abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220609501
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:01 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Dat men zich hier niet bewust van is en denkt dat de VS een voorvechter is van vrijheid, democratie en mensenrechten, toont ook nog eens aan hoe sterk de propaganda en informatieoorlog hier is.
Dat was de VS nog steeds in woorden. Met Trump is het in daden iets minder. Iran is dat nooit geweest. Heeft niets met propaganda te maken. Of ga je beweren dat het Iraans regime nu ook een voorvechter is van vrijheid, democratie en mensenrechten?
pi_220609503
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 23:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Of is de Nos ook lid van Hezbollah?
Vast niet, maar voor de redactie aan de andere kant zou ik mijn hand niet in het vuur willen steken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220609506
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:01 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Dat men zich hier niet bewust van is en denkt dat de VS een voorvechter is van vrijheid, democratie en mensenrechten, toont ook nog eens aan hoe sterk de propaganda en informatieoorlog hier is.
Eens. En daarbij wordt vaak een gevoel van morele superioriteit opgevoerd, bijvoorbeeld door te wijzen op zaken als marteling in Iran. Tegelijkertijd worden vergelijkbare of andere ernstige misdaden door bondgenoten van diezelfde landen, zoals de VS en Israël, vaak minder scherp of selectief belicht.

Het gaat dan om een selectief en kieskeurig gebruik van morele verontwaardiging om een gevoel van eigen superioriteit te versterken (tenminste dat geloven de ultra-rechtse rakkers) en om een buitenlandse visie en de-humanisering te legitimeren: we hebben hier te maken met moordzuchtige schurken, meer duivel dan mens. Ondertussen wordt er vaak blind gekeken naar grotere misdaden tegen de menselijkheid door bondgenoten.

quote:
Palestijnse kinderen worden structureel gemarteld in Israëlische gevangenissen

Palestijnse kinderen worden structureel gemarteld in Israëlische gevangenissen. En dit speelt al langer, maar sinds 7 oktober 2023 zijn deze martelingen van kinderen alleen maar toegenomen, blijkt uit recent onderzoek van kinderrechtenorganisatie Save the Children. Er is onder meer sprake van seksueel geweld en uithongering. En voor de duidelijkheid: Het gaat hier om kinderen. Hoe kan het dat Israël zo ver kan gaan, zonder internationale consequenties? En wat is er nodig om dit te stoppen?

Juliette Verhoeven, expert humanitaire hulp bij Save the Children, en Berber van der Woude, voormalig diplomaat en bestuurslid van The Rights Forum, spraken erover bij Met Mandy!

https://www.nporadio1.nl/(...)lische-gevangenissen
pi_220609511
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 23:52 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik probeer ook regelmatig buiten de Engelse en Nederlandse informatiebubbel te kijken en gebruik daarom een verscheidenheid aan bronnen. Het ene is daarbij niet per definitie minder legitiem dan het andere; iedere bron brengt vanuit een eigen perspectief informatie naar buiten en voert ook PR voor het eigen land. De NOS, BBC en Deutsche Welle zijn eveneens door de staat gefinancierde staatsmedia, al spreken we in die context meestal van publieke omroepen om ze meer legitiem en onafhankelijk te laten klinken, maar ook daar kan men grote vraagtekens bij zetten.
Van de BBC weten we al dat dit niet het geval is:

https://www.bbc.com/news/articles/c874nw4g2zzo
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 19 april 2026 @ 00:11:14 #180
284411 crew  heywoodu
pi_220609513
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 23:19 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS

TUI zei doei
47 dagen vast en dan nu nog een spannend stukje erbij, je krijgt wel waar voor je geld :P
pi_220609518
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:09 schreef Peppert het volgende:

[..]
Eens. En daarbij wordt vaak een gevoel van morele superioriteit opgevoerd, bijvoorbeeld door te wijzen op zaken als marteling in Iran. Tegelijkertijd worden vergelijkbare of andere ernstige misdaden door bondgenoten van diezelfde landen, zoals de VS en Israël, vaak minder scherp of selectief belicht.

Het gaat dan om een selectief en kieskeurig gebruik van morele verontwaardiging om een gevoel van eigen superioriteit te versterken (tenminste dat geloven de ultra-rechtse rakkers) en om een buitenlandse visie en de-humanisering te legitimeren: we hebben hier te maken met moordzuchtige schurken, meer duivel dan mens. Ondertussen wordt er vaak blind gekeken naar grotere misdaden tegen de menselijkheid door bondgenoten.
[..]

Dat gevoel van eigen superioriteit zit toch aan beide kanten?
pi_220609519
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
47 dagen vast en dan nu nog een spannend stukje erbij, je krijgt wel waar voor je geld :P
Benieuwd hoeveel toeristen er nog op dat schip zitten.
Die zijn wsl allang naar huis gevlogen. :D
pi_220609520
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:12 schreef Firuze60 het volgende:
Dat gevoel van eigen superioriteit zit toch aan beide kanten?
Ik denk het wel.
pi_220609532
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:03 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Friet van Piet in Dubai?
Je raadt het nooit maar daar eten ze ook friet in plaats van couscous
pi_220609540
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 23:57 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Valt wel mee met die invloed en macht. Behalve dat het gedoe een 10% prijsstijging aan de pomp heeft opgeleverd bar weinig van gemerkt. En de VS spint er financieel garen bij.
Natuurlijk is de VS financieel gezien de grote winnaar van dit alles, maar Iran heeft te veel macht over te belangrijke dingen in de geopolitiek en dat moet ons allemaal zorgen baren, ongeacht of je pro VS (Trump) of anti VS (Trump) bent.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 19 april 2026 @ 00:26:45 #186
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220609551
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:09 schreef Peppert het volgende:

[..]
Absoluut. En daarbij wordt vaak een gevoel van morele superioriteit opgevoerd, bijvoorbeeld door te wijzen op zaken als marteling in Iran. Tegelijkertijd worden vergelijkbare of andere ernstige misdaden door bondgenoten van diezelfde landen, zoals de VS en Israël, vaak minder scherp of selectief belicht.
Integendeel. Het is niet een gevoel, maar een feitelijke en aantoonbare morele superioriteit, die jij hier aan de hand van anti-Westerse propaganda en leugens op een nogal laakbare manier probeert te vertroebelen.

Zo deel je in #138 een studie over miljoenen vermeende oorlogsslachtoffers door Amerika, wat ik vervolgens in post #146 ontkracht heb, want dit staat namelijk helemaal niet in de studie. Daar ga je dan niet meer op in.

Je deelt vervolgens propaganda van de Chinese staatstelevisie en doet alsof dit objectieve berichtgeving en is komt nu weer aan met een rapport van een actiegroep dat in een ander topic al uitvoerig is besproken. Dat rapport betreft helaas weer eens de bekende ongefundeerde aantijgingen op basis van 'vragenlijsten'.

Of jij het nu wilt erkennen of niet, het Westen is simpelweg vele malen beter dan landen zoals Iran en China. En Israël is de enige liberale democratie in het Midden-Oosten tussen veel disfunctionele landen met twijfelachtige en met name wrede en ongeciviliseerde culturen.

Dat wil verder niet zeggen dat Westerse landen perfect of foutloos zijn, maar wel dat het ondanks de ruimte voor verbetering, superieur is aan landen zoals Iran en China.

Het is ook niet zonder reden dat Iran en China een blok vormen met een ander barbaars land, namelijk Rusland en staat het Westen met een land als Israël. Dit ondanks de verwerpelijke en bedrieglijke haat die er vanuit sommigen richting het land heerst. Dat is slechts een gevolg van een slecht functionerend of zelfs failliet moreel kompas, iets dat helaas steeds meer Westerlingen part speelt. Door moreel en cultureel relativisme, is men niet meer in staat goed van kwaad te onderscheiden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220609562
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2026 00:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Het is niet een gevoel, maar een feitelijke en aantoonbare morele superioriteit, die jij hier aan de hand van anti-Westerse propaganda en leugens op een nogal laakbare manier probeert te vertroebelen.

Zo deel je in #138 een studie over miljoenen vermeende oorlogsslachtoffers door Amerika, wat ik vervolgens in post #146 ontkracht heb, want dit staat namelijk helemaal niet in de studie. Daar ga je dan niet meer op in.

Je deelt vervolgens propaganda van de Chinese staatstelevisie en doet alsof dit objectieve berichtgeving en is komt nu weer aan met een rapport van een actiegroep dat in een ander topic al uitvoerig is besproken. Dat rapport betreft helaas weer eens de bekende ongefundeerde aantijgingen op basis van 'vragenlijsten'.

Of jij het nu wilt erkennen of niet, het Westen is simpelweg vele malen beter dan landen zoals Iran en China. En Israël is de enige liberale democratie in het Midden-Oosten tussen veel disfunctionele landen met twijfelachtige en met name wrede en ongeciviliseerde culturen.

Dat wil verder niet zeggen dat Westerse landen perfect of foutloos zijn, maar wel dat het ondanks de ruimte voor verbetering, superieur is aan landen zoals Iran en China.

Het is ook niet zonder reden dat Iran en China een blok vormen met een ander barbaars land, namelijk Rusland en staat het Westen met een land als Israël. Dit ondanks de verwerpelijke en bedrieglijke haat die er vanuit sommigen richting het land heerst. Dat is slechts een gevolg van een slecht functionerend of zelfs failliet moreel kompas, iets dat helaas steeds meer Westerlingen part speelt. Door moreel en cultureel relativisme, is men niet meer in staat goed van kwaad te onderscheiden.
Het idee alleen al dat je denkt dat 'jouw' Westers land superieur is aan een ander land is al een teken van onbeschaafdheid. (of domheid om even grof te wezen) Je kunt hooguit zeggen dat jouw land minder doden oplevert door oorlogen of ziektes.
  zondag 19 april 2026 @ 00:40:59 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220609576
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het idee alleen al dat je denkt dat 'jouw' Westers land superieur is aan een ander land is al een teken van onbeschaafdheid. (of domheid om even grof te wezen) Je kunt hooguit zeggen dat jouw land minder doden oplevert door oorlogen of ziektes.
Verre van.

Het is een teken van een realistische kijk op de wereld hebben en verschillen tussen culturen kunnen erkennen.

Het Westen is simpelweg superieur aan veel andere culturen. Bijvoorbeeld omdat er hier functionele samenlevingen zijn, gebaseerd op democratieën, met flink wat individuele vrijheden en sociale voorzieningen. Binnen de wet kunnen wij onze mening geven de staat ook bekritiseren. Dit zijn dingen die in veel andere landen helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220609581
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Geen norovirus nodig deze keer voor het aan de dunne
pi_220609586
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2026 00:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Verre van.

Het is een teken van een realistische kijk op de wereld hebben en verschillen tussen culturen kunnen erkennen.

Het Westen is simpelweg superieur aan veel andere culturen. Bijvoorbeeld omdat er hier functionele samenlevingen zijn, gebaseerd op democratieën, met flink wat individuele vrijheden en sociale voorzieningen. Binnen de wet kunnen wij onze mening geven de staat ook bekritiseren. Dit zijn dingen die in veel andere landen helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn.
Nee, ik vind helemaal niet dat jij een realistische kijk op de wereld hebt. Was dat maar zo, dan had ik je posts wat meer serieus genomen.
pi_220609591
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, ik vind helemaal niet dat jij een realistische kijk op de wereld hebt. Was dat maar zo, dan had ik je posts wat meer serieus genomen.
Dan nog hebben hij en jij die vrijheden. Om elkaar en de overheid en van alles en nog wat te bekritiseren.
Dat is elders op de wereld geen vanzelfsprekendheid.
pi_220609594
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 00:52 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dan nog hebben hij en jij die vrijheden. Om elkaar en de overheid en van alles en nog wat te bekritiseren.
Dat is elders op de wereld geen vanzelfsprekendheid.
Nou, nog even wachten en het is in de VS ook geen vanzelfsprekendheid meer.
  zondag 19 april 2026 @ 00:58:41 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220609596
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, dat zegt denk ik met name veel over jouw eigen wereldbeeld, waarin je dus geen verschil tussen goede en minder goede culturen wilt erkennen. Dat is het culturele relativisme waar ik het eerder over had.
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou, nog even wachten en het is in de VS ook geen vanzelfsprekendheid meer.
Als je dit denkt is er van een objectieve blik op de situatie al geen sprake meer.
pi_220609599
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2026 00:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat zegt denk ik met name veel over jouw eigen wereldbeeld, waarin je dus geen verschil tussen goede en minder goede culturen wilt erkennen. Dat is het culturele relativisme waar ik het eerder over had.
[..]
Als je dit denkt is er van een objectieve blik op de situatie al geen sprake meer.
Klopt, ook ik heb geen objectieve blik, wat ik wel weet dat als je denkt dat jouw cultuur superieur is aan een andere cultuur je kortzichtig denkt en niet verder kijkt dan je achtertuin.
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 01:03:28 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220609603
de discussie is een beetje onzin

vanuit ons perspectief is onze samenleving superieur, dat zegt de rest ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220609605
quote:
88s.gif Op zondag 19 april 2026 01:03 schreef sp3c het volgende:

Ja en vanuit mijn perspectief is mijn familie superieur aan die van de buren.
pi_220609606
Homo's van gebouwen gooien/ophangen, dan ben je objectief inferieur. Wat is daar zo ongemakkelijk aan om toe te geven voor sommigen?
  zondag 19 april 2026 @ 01:06:12 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220609608
quote:
88s.gif Op zondag 19 april 2026 01:03 schreef sp3c het volgende:

Dat valt te betwijfelen want velen komen allemaal dolgraag naar het Westen als men daar de kans voor heeft.
pi_220609609
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:05 schreef 3rr0r het volgende:
Homo's van gebouwen gooien/ophangen, dan ben je objectief inferieur. Wat is daar zo ongemakkelijk aan om toe te geven voor sommigen?
Dat is walgelijk, net als bruidjes trouwen van 10 jaar en misbruiken vanuit het grisselijk geloof in de VS. Allemaal om te kotsen.
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 01:07:55 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220609611
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja en vanuit mijn perspectief is mijn familie superieur aan die van de buren.
vanuit mijn perspectief is ijshockey superieur aan voetbal

toch gaan de meeste mensen ter wereld voor voetbal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')