abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:14:41 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220943398
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:11 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Lijkt me sterk dat dat van 1x doneren komt, je zit ook met een halfwaardetijd en alles.
Ja, maar wellicht ben je niet de enige gebruiker die doneert...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220943437
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, maar wellicht ben je niet de enige gebruiker die doneert...
Dat zou lullig (en toevallig) zijn :D

Maar goed, ik mocht mijn ´10e keer donatie´-cadeautje houden voor alle moeite.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220945052
Ben afgelopen weekend gestart met de laagste dosis Ozempic. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de mensen en hoe snel ze merkten dat ze waren begonnen met dit middel. Zo op het oog heb ik heel licht het idee dat mijn drang naar eten/zoetigheid is afgenomen, maar dat zou ook zomaar kunnen komen omdat ik nu in mijn hoofd heb dat ik niet zou moeten eten.

Hoe hebben andere mensen de start ervaren? En vanaf welke periode werd de dosis verhoogd? En wie bepaalde dat laatste eigenlijk?
pi_220946109
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:08 schreef Fargo het volgende:
Ben afgelopen weekend gestart met de laagste dosis Ozempic. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de mensen en hoe snel ze merkten dat ze waren begonnen met dit middel. Zo op het oog heb ik heel licht het idee dat mijn drang naar eten/zoetigheid is afgenomen, maar dat zou ook zomaar kunnen komen omdat ik nu in mijn hoofd heb dat ik niet zou moeten eten.

Hoe hebben andere mensen de start ervaren? En vanaf welke periode werd de dosis verhoogd? En wie bepaalde dat laatste eigenlijk?
Nou dit dus. ;)
Hier was het de aanbieder die zei 4 weken 0,25 / 4 weken 0,5 / 4 weken 1 en dan doorgaan met wat prettig voelt.


Ik heb niet veel last van bijwerkingen gehad, eigenlijk alleen misselijkheid. Dat heb ik nu standaard op zondag (vrijdag is prikdag). De rest van de week geen problemen.

Heb je een idee hoeveel je wilt afvallen? Heel veel succes!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220961143
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:54 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Gestuurd over dat de ha ook medicatie kan voorschrijven. Krijg ik alleen terug: dit valt buiten onze competentiegebied

Erg bijzonder. Zou een second opinion van een andere ha een oplossing kunnen zijn?
Ik had hetzelfde probleem met als gevolg woede en zorgmijden. En later (nu dus) in Turkije OTC ozempic gekocht en een uurtje geleden 0,25mg gezet.

Wel een mailtje aan de HA. Kijken of die nu wel hun verantwoordelijkheid nemen. Zo nee; die bloedtesten krijg ik ook wel geregeld. Het rare was dat ik niet eens een vergoeding wilde. Ik heb trouwens ook DM2.
  donderdag 4 juni 2026 @ 23:16:12 #131
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220961891
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:02 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik had hetzelfde probleem met als gevolg woede en zorgmijden. En later (nu dus) in Turkije OTC ozempic gekocht en een uurtje geleden 0,25mg gezet.

Wel een mailtje aan de HA. Kijken of die nu wel hun verantwoordelijkheid nemen. Zo nee; die bloedtesten krijg ik ook wel geregeld. Het rare was dat ik niet eens een vergoeding wilde. Ik heb trouwens ook DM2.
Wat raar dat je met DM2 geen Ozempic vergoed krijgt?
Goed dat je de huisarts wel gemeld hebt dat je het zonder hem/haar ook wel regelt.
Wat kost het in Turkije eigenlijk?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:38:20 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220965400
Oke staat iemand op het punt om een intake bij Wellis te gaan doen? Kom dan VOOR die intake even in mijn pm.. dan heb ik een kortingcode voor je die 100 euro korting geeft op je eerste bestelling bij Wellis.

De code geldt tot 14 juni.

[ Bericht 1% gewijzigd door ondeugend op 05-06-2026 14:09:07 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 6 juni 2026 @ 15:15:43 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_220972290
Voor volgend jaar staat er een vakantie USA en Canada op de planning.. Zou ik daar Ozempic ergens kunnen kopen? en tegen een beter tarief dan hier?

Over een paar maanden kan ik via de huisarts Saxenda krijgen (dan heb ik een jaar GLI achter de rug.. lees: de leefstijlcoach heeft me 4x gebeld) Maar als ik makkelijk en goedkoop Ozempic kan kopen, wil ik misschien nog wel even uitstellen en daar een voorraadje halen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 15:22:09 #134
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_220972381
https://www.ad.nl/binnenl(...)~a3eb655a/?slug_rd=1

Een premium artikel in AD dat er binnenkort meer spotgoedkope Aziatische import komt van afslankmedicatie en dat dat veel beter werkt, jarenlang diëten is onzin. Een hoogleraar van VUMc wordt hier geïnterviewd.

De medische wereld lijkt steeds meer naar medicatie te kijken, maar de zorgverzekeringen nog niet :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_220992062
Ik heb besloten terug te gaan naar 0,5mg. De afgelopen dagen kwam ik met moeite aan de 1200kcal en op die manier krijg ik écht niet voldoende eiwitten en voedingsstoffen binnen. -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220992625
Ik liep tegen een filmpje aan met wat ik vrij duidelijke informatie vond over het 'gevaar' van (flink) afvallen wanneer je niet heel actief werkt aan spierbehoud. Aangezien ik dat niet eerder zo duidelijk uitgelegd heb gezien en ik geen idee heb of deze informatie algemeen bekend is (ik zie er zelden aan gerefereerd worden, dus ik ben bang van niet), plemp ik het even hier neer.

Misschien is het voor een van jullie én nieuwe info én nuttige info. Zo niet: mijn excuses!
filmpje: https://www.theguardian.c(...)-muscle-and-more-fat

En ook een artikeltje over nog weer een ander medicijn dat samen met GLP-1 gegeven zou kunnen worden wat dit effect dan weer wat zou kunnen voorkomen: https://www.theguardian.c(...)y-mass-slimming-jabs
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220993804
Ik eet nu normaal, 3 maaltijden per dag.

Geen snoep, oid. Ook nooit een snoeppot geweest. Koekjes, worst, nah...

Biertje? Af en toe. 3 in de week max.

Verder water en koffie.

Zo is het afgelopen jaar gegaan. Zat aan de antidepressiva, in totaal 5 jaar, en er gebeurde niks met mijn gewicht.

Totdat ik serieus bewon te wandelen. 9 a 10 duizend stappen per dag. 5 weken lang. En het gewicht? Geen verschil.

En dan nu, 4 weken definitief gestopt met antidepressiva en ben Van 113,7 naar 108.6 gegaan. En dan zonder die eindeloze wandeltochten.

Echt bizar hoe medicatie "goed" kan zijn voor je hersenen, maar destructief voor je lichaam. Ik denk dat als ik sandexa oid had genomen, dat het dan naar mijn idee echt geen verschil uit had gemaakt qua gewicht.
pi_221027232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 23:16 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Wat raar dat je met DM2 geen Ozempic vergoed krijgt?
Goed dat je de huisarts wel gemeld hebt dat je het zonder hem/haar ook wel regelt.
Wat kost het in Turkije eigenlijk?
¤205 per pen.
pi_221027285
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:50 schreef blessed19 het volgende:
Ik eet nu normaal, 3 maaltijden per dag.

Geen snoep, oid. Ook nooit een snoeppot geweest. Koekjes, worst, nah...

Biertje? Af en toe. 3 in de week max.

Verder water en koffie.

Zo is het afgelopen jaar gegaan. Zat aan de antidepressiva, in totaal 5 jaar, en er gebeurde niks met mijn gewicht.

Totdat ik serieus bewon te wandelen. 9 a 10 duizend stappen per dag. 5 weken lang. En het gewicht? Geen verschil.

En dan nu, 4 weken definitief gestopt met antidepressiva en ben Van 113,7 naar 108.6 gegaan. En dan zonder die eindeloze wandeltochten.

Echt bizar hoe medicatie "goed" kan zijn voor je hersenen, maar destructief voor je lichaam. Ik denk dat als ik sandexa oid had genomen, dat het dan naar mijn idee echt geen verschil uit had gemaakt qua gewicht.
Ik ben echt verbijsterd over de werking van glp-1 op mijn lijf. Het letterlijk verdwijnen van de drang tot snacken is te gek voor woorden. I probeer wel op te letten dat ik nu bewuster eiwitten en vezels eet. Geen enkele last van misselijkheid of verstopping. Wat verder ook gebeurt is dat allerlei pijntjes als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ik voel me ook accuut fitter.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 15:30:36 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221028769
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:38 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik ben echt verbijsterd over de werking van glp-1 op mijn lijf. Het letterlijk verdwijnen van de drang tot snacken is te gek voor woorden. I probeer wel op te letten dat ik nu bewuster eiwitten en vezels eet. Geen enkele last van misselijkheid of verstopping. Wat verder ook gebeurt is dat allerlei pijntjes als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ik voel me ook accuut fitter.
Blijf je wel beetje dorst houden? Voor water enzo bedoel ik dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_221030613
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 15:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Blijf je wel beetje dorst houden? Voor water enzo bedoel ik dan
Daar merk ik geen verschil in. Ik probeer wel wat bewuster 2l per dag naar binnen te krijgen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 juni 2026 @ 10:45:19 #142
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221059395
Ik meld mij hier ook maar even!

Had vandaag eigenlijk een intakegesprek bij de arts hier in het dorp, maar die heeft afgezegd met de mededeling dat het tijdes de zomer ook niet ging lukken. Zit je dan, nadat je eindelijk de stap heb willen maken.

Wonen best afgelegen en landelijk, klein dorpje in de buurt, maar huisartsenpost hier doet tijdens de zomer dus alleen maar acute dingen en ik mag wachten tot halverwege augustus.

Zit nu toch maar te kijken naar online alternatieven. Dat je alsnog wel de begeleiding krijgt, maar dan niet bij je eigen huisarts. Nadeel is ook dat ik hier wel voor moet betale (naast de medicijnen zelf).

Edit: Zie dat Yazen hier ook beschikbaar is, maar wel voor 995kr ipv 495kr bij andere aanbieders.

[ Bericht 7% gewijzigd door Evenstar op 16-06-2026 13:36:14 ]
  dinsdag 16 juni 2026 @ 14:39:12 #143
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221061061
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 10:45 schreef Evenstar het volgende:
Ik meld mij hier ook maar even!

Had vandaag eigenlijk een intakegesprek bij de arts hier in het dorp, maar die heeft afgezegd met de mededeling dat het tijdes de zomer ook niet ging lukken. Zit je dan, nadat je eindelijk de stap heb willen maken.

Wonen best afgelegen en landelijk, klein dorpje in de buurt, maar huisartsenpost hier doet tijdens de zomer dus alleen maar acute dingen en ik mag wachten tot halverwege augustus.

Zit nu toch maar te kijken naar online alternatieven. Dat je alsnog wel de begeleiding krijgt, maar dan niet bij je eigen huisarts. Nadeel is ook dat ik hier wel voor moet betale (naast de medicijnen zelf).

Edit: Zie dat Yazen hier ook beschikbaar is, maar wel voor 995kr ipv 495kr bij andere aanbieders.
Wat jammer dat je zo lang zou moeten wachten zeg. Maar ik begrijp dat je niet in Nederland zit?

Als je even terug leest zie je de verschillen tussen Yazen en Wellis. De een is goedkoper maar de ander heeft weer meer begeleiding. Dat is dus aan jou. Zeker als je het zelf zou moeten betalen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 juni 2026 @ 15:04:18 #144
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221061197
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:39 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Wat jammer dat je zo lang zou moeten wachten zeg. Maar ik begrijp dat je niet in Nederland zit?

Als je even terug leest zie je de verschillen tussen Yazen en Wellis. De een is goedkoper maar de ander heeft weer meer begeleiding. Dat is dus aan jou. Zeker als je het zelf zou moeten betalen.
Yes, sorry, zit in Zweden :)

Ik ga nog even verder inlezen en contact opnemen met diegene waar ik vertouwen in heb.

Zit ook te lezen over de verschillen tussen Wegovy and Mounjaro. Wel een flink prijsverschil ook.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:24:24 #145
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221061664
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 15:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Yes, sorry, zit in Zweden :)

Ik ga nog even verder inlezen en contact opnemen met diegene waar ik vertouwen in heb.

Zit ook te lezen over de verschillen tussen Wegovy and Mounjaro. Wel een flink prijsverschil ook.
Ik geloof dat Saxenda het minst kost maar die werkt weer anders.

Ozempic zit ook 'laag' in prijs vergelijkend met de twee namen die jij noemde.

Ze werken allemaal.. wellicht Saxenda wat minder. En dat moet je dagelijks prikken.

Ik heb niet geteld maar de meesten hier hebben volgens mij ervaring met Ozempic. Waaronder ik zelf.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 juni 2026 @ 21:12:10 #146
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221063665
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:24 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik geloof dat Saxenda het minst kost maar die werkt weer anders.

Ozempic zit ook 'laag' in prijs vergelijkend met de twee namen die jij noemde.

Ze werken allemaal.. wellicht Saxenda wat minder. En dat moet je dagelijks prikken.

Ik heb niet geteld maar de meesten hier hebben volgens mij ervaring met Ozempic. Waaronder ik zelf.
Zo, afspraak staat voor morgen 16:20! Ben heel benieuwd. Toch maar een afspraak bij een online dienst gemaakt. Kost 495kr per maand (¤45) voor 1 consult per maand met de arts en verder toegang tot diëtist en coach. Als je tevreden bent met je dosis kan je naar 295kr per maand en dan krijg je 1 consult per drie maanden en nog steeds toegang tot diëtist en coach.

Ozempic schrijven ze in Zweden in principe niet voor als het alleen maar om afvallen gaat.

Keuze zal dan vooral tussen Wegovy (Semaglutide, GLP1) of Mounjaro (Tirzepatide, GLP-1 en GIP).
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 23:09:06 #147
441859 crew  Lenny77
pi_221065949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 21:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zo, afspraak staat voor morgen 16:20! Ben heel benieuwd. Toch maar een afspraak bij een online dienst gemaakt. Kost 495kr per maand (¤45) voor 1 consult per maand met de arts en verder toegang tot diëtist en coach. Als je tevreden bent met je dosis kan je naar 295kr per maand en dan krijg je 1 consult per drie maanden en nog steeds toegang tot diëtist en coach.

Ozempic schrijven ze in Zweden in principe niet voor als het alleen maar om afvallen gaat.

Keuze zal dan vooral tussen Wegovy (Semaglutide, GLP1) of Mounjaro (Tirzepatide, GLP-1 en GIP).
Als je toch kan kiezen: Mounjaro
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221066031
Binnenkort maar eens proberen of mysimba iets voor mij kan gaan betekenen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 juni 2026 @ 00:06:04 #149
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221066167
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als je toch kan kiezen: Mounjaro
Prijsverschil waard denk je?

Lage dosis valt prijsverschil mee, maar als je boven 5mg gaat met Mounjaro dan doet het wel pijn hoor :D

Mounjaro 2,5 mg dosen kostar 1999 kr i Sverige
Mounjaro 5 mg dosen kostar 2715 kr i Sverige
Mounjaro 7,5 mg dosen kostar 3799 kr i Sverige
Mounjaro 10 mg dosen kostar 3799 kr i Sverige
Mounjaro 12,5 mg dosen kostar 4839 kr i Sverige
Mounjaro 15 mg kostar 4839 kr i Sverige

Wegovy 0,25 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 0,5 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 1,0 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 1,7 mg kostar 2349 kr i Sverige
Wegovy 2,4 mg kostar 2725 kr i Sverige

Al lees ik wel dat uit onderzoek blijkt dat 5mg Mounjaro net zo effectief kan zijn als 2.4mg Wegovy.
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 07:42:58 #150
441859 crew  Lenny77
pi_221066943
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 00:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Prijsverschil waard denk je?

Lage dosis valt prijsverschil mee, maar als je boven 5mg gaat met Mounjaro dan doet het wel pijn hoor :D

Mounjaro 2,5 mg dosen kostar 1999 kr i Sverige
Mounjaro 5 mg dosen kostar 2715 kr i Sverige
Mounjaro 7,5 mg dosen kostar 3799 kr i Sverige
Mounjaro 10 mg dosen kostar 3799 kr i Sverige
Mounjaro 12,5 mg dosen kostar 4839 kr i Sverige
Mounjaro 15 mg kostar 4839 kr i Sverige

Wegovy 0,25 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 0,5 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 1,0 mg kostar 1599 kr i Sverige
Wegovy 1,7 mg kostar 2349 kr i Sverige
Wegovy 2,4 mg kostar 2725 kr i Sverige

Al lees ik wel dat uit onderzoek blijkt dat 5mg Mounjaro net zo effectief kan zijn als 2.4mg Wegovy.
Ja, het prijsverschil waard. Veel mensen hebben inderdaad niet meer nodig dan 5mg. Ik heb er maar eentje gehad die op 10mg is geland. Maar hij at dan ook wel door alles heen :X
Bijna de helft blijft zelfs op 2,5mg. Dat zijn de mensen die ook echt willen en opletten.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')