Iran is verantwoordelijk voor het sluiten van de straat van Hormuz, Iran moet deze schade dus vergoeden. Als Iran een probleem heeft met Trump, moeten ze het op zo een manier oplossen dat alleen Trump/VS er last van heeft.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dankzij Trump.
[..]
Trump moet gewoon met een oplossing komen.
En de economische schade die hij heeft aangericht vergoeden.
Heerlijk, naïef simplisme.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 22:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Iran is verantwoordelijk voor het sluiten van de straat van Hormuz, Iran moet deze schade dus vergoeden. Als Iran een probleem heeft met Trump, moeten ze het op zo een manier oplossen dat alleen Trump/VS er last van heeft.
Door hun acties heeft de hele wereld er last van. Dit terwijl Trump enkel Iran aanviel en daar had in eerste instantie geen enkel ander land last van. Ze doen dit dus bewust, want daarmee hopen ze dat de hele wereld Trump als schuldige aanwijst. Kennelijk trap jij daar in. Een deel van Europa ook trouwens.
Als ik ruzie hem met mijn buurman en geef hem een mep en hij sluit als reactie de elektriciteit af van mijn hele woonwijk, is dat dan ook allemaal mijn schuld? Of moet de wijk dan niet even bij mijn buurman langs om te vragen waar hij mee bezig is?
Dus als Iran bewust olie- en scheepvaartroutes gebruikt als drukmiddel, ligt dat alsnog vooral aan Trump? Wel mooie creatieve causaliteit.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 22:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Heerlijk, naïef simplisme.
Dat Iran de straat zou gaan gebruiken als drukmiddel wist iedereen al sinds de jaren 80. Alleen Donald blijkbaar niet.
Geen rekening houden met de militaire mogelijkheden van je tegenstander, amateuristisch gekloot maken trump inderdaad de hoofdschuldige.
De enige manier waarop Iran kan terugslaan naar de VS is door de straat van Hormûz te sluiten.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 22:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Iran is verantwoordelijk voor het sluiten van de straat van Hormuz, Iran moet deze schade dus vergoeden. Als Iran een probleem heeft met Trump, moeten ze het op zo een manier oplossen dat alleen Trump/VS er last van heeft.
Door hun acties heeft de hele wereld er last van. Dit terwijl Trump enkel Iran aanviel en daar had in eerste instantie geen enkel ander land last van. Ze doen dit dus bewust, want daarmee hopen ze dat de hele wereld Trump als schuldige aanwijst. Kennelijk trap jij daar in. Een deel van Europa ook trouwens.
Als ik ruzie hem met mijn buurman en geef hem een mep en hij sluit als reactie de elektriciteit af van mijn hele woonwijk, is dat dan ook allemaal mijn schuld? Of moet de wijk dan niet even bij mijn buurman langs om te vragen waar hij mee bezig is?
Boeien jou die groepen wat. Die worden in Amerika ook onderdrukt mishandeld en beledigd. Ook niet alsof deze oorlog die groepen helpt om fijner te kunnen leven in Iran. Als dat het doel is zou juist Iran wat meer naar het westen toe laten bewegen meer helpen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok dat is nu gebeurd. En nu? Hoe nu verder dan?
[..]
Doet dat er toe? Er worden dagelijks vrouwen, homo's, lesbiennes, transgenders, andersgelovigen onderdrukt, mishandeld, beledigd, geminacht, vermoord, dat vind je verder prima? Omdat het toch een far-from-your-bed show is en geen gevaar vormt voor Europa en de VS?
Dat zal wel meevallen maar waarom zou de hele wereld dat doen? Bij Israel of Rusland lukken boycotts ook niet en die landen zijn nog wel heel wat tandjes kwaadaardiger dan Iran.quote:Iran red het nog geen drie weken als de hele wereld (inclusief China, Japan en Zuid-Korea) zich tegen hun keert.
Ja dat is nogal logisch he. Iran brengt Amerika nogal wat schade toe zonder dat India of China er een vinger voor hoeft uit te steken verder.quote:Het jammere is dat een aantal Aziatische landen waaronder China en India graag een einde willen van de westerse hegemonie en nu een land als Iran (waar ze niets mee hebben, zeker niet met die religie) het hand boven het hoofd houden.
Nee Europa schiet zich met zijn pro-Amerikaanse houding in de voet. We zouden gewoon moeten onderhandelen met Iran dat wat ons betreft we ze helpen een kernwapen ontwikkelen in ruil voor goedkope olie.quote:Dus dat snap ik. Maar Europa schiet met zijn anti-Amerikaanse houding ook zichzelf in de voet.
Nee geopolitiek gezien moet Europa op eigen benen gaan staan en China en Amerika tegen elkaar uitspelen.quote:Geopolitiek gezien moet Europa zich aansluiten bij de VS. Simpelweg omdat alternatieven als China, India, Rusland en de Arabische wereld, vele malen slechter zijn en niet passen bij de vrijheden die wij zijn gewend.
Aan wie ligt het dan volgens jou dat Israel en Amerika, Iran aanvallen?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Dus als Iran bewust olie- en scheepvaartroutes gebruikt als drukmiddel, ligt dat alsnog vooral aan Trump? Wel mooie creatieve causaliteit.
Je vergelijkt het stoppen van gekke Greta met het blokkeren van de belangrijkste doorvoerroute van olie. Ben je serieus?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Aan wie ligt het dan volgens jou dat Israel en Amerika, Iran aanvallen?
Voor de aanval gebruikte Iran die routes niet als drukmiddel. Gezien er uitgesproken is dat het hele regime en de hele beschaving daar kapot zouden moeten kan je natuurlijk moeilijk verwachten dat Iran zich meteen overgeeft.
Typisch ook dat als Israel blokkades opwerpt dat nooit een probleem is of waarom komen die flotillas ook alweer niet aan? Bijzonder hoe er telkens zo met twee maten gemeten wordt.
Waarom doet dat er toe dat iedereen dat al wist? Dat is totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 22:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Heerlijk, naïef simplisme.
Dat Iran de straat zou gaan gebruiken als drukmiddel wist iedereen al sinds de jaren 80. Alleen Donald blijkbaar niet.
Het gaat niet om Trump.quote:Geen rekening houden met de militaire mogelijkheden van je tegenstander, amateuristisch gekloot maken trump inderdaad de hoofdschuldige.
Klopt, Hamas is schuldig aan de reactie van Israël op 7 oktober.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom doet dat er toe dat iedereen dat al wist? Dat is totaal niet relevant.
Iedereen inclusief Hamas wist dat Israël zou huishouden in Gaza als ze zo een dergelijke terreuraanval zouden plegen als op 7 oktober 2023. Is Israël dan nu niet schuldig aan het vermoorden van 80000 Gazanen omdat iedereen toch al wist dat dat ging gebeuren sinds de jaren 80? Is Hamas hier nu de hoofdschuldige?
[..]
Het gaat niet om Trump.
Heel Europa + Azië heeft hier last van. Degene die de last nu veroorzaakt voor de halve wereld is Iran. Zoals ik al aangaf:
- Aandringen op een deal, zodat we weer even verder kunnen
- Totaal niet meer afhankelijk zijn van straat van Hormuz, mag best tien jaar duren
- Daarna Iran ontmantelen en bevrijden
Ik denk dat weinig mensen buiten de PVV er ook zo over denken.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, Hamas is schuldig aan de reactie van Israël op 7 oktober.
Hamas had kunnen weten dat Israël op de hardst mogelijke manier zou terugslaan.
Willens en wetens heeft Hamas toch aangevallen.
Er komt geen deal als je nu al weet dat Iran wordt opgeheven zodra de straat van Hormûz niet meer kan worden ingezet als pressiemiddel om dat te voorkomen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom doet dat er toe dat iedereen dat al wist? Dat is totaal niet relevant.
Iedereen inclusief Hamas wist dat Israël zou huishouden in Gaza als ze zo een dergelijke terreuraanval zouden plegen als op 7 oktober 2023. Is Israël dan nu niet schuldig aan het vermoorden van 80000 Gazanen omdat iedereen toch al wist dat dat ging gebeuren sinds de jaren 80? Is Hamas hier nu de hoofdschuldige?
