abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220741916
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 09:32 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, fantastisch. Maar varen de bootjes alweer?
Laat die maar mooi liggen, op naar groene energie, zijn we ook niet meer afhankelijk van die heerlijke regio.
graag verwijderen
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 09:43:14 #152
8781 crew  Frutsel
pi_220741938
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:41 schreef mcmlxiv het volgende:
Voor onze hele speciale fokkertjes die nog steeds geloven in de grote oranje leider, een kleine samenvatting van de eerste 60 dagen
:D :D

Je vergeet de belangrijkste

We will just might bomb again, just for fun
pi_220742012
Geen olie meer uit het Midden Oosten, de Joden hebben daar geen last van en zullen als Gods kinderen heersen in de regio.
graag verwijderen
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:01:30 #154
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220742053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:02 schreef UitStraling het volgende:
Snap niet dat de landen die Iran in economische gijzeling heeft het land niet een kopje kleiner maken, wat zijn er toch een hoop zachte daabse watjes op de wereld.
Dus we moeten VS even een kopje kleiner maken omdat ze ons in deze shitzooi hebben getrokken? En dan specifiek Trump omdat hij Obama's atoomdeal met Iran heeft opgeblazen. En nu diezelfde deal waarschijnlijk op tafel legt.
pi_220742305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dus we moeten VS even een kopje kleiner maken omdat ze ons in deze shitzooi hebben getrokken? En dan specifiek Trump omdat hij Obama's atoomdeal met Iran heeft opgeblazen. En nu diezelfde deal waarschijnlijk op tafel legt.
Die deal was natuurlijk zowat een vrijbrief om elke Jood in het Midden-Oosten over de kling te jagen, gaan we niet doen.
graag verwijderen
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:25:40 #156
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220742352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:21 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die deal was natuurlijk zowat een vrijbrief om elke Jood in het Midden-Oosten over de kling te jagen, gaan we niet doen.
Dus Trump wil elk Jood over de kling jagen? Aangezien hij dus delen van Obama-deal wil hergebruiken?
pi_220742378
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dus Trump wil elk Jood over de kling jagen? Aangezien hij dus delen van Obama-deal wil hergebruiken?
Heb jij Trump ergens getatoeëerd staan of zo?

De tering wat een obsessie met die man :')
graag verwijderen
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:31:05 #158
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220742394
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Heb jij Trump ergens getatoeëerd staan of zo?

De tering wat een obsessie met die man :')
Leven wij in een parallelle werkelijkheid? Trump is toch degene die met Israel Iran heeft aangevallen? Trump is toch degene die atoomdeal van Obama heeft opgezegd? En daar nu enigszins op terug moet komen?

Ik vraag me gewoon af waar jij de vooruitgang ziet ten opzichte van atoomdeal onder Obama tegenover wat de situatie nu is. Ik zie die niet namelijk.
  Redactie Sport vrijdag 8 mei 2026 @ 10:31:15 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220742395
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dus Trump wil elk Jood over de kling jagen? Aangezien hij dus delen van Obama-deal wil hergebruiken?
Waarom doe je hier moeite voor? Laat gaan joh
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:32:45 #160
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220742415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Waarom doe je hier moeite voor? Laat gaan joh
Ik ga mn badkamer wel schoonmaken dan. Dat is dan tenminste nuttig
pi_220742494
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Heb jij Trump ergens getatoeëerd staan of zo?

De tering wat een obsessie met die man :')
Trump is de oorlog gestart, but don't mention Trump :')
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220742932
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ga mn badkamer wel schoonmaken dan. Dat is dan tenminste nuttig
Wat heb je aan dan :9
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:30:35 #163
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220742962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:25 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Wat heb je aan dan :9
  vrijdag 8 mei 2026 @ 15:37:40 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220744623
Iran is nog steeds het voorstel aan het bestuderen. Duurt wel lang voor 1 pagina :+

Iets zeg me dat men gewoon tijd aan het rekken is.

De VS wil vandaag een reactie.. (anders? Tsja geen idee. Bommen of meer taco's)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220744812
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 15:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iran is nog steeds het voorstel aan het bestuderen. Duurt wel lang voor 1 pagina :+

Iets zeg me dat men gewoon tijd aan het rekken is.

De VS wil vandaag een reactie.. (anders? Tsja geen idee. Bommen of meer taco's)
Ik denk zelfs dat Trump stiekem diep respect heeft voor Iran, omdat ze voor niemand buigen. Hij adoreert immers hardliners.

Wat krijg je dan? Niemand gaat toegeven, dus ontstaat er een stalemate. Met enige nuance: Iran heeft iets meer tijd dan Trump, want die vechten voor hun voortbestaan.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:55:04 #166
88831 Shreyas
De beste
pi_220745459
Het vervelende is dat deze strijd te veel een Trump vs Iran battle is geworden, waarbij de rest van de wereld, met name Europa een dusdanig grote aversie tegen Trump heeft, dat ze het wel grappig vinden dat Iran die straat van Hormuz kan openen en sluiten.

Er is onvoldoende oog voor het grote gevaar dat hierin schuilt. De grote landen in de wereld zijn namelijk afhankelijk geworden van een radicaal en extremistisch islamitisch bolwerk. Een land dat vrouwen en anders geaarden structureel onderdrukt, minacht en beledigd.

Europa zal zo snel mogelijk totaal niet meer afhankelijk moeten zijn van de straat van Hormuz, maakt niet uit of dat 2 jaar, 3 jaar of 10 jaar duurt. Daarna moet Iran zo snel mogelijk ontmanteld worden.

Het is jammer dat hier de pijlen steeds op Trump worden gericht, hij is een passant en bij de volgende verkiezingen is hij sowieso weg.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220745578
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:55 schreef Shreyas het volgende:
Het vervelende is dat deze strijd te veel een Trump vs Iran battle is geworden, waarbij de rest van de wereld, met name Europa een dusdanig grote aversie tegen Trump heeft, dat ze het wel grappig vinden dat Iran die straat van Hormuz kan openen en sluiten.

Er is onvoldoende oog voor het grote gevaar dat hierin schuilt. De grote landen in de wereld zijn namelijk afhankelijk geworden van een radicaal en extremistisch islamitisch bolwerk. Een land dat vrouwen en anders geaarden structureel onderdrukt, minacht en beledigd.

Europa zal zo snel mogelijk totaal niet meer afhankelijk moeten zijn van de straat van Hormuz, maakt niet uit of dat 2 jaar, 3 jaar of 10 jaar duurt. Daarna moet Iran zo snel mogelijk ontmanteld worden.

Het is jammer dat hier de pijlen steeds op Trump worden gericht, hij is een passant en bij de volgende verkiezingen is hij sowieso weg.
Trump is deze oorlog begonnen.

Logisch dat het Trump vs Iran is.

En Iran heeft Trump bij zijn balletjes.


Niemand vindt het grappig dat Iran de straat van Hormûz kan sluiten.

De tragikomedie is dat Trump dit niet had voorzien en nu de hele wereld meetrekt in zijn shitzooi.

De straat van Hormûz was nooit dicht geweest als Trump Iran niet had aangevallen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220745595
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:55 schreef Shreyas het volgende:
Het vervelende is dat deze strijd te veel een Trump vs Iran battle is geworden, waarbij de rest van de wereld, met name Europa een dusdanig grote aversie tegen Trump heeft, dat ze het wel grappig vinden dat Iran die straat van Hormuz kan openen en sluiten.

Er is onvoldoende oog voor het grote gevaar dat hierin schuilt. De grote landen in de wereld zijn namelijk afhankelijk geworden van een radicaal en extremistisch islamitisch bolwerk. Een land dat vrouwen en anders geaarden structureel onderdrukt, minacht en beledigd.

Europa zal zo snel mogelijk totaal niet meer afhankelijk moeten zijn van de straat van Hormuz, maakt niet uit of dat 2 jaar, 3 jaar of 10 jaar duurt. Daarna moet Iran zo snel mogelijk ontmanteld worden.

Het is jammer dat hier de pijlen steeds op Trump worden gericht, hij is een passant en bij de volgende verkiezingen is hij sowieso weg.
Trump zoekt letterlijk met iedereen ruzie. Vind je het dan gek dat bijna de hele wereld een beetje klaar met hem is? Het is niet zozeer dat iedereen voor Iran is, maar dat men Trump graag op zijn bek ziet gaan.

Iran vormt totaal geen gevaar voor Europa of de VS. Het enige land dat ze willen wegvagen is Israël, maar dat gevoel is wederzijds. Netanyahu zei dertig jaar geleden al dat zijn natte droom was om Iran van de wereldkaart te vegen.

Hoe stel jij je eigenlijk voor dat je Iran even zou ‘ontmantelen’?

Trump is inderdaad een passant, maar wel eentje die de wereld richting de afgrond duwt met zijn zinloze oorlog.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:03:09 #169
88831 Shreyas
De beste
pi_220745842
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump is deze oorlog begonnen.
Klopt, dat weten we. De vraag is hoe nu verder.
quote:
Logisch dat het Trump vs Iran is.
Nee niet logisch, de hele wereld heeft er last van dat Iran de straat van Hormuz dicht houdt.

quote:
En Iran heeft Trump bij zijn balletjes.
Nee, dit is groter dan alleen Trump. Ook China, Japan, Zuid-Korea, Europa, Brazilië, India, Australië, Canada, Mexico, etc. hebben hier last van.

quote:
Niemand vindt het grappig dat Iran de straat van Hormûz kan sluiten.

De tragikomedie is dat Trump dit niet had voorzien en nu de hele wereld meetrekt in zijn shitzooi.

De straat van Hormûz was nooit dicht geweest als Trump Iran niet had aangevallen.
Klopt allemaal. Het is de schuld van Trump. Dat weten we nu wel. Wat heeft het voor nut omdat twintig keer te zeggen? Door Trump weet Iran dat ze de wereld hun in greep hebben met het sluiten van de straat van Hormuz.

Hoe gaat de rest van de wereld, die enorm lijdt onder deze potentiële Iraanse chantage, mee om.
Dat is de vraag die centraal staat. Want Iran kan nu wekelijks de meest achterlijke eisen gaan stellen en de straat van Hormuz sluiten als die niet worden ingewilligd. Nogmaals, daar heeft de hele wereld (niet alleen Trump) last van.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:08:19 #170
88831 Shreyas
De beste
pi_220745877
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Trump zoekt letterlijk met iedereen ruzie. Vind je het dan gek dat bijna de hele wereld een beetje klaar met hem is? Het is niet zozeer dat iedereen voor Iran is, maar dat men Trump graag op zijn bek ziet gaan.
Ok dat is nu gebeurd. En nu? Hoe nu verder dan?

quote:
Iran vormt totaal geen gevaar voor Europa of de VS.
Doet dat er toe? Er worden dagelijks vrouwen, homo's, lesbiennes, transgenders, andersgelovigen onderdrukt, mishandeld, beledigd, geminacht, vermoord, dat vind je verder prima? Omdat het toch een far-from-your-bed show is en geen gevaar vormt voor Europa en de VS?

quote:
Het enige land dat ze willen wegvagen is Israël, maar dat gevoel is wederzijds. Netanyahu zei dertig jaar geleden al dat zijn natte droom was om Iran van de wereldkaart te vegen.

Hoe stel jij je eigenlijk voor dat je Iran even zou ‘ontmantelen’?
Iran red het nog geen drie weken als de hele wereld (inclusief China, Japan en Zuid-Korea) zich tegen hun keert.

Het jammere is dat een aantal Aziatische landen waaronder China en India graag een einde willen van de westerse hegemonie en nu een land als Iran (waar ze niets mee hebben, zeker niet met die religie) het hand boven het hoofd houden.

Dus dat snap ik. Maar Europa schiet met zijn anti-Amerikaanse houding ook zichzelf in de voet.

Geopolitiek gezien moet Europa zich aansluiten bij de VS. Simpelweg omdat alternatieven als China, India, Rusland en de Arabische wereld, vele malen slechter zijn en niet passen bij de vrijheden die wij zijn gewend.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220745919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:08 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ok dat is nu gebeurd. En nu? Hoe nu verder dan?
[..]
Doet dat er toe? Er worden dagelijks vrouwen, homo's, lesbiennes, transgenders, andersgelovigen onderdrukt, mishandeld, beledigd, geminacht, vermoord, dat vind je verder prima? Omdat het toch een far-from-your-bed show is en geen gevaar vormt voor Europa en de VS?
[..]
Iran red het nog geen drie weken als de hele wereld (inclusief China, Japan en Zuid-Korea) zich tegen hun keert.

Het jammere is dat een aantal Aziatische landen waaronder China en India graag een einde willen van de westerse hegemonie en nu een land als Iran (waar ze niets mee hebben, zeker niet met die religie) het hand boven het hoofd houden.

Dus dat snap ik. Maar Europa schiet met zijn anti-Amerikaanse houding ook zichzelf in de voet.

Geopolitiek gezien moet Europa zich aansluiten bij de VS. Simpelweg omdat alternatieven als China, India, Rusland en de Arabische wereld, vele malen slechter zijn en niet passen bij de vrijheden die wij zijn gewend.
Het is heel triest wat er gebeurt in Iran, maar moet je alles op alles zetten om de bevolking te redden ook al is er geen direct gevaar voor ons? Met de straat van Hormuz als consequentie zeg ik nee.

De reden is dat er heel veel landen een onderdrukkend regime hebben. We kunnen niet iedereen redden. Bovendien is dat in het verleden vaak geprobeerd in het midden-oosten en het is nog nergens gelukt.
pi_220745958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:03 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Klopt, dat weten we. De vraag is hoe nu verder.
[..]
Nee niet logisch, de hele wereld heeft er last van dat Iran de straat van Hormuz dicht houdt.
[..]
Dankzij Trump.

quote:
Nee, dit is groter dan alleen Trump. Ook China, Japan, Zuid-Korea, Europa, Brazilië, India, Australië, Canada, Mexico, etc. hebben hier last van.
[..]
Klopt allemaal. Het is de schuld van Trump. Dat weten we nu wel. Wat heeft het voor nut omdat twintig keer te zeggen? Door Trump weet Iran dat ze de wereld hun in greep hebben met het sluiten van de straat van Hormuz.

Hoe gaat de rest van de wereld, die enorm lijdt onder deze potentiële Iraanse chantage, mee om.
Dat is de vraag die centraal staat. Want Iran kan nu wekelijks de meest achterlijke eisen gaan stellen en de straat van Hormuz sluiten als die niet worden ingewilligd. Nogmaals, daar heeft de hele wereld (niet alleen Trump) last van.
Trump moet gewoon met een oplossing komen.

En de economische schade die hij heeft aangericht vergoeden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:20:53 #173
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220745980
Ik begrijp dat we moeten gaan samenwerken met de man die elk kwartier een nieuwe stupiditeit bedenkt? Dat we onze militairen in gevaar moeten brengen om de deceptie van deze amateuristische aanval nog groter te maken?

Het is uiterst eenvoudig, er is geen VS om bij aan te sluiten. Er valt niet samen te werken wanneer er geen doel, geen plan en geen competentie aanwezig is. Zinloos rondjes roeien zonder te weten of er dit kwartier nou een bestand of niet is, zonder te weten of dat speedbootje nou aangevallen moet worden of dadels komt brengen.

Ook een coalitie kan deze oorlog niet winnen zonder grondtroepen, zonder bezetting van minimaal de kuststreek.
pi_220746162
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:08 schreef Shreyas het volgende:

quote:
Ok dat is nu gebeurd. En nu? Hoe nu verder dan?
Aan Trump laten zien dat wat hij doet fout is? Zomaar een idee hoor, maar gewoon de blokkade weghalen, je terugtrekken en de zeestraat is weer open. Precies wat Iran al had voorgesteld, maar Trump’s ego staat in de weg en de rest van de wereld mag het uitzoeken.

quote:
Doet dat er toe? Er worden dagelijks vrouwen, homo's, lesbiennes, transgenders, andersgelovigen onderdrukt, mishandeld, beledigd, geminacht, vermoord, dat vind je verder prima? Omdat het toch een far-from-your-bed show is en geen gevaar vormt voor Europa en de VS?
Tuurlijk jongen, dáár zal het wel om draaien. Niet te veel Fox News kijken. Bibi probeert al meer dan dertig jaar een Amerikaanse president te vinden die dom genoeg is om Iran weg te vagen en met Trump heeft hij er eindelijk eentje gevonden. De onzin over kernwapens, democratie brengen of de bevolking “bevrijden” zijn allemaal drogredenen.
Bibi wil simpelweg over de hele regio heersen en Trump dacht even een soort Venezualaatje te doen. Niets meer en niets minder.

quote:
Iran red het nog geen drie weken als de hele wereld (inclusief China, Japan en Zuid-Korea) zich tegen hun keert.

Het jammere is dat een aantal Aziatische landen waaronder China en India graag een einde willen van de westerse hegemonie en nu een land als Iran (waar ze niets mee hebben, zeker niet met die religie) het hand boven het hoofd houden.

Dus dat snap ik. Maar Europa schiet met zijn anti-Amerikaanse houding ook zichzelf in de voet.

Geopolitiek gezien moet Europa zich aansluiten bij de VS. Simpelweg omdat alternatieven als China, India, Rusland en de Arabische wereld, vele malen slechter zijn en niet passen bij de vrijheden die wij zijn gewend.
Ik denk eerder dat de VS en Israël zich door deze oorlog aan het isoleren zijn van de rest van de wereld dan Iran.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 21:58:52 #175
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220747066
Frankrijk herpositioneert de Charles de Gaulle.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')