abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220675526
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik weet niet of de VVD het zo lekker vindt gaan. Ze raken steeds meer stemmen kwijt op rechts.

Er zijn een paar issues die opgelost moeten worden. En wat maar niet lijkt te lukken.
De VVD heeft er nooit gezeten om problemen op te lossen. Dat moet de markt volgens hun doen.
pi_220675537
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 22:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik las het ook net. Het stuk is behoorlijk scherp en negatief over Jetten.
Hij wordt neergezet als iemand die intellectueel en communicatief sterk is, maar in de praktijk onvoldoende leiderschap en gezag toont om een fragiele coalitie bijeen te houden en door te pakken in crisistijd.
Er wordt getwijfeld aan het vermogen van Jetten om de complexe politieke en maatschappelijke uitdagingen effectief aan te pakken.

Ik vind het bovenal jammer. Omdat we echt moeten doorpakken op een aantal dossiers. Het maakt verders niet uit of je er rechts of links in staat. Weer een kabinet wat weinig op gaat lossen, gaat ons sws niet verder brengen.
Met een VVD en CDA ga je niks oplossen. Nu niet en de vorige 39 kabinetten niet. En dat wilt Nederland ook want het enige wat telt is de HRA voor een aanzienlijke minderheid in Nederland. Goed bestuur, toeslagen, groningen, etc slapen ze niet minder om.

Een Eerdmans komt zelfs weg met het weer willen boren in Groningen. Geestelijk leider Nanninga zou weer haar Holocaust verheerlijkende tweets kunnen tweeten en ze zou er geen zetel minder om verliezen.

Het "gedoe" met Douwe Bob en Yesilgoz was voor de verkiezingen weer vergeten.
  woensdag 29 april 2026 @ 02:58:15 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220675612
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik begrijp het prima. Daarom zet ik er vraagtekens bij, want 'betaalbaar voor iedereen' betekent hetzelfde als 'gratis geld'.

Nog maar een keer: https://decorrespondent.n(...)1a-1236-a3ba7e16fb30

Bijvoorbeeld:
[..]

ja wat is duur

https://www.duic.nl/algem(...)r-947-euro-voor-27m2
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220675627
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat je de LP niet al te serieus moet nemen, zie Toine Manders, @:TAmaru, Robert Valantine etc. Allemaal in sociale huur of werkzaam als beleidsadviseur bij de gemeente. Rechts lullen, links vullen. Theorietjes zijn wel aardig. De praktijk zoals altijd wat weerbarstiger. Lex Hoogduin c.s. zijn van een totaal ander (serieuzer) niveau.
Mwah, je kunt in Nederland echt niet zomaar even verhuizen. En voor al die sociale voorzieningen hebben we ook belasting betaald (ik in elk geval wel), dus als je daar recht op hebt, moet je er ook gebruik van maken. Maar ze moeten ze wel afschaffen, samen met al die belastingen.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220675807
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 00:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Tweede Kamerleden die demonstreren? De horror!

Gelukkig was er niemand aanwezig bij de Els_Rechts "betoging". Weet iemand waar zij trouwens gebleven is?
Die doet het tegenwoordig met een Turk en houdt nu maar haar mond dicht.



(Nee geen AI)

[ Bericht 12% gewijzigd door nostra op 29-04-2026 06:44:53 ]
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220675812
quote:
Komt me laag over. Ik betaal dat voor 67 m2, woz iets van 480k, lijkt me niet bepaald het bovenste deciel.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220675893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 03:50 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Mwah, je kunt in Nederland echt niet zomaar even verhuizen. En voor al die sociale voorzieningen hebben we ook belasting betaald (ik in elk geval wel), dus als je daar recht op hebt, moet je er ook gebruik van maken. Maar ze moeten ze wel afschaffen, samen met al die belastingen.
Jij bent ook zo een libertariër die op ethisch en sociaal gebied heel conservatief is. Net als Milei, net als nostra.

Er is niets libertarisch aan het dwangmatig de geboortecijfers omhoog brengen.

In de DDR kon je tenminste nog vrijelijk homo zijn. Kon je als vrouw studeren. In jullie droomwereld kan dat allemaal niet (Milei is een uitgesproken anti-feminist en aanhanger van traditionele rolpatronen).

Daarom: een consequente libertariër stemt eerder SP dan FvD. Want bemoeit minder met individuele investeringsbeslissingen, de verenigingen en het priveleven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 07:15:48 ]
pi_220675910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 00:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik moet zeggen Van Weel veroordeeld hier het geweld.
Zeker. Ik bedoel dan ook vooral andere momenten. Bijvoorbeeld:

Alle begrip voor bezorgde burgers, maar bij geweld tijdens een demonstratie "trekken we een grens".
[...]
Van Weel (VVD) zei voorafgaand aan de ministerraad dat hij de zorgen van burgers begrijpt "als deze besluiten opeens genomen worden".


Bij XR of Gaza is dit "begrip" consequent afwezig.

Bij illegale grenscontroles door Jan Huzen niet ("jammer genoeg troffen we geen donkere mensen aan", zei Huzen). Ook toen was het "ik begrijp de zorgen" (op X!).
pi_220675919
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 07:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jij bent ook zo een libertariër die op ethisch en sociaal gebied heel conservatief is. Net als Milei, net als nostra.

Er is niets libertarisch aan het dwangmatig de geboortecijfers omhoog brengen.

In de DDR kon je tenminste nog vrijelijk homo zijn. Kon je als vrouw studeren. In jullie droomwereld kan dat allemaal niet (Milei is een uitgesproken anti-feminist en aanhanger van traditionele rolpatronen).
De iT was wel een mega-conservatief bolwerk ja.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220675944
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 07:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jij bent ook zo een libertariër die op ethisch en sociaal gebied heel conservatief is. Net als Milei, net als nostra.

Er is niets libertarisch aan het dwangmatig de geboortecijfers omhoog brengen.

In de DDR kon je tenminste nog vrijelijk homo zijn. Kon je als vrouw studeren. In jullie droomwereld kan dat allemaal niet (Milei is een uitgesproken anti-feminist en aanhanger van traditionele rolpatronen).

Daarom: een consequente libertariër stemt eerder SP dan FvD. Want bemoeit minder met individuele investeringsbeslissingen, de verenigingen en het priveleven.
Een libertarische staat is nu eenmaal niet van de een op de andere dag door te voeren. Daar zijn decennia voor nodig. Milei zal wellicht nu dingen moeten doen die niet passen bij zijn inzichten om nu de schade aangebracht door het socialisme te dempen.

Het is onzin dat in mijn droomwereld mensen geen homo mogen zijn en vrouwen niet mogen studeren. Dat ik een aanhanger ben van conservatieve rolmodellen is ook niet helemaal waar. Ik vind vooral dat de overheid zich er niet mee moet bemoeien. Dus geen woke aan ons opdringen en vrouwen vrouw laten zijn en mannen man, op de manier waarop zij dat willen. Daar heeft de overheid niets over te zeggen. Hetzelfde geldt voor homo's. Interesseert het mij nu wie er met wie neukt. Er is wel iets te zeggen vind ik voor het stoppen met faciliteren van transgenderoperaties bij kinderen met (deels) belastinggeld. Maar als een volwassene zich op eigen kosten wil laten verbouwen, heb ik daar ook geen mening over.

Het is wel zo dat ik denk dat het conservatieve model zeker niet zomaar bij het vuilnis moet worden gezet en dat het uiteindelijk beter is voor iedereen als een groot deel van de mensen leeft volgens dat model, wat ook natuurlijk is voor de meeste mensen. Als de overheid woke en zogenaamde "emancipatie" niet meer stimuleert, krijg je vanzelf wel een conservatievere rolverdeling. Daar hoeven we niks aan te doen.

Overigens vind ik ook niet dat de overheid zich bezig moet houden met dingen als huwelijken. Mensen mogen allerlei ceremonies beleven met hun geliefden, maar dat hoeft geen bepaalde status binnen de staat te hebben.

Ik ben het ook heus niet eens met alles wat de FvD zegt. Sommige dingen waar veel overheidsbemoeienis mee gemoeid is gaan mij inderdaad te ver. Stemmen op de LP is ook een optie de volgende keer voor mij.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220675961
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 07:32 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Een libertarische staat is nu eenmaal niet van de een op de andere dag door te voeren. Daar zijn decennia voor nodig. Milei zal wellicht nu dingen moeten doen die niet passen bij zijn inzichten om nu de schade aangebracht door het socialisme te dempen.

Het is onzin dat in mijn droomwereld mensen geen homo mogen zijn en vrouwen niet mogen studeren. Dat ik een aanhanger ben van conservatieve rolmodellen is ook niet helemaal waar. Ik vind vooral dat de overheid zich er niet mee moet bemoeien. Dus geen woke aan ons opdringen en vrouwen vrouw laten zijn en mannen man, op de manier waarop zij dat willen. Daar heeft de overheid niets over te zeggen. Hetzelfde geldt voor homo's. Interesseert het mij nu wie er met wie neukt. Er is wel iets te zeggen vind ik voor het stoppen met faciliteren van transgenderoperaties bij kinderen met (deels) belastinggeld. Maar als een volwassene zich op eigen kosten wil laten verbouwen, heb ik daar ook geen mening over.

Het is wel zo dat ik denk dat het conservatieve model zeker niet zomaar bij het vuilnis moet worden gezet en dat het uiteindelijk beter is voor iedereen als een groot deel van de mensen leeft volgens dat model, wat ook natuurlijk is voor de meeste mensen. Als de overheid woke en zogenaamde "emancipatie" niet meer stimuleert, krijg je vanzelf wel een conservatievere rolverdeling. Daar hoeven we niks aan te doen.

Overigens vind ik ook niet dat de overheid zich bezig moet houden met dingen als huwelijken. Mensen mogen allerlei ceremonies beleven met hun geliefden, maar dat hoeft geen bepaalde status binnen de staat te hebben.

Ik ben het ook heus niet eens met alles wat de FvD zegt. Sommige dingen waar veel overheidsbemoeienis mee gemoeid is gaan mij inderdaad te ver. Stemmen op de LP is ook een optie de volgende keer voor mij.
Waar het als zo vaak weer eens op neer komt is dat we laissez-fairez zijn als de uitkomsten en status quo ons bevallen, maar hard en diep ingrijpen als dat niet zo is.

Tot de ESG-beslissingen en geboortecijfers aan toe.

Milei kiest er toch echt zelf voor om campagne te voeren voor Orban (en Bolsonaro). Niet alleen in 2026 maar ook op eerdere momenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 07:42:00 ]
pi_220675993
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2026 07:23 schreef nostra het volgende:

[..]
De iT was wel een mega-conservatief bolwerk ja.
Dat zegt niks. Of het nu de Victoriaanse tijd is of Alice Weidel van AfD: de elite en rechtse incrowd eigent zichzelf speciale regels en voorrechten toe. Op sociaal-ethisch gebied. Dat is natuurlijk wat je vanzelf krijgt als je rechten weer af schaft en bevecht.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 08:02:24 ]
  woensdag 29 april 2026 @ 08:48:27 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220676136
Een van de problemen van het libertarisme is inderdaad dat het vaker niet dan wel gepaard gaat met nogal extreme vormen van racisme. Dat zag je ook aan de Meervrijheid boys, dat waren uiteindelijk ook vaak vooral types die graag over de superioriteit van het blanke ras fantaseerden (en de inferioriteit van de overigen), het economische aspect is doorgaans secundair.

[ Bericht 52% gewijzigd door -XOR- op 29-04-2026 08:54:41 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220676163
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:48 schreef -XOR- het volgende:
Probleem van libertarisme is inderdaad dat het vaker niet dan wel gepaard gaat met nogal extreme vormen van racisme.
Je bedoelt zeker: vaker wel dan niet racisme.

JA21 en Nanninga is ook een goed voorbeeld. Idolaat van Milei, in Europa aangesloten bij de aartsconservatieve rechtsstaatslopers van PiS, de openlijke neo-fascisten van Meloni (tevens openlijk Mussolini bewonderaar), de vrouw-terug-in-hun-hok SGP, de abortus en gay pride verbieders van Vox en ga zo maar door.

Met een zogenaamd 'rechts-progressieve' instelling heeft het weinig te maken. Consequent libertarisch is het alles behalve.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 08:56:30 ]
  woensdag 29 april 2026 @ 08:57:27 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220676168
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je bedoelt zeker: vaker wel dan niet racisme.

Inderdaad, te weinig koffie nog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220676173
In bepaalde opzichten schuurt het wel binnen ECR (de club van JA21 en SGP): dat Vox wil alle separatistische en regionalistische partijen verbieden in Europa. Terwijl N-VA ook bij ECR zit.

Dit past weer in het hoofdstukje: vroeg of laat krijgen deze rechtse lui onderling ruzie, dan zijn er geen mitigerende en supranationale fora/regels meer om spanningen te beheersen (of Godsvrees, Just War Theory), en wordt het oorlog. Sociaal Darwinisme.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 09:02:30 ]
  woensdag 29 april 2026 @ 09:02:30 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220676185
Overigens bestaan er natuurlijk ook libertariers die niet in dat hoekje zitten. Toine Manders is volgens mij wel oprecht en iemand als Arnold Schwarzenegger (of all places) ook, net als Antonio Scaramucci.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220676211
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:02 schreef -XOR- het volgende:
Overigens bestaan er natuurlijk ook libertariers die niet in dat hoekje zitten. Toine Manders is volgens mij wel oprecht en iemand als Arnold Schwarzenegger (of all places) ook.
Ja, die zijn niet racistisch maar wel op andere vlakken inconsequent. Schwarzenegger nam als gouverneur zelf het initiatief tot allerlei (goedwerkende) milieu- en emissienormen.

