abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220715452



"The South was right" :')
  donderdag 7 mei 2026 @ 08:54:11 #32
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220733233
Een goede keuze van de makers van de NTR tv-serie "Het verhaal van Nederland" om in de laatste aflevering (gisteren) paralellen te trekken tussen de jaren 30 van de vorige eeuw en de huidige tijd. We kunnen immers niet genoeg gewaarschuwd worden.
pi_220745533
Kom, dacht de Telegraaf, na een aanslag op het kantoor van D66 kan het geen kwaad dat een lezer van ons nog wat olie op het vuur gooit. Dat publiceren we: “Dit kabinet heeft geen bestaansrecht. En daardoor komt de bevolking in opstand. Wie niet horen wilt, moet het uiteindelijk voelen.”


https://bsky.app/profile/drmarina.bsky.social/post/3mle3z4vg6c2t

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2026 18:10:17 ]
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 19:00:17 #34
375570 crew  Cyan9
pi_220745826
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
Kom, dacht de Telegraaf, na een aanslag op het kantoor van D66 kan het geen kwaad dat een lezer van ons nog wat olie op het vuur gooit. Dat publiceren we: “Dit kabinet heeft geen bestaansrecht. En daardoor komt de bevolking in opstand. Wie niet horen wilt, moet het uiteindelijk voelen.”

[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/drmarina.bsky.social/post/3mle3z4vg6c2t
Dit leest inderdaad wel een beetje als "het is niet goed te praten maar hé, ik doe toch een poging".
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:03:15 #35
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220745843
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
Kom, dacht de Telegraaf, na een aanslag op het kantoor van D66 kan het geen kwaad dat een lezer van ons nog wat olie op het vuur gooit. Dat publiceren we: “Dit kabinet heeft geen bestaansrecht. En daardoor komt de bevolking in opstand. Wie niet horen wilt, moet het uiteindelijk voelen.”

[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/drmarina.bsky.social/post/3mle3z4vg6c2t
Is je onthouden van aanslagen plegen als het beleid je niet aanstaat dan wel verwonderlijk? Is aanslagen plegen als je ontevreden bent dan het nieuwe normaal?
pi_220753301
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:00 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit leest inderdaad wel een beetje als "het is niet goed te praten maar hé, ik doe toch een poging".


Het was maar een rotje door de brievenbus, aldus de sterreporter van De Telegraaf
pi_220753574
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Het was maar een rotje door de brievenbus, aldus de sterreporter van De Telegraaf
Ja, dat was het waarschijnlijk ook.
pi_220756023
Voormalig VVD spindoctor ziet het juist:

https://nl.linkedin.com/p(...)136217863909377--MAj
pi_220759883
twitter


Compleet gestoord waar De Telegraaf mee bezig is.
pi_220761535
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:00 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit leest inderdaad wel een beetje als "het is niet goed te praten maar hé, ik doe toch een poging".
Schimmelpenninck beweert dat deze briefschrijver K. Lahaye helemaal niet bestaat. Of een pseudoniem moet zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)eren-ervan~b151950e/
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 09:54:55 #41
375570 crew  Cyan9
pi_220762088
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Schimmelpenninck beweert dat deze briefschrijver K. Lahaye helemaal niet bestaat. Of een pseudoniem moet zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)eren-ervan~b151950e/
Pseudoniemen worden denk ik regelmatig gebruikt bij ingezonden stukjes. Mensen vertellen graag wat ze van dingen vinden, maar het wordt toch wat moeizamer als dat herleidbaar is naar de persoon zelf.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 10:04:43 #42
236264 crew  capricia
pi_220762183
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Pseudoniemen worden denk ik regelmatig gebruikt bij ingezonden stukjes. Mensen vertellen graag wat ze van dingen vinden, maar het wordt toch wat moeizamer als dat herleidbaar is naar de persoon zelf.
Soort Fok dus. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 11 mei 2026 @ 10:08:58 #43
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220762232
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Pseudoniemen worden denk ik regelmatig gebruikt bij ingezonden stukjes. Mensen vertellen graag wat ze van dingen vinden, maar het wordt toch wat moeizamer als dat herleidbaar is naar de persoon zelf.
Zeventig! lezersbrieven van tot nu toe onbestaande? K. Laheye publiceren is wel van een andere orde dan een gemiddelde bezorgde lezer :D
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 11:55:53 #44
375570 crew  Cyan9
pi_220762899
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zeventig! lezersbrieven van tot nu toe onbestaande? K. Laheye publiceren is wel van een andere orde dan een gemiddelde bezorgde lezer :D
Zeventig? Goeiedag hé.. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220764168
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zeventig! lezersbrieven van tot nu toe onbestaande? K. Laheye publiceren is wel van een andere orde dan een gemiddelde bezorgde lezer :D
Twee maanden geleden gebruikten ze zelfs een AI mevrouw en een overduidelijke AI foto ;)

https://www.bellingcat.co(...)rom-the-middle-east/

https://babelmagazine.nl/(...)actie-van-nederland/
https://nl.linkedin.com/p(...)144763253399552-qZ4Q
pi_220790071
VON-er Jona van Loenen valt door de mand:

https://www.geenstijl.nl/(...)gen-als-columnist-ew

Tsja, je bent VVDer of je bent het niet.
pi_220791470
Is GeenStijl gehackt vandaag? Opeens wat zinvolle kritiek op de niet-linkse media

twitter


Kun je denken: lekker belangrijk, maar naar dat programma kijken dus een half miljoen mensen.
pi_220800674
Markuszower mocht vandaag bij Kockelmann op Radio 1 (WNL) zijn uitspraken en mening over Palestijnen toelichten...
pi_220801423
twitter


WNL en Kees Berghuis snappen dat heel goed. Berghuis, de man achter "asielzoekers komen voor borstvergrotingen naar Nederland".

Dit trucje werd eerder uitgehaald met JA21 (destijds één zetel).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2026 13:48:19 ]
pi_220841273
https://www.nu.nl/binnenl(...)een-alternatief.html

Hoezo is Mona Keijzer (één zetel) het enige met naam en toenaam genoemde Kamerlid in dit artikel? Ze schrijven zelf dat een grote meerderheid van de Kamer grote bedenkingen heeft, maar alleen Keijzer mag haar zegje doen.

'Ze' willen gewoon een groot uiterst rechts.
pi_220857822
twitter


Wat leuk toch dat Antoinette Hertzberger naast de malloot gaat zitten.

Dat is dan dalijk het enig overgebleven consumentenprogramma (want Kassa verdwijnt).
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 12:12:56 #52
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220860310
oops

[ Bericht 100% gewijzigd door xpompompomx op 22-05-2026 12:41:05 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 22 mei 2026 @ 12:16:21 #53
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220860335
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Wat leuk toch dat Antoinette Hertzberger naast de malloot gaat zitten.

Dat is dan dalijk het enig overgebleven consumentenprogramma (want Kassa verdwijnt).
Dadelijk*
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 12:30:05 #54
375570 crew  Cyan9
pi_220860401
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Verkeerde topic collega. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 15:08:56 #55
375570 crew  Cyan9
pi_220885668
Dit is inmiddels wel een terugkerend dingetje..

quote:
Brabantse PVV gebruikte AI om rechtbanktekening te bewerken

Op de Instagram-pagina van de PVV Noord-Brabant heeft zeker anderhalve dag een video gestaan met daarin een bewerkte rechtbanktekening van tekenaar Petra Urban. In het filmpje was een rechtbanktekening van Urban te zien van de twee Syrische broers uit de zaak rond het meisje Ryan, waarbij de gezichten vervormd waren. Ook de achtergrondkleur was aangepast.

Volgens Urban tast dat de betrouwbaarheid van rechtbanktekeningen aan. "Aangezien er in de rechtszaal alleen getekend mag worden, weet je vrij zeker: wat daarvandaan komt, dat klopt. Als mensen daar een draai aan geven, wordt die betrouwbaarheid aangetast."

De bewerkte afbeelding werd gebruikt bij een post over een asielzoekercentrum in Bergen op Zoom.

Binnen een kwartier nadat de NOS de fractievoorzitter van PVV Noord-Brabant om een reactie had gevraagd, was de video niet meer zichtbaar op Instagram.

De PVV laat weten dat het bericht was gemaakt "op basis van berichten in de media om aandacht te vragen voor de problematiek rondom de gehele asielketen". De partij zegt de video "na nadere bestudering" te hebben verwijderd en wil over mogelijke auteursrechtelijke kwesties "via de media geen uitspraken" doen.

Urban noemt het gebruik en de bewerking van haar werk "kwalijk". "Mensen denken echt dat ik het getekend heb", zegt ze. "Ik wil mijn werk niet lenen voor opiniërende zaken: het is de bedoeling dat dit sec bij het verslag hoort. Ik wil niet dat het voor politieke doeleinden wordt gebruikt, dan wordt je werk geïnfecteerd."

De rechtbanktekenaar zegt dat zij via haar overbuurman ontdekte dat haar tekening in het filmpje was verwerkt. "Wat niet mag: je hebt citaatrecht, dan moet duidelijk zijn dat de tekening uit De Telegraaf is en van mij afkomstig is", zegt Urban. "Hij wordt uit de context gehaald. Mij is niet gevraagd of het mag, er is niets betaald. Maar erger en kwalijker: ze zijn het gaan bewerken."

Het is raar en gevaarlijk en bezoedelt mijn naam.

In dezelfde video was ook een onbewerkte tekening van Urban en een afbeelding van een zwarte man in een Amsterdamse rechtszaal te zien. Volgens Urban ging het daarbij vermoedelijk om een AI-gegenereerd beeld van de verdachte in de zaak van de moord op Lisa uit Abcoude. "Er hebben drie tekenaars gezeten die hem hebben getekend. Ik denk dat ze met AI een soort combinatie van die tekeningen hebben gemaakt."

Ze overweegt stappen te ondernemen en zoekt contact met de Nederlandse Vereniging van Journalisten en auteursrechtenorganisatie Pictoright. "Dit is de eerste keer dat ik dit zo zie, dat vervormen van rechtbanktekeningen", zegt ze. "Het is kwalijk dat mensen denken: doet die Urban dat? Dat is raar en gevaarlijk. Dat bezoedelt mijn naam."
https://nos.nl/artikel/26(...)tekening-te-bewerken

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 25-05-2026 16:36:13 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 25 mei 2026 @ 16:02:35 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220886010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Wat leuk toch dat Antoinette Hertzberger naast de malloot gaat zitten.

Dat is dan dalijk het enig overgebleven consumentenprogramma (want Kassa verdwijnt).
Snap sowieso niet dat je bij dat NvdD gaat zitten,dat is geen normaal programma. Het is niet hetzelfde als Goedemorgen Nederland of WNL op zondag ofzo, maar puur radicaal-rechtse propaganda.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 25 mei 2026 @ 16:41:33 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220886258
Bekijk deze YouTube-video

Erkens :')

Dat is ook zo'n ontzettend tjappie die wederom projecteert (net als bij de defensie-verantwoordelijkheidsvakantie van de VVD tijdens Schoof.)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220886409
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:41 schreef -XOR- het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Erkens :')

Dat is ook zo'n ontzettend tjappie die wederom projecteert (net als bij de defensie-verantwoordelijkheidsvakantie van de VVD tijdens Schoof.)
Eerdmans doet even een poging om FvD en Gidi te normaliseren, in een bijzin. Ging zelfs Nieman te ver.

Trieste omroep dat WNL.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2026 17:11:18 ]
  maandag 25 mei 2026 @ 17:14:23 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220886430
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Eerdmans doet even een poging om FvD en Gidi te normaliseren, in een bijzin. Ging zelfs Nieman te ver.

Trieste omroep dat WNL.
Ik moest inderdaad ook lachen toen zelfs Nieman FvD/DNA niet onder dezelfde gematigde noemer als JA21 en VVD wilde scharen.

Debieler vind ik eigenlijk Erkens van het clownspartijtje die eerst Pro wegzetten als links-radicaal/extremistisch en nu gaat zitten janken als er dan iemand het omgekeerd zelfde over de VVD stelt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220887524
twitter


"Wierd Duk heeft meestal gelijk"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')