Rustig aanquote:Op zondag 17 mei 2026 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar ik was geloof ik een beetje overmoedig met de afbouw paracetamol
Ik ga er vanuit dat de zorgautoriteit idd de volledige dosering bedoelt in die omschrijving, anders zou het wat vreemd zijn als beoordeling of iemand vergoed kan blijven gebruiken.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat is mooi @:Leandra ! Maar is de onderhoudsdosering de volledige dosering? Ik zie anderen hier eerder afbouwen naar een onderhoudsdosering als ze bij het streefgewicht in de buurt komen.
Wij zijn redelijk vergelijkbaar. Ik ben ook 175cm en mijn zelfbedachte streefgewicht was 80 kiloquote:Op zondag 17 mei 2026 20:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de zorgautoriteit idd de volledige dosering bedoelt in die omschrijving, anders zou het wat vreemd zijn als beoordeling of iemand vergoed kan blijven gebruiken.
Het impliceert idd ook min of meer dat dat de dosis is die je zou moeten blijven gebruiken.
En eerlijk gezegd... ik weet niet hoor, ik vind dit al angstaanjagend snel gaan en heb in mijn Excel document 75 kg als ondergrens neergezet, want ik weet echt niet of het allemaal nog wel zo fraai is als ik (ruim) onder dat gewicht zou komen met mijn 1.75 lengte.
Ik verwacht wel dat ik de dosis ga minderen zodra ik onder de 80 kom.
Volledige dosering lijkt me de dosering waarbij je afvalt. Een onderhoudsdosering komt bij mij over als een vreemde term als het gaat om de dosering die je gebruikt om af te vallen. Het zal afhangen van hoe ze het zelf definieren, maar ik vermoed dat dat niet makkelijk te achterhalen zal zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de zorgautoriteit idd de volledige dosering bedoelt in die omschrijving, anders zou het wat vreemd zijn als beoordeling of iemand vergoed kan blijven gebruiken.
Het impliceert idd ook min of meer dat dat de dosis is die je zou moeten blijven gebruiken.
En eerlijk gezegd... ik weet niet hoor, ik vind dit al angstaanjagend snel gaan en heb in mijn Excel document 75 kg als ondergrens neergezet, want ik weet echt niet of het allemaal nog wel zo fraai is als ik (ruim) onder dat gewicht zou komen met mijn 1.75 lengte.
Ik verwacht wel dat ik de dosis ga minderen zodra ik onder de 80 kom.
Van de zorgautoriteit (even de dropdown voorwaarden vergoeding Saxenda openen):quote:Op maandag 18 mei 2026 11:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volledige dosering lijkt me de dosering waarbij je afvalt. Een onderhoudsdosering komt bij mij over als een vreemde term als het gaat om de dosering die je gebruikt om af te vallen. Het zal afhangen van hoe ze het zelf definieren, maar ik vermoed dat dat niet makkelijk te achterhalen zal zijn.
Ik zie het, maar kan daar inderdaad dus geen verdere definitie van 'onderhoudsdosering' vinden.quote:Op maandag 18 mei 2026 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van de zorgautoriteit (even de dropdown voorwaarden vergoeding Saxenda openen):
Advies - vergoed liraglutide (Saxenda®) voor een bepaalde groep patiënten met (ernstig) overgewicht | Zorginstituut Nederland https://share.google/2qMZTmNOczKfxDy0x
Het gaat dus sowieso om je start gewicht, en je begin-dosering zal inderdaad ook niet je onderhouds-dosering zijn. Maar onderhouds-dosering heeft iets permanent, en de insteek van deze medicijnen is toch wel dat het op een gegeven afgebouwd wordt weer, naar of helemaal niks, of een dosering waarbij het gewicht stabiel gehouden kan worden. Dat laatste lijkt me logischer om onderhouds-dosering te noemen.quote:De behandeling moet worden gestaakt als na 3 maanden gebruik van de onderhoudsdosering het aanvankelijke gewicht niet met minstens 5% is afgenomen.
Ik heb nog niemand weten overgeven van de injecties. En de misselijkheid is eerder mild en alleen de eerste paar dagen en opnieuw bij verhoging van de dosis.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:29 schreef BE het volgende:
Vorig jaar 30kg afgevallen door ketogeen dieet.
Inmiddels kruipt de weegschaal heeeeeel langzaam weer omhoog.Heb mezelf niet in de hand. Weet ook dat het geen f*ck uitmaakt hoe ik afval, de valkuil zal altijd blijven hoe ik het eraf hou.
Maar ik wil niet totaal terugvallen, er moet echt nog meer af.
GLI al eens gedaan trws, maar ook niks nieuws gehoord daar.
Maar… flinke angst voor misselijkheid en kotsen hier :’) dus dat houdt me eigenlijk tegen.
Maar de verleiding begint toch best groot te worden…
What to do…
Ik zou zo graag een gezond bmi hebben…
Gewoon overleggen met de huisartsquote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef BE het volgende:
Ik zou ik theorie via de huisarts kunnen, want GLI al gedaan, maar dat voelt als falen. :’)
Terwijl ik het wel belangrijk vind dat ze er vanaf weten, wat ondeugend ook al schreef.
Ik ga er even over malen een tijdje…
Nou dat... vorig jaar een heel jaar niet. Gewoon niet. Ik voelde me heerlijk, at wat ik moest eten en had nergens last van. En nu ben ik weer de hele dag bezig met 'mag ik al'... Gek word ik ervan!quote:Op zaterdag 23 mei 2026 10:59 schreef ondeugend het volgende:
De misselijkheid is inderdaad mild en komt meestal na toch teveel eten. Je moet immers wat eten.
Mocht er toch wat misselijk zijn dan is dat vrijwel meteen op te lossen met genoeg water drinken en eventueel 6 keer per dag een beetje. Daarbij duren bijwerkingen in de regel niet lang
Ik zou het iig proberen. De gezondheidswinst is zo groot
en het is ook heel fijn niet met eten bezig te zijn.
Blijf er naast ook wat krachttraining doen want het spierverlies is voor velen de rotstekeningen bijwerkingen.
Dit is allesbehalve falen!quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef BE het volgende:
Ik zou ik theorie via de huisarts kunnen, want GLI al gedaan, maar dat voelt als falen. :’)
Terwijl ik het wel belangrijk vind dat ze er vanaf weten, wat ondeugend ook al schreef.
Ik ga er even over malen een tijdje…
Wat een geweldig resultaat en tof dat je dat hier ook laat weten!quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:14 schreef Kiid het volgende:
Inmiddels 25 kilo verloren, sinds oktober bezig. Als je van te voren mijn streefgewicht had gevraagd, dan was het dit geweest.
Maar ik merk wel dat ik in de afgelopen 5 jaar best wat kilo's aan spier ben verloren. Vroeger jarenlang gefitnessed, maar het gewicht waar ik nu op zit, is niet zoals 5 jaar geleden toen het "perfect" was. Op zich ook wel logisch, heb de afgelopen jaren ook vaak gedieet en gefaald.
Dus voor het mooie ga ik nog een kilo of 3-5 door en dan stabiliseren. Voel me wel weer enorm gelukkig en lekker in mijn vel. Ben blij dat ik de stap heb gewaagd en 0.0 spijt, op gezondheid staat voor mij ook geen prijs.
Hopelijk misschien een steuntje en motivatie voor anderen die nog bezig zijn!
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 12:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is allesbehalve falen!
Dit is verder vechten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |