abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2026 @ 22:33:25 #176
88831 Shreyas
De beste
pi_220747231
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dankzij Trump.
[..]
Trump moet gewoon met een oplossing komen.

En de economische schade die hij heeft aangericht vergoeden.
Iran is verantwoordelijk voor het sluiten van de straat van Hormuz, Iran moet deze schade dus vergoeden. Als Iran een probleem heeft met Trump, moeten ze het op zo een manier oplossen dat alleen Trump/VS er last van heeft.

Door hun acties heeft de hele wereld er last van. Dit terwijl Trump enkel Iran aanviel en daar had in eerste instantie geen enkel ander land last van. Ze doen dit dus bewust, want daarmee hopen ze dat de hele wereld Trump als schuldige aanwijst. Kennelijk trap jij daar in. Een deel van Europa ook trouwens.

Als ik ruzie hem met mijn buurman en geef hem een mep en hij sluit als reactie de elektriciteit af van mijn hele woonwijk, is dat dan ook allemaal mijn schuld? Of moet de wijk dan niet even bij mijn buurman langs om te vragen waar hij mee bezig is?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 22:55:04 #177
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220747349
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Iran is verantwoordelijk voor het sluiten van de straat van Hormuz, Iran moet deze schade dus vergoeden. Als Iran een probleem heeft met Trump, moeten ze het op zo een manier oplossen dat alleen Trump/VS er last van heeft.

Door hun acties heeft de hele wereld er last van. Dit terwijl Trump enkel Iran aanviel en daar had in eerste instantie geen enkel ander land last van. Ze doen dit dus bewust, want daarmee hopen ze dat de hele wereld Trump als schuldige aanwijst. Kennelijk trap jij daar in. Een deel van Europa ook trouwens.

Als ik ruzie hem met mijn buurman en geef hem een mep en hij sluit als reactie de elektriciteit af van mijn hele woonwijk, is dat dan ook allemaal mijn schuld? Of moet de wijk dan niet even bij mijn buurman langs om te vragen waar hij mee bezig is?
Heerlijk, naïef simplisme.

Dat Iran de straat zou gaan gebruiken als drukmiddel wist iedereen al sinds de jaren 80. Alleen Donald blijkbaar niet.

Geen rekening houden met de militaire mogelijkheden van je tegenstander, amateuristisch gekloot maken trump inderdaad de hoofdschuldige.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:11:46 #178
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220747417
Sluit dit topic maar. Het is vrede.



Best war evah.

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116538300884526018
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:14:27 #179
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220747424
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:55 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Heerlijk, naïef simplisme.

Dat Iran de straat zou gaan gebruiken als drukmiddel wist iedereen al sinds de jaren 80. Alleen Donald blijkbaar niet.

Geen rekening houden met de militaire mogelijkheden van je tegenstander, amateuristisch gekloot maken trump inderdaad de hoofdschuldige.
Dus als Iran bewust olie- en scheepvaartroutes gebruikt als drukmiddel, ligt dat alsnog vooral aan Trump? Wel mooie creatieve causaliteit.
Please consider the environment before printing this post
pi_220747447
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Iran is verantwoordelijk voor het sluiten van de straat van Hormuz, Iran moet deze schade dus vergoeden. Als Iran een probleem heeft met Trump, moeten ze het op zo een manier oplossen dat alleen Trump/VS er last van heeft.

Door hun acties heeft de hele wereld er last van. Dit terwijl Trump enkel Iran aanviel en daar had in eerste instantie geen enkel ander land last van. Ze doen dit dus bewust, want daarmee hopen ze dat de hele wereld Trump als schuldige aanwijst. Kennelijk trap jij daar in. Een deel van Europa ook trouwens.

Als ik ruzie hem met mijn buurman en geef hem een mep en hij sluit als reactie de elektriciteit af van mijn hele woonwijk, is dat dan ook allemaal mijn schuld? Of moet de wijk dan niet even bij mijn buurman langs om te vragen waar hij mee bezig is?
De enige manier waarop Iran kan terugslaan naar de VS is door de straat van Hormûz te sluiten.

Trump had kunnen weten dat dit de consequentie zou zijn van het aanvallen van Iran in een poging het regime te verwijderen.
En daar niet op geanticipeerd.

Ergo: Trump krijgt de blaam.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220747458
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:08 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ok dat is nu gebeurd. En nu? Hoe nu verder dan?
[..]
Doet dat er toe? Er worden dagelijks vrouwen, homo's, lesbiennes, transgenders, andersgelovigen onderdrukt, mishandeld, beledigd, geminacht, vermoord, dat vind je verder prima? Omdat het toch een far-from-your-bed show is en geen gevaar vormt voor Europa en de VS?
Boeien jou die groepen wat. Die worden in Amerika ook onderdrukt mishandeld en beledigd. Ook niet alsof deze oorlog die groepen helpt om fijner te kunnen leven in Iran. Als dat het doel is zou juist Iran wat meer naar het westen toe laten bewegen meer helpen.

quote:
Iran red het nog geen drie weken als de hele wereld (inclusief China, Japan en Zuid-Korea) zich tegen hun keert.
Dat zal wel meevallen maar waarom zou de hele wereld dat doen? Bij Israel of Rusland lukken boycotts ook niet en die landen zijn nog wel heel wat tandjes kwaadaardiger dan Iran.

quote:
Het jammere is dat een aantal Aziatische landen waaronder China en India graag een einde willen van de westerse hegemonie en nu een land als Iran (waar ze niets mee hebben, zeker niet met die religie) het hand boven het hoofd houden.
Ja dat is nogal logisch he. Iran brengt Amerika nogal wat schade toe zonder dat India of China er een vinger voor hoeft uit te steken verder.

quote:
Dus dat snap ik. Maar Europa schiet met zijn anti-Amerikaanse houding ook zichzelf in de voet.
Nee Europa schiet zich met zijn pro-Amerikaanse houding in de voet. We zouden gewoon moeten onderhandelen met Iran dat wat ons betreft we ze helpen een kernwapen ontwikkelen in ruil voor goedkope olie.

quote:
Geopolitiek gezien moet Europa zich aansluiten bij de VS. Simpelweg omdat alternatieven als China, India, Rusland en de Arabische wereld, vele malen slechter zijn en niet passen bij de vrijheden die wij zijn gewend.
Nee geopolitiek gezien moet Europa op eigen benen gaan staan en China en Amerika tegen elkaar uitspelen.
Als we dan een bondgenoot willen is China een stuk logischer, dat is een land in opkomst in plaats van een in verval. China is veel stabieler en zeker niet onbetrouwbaarder dan Amerika.
Daarbij is wel duidelijk dat ons bondgenoodschap met Amerika helemaal geen bondgenoodschap is. Wij zijn hun vazallen. Amerika doet wat het wil en wij moeten braaf ja knikken en hun regels volgen.
Bijvoorbeeld tijdens de Irak oorlog probeerde Amerika ons nog te overtuigen dat er echt wapens waren hoor. Nu bij Iran doen ze niet eens meer de moeite om een plausibel verhaal te hebben.
Amerika past ook niet bij vrijheden die we gewend zijn, hoeveel mensen gaan er daar per jaar failliet omdat ze hun ziektekosten niet kunnen betalen? Een stuk of 100.000? Er zitten daar meer mensen in de gevangenis per capita dan in China? :')
pi_220747476
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:14 schreef damsco het volgende:

[..]
Dus als Iran bewust olie- en scheepvaartroutes gebruikt als drukmiddel, ligt dat alsnog vooral aan Trump? Wel mooie creatieve causaliteit.
Aan wie ligt het dan volgens jou dat Israel en Amerika, Iran aanvallen?

Voor de aanval gebruikte Iran die routes niet als drukmiddel. Gezien er uitgesproken is dat het hele regime en de hele beschaving daar kapot zouden moeten kan je natuurlijk moeilijk verwachten dat Iran zich meteen overgeeft.

Typisch ook dat als Israel blokkades opwerpt dat nooit een probleem is of waarom komen die flotillas ook alweer niet aan? Bijzonder hoe er telkens zo met twee maten gemeten wordt.
pi_220747583
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Aan wie ligt het dan volgens jou dat Israel en Amerika, Iran aanvallen?

Voor de aanval gebruikte Iran die routes niet als drukmiddel. Gezien er uitgesproken is dat het hele regime en de hele beschaving daar kapot zouden moeten kan je natuurlijk moeilijk verwachten dat Iran zich meteen overgeeft.

Typisch ook dat als Israel blokkades opwerpt dat nooit een probleem is of waarom komen die flotillas ook alweer niet aan? Bijzonder hoe er telkens zo met twee maten gemeten wordt.
Je vergelijkt het stoppen van gekke Greta met het blokkeren van de belangrijkste doorvoerroute van olie. Ben je serieus?
Let's try to keep it light and gay
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:46:20 #184
88831 Shreyas
De beste
pi_220747586
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:55 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Heerlijk, naïef simplisme.

Dat Iran de straat zou gaan gebruiken als drukmiddel wist iedereen al sinds de jaren 80. Alleen Donald blijkbaar niet.

Waarom doet dat er toe dat iedereen dat al wist? Dat is totaal niet relevant.

Iedereen inclusief Hamas wist dat Israël zou huishouden in Gaza als ze zo een dergelijke terreuraanval zouden plegen als op 7 oktober 2023. Is Israël dan nu niet schuldig aan het vermoorden van 80000 Gazanen omdat iedereen toch al wist dat dat ging gebeuren sinds de jaren 80? Is Hamas hier nu de hoofdschuldige?

quote:
Geen rekening houden met de militaire mogelijkheden van je tegenstander, amateuristisch gekloot maken trump inderdaad de hoofdschuldige.
Het gaat niet om Trump.

Heel Europa + Azië heeft hier last van. Degene die de last nu veroorzaakt voor de halve wereld is Iran. Zoals ik al aangaf:

- Aandringen op een deal, zodat we weer even verder kunnen
- Totaal niet meer afhankelijk zijn van straat van Hormuz, mag best tien jaar duren
- Daarna Iran ontmantelen en bevrijden
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220747602
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Waarom doet dat er toe dat iedereen dat al wist? Dat is totaal niet relevant.

Iedereen inclusief Hamas wist dat Israël zou huishouden in Gaza als ze zo een dergelijke terreuraanval zouden plegen als op 7 oktober 2023. Is Israël dan nu niet schuldig aan het vermoorden van 80000 Gazanen omdat iedereen toch al wist dat dat ging gebeuren sinds de jaren 80? Is Hamas hier nu de hoofdschuldige?
[..]
Het gaat niet om Trump.

Heel Europa + Azië heeft hier last van. Degene die de last nu veroorzaakt voor de halve wereld is Iran. Zoals ik al aangaf:

- Aandringen op een deal, zodat we weer even verder kunnen
- Totaal niet meer afhankelijk zijn van straat van Hormuz, mag best tien jaar duren
- Daarna Iran ontmantelen en bevrijden
Klopt, Hamas is schuldig aan de reactie van Israël op 7 oktober.
Hamas had kunnen weten dat Israël op de hardst mogelijke manier zou terugslaan.

Willens en wetens heeft Hamas toch aangevallen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:53:08 #186
88831 Shreyas
De beste
pi_220747608
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, Hamas is schuldig aan de reactie van Israël op 7 oktober.
Hamas had kunnen weten dat Israël op de hardst mogelijke manier zou terugslaan.

Willens en wetens heeft Hamas toch aangevallen.
Ik denk dat weinig mensen buiten de PVV er ook zo over denken.

Maar goed, dan is degene die de eerste actie pleegt de hoofdschuldige aan alles wat daarna plaatsvindt?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220747615
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Waarom doet dat er toe dat iedereen dat al wist? Dat is totaal niet relevant.

Iedereen inclusief Hamas wist dat Israël zou huishouden in Gaza als ze zo een dergelijke terreuraanval zouden plegen als op 7 oktober 2023. Is Israël dan nu niet schuldig aan het vermoorden van 80000 Gazanen omdat iedereen toch al wist dat dat ging gebeuren sinds de jaren 80? Is Hamas hier nu de hoofdschuldige?
[..]
Het gaat niet om Trump.

Heel Europa + Azië heeft hier last van. Degene die de last nu veroorzaakt voor de halve wereld is Iran. Zoals ik al aangaf:

- Aandringen op een deal, zodat we weer even verder kunnen
- Totaal niet meer afhankelijk zijn van straat van Hormuz, mag best tien jaar duren
- Daarna Iran ontmantelen en bevrijden
Er komt geen deal als je nu al weet dat Iran wordt opgeheven zodra de straat van Hormûz niet meer kan worden ingezet als pressiemiddel om dat te voorkomen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:59:50 #188
88831 Shreyas
De beste
pi_220747628
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er komt geen deal als je nu al weet dat Iran wordt opgeheven zodra de straat van Hormûz niet meer kan worden ingezet als pressiemiddel om dat te voorkomen.
Kwestie van tijd. Praktisch elk land neemt nu al maatregelen om niet meer afhankelijk te zijn van de straat van Hormuz. Over enkele jaren is het zover en zou het goed kunnen dat Iran inderdaad wordt opgeheven.

Dat heeft Trump dan in ieder geval wel voor elkaar gekregen, stel dat dat inderdaad zal gebeuren. Maar niemand zal hem die credits dan ooit geven.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220747629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik denk dat weinig mensen buiten de PVV er ook zo over denken.

Maar goed, dan is degene die de eerste actie pleegt de hoofdschuldige aan alles wat daarna plaatsvindt?
Wel als dat te verwachten is en daar niet op is geanticipeerd.

He kunt niet van Iran verwachten dat ze braaf ondergaan dat de VS het regime wegvaagt.
Dat regime gaat dan elk middel inzetten om dat te voorkomen.

Israël kan zich alleen wapenen tegen aanvallen van Hamas door de tegenreactie dermate erg te maken dat Hamas zich tweemaal bedenkt om dat te doen.

Hamas heeft nu ondervonden dat Israël op dat gebied niet bluft.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220747658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:59 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Kwestie van tijd. Praktisch elk land neemt nu al maatregelen om niet meer afhankelijk te zijn van de straat van Hormuz. Over enkele jaren is het zover en zou het goed kunnen dat Iran inderdaad wordt opgeheven.
De hele wereld kan niet onafhankelijk worden van de straat van Hormûz.
Dus dat is sowieso een utopie.


quote:
Dat heeft Trump dan in ieder geval wel voor elkaar gekregen, stel dat dat inderdaad zal gebeuren. Maar niemand zal hem die credits dan ooit geven.
Klopt, omdat het niet Trump is die dat voor elkaar heeft gekregen.

In ieder geval blijkt uit jouw reactie wel dat de aanvallen van de VS op Iran weinig heeft opgeleverd.
Er komt geen regimechange en Iran behoudt zijn machtsmiddel om de VS te weerhouden dat opnieuw te pogen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220747672
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:59 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Kwestie van tijd. Praktisch elk land neemt nu al maatregelen om niet meer afhankelijk te zijn van de straat van Hormuz. Over enkele jaren is het zover en zou het goed kunnen dat Iran inderdaad wordt opgeheven.

Dat heeft Trump dan in ieder geval wel voor elkaar gekregen, stel dat dat inderdaad zal gebeuren. Maar niemand zal hem die credits dan ooit geven.
er was geen probleem met die hele straat totdat Trump met zijn wilde (eigen verheerlijkende ideeën kwam)

Ik persoonlijk zie de USA (althans niet de mensen maar de president daar) meer als een gevaar als een hulp voor de hele wereld. en vooral met EU, hij heeft er totaal schijt aan nl wat "wij" denken.


ik zie maar 1 ding sinds Trump en dat is meer verdeeldheid en nog meer haat. ten opzichte van de westerse maatschappij.
Do what you love, love what you do!
pi_220747675
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:19 schreef kree het volgende:

[..]
er was geen probleem met die hele straat totdat Trump met zijn wilde (eigen verheerlijkende ideeën kwam)

Ik persoonlijk zie de USA (althans niet de mensen maar de president daar) meer als een gevaar als een hulp voor de hele wereld. en vooral met EU, hij heeft er totaal schijt aan nl wat "wij" denken.
Blijkbaar moet Iran per se worden weggevaagd.

Maar tegelijkertijd het vreemd vinden dat Iran dat probeert te voorkomen....
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220747679
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Blijkbaar moet Iran per se worden weggevaagd.

Maar tegelijkertijd het vreemd vinden dat Iran dat probeert te voorkomen....
ja net als vietnam, koewijt, Irak Iran, Afghanistan.

Al dan niet onder ideeën die uiteindelijk niet bleken te kloppen.


zo klaar ben ik er mee. maar kan alleen maar hier er wat over zeggen, want uiteindelijk hebben we blijkbaar niks te zeggen ofzo als NL.


De EU wel, maar dat zijn ook allemaal asskissers die er zitten voor het geld en de plek.
Do what you love, love what you do!
pi_220747688
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Blijkbaar moet Iran per se worden weggevaagd.

Maar tegelijkertijd het vreemd vinden dat Iran dat probeert te voorkomen....
naar het stenen tijd perk ook, goh hoe denk je dat de bevolking daar (die wellicht nog beetje op hand was met westerse normen) zal reageren dan.?????

Natuurlijk gaan ze vol in verweer, well done Trump :')
Echt de grootste retarded president ooit die ze daar gehad hebben.
Do what you love, love what you do!
pi_220747696
wilde nog meer zeggen erover, ook over ander beleid met Ukraine wat ook voor geen kloot klopt in mijn idee.

Maarja zit ik me maar op te naaien denk. en is off-topic voor dit topic ook wel.
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 00:32:37 #196
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747701
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:30 schreef kree het volgende:
wilde nog meer zeggen erover, ook over ander beleid met Ukraine wat ook voor geen kloot klopt in mijn idee.

Maarja zit ik me maar op te naaien denk. en is off-topic voor dit topic ook wel.
Klopt, opnaaiend en omsamenhangend......
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220747706
edit

[ Bericht 51% gewijzigd door kree op 09-05-2026 00:42:31 ]
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 00:35:02 #198
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747707
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:34 schreef kree het volgende:

[..]
verklaar je nader?
quote:
Maarja zit ik me maar op te naaien denk. en is off-topic voor dit topic ook wel.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220747710
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 79% gewijzigd door kree op 09-05-2026 00:42:06 ]
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 00:38:31 #200
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747716
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:36 schreef kree het volgende:

[..]
en hoe helpt jou post mee hier? aan deze discussie, want nu zeg je eigenlijk, of wil je zeggen terwijl je het open laat. het is Kree die post ofzo? of wat?

*note
Ik beantwoord je vraag, wat is nu je vraag dat je stelt na mijn antwoord? Ik snap je niet helemaal, sorry
What lies behind makes no sense in my mind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')