[..]
Het gaat niet om Trump.
Heel Europa + Azië heeft hier last van. Degene die de last nu veroorzaakt voor de halve wereld is Iran. Zoals ik al aangaf:
- Aandringen op een deal, zodat we weer even verder kunnen
- Totaal niet meer afhankelijk zijn van straat van Hormuz, mag best tien jaar duren
- Daarna Iran ontmantelen en bevrijden
Kwestie van tijd. Praktisch elk land neemt nu al maatregelen om niet meer afhankelijk te zijn van de straat van Hormuz. Over enkele jaren is het zover en zou het goed kunnen dat Iran inderdaad wordt opgeheven.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er komt geen deal als je nu al weet dat Iran wordt opgeheven zodra de straat van Hormûz niet meer kan worden ingezet als pressiemiddel om dat te voorkomen.
Wel als dat te verwachten is en daar niet op is geanticipeerd.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen buiten de PVV er ook zo over denken.
Maar goed, dan is degene die de eerste actie pleegt de hoofdschuldige aan alles wat daarna plaatsvindt?
De hele wereld kan niet onafhankelijk worden van de straat van Hormûz.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. Praktisch elk land neemt nu al maatregelen om niet meer afhankelijk te zijn van de straat van Hormuz. Over enkele jaren is het zover en zou het goed kunnen dat Iran inderdaad wordt opgeheven.
Klopt, omdat het niet Trump is die dat voor elkaar heeft gekregen.quote:Dat heeft Trump dan in ieder geval wel voor elkaar gekregen, stel dat dat inderdaad zal gebeuren. Maar niemand zal hem die credits dan ooit geven.
er was geen probleem met die hele straat totdat Trump met zijn wilde (eigen verheerlijkende ideeën kwam)quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. Praktisch elk land neemt nu al maatregelen om niet meer afhankelijk te zijn van de straat van Hormuz. Over enkele jaren is het zover en zou het goed kunnen dat Iran inderdaad wordt opgeheven.
Dat heeft Trump dan in ieder geval wel voor elkaar gekregen, stel dat dat inderdaad zal gebeuren. Maar niemand zal hem die credits dan ooit geven.
Blijkbaar moet Iran per se worden weggevaagd.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:19 schreef kree het volgende:
[..]
er was geen probleem met die hele straat totdat Trump met zijn wilde (eigen verheerlijkende ideeën kwam)
Ik persoonlijk zie de USA (althans niet de mensen maar de president daar) meer als een gevaar als een hulp voor de hele wereld. en vooral met EU, hij heeft er totaal schijt aan nl wat "wij" denken.
ja net als vietnam, koewijt, Irak Iran, Afghanistan.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijkbaar moet Iran per se worden weggevaagd.
Maar tegelijkertijd het vreemd vinden dat Iran dat probeert te voorkomen....
naar het stenen tijd perk ook, goh hoe denk je dat de bevolking daar (die wellicht nog beetje op hand was met westerse normen) zal reageren dan.?????quote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijkbaar moet Iran per se worden weggevaagd.
Maar tegelijkertijd het vreemd vinden dat Iran dat probeert te voorkomen....
Klopt, opnaaiend en omsamenhangend......quote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:30 schreef kree het volgende:
wilde nog meer zeggen erover, ook over ander beleid met Ukraine wat ook voor geen kloot klopt in mijn idee.
Maarja zit ik me maar op te naaien denk. en is off-topic voor dit topic ook wel.
quote:
quote:Maarja zit ik me maar op te naaien denk. en is off-topic voor dit topic ook wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 79% gewijzigd door kree op 09-05-2026 00:42:06 ]Do what you love, love what you do!
Ik beantwoord je vraag, wat is nu je vraag dat je stelt na mijn antwoord? Ik snap je niet helemaal, sorryquote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:36 schreef kree het volgende:
[..]
en hoe helpt jou post mee hier? aan deze discussie, want nu zeg je eigenlijk, of wil je zeggen terwijl je het open laat. het is Kree die post ofzo? of wat?
*note
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |