abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220669227
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Beetje overdreven inderdaad, bij de VVD houden ze zich juist nog wel opvallend in.
Nou ja, ze laten geen kans voorbij gaan om te laten zien dat ze liever met extreemrechts dan met D66 zouden regeren.
pi_220669244
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 23:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Volgens NRC ligt het ook aan de VVD. :+ Die doen er alles aan om hem te beschadigen.

Dan denk ik, Jetten wees eens een premier dan. Laat het zien.
[ x ]
Wat doet de precies de VVD dan, behalve de onvrede over de EK (die men al wist)? En ja, men had liever JA21 gehad dan D66, QED waarom, maar dat is nu eenmaal water under the bridge.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220669352
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2026 07:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou ja, ze laten geen kans voorbij gaan om te laten zien dat ze liever met extreemrechts dan met D66 zouden regeren.
Sneue en gevaarlijke partij inderdaad. Doen er alles aan om de rechterflank zo groot mogelijk te laten groeien. Pure anti-democraten.
pi_220671407
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 23:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Volgens NRC ligt het ook aan de VVD. :+ Die doen er alles aan om hem te beschadigen.

Dan denk ik, Jetten wees eens een premier dan. Laat het zien.
[ x ]
Goh de VVD doet wat het al jaren doet.

D66 weet al jaren wat ze in huis krijgen met een VVD. Dat in de praktijk niet veel beter is dan de Groep Wilders.
pi_220672079
Media werkten afgelopen jaar hard mee aan het beeld dat verhuren tegenwoordig niet meer loont en dat er daardoor ‘een grote uitverkoop’ (aldus bijvoorbeeld de NRC vorige week) van particuliere huurwoningen plaatsvindt. In werkelijkheid ging het vorig jaar om de verkoop van 42.000 woningen op een totaal van 1,2 miljoen particulier verhuurde woningen. Bovendien blijkt de ‘verkoopgolf’ inmiddels al sterk afgenomen, het was een tijdelijk golfje van een specifieke groep verhuurders die er de brui aan gaven. De minister is bezweken voor de lobby van de commerciële verhuurders die vanzelfsprekend hun rendement graag verhogen.
[...]
Tussen alle gepiep van verhuurders zit eigenlijk maar één klacht die ergens op slaat: verhuurders moeten sinds kort belasting betalen over de waardestijging van hun woning, ook als ze de woning niet verkopen, en dat is raar. (Waarbij die waardestijging bovendien dus nogal vreemd wordt bepaald.) Over een paar jaar wordt deze belastingregel weer afgeschaft, als er een nieuwe vermogensbelasting komt. Aan die tijdelijke rariteit mag de minister best wat doen.

Voor het overige geldt: als verhuurders hun rendement te laag vinden, laat het verhuren dan over aan woningcorporaties. Die hoeven immers geen winst te maken. Dat is waar het woondebat echt over zou moeten gaan, naast natuurlijk het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek. Niet over het leed van beleggers. En niet over bouwen, dat is vooral een afleidingsmanoeuvre, maar over betaalbare volkshuisvesting.

https://www.groene.nl/artikel/beleggers-paaien-de-minister

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 16:06:19 ]
pi_220672106
Dat 'bouwen' een afleidingsmanoeuvre is ben ik het niet mee eens. Hier is laatst nog een project opgeleverd met 50 woningen, 450 kandidaat kopers op de open dag. Bouwen is echt wel een groot deel van de oplossing.

Verder: eens met het artikel. Het aantal verkopen in de huur valt heel erg mee, het aantal huurwoningen neemt in elke prijsklasse ook gewoon toe. En ja, geef vooral meer ruimte aan woningbouwcorporaties. Ook in de middenhuur. En wellicht ook meer sociale koop.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 17:00:23 ]
pi_220673098
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:09 schreef Hanca het volgende:
Dat 'bouwen' een afleidingsmanoeuvre is ben ik het niet mee eens. Hier is laatst nog een project opgeleverd met 50 woningen, 450 kandidaat kopers op de open dag. Bouwen is echt wel een groot deel van de oplossing.

Verder: eens met het artikel. Het aantal verkopen in de huur valt heel erg mee, het aantal huurwoningen neemt in elke prijsklasse ook gewoon toe. En ja, geef vooral meer ruimte aan woningbouwcorporaties. Ook in de middenhuur. En wellicht ook meer sociale koop.
Critici zeggen dat vooral in Amsterdam de rendementen nu heel erg zijn beperkt.
https://www.instituut-pe.(...)van-dijk-wws-artikel

Maar ook daar valt de verkoopgolf gewoon mee
https://www.nul20.nl/dossiers/dashboard-woningvoorraad-amsterdam
pi_220673172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Critici zeggen dat vooral in Amsterdam de rendementen nu heel erg zijn beperkt.
https://www.instituut-pe.(...)van-dijk-wws-artikel

Maar ook daar valt de verkoopgolf gewoon mee
https://www.nul20.nl/dossiers/dashboard-woningvoorraad-amsterdam
Wetten voor het hele land aanpassen aan Amsterdam zou ook gewoon absurd zijn. Vrijwel alle hoofdsteden in Europa hebben er last van dat alleen rijken er kunnen wonen, accepteer dat gewoon. Je kunt niet het hele land aanpassen aan die zeer afwijkende woningmarkt.
pi_220673318
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wetten voor het hele land aanpassen aan Amsterdam zou ook gewoon absurd zijn. Vrijwel alle hoofdsteden in Europa hebben er last van dat alleen rijken er kunnen wonen, accepteer dat gewoon. Je kunt niet het hele land aanpassen aan die zeer afwijkende woningmarkt.
Ik denk dat je er wel iets mee kan en niet elke hoofdstad in Europa toont dezelfde mate van 'rijken-enclave'.

Amsterdam zelf is niet perse blij met de verruimingen (JA21 wel natuurlijk...)
https://www.at5.nl/artike(...)eer-meer-gaan-vragen

Wel mee eens verder dat Keijzer/Boekholt vooral naar Amsterdam kijkt om hun punt en aanpassingen te maken.
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:23:21 #260
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220673347
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:09 schreef Hanca het volgende:
Dat 'bouwen' een afleidingsmanoeuvre is ben ik het niet mee eens. Hier is laatst nog een project opgeleverd met 50 woningen, 450 kandidaat kopers op de open dag. Bouwen is echt wel een groot deel van de oplossing.

Verder: eens met het artikel. Het aantal verkopen in de huur valt heel erg mee, het aantal huurwoningen neemt in elke prijsklasse ook gewoon toe.
En ja, geef vooral meer ruimte aan woningbouwcorporaties.
Ook in de middenhuur. En wellicht ook meer sociale koop.
we moeten de winstbelasting van de woningcorporaties teruggeven , misschien dat ze dan meer woningen gaan bouwen

ze hebben vorig jaar over 4 miljard winst bijna 1 miljard winstbelasting af moeten dragen

quote:
AI-overzicht
Woningcorporaties betaalden in 2024 aanzienlijk veel vennootschapsbelasting (winstbelasting) en de heffing loopt de komende jaren op richting de 1,5 miljard euro per jaar.

Hier zijn de belangrijkste details:

Stijgende lasten: Volgens prognoses van Aedes (de branchevereniging van woningcorporaties) betaalden corporaties in 2023/'24 ongeveer ¤ 1,1 miljard aan Vpb en ATAD-heffing.

Toename naar 2027: De verwachting is dat dit bedrag oploopt naar ¤ 1,5 miljard in 2027.

Impact: De hoge belastingdruk (die onder andere komt door de "ATAD-regels") wordt door corporaties ervaren als een beperking voor hun investeringsmogelijkheden in nieuwbouw en onderhoud.
quote:
AI-overzicht
Het tarief voor de vennootschapsbelasting (Vpb) in 2024 is 19% over de eerste ¤ 200.000 winst en 25,8% over het bedrag daarboven. Deze tarieven en de schijfgrens zijn gelijk gebleven aan 2023.


[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 28-04-2026 20:13:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220673477
Als bakermat voor rechts-liberalisme en minarchisme wil ik Fok! deze debatavond natuurlijk niet onthouden. Tot daar!

https://mises.nl/debatavond-figuurzaag-of-kettingzaag/
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:53:38 #262
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220673568
Tijd voor het snoeien van wat regelgeving?

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220673689
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:04 schreef Klopkoek het volgende: En niet over bouwen, dat is vooral een afleidingsmanoeuvre, maar over betaalbare volkshuisvesting.
Betaalbaar voor wie? Dat is altijd maar weer de vraag die extreem-links niet kan beantwoorden.
pi_220673780
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:41 schreef nostra het volgende:
Als bakermat voor rechts-liberalisme en minarchisme wil ik Fok! deze debatavond natuurlijk niet onthouden. Tot daar!

https://mises.nl/debatavond-figuurzaag-of-kettingzaag/
Aha, Bart Burggraaf, die hebben we hier vorige week al besproken met z’n cijferzwendel. Tom van Lamoen is een nep-libertariër die fel tegen de komst van asielzoekers naar Amersfoort is (juist voor een libertariër zou iedereen welkom moeten zijn). Ton Appels ken ik niet, maar de ‘economische analyse’ in de toelichting op de bijeenkomst kijkt alleen naar de kosten, dus dat belooft niet veel goeds.
pi_220673895
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Betaalbaar voor wie? Dat is altijd maar weer de vraag die extreem-links niet kan beantwoorden.
Dat doet "de woningbouw" wel. Die hoeven immers geen winst te maken (god mag weten waarom niet, maar bon), dús is het goed.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220673908
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:32 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Aha, Bart Burggraaf, die hebben we hier vorige week al besproken met z’n cijferzwendel. Tom van Lamoen is een nep-libertariër die fel tegen de komst van asielzoekers naar Amersfoort is (juist voor een libertariër zou iedereen welkom moeten zijn). Ton Appels ken ik niet, maar de ‘economische analyse’ in de toelichting op de bij bijeenkomst kijkt alleen naar de kosten, dus dat belooft niet veel goeds.
Dat Mises zit duidelijk een (pro-Russisch) luchtje aan:
https://bsky.app/profile/delatte23.bsky.social/post/3llvr6fq65222
https://bsky.app/profile/gijskaper.bsky.social/post/3lkbzqxyf7s2m

Verrassend? Nou nee natuurlijk. Zo een Lex Hoogduin was tot na de sancties commissaris van een Russische bank gelieerd aan het Poetin regime.

Al dat gelul over 'minder regels' en een 'kettingzaag' is een cynische dekmantel voor heel duistere agendas.

Ik heb al vaker uiteen gezet hoe Milei en zijn regering op alle niveaus in grijpt, tot de slaapkamers en geboortecijfers aan toe.

Zeker omdat @Perrin meer Europese integratie wil gaat dit in de praktijk gewoon niet zo werken. Europese integratie is een recept voor meer regelgeving, juist om protectionisme en marktverstoring de pas af te snijden.

80 jaar van dit soort geleuter over snoeien in regels in combinatie met Europese integratie ('negatieve integratie') zorgt er voor dat het daar gewoon op uit draait.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 20:52:36 ]
pi_220673933
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:32 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Aha, Bart Burggraaf, die hebben we hier vorige week al besproken met z’n cijferzwendel. Tom van Lamoen is een nep-libertariër die fel tegen de komst van asielzoekers naar Amersfoort is (juist voor een libertariër zou iedereen welkom moeten zijn). Ton Appels ken ik niet, maar de ‘economische analyse’ in de toelichting op de bijeenkomst kijkt alleen naar de kosten, dus dat belooft niet veel goeds.
Hebben het over Burggraaf gehad ja? Alle LP'ers zijn in essentie nep-libertariërs, dat is juist het aardige van de LP.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220673941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Betaalbaar voor wie? Dat is altijd maar weer de vraag die extreem-links niet kan beantwoorden.
Extreem-links misschien niet maar centrum-links wel hoor.

(Je mag hier gewoon extreemlinks zeggen? Dat kan wel?)
pi_220673954
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:49 schreef nostra het volgende:
Alle LP'ers zijn in essentie nep-libertariërs, dat is juist het aardige van de LP.
Want? Wat is nou 'aardig' aan zulks soort hypocrisie, mistvorming en normloosheid? Zeg dan gewoon openlijk: leve Poetin.
pi_220673957
quote:
The Mises Institute is weer wat anders Blueskyer.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220674037
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:52 schreef nostra het volgende:

[..]
The Mises Institute is weer wat anders Blueskyer.
Het heet het 'Mises Instituut Nederland'. Dat is een Nederlandse vestiging van de Amerikaanse tak en hebben ze toestemming voor.

Dit Mises instituut zit vol met FvD (en zelfs SGP) gezinde mensen (waaronder Hoogduin, lange tijd commissaris bij een Poetin bank).

Dan krijg je dus dit soort Russofiele onzin:
https://mises.nl/evenemen(...)len-en-lex-hoogduin/
https://mises.org/mises-wire/what-motivates-russian-war-making

Ook jij doet aan mistvorming, voor zover dat nog nieuws zou zijn.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 21:00:25 ]
pi_220674080
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:53 schreef Perrin het volgende:
Tijd voor het snoeien van wat regelgeving?

[ afbeelding ]
Ah ja, onze vrijheidslievende Milei die dit jaar campagne stond te voeren voor de herverkiezing van Orban.

Een echte smeerlap is het:
https://www.euronews.com/(...)sts-across-argentina

Libertarisme als dekmantel.

Wat is er precies 'libertarisch' om de geboortecijfers omhoog te krikken?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 21:04:01 ]
pi_220674094
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat doet "de woningbouw" wel. Die hoeven immers geen winst te maken (god mag weten waarom niet, maar bon), dús is het goed.
Je weet best waarom woningbouwcorporaties geen winst hoeven te maken: het zijn non-profitorganisaties zonder winstoogmerk.
pi_220674101
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:49 schreef nostra het volgende:
Hebben het over Burggraaf gehad ja?
Ja, Perrin had een misleidend knutselwerkje van hem opgedoken op X.
pi_220674103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Betaalbaar voor wie? Dat is altijd maar weer de vraag die extreem-links niet kan beantwoorden.
Betaalbaar voor iedereen. Waarom is dat zo lastig te begrijpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')