abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 00:07:07 #101
441859 crew  Lenny77
pi_220925676
Worden er ooit bloednames gedaan om jullie lever en pancreas te checken?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 00:12:10 #102
236264 crew  capricia
pi_220925687
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:07 schreef Lenny77 het volgende:
Worden er ooit bloednames gedaan om jullie lever en pancreas te checken?
Dat is sws geen vanzelfsprekend dingetje in NL. Ook niet als je deze middelen via de huisarts voorgeschreven krijgt.
Checks van bloed of andere waarden moet je specifiek zelf aanvragen (tenzij duidelijke klachten).
En zonder klachten die op problemen in bloed of pancreas wijzen, gaat geen huisarts je zomaar laten checken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220926882
Bin Yazen start je met een bloedonderzoek en na 6 maanden weer een onderzoek. Ik ben tevreden over Yazen.
pi_220927556
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:07 schreef Lenny77 het volgende:
Worden er ooit bloednames gedaan om jullie lever en pancreas te checken?
Bij yazen hoefde mijn moeder geen bloedonderzoek te doen van te voren, ze is niet gestart omdat er 100 euro abonnement kosten bij kwamen. Dus geen idee of je op een later moment dit wel moet doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2026 10:20:35 ]
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 12:38:36 #105
441859 crew  Lenny77
pi_220928489
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is sws geen vanzelfsprekend dingetje in NL. Ook niet als je deze middelen via de huisarts voorgeschreven krijgt.
Checks van bloed of andere waarden moet je specifiek zelf aanvragen (tenzij duidelijke klachten).
En zonder klachten die op problemen in bloed of pancreas wijzen, gaat geen huisarts je zomaar laten checken.
Bij ons mag niemand starten zonder bloedname. En dan opnieuw na 1 maand en dan elke 3 maanden.

Ik vind het oprecht zo spijtig voor jullie dat het daar zo moeilijk gaat ;(

Wat een geldklopperij... 350 euro per maand voor een spuit van 105 euro en niet eens ECHTE opvolging ;(
Vieze markt zit daarachter...

Edit: en dan ook nog een matige spuit! Saxenda is nog matiger
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220928630
Ik las hier mee maar heb me aangemeld omdat ik zie dat er onduidelijkheid is over wat Yazen nou biedt voor hun abonnementskosten.

Ik ben 25 kilo afgevallen met Mounjaro in een jaar tijd. Ik heb dit via Yazen gedaan.

Als je een jaar abonnement kiest kost het ¤89 per maand voor persoonlijke arts en een persoonlijke coach. Er is een community om met anderen te communiceren, er is een bibliotheek met recepten, artikelen, training video’s. Er zijn modules om te lezen over hoe ben je hier gekomen, want kan je er aan veranderen. Die over emotioneel eten was voor mij wel een hele goede.

Je mag niet starten zonder bloedonderzoek en foto’s van je lichaam. Je kan kiezen tussen de verschillende soorten maar ik koos zelf voor mounjaro.

Elke drie maanden moet je weer foto’s van jezelf uploaden, anders geen nieuw recept. Idem voor het bloedonderzoek maar dan elke 6 maanden. Ik heb er nu 3 gehad.
Die foto’s zijn trouwens heel goed om zelf te zien dat er echt wel wat gebeurd al zie je het zelf door elke dag in de spiegel te kijken niet direct.
En elke paar weken moet je maten van je taillen en heupen en nek opgeven.

Ik ben zelf nooit hoger gegaan dan dosis 2, de 5mg. Ik viel er mee af dus waarom harder pushen. Icm met het abonnement kostte dat me ¤240 per maand. Als je een hogere dosis nodig hebt zal het duurder zijn.
De pen kost trouwens geen kracht om in te drukken. Dat was een klacht van iemand bij een ander merk dacht ik.

En waar Yazen niet mee te koop loopt is het feit dat na goede resultaten na een jaar, je naar een veel goedkopere optie kan. Je hebt dan de app nog steeds met community en recepten, artikelen maar geen persoonlijke arts en coach meer. Dan moet je het zelf allemaal wel kunnen is het idee. Je kan dan modules kiezen. Ik heb nu alleen de app en recept verlenging nog en dat kost me ¤34,99 per maand naast het medicijn. Op advies van de persoonlijke arts voor ik overstapte qua abonnement, ga ik binnenkort met 1,25mg naar beneden en zo in stappen afbouwen. Aangezien de dosis niet zo hoog was zal ik daar niet zo heel lang over doen.
pi_220931063
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef Afgevallene het volgende:
Ik las hier mee maar heb me aangemeld omdat ik zie dat er onduidelijkheid is over wat Yazen nou biedt voor hun abonnementskosten.

Ik ben 25 kilo afgevallen met Mounjaro in een jaar tijd. Ik heb dit via Yazen gedaan.

Als je een jaar abonnement kiest kost het ¤89 per maand voor persoonlijke arts en een persoonlijke coach. Er is een community om met anderen te communiceren, er is een bibliotheek met recepten, artikelen, training video’s. Er zijn modules om te lezen over hoe ben je hier gekomen, want kan je er aan veranderen. Die over emotioneel eten was voor mij wel een hele goede.

Je mag niet starten zonder bloedonderzoek en foto’s van je lichaam. Je kan kiezen tussen de verschillende soorten maar ik koos zelf voor mounjaro.

Elke drie maanden moet je weer foto’s van jezelf uploaden, anders geen nieuw recept. Idem voor het bloedonderzoek maar dan elke 6 maanden. Ik heb er nu 3 gehad.
Die foto’s zijn trouwens heel goed om zelf te zien dat er echt wel wat gebeurd al zie je het zelf door elke dag in de spiegel te kijken niet direct.
En elke paar weken moet je maten van je taillen en heupen en nek opgeven.

Ik ben zelf nooit hoger gegaan dan dosis 2, de 5mg. Ik viel er mee af dus waarom harder pushen. Icm met het abonnement kostte dat me ¤240 per maand. Als je een hogere dosis nodig hebt zal het duurder zijn.
De pen kost trouwens geen kracht om in te drukken. Dat was een klacht van iemand bij een ander merk dacht ik.

En waar Yazen niet mee te koop loopt is het feit dat na goede resultaten na een jaar, je naar een veel goedkopere optie kan. Je hebt dan de app nog steeds met community en recepten, artikelen maar geen persoonlijke arts en coach meer. Dan moet je het zelf allemaal wel kunnen is het idee. Je kan dan modules kiezen. Ik heb nu alleen de app en recept verlenging nog en dat kost me ¤34,99 per maand naast het medicijn. Op advies van de persoonlijke arts voor ik overstapte qua abonnement, ga ik binnenkort met 1,25mg naar beneden en zo in stappen afbouwen. Aangezien de dosis niet zo hoog was zal ik daar niet zo heel lang over doen.
Precies, ik had het niet beter kunnen verwoorden! Ik gebruik nu een dosis van 3,75mg.
pi_220931075
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef Afgevallene het volgende:
Ik las hier mee maar heb me aangemeld omdat ik zie dat er onduidelijkheid is over wat Yazen nou biedt voor hun abonnementskosten.

Ik ben 25 kilo afgevallen met Mounjaro in een jaar tijd. Ik heb dit via Yazen gedaan.

Als je een jaar abonnement kiest kost het ¤89 per maand voor persoonlijke arts en een persoonlijke coach. Er is een community om met anderen te communiceren, er is een bibliotheek met recepten, artikelen, training video’s. Er zijn modules om te lezen over hoe ben je hier gekomen, want kan je er aan veranderen. Die over emotioneel eten was voor mij wel een hele goede.

Je mag niet starten zonder bloedonderzoek en foto’s van je lichaam. Je kan kiezen tussen de verschillende soorten maar ik koos zelf voor mounjaro.

Elke drie maanden moet je weer foto’s van jezelf uploaden, anders geen nieuw recept. Idem voor het bloedonderzoek maar dan elke 6 maanden. Ik heb er nu 3 gehad.
Die foto’s zijn trouwens heel goed om zelf te zien dat er echt wel wat gebeurd al zie je het zelf door elke dag in de spiegel te kijken niet direct.
En elke paar weken moet je maten van je taillen en heupen en nek opgeven.

Ik ben zelf nooit hoger gegaan dan dosis 2, de 5mg. Ik viel er mee af dus waarom harder pushen. Icm met het abonnement kostte dat me ¤240 per maand. Als je een hogere dosis nodig hebt zal het duurder zijn.
De pen kost trouwens geen kracht om in te drukken. Dat was een klacht van iemand bij een ander merk dacht ik.

En waar Yazen niet mee te koop loopt is het feit dat na goede resultaten na een jaar, je naar een veel goedkopere optie kan. Je hebt dan de app nog steeds met community en recepten, artikelen maar geen persoonlijke arts en coach meer. Dan moet je het zelf allemaal wel kunnen is het idee. Je kan dan modules kiezen. Ik heb nu alleen de app en recept verlenging nog en dat kost me ¤34,99 per maand naast het medicijn. Op advies van de persoonlijke arts voor ik overstapte qua abonnement, ga ik binnenkort met 1,25mg naar beneden en zo in stappen afbouwen. Aangezien de dosis niet zo hoog was zal ik daar niet zo heel lang over doen.
Het is nu 99 pp

quote:
99s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:49 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Dat is niet wat ze zeggen in de chat. Mijn moeder stuurt dit naar mij

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_220931094
En bloedonderzoek hoeft niet


[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2026 19:17:09 ]
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 19:17:29 #110
236264 crew  capricia
pi_220931111
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef Afgevallene het volgende:
Ik las hier mee maar heb me aangemeld omdat ik zie dat er onduidelijkheid is over wat Yazen nou biedt voor hun abonnementskosten.

Ik ben 25 kilo afgevallen met Mounjaro in een jaar tijd. Ik heb dit via Yazen gedaan.

Als je een jaar abonnement kiest kost het ¤89 per maand voor persoonlijke arts en een persoonlijke coach. Er is een community om met anderen te communiceren, er is een bibliotheek met recepten, artikelen, training video’s. Er zijn modules om te lezen over hoe ben je hier gekomen, want kan je er aan veranderen. Die over emotioneel eten was voor mij wel een hele goede.

Je mag niet starten zonder bloedonderzoek en foto’s van je lichaam. Je kan kiezen tussen de verschillende soorten maar ik koos zelf voor mounjaro.

Elke drie maanden moet je weer foto’s van jezelf uploaden, anders geen nieuw recept. Idem voor het bloedonderzoek maar dan elke 6 maanden. Ik heb er nu 3 gehad.
Die foto’s zijn trouwens heel goed om zelf te zien dat er echt wel wat gebeurd al zie je het zelf door elke dag in de spiegel te kijken niet direct.
En elke paar weken moet je maten van je taillen en heupen en nek opgeven.

Ik ben zelf nooit hoger gegaan dan dosis 2, de 5mg. Ik viel er mee af dus waarom harder pushen. Icm met het abonnement kostte dat me ¤240 per maand. Als je een hogere dosis nodig hebt zal het duurder zijn.
De pen kost trouwens geen kracht om in te drukken. Dat was een klacht van iemand bij een ander merk dacht ik.

En waar Yazen niet mee te koop loopt is het feit dat na goede resultaten na een jaar, je naar een veel goedkopere optie kan. Je hebt dan de app nog steeds met community en recepten, artikelen maar geen persoonlijke arts en coach meer. Dan moet je het zelf allemaal wel kunnen is het idee. Je kan dan modules kiezen. Ik heb nu alleen de app en recept verlenging nog en dat kost me ¤34,99 per maand naast het medicijn. Op advies van de persoonlijke arts voor ik overstapte qua abonnement, ga ik binnenkort met 1,25mg naar beneden en zo in stappen afbouwen. Aangezien de dosis niet zo hoog was zal ik daar niet zo heel lang over doen.
"foto’s van je lichaam opsturen"?
Dat zou voor mij wel een red flag zijn. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220931123
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:17 schreef capricia het volgende:

[..]
"foto’s van je lichaam opsturen"?
Dat zou voor mij wel een red flag zijn. :{
Ja dat wilde mijn moedern ook niet _O-
  zondag 31 mei 2026 @ 19:35:48 #112
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220931341
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:17 schreef capricia het volgende:

[..]
"foto’s van je lichaam opsturen"?
Dat zou voor mij wel een red flag zijn. :{
Ik snap dat dat een veiligheidscriterium is maar dat zou ik ook niet willen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 19:39:02 #113
236264 crew  capricia
pi_220931360
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:35 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik snap dat dat een veiligheidscriterium is maar dat zou ik ook niet willen.
Heeft toch ook totaal niets met veiligheid te maken. Want wie controleert of jij dat wel bent, op die foto.
Echt hoor.

Fotos van je lichaam opsturen naar commerciële bedrijven. Ik ben daar niet zo happig op.

En maten van je taille etc doorgeven een je bloed aan ze geven (biomarkers willen ze weten) etc.
Jammer dat mensen zo door een hoepel moeten springen voor een goedwerkend product.

[ Bericht 12% gewijzigd door capricia op 31-05-2026 19:45:06 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 31 mei 2026 @ 19:56:26 #114
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220931519
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Heeft toch ook totaal niets met veiligheid te maken. Want wie controleert of jij dat wel bent, op die foto.
Echt hoor.

Fotos van je lichaam opsturen naar commerciële bedrijven. Ik ben daar niet zo happig op.

En maten van je taille etc doorgeven een je bloed aan ze geven (biomarkers willen ze weten) etc.
Jammer dat mensen zo door een hoepel moeten springen voor een goedwerkend product.
Nee maar zo denken ze de kans kleiner te maken dat met weinig overgewicht wil gaan prikken om in die bikini te passen. En zo kunnen ze zeggen dat ze er "alles" aan doen om misbruik te voorkomen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220931580
Het bloedonderzoek is bij dezelfde partij met hetzelfde formuliertje waarbij ik kan zien wat er is aangekruist als dat ik via de huisarts een bloedonderzoek doe. Kan je iets heel spannends van willen maken maar dat is het niet.

De foto steeds in dezelfde kleding op dezelfde plek wordt er gevraagd want iedereen kan wel beweren dat hij bmi 30 heeft toch? Mijn kont en buik op de foto uploaden lig ik niet wakker van.

Ik vind zelf Yazen een stuk meer de vinger aan de pols houden dan alle andere partijen die hier genoemd worden. Maar zonder onderzoek en begeleiding wordt afgekeurd en met onderzoek en begeleiding wordt ook afgekeurd want dat gaat weer te ver. Het zal wel.
Kwam hier voor de ervaringen maar het is vooral commentaar leveren lijkt het.
pi_220931797
Foei, zeg.

Ik zit in een lastige situatie. Waar het een paar weken mijn bmi 34,7 was, is het nu juist 33,6 geworden.

Hoe? Door het stoppen met antidepressiva. Ja, leuk dat het gezakt is, maar ik heb niet de overtuiging dat het nog verder gaat dalen. Expres meer eten helpt ook helaas niet om het omhoog te krijgen. En nee, mijn apneu apparaat haalt het ook niet over de streep.

Nu zit ik te kijken wat nog wel mogelijk is. Google zegt dat als je bmi 30+ is, je mysimba vergoed krijgt. Volgens mij is dat inmiddels verouderd. Dus het lijkt erop dat ik ook ¤250+ mag gaan aantikken.

Gezeik.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:49:30 #117
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220931908
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:03 schreef Afgevallene het volgende:
Het bloedonderzoek is bij dezelfde partij met hetzelfde formuliertje waarbij ik kan zien wat er is aangekruist als dat ik via de huisarts een bloedonderzoek doe. Kan je iets heel spannends van willen maken maar dat is het niet.

De foto steeds in dezelfde kleding op dezelfde plek wordt er gevraagd want iedereen kan wel beweren dat hij bmi 30 heeft toch? Mijn kont en buik op de foto uploaden lig ik niet wakker van.

Ik vind zelf Yazen een stuk meer de vinger aan de pols houden dan alle andere partijen die hier genoemd worden. Maar zonder onderzoek en begeleiding wordt afgekeurd en met onderzoek en begeleiding wordt ook afgekeurd want dat gaat weer te ver. Het zal wel.
Kwam hier voor de ervaringen maar het is vooral commentaar leveren lijkt het.
Jij wordt iig niet afgekeurd hoor. Het is juist goed dat je het benoemd zodat men de keus heeft. Er zijn mensen die het een voordeel vinden en zich beter voelen met controle en begeleiding en mensen die het te veel gedoe vinden. Is allemaal prima toch? Juist goed dat jij ook een andere optie laat zien. Al is de keus aan de koper natuurlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 23:48:34 #118
441859 crew  Lenny77
pi_220939227
quote:
99s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:15 schreef #ANONIEM het volgende:
En bloedonderzoek hoeft niet
[ afbeelding ]
Welke criteria? Weten ze dan hoe je lever en pancreas er aan toe zijn als je start? Hoe je witte bloedcellen staan?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 2 juni 2026 @ 00:10:51 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220939311
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 23:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Welke criteria? Weten ze dan hoe je lever en pancreas er aan toe zijn als je start? Hoe je witte bloedcellen staan?
Ik heb het vandaag gevraagd aan de praktijkondersteuner van de huisarts, omdat ik die toch sprak ivm dit traject (want 3 maanden volledoge dosis), en dat was niet nodig, want "dat is voor deze medicatie geen criterium".

Ze was helemaal blij met mijn (zeer complete) excel, want ze hebben niet veel ervaring met de medicatie en het werkt bij mij ook nog eens als een tierelier, maar bloedtest vanwege lever en alvleesklier is in NL kennelijk geen noodzaak...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 10:55:12 #120
441859 crew  Lenny77
pi_220941435
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 00:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb het vandaag gevraagd aan de praktijkondersteuner van de huisarts, omdat ik die toch sprak ivm dit traject (want 3 maanden volledoge dosis), en dat was niet nodig, want "dat is voor deze medicatie geen criterium".

Ze was helemaal blij met mijn (zeer complete) excel, want ze hebben niet veel ervaring met de medicatie en het werkt bij mij ook nog eens als een tierelier, maar bloedtest vanwege lever en alvleesklier is in NL kennelijk geen noodzaak...
Hm.. misschien doen wij dan aan overshooting? Zou wel kunnen hoor.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:13:02 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220943030
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hm.. misschien doen wij dan aan overshooting? Zou wel kunnen hoor.
Ik vind het vooral grappig dat Semaglutide en Tirzepatide hier niet vergoed worden omdat ze nog niet bewezen veilig zouden zijn, maar we tegelijkertijd helemaal niet screenen qua lever en pancreas bij Liraglutide, dat wel bewezen veilig zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220943342
Ik ben na jaren van een soort medicatie af waarbij je geen bloed/plasma mag doneren. Dus net heel enthousiast naar Sanquin om m'n inschrijving te heractiveren.

Nope.

Mag dus ook niet met Ozempic ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:09:37 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220943371
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:04 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ben na jaren van een soort medicatie af waarbij je geen bloed/plasma mag doneren. Dus net heel enthousiast naar Sanquin om m'n inschrijving te heractiveren.

Nope.

Mag dus ook niet met Ozempic ;(
Daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen, je wilt niet dat mensen onverklaarbaar gewichtsverlies hebben in combinatie met de issues die ze sowieso al hebben waardoor ze bloed nodig hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220943381
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen, je wilt niet dat mensen onverklaarbaar gewichtsverlies hebben in combinatie met de issues die ze sowieso al hebben waardoor ze bloed nodig hebben.
Lijkt me sterk dat dat van 1x doneren komt, je zit ook met een halfwaardetijd en alles.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220943389
Saxenda mag wel.

quote:
Mag ik doneren als ik Ozempic gebruik?
Als je Ozempic gebruikt, mag je 2 maanden na je laatste injectie weer doneren. Dit uitstel is vanwege mogelijke schade voor de ongeboren vrucht van de patiënt die bloed of plasma krijgt. Bij (verwacht) langdurig of levenslang gebruik, kun je helaas niet meer doneren.

Voor vergelijkbare medicatie geldt:

Dulaglutide (Trulicity): 2 maanden na laatste gebruik mag je weer doneren
Liraglutide (Victoza, Saxenda): geen bezwaar of uitstel van donatie
Semaglutide (Ozempic, Rybelsus): 2 maanden na laatste gebruik mag je weer doneren
Tirzepatide (Mounjaro): 4 weken na laatste gebruik mag je weer doneren
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')