Dit was natuurlijk iets waar Trump nooit aan zou hebben gedacht dat zou kunnen gebeuren.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch knap he dat een klimaatontkenner zo incompetent en boosaardig is dat hij er eigenhandig voor gaat zorgen dat het klimaat gered gaat worden. Zou er een correlatie zijn?
Maar als Nazi Duitsland niet meer bestaat, hoe kunnen die stenen dan gelegd worden volgens jou?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nazi Duitsland bestaat niet meer.
Probeer het nog een keer.
Ik ben vooral benieuwd naar wat er na de zomer gaat gebeuren. Ik zie een wereldwijde hongersnood + bijbehorende oorlogen in het verschiet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit was natuurlijk iets waar Trump nooit aan zou hebben gedacht dat zou kunnen gebeuren.
Ik ben benieuwd, hoe de komende weken gaan verlopen.
200 dollar per vat is al vrij onmogelijk, maar 370 slaat nergens op. Neemt niet weg dat het heftig kan worden, maar bij 200 dollar per vat stort de vraag al volledig in.quote:
Dat zal wel meevallen. In ieder geval hier. De armste landen zullen wel zwaarder worden getroffen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar wat er na de zomer gaat gebeuren. Ik zie een wereldwijde hongersnood + bijbehorende oorlogen in het verschiet.
Ik denk dat ik dan zelf een baan dichter bij huis zou gaan zoeken. En de fiets pakken naar het werk.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
200 dollar per vat is al vrij onmogelijk, maar 370 slaat nergens op. Neemt niet weg dat het heftig kan worden, maar bij 200 dollar per vat stort de vraag al volledig in.
Mij hoef je niet te laten nadenken hoor. In jouw ogen is israel overal de schuldige van en ik blijf verre van dat soort gedachtes vandaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar als Nazi Duitsland niet meer bestaat, hoe kunnen die stenen dan gelegd worden volgens jou?
Ik probeer je alleen maar even te laten nadenken over hoe gek je post was.
Hier wel ja, maar Europa is maar een klein deel van de wereld. In Afrika en delen van Azië gaat het moeilijk worden voor veel mensen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. In ieder geval hier. De armste landen zullen wel zwaarder worden getroffen.
Man die niet hoeft te denken maakt vervolgens een post waarin hij bewijst wat meer na te moeten denken.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mij hoef je niet te laten nadenken hoor.
quote:In jouw ogen is israel overal de schuldige van en ik blijf verre van dat soort gedachtes vandaan.
Dat je zelfs zoiets als stolpersteine er bij moet halen, laat wel zien hoe diep je afgegleden bent.
Wip je ze er ook uit omdat je zo'n hekel hebt aan Joden?
Waar het hart vol van is...............quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Goed. Zullen we ontopic?
Of is er nog een topic over Israël waar men kan bekvechten met elkaar?
Uitstekende vraag. Als eerste: wie houdt alle Libanezen eigenlijk verantwoordelijk voor Hezbollah?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe is dat precies anders dan alle Palestijnen of alle Libanezen verantwoordelijk houden voor de daden van Hamas/Hezbollah?
Je laat je te veel beïnvloeden door bepaalde kanalen op YouTube.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar wat er na de zomer gaat gebeuren. Ik zie een wereldwijde hongersnood + bijbehorende oorlogen in het verschiet.
Het mooie van deze post is dat hij totaal irrelevant is. Op het moment dat je ongelijk duidelijk wordt zal je zeggen dat alles de schuld van Iran is en je gaat gewoon weer verder met de daders verheerlijken.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
Je laat je te veel beïnvloeden door bepaalde kanalen op YouTube.
Jij hier:quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uitstekende vraag. Als eerste: wie houdt alle Libanezen eigenlijk verantwoordelijk voor Hezbollah?
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is geen act, het zijn feiten. En inderdaad er wordt een deel van het Zuiden van Libanon als bufferzone genomen door Israël. Op die manier kunnen minder makkelijk projectielen richting Israël worden geschoten. Libanon had dit zelf kunnen voorkomen door Hezbollah eerder aan te pakken, dit heeft men altijd nagelaten.
Dat staat er niet.quote:
Wat gebeurt er al de Straat van Hormuz 3 maanden geblokkeerd blijft? Weet jij dat?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
200 dollar per vat is al vrij onmogelijk, maar 370 slaat nergens op. Neemt niet weg dat het heftig kan worden, maar bij 200 dollar per vat stort de vraag al volledig in.
Het is niet de Libanese regering die een evacutiebevel voor die gebieden heeft afgekondigd (en daar nu alles met de grond gelijk aan het maken is). Dat besluit is door de Israëli's genomen, zij zijn dus verantwoordelijk voor de consequenties daarvan.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
Er staat daar dat Libanon (kortom, de regering dus) er zelf voor had kunnen zorgen dat Hezbollah (helaas wel gekozen door burgers) aangepakt had kunnen worden. Dat is dus iets heel anders dan te stellen dat álle Libanezen verantwoordelijk zijn voor Hezbollah. Helaas maak jij dat er wel van.
En waarom doet Israël dit? Door de aanwezigheid van Hezbollah die zich in talloze bergdorpen heeft verscholen en vanuit daar raketten op Israël afschiet. Geen land zou daarmee moeten leven, dus ook Israël niet. Als Libanon dat niet zelf kan of wil afstoppen (inmiddels het eerste) dan zal Israël het moeten doen. Dat problematiseren is eigenlijk het in stand willen houden van terrorisme.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is niet de Libanese regering die een evacutiebevel voor die gebieden heeft afgekondigd (en daar nu alles met de grond gelijk aan het maken is). Dat besluit is door de Israëli's genomen, zij zijn dus verantwoordelijk voor de consequenties daarvan.
Weet niet of we écht $370 gaan zien maar vergelijken met de 70's is ook lastig.quote:
Blijkbaar raak.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Man die niet hoeft te denken maakt vervolgens een post waarin hij bewijst wat meer na te moeten denken.
[..]
Trump Tiles, the Shiniest! (Made in Chynah)quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:51 schreef AFA2022 het volgende:
Dit is wel mooi van Amsterdam :
" De Amsterdamse Stichting Stolpersteine kan de vraag naar struikelstenen nog altijd niet aan. Stolpersteine zijn goudkleurige tegeltjes met namen van joodse of andere slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog " .
De struikelstenen vind ik de ultieme manier om te wijzen op de genadeloze invloed die de wereldgeschiedenis kan hebben op het lot dat een ieder van ons kan treffen.
Kleine, maar opvallende, stenen die meer vertellen dan het grootste monument.
Benieuwd welke tegels we in de toekomst gaan krijgen...
Met Trump aan het roer is het slechts een kwestie van tijd voordat de VS gesanctioneerd gaat worden.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, toch is er een selectieve verontwaardiging hierover.
Nee.quote:Je veroordeeld met name Israël, waar de sentimenten die je stelt te veroordelen eigenlijk veel meer (of zelfs alleen) aanwezig zijn bij de andere partijen. Dit maakt het verhaal wat tegenstrijdig.
Nee.quote:Speelt de eenzijdige propaganda van media zoals de NRC, de Volkrant en The Guardian hier wellicht een rol die dit conflict door een postkoloniale, intersectionele zwart-wit lens van 'oppressor vs. oppressed' bekijken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |