abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games woensdag 22 april 2026 @ 14:31:38 #1
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220633190

Welkom in het PlayStation topic w/
In dit topic kan je alles kwijt over de Playstation 1,2,3,4,5,PSP en de PS Vita, maar je kan natuurlijk ook alles kwijt over de games, de trophies, de services, de speculaties over de toekomst en meer. Maar ook minder. Vaak veel minder. B-)


Playstation 4
De PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van Sony Interactive Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd in New York tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console. De PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.

De FOK! PlayStation 4-topicreeks bestaande uit maar liefst 564 delen kun je hierrrr terugvinden.


Playstation 5
De PS5 is vanaf 19 november 2020 beschikbaar in Europa.

De spelcomputer zal beschikken over een solid state drive voor opslag en hij moet Ultra HD-blu-ray-discs met minimaal 100 GB data aankunnen. Daarnaast zal de spelcomputer over ray tracing beschikken, waardoor lichteffecten nog mooier worden. Deze techniek wordt bewerkstelligd door de GPU en niet softwarematig.

Ook de controller zal een update krijgen, deze zal beschikken over "haptic feedback", de opvolger van de Rumble in de huidige controllers. Ook komen er "adaptive triggers" (R2 en L2), waarbij de druk van die knoppen aangepast kan worden en het meer of minder kracht kan vergen om deze knoppen in te drukken.

PS Plus games van deze maand:


De aankomende grote releases (let op DELAYS INCOMING :B)
2025:
Hollow Knight: Silksong
Dying Light: The Beast
Borderlands 4
EA Sports FC 26
Ghost of Yoteï
Battlefield 6
Ninja Gaiden 4
Call of Duty: Black Ops 7

2026:
Marathon
Resident Evil: Requiem
Crimson Desert
Grand Theft Auto 6
Onimusha: Way of the Sword
Pragmata
Saros
007 First Light

?:
Wolverine
Intergalactic: The Heretic Prophet
Tomb Raider
Light No Fire
Judas
The Witcher IV

Handige linkjes
PS4 release kalender
PS5 release kalender
Playstation Webapp
Playstation Store Nederland
Playstation Store USA
PSN Prijzen vergelijker
FOK! Games Discord server
Playstation V&A Topic
LG OLED TV-settings
Zelf de OP wijzigen maar geen verstand van BB code? Probeer deze WYSISYG BBcode editor

PSN Username lijst van de FOK!kers
Wil je erbij, DM de TS dan even een link van je UI en je PSN ID

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games woensdag 22 april 2026 @ 14:32:21 #2
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220633192
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP woensdag 22 april 2026 @ 14:39:09 #3
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220633225
Elden Ring als film. Ik blijf sceptisch.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 22 april 2026 @ 14:45:37 #4
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220633295
Een vriend zit me continu te pushen het te gaan spelen, maar ik "voel" t niet echt of zo.

Nu met South of Midnight begonnen, want Dispatch uitgespeeld (O+)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator / Redactie FP woensdag 22 april 2026 @ 14:47:32 #5
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220633352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:45 schreef Ang3l het volgende:
Een vriend zit me continu te pushen het te gaan spelen, maar ik "voel" t niet echt of zo.

Nu met South of Midnight begonnen, want Dispatch uitgespeeld (O+)
Elden Ring?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220633506
Nog 1 dag voordat Sudden Strike 5 uitkomt en online is men redelijk positief over de game.
Welke mod mag op fok! de review doen?

https://www.reddit.com/r/(...)5_on_ps5_is_it_good/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Games woensdag 22 april 2026 @ 15:13:27 #7
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220633575
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog 1 dag voordat Sudden Strike 5 uitkomt en online is men redelijk positief over de game.
Welke mod mag op fok! de review doen?

https://www.reddit.com/r/(...)5_on_ps5_is_it_good/
Goeie, zal eens vragen. Ik vond 4 dik
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_220633593
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:13 schreef 2dope het volgende:

[..]
Goeie, zal eens vragen. Ik vond 4 dik
Ik vond 4 redelijk, een 7tje. Goed genoeg om te kopen omdat er erg weinig van dit genre is op de PS.
Heb goede hoop dat SS5 nog een stuk beter zal zijn. Ben alleen wel pissig dat er geen fysieke verkoop is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Games woensdag 22 april 2026 @ 15:23:56 #9
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220633643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik vond 4 redelijk, een 7tje. Goed genoeg om te kopen omdat er erg weinig van dit genre is op de PS.
Heb goede hoop dat SS5 nog een stuk beter zal zijn. Ben alleen wel pissig dat er geen fysieke verkoop is.
Mja, dat. Het was voor mij vooral een fijne throwback naar de oudere Company of Heroes games. Alleen de Fog of War i.c.m. het gezichtsveld van je eenheden werkte zo dom in SS4.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_220633866
quote:
99s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:45 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ja vergeten te pre orderen. Nu nergens te vinden meer :o
Intertoys

Wel 8 euro duurder dan bij release maar dat zal wel door de hoge cijfers komen.
  woensdag 22 april 2026 @ 16:12:51 #11
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220633879
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Drankster het volgende:

[..]
Intertoys

Wel 8 euro duurder dan bij release maar dat zal wel door de hoge cijfers komen.
Als ik mijn woonplaats in vul, is er in een straal van 40 kilometer geen Intertoys waar ie wel op voorraad is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220633886
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Als ik mijn woonplaats in vul, is er in een straal van 40 kilometer geen Intertoys waar ie wel op voorraad is.
Dan laat je 'm toch thuisbezorgen vanuit online.
  woensdag 22 april 2026 @ 16:44:41 #13
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220634051
quote:
99s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:45 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ja vergeten te pre orderen. Nu nergens te vinden meer :o
https://www.intertoys.nl/pragmata-ps5
  woensdag 22 april 2026 @ 16:52:26 #14
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220634134
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Drankster het volgende:

[..]
Intertoys

Wel 8 euro duurder dan bij release maar dat zal wel door de hoge cijfers komen.
Oh je had bet al gestuurd. Altijd budgetgaming in de gaten houden voor dit soort dingen
pi_220636730
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Drankster het volgende:

[..]
Intertoys

Wel 8 euro duurder dan bij release maar dat zal wel door de hoge cijfers komen.
Nope kan hem niet in winkelmandje stoppen
  donderdag 23 april 2026 @ 07:23:00 #16
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220637030
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 00:31 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Nope kan hem niet in winkelmandje stoppen
Ja nu niet meer :D

https://www.budgetgaming.nl/ps5/pragmata.html
pi_220637213
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 00:31 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Nope kan hem niet in winkelmandje stoppen
‘s Middags nog wel. Nu op voorraad bij Coolshop https://www.coolshop.nl/product/pragmata/23V6HB/

Niet weer 8 uur wachten met bestellen want grote kans dat ie deze ochtend al weg is.
  donderdag 23 april 2026 @ 08:59:42 #18
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220637312
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Elden Ring?
Ja. Ik weet t niet.
Het ziet me er te soulslike uit, te lastig, te groot a la witcher, te open wereld bla bla bla etc
Misschien ooit.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 09:05:11 #19
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220637440


Wat een mooie artstyle heeft dit spekl. Bijna soort stopmotion klei soms.
En de muziek O+

Edit: Maquettes of clay stop motion figures were used to create the unique art style

O :D Vandaar
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 09:51:47 #20
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220637882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:05 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een mooie artstyle heeft dit spekl. Bijna soort stopmotion klei soms.
En de muziek O+

Edit: Maquettes of clay stop motion figures were used to create the unique art style

O :D Vandaar
Dit was toch dat woke geval?
  Eindredactie Games donderdag 23 april 2026 @ 09:56:33 #21
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220637911
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:51 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dit was toch dat woke geval?
Dat is in bepaalde contreien wel de standaardreactie ja, want (zwarte) (en/of) vrouw in de hoofdrol equals woke. Game wordt volgens mij behoorlijk goed beoordeeld op z'n eigen merites (gameplay, muziek, artstijl)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 23 april 2026 @ 10:04:37 #22
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220637956
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:56 schreef 2dope het volgende:

[..]
Dat is in bepaalde contreien wel de standaardreactie ja, want (zwarte) (en/of) vrouw in de hoofdrol equals woke. Game wordt volgens mij behoorlijk goed beoordeeld op z'n eigen merites (gameplay, muziek, artstijl)
Geen idee ik weet dat ik de trailer toen niets vond en er gezeik was :')
  Eindredactie Games donderdag 23 april 2026 @ 10:15:48 #23
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220638100
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:04 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Geen idee ik weet dat ik de trailer toen niets vond en er gezeik was :')
Het trekt mij ook niet echt eerlijk gezegd, ondanks de goede artstijl voelt het een beetje als fantasy slop. Maar die andere titel van deze devs (We Happy Few) had ook wel wat unieke elementen dus zou me niets verbazen als het gewoon een prima game is
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 23 april 2026 @ 10:19:15 #24
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220638117
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:51 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dit was toch dat woke geval?
Angel speelt het liefst dat soort spellen, dus zou daar zeker vanuit gaan.

Maar kan me inderdaad de stijl voor de geest halen uit de trailer. Best apart, met positieve punten. Toch voelde het als net niet, kan mijn vinger er niet op leggen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 23 april 2026 @ 10:29:01 #25
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220638191
Game kreeg destijds redelijk goede beoordelingen.

Destijds even opgestart toen ie day one naar Game Pass kwam, maar toen redelijk wat framedrops en schokkerig beeld, dus snel mee gestopt.
Wellicht ooit eens een nieuwe kans geven.

Maar voorlopig niet, want Crimson Desert _O_ _O_ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 april 2026 @ 10:34:14 #26
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220638211
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
Game kreeg destijds redelijk goede beoordelingen.

Destijds even opgestart toen ie day one naar Game Pass kwam, maar toen redelijk wat framedrops en schokkerig beeld, dus snel mee gestopt.
Wellicht ooit eens een nieuwe kans geven.

Maar voorlopig niet, want Crimson Desert _O_ _O_ _O_
Ik zie redelijke beoordelingen, maar zeer tegenvallende verkopen.
Bij de positieve kanten lees je over de muziek, de stijl. Voor mij kan dat genoeg zijn als de prijs het toestaat.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 23 april 2026 @ 10:45:31 #27
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220638275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Angel speelt het liefst dat soort spellen, dus zou daar zeker vanuit gaan.

_O-

Shots fired
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 23 april 2026 @ 10:45:39 #28
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220638276
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik zie redelijke beoordelingen, maar zeer tegenvallende verkopen.
Bij de positieve kanten lees je over de muziek, de stijl. Voor mij kan dat genoeg zijn als de prijs het toestaat.
4 Tientjes kost ie zag ik.

Was blijkbaar een Xbox exclusive, die recent ook naar PS5 is gekomen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220638483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik zie redelijke beoordelingen, maar zeer tegenvallende verkopen.
Dag 1 gamepass release en tegenvallende verkoopcijfers, noem een beter duo.
  donderdag 23 april 2026 @ 11:46:06 #30
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220638717
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:51 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dit was toch dat woke geval?
Omdat het zich afspeelt in de bajou en dus gaat over de geschiedenis daar? :D
Zou je dat ok zeggen over AC Valhalla dan, maar de andere kant top?

Ja het gaat om een donker meisje. Maakt het dat meteen woke? Wow.
Het gaat tot nu toe echt nog he-le-maaaal niet over ras in het verhaal.
Er zitten zelfs witte country zingende mensen in :o
Zo woke :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 11:47:36 #31
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220638726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik zie redelijke beoordelingen, maar zeer tegenvallende verkopen.
Bij de positieve kanten lees je over de muziek, de stijl. Voor mij kan dat genoeg zijn als de prijs het toestaat.
De gameplay zelf is niks bijzonders en het vechten en vijanden redelijk herhalend, maar ook niet afstotend. De artstyle en de muziek is echt fantastisch en de unique selling point. En het is leuk deze folk-verhalen eens te zien/horen van t zuiden van Amerika.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 11:48:00 #32
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220638728
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:45 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
_O-

Shots fired
Mensen als ik hebben geleerd dat te dodgen ;) Dus nee, niet geraakt :D
En van kaneel kan ik t beter hebben dan van jou, dat scheelt. ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 11:54:46 #33
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220638761
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
4 Tientjes kost ie zag ik.

Was blijkbaar een Xbox exclusive, die recent ook naar PS5 is gekomen.
Mwah dan laat ik het zitten.
Heb genoeg te doen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 23 april 2026 @ 12:01:07 #34
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220638793
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 11:48 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Mensen als ik hebben geleerd dat te dodgen ;) Dus nee, niet geraakt :D
En van kaneel kan ik t beter hebben dan van jou, dat scheelt. ;)
Is ook geen belediging.
Dat ik een spel niks vind, wil niet zeggen dat het niet goed is. Of anderen het niet moeten spelen.

Heb natuurlijk wel waardeoordelen over sommige spellen, uitgevers of journalisten. Staat daar los van.

Zoals de mongool die boos was dat je bij Football Manager een voetbalclub moest managen. Of de mongool die vond dat er teveel water was in Pokemom Ruby.
Zulke mensen moet je als industrie afvoeren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 23 april 2026 @ 12:05:07 #35
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220638845
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:01 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Is ook geen belediging.
Dat ik een spel niks vind, wil niet zeggen dat het niet goed is. Of anderen het niet moeten spelen.

Heb natuurlijk wel waardeoordelen over sommige spellen, uitgevers of journalisten. Staat daar los van.

Zoals de mongool die boos was dat je bij Football Manager een voetbalclub moest managen. Of de mongool die vond dat er teveel water was in Pokemom Ruby.
Zulke mensen moet je als industrie afvoeren.
Lol wat? _O-
  donderdag 23 april 2026 @ 12:08:55 #36
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220638885
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:05 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Lol wat? _O-
Managen in een managers game, het moet niet gekker worden :{w

Schandalig :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220639362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 08:29 schreef Drankster het volgende:

[..]
‘s Middags nog wel. Nu op voorraad bij Coolshop https://www.coolshop.nl/product/pragmata/23V6HB/

Niet weer 8 uur wachten met bestellen want grote kans dat ie deze ochtend al weg is.
Ben te laat :@

Ik zit niet meer 24/7 op fok :s)
pi_220639368
quote:
Elke ochtend kijken dus _O-
  donderdag 23 april 2026 @ 14:40:48 #39
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220639564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:01 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Is ook geen belediging.

Zo vatte ik 'm ook totaaaaal niet op :D Het is dat mmarsu begon over shots fired en ik dacht "Waar dan?"

Ik vind het een leuk tussendoortje en de muziek & art maken het de moeie waard. Denk alleen niet dat ie heel lang is, en ik al op de helft zit (en da;s echt prima, want het leent zich niet voor een 80+ uur spel). Dus wat ga ik nou hierna weer doen?

Death Stranding 2 --> Bloodlines 2 --> Dispatch --> South of Midnight, het ging ff hard.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 14:43:13 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220639573
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 14:40 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Zo vatte ik 'm ook totaaaaal niet op :D Het is dat mmarsu begon over shots fired en ik dacht "Waar dan?"

Ik vind het een leuk tussendoortje en de muziek & art maken het de moeie waard. Denk alleen niet dat ie heel lang is, en ik al op de helft zit (en da;s echt prima, want het leent zich niet voor een 80+ uur spel). Dus wat ga ik nou hierna weer doen?

Death Stranding 2 --> Bloodlines 2 --> Dispatch --> South of Midnight, het ging ff hard.
Mooi moment voor Crimson Desert :P

Na wat kortere games is een 'iets' langere game een mooie afwisseling :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220639593
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 14:40 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Dus wat ga ik nou hierna weer doen?
Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time.
  donderdag 23 april 2026 @ 15:39:12 #43
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220639779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:05 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Lol wat? _O-
7,8 too much water. Zoek maar op.

Nog een goed voorbeeld is de journalist die Cuphead ging reviewen op camera. Nog nooit iemand gezien die zo slecht was. In gamen, in fysiek in staat zijn om op een knop te drukken. In lezen.
Als je als industrie zulke sukkels niet zou aannemen, zou je er beter opstaan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 23 april 2026 @ 16:09:24 #44
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220639907
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 13:53 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Elke ochtend kijken dus _O-
Account+ melding eventueel
  donderdag 23 april 2026 @ 19:51:18 #45
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220641258
Ik heb re4 vroeger gespeeld en kan mij niet herinneren dat die zo lang was :D
  Moderator / Redactie FP donderdag 23 april 2026 @ 20:02:06 #46
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220641396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 19:51 schreef Friday12 het volgende:
Ik heb re4 vroeger gespeeld en kan mij niet herinneren dat die zo lang was :D
Ik heb er ook lang over gedaan. Maar met die bonus wapens schiet het wel op :9
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220641760
@StateOfMind een tijdje terug had jij de trailer van TRAIL OUT hier gepost toen had ik hem op mijn wishlist gezet. Heb je deze game gespeeld en is het wat? Hij is nu 35% korting in de ps store.
  donderdag 23 april 2026 @ 21:08:05 #48
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220641942
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 20:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik heb er ook lang over gedaan. Maar met die bonus wapens schiet het wel op :9
Dat krijg je toch niet de eerste playtrough?
  donderdag 23 april 2026 @ 21:10:53 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220641960
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 20:44 schreef 100Spokes het volgende:
@:StateOfMind een tijdje terug had jij de trailer van TRAIL OUT hier gepost toen had ik hem op mijn wishlist gezet. Heb je deze game gespeeld en is het wat? Hij is nu 35% korting in de ps store.
Goed onthouden ^O^

Was de game zelf vergeten, maar heb hem meteen op de wishlist gezet.

Met PS Plus korting 20 euro zag ik, inclusief alle dlc.

Game ziet er tof uit, en voor die prijs kun je je geen buil vallen.


Ik zit zelf vuistdiep in Crimson Desert, heb daar nu 105 uur in zitten, en nog steeds amper de start regio geweest.
En er zijn 5 regio's _O_ _O-

Die wereld is zo rijk en bomvol dingen die je zelf moet vinden, dus ondanks alle uren, kun je nog steeds een hoop missen.

Heb me nog geen minuut verveeld.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 april 2026 @ 21:14:07 #50
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220641987
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Goed onthouden ^O^

Was de game zelf vergeten, maar heb hem meteen op de wishlist gezet.

Met PS Plus korting 20 euro zag ik, inclusief alle dlc.

Game ziet er tof uit, en voor die prijs kun je je geen buil vallen.


Ik zit zelf vuistdiep in Crimson Desert, heb daar nu 105 uur in zitten, en nog steeds amper de start regio geweest.
En er zijn 5 regio's _O_ _O-

Die wereld is zo rijk en bomvol dingen die je zelf moet vinden, dus ondanks alle uren, kun je nog steeds een hoop missen.

Heb me nog geen minuut verveeld.
Game speelt echt ruk in mn nieuwe woonkamer. Tv is te klein eigenlijk voor de kamer daarom verder met resident evil.
  donderdag 23 april 2026 @ 21:16:01 #51
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642003
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:14 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Game speelt echt ruk in mn nieuwe woonkamer. Tv is te klein eigenlijk voor de kamer daarom verder met resident evil.
Hoezo speelt ie ruk in de nieuwe kamer?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220642009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Elden Ring als film. Ik blijf sceptisch.
Het kan zomaar een totaal vage Japanse art film worden of eindigen als een middeleeuwse yakuza comedy.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 23-04-2026 21:25:28 ]
pi_220642041
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:23 schreef 2dope het volgende:

[..]
Mja, dat. Het was voor mij vooral een fijne throwback naar de oudere Company of Heroes games. Alleen de Fog of War i.c.m. het gezichtsveld van je eenheden werkte zo dom in SS4.
En teveel micro management voor een controller.
pi_220642062
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Managen in een managers game, het moet niet gekker worden :{w

Schandalig :D
Als ik FM speelde zou ik snel alle zwarten eruit zetten, woke kut teams anders. Ga maar lekker hardlopen.
  donderdag 23 april 2026 @ 21:43:31 #55
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220642183
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hoezo speelt ie ruk in de nieuwe kamer?
Scherm te klein, voelt echt kut aan geen idee :D
  donderdag 23 april 2026 @ 22:03:29 #56
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:43 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Scherm te klein, voelt echt kut aan geen idee :D
Wat is klein?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220642326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 16:09 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Account+ melding eventueel
Ik heb hem gekocht :s)
  donderdag 23 april 2026 @ 22:10:33 #58
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642332
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:09 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ik heb hem gekocht :s)
Have fun ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220642344
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Have fun ^O^
Hij komt zaterdag binnen.
Bij nedgame uiteindelijk :)
  donderdag 23 april 2026 @ 22:16:16 #60
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642364
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:12 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Hij komt zaterdag binnen.
Bij nedgame uiteindelijk :)
Daar heb ik altijd een hekel aan, wachten :D

Heb het liefst fysiek en dan afhalen in de winkel zodat ik meteen kan spelen.

Is dat niet mogelijk dan maar digitaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 april 2026 @ 22:27:09 #61
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220642414
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat is klein?
Scherm te klein = tv
pi_220642427
Bij Resident evil zal dat toch wel meevallen?

Het is geen pixel precieze game lijkt me.
  donderdag 23 april 2026 @ 22:41:14 #63
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642479
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:27 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Scherm te klein = tv
Ja snap ik :D
Hoeveel inch?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 april 2026 @ 23:00:03 #64
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220642548
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ja snap ik :D
Hoeveel inch?
Oh 41
  donderdag 23 april 2026 @ 23:00:25 #65
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220642550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Bij Resident evil zal dat toch wel meevallen?

Het is geen pixel precieze game lijkt me.
Ja daar niet maar bij Crimson desert wel
  donderdag 23 april 2026 @ 23:01:49 #66
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642557
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 23:00 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Oh 41
Ah ja dat is wel klein (that's what she said 😱).

55 is toch wel het minimale.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 april 2026 @ 23:07:43 #67
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220642589
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 23:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ah ja dat is wel klein (that's what she said 😱).

55 is toch wel het minimale.
Yup alleen na verhuizing nu even niet in het budget :'(

40 naar 55 is 90% increase ofzo
pi_220643223
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Daar heb ik altijd een hekel aan, wachten :D

Heb het liefst fysiek en dan afhalen in de winkel zodat ik meteen kan spelen.

Is dat niet mogelijk dan maar digitaal.
Ja ik het liefst ook. Maar geen zin om naar Tilburg te rijden :@
  vrijdag 24 april 2026 @ 09:34:04 #70
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220643584
Bekijk deze YouTube-video

Voor de shooterfans onder ons.
Ziet er leuk uit qua stijl.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP vrijdag 24 april 2026 @ 12:08:32 #71
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220644311
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Voor de shooterfans onder ons.
Ziet er leuk uit qua stijl.
Staat bij mij op de lijst idd. Erg toffe stijl ja.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 24 april 2026 @ 12:32:39 #72
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220644425
En zwarte vlag remaak
Bekijk deze YouTube-video
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 24 april 2026 @ 12:35:44 #73
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220644440
9 juli, dan weet ik waar ik mezelf vervroegd voor mijn verjaardag op trakteer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 13:13:27 #74
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220644604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 12:32 schreef MMaRsu het volgende:
En zwarte vlag remaak
Bekijk deze YouTube-video
30 euro ofzo maar niet meer
  vrijdag 24 april 2026 @ 14:15:45 #75
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220644838
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Voor de shooterfans onder ons.
Ziet er leuk uit qua stijl.
Ziet er geinig uit, aan de wishlist toegevoegd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220645083
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:10 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zit zelf vuistdiep in Crimson Desert
No shit :') .

Dat weten we onderhand wel aangezien je meent de game in iedere post van je te noemen.
  vrijdag 24 april 2026 @ 15:26:33 #77
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220645110
60e voor black flag remake lol
  vrijdag 24 april 2026 @ 15:39:06 #78
141482 Q.
JurassiQ
pi_220645162
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 15:26 schreef Friday12 het volgende:
60e voor black flag remake lol
:')
For great justice!
  vrijdag 24 april 2026 @ 16:09:01 #79
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220645280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 15:18 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
No shit :') .

Dat weten we onderhand wel aangezien je meent de game in iedere post van je te noemen.
Nou en?

Ga zo door StateOfMind :)
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:07:22 #80
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220645730
Guttegut, mijn post is verwijderd :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:14:14 #81
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220645763
Prima, als men hier mij de mond snoert, doei :W
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:35:31 #82
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220646787
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:14 schreef StateOfMind het volgende:
Prima, als men hier mij de mond snoert, doei :W
Fuck hun gewoon. Als je maar erbij zegt wel spel anders is het verwarrend :D

ps: is een oude sony bravia het waard om 2e hands te halen? Sony Bravia KD-55X8509C
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:45:38 #83
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220646892
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:35 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Fuck hun gewoon. Als je maar erbij zegt wel spel anders is het verwarrend :D

ps: is een oude sony bravia het waard om 2e hands te halen? Sony Bravia KD-55X8509C
Zou persoonlijk kijken naar iets met iig HDMI 2.1 en 120hz / VRR :P

Heb zelf een Sony Bravia XR-50X92J, ook al een oudje vind ik :@
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 20:46:59 #84
38824 crew  Droopie
pi_220646905
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:35 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Fuck hun gewoon. Als je maar erbij zegt wel spel anders is het verwarrend :D

ps: is een oude sony bravia het waard om 2e hands te halen? Sony Bravia KD-55X8509C
Is die uit 2015?

Ik heb serieus waar mijn tv vandaag weggegeven aan mijn schoonmaakster.
Exact die televisie (off iig Sony 55 bravia nog iets) uit 2020.

Ik had niet eens zin om er geld voor te vragen.
Hell To The Liars
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:48:54 #85
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220646925
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:45 schreef Divje het volgende:

[..]
Zou persoonlijk kijken naar iets met iig HDMI 2.1 en 120hz / VRR :P

Heb zelf een Sony Bravia XR-50X92J, ook al een oudje vind ik :@
Hahah ja mijn tv is ook geen hoogstandje ofzo en maar 40"
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:53:18 #86
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220646962
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
Is die uit 2015?

Ik heb serieus waar mijn tv vandaag weggegeven aan mijn schoonmaakster.
Exact die televisie (off iig Sony 55 bravia nog iets) uit 2020.

Ik had niet eens zin om er geld voor te vragen.
Hahha ja volgens mij wel _O-
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 20:56:59 #87
38824 crew  Droopie
pi_220646992
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:53 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Hahha ja volgens mij wel _O-
Met terugwerkende kracht had je van de week aan mij kunnen vragen "Droopie wat doe je met je oude televisie".

Nu kan ik alleen maar zeggen, volg het advies van je mede-users op, koop een LG :P
Hell To The Liars
  vrijdag 24 april 2026 @ 21:21:10 #88
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220647164
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:56 schreef Droopie het volgende:

[..]
Met terugwerkende kracht had je van de week aan mij kunnen vragen "Droopie wat doe je met je oude televisie".

Nu kan ik alleen maar zeggen, volg het advies van je mede-users op, koop een LG :P
Ja het punt is laag budget en een kleine schijt tv :D
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:10:21 #89
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220650288
Sony denkt we doen gewoon wat Microsoft niet durfde en waar Sony MS belachelijk over maakte

twitter
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:17:06 #90
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220650336
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:10 schreef MMaRsu het volgende:
Sony denkt we doen gewoon wat Microsoft niet durfde en waar Sony MS belachelijk over maakte

[ x ]
Digitale games zo leuk
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:22:43 #91
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220650369
Als dit zo is dan koop ik echt geen digitale games meer bij Sony. Kom maar door met die nextgen Xbox
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220650393
Fophef om niets elke keer dat we hier in nl onze playstation opstarten verbind hij wel met internet. :')
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:12:52 #93
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220650616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Fophef om niets elke keer dat we hier in nl onze playstation opstarten verbind hij wel met internet. :')
:')

Totdat je internet om één of andere reden niet werkt en je dus je gekochte games niet kan spelen

Niks fophef, hier is Microsoft letterlijk om kapot gemaakt, en Sony maakte hen zelfs belachelijk hiervoor
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:15:48 #94
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220650636
Letterlijk het ps4 tijdperk gewonnen door niet deze domme drm van Microsoft over te nemen :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:17:01 #95
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220650649
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220650807
Mmarasu slaat de plank weer volledig mis door digitale en fysieke games te verwarren met elkaar.

Ik zeg niet dat ik het niet eens met je ben maar ze praten expliciet ovet digitale games en jij deelt filmpjes over het delen van fysieke games.
pi_220650897
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Fophef om niets elke keer dat we hier in nl onze playstation opstarten verbind hij wel met internet. :')
Ik start mijn playstation wel eens een maand niet op.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 25 april 2026 @ 13:22:04 #98
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220651058
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:10 schreef MMaRsu het volgende:
Sony denkt we doen gewoon wat Microsoft niet durfde en waar Sony MS belachelijk over maakte

[ x ]
Hmm, zorgwekkend.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 25 april 2026 @ 13:33:18 #99
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220651150
Ik blijf tot het einde fysieke games kopen. Heel af en toe mischien een digitale game al doe ik het liever gewoon niet.
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:17:03 #100
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220651685
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:36 schreef Drankster het volgende:
Mmarasu slaat de plank weer volledig mis door digitale en fysieke games te verwarren met elkaar.

Ik zeg niet dat ik het niet eens met je ben maar ze praten expliciet ovet digitale games en jij deelt filmpjes over het delen van fysieke games.
Dat was ook onderdeel van het hele Xbox drm verhaal, naast het feit dat je op de originele Xbox One voor release eens in de 30 dagen online moest komen/zijn zodat je digitale games een licentie verificatie kregen

Daar was dan niet specifiek een filmpje van
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')