abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:01:58 #1
375570 crew  Cyan9
pi_220579657
Verzameltopic over de politiek in de media.

De media heeft altijd al een rol gespeeld in de politiek, en veel mensen hebben daar een mening over. Neemt de invloed van de media over de politiek en verkiezingen toe, en is dat erg? Zijn bepaalde media links of rechts gekleurd, en is er nog wel genoeg ruimte om neutrale informatie te verkrijgen? Wordt er te veel gestuurd?

Genoeg te bespreken dus.
Er is hier veel ruimte voor verschillende meningen, maar het wordt wel gewaardeerd als deze meningen en/of stellingen onderbouwd worden met een bron. Complottheorieën en zwartmakerij zijn niet de bedoeling.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:09:43 #2
375570 crew  Cyan9
pi_220579701
Is er eigenlijk een Media Bias Chart voor Nederlandse media? Ik kan zo niet direct iets vinden.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:13:10 #3
236264 crew  capricia
pi_220579723
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:09 schreef Cyan9 het volgende:
Is er eigenlijk een Media Bias Chart voor Nederlandse media? Ik kan zo niet direct iets vinden.
Toch gewoon hier. Ook al hebben ze niet alles voor het Nederlandse landschap.

https://mediabiasfactcheck.com/de-telegraaf/

https://mediabiasfactchec(...)ias-and-credibility/

https://mediabiasfactcheck.com/nrc-bias/
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:37:01 #4
375570 crew  Cyan9
pi_220579820
quote:
Jammer dat er geen mooi schematje van is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220583144
Hier een mooi weerwoord op Geerten Waling:

https://www.groene.nl/art(...)ts-list_comment-text

Zie ook deze observaties door dezelfde auteur:
Klopkoek in POL / Lamyae Aharouay vertrekt als politiek verslaggeefster NRC
pi_220586149
De methode Frederik - His Masters Voice
[...]
Dat brengt ons bij de vraag: waarom kiest Jesse Frederik altijd de kant van de macht?
https://open.substack.com(...)ik-his-masters-voice

:)

twitter


[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2026 12:56:15 ]
pi_220588804
VVD senator is tevens lobbyist in Den Haag voor DPG

https://bsky.app/profile/sieboom.bsky.social/post/3mjkghrskdk2r

@Ambtenaar030

Dus na VVD-journalisten en een VVD-hoofdredacteur bij de publieke omroep die werkt als een propagandamachine, hebben we nu een VVD-Eerste Kamerlid dat óók lobbyist voor commerciële media?

Ze kan zichzelf lobbyen?

Dit zijn gewoon Orbán-praktijken.


[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2026 20:33:56 ]
pi_220593598
Oh kijk nou. De baas van PN schuift aan.

twitter
pi_220599306
DPG hitjob op D66, door hun meest gelezen columnist.

Onbeschaamd een goedprater en verdediger van Wilders.

Niet Geert Wilders, maar Rob Jetten laat ons allemaal zakken

Iedereen kijkt na het onnavolgbare asieldebat naar Geert Wilders, maar het zijn toch echt Rob Jetten en zijn D66 die heel Nederland weer eens in de kou laten staan, schrijft Angela de Jong
https://www.ad.nl/binnenl(...)aal-zakken~ac3d1c53/

Bedenk: veel mensen komen niet verder dan de titel en inleiding. Die lezen een schaamteloze veer in de kont voor uiterst rechts.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2026 14:01:15 ]
pi_220600495
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
DPG hitjob op D66, door hun meest gelezen columnist.

Onbeschaamd een goedprater en verdediger van Wilders.

Niet Geert Wilders, maar Rob Jetten laat ons allemaal zakken

Iedereen kijkt na het onnavolgbare asieldebat naar Geert Wilders, maar het zijn toch echt Rob Jetten en zijn D66 die heel Nederland weer eens in de kou laten staan, schrijft Angela de Jong
https://www.ad.nl/binnenl(...)aal-zakken~ac3d1c53/

Bedenk: veel mensen komen niet verder dan de titel en inleiding. Die lezen een schaamteloze veer in de kont voor uiterst rechts.
Andere DPG productie

Titel: "D66 zorgt voor chaos bij asielwet"

De Wandelgangen · Episode

"Toestanden als ICE wil niemand in Nederland, behalve PVV" (sic)

"Links wil geen strenger asielbeleid" (het EU migratiepact implementeren wordt even totaal genegeerd)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2026 17:04:04 ]
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 17:02:46 #11
375570 crew  Cyan9
pi_220600533
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
DPG hitjob op D66, door hun meest gelezen columnist.