Even los van of dit goede voorbeelden zijn van consequente libertariërs, het is wel een minderheid.

Soms is het uiteraard onvermijdelijk om inconsequent te zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 09:09:33 ]
pi_220676215
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 07:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Waar het als zo vaak weer eens op neer komt is dat we laissez-fairez zijn als de uitkomsten en status quo ons bevallen, maar hard en diep ingrijpen als dat niet zo is.

Tot de ESG-beslissingen en geboortecijfers aan toe.

Milei kiest er toch echt zelf voor om campagne te voeren voor Orban (en Bolsonaro). Niet alleen in 2026 maar ook op eerdere momenten.
Dat moet Milei weten. Verder hoeft de overheid ook niet in te grijpen voor hogere geboortecijfers wat mij betreft. De grenzen dichtgooien en stoppen met bemoeien met de woningmarkt, het stoppen met het opdringen van woke en het wegvallen van andere overheidsbemoeienis zal er vanzelf toe leiden dat mensen weer meer kinderen gaan maken.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220676240
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:09 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dat moet Milei weten. Verder hoeft de overheid ook niet in te grijpen voor hogere geboortecijfers wat mij betreft. De grenzen dichtgooien en stoppen met bemoeien met de woningmarkt, het stoppen met het opdringen van woke en het wegvallen van andere overheidsbemoeienis zal er vanzelf toe leiden dat mensen weer meer kinderen gaan maken.
Dit bewijst alleen maar wat ik zeg: draconische maatregelen nemen - zoals grenzen sluiten en begrenzen waar mensen kunnen gaan en staan - om de gewenste uitkomsten te krijgen. Laissez-fairez en 'de markt' alleen wanneer de uitkomsten onze goedkeuring kan dragen.

Misschien moet je maar terug gaan naar de 19e eeuw. De tijd van voor 'socialistische' stadsriolering en kinderarbeidwetgeving. Krijg je vanzelf weer hogere geboortecijfers van.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 09:20:25 ]
  woensdag 29 april 2026 @ 09:37:50 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220676362
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja, die zijn niet racistisch maar wel op andere vlakken inconsequent. Schwarzenegger nam als gouverneur zelf het initiatief tot allerlei (goedwerkende) milieu- en emissienormen.

Even los van of dit goede voorbeelden zijn van consequente libertariërs, het is wel een minderheid.

Soms is het uiteraard onvermijdelijk om inconsequent te zijn.
Schwarzenegger werd natuurlijk later, toen hij ouder en verstandiger werd, een stuk minder libertarisch. Toen die een tijd gouverneur was, en zeker na die tijd, was dat allang geen pure libertarier meer, maar ik heb wel eens filmpjes gezien van een heel jeugdige Schwarzenegger die in de ban was geraakt van Hayek of Nozick en heel enthousiast libertarische boeken stond aan te prijzen in zijn blote bast met als boodschap dat als de overheid zich maar zoveel mogelijk terug zou trekken, alles goed zou komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220676405
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit bewijst alleen maar wat ik zeg: draconische maatregelen nemen - zoals grenzen sluiten en begrenzen waar mensen kunnen gaan en staan - om de gewenste uitkomsten te krijgen. Laissez-fairez en 'de markt' alleen wanneer de uitkomsten onze goedkeuring kan dragen.

Misschien moet je maar terug gaan naar de 19e eeuw. De tijd van voor 'socialistische' stadsriolering en kinderarbeidwetgeving. Krijg je vanzelf weer hogere geboortecijfers van.
Je hebt natuurlijk gelijk dat grensbewaking of een restrictief immigratiebeleid ook vormen zijn van overheidsbemoeienis. Libertariërs zijn dan ook van oudsher vaak voor vrije migratie, met als voorbeeld het Amerika van de 19e en begin 20e eeuw, of zelfs het huidige Dubai. Zelf ben ik daar ook niet per se tegen. De meeste migranten komen Nederland binnen om gebruik (of beter: misbruik) te maken van onze sociale voorzieningen. Zodra die worden afgeschaft, zal de aandrang om hierheen te komen waarschijnlijk al een stuk minder worden.

Want zoals Milton Friedman ook al zei: vrije immigratie en de verzorgingsstaat gaan onmogelijk samen. En omdat de verzorgingsstaat niet of moeilijk direct kan worden afgeschaft, de woningmarkt kapotgemaakt is door de overheid en dat alles in stappen weer moet worden opgebouwd, zullen de grenzen dus ook eerst dicht moeten. Daarmee bedoel ik vooral het stoppen met opvangen van vluchtelingen of mensen die doen alsof ze vluchteling zijn. Voor mensen die hier komen werken moet de deur altijd open staan vind ik.

Ik vind ook dat er wellicht na een wachtperiode private opvang mag plaatsvinden die door particulieren wordt vergoed. M.a.w. als Jesse en Frans samen besluiten dat ze een vluchteling willen opvangen, dan mogen ze dat doen, maar zijn zij verantwoordelijk voor die persoon, zowel qua onderdak als financieel.

Zelf weet ik niet of vrije migratie ooit gaat werken, tenzij overal op aarde het libertarisme hoogtij viert. Je moet kijken in hoeverre het werkbaar is. Wat je dan namelijk gaat krijgen is dat sommige migranten zelfs liever hier op straat leven en blikjes en flesjes verzamelen dan in hun eigen land wonen, ook al kun je daar natuurlijk met bepaalde wetten wel wat aan doen.

Je hebt ook zeker gelijk dat er in de 19e eeuw een veel groter economisch voordeel was voor mensen om kinderen te nemen. Eigenlijk zijn dat een soort van natuurwetten waar best nog wel wat in zit, namelijk dat kinderen nodig zijn voor het overleven van de ouders en de gehele familie. Maar dat zal vanzelf wel weer zo worden als je de verzorgingsstaat afschaft.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  woensdag 29 april 2026 @ 09:55:28 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220676447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:47 schreef TAmaru het volgende:
Je hebt natuurlijk gelijk dat grensbewaking of een restrictief immigratiebeleid ook vormen zijn van overheidsbemoeienis. Libertariërs zijn dan ook van oudsher vaak voor vrije migratie, met als voorbeeld het Amerika van de 19e en begin 20e eeuw, of zelfs het huidige Dubai.
Dit is overigens niet helemaal waar. Hoppe/(Rothbard?) had daar min of meer een geitenpaadje voor en beschouwde migranten min of meer als producten die alleen geleverd mochten worden op bestelling (goedkeuring) van de productieven van een gebied.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220676454
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:47 schreef TAmaru het volgende:
Je hebt ook zeker gelijk dat er in de 19e eeuw een veel groter economisch voordeel was voor mensen om kinderen te nemen.
Het was noodzaak om te overleven. Er gingen ook wel eens kinderen voortijdig dood, dus ook daarom werden er meer kinderen geboren.

Ik zou zeggen dat de aarde er op vooruit zal gaan nu de kindertallen dalen. De bevolking van China gaat dalen naar ~500 miljoen inwoners en het gemiddelde kindertal in Afrika is binnen drie decennia gedaald van 7.3 per moeder naar 4.0 per moeder. Het afschaffen van ontwikkelingssamenwerking en handelsakkoorden helpt dan niet.

De wil om (met omwegen) hierop te sturen en 'voor God te spelen' legt in ieder geval de hypocrisie van libertariërs bloot.

Voor de rest: ik zie weer eens dat het weinig zin heeft om een discussie met FvD aanhangers te voeren. Laat maar zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 09:58:26 ]
pi_220676479
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is overigens niet helemaal waar. Hoppe/(Rothbard?) had daar min of meer een geitenpaadje voor en beschouwde migranten min of meer als producten die alleen geleverd mochten worden op bestelling (goedkeuring) van de productieven van een gebied.
Daar zit op zich wel wat in, dat mensen zelf zouden mogen bepalen wie en hoeveel mensen hun gebied/land binnenkomen. Toch zijn dat soort dingen wel wat lastig natuurlijk. Moet ik dan ook toestemming vragen aan de buren als ik mijn buitenlandse vrouw naar mijn land wil halen?

Mijns inziens is het een onderwerp waar de overheid misschien deels nodig blijft. Toch zal dat proefondervindelijk moeten blijken. Allereerst moet echter de verzorgingsstaat worden afgeschaft. Tot die tijd moeten de grenzen dicht en moet ook iedereen die hier niet aan het werk is en staatssteun ontvangt, vriendelijk worden aangezet om weer richting het land van herkomst te vertrekken. Dat kun je heel eenvoudig doen door uitkeringen stop te zetten.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')