Omdat het antwoord is: 'omdat de financiële markten anders alle vertrouwen verliezen in de onafhankelijkheid van de centrale bank'. Dat is 1-op-1 te plakken op de ECB en vroegâh DNB.quote:
In een functionerend parlementair stelsel wel ja. De SED had het niet zo heel erg op privélevens, als je toch zo graag teruggaat naar de "roots" van een partij.quote:Op dinsdag 28 april 2026 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
Maar ja, als ik tegen jou zeg dat de SP libertarischer is dan de FvD (want laat privelevens, individuele investeringsbeslissingen en verenigingen meer met rust)
Ik las het ook net. Het stuk is behoorlijk scherp en negatief over Jetten.quote:Op dinsdag 28 april 2026 22:34 schreef Hanca het volgende:
Jettens kabinet dreigt een kabinet van crisis, koffiedrinken en pleisters plakken te worden: https://www.trouw.nl/poli(...)-te-voeren~b042fb93/
Het ontslaan van de directeur van het statistiekenbureau duurde ook een tijdje. Was ook niet binnen een paar maanden geregeld.quote:Op dinsdag 28 april 2026 22:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom is Powell er dan niet meteen uitgesodemieterd?
Dat lijkt me een tamelijk belangrijk gegeven. Voor de libertarische vergelijking SP vs FvD.quote:Op dinsdag 28 april 2026 22:39 schreef nostra het volgende:
[..]
In een functionerend parlementair stelsel wel ja.
Ik denk dat FvD-land en Poetin-land nog wel een stap erger en verder gaat dan de SED en Oost-Duitsland. Eigenlijk zet alles van na de Patriot Act (gevolgd door Europa) de Stasi in een ander daglicht. Oost-Duitsland was in zekere zin een heel geëmancipeerd en vrouwvriendelijk land.quote:De SED had het niet zo heel erg op privélevens, als je toch zo graag teruggaat naar de "roots" van een partij.
Ik weet niet of de VVD het zo lekker vindt gaan. Ze raken steeds meer stemmen kwijt op rechts.quote:Op dinsdag 28 april 2026 22:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is eigenlijk kritiek op hele kabinet Jetten maar logischerwijs is Jetten verantwoordelijk. VVD vindt deze situatie wel lekker. Afbraak op sociale zekerheid doet het goed bij hun achterban.
Kunnen ons langspeelplaat wel weer opzetten dat D66/CDA zich hebben laten piepelen door niet gelijk GL/PvdA erbij te eisen. Gedaan is gedaan.
Spellen alleen alsnog zijn naam fout.quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:02 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
Jetten wordt nog steeds niet verward met Schoof
Het ergste is Grok. Als je die iets over Nederlandse politiek voorlegt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Spellen alleen alsnog zijn naam fout.
quote:..Rob Jetten (D66), die als de facto leider van het huidige crisiskabinet (Schouten II / PVV-VVD-NSC-BBB) fungeert..
Die Carola toch.quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het ergste is Grok. Als je die iets over Nederlandse politiek voorlegt.
Ik citeer:
[..]
Begrip?quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
En maar begrip blijven tonen. Is bij XR en Gaza protesten wel anders.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ik begrijp het prima. Daarom zet ik er vraagtekens bij, want 'betaalbaar voor iedereen' betekent hetzelfde als 'gratis geld'.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Betaalbaar voor iedereen. Waarom is dat zo lastig te begrijpen?
quote:De kern van het probleem ligt eigenlijk al besloten in dat begrip ‘betaalbare woning’. Als ik zeg: gisteravond voor vijftig euro gegeten – niet te betalen!, dan ligt het voor de hand om even na te gaan of we het hier hebben over een zevengangenmenu met wijnkaart of over een pak Knorr Wereldgerechten.
Bij het debat over volkshuisvesting lijkt niemand die vraag nog relevant te vinden. Betaalbaar wonen gaat alleen over wat je betaalt, niet waarvoor je betaalt.
Gevolg is dat een spiksplinternieuwe woning in de sociale huur bijna hetzelfde kost als een krot van honderd jaar oud; een energieneutrale bunker even duur is als een doorwaaiwoning; en een eengezinswoning in hartje Amsterdam net zoveel kost als een flatje aan de rand van Kerkrade.
Woningmarkteconoom Matthijs Korevaar laat zien dat sociale huurders voor de 10 procent duurste woningen van Nederland (met een waarde van rond de zes ton) zo’n 680 euro per maand aan huur betalen, terwijl ze voor de goedkoopste woningen (met een waarde van rond de twee ton) 570 euro betalen.*
Dit is totaal anders in de vrije sector, waar een veel sterker verband bestaat tussen prijs en woonkwaliteit. De goedkoopste 10 procent woningen huur je voor zo’n 590 euro per maand, de duurste 10 procent voor rond de 1.642 euro per maand.
De duurste 10% 1600?quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:38 schreef MoreDakka het volgende:
Dit is totaal anders in de vrije sector, waar een veel sterker verband bestaat tussen prijs en woonkwaliteit. De goedkoopste 10 procent woningen huur je voor zo’n 590 euro per maand, de duurste 10 procent voor rond de 1.642 euro per maand.
Ja. Continu zeggen dat je de zorgen van Loosdrecht en de 'demonstranten' begrijpt. Het normaliseren van relschoppers.quote:
Het hele woord begrip komt niet voor in de tweets.quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja. Continu zeggen dat je de zorgen van Loosdrecht en de 'demonstranten' begrijpt. Het normaliseren van relschoppers.
Dat feestje gaat RWE niet nog een keer aan beginnen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:48 schreef Klopkoek het volgende:
Onze regering kan een voorbeeld nemen aan Trump: extra belastingen tegen de groene gekte, kolenstroom subsidiëren.
Tweede Kamerleden die demonstreren? De horror!quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:29 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]![]()
Daar stonden onze premier en hele tweede Kamer fracties soms gewoon zelf mee te demonstreren.
Over begrip gesproken.
Ik moet zeggen Van Weel veroordeeld hier het geweld.quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |