abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220719236
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat betekent dus dat andere kostensoorten zijn toegenomen, ik kan mij voorstellen (zeker bij jongeren) dat wonen een groter beslag legt op het inkomen.

Boodschappen beginnen onderhand echt duur te worden, ik vind dat een ongewenste en potentieel gevaarlijke ontwikkeling.
Als de mensen het brood niet meer kunnen betalen..
Of mensen moeten ergens anders op bezuinigen (ik verbaas me altijd over volle terrassen, rijen in extreem dure pretparken e.d.). Of wat minder luxe eten, laatst sprak ik nog iemand die ook aan het klagen was over de prijs van boodschappen en die gaven met z'n tweeën bijna 200 euro per week aan eten en drinken uit, ik geef met een huishouden met 2 volwassenen en 3 tieners zo'n 80 euro per week uit. Klaag je dan terecht, of moet je gewoon eens normaal boodschappen doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2026 11:11:50 ]
pi_220719326
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:57 schreef Hanca het volgende:
Een beetje alsof je zegt 'ipv een warmtefonds waarmee honderduizenden huizen verduurzaamd worden, had je ook één random straatje kunnen aanpakken en die van het gas halen'.
Ik denk dat je moet accepteren dat dit bij de huidige politiek en het 'just-in-time geduld' van mensen hoort.

Direct en snel met trofeeën zwaaien is ook wat een Boris Johnson deed. Of wat Rutte-I deed! (maximumsnelheid)

Daarmee ben ik niet aan het "blindstaren" zoals jij zegt (ik hecht zeer aan geduldig en maakbaar beleid) maar erken ik wel de continuïteit met snel een regering in elkaar zetten.

Hoe gaat Van Essen er voor zorgen dat niet pas in 2027 beide Kamers hun zegje hebben gedaan? Er gaat weer reces overheen etc. (Misschien moeten we het überhaupt eens over gaan hebben dat er teveel reces is - vakantie is prima maar dat de hele boel stil ligt is nog uit de 19e eeuw).

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2026 11:21:27 ]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:19:35 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220719334
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:00 schreef phpmystyle het volgende:

Als ik zie wat een kilo (runder) gehakt kost schrik ik, of een kogelbiefstukje, of een doosje blauwe bessen.
Dat zijn 3 dingen die ik nooit koop, te duur en niet nodig

ook al heb ik geld en inkomen genoeg , maar gewoon uit principe
een pot witte bonen in tomatensaus is veeeel gezonder en kost haast niets
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220719432
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of mensen moeten ergens anders op bezuinigen (ik verbaas me altijd over volle terrassen, rijen in extreem dure pretparken e.d.). Of wat minder luxe eten, laatst sprak ik nog iemand die ook aan het klagen was over de prijs van boodschappen en die gaven met z'n tweeën bijna 200 euro per week aan eten en drinken uit, ik geef met een huishouden met 2 volwassenen en 3 tieners zo'n 80 euro per week uit. Klaag je dan terecht, of moet je gewoon eens normaal boodschappen doen?
Ik zei nog tegen mijn bejaarde moeder: aan Koningsdag te zien is het voor 90% van Nederland geen crisis.
pi_220719515
Ik ken ook veel mensen (voornamelijk VVD-ers) die bijna wekelijks uit eten gaan, bioscoopje pakken, dan weer daarheen en dan weer daarheen.

Dat past echt niet in mijn uitgavenpatroon hoor.

Ondertussen hoor ik ze dan wel klagen over dure benzine en ook over buitenlanders hoor ik ze regelmatig. Wat dat betreft zijn het net PVV-ers.

Persoonlijk zou ik wel iets kunnen minderen in de abonnementen op diverse tijdschriften en ik rijd een 4,5 jaar oude Renault waarvoor ik bij aankoop eigenlijk iets te diep in de buidel heb getast waarbij ik een paar maanden nodig heb gehad om dat weer aan te vullen. Maar verder leef ik vrij sober. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:40:27 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220719539
Lopen er al weddenschappen over wanneer ze bij BBB gaan beginnen aan het frame dat de hogere voedselprijzen worden veroorzaakt door de afname van het aantal boeren?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:41:17 #207
13309 nostra
ask why
pi_220719544
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:40 schreef -XOR- het volgende:
Lopen er al weddenschappen over wanneer ze bij BBB gaan beginnen aan het frame dat de hogere voedselprijzen worden veroorzaakt door de afname van het aantal boeren?
Even Polymarket checken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220719545
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:40 schreef -XOR- het volgende:
Lopen er al weddenschappen over wanneer ze bij BBB gaan beginnen aan het frame dat de hogere voedselprijzen worden veroorzaakt door de afname van het aantal boeren?
Ja, of door het - in hun ogen - stikstofgeneuzel, natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2026 @ 17:55:06 #209
862 Arcee
Look closer
pi_220721903
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:10 schreef Hanca het volgende:
ik geef met een huishouden met 2 volwassenen en 3 tieners zo'n 80 euro per week uit (aan eten en drinken).
Dat is netjes, want dat is 2,30 euro per dag per persoon voor ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:02:27 #210
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220721950
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:40 schreef -XOR- het volgende:
Lopen er al weddenschappen over wanneer ze bij BBB gaan beginnen aan het frame dat de hogere voedselprijzen worden veroorzaakt door de afname van het aantal boeren?
hogere voedselprijzen krijg je als we geen stikstof meer kunnen maken , dat is gemaakt middels aardgas
https://www.atlascopco.co(...)-stikstof-produceren
quote:
Haber-Bosch-proces (Chemische binding): Dit proces zet stikstof uit de lucht (N2 ) samen met waterstof ( H2 ) om in ammoniak ( NH3 ), wat de basis vormt voor kunstmest.
https://demaco-cryogenics(...)uctie-en-toepassing/
Demaco Cryogenics
quote:
AI-overzicht
Ja, dat klopt helemaal. Stikstofkunstmest wordt op grote schaal geproduceerd met behulp van aardgas.

Yara Nederland
https://www.yara.nl/gewas(...)toffen-geproduceerd/
https://www.vno-ncw.nl/forum/raken-grondstoffen-voor-kunstmest-op
Hier zijn de belangrijkste punten over dit proces:

Grondstof en Energie: Aardgas (methaan) levert de waterstof die nodig is om stikstof uit de lucht om te zetten in ammoniak, de basis voor kunstmest. Ongeveer 60% tot 80% van het aardgas wordt gebruikt als grondstof, terwijl de rest dient als energie voor het productieproces.

Hoge Kosten: De productie van stikstofkunstmest is zeer energie-intensief. Tot wel 70 à 90 procent van de productiekosten komt uit de gasrekening. Hierdoor stijgt de prijs van kunstmest sterk als de gasprijs stijgt.


[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 05-05-2026 19:12:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220721994
De VVD maffia ontpopt weer eens de champagnekurken:
twitter


De wereld waarin alles te koop is. Dat heet met een duur woord 'commodificatie'.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:11:52 #212
13309 nostra
ask why
pi_220722001
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik zei nog tegen mijn bejaarde moeder: aan Koningsdag te zien is het voor 90% van Nederland geen crisis.
Dat is dan ook zo.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:13:06 #213
13309 nostra
ask why
pi_220722013
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:10 schreef Klopkoek het volgende:
De VVD maffia ontpopt weer eens de champagnekurken:
Linkslullerrechtsvuller stapt over van Mileudefensie naar het meest vervuilende bedrijf in Nederland ( _O- x oneindig) en dat is de schuld van de VVD.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2026 @ 18:17:21 #214
862 Arcee
Look closer
pi_220722044
Bekijk deze YouTube-video

Gaat over Duitsland, maar is denk ook aardig toepasbaar op Nederland.

Over boomers, jongeren, geboortecijfer, pensioenen, woningcrisis, etc.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220722067
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Linkslullerrechtsvuller stapt over van Mileudefensie naar het meest vervuilende bedrijf in Nederland ( _O- x oneindig) en dat is de schuld van de VVD.
Zeker. Dit type land en speelveld komt door de VVD. Inclusief het steeds meer dwarsbomen van de milieubeweging en een samenleving maken waar alles flexibel is en je alles kunt kopen. Alle ruimte voor het laatkapitalisme en hun fiscale gesjoemel. Met een zak geld van twee miljard kun je een mooi salaris bieden. Zonder VVD in het landsbestuur waren we een heel stuk verder geweest op het Tata Steel dossier.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2026 18:21:16 ]
pi_220722074
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Linkslullerrechtsvuller stapt over van Mileudefensie naar het meest vervuilende bedrijf in Nederland ( _O- x oneindig) en dat is de schuld van de VVD.
Of Tata maakt nu werkelijk ernst met verduurzaming en wil dat daar een serieus iemand op let? Ik denk dat we pas over een paar jaar deze overstap kunnen beoordelen. Als hij Tata wil verduurzamen hoop ik dat hij slaagt, ik zou heel graag een duurzaam Tata in Nederland houden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2026 18:21:42 ]
pi_220722109
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of Tata maakt nu werkelijk ernst met verduurzaming en wil dat daar een serieus iemand op let? Ik denk dat we pas over een paar jaar deze overstap kunnen beoordelen.
Dan zou je dat in overleg kunnen doen, om maar eens te beginnen. Tata Steel had dan kunnen rondvragen, met medeweten van andere stakeholders, of zij een suggestie weten.

Dit lijkt meer op een overval.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:24:16 #218
13309 nostra
ask why
pi_220722131
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:20 schreef Hanca het volgende:
Of Tata maakt nu werkelijk ernst met verduurzaming en wil dat daar een serieus iemand op let?
Of het is gewoon simpele greenwashing, dat lijkt me wat plausibeler.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:25:07 #219
13309 nostra
ask why
pi_220722156
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:23 schreef Klopkoek het volgende:
Dan zou je dat in overleg kunnen doen, om maar eens te beginnen. Tata Steel had dan kunnen rondvragen, met medeweten van andere stakeholders, of zij een suggestie weten.
Wie zegt dat ze dat niet gedaan hebben?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220722195
Trump en MAGA hebben overigens veel schade veroorzaakt aan milieubewegingen en GreenPeace. Misschien ook wel in Nederland (en ja, de VVD zit wmb in dat anti-ESG complot)
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:27:00 #221
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220722199
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Linkslullerrechtsvuller stapt over van Mileudefensie naar het meest vervuilende bedrijf in Nederland ( _O- x oneindig) en dat is de schuld van de VVD.
je moet iets doen het image en om die miljarden subsidie binnen te slepen

Met waterstof staal maken dat gaat niet gebeuren of een klein beetje met heel veel verlies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:28:44 #222
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220722214
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:10 schreef Klopkoek het volgende:
De VVD maffia ontpopt weer eens de champagnekurken:
[ x ]

De wereld waarin alles te koop is. Dat heet met een duur woord 'commodificatie'.
Meesterzet, inkapselen.
Beter promoveren ze hem weg naar India in de functie van "manager environment and health related issues" met een goed salaris.
Opgeruimd staat netjes.

Het bewijs dat kapitalisme werkt.

* phpmystyle geeft Ronald Reagan en Milton Friedman een grote knuffel O+ O+
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220722219
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is een beetje het probleem, we zijn er aan gewend geraakt dat we nog geen 10% van ons inkomen aan voedsel uitgeven, terwijl een generatie geleden het nog rond de 20% was. De prijzen zijn in vergelijken met het inkomen helemaal niet zo schrikbarend.
Een generatie geleden kon je ook op 1 inkomen een huis kopen en een gezin onderhouden.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:30:28 #224
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220722229
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Linkslullerrechtsvuller stapt over van Mileudefensie naar het meest vervuilende bedrijf in Nederland ( _O- x oneindig) en dat is de schuld van de VVD.
Gewoon het bewijs dat kapitalisme wél werkt.
Beter gaat ie voor TATA aan het werk in Jaipur of Delhi. Daar komt zo man tenminste echt tot z'n recht.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:31:11 #225
13309 nostra
ask why
pi_220722238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:26 schreef Klopkoek het volgende:
Trump en MAGA hebben overigens veel schade veroorzaakt aan milieubewegingen en GreenPeace. Misschien ook wel in Nederland (en ja, de VVD zit wmb in dat anti-ESG complot)
Je mist dan ook niets aan Greenpeace, wiens directeurtje Luxemburg-AMS per vliegtuig aflegt en inmiddels miljarden aan schadeclaims om smaad heeft moeten betalen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')