Onbeschaamd een goedprater en verdediger van Wilders.

Niet Geert Wilders, maar Rob Jetten laat ons allemaal zakken

Iedereen kijkt na het onnavolgbare asieldebat naar Geert Wilders, maar het zijn toch echt Rob Jetten en zijn D66 die heel Nederland weer eens in de kou laten staan, schrijft Angela de Jong
https://www.ad.nl/binnenl(...)aal-zakken~ac3d1c53/

Bedenk: veel mensen komen niet verder dan de titel en inleiding. Die lezen een schaamteloze veer in de kont voor uiterst rechts.
Angela de Jong kan ook niet heel veel meer dan hakken. Geen idee waarom mensen met haar weglopen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220671913
Vandaag op NPO1 tijdens lunchtijd.

twitter


Er moet eens goed na geplozen worden hoe het toetreden van ON kon gebeuren. Naar mijn gevoel werd LLink ooit voor minder uit het bestel gekieperd.

WNL is onze FoxNews, ON is NewsMax (waar Rutte onlangs kwam opdraven).
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 18:36:02 #13
375570 crew  Cyan9
pi_220673018
De (kwalitatieve) meerwaarde van ON heb ik nooit kunnen ontdekken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220673390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:47 schreef Klopkoek het volgende:

Er moet eens goed na geplozen worden hoe het toetreden van ON kon gebeuren.
Simpel: er stond maar één eis in de wet, dat was een ledenaantal. Naast wat financiële regels. Minister Slob heeft dat na toetreding van ON en Zwart aangepast of in elk geval willen aanpassen.

https://www.ad.nl/show/on(...)alificeren~a3031703/

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 19:33:30 ]
pi_220674126
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Simpel: er stond maar één eis in de wet, dat was een ledenaantal.
Ja, en dat is met stappen versoepeld.

Hier begon dat:

Wel komt Van Bijsterveldt de VVD en PVV tegemoet door het voor aspirant-omroepen WNL en Powned makkelijker te maken om definitief toe te treden tot het publieke bestel.
https://nos.nl/l/316467

Daarom de vraag om dit eens goed uit te pluizen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 21:10:07 ]
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 21:23:45 #16
236264 crew  capricia
pi_220674274
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:36 schreef Cyan9 het volgende:
De (kwalitatieve) meerwaarde van ON heb ik nooit kunnen ontdekken.
Hebben ze wel een beetje kijkers?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 23:03:34 #17
375570 crew  Cyan9
pi_220675304
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Hebben ze wel een beetje kijkers?
Geen idee, maar ik kan het me niet echt voorstellen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220676297
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Hebben ze wel een beetje kijkers?
Nauwelijks. Zo'n 100.000 per aflevering, met een piek naar 200.000. Aldus henzelf: https://ongehoordnederlan(...)omeet-omhoog-in-2025

Bereik op social media is blijkbaar groter, maar daar heb je in principe geen omroepplekje voor nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 09:26:47 ]
pi_220676403
https://www.nu.nl/economi(...)a-hoogste-in-eu.html

Leuk misleidend en eenzijdig NU.nl artikel weer.

Ze zeggen er niet bij - wat het CBS gelukkig wel vermeld - dat in 14 van de 21 overige EU-landen met een minimumloon het WML harder is gestegen. Nederland staat op plek 15 van de 21.

Gecorrigeerd voor koopkracht staat Nederland niet eens op plek drie. Dat komt er nog bij.
pi_220679987
Nieuwe dag, nieuwe poging

https://www.nu.nl/economi(...)ngen-in-huurwet.html

Vastgoed Belang mag leeglopen; de Woonbond wordt niet aan het woord gelaten.
pi_220686060
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nauwelijks. Zo'n 100.000 per aflevering, met een piek naar 200.000. Aldus henzelf: https://ongehoordnederlan(...)omeet-omhoog-in-2025

Bereik op social media is blijkbaar groter, maar daar heb je in principe geen omroepplekje voor nodig.
Overigens is Powned net zo erg. Powned is dankzij Ronald Plasterk het bestel in gekomen en - zoals hierboven gepost - de VVD zorgde later voor een soepeler ledencriterium. Dat is in Rutte-I geregeld.

https://www.powned.tv/art(...)-voortplanting~4398/

https://www.powned.tv/art(...)e-nederlanders~4678/

https://www.powned.tv/art(...)autje-stem-pow~4015/

Voor als je Mees Wijnants niet kent:
twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 21:44:00 ]
pi_220688389
GeenStijl = FvD
pi_220688549
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
GeenStijl = FvD
[ afbeelding ]
Je mag niet even een hapje eten met iemand die je misschien al langer kent?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:10:07 #24
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220688743
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je mag niet even een hapje eten met iemand die je misschien al langer kent?
Niet als je de verkeerde mening hebt. Dan plakt iedereen aan je. Heb je de juiste mening, dan kan je rustig mee marcheren met terroristen en (andere) vertegenwoordigers van het Iraanse regime om hun strijdkreten mee te blėren. Dat plakt niet namelijk.
Life is what you make it.
pi_220688760
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:10 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Niet als je de verkeerde mening hebt. Dan plakt iedereen aan je. Heb je de juiste mening, dan kan je rustig mee marcheren met terroristen en (andere) vertegenwoordigers van het Iraanse regime om hun strijdkreten mee te blėren. Dat plakt niet namelijk.
Precies. Rob Jetten en PRO die constant tussen sponsors en aanhangers van het Hamas regime lopen worden ook niet veroordeeld. Die zijn net zo fout, maar daar hoor je links niet over.
pi_220689194
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
GeenStijl = FvD
[ afbeelding ]
Dan zul je wel woedend zijn dat PN en D66 met de door terreurbeweging hamas georganiseerde optochten meelopen.

Of werkt dit maar een kant op?
pi_220714836
https://www.trouw.nl/redactie/Trouwlezers/

Mooi verhaal over Trouw lezers die er vanaf de oorlog bij zijn geweest.

Het einde heeft een wat hoog 'touwtje uit de brievenbus' gehalte @Perrin @Hanca (uit de tijd toen overspeligen op de mestkar door het dorp kaalgeschoren rond werden gereden)

https://www.jaapvanzessen(...)bonnees-bleven-over/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 18:18:38 ]
pi_220715207
https://www.bnnvara.nl/pa(...)verbeet-jelle-postma

Weer een lekker gebalanceerd en neutraal tafeltje bij Pauw en de Wit op de dag van dodenherdenking. @-XOR- @Ambtenaar030 @De_Verschoppeling

Die Jelle Postma (naar eigen zeggen vroeger een VVD-stemmer) is nog de meest linkse en progressieve. De rest lijkt wel uitgekozen door CIDI.

Geerten Waling ging ooit met Baudet op bedevaart naar Jean Marie le Pen (de Holocaustontkenner). Potsierlijk.

Wie politiseert dodenherdenking nou werkelijk?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 19:22:40 ]
  maandag 4 mei 2026 @ 19:16:47 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220715265
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:10 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.bnnvara.nl/pa(...)verbeet-jelle-postma

Weer een lekker gebalanceerd en neutraal tafeltje bij Pauw en de Wit op de dag van dodenherdenking. @:-XOR- @:Ambtenaar030 @:DeVerschoppeling

Die Jelle Postma (naar eigen zeggen vroeger een VVD-stemmer) is nog de meest linkse en progressieve. De rest lijkt wel uitgekozen door CIDI. Geerten Waling ging ooit met Baudet op bedevaart naar Jean Marie le Pen (de Holocaustontkenner).
Geen idee waarom Geerten Waling daar uberhaupt bij moet zitten. Overigens heeft hij niet de extreme afslag van Thierry genomen maar is hij iets minder extreem dan hij vroeger was, maar dat kunnen natuurlijk ook schaapskleren zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220715326
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geen idee waarom Geerten Waling daar uberhaupt bij moet zitten. Overigens heeft hij niet de extreme afslag van Thierry genomen maar is hij iets minder extreem dan hij vroeger was, maar dat kunnen natuurlijk ook schaapskleren zijn.
Het zijn nog steeds vrienden in ieder geval (jaaaaren eerder was Waling bij de promotie van Baudet en Baudet was bij de promotie van Waling in 2016 - chauffeur was Arendo Joustra).

Geerten Waling was in mei 2024 bij de Roeterseiland protesten geen journalist maar aanjager bij het uit de hand lopen daarvan (Joodse jongeren met bivakmutsen gingen rellen en toen sloeg de vlam in de pan).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 19:27:13 ]
pi_220715452



"The South was right" :')
  donderdag 7 mei 2026 @ 08:54:11 #32
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220733233
Een goede keuze van de makers van de NTR tv-serie "Het verhaal van Nederland" om in de laatste aflevering (gisteren) paralellen te trekken tussen de jaren 30 van de vorige eeuw en de huidige tijd. We kunnen immers niet genoeg gewaarschuwd worden.
pi_220745533
Kom, dacht de Telegraaf, na een aanslag op het kantoor van D66 kan het geen kwaad dat een lezer van ons nog wat olie op het vuur gooit. Dat publiceren we: “Dit kabinet heeft geen bestaansrecht. En daardoor komt de bevolking in opstand. Wie niet horen wilt, moet het uiteindelijk voelen.”


https://bsky.app/profile/drmarina.bsky.social/post/3mle3z4vg6c2t

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2026 18:10:17 ]
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 19:00:17 #34
375570 crew  Cyan9
pi_220745826
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
Kom, dacht de Telegraaf, na een aanslag op het kantoor van D66 kan het geen kwaad dat een lezer van ons nog wat olie op het vuur gooit. Dat publiceren we: “Dit kabinet heeft geen bestaansrecht. En daardoor komt de bevolking in opstand. Wie niet horen wilt, moet het uiteindelijk voelen.”

[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/drmarina.bsky.social/post/3mle3z4vg6c2t
Dit leest inderdaad wel een beetje als "het is niet goed te praten maar hé, ik doe toch een poging".
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:03:15 #35
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220745843
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
Kom, dacht de Telegraaf, na een aanslag op het kantoor van D66 kan het geen kwaad dat een lezer van ons nog wat olie op het vuur gooit. Dat publiceren we: “Dit kabinet heeft geen bestaansrecht. En daardoor komt de bevolking in opstand. Wie niet horen wilt, moet het uiteindelijk voelen.”

[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/drmarina.bsky.social/post/3mle3z4vg6c2t
Is je onthouden van aanslagen plegen als het beleid je niet aanstaat dan wel verwonderlijk? Is aanslagen plegen als je ontevreden bent dan het nieuwe normaal?
pi_220753301
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:00 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit leest inderdaad wel een beetje als "het is niet goed te praten maar hé, ik doe toch een poging".


Het was maar een rotje door de brievenbus, aldus de sterreporter van De Telegraaf
pi_220753574
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Het was maar een rotje door de brievenbus, aldus de sterreporter van De Telegraaf
Ja, dat was het waarschijnlijk ook.
pi_220756023
Voormalig VVD spindoctor ziet het juist:

https://nl.linkedin.com/p(...)136217863909377--MAj
pi_220759883
twitter


Compleet gestoord waar De Telegraaf mee bezig is.
pi_220761535
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:00 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit leest inderdaad wel een beetje als "het is niet goed te praten maar hé, ik doe toch een poging".
Schimmelpenninck beweert dat deze briefschrijver K. Lahaye helemaal niet bestaat. Of een pseudoniem moet zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)eren-ervan~b151950e/
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 09:54:55 #41
375570 crew  Cyan9
pi_220762088
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Schimmelpenninck beweert dat deze briefschrijver K. Lahaye helemaal niet bestaat. Of een pseudoniem moet zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)eren-ervan~b151950e/
Pseudoniemen worden denk ik regelmatig gebruikt bij ingezonden stukjes. Mensen vertellen graag wat ze van dingen vinden, maar het wordt toch wat moeizamer als dat herleidbaar is naar de persoon zelf.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 10:04:43 #42
236264 crew  capricia
pi_220762183
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Pseudoniemen worden denk ik regelmatig gebruikt bij ingezonden stukjes. Mensen vertellen graag wat ze van dingen vinden, maar het wordt toch wat moeizamer als dat herleidbaar is naar de persoon zelf.
Soort Fok dus. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 11 mei 2026 @ 10:08:58 #43
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220762232
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Pseudoniemen worden denk ik regelmatig gebruikt bij ingezonden stukjes. Mensen vertellen graag wat ze van dingen vinden, maar het wordt toch wat moeizamer als dat herleidbaar is naar de persoon zelf.
Zeventig! lezersbrieven van tot nu toe onbestaande? K. Laheye publiceren is wel van een andere orde dan een gemiddelde bezorgde lezer :D
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 11:55:53 #44
375570 crew  Cyan9
pi_220762899
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zeventig! lezersbrieven van tot nu toe onbestaande? K. Laheye publiceren is wel van een andere orde dan een gemiddelde bezorgde lezer :D
Zeventig? Goeiedag hé.. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220764168
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zeventig! lezersbrieven van tot nu toe onbestaande? K. Laheye publiceren is wel van een andere orde dan een gemiddelde bezorgde lezer :D
Twee maanden geleden gebruikten ze zelfs een AI mevrouw en een overduidelijke AI foto ;)

https://www.bellingcat.co(...)rom-the-middle-east/

https://babelmagazine.nl/(...)actie-van-nederland/
https://nl.linkedin.com/p(...)144763253399552-qZ4Q
pi_220790071
VON-er Jona van Loenen valt door de mand:

https://www.geenstijl.nl/(...)gen-als-columnist-ew

Tsja, je bent VVDer of je bent het niet.
pi_220791470
Is GeenStijl gehackt vandaag? Opeens wat zinvolle kritiek op de niet-linkse media

twitter


Kun je denken: lekker belangrijk, maar naar dat programma kijken dus een half miljoen mensen.
pi_220800674
Markuszower mocht vandaag bij Kockelmann op Radio 1 (WNL) zijn uitspraken en mening over Palestijnen toelichten...
pi_220801423
twitter


WNL en Kees Berghuis snappen dat heel goed. Berghuis, de man achter "asielzoekers komen voor borstvergrotingen naar Nederland".

Dit trucje werd eerder uitgehaald met JA21 (destijds één zetel).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2026 13:48:19 ]
pi_220841273
https://www.nu.nl/binnenl(...)een-alternatief.html

Hoezo is Mona Keijzer (één zetel) het enige met naam en toenaam genoemde Kamerlid in dit artikel? Ze schrijven zelf dat een grote meerderheid van de Kamer grote bedenkingen heeft, maar alleen Keijzer mag haar zegje doen.

'Ze' willen gewoon een groot uiterst rechts.
pi_220857822
twitter


Wat leuk toch dat Antoinette Hertzberger naast de malloot gaat zitten.

Dat is dan dalijk het enig overgebleven consumentenprogramma (want Kassa verdwijnt).
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 12:12:56 #52
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220860310
oops

[ Bericht 100% gewijzigd door xpompompomx op 22-05-2026 12:41:05 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 22 mei 2026 @ 12:16:21 #53
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220860335
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Wat leuk toch dat Antoinette Hertzberger naast de malloot gaat zitten.

Dat is dan dalijk het enig overgebleven consumentenprogramma (want Kassa verdwijnt).
Dadelijk*
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 12:30:05 #54
375570 crew  Cyan9
pi_220860401
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Verkeerde topic collega. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 15:08:56 #55
375570 crew  Cyan9
pi_220885668
Dit is inmiddels wel een terugkerend dingetje..

quote:
Brabantse PVV gebruikte AI om rechtbanktekening te bewerken

Op de Instagram-pagina van de PVV Noord-Brabant heeft zeker anderhalve dag een video gestaan met daarin een bewerkte rechtbanktekening van tekenaar Petra Urban. In het filmpje was een rechtbanktekening van Urban te zien van de twee Syrische broers uit de zaak rond het meisje Ryan, waarbij de gezichten vervormd waren. Ook de achtergrondkleur was aangepast.

Volgens Urban tast dat de betrouwbaarheid van rechtbanktekeningen aan. "Aangezien er in de rechtszaal alleen getekend mag worden, weet je vrij zeker: wat daarvandaan komt, dat klopt. Als mensen daar een draai aan geven, wordt die betrouwbaarheid aangetast."

De bewerkte afbeelding werd gebruikt bij een post over een asielzoekercentrum in Bergen op Zoom.

Binnen een kwartier nadat de NOS de fractievoorzitter van PVV Noord-Brabant om een reactie had gevraagd, was de video niet meer zichtbaar op Instagram.

De PVV laat weten dat het bericht was gemaakt "op basis van berichten in de media om aandacht te vragen voor de problematiek rondom de gehele asielketen". De partij zegt de video "na nadere bestudering" te hebben verwijderd en wil over mogelijke auteursrechtelijke kwesties "via de media geen uitspraken" doen.

Urban noemt het gebruik en de bewerking van haar werk "kwalijk". "Mensen denken echt dat ik het getekend heb", zegt ze. "Ik wil mijn werk niet lenen voor opiniërende zaken: het is de bedoeling dat dit sec bij het verslag hoort. Ik wil niet dat het voor politieke doeleinden wordt gebruikt, dan wordt je werk geïnfecteerd."

De rechtbanktekenaar zegt dat zij via haar overbuurman ontdekte dat haar tekening in het filmpje was verwerkt. "Wat niet mag: je hebt citaatrecht, dan moet duidelijk zijn dat de tekening uit De Telegraaf is en van mij afkomstig is", zegt Urban. "Hij wordt uit de context gehaald. Mij is niet gevraagd of het mag, er is niets betaald. Maar erger en kwalijker: ze zijn het gaan bewerken."

Het is raar en gevaarlijk en bezoedelt mijn naam.

In dezelfde video was ook een onbewerkte tekening van Urban en een afbeelding van een zwarte man in een Amsterdamse rechtszaal te zien. Volgens Urban ging het daarbij vermoedelijk om een AI-gegenereerd beeld van de verdachte in de zaak van de moord op Lisa uit Abcoude. "Er hebben drie tekenaars gezeten die hem hebben getekend. Ik denk dat ze met AI een soort combinatie van die tekeningen hebben gemaakt."

Ze overweegt stappen te ondernemen en zoekt contact met de Nederlandse Vereniging van Journalisten en auteursrechtenorganisatie Pictoright. "Dit is de eerste keer dat ik dit zo zie, dat vervormen van rechtbanktekeningen", zegt ze. "Het is kwalijk dat mensen denken: doet die Urban dat? Dat is raar en gevaarlijk. Dat bezoedelt mijn naam."
https://nos.nl/artikel/26(...)tekening-te-bewerken

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 25-05-2026 16:36:13 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 25 mei 2026 @ 16:02:35 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220886010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Wat leuk toch dat Antoinette Hertzberger naast de malloot gaat zitten.

Dat is dan dalijk het enig overgebleven consumentenprogramma (want Kassa verdwijnt).
Snap sowieso niet dat je bij dat NvdD gaat zitten,dat is geen normaal programma. Het is niet hetzelfde als Goedemorgen Nederland of WNL op zondag ofzo, maar puur radicaal-rechtse propaganda.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 25 mei 2026 @ 16:41:33 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220886258
Bekijk deze YouTube-video

Erkens :')

Dat is ook zo'n ontzettend tjappie die wederom projecteert (net als bij de defensie-verantwoordelijkheidsvakantie van de VVD tijdens Schoof.)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220886409
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:41 schreef -XOR- het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Erkens :')

Dat is ook zo'n ontzettend tjappie die wederom projecteert (net als bij de defensie-verantwoordelijkheidsvakantie van de VVD tijdens Schoof.)
Eerdmans doet even een poging om FvD en Gidi te normaliseren, in een bijzin. Ging zelfs Nieman te ver.

Trieste omroep dat WNL.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2026 17:11:18 ]
  maandag 25 mei 2026 @ 17:14:23 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220886430
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Eerdmans doet even een poging om FvD en Gidi te normaliseren, in een bijzin. Ging zelfs Nieman te ver.

Trieste omroep dat WNL.
Ik moest inderdaad ook lachen toen zelfs Nieman FvD/DNA niet onder dezelfde gematigde noemer als JA21 en VVD wilde scharen.

Debieler vind ik eigenlijk Erkens van het clownspartijtje die eerst Pro wegzetten als links-radicaal/extremistisch en nu gaat zitten janken als er dan iemand het omgekeerd zelfde over de VVD stelt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220887524
twitter


"Wierd Duk heeft meestal gelijk"
pi_220890231
Alle ogen gericht op minister Vijlbrief, die een onorthodoxe stap overweegt om de impasse met vakbonden en werkgevers te doorbreken

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-doorbreken-a4928551

Ligt het aan mij of is dit hele artikel rechtse propaganda? Met veel rechtse framing door NRC?

Ach ja, de auteur zat/zit bij de VeerStichting. Komt nogal rechtsig en corporaal op mij over.
https://www.veerstichting.nl/nl/veerstichting/bestuur
https://www.veerstichting.nl/nl/programma/

Shell is de belangrijkste en grootste sponsor
https://www.veerstichting.nl/nl/sponsoring/

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2026 10:53:30 ]
pi_220895049

|:(
pi_220898917
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:50 schreef Klopkoek het volgende:
Alle ogen gericht op minister Vijlbrief, die een onorthodoxe stap overweegt om de impasse met vakbonden en werkgevers te doorbreken

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-doorbreken-a4928551

Ligt het aan mij of is dit hele artikel rechtse propaganda? Met veel rechtse framing door NRC?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-zekerheid-a4928688
https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-verhogen-a4928658

Wat valt op aan deze artikelen? De argumenten van de regering (en zelfs werkgevers) worden genoemd. Over de vakbonden wordt enkel gezegd dat ze tegen zijn en het geld ergens anders vandaan willen halen. Hun argumenten worden nergens genoemd.

Ligt dat nou aan mij? @-XOR- ? Het redeneert nogal toe naar het standpunt van de regering.
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:20:16 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220899286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-zekerheid-a4928688
https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-verhogen-a4928658

Wat valt op aan deze artikelen? De argumenten van de regering (en zelfs werkgevers) worden genoemd. Over de vakbonden wordt enkel gezegd dat ze tegen zijn en het geld ergens anders vandaan willen halen. Hun argumenten worden nergens genoemd.

Ligt dat nou aan mij? @:-XOR- ? Het redeneert nogal toe naar het standpunt van de regering.
tevens:
quote:
Wel hoopt het kabinet dat over een zekere bezuiniging op de WW en WIA nog wel te praten is met de bonden. Het verkorten van de WW en het aanpassen van de WIA gaan „voorlopig niet in de voorgestelde vorm door”, staat in de brief.
Wat denkt het Kabinet nou zelf? Bovendien is dit een leuke truc van Vijlbrief om via de polder de Kamer voor een voldongen feit te stellen, maar uiteindelijk moet dat gewoon langs PRO en die gaan echt niet mee in een uitkleding van de WW en WIA dus ik snap verder ook niet zo waarom ze dit blijven proberen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220905993
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
tevens:
[..]
Wat denkt het Kabinet nou zelf? Bovendien is dit een leuke truc van Vijlbrief om via de polder de Kamer voor een voldongen feit te stellen, maar uiteindelijk moet dat gewoon langs PRO en die gaan echt niet mee in een uitkleding van de WW en WIA dus ik snap verder ook niet zo waarom ze dit blijven proberen.
Artikel vandaag:
https://www.ad.nl/politie(...)en-gestopt~ad9609da/

VVDer Elodie Verweij spint erop los en laat zaken weg.
pi_220906010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Wat leuk toch dat Antoinette Hertzberger naast de malloot gaat zitten.

Dat is dan dalijk het enig overgebleven consumentenprogramma (want Kassa verdwijnt).
Arme Antoinette met haar 4 ton voor Kassa.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220906326
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Arme Antoinette met haar 4 ton voor Kassa.
Die is niet van Kassa maar van het onschadelijker en 'zielige ondernemers' Radar. De AVRO. Van oorsprong de VVD-omroep bij uitstek.

Mag Markuszower en Baudet-vriendje Jort Kelder ook zijn boterham bij verdienen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2026 15:19:39 ]
pi_220906337
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:19 schreef Klopkoek het volgende:
Die is niet van Kassa maar van het onschadelijker en 'zielige ondernemers' Radar.
Ah ja, dat is waar. Beide waardeloze televisie dat alleen met plaatsvervangende schaamte is te aanschouwen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220908322
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
tevens:
[..]
Wat denkt het Kabinet nou zelf? Bovendien is dit een leuke truc van Vijlbrief om via de polder de Kamer voor een voldongen feit te stellen, maar uiteindelijk moet dat gewoon langs PRO en die gaan echt niet mee in een uitkleding van de WW en WIA dus ik snap verder ook niet zo waarom ze dit blijven proberen.
Bij Jinek vanavond gingen Fresen, De Winther en Kelder met zijn drieën los op de CNV man. Dat is echt geen radikalinski.

Treurige taferelen op onze Hongaarse publieke omroep.
pi_220908355
Moeilijke taal wel, Hongaars.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220908504
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:15 schreef nostra het volgende:
Moeilijke taal wel, Hongaars.
Wil je Pools dan? Alfabet met 32 letters.

Werd tien jaar geleden voor gewaarschuwd. Poolse toestanden bij ons.
https://www.volkskrant.nl(...)bij-de-npo~ba33cefb/
https://www.trouw.nl/nieu(...)onze-media~b295b07b/

Rechtse Leugenaarstelevisie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2026 20:33:24 ]
pi_220916146
Bulgarije en Hongarije luisteren weer braaf naar de EU, met dank aan truc van Mark Rutte

https://www.ad.nl/buitenl(...)mark-rutte~a2971bd7/

De Rutte propaganda bij DPG gaat maar door.

Elke maand minimaal één juichartikel:
https://www.ad.nl/buitenl(...)hulp-eiste~a0bda9a9/

(Welke Hormuz deal?)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2026 20:59:42 ]
pi_220946224
Esmah Lahlah brengt haar partij in verlegenheid, en dat schaadt ook de geloofwaardigheid van Jesse Klaver

https://www.ad.nl/politie(...)sse-klaver~a3b830e3/

Schrijft het AD dit soort artikelen ook over de VVD-draaideur? Nee natuurlijk niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2026 21:55:32 ]
pi_220954028
Toch extra geld voor ontwikkelingssamenwerking, kabinet sluit deal met partij van Klaver
https://nos.nl/artikel/26(...)et-partij-van-klaver

Slecht en misleidend artikel van de NOS dit. Typisch Marleen de Rooy.

Het woordgebruik past meer bij De Telegraaf ("partij van Klaver"). Is het anglicisme 'deal' nu echt nodig?

Ze laten weg dat er alleen geld naar voren wordt gehaald. Geld uit latere begrotingsjaren wordt eerder uitgegeven.

Dit keer is NU vollediger

Het geld was al gereserveerd voor de komende jaren, maar wordt nu eerder uitgegeven.

Het gaat om een kasschuif. Dat betekent dat Sjoerdsma geld dat is bestemd voor latere jaren, eerder uitgeeft. Volgens bronnen komt 178 miljoen euro uit de begroting van de jaren 2028-2029 en 202 miljoen euro uit de begroting voor 2031.

https://www.nu.nl/politie(...)twikkelingshulp.html

Heel slecht en suggestief van de NOS. De partij is niet 'van' Klaver.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2026 21:44:41 ]
pi_220968551


Opgevoed als SGPer... Televisie mocht niet
https://cvandaag.nl/69075(...)ekendste-tv-criticus
pi_220987728
twitter


De idiotie van WNL in drie minuten. Mona Keijzer die ook even de Nederlandse daklozen erbij haalt...
pi_220989148
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:41 schreef Klopkoek het volgende:
Toch extra geld voor ontwikkelingssamenwerking, kabinet sluit deal met partij van Klaver
https://nos.nl/artikel/26(...)et-partij-van-klaver

Slecht en misleidend artikel van de NOS dit. Typisch Marleen de Rooy.

Het woordgebruik past meer bij De Telegraaf ("partij van Klaver"). Is het anglicisme 'deal' nu echt nodig?

Ze laten weg dat er alleen geld naar voren wordt gehaald. Geld uit latere begrotingsjaren wordt eerder uitgegeven.

Dit keer is NU vollediger

Het geld was al gereserveerd voor de komende jaren, maar wordt nu eerder uitgegeven.

Het gaat om een kasschuif. Dat betekent dat Sjoerdsma geld dat is bestemd voor latere jaren, eerder uitgeeft. Volgens bronnen komt 178 miljoen euro uit de begroting van de jaren 2028-2029 en 202 miljoen euro uit de begroting voor 2031.

https://www.nu.nl/politie(...)twikkelingshulp.html

Heel slecht en suggestief van de NOS. De partij is niet 'van' Klaver.
Ik vind het opmerkelijk dat PRO akkoord is gegaan met deze kasschuifmanoeuvre. Wat zijn jouw gedachten hierover?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')