Kijk eens naar je meerdere stijl- en grammaticaproblemen in je betoog, die de leesbaarheid en correctheid aantasten. Basisschool?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:26 schreef UitStraling het volgende:
Totale onzin en niemand met wat meer dan basisschool zal het geloven maar er zitten hier een paar zwakbegaafden en beschadigde geesten die vatbaar zijn voor dit soort leugens en dat maakt het ten zeerste kwalijk, zo praten islamitische haatpredikers ook tegen de wat minder slimmen en rekruteren zodoende terroristen.
Nee hoor, Israël heeft geen genocidaal regime en tevens is er geen apartheid gaande.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel heeft een genocidaal regime. Het pleegt aan de lopende band terrorisme buiten de landsgrenzen, zie bijvoorbeeld deze agressie oorlog tegen Iran en Libanon. Jij draait dat inderdaad om en doet net alsof Israel slachtoffer zou zijn.
Je steunt inderdaad onvoorwaardelijk een land waar apartheid gaande is en diat genocide pleegt, constant oorlog voert en terreur zaait. Goed dat je toegeeft dat genocides zoals in Soedan of Jemen je ook niks kunnen schelen, dat mensen uitgemoord worden boeit je niks. Behalve als het joodse mensen zijn, wat natuurlijk heel racistisch van je is.
Je stelde in een recente discussie met mij nog dat je helemaal niet tegen Israël was. Door de woorden van LR te bevestigen, val je weer eens gigantisch door de mand en laat zien dit natuurlijk wél te zijn.quote:
Wat een vermoeiende act zeg...quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:12 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, nee. Het is Hezbollah die Israël wil slopen, het Israëlische leger reageert daar volledig terecht op. Dit had al veel eerder gemoeten.
Bibi heeft iedere president in mijn leven ervan geprobeerd te overtuigen Iran aan te vallen op deze manier. De andere presidenten waren niet dom genoeg om mee te doen. Israel is hier niet het zielige slachtoffer. Ik ben anti huidig Rusland om dezelfde redenen dat ik anti huidig Israel ben. Het zijn twee regimes die illegale oorlog na illegale oorlog starten en dan janken als de ander het waagt om terug te schieten.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het was de regering Trump die perse deze aanval nu wilde doen. Isreal heeft vooral geassisteerd. En later meegeschoten om het af te maken. Maar het is israel wie hier verraden en de meeste schade van heeft.
Op alle forums zijn veel pro rusland trollen ineens anti Israel. We zagen dit al met de epistein files dat Mossad er zo genaamd achter zou zitten.
Trump gooit hier Israel voor de bus, allemaal om zijn vriendje Poetin te helpen.
Het is geen act, het zijn feiten. En inderdaad er wordt een deel van het Zuiden van Libanon als bufferzone genomen door Israël. Op die manier kunnen minder makkelijk projectielen richting Israël worden geschoten. Libanon had dit zelf kunnen voorkomen door Hezbollah eerder aan te pakken, dit heeft men altijd nagelaten.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een vermoeiende act zeg...
Vandaar dat hele gebieden bezet worden. En vandaar dat ze hele dorpen gewoon compleet plat gooien.
Hoe durf je dit nog te verdedigen?
Als je anti-Rusland bent, moet je ook anti-Iran zijn. Dit zijn immers bondgenoten van elkaar, waarbij Iran ook wapens levert richting de Russen. Voor Israël valt uitstekend het argument van zelfverdediging te maken, voor de Russen natuurlijk absoluut niet. Het Iraanse regime valt al decennialang via proxies Israël aan en het openlijk gesteld het land te willen vernietigen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bibi heeft iedere president in mijn leven ervan geprobeerd te overtuigen Iran aan te vallen op deze manier. De andere presidenten waren niet dom genoeg om mee te doen. Israel is hier niet het zielige slachtoffer. Ik ben anti huidig Rusland om dezelfde redenen dat ik anti huidig Israel ben. Het zijn twee regimes die illegale oorlog na illegale oorlog starten en dan janken als de ander het waagt om terug te schieten.
Als je de kaart van Rusland aanpast dat het alleen de huisjes van Poetin laat zien, dan is het opeens ook een vrij land. De west bank en Gaza zijn niet vrij omdat er een militaire bezetting is en mensen met een Israëlisch paspoort hun buren zonder mogen terroriseren en doodmaken. Ze claimen die regio, dan ook de onvrijheid die ze veroorzaken.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël heeft geen genocidaal regime en tevens is er geen apartheid gaande.
Sterker nog, Israël is een multiculturele samenleving waar gelijke rechten hoog in het vandaal staan. Niet voor niets scoort het land juist erg hoog als het gaat om mensenrechten. Zie bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
Dat jij herhaaldelijk moet terugvallen op leugens over Israël, nadat je in een posts al je steun voor Hamas had uitgesproken en ook had gezegd dat het Iraanse regime gelijk had met hun wens voor de vernietiging van Israël, is veelzeggend.
Ten slotte is het laatste natuurlijk niets meer dan projectie. Het zijn juist mensen met een uitgesproken pro-Palestijns en anti-Israël wereldbeeld die zich selectief drukmaken om oorlogen en conflicten.
We horen jullie nooit over conflicten of oorlogen op andere plekken terwijl de claim is dat jullie slechts voor mensenrechten en tegen burgerslachtoffers zijn (een universele claim dus). Ik geef daarentegen aan pro-Israël te zijn, dat is geen universele maar specifieke claim omdat ik vind dat het enige, piepkleine Joodse landje ter wereld, in vrede zou moeten kunnen bestaan zonder aangevallen te worden door moslimfundamentalistische barbaren die het land willen vernietigen en Joden kwaad willen doen.
[..]
Je stelde in een recente discussie met mij nog dat je helemaal niet tegen Israël was. Door de woorden van LR te bevestigen, val je weer eens gigantisch door de mand en laat zien dit natuurlijk wél te zijn.
Ik ben dan ook anti het regime in Iran. Maar de vijand van mijn vijand is niet automatisch mijn vriend.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je anti-Rusland bent, moet je ook anti-Iran zijn. Dit zijn immers bondgenoten van elkaar, waarbij Iran ook wapens levert richting de Russen. Voor Israël valt uitstekend het argument van zelfverdediging te maken, voor de Russen natuurlijk absoluut niet. Het Iraanse regime valt al decennialang via proxies Israël aan en het openlijk gesteld het land te willen vernietigen.
Als dat land zo graag een bufferzone wil, gebruiken ze daar hun eigen territorium maar voor. Dit is gewoon een invasie. En dat gaat ze nog wel een keer opbreken.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
En inderdaad er wordt een deel van het Zuiden van Libanon als bufferzone genomen door Israël
Ah ja, tegen terroristen...quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is geen act, het zijn feiten. En inderdaad er wordt een deel van het Zuiden van Libanon als bufferzone genomen door Israël. Op die manier kunnen minder makkelijk projectielen richting Israël worden geschoten. Libanon had dit zelf kunnen voorkomen door Hezbollah eerder aan te pakken, dit heeft men altijd nagelaten.
Wederom propaganda van een kanaal in lijn met het Iraanse regime. Het hoofdaccount van deze user was al gesloten.quote:
En tevens:quote:Iranian Jews primarily left the country following the 1979 Islamic Revolution due to fears of religious persecution, the execution of community leaders, economic instability, and political insecurity. While 80,000 Jews lived there before 1978, the population dropped to less than 20,000 afterward as many feared the new regime's anti-Zionism and anti-Semitic rhetoric.
Bron: Google Gemini
quote:The regime’s more rational elements may eventually prevail and reduce tensions. Right now, the rhetoric is menacing: The new revolutionary anthem, which originated from devotees of Iran’s supreme leader and was prominently featured on state television last week, calls for “uprooting” not Zionists or Israelis, but Jews.
...
Ja maar er wonen daar alleen maar moslims en dat zijn allemaal terroristen. HR heeft er een mooi kaartje van! Kijk hier is een van de Jezus beelden die die extreme moslims hadden gemaakt om de IDF in een slecht daglicht te zetten.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, tegen terroristen...
Vandaar dat een heel leef gebied compleet platgeveegd wordt....
Huizen van doodnormale Libanezen.
En uberhaupt illegale annexatie.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je stelde in een recente discussie met mij nog dat je helemaal niet tegen Israël was. Door de woorden van LR te bevestigen, val je weer eens gigantisch door de mand en laat zien dit natuurlijk wél te zijn.
Het Zuiden van Libanon is inderdaad overwegend Islamitisch en Hezbollah (Shia) gebied. Zie ook:quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja maar er wonen daar alleen maar moslims en dat zijn allemaal terroristen. HR heeft er een mooi kaartje van! Kijk hier is een van de Jezus beelden die die extreme moslims hadden gemaakt om de IDF in een slecht daglicht te zetten.
[ afbeelding ]
Toch gek dat er onder Hezbollah meer religieuze vrijheid was voor christenen dan toen de IDF langskwam.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Zuiden van Libanon is inderdaad overwegend Islamitisch en Hezbollah (Shia) gebied. Zie ook:
[ afbeelding ]
Bron
Tja, dit staat natuurlijk haaks op de post die je hebt toe zitten juichen vanwege zogenaamde 'waarheden'. Wellicht is het eens goed jezelf af te vragen waar die antipathie jegens Israël vandaan komt?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik ben helemaal niet tegen Israël. Wel tegen het regime dat daar nu met de scepter zwaait en verantwoordelijk is voor het beleid van de afgelopen decennia.
Hezbollah staat nu niet bekend om hun religieuze vrijheid, Israël wel. Maar bewijs gerust het tegenovergestelde. En een militair die zich misdraagt (en daarvoor ook is opgepakt en uit het leger gezet) toont dat niet aan.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch gek dat er onder Hezbollah meer religieuze vrijheid was voor christenen dan toen de IDF langskwam.
Kijk hier heb je het fout. Het was niet een militair, maar een heel peloton met wisselende komaf en een fotograaf die dachten dat hun vrienden dit ook leuk zouden vinden. Indicatie van wat groters zeg maar.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hezbollah staat nu niet bekend om hun religieuze vrijheid, Israël wel. Maar bewijs gerust het tegenovergestelde. En een militair die zich misdraagt (en daarvoor ook is opgepakt en uit het leger gezet) toont dat niet aan.
Laat maar zien, bewijs maar dat het een heel peloton betrof ...quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kijk hier heb je het fout. Het was niet een militair, maar een heel peloton met wisselende komaf en een fotograaf die dachten dat hun vrienden dit ook leuk zouden vinden. Indicatie van wat groters zeg maar.
Maar dat daar overwegend sjiieten wonen is toch geen bewijs dat het allemaal (tot de laatste man, vrouw en baby toe) Hezbollah leden zijn en zij, of hun dorpen en huizen, daarom legitieme doelwitten zijn?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Zuiden van Libanon is inderdaad overwegend Islamitisch en Hezbollah (Shia) gebied. Zie ook:
[ afbeelding ]
Bron
Een antipathie jegens een regime met genocidale trekjes en kolonistenbeleid lijkt me getuigen van een goedwerkend gezond verstand.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit staat natuurlijk haaks op de post die je hebt toe zitten juichen vanwege zogenaamde 'waarheden'. Wellicht is het eens goed jezelf af te vragen waar die antipathie jegens Israël vandaan komt?
Vroeger was het gevaarlijk om dezelfde standpunten als Hamas en Iran te hebben, maar tegenwoordig is dat helemaal hip.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:26 schreef UitStraling het volgende:
Totale onzin en niemand met wat meer dan basisschool zal het geloven maar er zitten hier een paar zwakbegaafden en beschadigde geesten die vatbaar zijn voor dit soort leugens en dat maakt het ten zeerste kwalijk, zo praten islamitische haatpredikers ook tegen de wat minder slimmen en rekruteren zodoende terroristen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Platoon#Israelquote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat maar zien, bewijs maar dat het een heel peloton betrof ...
Vroeger dreigde de VS niet Europese gebieden te veroveren en waren ze een tegenstander van het kremlin.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vroeger was het gevaarlijk om dezelfde standpunten als Hamas en Iran te hebben, maar tegenwoordig is dat helemaal hip.
Ach, zolang ze niet met bomgordels komen zal het wel loslopen.
Poeh, als je een hekel hebt aan 'genocidale trekjes' (niet dat daar sprake van is bij Israël, maar goed), dan zul je vast ook wel erg veel hekel hebben aan de Palestijnse samenleving, het Iraanse regime, Hezbollah en alle mensen die hen toejuichen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een antipathie jegens een regime met genocidale trekjes en kolonistenbeleid lijkt me getuigen van een goedwerkend gezond verstand.
Die van Trump in het verleden ook. Weet je nog hoe hard je toen schuimde?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wederom propaganda van een kanaal in lijn met het Iraanse regime. Het hoofdaccount van deze user was al gesloten.
[ afbeelding ]
Natuurlijk zijn Iraanse Joden niet veiliger in Iran dan elders. Tienduizenden zijn gevlucht voor het regime. Zie ook:
[..]
En tevens:
The Precarious Position of Iranian Jews
Quote uit het artikel:
[..]
Leuke aantijging, nu de bewijzen nog ..quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:54 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Die van Trump in het verleden ook. Weet je nog hoe hard je toen schuimde?
Gelukkig zijn er nog veel Israëliërs het niet eens met de richting die Bibi is ingeslagen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat maar zien, bewijs maar dat het een heel peloton betrof ...
Ligt de VS ook in het Midden-Oostenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vroeger dreigde de VS niet Europese gebieden te veroveren en waren ze een tegenstander van het kremlin.
Ontken je die Trump ban op Twitter nu echt?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuke aantijging, nu de bewijzen nog ..
Klopt.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, als je een hekel hebt aan 'genocidale trekjes' (niet dat daar sprake van is bij Israël, maar goed), dan zul je vast ook wel erg veel hekel hebben aan de Palestijnse samenleving, het Iraanse regime, Hezbollah en alle mensen die hen toejuichen.
Oh, wacht.
Jij stelde dat ik daar om zou hebben zitten schuimen. Toon dat maar aan ..quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:57 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ontken je die Trump ban op Twitter nu echt?
De tandjes hoor, Howard...
Vreemd, want is die Palestijnse samenleving nu net niet hetgeen waar je juist voor in de bres springt?quote:
Nee.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, want is die Palestijnse samenleving nu net niet hetgeen waar je juist voor in de bres springt?
Waarom is het dan een probleem welk vermeende beleid Israël voert en dat er Joden op de Westelijke Jordaanoever wonen?quote:
Dat ik weinig heb met het courante gedachtegoed van bepaalde samenlevingen betekent nog niet dat ik het oké vindt om die mensen te verjagen en/of uit te moorden.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is het dan een probleem welk vermeende beleid Israël voert en dat er Joden op de Westelijke Jordaanoever wonen?
Ah, toch is er een selectieve verontwaardiging hierover. Je veroordeeld met name Israël, waar de sentimenten die je stelt te veroordelen eigenlijk veel meer (of zelfs alleen) aanwezig zijn bij de andere partijen. Dit maakt het verhaal wat tegenstrijdig.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat ik weinig heb met het courante gedachtegoed van bepaalde samenlevingen betekent nog niet dat ik het oké vindt om die mensen te verjagen en/of uit te moorden.
Het is echt niet zo lastig hoor.
Je zou eens moeten zien wat de reacties hier zouden zijn als groep buitenlanders Nederlanders op Nederlands grondgebied zou verjagen en er gaat wonen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat ik weinig heb met het courante gedachtegoed van bepaalde samenlevingen betekent nog niet dat ik het oké vindt om die mensen te verjagen en/of uit te moorden.
Het is echt niet zo lastig hoor.
Nee joden kunnen prima leven in landen als Nederland of Iran. Ze hebben moeite met prima leven in Israel omdat ze daar van jongs af aan volgegoten worden met haat. Dan als nog niet volledig ontwikkeld persoon in IDF oorlogsmisdaden en terrorisme moeten plegen. Geloof zo belangrijk maken in je maatschappij is onverstandig of het nou Iran of Israel is.quote:
Israel is een genocidaal regime, pleegt genocide in Gaza. Het is geen democratie of multiculturele samenleving gezien sommigen andere rechten hebben dan anders. Denk bijvoorbeeld aan het feit dat Palestijnen de doodstraf kunnen krijgen Israeliers niet. Of zie hoe Israeliers mogen koloniseren maar dat het koloniseren van Israelisch grondgebied niet zou zijn toegestaan. Zie hoe Israel expres burgerdoden maakt of politiek leiders uitschakeld maar dat omgekeerd niet vindt kunnen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël heeft geen genocidaal regime en tevens is er geen apartheid gaande.
Sterker nog, Israël is een multiculturele samenleving waar gelijke rechten hoog in het vandaal staan. Niet voor niets scoort het land juist erg hoog als het gaat om mensenrechten. Zie bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
Dat jij herhaaldelijk moet terugvallen op leugens over Israël, nadat je in een posts al je steun voor Hamas had uitgesproken en ook had gezegd dat het Iraanse regime gelijk had met hun wens voor de vernietiging van Israël, is veelzeggend.
Ten slotte is het laatste natuurlijk niets meer dan projectie. Het zijn juist mensen met een uitgesproken pro-Palestijns en anti-Israël wereldbeeld die zich selectief drukmaken om oorlogen en conflicten.
We horen jullie nooit over conflicten of oorlogen op andere plekken terwijl de claim is dat jullie slechts voor mensenrechten en tegen burgerslachtoffers zijn (een universele claim dus). Ik geef daarentegen aan pro-Israël te zijn, dat is geen universele maar specifieke claim omdat ik vind dat het enige, piepkleine Joodse landje ter wereld, in vrede zou moeten kunnen bestaan zonder aangevallen te worden door moslimfundamentalistische barbaren die het land willen vernietigen en Joden kwaad willen doen.
[..]
Nee hoor, Israël pleegt natuurlijk geen genocide in Gaza en Israël is uiteraard wél een democratie en kent tevens een multiculturele samenleving. Als dit soort simpele feiten al probeert te ontkennen heeft een verdere discussie weinig zin.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel is een genocidaal regime, pleegt genocide in Gaza. Het is geen democratie of multiculturele samenleving gezien sommigen andere rechten hebben dan anders. Denk bijvoorbeeld aan het feit dat Palestijnen de doodstraf kunnen krijgen Israeliers niet. Of zie hoe Israeliers mogen koloniseren maar dat het koloniseren van Israelisch grondgebied niet zou zijn toegestaan. Zie hoe Israel expres burgerdoden maakt of politiek leiders uitschakeld maar dat omgekeerd niet vindt kunnen.
Is Nederland medeplichtig aan een genocide? Dat is nogal een beschuldiging namelijk. Dan je zul eerst zwart op wit moeten aantonen dat er een genocide is (hier heb je een uitspraak van het ICJ voor nodig) en ten tweede de rol van Nederland hierin.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik maak me niet selectief druk om conflicten. Ik maak me meer druk om dit conlict omdat het land waar ik onderdeel van ben medeplichtig is aan de genocide en wapens blijft leveren die ervoor gebruikt worden. Daarbij ook constant politieke support levert. Het is grappig als je dit probeert om te draaien gezien je net al aangeeft dat andere conflicten je niet boeien, dit terwijl ik telkens aangeef dat andere conflicten net zo erg zijn alleen onze invloed erop minder.
Israël is al dus nu al een democratie. Dit geldt niet voor veel van de landen in de omgeving, waar barbarisme, corruptie en moslimfundamentalisme hebben gezorgd voor disfunctionele samenleving. Het mag ook voor zich spreken dat een land als Iran niet eens te vergelijken is met Israël. Uit alle mogelijke onderzoeken blijkt wel dat Iran een theocratische dictatuur is met gigantische mensenrechtenschendingen en Israël een democratie waar mensenrechten hoog in het vaandel staan.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel kan vredig bestaan als het een democratie wordt en stopt met dood en verderf te zaaien. Als we het over barbaren hebben is er natuurlijk bijna geen land te bedenken dat barbaarser is dan Israel. Toch zeker niet de naburige landen zoals Iran of Libanon.
Waarom stop je met reageren als je ongelijk is bewezen?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël pleegt natuurlijk geen genocide in Gaza en Israël is uiteraard wél een democratie en kent tevens een multiculturele samenleving. Als dit soort simpele feiten al probeert te ontkennen heeft een verdere discussie weinig zin.
Dat Palestijnen de doodstaf kunnen krijgen en Israëliërs niet is ook niet waar. En bovendien gaat het hier om wetgeving op de Westelijke Jordaanoever, wat officieel gezien betwist gebied is en buiten Israëlisch grondgebied ligt.
[..]
Is Nederland medeplichtig aan een genocide? Dat is nogal een beschuldiging namelijk. Dan je zul eerst zwart op wit moeten aantonen dat er een genocide is (hier heb je een uitspraak van het ICJ voor nodig) en ten tweede de rol van Nederland hierin.
[..]
Israël is al dus nu al een democratie. Dit geldt niet voor veel van de landen in de omgeving, waar barbarisme, corruptie en moslimfundamentalisme hebben gezorgd voor disfunctionele samenleving. Het mag ook voor zich spreken dat een land als Iran niet eens te vergelijken is met Israël. Uit alle mogelijke onderzoeken blijkt wel dat Iran een theocratische dictatuur is met gigantische mensenrechtenschendingen en Israël een democratie waar mensenrechten hoog in het vaandel staan.
En als jij denkt van niet, hoe verklaar je deze uitkomsten dan, bijvoorbeeld die index de ik eerder had gelinkt?
Omdat mijn ongelijk niet bewezen is.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom stop je met reageren als je ongelijk is bewezen?
Nou ja je hebt 3 keuzes. Toegeven dat het peloton er vanaf wist en niet ingreep, toegeven dat de IDF weinig discipline heeft en (onder) officieren niet weten wat de soldaten uitspoken, of gewoon liegen zoals je hier doet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat mijn ongelijk niet bewezen is.
Jij stelde dat een hele peloton verantwoordelijk is voor wat één militair doet op basis van een foto. Die claim heb je nog altijd niet verder weten te onderbouwen, bijvoorbeeld door te laten zien dat er inderdaad sprake was van veel meer mensen die hierbij betrokken waren en deze actie goed hebben gekeurd.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou ja je hebt 3 keuzes. Toegeven dat het peloton er vanaf wist en niet ingreep, toegeven dat de IDF weinig discipline heeft en (onder) officieren niet weten wat de soldaten uitspoken, of gewoon liegen zoals je hier doet.
Wat dat betreft is Israel wel slim. Je kan moeilijk van die steentjes leggen als de hele beschaving met huis en haart is gesloopt.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:51 schreef AFA2022 het volgende:
Dit is wel mooi van Amsterdam :
" De Amsterdamse Stichting Stolpersteine kan de vraag naar struikelstenen nog altijd niet aan. Stolpersteine zijn goudkleurige tegeltjes met namen van joodse of andere slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog " .
De struikelstenen vind ik de ultieme manier om te wijzen op de genadeloze invloed die de wereldgeschiedenis kan hebben op het lot dat een ieder van ons kan treffen.
Kleine, maar opvallende, stenen die meer vertellen dan het grootste monument.
Benieuwd welke tegels we in de toekomst gaan krijgen...
Was vergeten je om nog je standaard techniek van Israel gelijkstellen met hamas en co. Echt de vergelijking die je wil maken! Ik wijs je nogmaals op dat Israel deed in een uurtje bezetting wat Hezbolah in jaren niet had gedaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij stelde dat een hele peloton verantwoordelijk is voor wat één militair doet op basis van een foto. Die claim heb je nog altijd niet verder weten te onderbouwen, bijvoorbeeld door te laten zien dat er inderdaad sprake was van veel meer mensen die hierbij betrokken waren en deze actie goed hebben gekeurd.Bovendien valt het ook op dat je je erg drukmaakt over een Christelijk beeld dat kapot wordt gemaakt, iets dat in Islamitische landen met regelmaat gebeurd en dan horen we je er niet over. Hoe komt dit? Het lijkt er dus vooral om te gaan wie het doet.quote:Wie heeft de foto gemaakt en gepost? U koos weer voor optie 3.
Veel uit het Midden-Oosten?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:51 schreef AFA2022 het volgende:
Legt Israel die stenen neer dan?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat dat betreft is Israel wel slim. Je kan moeilijk van die steentjes leggen als de hele beschaving met huis en haart is gesloopt.
Hoe is dat precies anders dan alle Palestijnen of alle Libanezen verantwoordelijk houden voor de daden van Hamas/Hezbollah?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij stelde dat een hele peloton verantwoordelijk is voor wat één militair doet op basis van een foto. Die claim heb je nog altijd niet verder weten te onderbouwen, bijvoorbeeld door te laten zien dat er inderdaad sprake was van veel meer mensen die hierbij betrokken waren en deze actie goed hebben gekeurd.
Bovendien valt het ook op dat je je erg drukmaakt over een Christelijk beeld dat kapot wordt gemaakt, iets dat in Islamitische landen met regelmaat gebeurd en dan horen we je er niet over. Hoe komt dit? Het lijkt er dus vooral om te gaan wie het doet.
Hier sta je dus reclame voor te maken met je palestina doek, regimevlag en je theedoek.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Een verhaal over Qasem Soleimani.
Er zijn in het moderne Midden-Oosten weinig militaire figuren geweest die tegelijk zo gevreesd, bewonderd en gehaat werden als Qasem Soleimani.
Voor zijn aanhangers was hij een strateeg, een patriot, een man die Iran buiten de eigen grenzen beschermde. Zijn portret hing in overheidsgebouwen, op billboards, op de muren van kazernes. In staatsmedia werd hij bijna mythisch neergezet.
Maar voor veel anderen, vooral voor gewone burgers in Iran, Iraq en Syria — stond zijn naam voor iets heel anders.
Niet voor bevrijding maar voor angst.
Als commandant van de Quds Force, de buitenlandse arm van de Iraanse Revolutionaire Garde, bouwde Soleimani decennialang aan een netwerk van milities, politieke invloed en gewapende bondgenoten. Zijn hand was zichtbaar in Irak, Syrië, Libanon en daarbuiten. Westerse analisten, mensenrechtenorganisaties en regionale waarnemers koppelden zijn netwerk aan gewelddadige onderdrukking van protestbewegingen en aan steun voor gewapende groeperingen die burgers zwaar troffen.
Maar misschien was de pijn het scherpst voelbaar voor gewone, hervormingsgezinde of progressieve burgers — mensen die niet vochten, geen wapens droegen, maar simpelweg verandering wilden.
Studenten.
Journalisten.
Artsen.
Docenten.
Jonge vrouwen die meer vrijheid wilden.
Mannen die niet nog een generatie wilden leven onder religieuze intimidatie.
In zowel Iran als Irak werden protesten hard neergeslagen door veiligheidstroepen en door milities die nauw verbonden waren met de Iraanse invloedssfeer. In Bagdad en andere steden werden demonstranten beschoten, verdwenen activisten, en leefden families in permanente onzekerheid of hun zoon of dochter nog thuis zou komen. Verschillende rapporten koppelden Soleimani aan crisisoverleg rond het neerslaan van protesten in Irak in 2019.
Ook in Iran zelf in 1999 heeft hij vele doden op zijn geweten onder studenten en hoger opgeleiden die een betere toekomst voor Iran wouden.
In Syrië speelde hij een centrale rol in het overeind houden van het regime van Bashar al-Assad tijdens de burgeroorlog. Dat conflict kostte honderdduizenden mensen het leven en joeg miljoenen op de vlucht. Soleimani hielp bij de militaire structuur die het regime overeind hield, ook toen burgergebieden zwaar werden getroffen.
Voor veel Iraanse dissidenten was dat misschien nog het wrangste: miljarden gingen naar buitenlandse oorlogen en milities, terwijl thuis jongeren gevangen zaten vanwege kritiek, vrouwen werden aangepakt voor burgerlijke ongehoorzaamheid, en economische kansen voor gewone gezinnen wegvielen.
En toen, in de nacht van 3 januari 2020, kwam abrupt een einde aan zijn leven.
Bij de luchthaven van Baghdad werd Soleimani gedood bij een Amerikaanse droneaanval, bevolen door de regering van Donald Trump. De explosie maakte in seconden een einde aan een van de invloedrijkste militaire carrières in de regio.
Voor zijn volgelingen was het een martelaarschap.
Voor zijn tegenstanders — en voor veel burgers die hun vrienden, familie of toekomst verloren zagen gaan door oorlog, repressie en milities — voelde het voor sommigen als het einde van een tijdperk van schaduw, intimidatie en export van geweld.
Zijn dood beëindigde niet het systeem dat hij hielp bouwen.
Maar voor velen was het wel het moment waarop zelfs de machtigste architecten van angst niet onaantastbaar bleken.
Nou kijk hier gaat het om een militaire eenheid met een buddy systeem en (onder) officieren die verantwoordelijk zijn voor hun soldaten. Het is dan helemaal onredelijk om ze verantwoordelijk te houden voor wat de ander doet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe is dat precies anders dan alle Palestijnen of alle Libanezen verantwoordelijk houden voor de daden van Hamas/Hezbollah?
Het betreft Joden die in Nederland hebben gewoond. De tegels worden in de stoep voor hun voormalige verblijfplaats gelegd.quote:
Bedankt Trump.quote:
Dus als je tegen de genocidale daden van Israël bent moet je ook wel tegen Israël en joden zijn?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit staat natuurlijk haaks op de post die je hebt toe zitten juichen vanwege zogenaamde 'waarheden'. Wellicht is het eens goed jezelf af te vragen waar die antipathie jegens Israël vandaan komt?
Toch knap he dat een klimaatontkenner zo incompetent en boosaardig is dat hij er eigenhandig voor gaat zorgen dat het klimaat gered gaat worden. Zou er een correlatie zijn?quote:
Dus je bent op een soort rare manier jaloers dat de joden wel die tegels hebben en de mensen uit Midden-Oosten niet?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Het betreft Joden die in Nederland hebben gewoond. De tegels worden in de stoep voor hun voormalige verblijfplaats gelegd.
Denk niet dat er nog een huis overeind staat van de Palestijnen of Zuid Libanezen als je daar op doelt.
Op zaterdag 2 mei 2026 15:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dus je bent op een soort rare manier jaloers dat de joden wel die tegels hebben en de mensen uit Midden-Oosten niet?
Nazi Duitsland bestaat niet meer.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Legt nazi Duitsland die stenen hier neer dan?
Dit was natuurlijk iets waar Trump nooit aan zou hebben gedacht dat zou kunnen gebeuren.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch knap he dat een klimaatontkenner zo incompetent en boosaardig is dat hij er eigenhandig voor gaat zorgen dat het klimaat gered gaat worden. Zou er een correlatie zijn?
Maar als Nazi Duitsland niet meer bestaat, hoe kunnen die stenen dan gelegd worden volgens jou?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nazi Duitsland bestaat niet meer.
Probeer het nog een keer.
Ik ben vooral benieuwd naar wat er na de zomer gaat gebeuren. Ik zie een wereldwijde hongersnood + bijbehorende oorlogen in het verschiet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit was natuurlijk iets waar Trump nooit aan zou hebben gedacht dat zou kunnen gebeuren.
Ik ben benieuwd, hoe de komende weken gaan verlopen.
200 dollar per vat is al vrij onmogelijk, maar 370 slaat nergens op. Neemt niet weg dat het heftig kan worden, maar bij 200 dollar per vat stort de vraag al volledig in.quote:
Dat zal wel meevallen. In ieder geval hier. De armste landen zullen wel zwaarder worden getroffen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar wat er na de zomer gaat gebeuren. Ik zie een wereldwijde hongersnood + bijbehorende oorlogen in het verschiet.
Ik denk dat ik dan zelf een baan dichter bij huis zou gaan zoeken. En de fiets pakken naar het werk.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
200 dollar per vat is al vrij onmogelijk, maar 370 slaat nergens op. Neemt niet weg dat het heftig kan worden, maar bij 200 dollar per vat stort de vraag al volledig in.
Mij hoef je niet te laten nadenken hoor. In jouw ogen is israel overal de schuldige van en ik blijf verre van dat soort gedachtes vandaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar als Nazi Duitsland niet meer bestaat, hoe kunnen die stenen dan gelegd worden volgens jou?
Ik probeer je alleen maar even te laten nadenken over hoe gek je post was.
Hier wel ja, maar Europa is maar een klein deel van de wereld. In Afrika en delen van Azië gaat het moeilijk worden voor veel mensen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. In ieder geval hier. De armste landen zullen wel zwaarder worden getroffen.
Man die niet hoeft te denken maakt vervolgens een post waarin hij bewijst wat meer na te moeten denken.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mij hoef je niet te laten nadenken hoor.
quote:In jouw ogen is israel overal de schuldige van en ik blijf verre van dat soort gedachtes vandaan.
Dat je zelfs zoiets als stolpersteine er bij moet halen, laat wel zien hoe diep je afgegleden bent.
Wip je ze er ook uit omdat je zo'n hekel hebt aan Joden?
Waar het hart vol van is...............quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Goed. Zullen we ontopic?
Of is er nog een topic over Israël waar men kan bekvechten met elkaar?
Uitstekende vraag. Als eerste: wie houdt alle Libanezen eigenlijk verantwoordelijk voor Hezbollah?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe is dat precies anders dan alle Palestijnen of alle Libanezen verantwoordelijk houden voor de daden van Hamas/Hezbollah?
Je laat je te veel beïnvloeden door bepaalde kanalen op YouTube.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar wat er na de zomer gaat gebeuren. Ik zie een wereldwijde hongersnood + bijbehorende oorlogen in het verschiet.
Het mooie van deze post is dat hij totaal irrelevant is. Op het moment dat je ongelijk duidelijk wordt zal je zeggen dat alles de schuld van Iran is en je gaat gewoon weer verder met de daders verheerlijken.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
Je laat je te veel beïnvloeden door bepaalde kanalen op YouTube.
Jij hier:quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uitstekende vraag. Als eerste: wie houdt alle Libanezen eigenlijk verantwoordelijk voor Hezbollah?
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is geen act, het zijn feiten. En inderdaad er wordt een deel van het Zuiden van Libanon als bufferzone genomen door Israël. Op die manier kunnen minder makkelijk projectielen richting Israël worden geschoten. Libanon had dit zelf kunnen voorkomen door Hezbollah eerder aan te pakken, dit heeft men altijd nagelaten.
Dat staat er niet.quote:
Wat gebeurt er al de Straat van Hormuz 3 maanden geblokkeerd blijft? Weet jij dat?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
200 dollar per vat is al vrij onmogelijk, maar 370 slaat nergens op. Neemt niet weg dat het heftig kan worden, maar bij 200 dollar per vat stort de vraag al volledig in.
Het is niet de Libanese regering die een evacutiebevel voor die gebieden heeft afgekondigd (en daar nu alles met de grond gelijk aan het maken is). Dat besluit is door de Israëli's genomen, zij zijn dus verantwoordelijk voor de consequenties daarvan.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
Er staat daar dat Libanon (kortom, de regering dus) er zelf voor had kunnen zorgen dat Hezbollah (helaas wel gekozen door burgers) aangepakt had kunnen worden. Dat is dus iets heel anders dan te stellen dat álle Libanezen verantwoordelijk zijn voor Hezbollah. Helaas maak jij dat er wel van.
En waarom doet Israël dit? Door de aanwezigheid van Hezbollah die zich in talloze bergdorpen heeft verscholen en vanuit daar raketten op Israël afschiet. Geen land zou daarmee moeten leven, dus ook Israël niet. Als Libanon dat niet zelf kan of wil afstoppen (inmiddels het eerste) dan zal Israël het moeten doen. Dat problematiseren is eigenlijk het in stand willen houden van terrorisme.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is niet de Libanese regering die een evacutiebevel voor die gebieden heeft afgekondigd (en daar nu alles met de grond gelijk aan het maken is). Dat besluit is door de Israëli's genomen, zij zijn dus verantwoordelijk voor de consequenties daarvan.
Weet niet of we écht $370 gaan zien maar vergelijken met de 70's is ook lastig.quote:
Blijkbaar raak.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Man die niet hoeft te denken maakt vervolgens een post waarin hij bewijst wat meer na te moeten denken.
[..]
Trump Tiles, the Shiniest! (Made in Chynah)quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:51 schreef AFA2022 het volgende:
Dit is wel mooi van Amsterdam :
" De Amsterdamse Stichting Stolpersteine kan de vraag naar struikelstenen nog altijd niet aan. Stolpersteine zijn goudkleurige tegeltjes met namen van joodse of andere slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog " .
De struikelstenen vind ik de ultieme manier om te wijzen op de genadeloze invloed die de wereldgeschiedenis kan hebben op het lot dat een ieder van ons kan treffen.
Kleine, maar opvallende, stenen die meer vertellen dan het grootste monument.
Met Trump aan het roer is het slechts een kwestie van tijd voordat de VS gesanctioneerd gaat worden.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, toch is er een selectieve verontwaardiging hierover.
Nee.quote:Je veroordeeld met name Israël, waar de sentimenten die je stelt te veroordelen eigenlijk veel meer (of zelfs alleen) aanwezig zijn bij de andere partijen. Dit maakt het verhaal wat tegenstrijdig.
Nee.quote:Speelt de eenzijdige propaganda van media zoals de NRC, de Volkrant en The Guardian hier wellicht een rol die dit conflict door een postkoloniale, intersectionele zwart-wit lens van 'oppressor vs. oppressed' bekijken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |