Gestuurd over dat de ha ook medicatie kan voorschrijven. Krijg ik alleen terug: dit valt buiten onze competentiegebiedquote:Op woensdag 6 mei 2026 21:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als het op recept van een geregistreerde arts/ huisarts is en dus op medische indicatie is volgens mij wel. Als je dat hebt kan je het vermoedelijk ook goedkoper gewoon via je apotheek bestellen. Geen idee waarom je huisarts niet zou willen meewerken als je aan alle voorwaarden voldoet.
Ook ik heb de huisartsenpraktijk gevraagd of ik eventueel een pen met laagste dosis voorgeschreven kon krijgen (mocht het nodig zijn voor onderhoudsdosis) zodat ik het bij de normale apotheek kon halen voor een normale prijs.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:54 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Gestuurd over dat de ha ook medicatie kan voorschrijven. Krijg ik alleen terug: dit valt buiten onze competentiegebied
Erg bijzonder. Zou een second opinion van een andere ha een oplossing kunnen zijn?
Daar zou ik zelf voor getekend hebben. Maar je hebt zelf nog geen gli traject gedaan?quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:14 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ook ik heb de huisartsenpraktijk gevraagd of ik eventueel een pen met laagste dosis voorgeschreven kon krijgen (mocht het nodig zijn voor onderhoudsdosis) zodat ik het bij de normale apotheek kon halen voor een normale prijs.
Moest ik mij op regelmatige basis melden voor bloedonderzoeken en GLI begeleiding. Ergens komt het woord onderhoudsdosis niet binnen? Er staat gewoon in mijn dossier dat ik 20 kilo kwijt ben door Ozempic.
Geen paniek hier hoor.. Ik ben nu 2,5 maanden Ozempicvrij en 800 gram gegroeid. (Pasen, terrasjes en verjaardagen)
Nee in overleg met de huisarts begin vorig jaar niet nodig bevonden. Ik deed alles al goed maar viel niet af door hormonale toestanden vanwege de overgang. Dus mijn leefwijze was keurig op orde maar mijn lijf niet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:25 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Daar zou ik zelf voor getekend hebben. Maar je hebt zelf nog geen gli traject gedaan?
Al 31 keer 25 inmmiddels!quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:59 schreef PoesInDoos het volgende:
@:ondeugend mijn hersenen doen raar bij jouw eerste alinea, ik had het idee dat jij rond de 25 jaar was!
Klinkt als een mooi, en voor mij, een hoopvol verhaal. Fijn dat je er zo content mee bent! Was je volgens de bmi +35, en wat is het verschil bij je uiteindelijk geworden?quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:37 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee in overleg met de huisarts begin vorig jaar niet nodig bevonden. Ik deed alles al goed maar viel niet af door hormonale toestanden vanwege de overgang. Dus mijn leefwijze was keurig op orde maar mijn lijf niet.
Hij wilde mij destijds wel Saxenda voorschrijgen (zelf betalen) maar ik wilde niet elke dag hoeven prikken. Dus ik ben via de commerciele weg aan de Ozempic gegaan. De huisarts weet dat aangezien ik wil dat hij weet welke medicatie ik buiten hem om gebruik ivm bijwerkingen eventuele toekomstige andere medicatie.
Hij weet ook dat ik het project na alle tevredenheid heb afgerond dus dat 2 andere huisartsen van de praktijk nu antwoorden dat ik het GLI project in zou moeten is ietwat lachwekkend.
Ik viel trouwens nog steeds af met een lage dosis maar ben gestopt omdat ik het persoonlijk wel genoeg vond. Ik heb niet meteen de wens om een bonenstaak te gaan worden.![]()
Nee mijn BMI zat rond de 30. Meestal er net onder maar toen ik er een paar keer overheen ging was het genoeg. Ik had enorm last van mijn gewrichten en besloot verdere actie te nemen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:41 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Klinkt als een mooi, en voor mij, een hoopvol verhaal. Fijn dat je er zo content mee bent! Was je volgens de bmi +35, en wat is het verschil bij je uiteindelijk geworden?
Hoelang heb je het ozempic traject uiteindelijk gevolgd en wat was je eraan kwijt per maand? Ging dat via Wellis?
Lekker hoor 13 kilo!quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:33 schreef MommyD het volgende:
Ik volg het traject via Yazen, ook tevreden over gebruik Mounjaro. Ik betaald maandelijks 99¤ dit is voor een half jaar. Daarnaast komen dan de kosten voor de medicatie.
Ik ben op 1 januari gestart en nu 13 kg kwijt.
Al 31 keren voorbij de 25. 😉quote:
Tussen de 250¤ en 450¤ geloof ik.quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Lekker hoor 13 kilo!
En wat zijn de kosten voor de medicatie?
Het aantal maagverkleiningen (en andere varianten daarop) is in de VS drastisch gedaald sinds 2023.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:02 schreef blessed19 het volgende:
Gebeld met zilveren kruis.
Hun vonden het ook bijzonder dat de HA niks wil doen. Advies van hun: second opinion. Daar ga ik dan maar naar op zoek.
Ook kan via zilveren kruis een operatie vergoed worden, maar dan alleen icm met bepaalde ziekenhuizen. Die zal mij dan weer doorwijzen naar zo'n kliniek. Dat zie ik echt als de absolute laatste stap, dus die laat ik even rusten.
Wel dikke credits voor de zilveren kruis, dat ze serieus meedenken en ook adviezen geven.
Wow netjes zeg. Dat gaat hard. Met minder gewicht gaat het sporten ook een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 6 mei 2026 17:18 schreef Leandra het volgende:
Overigens, vandaag precies 3 maanden geleden begonnen, en er is 13.2 kg af!
Ik kreeg vanmorgen in de sportschool zelfs in het wild al complimentjes dat ik er zo goed uitzie (oa van een trainster die eerder groepslessen heeft gegeven die ik doe), was wel even een "Oh..." toen ik zei dat ik Saxenda gebruikte, maar hey, als het werkt dan werkt het.
BMI zit nog net boven de 30, maar met dit tempo gaat dat ook niet lang meer duren![]()
De vraag is wel of dit tempo blijft, want maandag een vrij pittige operatie, en dan 6 weken niet tillen, dus sporten gaat m ook niet worden, ik ben al blij als ik 3 keer daags een wandelingetje van 20 minuten kan maken (wat wel mijn doel is).
Vanaf half juni dus weer opbouwen qua bewegen/sporten.
Edit, voor de statistieken:
Dat is ook 12,5% verlies vanaf het begin met de Liraglutide, dus in 3 maanden, en 6,8% vanaf het moment dat ik aan de volledige dosis begon, toevallig precies 2 maanden geleden.
Ik ga er vanuit dat er dus geen probleem ontstaat qua voortzetten, want volgens mij is de eis 5% verlies na 3 maanden op de volledige dosis.
quote:De behandeling moet worden gestaakt als na 3 maanden gebruik van de onderhoudsdosering het aanvankelijke gewicht niet met minstens 5% is afgenomen.
Dat is onderdeel van het vergoedingenverhaal bij Liraglutide, maar goed, dat gaat dan om bijna 4 maanden, want een maand opbouw naar volledige dosis, en zoveel is het aan de andere kant ook weer niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:59 schreef ondeugend het volgende:
Wat fijn @:Leandra!
Van het behandeling staken wanneer geen 5% had ik nog niet eerder gehoord.
quote:Op zondag 17 mei 2026 10:20 schreef Leandra het volgende:
OMGWTFBBQ?!
Ik had maandag een vrij zware operatie, en mag voorlopig niet tillen, sporten weetikveel, dus ik zag het gewichtsverlies al stagneren, maar ondanks een (veel) hoger gewicht begin deze week (Moederdag Sushi diner), en beduidend minder beweging, niet alleen 1,4 kg minder dan vorige week zondag, maar... m'n BMI is vandaag onder de 30
Er is gewoon 14,6 kg af sinds ik begon op 6 februari
Ik zit qua percentage ook al ruim boven de vereiste 5% verlies na 3 maanden op de volledige dosis (vanaf 6 maart).
Uitgaande van het gewicht dat ik toen had, dus ik ga er vanuit dat voortzetting van het traject geen probleem zal zijn.
Edit: oh, en dan lees ik dit nu pas goed... het gaat om 5% vanaf het oorspronkelijke gewicht maar het ijkpunt is na 3 maanden op de volledige dosis.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |