Laat maar zien, bewijs maar dat het een heel peloton betrof ...quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kijk hier heb je het fout. Het was niet een militair, maar een heel peloton met wisselende komaf en een fotograaf die dachten dat hun vrienden dit ook leuk zouden vinden. Indicatie van wat groters zeg maar.
Maar dat daar overwegend sjiieten wonen is toch geen bewijs dat het allemaal (tot de laatste man, vrouw en baby toe) Hezbollah leden zijn en zij, of hun dorpen en huizen, daarom legitieme doelwitten zijn?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Zuiden van Libanon is inderdaad overwegend Islamitisch en Hezbollah (Shia) gebied. Zie ook:
[ afbeelding ]
Bron
Een antipathie jegens een regime met genocidale trekjes en kolonistenbeleid lijkt me getuigen van een goedwerkend gezond verstand.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit staat natuurlijk haaks op de post die je hebt toe zitten juichen vanwege zogenaamde 'waarheden'. Wellicht is het eens goed jezelf af te vragen waar die antipathie jegens Israël vandaan komt?
Vroeger was het gevaarlijk om dezelfde standpunten als Hamas en Iran te hebben, maar tegenwoordig is dat helemaal hip.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:26 schreef UitStraling het volgende:
Totale onzin en niemand met wat meer dan basisschool zal het geloven maar er zitten hier een paar zwakbegaafden en beschadigde geesten die vatbaar zijn voor dit soort leugens en dat maakt het ten zeerste kwalijk, zo praten islamitische haatpredikers ook tegen de wat minder slimmen en rekruteren zodoende terroristen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Platoon#Israelquote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat maar zien, bewijs maar dat het een heel peloton betrof ...
Vroeger dreigde de VS niet Europese gebieden te veroveren en waren ze een tegenstander van het kremlin.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vroeger was het gevaarlijk om dezelfde standpunten als Hamas en Iran te hebben, maar tegenwoordig is dat helemaal hip.
Ach, zolang ze niet met bomgordels komen zal het wel loslopen.
Poeh, als je een hekel hebt aan 'genocidale trekjes' (niet dat daar sprake van is bij Israël, maar goed), dan zul je vast ook wel erg veel hekel hebben aan de Palestijnse samenleving, het Iraanse regime, Hezbollah en alle mensen die hen toejuichen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een antipathie jegens een regime met genocidale trekjes en kolonistenbeleid lijkt me getuigen van een goedwerkend gezond verstand.
Die van Trump in het verleden ook. Weet je nog hoe hard je toen schuimde?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wederom propaganda van een kanaal in lijn met het Iraanse regime. Het hoofdaccount van deze user was al gesloten.
[ afbeelding ]
Natuurlijk zijn Iraanse Joden niet veiliger in Iran dan elders. Tienduizenden zijn gevlucht voor het regime. Zie ook:
[..]
En tevens:
The Precarious Position of Iranian Jews
Quote uit het artikel:
[..]
Leuke aantijging, nu de bewijzen nog ..quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:54 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Die van Trump in het verleden ook. Weet je nog hoe hard je toen schuimde?
Gelukkig zijn er nog veel Israëliërs het niet eens met de richting die Bibi is ingeslagen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat maar zien, bewijs maar dat het een heel peloton betrof ...
Ligt de VS ook in het Midden-Oostenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vroeger dreigde de VS niet Europese gebieden te veroveren en waren ze een tegenstander van het kremlin.
Ontken je die Trump ban op Twitter nu echt?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuke aantijging, nu de bewijzen nog ..
Klopt.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, als je een hekel hebt aan 'genocidale trekjes' (niet dat daar sprake van is bij Israël, maar goed), dan zul je vast ook wel erg veel hekel hebben aan de Palestijnse samenleving, het Iraanse regime, Hezbollah en alle mensen die hen toejuichen.
Oh, wacht.
Jij stelde dat ik daar om zou hebben zitten schuimen. Toon dat maar aan ..quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:57 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ontken je die Trump ban op Twitter nu echt?
De tandjes hoor, Howard...
Vreemd, want is die Palestijnse samenleving nu net niet hetgeen waar je juist voor in de bres springt?quote:
Nee.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, want is die Palestijnse samenleving nu net niet hetgeen waar je juist voor in de bres springt?
Waarom is het dan een probleem welk vermeende beleid Israël voert en dat er Joden op de Westelijke Jordaanoever wonen?quote:
Dat ik weinig heb met het courante gedachtegoed van bepaalde samenlevingen betekent nog niet dat ik het oké vindt om die mensen te verjagen en/of uit te moorden.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is het dan een probleem welk vermeende beleid Israël voert en dat er Joden op de Westelijke Jordaanoever wonen?
Ah, toch is er een selectieve verontwaardiging hierover. Je veroordeeld met name Israël, waar de sentimenten die je stelt te veroordelen eigenlijk veel meer (of zelfs alleen) aanwezig zijn bij de andere partijen. Dit maakt het verhaal wat tegenstrijdig.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat ik weinig heb met het courante gedachtegoed van bepaalde samenlevingen betekent nog niet dat ik het oké vindt om die mensen te verjagen en/of uit te moorden.
Het is echt niet zo lastig hoor.
Je zou eens moeten zien wat de reacties hier zouden zijn als groep buitenlanders Nederlanders op Nederlands grondgebied zou verjagen en er gaat wonen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat ik weinig heb met het courante gedachtegoed van bepaalde samenlevingen betekent nog niet dat ik het oké vindt om die mensen te verjagen en/of uit te moorden.
Het is echt niet zo lastig hoor.
Nee joden kunnen prima leven in landen als Nederland of Iran. Ze hebben moeite met prima leven in Israel omdat ze daar van jongs af aan volgegoten worden met haat. Dan als nog niet volledig ontwikkeld persoon in IDF oorlogsmisdaden en terrorisme moeten plegen. Geloof zo belangrijk maken in je maatschappij is onverstandig of het nou Iran of Israel is.quote:
Israel is een genocidaal regime, pleegt genocide in Gaza. Het is geen democratie of multiculturele samenleving gezien sommigen andere rechten hebben dan anders. Denk bijvoorbeeld aan het feit dat Palestijnen de doodstraf kunnen krijgen Israeliers niet. Of zie hoe Israeliers mogen koloniseren maar dat het koloniseren van Israelisch grondgebied niet zou zijn toegestaan. Zie hoe Israel expres burgerdoden maakt of politiek leiders uitschakeld maar dat omgekeerd niet vindt kunnen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël heeft geen genocidaal regime en tevens is er geen apartheid gaande.
Sterker nog, Israël is een multiculturele samenleving waar gelijke rechten hoog in het vandaal staan. Niet voor niets scoort het land juist erg hoog als het gaat om mensenrechten. Zie bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
Dat jij herhaaldelijk moet terugvallen op leugens over Israël, nadat je in een posts al je steun voor Hamas had uitgesproken en ook had gezegd dat het Iraanse regime gelijk had met hun wens voor de vernietiging van Israël, is veelzeggend.
Ten slotte is het laatste natuurlijk niets meer dan projectie. Het zijn juist mensen met een uitgesproken pro-Palestijns en anti-Israël wereldbeeld die zich selectief drukmaken om oorlogen en conflicten.
We horen jullie nooit over conflicten of oorlogen op andere plekken terwijl de claim is dat jullie slechts voor mensenrechten en tegen burgerslachtoffers zijn (een universele claim dus). Ik geef daarentegen aan pro-Israël te zijn, dat is geen universele maar specifieke claim omdat ik vind dat het enige, piepkleine Joodse landje ter wereld, in vrede zou moeten kunnen bestaan zonder aangevallen te worden door moslimfundamentalistische barbaren die het land willen vernietigen en Joden kwaad willen doen.
[..]
Je stelde in een recente discussie met mij nog dat je helemaal niet tegen Israël was. Door de woorden van LR te bevestigen, val je weer eens gigantisch door de mand en laat zien dit natuurlijk wél te zijn.
Nee hoor, Israël pleegt natuurlijk geen genocide in Gaza en Israël is uiteraard wél een democratie en kent tevens een multiculturele samenleving. Als dit soort simpele feiten al probeert te ontkennen heeft een verdere discussie weinig zin.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel is een genocidaal regime, pleegt genocide in Gaza. Het is geen democratie of multiculturele samenleving gezien sommigen andere rechten hebben dan anders. Denk bijvoorbeeld aan het feit dat Palestijnen de doodstraf kunnen krijgen Israeliers niet. Of zie hoe Israeliers mogen koloniseren maar dat het koloniseren van Israelisch grondgebied niet zou zijn toegestaan. Zie hoe Israel expres burgerdoden maakt of politiek leiders uitschakeld maar dat omgekeerd niet vindt kunnen.
Is Nederland medeplichtig aan een genocide? Dat is nogal een beschuldiging namelijk. Dan je zul eerst zwart op wit moeten aantonen dat er een genocide is (hier heb je een uitspraak van het ICJ voor nodig) en ten tweede de rol van Nederland hierin.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik maak me niet selectief druk om conflicten. Ik maak me meer druk om dit conlict omdat het land waar ik onderdeel van ben medeplichtig is aan de genocide en wapens blijft leveren die ervoor gebruikt worden. Daarbij ook constant politieke support levert. Het is grappig als je dit probeert om te draaien gezien je net al aangeeft dat andere conflicten je niet boeien, dit terwijl ik telkens aangeef dat andere conflicten net zo erg zijn alleen onze invloed erop minder.
Israël is al dus nu al een democratie. Dit geldt niet voor veel van de landen in de omgeving, waar barbarisme, corruptie en moslimfundamentalisme hebben gezorgd voor disfunctionele samenleving. Het mag ook voor zich spreken dat een land als Iran niet eens te vergelijken is met Israël. Uit alle mogelijke onderzoeken blijkt wel dat Iran een theocratische dictatuur is met gigantische mensenrechtenschendingen en Israël een democratie waar mensenrechten hoog in het vaandel staan.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel kan vredig bestaan als het een democratie wordt en stopt met dood en verderf te zaaien. Als we het over barbaren hebben is er natuurlijk bijna geen land te bedenken dat barbaarser is dan Israel. Toch zeker niet de naburige landen zoals Iran of Libanon.
Waarom stop je met reageren als je ongelijk is bewezen?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël pleegt natuurlijk geen genocide in Gaza en Israël is uiteraard wél een democratie en kent tevens een multiculturele samenleving. Als dit soort simpele feiten al probeert te ontkennen heeft een verdere discussie weinig zin.
Dat Palestijnen de doodstaf kunnen krijgen en Israëliërs niet is ook niet waar. En bovendien gaat het hier om wetgeving op de Westelijke Jordaanoever, wat officieel gezien betwist gebied is en buiten Israëlisch grondgebied ligt.
[..]
Is Nederland medeplichtig aan een genocide? Dat is nogal een beschuldiging namelijk. Dan je zul eerst zwart op wit moeten aantonen dat er een genocide is (hier heb je een uitspraak van het ICJ voor nodig) en ten tweede de rol van Nederland hierin.
[..]
Israël is al dus nu al een democratie. Dit geldt niet voor veel van de landen in de omgeving, waar barbarisme, corruptie en moslimfundamentalisme hebben gezorgd voor disfunctionele samenleving. Het mag ook voor zich spreken dat een land als Iran niet eens te vergelijken is met Israël. Uit alle mogelijke onderzoeken blijkt wel dat Iran een theocratische dictatuur is met gigantische mensenrechtenschendingen en Israël een democratie waar mensenrechten hoog in het vaandel staan.
En als jij denkt van niet, hoe verklaar je deze uitkomsten dan, bijvoorbeeld die index de ik eerder had gelinkt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |