abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220734462
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is met name iets dat men in bepaalde kringen zich voor wil houden uit rancune en antipathie jegens Trump. Als er over twee jaar weer een andere president is die wat linkser en progressiever is dan is het voor zulke mensen al snel weer koek en ei met de VS. Wat ook benadrukt hoe tribaal en infantiel dit allemaal is.
Logisch toch?

Als het huidige regime walgelijke en zeer domme dingen doet, waarom zou je daar als wel Westers land dan iets mee willen?

Als Israel zich ooit weer gaat gedragen, dan zal het Westen het vast weer accepteren.
Krijgt de VS een andere president, zal iedereen ook wel weer positief worden.

Maar die afkeer van Trump is niet een links dingetje, dat is een dingetje van iedereen.
  FOK!Fotograaf donderdag 7 mei 2026 @ 10:53:45 #102
364681 over_hedge
pi_220734484
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is met name iets dat men in bepaalde kringen zich voor wil houden uit rancune en antipathie jegens Trump. Als er over twee jaar weer een andere president is die wat linkser en progressiever is dan is het voor zulke mensen al snel weer koek en ei met de VS. Wat ook benadrukt hoe tribaal en infantiel dit allemaal is.
Betere relatie wanneer er een normaal persoon president is lijkt me ook vrij logisch.
Maar terug naar hoe het was gaat niet gebeuren hoor. Eu is op meerdere plekken aan het zorgen dat we niet zo afhankelijk meer zijn van de Vs. Gaan we over 2 jaar echt niet allemaal weer terug draaien hoor.

Normale relatie ja. Terug naar hoe het was voor Trump. Nope.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220734573
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is met name iets dat men in bepaalde kringen zich voor wil houden uit rancune en antipathie jegens Trump. Als er over twee jaar weer een andere president is die wat linkser en progressiever is dan is het voor zulke mensen al snel weer koek en ei met de VS. Wat ook benadrukt hoe tribaal en infantiel dit allemaal is.
De nieuwe leider zal verwelkomd worden, maar nieuwe verdragen aangaan zal lastig worden. De kiezers in Amerika hebben 2 keer laten zien dat ze openstaan voor een Trump-achtig type. Dus het is een garantie van 4 jaar. Meer niet.

Echt vertrouwen, daar zal een langere tijd overheen gaan.
pi_220735325
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is met name iets dat men in bepaalde kringen zich voor wil houden uit rancune en antipathie jegens Trump. Als er over twee jaar weer een andere president is die wat linkser en progressiever is dan is het voor zulke mensen al snel weer koek en ei met de VS. Wat ook benadrukt hoe tribaal en infantiel dit allemaal is.
Nee, dat dit uit rancune en antipathie jegens Trump wordt genoemd, is een excuus om te verhullen wat voor shitzooi hij ervan gemaakt heeft.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 7 mei 2026 @ 14:08:15 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220736023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Betere relatie wanneer er een normaal persoon president is lijkt me ook vrij logisch.
Maar terug naar hoe het was gaat niet gebeuren hoor. Eu is op meerdere plekken aan het zorgen dat we niet zo afhankelijk meer zijn van de Vs. Gaan we over 2 jaar echt niet allemaal weer terug draaien hoor.

Normale relatie ja. Terug naar hoe het was voor Trump. Nope.
Ik denk ook dat elke toekomstige relatie, zal overschaduwt worden met de opgedane ervaringen van nu.
De onvoorwaardelijkheid van ooit een gevoel dat min of meer tot aan Trump er nog was, is nu definitief over en uit.
//--//
Niet dat Trump zelf de gamechanger daarin is maar vooral de uitwerking vormt van jarenlange neoliberale (machts)politiek die ooit met Reagan zijn intrede deed.
Ergens een beetje te vergelijken met de vergane onvoorwaardelijkheid, "zekerheden" en posities van deelnemers in een aangegaan huwelijk. De daarna ontstane vrijheden zullen zich in gevolgen (metterijd moeten) gaan herpositioneren tot een nieuwe orde.

De vraag nu zal vooral worden of en dan wie met wie, zich in een vechtscheiding zal (willen) gaan begeven.
Ik sluit niet uit dat onderliggend met Trump's acties; er een strategie lijkt te zijn om als USA te kunnen breken met wat was. Scheten laten in het MiddenOosten en je verwijderen van een EU, is dan een manier om een afscheid te rechtvaardigen.
Wederom, denk ik aan het traditionele "huwelijk". Gedragingen ooit die 'voorheen' geaccepteerd onderdeel waren van de daarmee aangegane relatie; en vervolgens bij een breuk (of tot ander inzicht gekomen) dan worden aangegrepen als reden.

Over twee jaar zal er ws een iets gematigder "Trump" zijn die zal proberen dat wat Trumpiaans is afgebroken gepoogd wordt te verlijmen. Aan de EU de schone taak daarin te doen alsof zodat zij over 6-12 jaar zelf de eigen potjes kan (op)breken. Dat geldt evenzeer om als EU allerhande - terechte - moraliteiten aangaande plichten en vermeende rechten daarbuiten, heel flink te temperen. Redt de wereld en begin in haalbaarheid bij jezelf.

Veel beeldspraak waarbij ik mij voorstel hoe de periode na de (af)scheiding er mogelijk gaat uit zien. Een EU die veel meer als totale mogenheid optreedt en daarbij in staat is om haar eigen broek op te houden. NATO wordt daarin dan de New Atlantic Treat[i]ment Organization[/i] waar groepen die daar niet in willen (passen), conform zullen worden (na)behandeld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220736173
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:08 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik denk ook dat elke toekomstige relatie, zal overschaduwt worden met de opgedane ervaringen van nu.
De onvoorwaardelijkheid van ooit een gevoel dat min of meer tot aan Trump er nog was, is nu definitief over en uit.
//--//
Niet dat Trump zelf de gamechanger daarin is maar vooral de uitwerking vormt van jarenlange neoliberale (machts)politiek die ooit met Reagan zijn intrede deed.
Ergens een beetje te vergelijken met de vergane onvoorwaardelijkheid, "zekerheden" en posities van deelnemers in een aangegaan huwelijk. De daarna ontstane vrijheden zullen zich in gevolgen (metterijd moeten) gaan herpositioneren tot een nieuwe orde.

De vraag nu zal vooral worden of en dan wie met wie, zich in een vechtscheiding zal (willen) gaan begeven.
Ik sluit niet uit dat onderliggend met Trump's acties; er een strategie lijkt te zijn om als USA te kunnen breken met wat was. Scheten laten in het MiddenOosten en je verwijderen van een EU, is dan een manier om een afscheid te rechtvaardigen.
Wederom, denk ik aan het traditionele "huwelijk". Gedragingen ooit die 'voorheen' geaccepteerd onderdeel waren van de daarmee aangegane relatie; en vervolgens bij een breuk (of tot ander inzicht gekomen) dan worden aangegrepen als reden.

Over twee jaar zal er ws een iets gematigder "Trump" zijn die zal proberen dat wat Trumpiaans is afgebroken gepoogd wordt te verlijmen. Aan de EU de schone taak daarin te doen alsof zodat zij over 6-12 jaar zelf de eigen potjes kan (op)breken. Dat geldt evenzeer om als EU allerhande - terechte - moraliteiten aangaande plichten en vermeende rechten daarbuiten, heel flink te temperen. Redt de wereld en begin in haalbaarheid bij jezelf.

Veel beeldspraak waarbij ik mij voorstel hoe de periode na de (af)scheiding er mogelijk gaat uit zien. Een EU die veel meer als totale mogenheid optreedt en daarbij in staat is om haar eigen broek op te houden. NATO wordt daarin dan de New Atlantic Treat[i]ment Organization[/i] waar groepen die daar niet in willen (passen), conform zullen worden (na)behandeld.
Ik heb sinds Trump ook het gevoel dat de VS wil breken met de EU. Ze hoeven zich dan niet meer druk te maken om mensenrechten, morele waarden en al die regels die hun plannen in de weg zitten. Dat verklaart ook zijn toenadering en bewondering voor Kim, Poetin en anderen. De volgende president zal in ieder geval zijn best moeten doen om alles weer te lijmen, maar sommige barsten kun je nu eenmaal niet meer herstellen.
  donderdag 7 mei 2026 @ 14:49:21 #107
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220736287
Gelieve geen onwelgevallige zaken meer te delen, antisemietjes! :(
  donderdag 7 mei 2026 @ 14:56:26 #108
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220736324
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doet het alles behalve.
[..]
Wat is de relevantie van een video uit 1985 voor de oorlog in Iran?
Geen idee. Wordt een blauwe, dan mag je modereren! ^O^
Er wordt hier zoveel drek over en weer gedeeld.
  donderdag 7 mei 2026 @ 14:57:07 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220736330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:56 schreef Perox het volgende:

[..]
Geen idee. Wordt een blauwe, dan mag je modereren! ^O^
Er wordt hier zoveel drek over en weer gedeeld.
Nee bedankt, dan moet ik mijn identiteit prijsgeven, dat ga ik niet doen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220736372
Het Westen gaat de handen af houden van niet-Westerse/Anti-Westerse landen.

Waarom zouden wij Westerlingen nog iets te maken willen hebben met landen, zoals de VS en Israel, die overduidelijk gedrag vertonen die volledig tegen de Westerse moraal ingaan?

Users zoals @HowardRoark mogen best heel anti-westers zijn, moeten ze zelf weten.
Maar waarom zou het Westen zoiets nog steunen?
pi_220736386
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doet het alles behalve.
[..]
Wat is de relevantie van een video uit 1985 & complottheorie voor de oorlog in Iran?
  donderdag 7 mei 2026 @ 15:43:12 #112
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220736682
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:04 schreef bianconeri het volgende:
Het Westen gaat de handen af houden van niet-Westerse/Anti-Westerse landen.

Waarom zouden wij Westerlingen nog iets te maken willen hebben met landen, zoals de VS en Israel, die overduidelijk gedrag vertonen die volledig tegen de Westerse moraal ingaan?

Users zoals @:HowardRoark mogen best heel anti-westers zijn, moeten ze zelf weten.
Maar waarom zou het Westen zoiets nog steunen?
Ik ben juist enorm pro-Westers, vandaar ook dat ik de VS en een Westerse bondgenoot zoals Israël steun en tegen het Iraanse regime ben, dat deel uitmaakt van anti-Westerse alliantie met partijen zoals China en Rusland.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220737634
Iraans antwoord:

" Top Iran Negotiator Mocks ‘Operation Trust. Me Bro’ " _O-

https://www.forbes.com/si(...)umps-peace-proposal/
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:46:54 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220737854
twitter


Shell CEO:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220738700
Is Operatie Freedom nou afgelast omdat o.a. de Saoudische "geallieerden" geen toestemming aan het VS leger wilden verlenen???!!

Dit uit angst voor Iraanse vergelding.

Het amateurisme en gestuntel kent werkelijk waar geen grenzen.

[ Bericht 11% gewijzigd door oheng op 07-05-2026 20:18:14 ]
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:32:24 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220738923
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:11 schreef oheng het volgende:
Is Operatie Freedom nou afgelast omdat o.a. de Saoudische "geallieerden" geen toestemming aan het VS leger wilden verlenen???!!

Dit uit angst voor Iraanse vergelding.

Het amateurisme en gestuntel kent werkelijk waar geen grenzen.
Is het veel meer dan de pump and dump du jour?

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220739118
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Is het veel meer dan de pump and dump du jour?

[ afbeelding ]
Ieder nadeel hep se voordeel he.
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:57:51 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220739215
Actie bij Qeshm.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220739291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:57 schreef Perrin het volgende:
Actie bij Qeshm.

[ x ]
Steve heeft er ook lucht van.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:33:31 #120
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220739586
Ook Israël is weer met frisse moed aan het bombarderen geslagen.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220739609
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:57 schreef Perrin het volgende:
Actie bij Qeshm.

[ x ]
Laatste nieuws van kanaal Steve: de Verenigde Arabische Emiraten zou erbij betrokken zijn.
De berichten komen wel vanuit Iraanse staatsmedia.
Maar, waar of niet, het kan Iran een reden/excuus geven om de V.A.E. als nieuwe actieve vijand te beschouwen... met de nodige gevolgen.

Eveneens: als het zou kloppen, dan is het, zo vermoed ik, niet iets waar de VS op zit te wachten.

(Alles onder voorbehoud.)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220739633
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:36 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Laatste nieuws van kanaal Steve: de Verenigde Arabische Emiraten zou erbij betrokken zijn.
De berichten komen wel vanuit Iraanse staatsmedia.
Maar, waar of niet, het kan Iran een reden/excuus geven om de V.A.E. als nieuwe actieve vijand te beschouwen... met de nodige gevolgen.
Dat wordt een nieuwe golfoorlog :P met steun van Rusland en China.

Eens kijken of Trump dan durft
pi_220739670
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:36 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Laatste nieuws van kanaal Steve: de Verenigde Arabische Emiraten zou erbij betrokken zijn.
De berichten komen wel vanuit Iraanse staatsmedia.
Maar, waar of niet, het kan Iran een reden/excuus geven om de V.A.E. als nieuwe actieve vijand te beschouwen... met de nodige gevolgen.

Eveneens: als het zou kloppen, dan is het, zo vermoed ik, niet iets waar de VS op zit te wachten.

(Alles onder voorbehoud.)
Het ene breaking news na het andere.

Ik zou niet meer op mn gemak zitten als ik op dat palmeneiland op Dubai zou zitten.
pi_220739675
quote:
U.S. intelligence says Iran can outlast Trump’s Hormuz blockade for months


A confidential intelligence community assessment delivered to the White House also finds that Iran retains a substantial missile and drone arsenal.

A confidential CIA analysis delivered to administration policymakers this week concludes that Iran can survive the U.S. naval blockade for at least three to four months before facing more severe economic hardship, four people familiar with the document said, a finding that appears to raise new questions about President Donald Trump’s optimism on ending the war.

The analysis by the U.S. intelligence community, whose secret assessments on Iran have often been more sober than the administration’s public statements, also found that Tehran retains significant ballistic missile capabilities despite weeks of intense U.S. and Israeli bombardment, three of the people familiar with it said.

Iran retains about 75 percent of its prewar inventories of mobile launchers and about 70 percent of its prewar stockpiles of missiles, a U.S. official said. The official said there is evidence that the regime has been able to recover and reopen almost all of its underground storage facilities, repair some damaged missiles and even assemble some new missiles that were nearly complete when the war began.

Trump painted a rosier picture in Oval Office remarks on Wednesday, saying of Iran: “Their missiles are mostly decimated, they have probably 18, 19 percent, but not a lot by comparison to what they had.”

Three current and one former U.S. official confirmed the outlines of the intelligence analysis, speaking on the condition of anonymity to discuss the sensitive matter.

Asked for comment, a senior U.S. intelligence official emphasized the blockade’s impact. “The President’s blockade is inflicting real, compounding damage — severing trade, crushing revenue, and accelerating systemic economic collapse. Iran’s military has been badly degraded, its navy destroyed, and its leaders are in hiding,” the official, who was not authorized to speak on the record, said in a statement. “What’s left is the regime’s appetite for civilian suffering — starving its own people to prolong a war it has already lost.”

Trump, Defense Secretary Pete Hegseth and other officials have consistently presented the war as an overwhelming U.S. military victory, despite Iran’s rejection of Washington’s demands that it abandon nuclear enrichment, surrender its uranium stockpiles, reopen the Strait of Hormuz and take other steps.

Trump called the blockade “unbelievable” on Wednesday. “The Navy has been incredible. The job they did … it’s like a wall of steel. Nobody goes through,” he said.

A day prior, he said Iran’s economy “is crashing,” its currency is “worthless,” and it “can’t pay” its troops.

Treasury Secretary Scott Bessent, touting the president’s sanctions regime, dubbed “Economic Fury,” noted in late April that Iran’s main oil terminal would soon reach capacity, “causing permanent damage to Iran’s oil infrastructure.”

But Iran has proved resilient, despite losing its supreme leader and many other top officials to missile strikes, as well as much of its military hardware.

One of the U.S. officials who spoke to The Washington Post said they thought Iran’s capacity to endure prolonged economic hardship is far greater than even the CIA estimate. “The leadership has gotten more radical, determined and increasingly confident they can outlast U.S. political will and sustain domestic repression to check any resistance” inside Iran, the official said. “Comparatively, you see similar regimes lasting years under sustained embargoes and airpower-only wars.”Ask The Post AIDive deeper

Since the war began Feb. 28, Iran has effectively closed the Strait of Hormuz, a vital channel for shipping oil from the Persian Gulf.Ask The Post AIDive deeper

A week after the ceasefire was reached April 7, Trump imposed a blockade on Iran, applying it to all ships entering or leaving Iranian ports. His move followed the collapse of U.S.-Iran peace talks in Pakistan. “I think Iran is in very bad shape. I think they’re pretty desperate,” he said at the time. “I don’t care if they come back [to negotiations] or not. If they don’t come back, I’m fine.”

On Sunday, Trump launched a mission he called “Project Freedom” with a goal to help commercial vessels transit the strait, including with U.S. Navy escorts, only to say Tuesday that the operation had been paused because of “Great Progress” in peace talks.

Iran’s Foreign Ministry confirmed Wednesday that it was reviewing a U.S. proposal to end the war and would relay its response via Pakistani mediators.Ask The Post AIDive deeper

Iran’s economy is reeling from the effects of the war, as well as from persistent inflation and economic mismanagement.

White House spokeswoman Anna Kelly said Iran is losing half a billion dollars daily because of the blockade. “During Operation Epic Fury, Iran was crushed militarily,” Kelly said in a statement. “Now, they are being strangled economically by Operation Economic Fury and losing $500 million per day thanks to the United States Military’s successful blockade of Iranian ports. The Iranian regime knows full well their current reality is not sustainable, and President Trump holds all the cards as negotiators work to make a deal.”

But the CIA estimate says Iran can survive the U.S. blockade for 90 to 120 days — and maybe longer — before facing more severe economic hardship, the four people familiar with it said.

Tehran is storing some of its oil aboard tanker ships that otherwise would be empty because of the blockade, one of the people said. It is also decreasing the flows in its oil fields to ensure the wells remain functional. “It’s nowhere near as dire as some have claimed,” this person said of Iran’s economic situation.

The CIA analysis might even be underestimating Iran’s economic resilience if Tehran is able to smuggle oil via overland routes. Truck and rail convoys can’t replace the volume of ships and open sea lanes but might provide an economic cushion, one of the U.S. officials said. “There’s a belief they could begin moving some oil via rail through Central Asia,” the official said.

On the matter of Iranian weapons, the confidential intelligence assessment says that Iran’s inventory of missiles and mobile launchers remains formidable.

Iran is thought to have had roughly 2,500 ballistic missiles before the war began, as well as thousands more unarmed drones. Iran has used those weapons to launch retaliatory strikes against U.S. allies in the Gulf as well as U.S. military sites across the region. A Post visual investigation found that Iranian airstrikes have damaged or destroyed at least 228 structures or pieces of equipment at U.S. military sites in the Middle East, a level of destruction far larger than what has been publicly acknowledged by the U.S. government.

The timeline for when Iran can again start producing ballistic missiles in substantial quantities has shortened, one of the U.S. officials said.

To control traffic through the Strait of Hormuz, however, the missiles matter less than the lower-cost drones, analysts inside and outside the government say. And unlike medium-range missiles that can strike, say, Israel, these drones can be built in small warehouses and easily concealable facilities, another U.S. official said.

“All it takes is one drone to hit a ship and no one will give insurance” to the oil tankers, said Danny Citrinowicz, a senior researcher at the Tel Aviv-based Institute for National Security Studies.

In early April, the U.S. intelligence community assessed that more than half of Iran’s missile launchers were still intact and that it had thousands of one-way attack drones in its arsenal, The Post and CNN reported, citing people familiar with the matter.

Citrinowicz, a former head of the Iran branch in Israeli military intelligence, said that even if the blockade lasted several months, it would not force the regime to bend to Washington’s demands. “The problem is they don’t think they need to capitulate,” he said.

In the end, he said, despite U.S.-Israeli military successes in Iran, the war’s outcome still could be strategic failure.

“What started as a war supposedly aimed at toppling the regime and dismantling its nuclear and ballistic missile capabilities,” Citrinowicz posted Wednesday on X, “may instead leave Iran’s regime stronger than before — empowered by sanctions relief, still retaining significant missile capabilities, continuing support for its proxies, and almost certainly preserving uranium enrichment on its own soil.’’
Wat een blamage.
pi_220739692
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dat wordt een nieuwe golfoorlog :P met steun van Rusland en China.

Eens kijken of Trump dan durft
28 februari was sowieso een blunder van MAGA MEGA-formaat.
Dit is geen regio die geschikt is om met militair geweld te gaan stoken. Dat heeft de (vrij recente) geschiedenis al veel te vaak uitgewezen.

Zoals ik al zei: alles onder voorbehoud alsnog. Dat doet Steve ook, maar er komen wel steeds meer bevestigende berichtgevingen bij. Echter nog niet uit, laat ons zeggen, de neutrale hoek zoals AP of Reuters.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:46:01 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220739703
twitter


And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220739708
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:44 schreef Toby56 het volgende:

[..]
28 februari was sowieso een blunder van MAGA MEGA-formaat.
Dit is geen regio die geschikt is om met militair geweld te gaan stoken. Dat heeft de (vrij recente) geschiedenis al veel te vaak uitgewezen.

Zoals ik al zei: alles onder voorbehoud alsnog. Dat doet Steve ook, maar er komen wel steeds meer bevestigende berichtgevingen bij. Echter nog niet uit, laat ons zeggen, de neutrale hoek zoals AP of Reuters.
Palantir moet ergens aan verdienen. De foutjes uit hun software waardoor 150 meisjes worden opgeblazen in een school haal je er niet zomaar uit
pi_220739744
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Palantir moet ergens aan verdienen. De foutjes uit hun software waardoor 150 meisjes worden opgeblazen in een school haal je er niet zomaar uit
Vóór 28 februari ging het ook al best goed met Palantir.
Foutjes in de software kunnen ook op andere manieren worden getraceerd en onderzocht.

Net zoals het vóór 28 februari best wel goed ging met de commerciële vaart door de Straat van Hormuz.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220740269
Er schijnt wel weer wat meer gaande te zijn (buiten de eerder genoemde explosies eerder deze avond). Explosies in meerdere steden (niet-bevestigd).
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 23:34:48 #130
8781 crew  Frutsel
pi_220740521
quote:
U.S. destroyers face second round of Iranian attacks

Washington — Two U.S. Navy destroyers transiting the Strait of Hormuz came under renewed attack on Thursday, enduring what American officials described as a fiercer and more sustained Iranian assault than the barrage the warships faced only days earlier.

The destroyers USS Truxtun and USS Mason came under an intense Iranian assault as swarms of Iranian fast-attack boats maneuvered close enough that American warships opened fire to keep them at bay, the U.S. officials told CBS News under condition of anonymity because they were not authorized to speak publicly.

Over several hours, the American warships and supporting aircraft mounted a layered defense, firing their five-inch naval guns and their close-in weapon systems known as CIWS. Small-caliber gun teams on deck also engaged the attacking boats. American Apache helicopters fired Hellfire missiles and .50-caliber machine guns as additional aircraft provided support overhead.

Iranian forces also launched drones and missiles during the confrontation, the officials said. As of publication, no casualties or damage to the ships was reported.

On Monday, CBS News first reported that the USS Truxtun and USS Mason transited the Strait of Hormuz and entered the Persian Gulf after navigating an Iranian barrage. During that engagement, Iran also launched small boats, missiles and drones against them in what officials described as a sustained barrage.

Despite the intensity of the attacks, neither U.S. vessel was struck.
  donderdag 7 mei 2026 @ 23:43:44 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220740559
Dagje of 2 geleden zei ik dat het dit keer wel anders voelde en er wel echt een deal aan zat te komen.

Ik neem bij deze die woorden weer terug. :P Ik viel blijkbaar toch weer in de Taco trap ondanks dat we het al 10 keer gezien hebben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 7 mei 2026 @ 23:45:17 #132
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220740564
Centcom:

U.S. forces intercepted unprovoked Iranian attacks and responded with self-defense strikes as U.S. Navy guided-missile destroyers transited the Strait of Hormuz to the Gulf of Oman, May 7. Iranian forces launched multiple missiles, drones and small boats as USS Truxtun (DDG 103), USS Rafael Peralta (DDG 115), and USS Mason (DDG 87) transited the international sea passage. No U.S. assets were struck. U.S. Central Command (CENTCOM) eliminated inbound threats and targeted Iranian military facilities responsible for attacking U.S. forces including missile and drone launch sites; command and control locations; and intelligence, surveillance and reconnaissance nodes. CENTCOM does not seek escalation but remains positioned and ready to protect American forces.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220740668
Oranje boven :')
twitter
  vrijdag 8 mei 2026 @ 01:24:27 #134
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_220740716
U.S. intelligence says Iran can outlast Trump’s Hormuz blockade for months
quote:
A confidential intelligence community assessment delivered to the White House also finds that Iran retains a substantial missile and drone arsenal.
OBLITERATED

:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 06:58:41 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220740999
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Centcom:

U.S. forces intercepted unprovoked Iranian attacks and responded with self-defense strikes as U.S. Navy guided-missile destroyers transited the Strait of Hormuz to the Gulf of Oman, May 7. Iranian forces launched multiple missiles, drones and small boats as USS Truxtun (DDG 103), USS Rafael Peralta (DDG 115), and USS Mason (DDG 87) transited the international sea passage. No U.S. assets were struck. U.S. Central Command (CENTCOM) eliminated inbound threats and targeted Iranian military facilities responsible for attacking U.S. forces including missile and drone launch sites; command and control locations; and intelligence, surveillance and reconnaissance nodes. CENTCOM does not seek escalation but remains positioned and ready to protect American forces.
Unprovoked!
The End Times are wild
pi_220741055
Hoe de gasopslagen van de NAM bewust leeg werden gepompt

Beetje offtopic, maar misschien ook niet helemaal ivm de oplopende energieprijzen dankzij die oorlog. Verhaal in de link over het bewust leegpompen van gasopslag. 8)7

Echt WTF is dit nu weer voor verhaal? 8)7

In wat voor wereld leven we tegenwoordig?! :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220741110
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben juist enorm pro-Westers, vandaar ook dat ik de VS en een Westerse bondgenoot zoals Israël steun en tegen het Iraanse regime ben, dat deel uitmaakt van anti-Westerse alliantie met partijen zoals China en Rusland.
Nee, dat ben je niet.

Je bent tegen heel Europa. Je bent tegen alles en iedereen die voor het in stand houden van Westerse moraal is.
Jij steunt 2 mogendheden die walgelijke misdaden plegen die haaks staan op het Westen.
pi_220741121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Valt mij wel op dat Iran heel redelijk reageerde.
De 1e keer dat de VS de regels verbrak slechts een kleine aanval van STOP.
De 2e keer pas dat de VS hetzelfde weer deed gingen ze er meer op in.

quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Centcom:

U.S. forces intercepted unprovoked Iranian attacks
Unprovoked :') |:(
pi_220741216
Snap niet dat de landen die Iran in economische gijzeling heeft het land niet een kopje kleiner maken, wat zijn er toch een hoop zachte daabse watjes op de wereld.
graag verwijderen
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:17:39 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220741380
Ja dat jij dat niet snapt is geen verrassing. Geeft niet hoor, je bent vast ergens wél goed in :*
Huilen dan.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:20:05 #142
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220741393
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:02 schreef UitStraling het volgende:
Snap niet
Zelfs iets simpels als de mazlow pyramide snap je niet.
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 08:20:43 #143
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220741399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:02 schreef UitStraling het volgende:
Snap niet dat de landen die Iran in economische gijzeling heeft het land niet een kopje kleiner maken, wat zijn er toch een hoop zachte daabse watjes op de wereld.
Dat snappen we onderhand wel ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220741476
https://m.youtube.com/shorts/QsbLika47wA

Ben benieuwd hoe lang Israëliërs zin hebben om opgeblazen te worden in hun nieuwe bufferzone. De strategie van een verlaten kale vlakte maken dichterbij de vijand is een dappere.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:35:16 #145
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_220741495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 07:57 schreef Discombobulate het volgende:
Kernwapenprogramma dus 0,0% aangetast gehoord bij Boekestijn en de Wijk na nieuwe informatie. _O-

En nog andere dingen die volkomen faal zijn.
quote:
'De oorlog tegen Iran is een groot drama voor de VS'
wo 6 mei 16:18
1 minuut

De Verenigde Staten hebben ‘Project Freedom’, dat als doel had schepen te begeleiden die vastzaten in de Straat van Hormuz, direct weer gestaakt. Volgens Rob de Wijk, directeur van het Centrum voor Strategische Studies, getuigt deze actie van zwakte aan Amerikaanse kant: “De VS kunnen geen kant meer op.”

Al verloren

Volgens defensie-expert Rob de Wijk hebben de Verenigde Staten de oorlog tegen Iran feitelijk al verloren. Hij stelt dat Washington geen effectief antwoord heeft op de asymmetrische strategie van Teheran. “Geen van de oorspronkelijke doelstellingen is bereikt”, aldus De Wijk. “Er werd ingezet op een regimewissel, maar het Iraanse regime is juist sterker geworden. De nucleaire installaties zijn niet vernietigd en de steun van Iraanse proxy's in het Midden-Oosten blijft overeind.”

Wereldwijd gezichtsverlies

De gevolgen reiken volgens hem verder dan alleen de regio. Ook wereldwijd lijden de Amerikanen grootschalig gezichtsverlies, benadrukt de expert. “De positie van Amerika is ernstig verzwakt. Het land is niet langer in staat om voldoende wapens te genereren voor een eventueel conflict rond Taiwan of Zuid-Korea. Tegelijkertijd stokt de militaire steun aan Oekraïne en zijn ook leveringen aan de Baltische staten gestaakt.”

Ook op diplomatiek vlak lijkt het gezag van Washington af te nemen. Volgens De Wijk wordt de Amerikaanse president steeds minder serieus genomen. Zo is de EU volgens hem bezig om zich af te wenden van de VS. Ook wijst hij op een recent gesprek tussen Trump en de Russische president Vladimir Putin. “Waar dergelijke contacten normaal gesproken onmiddellijk leiden tot diplomatieke bewegingen, bleef het deze keer opvallend stil.”
https://www.nporadio1.nl/(...)oot-drama-voor-de-vs

Boft Trump even. Die houdt van drama namelijk
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:41:00 #146
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220741568
Voor onze hele speciale fokkertjes die nog steeds geloven in de grote oranje leider, een kleine samenvatting van de eerste 60 dagen

De “Iran-oorlog” dag voor dag

Dag 1 - “We totally control the situation.”
Dag 2 - “Iran will not dare retaliate.”
Dag 3 - “This was a perfect operation.”
Dag 4 - “Nobody has ever seen power like this.”
Dag 5 - “We completely obliterated their capabilities.”
Dag 6 - “Frankly, the media owes me an apology.”
Dag 7 - “They called me. They want peace badly.”
Dag 8 - “I know more about Iran than the experts.”
Dag 9 - “The fake news said this would be hard.”
Dag 10 - “We are winning at levels never seen before.”
Dag 11 - “Our military is stronger than ever.”
Dag 12 - “I gave Iran a chance. They blew it.”
Dag 13 - “Very unfair attacks against our beautiful ships.”
Dag 14 - “The Strait is totally secure.”
Dag 15 - “Maybe not 100% secure. But mostly secure.”
Dag 16 - “Nobody protects shipping better than me.”
Dag 17 - “Oil prices are actually good for America.”
Dag 18 - “This would never have happened under my administration.”
Pers - “You are the president.” Trump - “That’s what I said.”

Dag 19 - “We have Iran exactly where we want them.”
Dag 20 - “Iran made a very big mistake. HUGE.”
Dag 21 - “We could end this in one day.”
Dag 22 - “But we want peace.”
Dag 23 - “Although we’re fully prepared for total victory.”
Dag 24 - “Our enemies are shocked by our success.”
Dag 25 - “The ratings on this conflict are unbelievable.”
Dag 26 - “The generals came to me and said: ‘Sir, brilliant.’”
Dag 27 - “Nobody understands strategy like I do.”
Dag 28 - “We destroyed targets nobody even knew existed.”
Dag 29 - “Some people are calling this historic.”
Dag 30 - “I don’t want regime change.”
Dag 31 - “Maybe a little regime change.”
Dag 32 - “Actually that’s up to the Iranian people.”
Dag 33 - “We’re closer to peace than ever before.”
Dag 34 - “The ceasefire is going very well.”
Dag 35 - “They violated the ceasefire immediately.”
Dag 36 - “But that shows they respect us.”
Dag 37 - “The fake news won’t report our victories.”
Dag 38 - “Gas prices would be zero without Iran.”
Dag 39 - “Europe should really pay us for this.”
Dag 40 - “We rebuilt the military. Obama destroyed it.”
Dag 41 - “Nobody thought we could do this.”
Dag 42 - “I alone had the courage.”
Dag 43 - “We may have already achieved total victory.”
Dag 44 - “Or maybe we’re just getting started.”
Dag 45 - “This could last weeks.”
Dag 46 - “Or hours.”
Dag 47 - “People are saying I deserve the Nobel Prize.”
Dag 48 - “The media wants World War III.”
Dag 49 - “I’m the peace president.”
Dag 50 - “We have the strongest ships, strongest pilots, strongest everything.”
Dag 51 - “No president has ever done what I’ve done.”
Dag 52 - “I saved the Middle East.”
Dag 53 - “Frankly, Iran should thank me.”
Dag 54 - “We hit them harder than anybody thought possible.”
Dag 55 - “And we showed tremendous restraint.”
Dag 56 - “Many smart people are calling this genius.”
Dag 57 - “The situation is fully under control.”
Dag 58 - “Why would anybody think it’s not under control?”
Dag 59 - “I inherited this mess.”
Dag 60 - “We had total victory from day one.”

[ Bericht 0% gewijzigd door mcmlxiv op 08-05-2026 08:46:48 ]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:54:56 #147
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220741663
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:41 schreef mcmlxiv het volgende:
Voor onze hele speciale fokkertjes die nog steeds geloven in de grote oranje leider, een kleine samenvatting van de eerste 60 dagen

De “Iran-oorlog” dag voor dag

Dag 1 - “We totally control the situation.”
Dag 2 - “Iran will not dare retaliate.”
Dag 3 - “This was a perfect operation.”
Dag 4 - “Nobody has ever seen power like this.”
Dag 5 - “We completely obliterated their capabilities.”
Dag 6 - “Frankly, the media owes me an apology.”
Dag 7 - “They called me. They want peace badly.”
Dag 8 - “I know more about Iran than the experts.”
Dag 9 - “The fake news said this would be hard.”
Dag 10 - “We are winning at levels never seen before.”
Dag 11 - “Our military is stronger than ever.”
Dag 12 - “I gave Iran a chance. They blew it.”
Dag 13 - “Very unfair attacks against our beautiful ships.”
Dag 14 - “The Strait is totally secure.”
Dag 15 - “Maybe not 100% secure. But mostly secure.”
Dag 16 - “Nobody protects shipping better than me.”
Dag 17 - “Oil prices are actually good for America.”
Dag 18 - “This would never have happened under my administration.”
Pers - “You are the president.” Trump - “That’s what I said.”

Dag 19 - “We have Iran exactly where we want them.”
Dag 20 - “Iran made a very big mistake. HUGE.”
Dag 21 - “We could end this in one day.”
Dag 22 - “But we want peace.”
Dag 23 - “Although we’re fully prepared for total victory.”
Dag 24 - “Our enemies are shocked by our success.”
Dag 25 - “The ratings on this conflict are unbelievable.”
Dag 26 - “The generals came to me and said: ‘Sir, brilliant.’”
Dag 27 - “Nobody understands strategy like I do.”
Dag 28 - “We destroyed targets nobody even knew existed.”
Dag 29 - “Some people are calling this historic.”
Dag 30 - “I don’t want regime change.”
Dag 31 - “Maybe a little regime change.”
Dag 32 - “Actually that’s up to the Iranian people.”
Dag 33 - “We’re closer to peace than ever before.”
Dag 34 - “The ceasefire is going very well.”
Dag 35 - “They violated the ceasefire immediately.”
Dag 36 - “But that shows they respect us.”
Dag 37 - “The fake news won’t report our victories.”
Dag 38 - “Gas prices would be zero without Iran.”
Dag 39 - “Europe should really pay us for this.”
Dag 40 - “We rebuilt the military. Obama destroyed it.”
Dag 41 - “Nobody thought we could do this.”
Dag 42 - “I alone had the courage.”
Dag 43 - “We may have already achieved total victory.”
Dag 44 - “Or maybe we’re just getting started.”
Dag 45 - “This could last weeks.”
Dag 46 - “Or hours.”
Dag 47 - “People are saying I deserve the Nobel Prize.”
Dag 48 - “The media wants World War III.”
Dag 49 - “I’m the peace president.”
Dag 50 - “We have the strongest ships, strongest pilots, strongest everything.”
Dag 51 - “No president has ever done what I’ve done.”
Dag 52 - “I saved the Middle East.”
Dag 53 - “Frankly, Iran should thank me.”
Dag 54 - “We hit them harder than anybody thought possible.”
Dag 55 - “And we showed tremendous restraint.”
Dag 56 - “Many smart people are calling this genius.”
Dag 57 - “The situation is fully under control.”
Dag 58 - “Why would anybody think it’s not under control?”
Dag 59 - “I inherited this mess.”
Dag 60 - “We had total victory from day one.”
Huilen dan.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:56:55 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220741666
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het is meer:


twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220741714
"The people that were trying to hurt our great warships are nog longer among us"
graag verwijderen
  vrijdag 8 mei 2026 @ 09:32:34 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220741879
Ja, fantastisch. Maar varen de bootjes alweer?
Huilen dan.
pi_220741916
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 09:32 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, fantastisch. Maar varen de bootjes alweer?
Laat die maar mooi liggen, op naar groene energie, zijn we ook niet meer afhankelijk van die heerlijke regio.
graag verwijderen
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 09:43:14 #152
8781 crew  Frutsel
pi_220741938
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:41 schreef mcmlxiv het volgende:
Voor onze hele speciale fokkertjes die nog steeds geloven in de grote oranje leider, een kleine samenvatting van de eerste 60 dagen
:D :D

Je vergeet de belangrijkste

We will just might bomb again, just for fun
pi_220742012
Geen olie meer uit het Midden Oosten, de Joden hebben daar geen last van en zullen als Gods kinderen heersen in de regio.
graag verwijderen
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:01:30 #154
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220742053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:02 schreef UitStraling het volgende:
Snap niet dat de landen die Iran in economische gijzeling heeft het land niet een kopje kleiner maken, wat zijn er toch een hoop zachte daabse watjes op de wereld.
Dus we moeten VS even een kopje kleiner maken omdat ze ons in deze shitzooi hebben getrokken? En dan specifiek Trump omdat hij Obama's atoomdeal met Iran heeft opgeblazen. En nu diezelfde deal waarschijnlijk op tafel legt.
pi_220742305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dus we moeten VS even een kopje kleiner maken omdat ze ons in deze shitzooi hebben getrokken? En dan specifiek Trump omdat hij Obama's atoomdeal met Iran heeft opgeblazen. En nu diezelfde deal waarschijnlijk op tafel legt.
Die deal was natuurlijk zowat een vrijbrief om elke Jood in het Midden-Oosten over de kling te jagen, gaan we niet doen.
graag verwijderen
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:25:40 #156
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220742352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:21 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die deal was natuurlijk zowat een vrijbrief om elke Jood in het Midden-Oosten over de kling te jagen, gaan we niet doen.
Dus Trump wil elk Jood over de kling jagen? Aangezien hij dus delen van Obama-deal wil hergebruiken?
pi_220742378
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dus Trump wil elk Jood over de kling jagen? Aangezien hij dus delen van Obama-deal wil hergebruiken?
Heb jij Trump ergens getatoeëerd staan of zo?

De tering wat een obsessie met die man :')
graag verwijderen
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:31:05 #158
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220742394
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Heb jij Trump ergens getatoeëerd staan of zo?

De tering wat een obsessie met die man :')
Leven wij in een parallelle werkelijkheid? Trump is toch degene die met Israel Iran heeft aangevallen? Trump is toch degene die atoomdeal van Obama heeft opgezegd? En daar nu enigszins op terug moet komen?

Ik vraag me gewoon af waar jij de vooruitgang ziet ten opzichte van atoomdeal onder Obama tegenover wat de situatie nu is. Ik zie die niet namelijk.
  Redactie Sport vrijdag 8 mei 2026 @ 10:31:15 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220742395
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dus Trump wil elk Jood over de kling jagen? Aangezien hij dus delen van Obama-deal wil hergebruiken?
Waarom doe je hier moeite voor? Laat gaan joh
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:32:45 #160
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220742415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Waarom doe je hier moeite voor? Laat gaan joh
Ik ga mn badkamer wel schoonmaken dan. Dat is dan tenminste nuttig
pi_220742494
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Heb jij Trump ergens getatoeëerd staan of zo?

De tering wat een obsessie met die man :')
Trump is de oorlog gestart, but don't mention Trump :')
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220742932
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ga mn badkamer wel schoonmaken dan. Dat is dan tenminste nuttig
Wat heb je aan dan :9
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:30:35 #163
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220742962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:25 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Wat heb je aan dan :9
  vrijdag 8 mei 2026 @ 15:37:40 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220744623
Iran is nog steeds het voorstel aan het bestuderen. Duurt wel lang voor 1 pagina :+

Iets zeg me dat men gewoon tijd aan het rekken is.

De VS wil vandaag een reactie.. (anders? Tsja geen idee. Bommen of meer taco's)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220744812
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 15:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iran is nog steeds het voorstel aan het bestuderen. Duurt wel lang voor 1 pagina :+

Iets zeg me dat men gewoon tijd aan het rekken is.

De VS wil vandaag een reactie.. (anders? Tsja geen idee. Bommen of meer taco's)
Ik denk zelfs dat Trump stiekem diep respect heeft voor Iran, omdat ze voor niemand buigen. Hij adoreert immers hardliners.

Wat krijg je dan? Niemand gaat toegeven, dus ontstaat er een stalemate. Met enige nuance: Iran heeft iets meer tijd dan Trump, want die vechten voor hun voortbestaan.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:55:04 #166
88831 Shreyas
De beste
pi_220745459
Het vervelende is dat deze strijd te veel een Trump vs Iran battle is geworden, waarbij de rest van de wereld, met name Europa een dusdanig grote aversie tegen Trump heeft, dat ze het wel grappig vinden dat Iran die straat van Hormuz kan openen en sluiten.

Er is onvoldoende oog voor het grote gevaar dat hierin schuilt. De grote landen in de wereld zijn namelijk afhankelijk geworden van een radicaal en extremistisch islamitisch bolwerk. Een land dat vrouwen en anders geaarden structureel onderdrukt, minacht en beledigd.

Europa zal zo snel mogelijk totaal niet meer afhankelijk moeten zijn van de straat van Hormuz, maakt niet uit of dat 2 jaar, 3 jaar of 10 jaar duurt. Daarna moet Iran zo snel mogelijk ontmanteld worden.

Het is jammer dat hier de pijlen steeds op Trump worden gericht, hij is een passant en bij de volgende verkiezingen is hij sowieso weg.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220745578
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:55 schreef Shreyas het volgende:
Het vervelende is dat deze strijd te veel een Trump vs Iran battle is geworden, waarbij de rest van de wereld, met name Europa een dusdanig grote aversie tegen Trump heeft, dat ze het wel grappig vinden dat Iran die straat van Hormuz kan openen en sluiten.

Er is onvoldoende oog voor het grote gevaar dat hierin schuilt. De grote landen in de wereld zijn namelijk afhankelijk geworden van een radicaal en extremistisch islamitisch bolwerk. Een land dat vrouwen en anders geaarden structureel onderdrukt, minacht en beledigd.

Europa zal zo snel mogelijk totaal niet meer afhankelijk moeten zijn van de straat van Hormuz, maakt niet uit of dat 2 jaar, 3 jaar of 10 jaar duurt. Daarna moet Iran zo snel mogelijk ontmanteld worden.

Het is jammer dat hier de pijlen steeds op Trump worden gericht, hij is een passant en bij de volgende verkiezingen is hij sowieso weg.
Trump is deze oorlog begonnen.

Logisch dat het Trump vs Iran is.

En Iran heeft Trump bij zijn balletjes.


Niemand vindt het grappig dat Iran de straat van Hormûz kan sluiten.

De tragikomedie is dat Trump dit niet had voorzien en nu de hele wereld meetrekt in zijn shitzooi.

De straat van Hormûz was nooit dicht geweest als Trump Iran niet had aangevallen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220745595
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:55 schreef Shreyas het volgende:
Het vervelende is dat deze strijd te veel een Trump vs Iran battle is geworden, waarbij de rest van de wereld, met name Europa een dusdanig grote aversie tegen Trump heeft, dat ze het wel grappig vinden dat Iran die straat van Hormuz kan openen en sluiten.

Er is onvoldoende oog voor het grote gevaar dat hierin schuilt. De grote landen in de wereld zijn namelijk afhankelijk geworden van een radicaal en extremistisch islamitisch bolwerk. Een land dat vrouwen en anders geaarden structureel onderdrukt, minacht en beledigd.

Europa zal zo snel mogelijk totaal niet meer afhankelijk moeten zijn van de straat van Hormuz, maakt niet uit of dat 2 jaar, 3 jaar of 10 jaar duurt. Daarna moet Iran zo snel mogelijk ontmanteld worden.

Het is jammer dat hier de pijlen steeds op Trump worden gericht, hij is een passant en bij de volgende verkiezingen is hij sowieso weg.
Trump zoekt letterlijk met iedereen ruzie. Vind je het dan gek dat bijna de hele wereld een beetje klaar met hem is? Het is niet zozeer dat iedereen voor Iran is, maar dat men Trump graag op zijn bek ziet gaan.

Iran vormt totaal geen gevaar voor Europa of de VS. Het enige land dat ze willen wegvagen is Israël, maar dat gevoel is wederzijds. Netanyahu zei dertig jaar geleden al dat zijn natte droom was om Iran van de wereldkaart te vegen.

Hoe stel jij je eigenlijk voor dat je Iran even zou ‘ontmantelen’?

Trump is inderdaad een passant, maar wel eentje die de wereld richting de afgrond duwt met zijn zinloze oorlog.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:03:09 #169
88831 Shreyas
De beste
pi_220745842
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump is deze oorlog begonnen.
Klopt, dat weten we. De vraag is hoe nu verder.
quote:
Logisch dat het Trump vs Iran is.
Nee niet logisch, de hele wereld heeft er last van dat Iran de straat van Hormuz dicht houdt.

quote:
En Iran heeft Trump bij zijn balletjes.
Nee, dit is groter dan alleen Trump. Ook China, Japan, Zuid-Korea, Europa, Brazilië, India, Australië, Canada, Mexico, etc. hebben hier last van.

quote:
Niemand vindt het grappig dat Iran de straat van Hormûz kan sluiten.

De tragikomedie is dat Trump dit niet had voorzien en nu de hele wereld meetrekt in zijn shitzooi.

De straat van Hormûz was nooit dicht geweest als Trump Iran niet had aangevallen.
Klopt allemaal. Het is de schuld van Trump. Dat weten we nu wel. Wat heeft het voor nut omdat twintig keer te zeggen? Door Trump weet Iran dat ze de wereld hun in greep hebben met het sluiten van de straat van Hormuz.

Hoe gaat de rest van de wereld, die enorm lijdt onder deze potentiële Iraanse chantage, mee om.
Dat is de vraag die centraal staat. Want Iran kan nu wekelijks de meest achterlijke eisen gaan stellen en de straat van Hormuz sluiten als die niet worden ingewilligd. Nogmaals, daar heeft de hele wereld (niet alleen Trump) last van.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:08:19 #170
88831 Shreyas
De beste
pi_220745877
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Trump zoekt letterlijk met iedereen ruzie. Vind je het dan gek dat bijna de hele wereld een beetje klaar met hem is? Het is niet zozeer dat iedereen voor Iran is, maar dat men Trump graag op zijn bek ziet gaan.
Ok dat is nu gebeurd. En nu? Hoe nu verder dan?

quote:
Iran vormt totaal geen gevaar voor Europa of de VS.
Doet dat er toe? Er worden dagelijks vrouwen, homo's, lesbiennes, transgenders, andersgelovigen onderdrukt, mishandeld, beledigd, geminacht, vermoord, dat vind je verder prima? Omdat het toch een far-from-your-bed show is en geen gevaar vormt voor Europa en de VS?

quote:
Het enige land dat ze willen wegvagen is Israël, maar dat gevoel is wederzijds. Netanyahu zei dertig jaar geleden al dat zijn natte droom was om Iran van de wereldkaart te vegen.

Hoe stel jij je eigenlijk voor dat je Iran even zou ‘ontmantelen’?
Iran red het nog geen drie weken als de hele wereld (inclusief China, Japan en Zuid-Korea) zich tegen hun keert.

Het jammere is dat een aantal Aziatische landen waaronder China en India graag een einde willen van de westerse hegemonie en nu een land als Iran (waar ze niets mee hebben, zeker niet met die religie) het hand boven het hoofd houden.

Dus dat snap ik. Maar Europa schiet met zijn anti-Amerikaanse houding ook zichzelf in de voet.

Geopolitiek gezien moet Europa zich aansluiten bij de VS. Simpelweg omdat alternatieven als China, India, Rusland en de Arabische wereld, vele malen slechter zijn en niet passen bij de vrijheden die wij zijn gewend.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220745919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:08 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ok dat is nu gebeurd. En nu? Hoe nu verder dan?
[..]
Doet dat er toe? Er worden dagelijks vrouwen, homo's, lesbiennes, transgenders, andersgelovigen onderdrukt, mishandeld, beledigd, geminacht, vermoord, dat vind je verder prima? Omdat het toch een far-from-your-bed show is en geen gevaar vormt voor Europa en de VS?
[..]
Iran red het nog geen drie weken als de hele wereld (inclusief China, Japan en Zuid-Korea) zich tegen hun keert.

Het jammere is dat een aantal Aziatische landen waaronder China en India graag een einde willen van de westerse hegemonie en nu een land als Iran (waar ze niets mee hebben, zeker niet met die religie) het hand boven het hoofd houden.

Dus dat snap ik. Maar Europa schiet met zijn anti-Amerikaanse houding ook zichzelf in de voet.

Geopolitiek gezien moet Europa zich aansluiten bij de VS. Simpelweg omdat alternatieven als China, India, Rusland en de Arabische wereld, vele malen slechter zijn en niet passen bij de vrijheden die wij zijn gewend.
Het is heel triest wat er gebeurt in Iran, maar moet je alles op alles zetten om de bevolking te redden ook al is er geen direct gevaar voor ons? Met de straat van Hormuz als consequentie zeg ik nee.

De reden is dat er heel veel landen een onderdrukkend regime hebben. We kunnen niet iedereen redden. Bovendien is dat in het verleden vaak geprobeerd in het midden-oosten en het is nog nergens gelukt.
pi_220745958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:03 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Klopt, dat weten we. De vraag is hoe nu verder.
[..]
Nee niet logisch, de hele wereld heeft er last van dat Iran de straat van Hormuz dicht houdt.
[..]
Dankzij Trump.

quote:
Nee, dit is groter dan alleen Trump. Ook China, Japan, Zuid-Korea, Europa, Brazilië, India, Australië, Canada, Mexico, etc. hebben hier last van.
[..]
Klopt allemaal. Het is de schuld van Trump. Dat weten we nu wel. Wat heeft het voor nut omdat twintig keer te zeggen? Door Trump weet Iran dat ze de wereld hun in greep hebben met het sluiten van de straat van Hormuz.

Hoe gaat de rest van de wereld, die enorm lijdt onder deze potentiële Iraanse chantage, mee om.
Dat is de vraag die centraal staat. Want Iran kan nu wekelijks de meest achterlijke eisen gaan stellen en de straat van Hormuz sluiten als die niet worden ingewilligd. Nogmaals, daar heeft de hele wereld (niet alleen Trump) last van.
Trump moet gewoon met een oplossing komen.

En de economische schade die hij heeft aangericht vergoeden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:20:53 #173
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220745980
Ik begrijp dat we moeten gaan samenwerken met de man die elk kwartier een nieuwe stupiditeit bedenkt? Dat we onze militairen in gevaar moeten brengen om de deceptie van deze amateuristische aanval nog groter te maken?

Het is uiterst eenvoudig, er is geen VS om bij aan te sluiten. Er valt niet samen te werken wanneer er geen doel, geen plan en geen competentie aanwezig is. Zinloos rondjes roeien zonder te weten of er dit kwartier nou een bestand of niet is, zonder te weten of dat speedbootje nou aangevallen moet worden of dadels komt brengen.

Ook een coalitie kan deze oorlog niet winnen zonder grondtroepen, zonder bezetting van minimaal de kuststreek.
pi_220746162
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:08 schreef Shreyas het volgende:

quote:
Ok dat is nu gebeurd. En nu? Hoe nu verder dan?
Aan Trump laten zien dat wat hij doet fout is? Zomaar een idee hoor, maar gewoon de blokkade weghalen, je terugtrekken en de zeestraat is weer open. Precies wat Iran al had voorgesteld, maar Trump’s ego staat in de weg en de rest van de wereld mag het uitzoeken.

quote:
Doet dat er toe? Er worden dagelijks vrouwen, homo's, lesbiennes, transgenders, andersgelovigen onderdrukt, mishandeld, beledigd, geminacht, vermoord, dat vind je verder prima? Omdat het toch een far-from-your-bed show is en geen gevaar vormt voor Europa en de VS?
Tuurlijk jongen, dáár zal het wel om draaien. Niet te veel Fox News kijken. Bibi probeert al meer dan dertig jaar een Amerikaanse president te vinden die dom genoeg is om Iran weg te vagen en met Trump heeft hij er eindelijk eentje gevonden. De onzin over kernwapens, democratie brengen of de bevolking “bevrijden” zijn allemaal drogredenen.
Bibi wil simpelweg over de hele regio heersen en Trump dacht even een soort Venezualaatje te doen. Niets meer en niets minder.

quote:
Iran red het nog geen drie weken als de hele wereld (inclusief China, Japan en Zuid-Korea) zich tegen hun keert.

Het jammere is dat een aantal Aziatische landen waaronder China en India graag een einde willen van de westerse hegemonie en nu een land als Iran (waar ze niets mee hebben, zeker niet met die religie) het hand boven het hoofd houden.

Dus dat snap ik. Maar Europa schiet met zijn anti-Amerikaanse houding ook zichzelf in de voet.

Geopolitiek gezien moet Europa zich aansluiten bij de VS. Simpelweg omdat alternatieven als China, India, Rusland en de Arabische wereld, vele malen slechter zijn en niet passen bij de vrijheden die wij zijn gewend.
Ik denk eerder dat de VS en Israël zich door deze oorlog aan het isoleren zijn van de rest van de wereld dan Iran.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 21:58:52 #175
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220747066
Frankrijk herpositioneert de Charles de Gaulle.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 22:33:25 #176
88831 Shreyas
De beste
pi_220747231
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dankzij Trump.
[..]
Trump moet gewoon met een oplossing komen.

En de economische schade die hij heeft aangericht vergoeden.
Iran is verantwoordelijk voor het sluiten van de straat van Hormuz, Iran moet deze schade dus vergoeden. Als Iran een probleem heeft met Trump, moeten ze het op zo een manier oplossen dat alleen Trump/VS er last van heeft.

Door hun acties heeft de hele wereld er last van. Dit terwijl Trump enkel Iran aanviel en daar had in eerste instantie geen enkel ander land last van. Ze doen dit dus bewust, want daarmee hopen ze dat de hele wereld Trump als schuldige aanwijst. Kennelijk trap jij daar in. Een deel van Europa ook trouwens.

Als ik ruzie hem met mijn buurman en geef hem een mep en hij sluit als reactie de elektriciteit af van mijn hele woonwijk, is dat dan ook allemaal mijn schuld? Of moet de wijk dan niet even bij mijn buurman langs om te vragen waar hij mee bezig is?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 22:55:04 #177
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220747349
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Iran is verantwoordelijk voor het sluiten van de straat van Hormuz, Iran moet deze schade dus vergoeden. Als Iran een probleem heeft met Trump, moeten ze het op zo een manier oplossen dat alleen Trump/VS er last van heeft.

Door hun acties heeft de hele wereld er last van. Dit terwijl Trump enkel Iran aanviel en daar had in eerste instantie geen enkel ander land last van. Ze doen dit dus bewust, want daarmee hopen ze dat de hele wereld Trump als schuldige aanwijst. Kennelijk trap jij daar in. Een deel van Europa ook trouwens.

Als ik ruzie hem met mijn buurman en geef hem een mep en hij sluit als reactie de elektriciteit af van mijn hele woonwijk, is dat dan ook allemaal mijn schuld? Of moet de wijk dan niet even bij mijn buurman langs om te vragen waar hij mee bezig is?
Heerlijk, naïef simplisme.

Dat Iran de straat zou gaan gebruiken als drukmiddel wist iedereen al sinds de jaren 80. Alleen Donald blijkbaar niet.

Geen rekening houden met de militaire mogelijkheden van je tegenstander, amateuristisch gekloot maken trump inderdaad de hoofdschuldige.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:11:46 #178
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220747417
Sluit dit topic maar. Het is vrede.



Best war evah.

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116538300884526018
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:14:27 #179
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220747424
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:55 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Heerlijk, naïef simplisme.

Dat Iran de straat zou gaan gebruiken als drukmiddel wist iedereen al sinds de jaren 80. Alleen Donald blijkbaar niet.

Geen rekening houden met de militaire mogelijkheden van je tegenstander, amateuristisch gekloot maken trump inderdaad de hoofdschuldige.
Dus als Iran bewust olie- en scheepvaartroutes gebruikt als drukmiddel, ligt dat alsnog vooral aan Trump? Wel mooie creatieve causaliteit.
Please consider the environment before printing this post
pi_220747447
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Iran is verantwoordelijk voor het sluiten van de straat van Hormuz, Iran moet deze schade dus vergoeden. Als Iran een probleem heeft met Trump, moeten ze het op zo een manier oplossen dat alleen Trump/VS er last van heeft.

Door hun acties heeft de hele wereld er last van. Dit terwijl Trump enkel Iran aanviel en daar had in eerste instantie geen enkel ander land last van. Ze doen dit dus bewust, want daarmee hopen ze dat de hele wereld Trump als schuldige aanwijst. Kennelijk trap jij daar in. Een deel van Europa ook trouwens.

Als ik ruzie hem met mijn buurman en geef hem een mep en hij sluit als reactie de elektriciteit af van mijn hele woonwijk, is dat dan ook allemaal mijn schuld? Of moet de wijk dan niet even bij mijn buurman langs om te vragen waar hij mee bezig is?
De enige manier waarop Iran kan terugslaan naar de VS is door de straat van Hormûz te sluiten.

Trump had kunnen weten dat dit de consequentie zou zijn van het aanvallen van Iran in een poging het regime te verwijderen.
En daar niet op geanticipeerd.

Ergo: Trump krijgt de blaam.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220747458
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:08 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ok dat is nu gebeurd. En nu? Hoe nu verder dan?
[..]
Doet dat er toe? Er worden dagelijks vrouwen, homo's, lesbiennes, transgenders, andersgelovigen onderdrukt, mishandeld, beledigd, geminacht, vermoord, dat vind je verder prima? Omdat het toch een far-from-your-bed show is en geen gevaar vormt voor Europa en de VS?
Boeien jou die groepen wat. Die worden in Amerika ook onderdrukt mishandeld en beledigd. Ook niet alsof deze oorlog die groepen helpt om fijner te kunnen leven in Iran. Als dat het doel is zou juist Iran wat meer naar het westen toe laten bewegen meer helpen.

quote:
Iran red het nog geen drie weken als de hele wereld (inclusief China, Japan en Zuid-Korea) zich tegen hun keert.
Dat zal wel meevallen maar waarom zou de hele wereld dat doen? Bij Israel of Rusland lukken boycotts ook niet en die landen zijn nog wel heel wat tandjes kwaadaardiger dan Iran.

quote:
Het jammere is dat een aantal Aziatische landen waaronder China en India graag een einde willen van de westerse hegemonie en nu een land als Iran (waar ze niets mee hebben, zeker niet met die religie) het hand boven het hoofd houden.
Ja dat is nogal logisch he. Iran brengt Amerika nogal wat schade toe zonder dat India of China er een vinger voor hoeft uit te steken verder.

quote:
Dus dat snap ik. Maar Europa schiet met zijn anti-Amerikaanse houding ook zichzelf in de voet.
Nee Europa schiet zich met zijn pro-Amerikaanse houding in de voet. We zouden gewoon moeten onderhandelen met Iran dat wat ons betreft we ze helpen een kernwapen ontwikkelen in ruil voor goedkope olie.

quote:
Geopolitiek gezien moet Europa zich aansluiten bij de VS. Simpelweg omdat alternatieven als China, India, Rusland en de Arabische wereld, vele malen slechter zijn en niet passen bij de vrijheden die wij zijn gewend.
Nee geopolitiek gezien moet Europa op eigen benen gaan staan en China en Amerika tegen elkaar uitspelen.
Als we dan een bondgenoot willen is China een stuk logischer, dat is een land in opkomst in plaats van een in verval. China is veel stabieler en zeker niet onbetrouwbaarder dan Amerika.
Daarbij is wel duidelijk dat ons bondgenoodschap met Amerika helemaal geen bondgenoodschap is. Wij zijn hun vazallen. Amerika doet wat het wil en wij moeten braaf ja knikken en hun regels volgen.
Bijvoorbeeld tijdens de Irak oorlog probeerde Amerika ons nog te overtuigen dat er echt wapens waren hoor. Nu bij Iran doen ze niet eens meer de moeite om een plausibel verhaal te hebben.
Amerika past ook niet bij vrijheden die we gewend zijn, hoeveel mensen gaan er daar per jaar failliet omdat ze hun ziektekosten niet kunnen betalen? Een stuk of 100.000? Er zitten daar meer mensen in de gevangenis per capita dan in China? :')
pi_220747476
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:14 schreef damsco het volgende:

[..]
Dus als Iran bewust olie- en scheepvaartroutes gebruikt als drukmiddel, ligt dat alsnog vooral aan Trump? Wel mooie creatieve causaliteit.
Aan wie ligt het dan volgens jou dat Israel en Amerika, Iran aanvallen?

Voor de aanval gebruikte Iran die routes niet als drukmiddel. Gezien er uitgesproken is dat het hele regime en de hele beschaving daar kapot zouden moeten kan je natuurlijk moeilijk verwachten dat Iran zich meteen overgeeft.

Typisch ook dat als Israel blokkades opwerpt dat nooit een probleem is of waarom komen die flotillas ook alweer niet aan? Bijzonder hoe er telkens zo met twee maten gemeten wordt.
pi_220747583
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Aan wie ligt het dan volgens jou dat Israel en Amerika, Iran aanvallen?

Voor de aanval gebruikte Iran die routes niet als drukmiddel. Gezien er uitgesproken is dat het hele regime en de hele beschaving daar kapot zouden moeten kan je natuurlijk moeilijk verwachten dat Iran zich meteen overgeeft.

Typisch ook dat als Israel blokkades opwerpt dat nooit een probleem is of waarom komen die flotillas ook alweer niet aan? Bijzonder hoe er telkens zo met twee maten gemeten wordt.
Je vergelijkt het stoppen van gekke Greta met het blokkeren van de belangrijkste doorvoerroute van olie. Ben je serieus?
Let's try to keep it light and gay
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:46:20 #184
88831 Shreyas
De beste
pi_220747586
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:55 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Heerlijk, naïef simplisme.

Dat Iran de straat zou gaan gebruiken als drukmiddel wist iedereen al sinds de jaren 80. Alleen Donald blijkbaar niet.

Waarom doet dat er toe dat iedereen dat al wist? Dat is totaal niet relevant.

Iedereen inclusief Hamas wist dat Israël zou huishouden in Gaza als ze zo een dergelijke terreuraanval zouden plegen als op 7 oktober 2023. Is Israël dan nu niet schuldig aan het vermoorden van 80000 Gazanen omdat iedereen toch al wist dat dat ging gebeuren sinds de jaren 80? Is Hamas hier nu de hoofdschuldige?

quote:
Geen rekening houden met de militaire mogelijkheden van je tegenstander, amateuristisch gekloot maken trump inderdaad de hoofdschuldige.
Het gaat niet om Trump.

Heel Europa + Azië heeft hier last van. Degene die de last nu veroorzaakt voor de halve wereld is Iran. Zoals ik al aangaf:

- Aandringen op een deal, zodat we weer even verder kunnen
- Totaal niet meer afhankelijk zijn van straat van Hormuz, mag best tien jaar duren
- Daarna Iran ontmantelen en bevrijden
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220747602
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Waarom doet dat er toe dat iedereen dat al wist? Dat is totaal niet relevant.

Iedereen inclusief Hamas wist dat Israël zou huishouden in Gaza als ze zo een dergelijke terreuraanval zouden plegen als op 7 oktober 2023. Is Israël dan nu niet schuldig aan het vermoorden van 80000 Gazanen omdat iedereen toch al wist dat dat ging gebeuren sinds de jaren 80? Is Hamas hier nu de hoofdschuldige?
[..]
Het gaat niet om Trump.

Heel Europa + Azië heeft hier last van. Degene die de last nu veroorzaakt voor de halve wereld is Iran. Zoals ik al aangaf:

- Aandringen op een deal, zodat we weer even verder kunnen
- Totaal niet meer afhankelijk zijn van straat van Hormuz, mag best tien jaar duren
- Daarna Iran ontmantelen en bevrijden
Klopt, Hamas is schuldig aan de reactie van Israël op 7 oktober.
Hamas had kunnen weten dat Israël op de hardst mogelijke manier zou terugslaan.

Willens en wetens heeft Hamas toch aangevallen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:53:08 #186
88831 Shreyas
De beste
pi_220747608
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, Hamas is schuldig aan de reactie van Israël op 7 oktober.
Hamas had kunnen weten dat Israël op de hardst mogelijke manier zou terugslaan.

Willens en wetens heeft Hamas toch aangevallen.
Ik denk dat weinig mensen buiten de PVV er ook zo over denken.

Maar goed, dan is degene die de eerste actie pleegt de hoofdschuldige aan alles wat daarna plaatsvindt?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220747615
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Waarom doet dat er toe dat iedereen dat al wist? Dat is totaal niet relevant.

Iedereen inclusief Hamas wist dat Israël zou huishouden in Gaza als ze zo een dergelijke terreuraanval zouden plegen als op 7 oktober 2023. Is Israël dan nu niet schuldig aan het vermoorden van 80000 Gazanen omdat iedereen toch al wist dat dat ging gebeuren sinds de jaren 80? Is Hamas hier nu de hoofdschuldige?
[..]
Het gaat niet om Trump.

Heel Europa + Azië heeft hier last van. Degene die de last nu veroorzaakt voor de halve wereld is Iran. Zoals ik al aangaf:

- Aandringen op een deal, zodat we weer even verder kunnen
- Totaal niet meer afhankelijk zijn van straat van Hormuz, mag best tien jaar duren
- Daarna Iran ontmantelen en bevrijden
Er komt geen deal als je nu al weet dat Iran wordt opgeheven zodra de straat van Hormûz niet meer kan worden ingezet als pressiemiddel om dat te voorkomen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:59:50 #188
88831 Shreyas
De beste
pi_220747628
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er komt geen deal als je nu al weet dat Iran wordt opgeheven zodra de straat van Hormûz niet meer kan worden ingezet als pressiemiddel om dat te voorkomen.
Kwestie van tijd. Praktisch elk land neemt nu al maatregelen om niet meer afhankelijk te zijn van de straat van Hormuz. Over enkele jaren is het zover en zou het goed kunnen dat Iran inderdaad wordt opgeheven.

Dat heeft Trump dan in ieder geval wel voor elkaar gekregen, stel dat dat inderdaad zal gebeuren. Maar niemand zal hem die credits dan ooit geven.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220747629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik denk dat weinig mensen buiten de PVV er ook zo over denken.

Maar goed, dan is degene die de eerste actie pleegt de hoofdschuldige aan alles wat daarna plaatsvindt?
Wel als dat te verwachten is en daar niet op is geanticipeerd.

He kunt niet van Iran verwachten dat ze braaf ondergaan dat de VS het regime wegvaagt.
Dat regime gaat dan elk middel inzetten om dat te voorkomen.

Israël kan zich alleen wapenen tegen aanvallen van Hamas door de tegenreactie dermate erg te maken dat Hamas zich tweemaal bedenkt om dat te doen.

Hamas heeft nu ondervonden dat Israël op dat gebied niet bluft.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220747658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:59 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Kwestie van tijd. Praktisch elk land neemt nu al maatregelen om niet meer afhankelijk te zijn van de straat van Hormuz. Over enkele jaren is het zover en zou het goed kunnen dat Iran inderdaad wordt opgeheven.
De hele wereld kan niet onafhankelijk worden van de straat van Hormûz.
Dus dat is sowieso een utopie.


quote:
Dat heeft Trump dan in ieder geval wel voor elkaar gekregen, stel dat dat inderdaad zal gebeuren. Maar niemand zal hem die credits dan ooit geven.
Klopt, omdat het niet Trump is die dat voor elkaar heeft gekregen.

In ieder geval blijkt uit jouw reactie wel dat de aanvallen van de VS op Iran weinig heeft opgeleverd.
Er komt geen regimechange en Iran behoudt zijn machtsmiddel om de VS te weerhouden dat opnieuw te pogen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220747672
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:59 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Kwestie van tijd. Praktisch elk land neemt nu al maatregelen om niet meer afhankelijk te zijn van de straat van Hormuz. Over enkele jaren is het zover en zou het goed kunnen dat Iran inderdaad wordt opgeheven.

Dat heeft Trump dan in ieder geval wel voor elkaar gekregen, stel dat dat inderdaad zal gebeuren. Maar niemand zal hem die credits dan ooit geven.
er was geen probleem met die hele straat totdat Trump met zijn wilde (eigen verheerlijkende ideeën kwam)

Ik persoonlijk zie de USA (althans niet de mensen maar de president daar) meer als een gevaar als een hulp voor de hele wereld. en vooral met EU, hij heeft er totaal schijt aan nl wat "wij" denken.


ik zie maar 1 ding sinds Trump en dat is meer verdeeldheid en nog meer haat. ten opzichte van de westerse maatschappij.
Do what you love, love what you do!
pi_220747675
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:19 schreef kree het volgende:

[..]
er was geen probleem met die hele straat totdat Trump met zijn wilde (eigen verheerlijkende ideeën kwam)

Ik persoonlijk zie de USA (althans niet de mensen maar de president daar) meer als een gevaar als een hulp voor de hele wereld. en vooral met EU, hij heeft er totaal schijt aan nl wat "wij" denken.
Blijkbaar moet Iran per se worden weggevaagd.

Maar tegelijkertijd het vreemd vinden dat Iran dat probeert te voorkomen....
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220747679
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Blijkbaar moet Iran per se worden weggevaagd.

Maar tegelijkertijd het vreemd vinden dat Iran dat probeert te voorkomen....
ja net als vietnam, koewijt, Irak Iran, Afghanistan.

Al dan niet onder ideeën die uiteindelijk niet bleken te kloppen.


zo klaar ben ik er mee. maar kan alleen maar hier er wat over zeggen, want uiteindelijk hebben we blijkbaar niks te zeggen ofzo als NL.


De EU wel, maar dat zijn ook allemaal asskissers die er zitten voor het geld en de plek.
Do what you love, love what you do!
pi_220747688
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Blijkbaar moet Iran per se worden weggevaagd.

Maar tegelijkertijd het vreemd vinden dat Iran dat probeert te voorkomen....
naar het stenen tijd perk ook, goh hoe denk je dat de bevolking daar (die wellicht nog beetje op hand was met westerse normen) zal reageren dan.?????

Natuurlijk gaan ze vol in verweer, well done Trump :')
Echt de grootste retarded president ooit die ze daar gehad hebben.
Do what you love, love what you do!
pi_220747696
wilde nog meer zeggen erover, ook over ander beleid met Ukraine wat ook voor geen kloot klopt in mijn idee.

Maarja zit ik me maar op te naaien denk. en is off-topic voor dit topic ook wel.
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 00:32:37 #196
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747701
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:30 schreef kree het volgende:
wilde nog meer zeggen erover, ook over ander beleid met Ukraine wat ook voor geen kloot klopt in mijn idee.

Maarja zit ik me maar op te naaien denk. en is off-topic voor dit topic ook wel.
Klopt, opnaaiend en omsamenhangend......
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220747706
edit

[ Bericht 51% gewijzigd door kree op 09-05-2026 00:42:31 ]
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 00:35:02 #198
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747707
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:34 schreef kree het volgende:

[..]
verklaar je nader?
quote:
Maarja zit ik me maar op te naaien denk. en is off-topic voor dit topic ook wel.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220747710
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 79% gewijzigd door kree op 09-05-2026 00:42:06 ]
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 00:38:31 #200
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747716
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:36 schreef kree het volgende:

[..]
en hoe helpt jou post mee hier? aan deze discussie, want nu zeg je eigenlijk, of wil je zeggen terwijl je het open laat. het is Kree die post ofzo? of wat?

*note
Ik beantwoord je vraag, wat is nu je vraag dat je stelt na mijn antwoord? Ik snap je niet helemaal, sorry
What lies behind makes no sense in my mind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')