abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220675055
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 22:29 schreef Hanca het volgende:
Wanneer was Powell directeur van DNB?
Omdat het antwoord is: 'omdat de financiële markten anders alle vertrouwen verliezen in de onafhankelijkheid van de centrale bank'. Dat is 1-op-1 te plakken op de ECB en vroegâh DNB.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220675088
Jettens kabinet dreigt een kabinet van crisis, koffiedrinken en pleisters plakken te worden: https://www.trouw.nl/poli(...)-te-voeren~b042fb93/
pi_220675124
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
Maar ja, als ik tegen jou zeg dat de SP libertarischer is dan de FvD (want laat privelevens, individuele investeringsbeslissingen en verenigingen meer met rust)
In een functionerend parlementair stelsel wel ja. De SED had het niet zo heel erg op privélevens, als je toch zo graag teruggaat naar de "roots" van een partij.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220675148
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 22:34 schreef Hanca het volgende:
Jettens kabinet dreigt een kabinet van crisis, koffiedrinken en pleisters plakken te worden: https://www.trouw.nl/poli(...)-te-voeren~b042fb93/
Ik las het ook net. Het stuk is behoorlijk scherp en negatief over Jetten.
Hij wordt neergezet als iemand die intellectueel en communicatief sterk is, maar in de praktijk onvoldoende leiderschap en gezag toont om een fragiele coalitie bijeen te houden en door te pakken in crisistijd.
Er wordt getwijfeld aan het vermogen van Jetten om de complexe politieke en maatschappelijke uitdagingen effectief aan te pakken.

Ik vind het bovenal jammer. Omdat we echt moeten doorpakken op een aantal dossiers. Het maakt verders niet uit of je er rechts of links in staat. Weer een kabinet wat weinig op gaat lossen, gaat ons sws niet verder brengen.
  dinsdag 28 april 2026 @ 22:51:54 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220675208
Het is eigenlijk kritiek op hele kabinet Jetten maar logischerwijs is Jetten verantwoordelijk. VVD vindt deze situatie wel lekker. Afbraak op sociale zekerheid doet het goed bij hun achterban.

Kunnen ons langspeelplaat wel weer opzetten dat D66/CDA zich hebben laten piepelen door niet gelijk GL/PvdA erbij te eisen. Gedaan is gedaan.
pi_220675286
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 22:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Waarom is Powell er dan niet meteen uitgesodemieterd?
Het ontslaan van de directeur van het statistiekenbureau duurde ook een tijdje. Was ook niet binnen een paar maanden geregeld.

Zoals jij wel weet is de FED deels in handen van private banken, en van lokale centrale banken zoals die van New York (niet dat Trump, Milei, Orban en andere Mises-helden daar een boodschap aan hebben trouwens). Dat is dus anders dan de ECB. De ECB is volledig overheid. Gelukkig maar. Waarom toch die mistvorming?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 23:02:51 ]
pi_220675295

Jetten wordt nog steeds niet verward met Schoof :P
pi_220675336
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2026 22:39 schreef nostra het volgende:

[..]
In een functionerend parlementair stelsel wel ja.
Dat lijkt me een tamelijk belangrijk gegeven. Voor de libertarische vergelijking SP vs FvD.

quote:
De SED had het niet zo heel erg op privélevens, als je toch zo graag teruggaat naar de "roots" van een partij.
Ik denk dat FvD-land en Poetin-land nog wel een stap erger en verder gaat dan de SED en Oost-Duitsland. Eigenlijk zet alles van na de Patriot Act (gevolgd door Europa) de Stasi in een ander daglicht. Oost-Duitsland was in zekere zin een heel geëmancipeerd en vrouwvriendelijk land.

Natuurlijk schrijdt ook de techniek voort dus wat dat betreft zijn vergelijkingen moeilijk te maken. De Stasi met de hedendaagse technieken is een andere Stasi.

Maakt het des te enger hoe de VVD zich graag spiegelt aan Singapore en Hong Kong. Nederland als wereldkampioen aftappen en CCTV cameras.

Dit is in FvD en Mises land niet mogelijk - en in het Nederland van die tijd ook niet:
https://en.wikipedia.org/wiki/LGBTQ_rights_in_East_Germany

(Van de dekmantel van het non agressie principe is niet veel over hè?)

Dus ja, ook in een niet-parlementair stelsel is de SP waarschijnlijk libertarischer dan de o zo geweldige FvD. De FvD waar jij en Mises zo graag tegenaan schuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 23:16:39 ]
pi_220675337
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 22:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is eigenlijk kritiek op hele kabinet Jetten maar logischerwijs is Jetten verantwoordelijk. VVD vindt deze situatie wel lekker. Afbraak op sociale zekerheid doet het goed bij hun achterban.

Kunnen ons langspeelplaat wel weer opzetten dat D66/CDA zich hebben laten piepelen door niet gelijk GL/PvdA erbij te eisen. Gedaan is gedaan.
Ik weet niet of de VVD het zo lekker vindt gaan. Ze raken steeds meer stemmen kwijt op rechts.

Er zijn een paar issues die opgelost moeten worden. En wat maar niet lijkt te lukken.
pi_220675347
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:02 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
Jetten wordt nog steeds niet verward met Schoof :P
Spellen alleen alsnog zijn naam fout.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220675366
twitter


En maar begrip blijven tonen. Is bij XR en Gaza protesten wel anders.
pi_220675374
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Spellen alleen alsnog zijn naam fout.
Het ergste is Grok. Als je die iets over Nederlandse politiek voorlegt.
Ik citeer:
quote:
..Rob Jetten (D66), die als de facto leider van het huidige crisiskabinet (Schouten II / PVV-VVD-NSC-BBB) fungeert..
_O-
pi_220675377
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het ergste is Grok. Als je die iets over Nederlandse politiek voorlegt.
Ik citeer:
[..]
_O-
Die Carola toch.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220675388
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
En maar begrip blijven tonen. Is bij XR en Gaza protesten wel anders.
Begrip?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220675392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

En maar begrip blijven tonen. Is bij XR en Gaza protesten wel anders.
_O-
Daar stonden onze premier en hele tweede Kamer fracties soms gewoon zelf mee te demonstreren.

Over begrip gesproken.
pi_220675407
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Betaalbaar voor iedereen. Waarom is dat zo lastig te begrijpen?
Ik begrijp het prima. Daarom zet ik er vraagtekens bij, want 'betaalbaar voor iedereen' betekent hetzelfde als 'gratis geld'.

Nog maar een keer: https://decorrespondent.n(...)1a-1236-a3ba7e16fb30

Bijvoorbeeld:
quote:
De kern van het probleem ligt eigenlijk al besloten in dat begrip ‘betaalbare woning’. Als ik zeg: gisteravond voor vijftig euro gegeten – niet te betalen!, dan ligt het voor de hand om even na te gaan of we het hier hebben over een zevengangenmenu met wijnkaart of over een pak Knorr Wereldgerechten.

Bij het debat over volkshuisvesting lijkt niemand die vraag nog relevant te vinden. Betaalbaar wonen gaat alleen over wat je betaalt, niet waarvoor je betaalt.

Gevolg is dat een spiksplinternieuwe woning in de sociale huur bijna hetzelfde kost als een krot van honderd jaar oud; een energieneutrale bunker even duur is als een doorwaaiwoning; en een eengezinswoning in hartje Amsterdam net zoveel kost als een flatje aan de rand van Kerkrade.

Woningmarkteconoom Matthijs Korevaar laat zien dat sociale huurders voor de 10 procent duurste woningen van Nederland (met een waarde van rond de zes ton) zo’n 680 euro per maand aan huur betalen, terwijl ze voor de goedkoopste woningen (met een waarde van rond de twee ton) 570 euro betalen.*

Dit is totaal anders in de vrije sector, waar een veel sterker verband bestaat tussen prijs en woonkwaliteit. De goedkoopste 10 procent woningen huur je voor zo’n 590 euro per maand, de duurste 10 procent voor rond de 1.642 euro per maand.
pi_220675433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:38 schreef MoreDakka het volgende:
Dit is totaal anders in de vrije sector, waar een veel sterker verband bestaat tussen prijs en woonkwaliteit. De goedkoopste 10 procent woningen huur je voor zo’n 590 euro per maand, de duurste 10 procent voor rond de 1.642 euro per maand.
De duurste 10% 1600?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220675437
Onze regering kan een voorbeeld nemen aan Trump: extra belastingen tegen de groene gekte, kolenstroom subsidiëren.

Jimmy Carter liet ooit zonnepanelen op het Witte Huis plaatsen. Ronald Reagan haalde dat weer weg, waarschijnlijk door de grote donaties vanuit de olie- en kolensector.
pi_220675442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Begrip?
Ja. Continu zeggen dat je de zorgen van Loosdrecht en de 'demonstranten' begrijpt. Het normaliseren van relschoppers.
pi_220675443
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja. Continu zeggen dat je de zorgen van Loosdrecht en de 'demonstranten' begrijpt. Het normaliseren van relschoppers.
Het hele woord begrip komt niet voor in de tweets.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220675446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:48 schreef Klopkoek het volgende:
Onze regering kan een voorbeeld nemen aan Trump: extra belastingen tegen de groene gekte, kolenstroom subsidiëren.
Dat feestje gaat RWE niet nog een keer aan beginnen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220675479
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:47 schreef nostra het volgende:

[..]
De duurste 10% 1600?
Dit is de bron daar van: https://www.mejudice.nl/a(...)s-niet-kunnen-vullen
pi_220675522
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:29 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
_O-
Daar stonden onze premier en hele tweede Kamer fracties soms gewoon zelf mee te demonstreren.

Over begrip gesproken.
Tweede Kamerleden die demonstreren? De horror!

Gelukkig was er niemand aanwezig bij de Els_Rechts "betoging". Weet iemand waar zij trouwens gebleven is?
pi_220675523
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

En maar begrip blijven tonen. Is bij XR en Gaza protesten wel anders.
Ik moet zeggen Van Weel veroordeeld hier het geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')