kr bij andere aanbieders.
Wat jammer dat je zo lang zou moeten wachten zeg. Maar ik begrijp dat je niet in Nederland zit?

Als je even terug leest zie je de verschillen tussen Yazen en Wellis. De een is goedkoper maar de ander heeft weer meer begeleiding. Dat is dus aan jou. Zeker als je het zelf zou moeten betalen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 juni 2026 @ 15:04:18 #144
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221061197
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:39 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Wat jammer dat je zo lang zou moeten wachten zeg. Maar ik begrijp dat je niet in Nederland zit?

Als je even terug leest zie je de verschillen tussen Yazen en Wellis. De een is goedkoper maar de ander heeft weer meer begeleiding. Dat is dus aan jou. Zeker als je het zelf zou moeten betalen.
Yes, sorry, zit in Zweden :)

Ik ga nog even verder inlezen en contact opnemen met diegene waar ik vertouwen in heb.

Zit ook te lezen over de verschillen tussen Wegovy and Mounjaro. Wel een flink prijsverschil ook.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:24:24 #145
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221061664
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 15:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Yes, sorry, zit in Zweden :)

Ik ga nog even verder inlezen en contact opnemen met diegene waar ik vertouwen in heb.

Zit ook te lezen over de verschillen tussen Wegovy and Mounjaro. Wel een flink prijsverschil ook.
Ik geloof dat Saxenda het minst kost maar die werkt weer anders.

Ozempic zit ook 'laag' in prijs vergelijkend met de twee namen die jij noemde.

Ze werken allemaal.. wellicht Saxenda wat minder. En dat moet je dagelijks prikken.

Ik heb niet geteld maar de meesten hier hebben volgens mij ervaring met Ozempic. Waaronder ik zelf.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 juni 2026 @ 21:12:10 #146
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221063665
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:24 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik geloof dat Saxenda het minst kost maar die werkt weer anders.

Ozempic zit ook 'laag' in prijs vergelijkend met de twee namen die jij noemde.

Ze werken allemaal.. wellicht Saxenda wat minder. En dat moet je dagelijks prikken.

Ik heb niet geteld maar de meesten hier hebben volgens mij ervaring met Ozempic. Waaronder ik zelf.
Zo, afspraak staat voor morgen 16:20! Ben heel benieuwd. Toch maar een afspraak bij een online dienst gemaakt. Kost 495kr per maand (¤45) voor 1 consult per maand met de arts en verder toegang tot diėtist en coach. Als je tevreden bent met je dosis kan je naar 295kr per maand en dan krijg je 1 consult per drie maanden en nog steeds toegang tot diėtist en coach.

Ozempic schrijven ze in Zweden in principe niet voor als het alleen maar om afvallen gaat.

Keuze zal dan vooral tussen Wegovy (Semaglutide, GLP1) of Mounjaro (Tirzepatide, GLP-1 en GIP).
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 23:09:06 #147
441859 crew  Lenny77
pi_221065949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 21:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zo, afspraak staat voor morgen 16:20! Ben heel benieuwd. Toch maar een afspraak bij een online dienst gemaakt. Kost 495kr per maand (¤45) voor 1 consult per maand met de arts en verder toegang tot diėtist en coach. Als je tevreden bent met je dosis kan je naar 295kr per maand en dan krijg je 1 consult per drie maanden en nog steeds toegang tot diėtist en coach.

Ozempic schrijven ze in Zweden in principe niet voor als het alleen maar om afvallen gaat.

Keuze zal dan vooral tussen Wegovy (Semaglutide, GLP1) of Mounjaro (Tirzepatide, GLP-1 en GIP).
Als je toch kan kiezen: Mounjaro
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221066031
Binnenkort maar eens proberen of mysimba iets voor mij kan gaan betekenen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 juni 2026 @ 00:06:04 #149
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221066167
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als je toch kan kiezen: Mounjaro
Prijsverschil waard denk je?

Lage dosis valt prijsverschil mee, maar als je boven 5mg gaat met Mounjaro dan doet het wel pijn hoor :D

Mounjaro 2,5 mg dosen kostar 1999 kr i Sverige
Mounjaro 5 mg dosen kostar 2715 kr i Sverige
Mounjaro 7,5 mg dosen kostar 3799 kr i Sverige
Mounjaro 10 mg dosen kostar 3799 kr i Sverige
Mounjaro 12,5 mg dosen kostar 4839 kr i Sverige
Mounjaro 15 mg kostar 4839 kr i Sverige

Wegovy 0,25 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 0,5 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 1,0 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 1,7 mg kostar 2349 kr i Sverige
Wegovy 2,4 mg kostar 2725 kr i Sverige

Al lees ik wel dat uit onderzoek blijkt dat 5mg Mounjaro net zo effectief kan zijn als 2.4mg Wegovy.
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 07:42:58 #150
441859 crew  Lenny77
pi_221066943
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 00:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Prijsverschil waard denk je?

Lage dosis valt prijsverschil mee, maar als je boven 5mg gaat met Mounjaro dan doet het wel pijn hoor :D

Mounjaro 2,5 mg dosen kostar 1999 kr i Sverige
Mounjaro 5 mg dosen kostar 2715 kr i Sverige
Mounjaro 7,5 mg dosen kostar 3799 kr i Sverige
Mounjaro 10 mg dosen kostar 3799 kr i Sverige
Mounjaro 12,5 mg dosen kostar 4839 kr i Sverige
Mounjaro 15 mg kostar 4839 kr i Sverige

Wegovy 0,25 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 0,5 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 1,0 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 1,7 mg kostar 2349 kr i Sverige
Wegovy 2,4 mg kostar 2725 kr i Sverige

Al lees ik wel dat uit onderzoek blijkt dat 5mg Mounjaro net zo effectief kan zijn als 2.4mg Wegovy.
Ja, het prijsverschil waard. Veel mensen hebben inderdaad niet meer nodig dan 5mg. Ik heb er maar eentje gehad die op 10mg is geland. Maar hij at dan ook wel door alles heen :X
Bijna de helft blijft zelfs op 2,5mg. Dat zijn de mensen die ook echt willen en opletten.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 juni 2026 @ 08:35:01 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221067283
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 07:42 schreef Lenny77 het volgende:
ijsverschil waard. Veel mensen hebben inderdaad niet meer nodig dan 5mg. Ik heb er maar eentje gehad die op 10mg is geland. Maar hij at dan ook wel door alles heen
Bijna de helft blijft zelfs op 2,5mg. Dat zijn de mensen die ook echt willen en opletten.
Top! Echt heel fijn dat je dit deelt. Ik zat heel hard te twijfelen i.v.m. de kosten. Je leest overal dat Mounjaro beter werkt, maar om het te horen van iemand die er echt bovenop zit is wel heel fijn!

2.5mg en 5mg vind ik nog prima te doen, dus hopelijk heb ik daar genoeg aan en anders kijk ik wel weer verder.

Ben wel iemand die goed wil opletten. Ben ook vaak genoeg zonder medicijnen afgevallen. Ik loop vooral tegen een muur na 6-8 weken, want mijn brein begint dan echt te schreeuwen om eten .... vooral ongezond eten. Als ik daar doorheen kan komen heb ik er veel vertrouwen in en van alles wat ik lees is Mounjara vooral daar heel goed voor.

Nogmaals bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')