abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2026 @ 13:25:14 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220599144
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 11:01 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Wordt de saxenda vergoed?
Als je aan de eisen voldoet wel.

Hier mijn verhaal:
Leandra in LIF / Afvallen met injecties #2

Oh, en als je zorgverzekeraar geen andere variant aangewezen heeft als preferent medicijn voor Liraglutide.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:13:57 #277
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220602173
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gevraagd bij de apotheek, vrij dringend, nadat ik uitgezocht had dat mijn zorgverzekering geen preferent medicijn had qua Liraglutide.
Sommige zorgverzekeraars hebben dat wel sinds 01-10-2025 (Vobexoryn preferent), met een uitloop van 3 maanden, dus effectief tot 1 januari dit jaar, dus ik had ook het vermoeden dat de tekorten daardoor snel minder zouden worden.

Want laten we eerlijk zijn, als je het niet meer vergoed krijgt en je wilt wel blijven gebruiken, waarom zou je dan nog Saxenda blijven gebruiken dat je dagelijks moet spuiten, als je ook Wegovy kunt gebruiken dat je maar 1 keer per week hoeft te spuiten.

Nog bizarder: ik kijk op het declaratieoverzicht van de zorgverzekeraar: blijken 5 pennen Vobexoryn bijna een tientje duurder te zijn dan 5 pennen Saxenda?
Zelfde inhoud.
Goed dat je doorgepakt hebt! Veel succes komende tijd O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 00:33:30 #278
441859 crew  Lenny77
pi_220602678
Wees aub voorzichtig met pennen een stuk langer te gebruiken dan voorgeschreven is ;(

Ik vind het jammer dat jullie in Nederland 'gedwongen' moeten uitwijken naar (zo lijkt het) shady plaatsen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220630098
Ik doe het gli traject inmiddels 16 maanden. gisteren heb ik van de begeleidster ervan een mail gekregen om met een leefstijlapotheker in gesprek te gaan ivm mijn medicatie.

Zijn er anderen die hiermee ervaring hebben? Ben wel benieuwd wat er zal gaan gebeuren. Heb erom gevraagd, maar het antwoord blijft wel "vaag".
  donderdag 23 april 2026 @ 10:07:59 #280
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220637995
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 23:59 schreef blessed19 het volgende:
Ik doe het gli traject inmiddels 16 maanden. gisteren heb ik van de begeleidster ervan een mail gekregen om met een leefstijlapotheker in gesprek te gaan ivm mijn medicatie.

Zijn er anderen die hiermee ervaring hebben? Ben wel benieuwd wat er zal gaan gebeuren. Heb erom gevraagd, maar het antwoord blijft wel "vaag".
Ik heb daar geen ervaring mee maar ik neem aan dat als je 16 maand GLI hebt gedaan en nog wel overgewicht hebt dat je nu gewoon medicatie krijgt. Wellicht ook vergoed.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 29 april 2026 @ 13:47:06 #281
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_220677922
Ik zit nu op - 8,7 kilo. Volgende week ga ik naar de 1mg. Ik merk wel steeds dat ik bij de 1e verhoging steeds wat bijwerkingen heb. Ik vrees het voor nu ook, zeker omdat de stap best groot is.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_220681015
Ik zag, volgens mij bij devragendokter op instagram, een aantal polls van haar voorbijkomen over ervaringen met het gebruik van injecties. Eentje of men na het stoppen op hetzelfde gewicht bleef/weer iets aankwam/op het oude gewicht kwam/boven het oude gewicht kwam. Dat was best positief. De grootste groep kwam een beetje aan weer, en een redelijk percentage bleef op het nieuwe gewicht. Maar in een andere poll gaf 7% aan dat ze last hadden van een alvleesklierontsteking als bijwerking. Nou zal dat afhangen van injectie-merk, dosis en duur gebruik, en er zal ook een reporting-bias zijn (iemand met zo'n bijwerking zal eerder geneigd zijn dat te melden, dan iemand die geen bijwerking had), maar dat vond ze toch wel opmerkelijk veel.
Zijn er hier mensen die serieuzere bijwerkingen hebben gehad?
  woensdag 29 april 2026 @ 22:17:22 #283
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220681055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:47 schreef yvette1982 het volgende:
Ik zit nu op - 8,7 kilo. Volgende week ga ik naar de 1mg. Ik merk wel steeds dat ik bij de 1e verhoging steeds wat bijwerkingen heb. Ik vrees het voor nu ook, zeker omdat de stap best groot is.
Goed bezig!
Mijn bijwerkingen (voornamelijk de misselijkheid) verdwenen na de overstap op 1mg.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 23:56:18 #284
441859 crew  Lenny77
pi_220681408
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 22:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zag, volgens mij bij devragendokter op instagram, een aantal polls van haar voorbijkomen over ervaringen met het gebruik van injecties. Eentje of men na het stoppen op hetzelfde gewicht bleef/weer iets aankwam/op het oude gewicht kwam/boven het oude gewicht kwam. Dat was best positief. De grootste groep kwam een beetje aan weer, en een redelijk percentage bleef op het nieuwe gewicht. Maar in een andere poll gaf 7% aan dat ze last hadden van een alvleesklierontsteking als bijwerking. Nou zal dat afhangen van injectie-merk, dosis en duur gebruik, en er zal ook een reporting-bias zijn (iemand met zo'n bijwerking zal eerder geneigd zijn dat te melden, dan iemand die geen bijwerking had), maar dat vond ze toch wel opmerkelijk veel.
Zijn er hier mensen die serieuzere bijwerkingen hebben gehad?
Bij Ozempic zagen we dat wel eens ja. Bij Wegovy en Mounjaro heb ik nog niemand gehad met pancreatitis. En wij doen vrij vaak bloed afnames ter opvolging.
  donderdag 30 april 2026 @ 08:05:17 #285
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_220681821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 22:17 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Goed bezig!
Mijn bijwerkingen (voornamelijk de misselijkheid) verdwenen na de overstap op 1mg.
Bedankt.
Oké, hopelijk heb ik ook nergens last van dan. Het is overigens echt alleen bij een verhoogde dosis, de andere keren heb ik niets gehad.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 09:19:19 #286
441859 crew  Lenny77
pi_220682058
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:05 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
Bedankt.
Oké, hopelijk heb ik ook nergens last van dan. Het is overigens echt alleen bij een verhoogde dosis, de andere keren heb ik niets gehad.
Dit zie ik wel vaker, zeker bij de helft van de mensen. Met elke verhoging hebben ze een dag of 2 a 3 wat last van bijwerkingen zoals bv de darmen of lichte misselijkheid. Dat gaat ook weer vanzelf over.
  donderdag 30 april 2026 @ 14:22:51 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220683362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:07 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik heb daar geen ervaring mee maar ik neem aan dat als je 16 maand GLI hebt gedaan en nog wel overgewicht hebt dat je nu gewoon medicatie krijgt. Wellicht ook vergoed.
Dat zal vooral afhangen van het BMI op dat moment, die moet nog steeds wel boven de 35 zijn om in aanmerking te komen voor vergoeding van Liraglutide.

Dat BMI ook een achterhaald concept is doet er helaas niet toe.
Net als de taillemeting zonder rekening te houden met de lengte, terwijl de taille-lengte ratio weer precies wel van belang is.

Maar gezien hier ook op de site van het voedingscentrum net gedaan wordt alsof alleen de tailleomtrek van belang is, ongeacht of je 1.55 of 1.85 lang ben, betekent dat dus vreemd genoeg dat iemand van 1.55 met een taille van 79 cm zogenaamd net zo'n gezonde tailleomtrek zou hebben als iemand van 185 :')

Leuk hoor, dat ze dat tailleomtrek verhaal bij de BMI calculator gedaan hebben, maar wel jammer dat het dan wee zo'n standaard verhaal is dat nergens rekening mee houdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220688578
Vanmorgen een hartcheckpunt bezocht.
Nu ik 17 kilo kwijt ben. Dacht, toch eens laten nakijken.

En wat denk je?
Alles in het groen. Niets meer verhoogd. En dat is wel eens anders geweest.
Dat geeft ook wel aan hoeveel overgewicht drukt op al je waardes. En wat afvallen voor je gezondheid doet.

Iedereen hier heel veel succes met het afvallen. Ook als je het even niet ziet zitten. Het is het wel waard. O+
  zondag 3 mei 2026 @ 10:36:40 #289
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_220702888
Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen gehad van Ozempic. Misschien af en toe wat maagzuur laat in de avond, maar dat is ook al lang verdwenen.

Ik ben absoluut blij dat ik de stap heb gezet en de resultaten zijn goed! :) Ik ben nu 6 maanden bezig, maar sinds een week a 4 of 5 heb ik wel het idee dat de werking enorm is verminderd. Niet dat ik nu opeens enorm veel extra behoefte heb aan voedsel, maar ik heb wel het idee dat ik niet meer zo snel ''vol'' zit.

Denk dat ik er na deze 4 weken even mee stop en kijken hoe dat gaat. Tja, eigenlijk moet je dan misschien eerst afbouwen naar 0,50 en 0,25, hè? Maar omdat ik nu met 1mg de werking al niet zo enorm meer voel is dat misschien ook zonde van het geld..
pi_220705087
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zal vooral afhangen van het BMI op dat moment, die moet nog steeds wel boven de 35 zijn om in aanmerking te komen voor vergoeding van Liraglutide.

Dat BMI ook een achterhaald concept is doet er helaas niet toe.
Net als de taillemeting zonder rekening te houden met de lengte, terwijl de taille-lengte ratio weer precies wel van belang is.

Maar gezien hier ook op de site van het voedingscentrum net gedaan wordt alsof alleen de tailleomtrek van belang is, ongeacht of je 1.55 of 1.85 lang ben, betekent dat dus vreemd genoeg dat iemand van 1.55 met een taille van 79 cm zogenaamd net zo'n gezonde tailleomtrek zou hebben als iemand van 185 :')

Leuk hoor, dat ze dat tailleomtrek verhaal bij de BMI calculator gedaan hebben, maar wel jammer dat het dan wee zo'n standaard verhaal is dat nergens rekening mee houdt.
Mijn bmi is op het moment 34,7. En heb een apneu apparaat.

Dus ff vaker naar de mac. Moet anderhalve kilo erbij alvorens ik mij daar moet wegen.

Ben doorgestuurd naar het obesitas kliniek in Arnhem. Daar hebben ze het over opereren. Nou, ik zou toch liever eerst medicatie willen proberen als bupropion, of een spuit.

Edit:
Stel, ik kan ¤ 250,- de maand kwijt voor ozempic. Ik vraag mij af hoelang ik dat dan zal nodig hebben. Of is dat levenslang?

Ben wel in de weer met een beweegmakelaar, zet inmiddels 10k a 11k stappen per dag. Eet gezond, 3 maaltijden per dag. Alleen water en koffie. Ben wel inmiddels dat het door mijn antidepressiva komt, esctilatopram. Daar ben ik 5 weken geleden geminderd tot een halve tablet per dag. (Echte minimum, lager is er niet)
pi_220705151
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:36 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen gehad van Ozempic. Misschien af en toe wat maagzuur laat in de avond, maar dat is ook al lang verdwenen.

Ik ben absoluut blij dat ik de stap heb gezet en de resultaten zijn goed! :) Ik ben nu 6 maanden bezig, maar sinds een week a 4 of 5 heb ik wel het idee dat de werking enorm is verminderd. Niet dat ik nu opeens enorm veel extra behoefte heb aan voedsel, maar ik heb wel het idee dat ik niet meer zo snel ''vol'' zit.

Denk dat ik er na deze 4 weken even mee stop en kijken hoe dat gaat. Tja, eigenlijk moet je dan misschien eerst afbouwen naar 0,50 en 0,25, hè? Maar omdat ik nu met 1mg de werking al niet zo enorm meer voel is dat misschien ook zonde van het geld..
Wat ik weet is afbouwen echt een ding. Langzaam is veel beter, anders schiet het in ene omhoog. :)
pi_220727916
Ik ben gebeld door het NOK in Arnhem.

Afspraak op 26 juni

Er zitten wel kosten aan verbonden, geen vergoeding.

Eenmalig 1249,- voor de arts en begeleiding (het traject)

Daarnaast 200 - 350 euro per maand voor de medicatie.

Best hoog en vervelend dat het niet vergoed wordt. Dat vind ik vreemd, jammer en weet niet of ik voor het traject de kosten kan betalen, de medicatie zelf moet lukken.
pi_220727971
Er zulleb vast wel andere opties zijn, ipv de NOK. Maar welke, dat is onderzoeken.

Hebben jullie evt tips?
pi_220728004
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:27 schreef blessed19 het volgende:
Er zulleb vast wel andere opties zijn, ipv de NOK. Maar welke, dat is onderzoeken.

Hebben jullie evt tips?
Wat een prijzen zeg. Dat zou ik niet zomaar doen. :{

Wellis gebruiken veel mensen hier.
Heb ik ook gedaan. Goede ervaringen mee.

Komt in totaal op 250 euro per maand. Intake is gratis. Online geef je je gevens door. En dan belt een arts je. Je wordt niet fysiek gewogen ofzo. Je bent zelf degene die zijn startgewicht/lengte/ BMI doorgeeft.

Ik heb 6 maanden Ozempic bij ze gedaan, toen had ik weer een gezond gewicht. Begeleiding werd niet echt vast gegeven. Maar de vragen die ik had, werden wel snel beantwoord. En online heb ik nog wat seminars van ze gevolgd. Ook gratis.

En wellicht dat er hier nog mensen met een kortingscode zijn, als je voor Wellis zou kiezen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Black_Baron op 06-05-2026 13:47:59 ]
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 13:47:30 #295
441859 crew  Lenny77
pi_220728111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:14 schreef blessed19 het volgende:
Ik ben gebeld door het NOK in Arnhem.

Afspraak op 26 juni

Er zitten wel kosten aan verbonden, geen vergoeding.

Eenmalig 1249,- voor de arts en begeleiding (het traject)

Daarnaast 200 - 350 euro per maand voor de medicatie.

Best hoog en vervelend dat het niet vergoed wordt. Dat vind ik vreemd, jammer en weet niet of ik voor het traject de kosten kan betalen, de medicatie zelf moet lukken.
Jezus Christus... Wat voor begeleiding is dat dan??

-O-
pi_220728117
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

-O-
Pssst..zullen we samen ook zo'n bureautje beginnen? :+
Daar loop je op binnen.
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 13:58:48 #297
441859 crew  Lenny77
pi_220728163
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:48 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Pssst..zullen we samen ook zo'n bureautje beginnen? :+
Daar loop je op binnen.
Echt hè.
Ozempic kost 100 euro. Wegovy max 180 euro, zwaarste dosis. Wegen en meten elke maand, bloednames tussendoor op start datum, maand 1, maand 3 en dan elke 3 maanden.
Meer is niet nodig.

1250 euro :{
Crimineel dat er zo geprofiteerd wordt van mensen die worstelen met hun gewicht ;(
pi_220728427
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

-O-
2x een arts en een paar keer een leefstijl coach.

Ik vind het echt geld over de balk gooien.

doe al een jaar gli. Paar jaar een relatie gehad met een vegan en met haar aardig wat docu's gekeken over gezond/ongezond voedsel. Ik krijg een beweeg maatje en een beweegmakelaar via het gli.

Afgelopen 6 weken elke dag gemiddeld 10 a 11 k stappen gemaakt, eet gezond en alleen maar water en koffie. Nog steeds op hetzelfde gewicht. 43 jaar, 1,79 mtr en 112,7 kg. Bmi dus boven de 35.

Dus nee, die 3k euro krijgen ze echt niet van mij. Echt bizar hoe ze daarmee geld "aftroggelen" van obese mensen.
pi_220728432
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:11 schreef blessed19 het volgende:

Ben wel in de weer met een beweegmakelaar, zet inmiddels 10k a 11k stappen per dag. Eet gezond, 3 maaltijden per dag. Alleen water en koffie. Ben wel inmiddels dat het door mijn antidepressiva komt, esctilatopram. Daar ben ik 5 weken geleden geminderd tot een halve tablet per dag. (Echte minimum, lager is er niet)
Hoeveel stappen loop je in een week? Loop je echt elke dag 10-11k stappen?
En hoeveel calorieën eet je in die drie maaltijden?
En val je op het moment helemaal niet af?
pi_220728460
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]
2x een arts en een paar keer een leefstijl coach.

Ik vind het echt geld over de balk gooien.

doe al een jaar gli. Paar jaar een relatie gehad met een vegan en met haar aardig wat docu's gekeken over gezond/ongezond voedsel. Ik krijg een beweeg maatje en een beweegmakelaar via het gli.

Afgelopen 6 weken elke dag gemiddeld 10 a 11 k stappen gemaakt, eet gezond en alleen maar water en koffie. Nog steeds op hetzelfde gewicht. 43 jaar, 1,79 mtr en 112,7 kg. Bmi dus boven de 35.

Dus nee, die 3k euro krijgen ze echt niet van mij. Echt bizar hoe ze daarmee geld "aftroggelen" van obese mensen.
Ik zou gewoon eens bij Wellis gaan kijken. Zo te lezen heb je je lifestyle best op orde.
Zoveel afvallen gaat gewoon ook veel gemakkelijker met een prik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')