abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:01:58 #1
375570 crew  Cyan9
pi_220579657
Verzameltopic over de politiek in de media.

De media heeft altijd al een rol gespeeld in de politiek, en veel mensen hebben daar een mening over. Neemt de invloed van de media over de politiek en verkiezingen toe, en is dat erg? Zijn bepaalde media links of rechts gekleurd, en is er nog wel genoeg ruimte om neutrale informatie te verkrijgen? Wordt er te veel gestuurd?

Genoeg te bespreken dus.
Er is hier veel ruimte voor verschillende meningen, maar het wordt wel gewaardeerd als deze meningen en/of stellingen onderbouwd worden met een bron. Complottheorieën en zwartmakerij zijn niet de bedoeling.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:09:43 #2
375570 crew  Cyan9
pi_220579701
Is er eigenlijk een Media Bias Chart voor Nederlandse media? Ik kan zo niet direct iets vinden.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:13:10 #3
236264 crew  capricia
pi_220579723
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:09 schreef Cyan9 het volgende:
Is er eigenlijk een Media Bias Chart voor Nederlandse media? Ik kan zo niet direct iets vinden.
Toch gewoon hier. Ook al hebben ze niet alles voor het Nederlandse landschap.

https://mediabiasfactcheck.com/de-telegraaf/

https://mediabiasfactchec(...)ias-and-credibility/

https://mediabiasfactcheck.com/nrc-bias/
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:37:01 #4
375570 crew  Cyan9
pi_220579820
quote:
Jammer dat er geen mooi schematje van is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 14 april 2026 @ 22:00:35 #5
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220583144
Hier een mooi weerwoord op Geerten Waling:

https://www.groene.nl/art(...)ts-list_comment-text

Zie ook deze observaties door dezelfde auteur:
Klopkoek in POL / Lamyae Aharouay vertrekt als politiek verslaggeefster NRC
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220586149
De methode Frederik - His Masters Voice
[...]
Dat brengt ons bij de vraag: waarom kiest Jesse Frederik altijd de kant van de macht?
https://open.substack.com(...)ik-his-masters-voice

:)

twitter


[ Bericht 38% gewijzigd door Klopkoek op 15-04-2026 12:56:15 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220588804
VVD senator is tevens lobbyist in Den Haag voor DPG

https://bsky.app/profile/sieboom.bsky.social/post/3mjkghrskdk2r

@Ambtenaar030

Dus na VVD-journalisten en een VVD-hoofdredacteur bij de publieke omroep die werkt als een propagandamachine, hebben we nu een VVD-Eerste Kamerlid dat óók lobbyist voor commerciële media?

Ze kan zichzelf lobbyen?

Dit zijn gewoon Orbán-praktijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220593598
Oh kijk nou. De baas van PN schuift aan.

twitter
  vrijdag 17 april 2026 @ 13:59:20 #9
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220599306
DPG hitjob op D66, door hun meest gelezen columnist.

Onbeschaamd een goedprater en verdediger van Wilders.

Niet Geert Wilders, maar Rob Jetten laat ons allemaal zakken

Iedereen kijkt na het onnavolgbare asieldebat naar Geert Wilders, maar het zijn toch echt Rob Jetten en zijn D66 die heel Nederland weer eens in de kou laten staan, schrijft Angela de Jong
https://www.ad.nl/binnenl(...)aal-zakken~ac3d1c53/

Bedenk: veel mensen komen niet verder dan de titel en inleiding. Die lezen een schaamteloze veer in de kont voor uiterst rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 17 april 2026 @ 16:55:20 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220600495
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
DPG hitjob op D66, door hun meest gelezen columnist.

Onbeschaamd een goedprater en verdediger van Wilders.

Niet Geert Wilders, maar Rob Jetten laat ons allemaal zakken

Iedereen kijkt na het onnavolgbare asieldebat naar Geert Wilders, maar het zijn toch echt Rob Jetten en zijn D66 die heel Nederland weer eens in de kou laten staan, schrijft Angela de Jong
https://www.ad.nl/binnenl(...)aal-zakken~ac3d1c53/

Bedenk: veel mensen komen niet verder dan de titel en inleiding. Die lezen een schaamteloze veer in de kont voor uiterst rechts.
Andere DPG productie

Titel: "D66 zorgt voor chaos bij asielwet"

De Wandelgangen · Episode

"Toestanden als ICE wil niemand in Nederland, behalve PVV" (sic)

"Links wil geen strenger asielbeleid" (het EU migratiepact implementeren wordt even totaal genegeerd)

[ Bericht 3% gewijzigd door Klopkoek op 17-04-2026 17:04:04 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 17:02:46 #11
375570 crew  Cyan9
pi_220600533
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
DPG hitjob op D66, door hun meest gelezen columnist.

Onbeschaamd een goedprater en verdediger van Wilders.

Niet Geert Wilders, maar Rob Jetten laat ons allemaal zakken

Iedereen kijkt na het onnavolgbare asieldebat naar Geert Wilders, maar het zijn toch echt Rob Jetten en zijn D66 die heel Nederland weer eens in de kou laten staan, schrijft Angela de Jong
https://www.ad.nl/binnenl(...)aal-zakken~ac3d1c53/

Bedenk: veel mensen komen niet verder dan de titel en inleiding. Die lezen een schaamteloze veer in de kont voor uiterst rechts.
Angela de Jong kan ook niet heel veel meer dan hakken. Geen idee waarom mensen met haar weglopen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:47:38 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220671913
Vandaag op NPO1 tijdens lunchtijd.

twitter


Er moet eens goed na geplozen worden hoe het toetreden van ON kon gebeuren. Naar mijn gevoel werd LLink ooit voor minder uit het bestel gekieperd.

WNL is onze FoxNews, ON is NewsMax (waar Rutte onlangs kwam opdraven).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 18:36:02 #13
375570 crew  Cyan9
pi_220673018
De (kwalitatieve) meerwaarde van ON heb ik nooit kunnen ontdekken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220673390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:47 schreef Klopkoek het volgende:

Er moet eens goed na geplozen worden hoe het toetreden van ON kon gebeuren.
Simpel: er stond maar één eis in de wet, dat was een ledenaantal. Naast wat financiële regels. Minister Slob heeft dat na toetreding van ON en Zwart aangepast of in elk geval willen aanpassen.

https://www.ad.nl/show/on(...)alificeren~a3031703/
  dinsdag 28 april 2026 @ 21:08:45 #15
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220674126
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Simpel: er stond maar één eis in de wet, dat was een ledenaantal.
Ja, en dat is met stappen versoepeld.

Hier begon dat:

Wel komt Van Bijsterveldt de VVD en PVV tegemoet door het voor aspirant-omroepen WNL en Powned makkelijker te maken om definitief toe te treden tot het publieke bestel.
https://nos.nl/l/316467

Daarom de vraag om dit eens goed uit te pluizen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 21:23:45 #16
236264 crew  capricia
pi_220674274
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:36 schreef Cyan9 het volgende:
De (kwalitatieve) meerwaarde van ON heb ik nooit kunnen ontdekken.
Hebben ze wel een beetje kijkers?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 23:03:34 #17
375570 crew  Cyan9
pi_220675304
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Hebben ze wel een beetje kijkers?
Geen idee, maar ik kan het me niet echt voorstellen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220676297
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Hebben ze wel een beetje kijkers?
Nauwelijks. Zo'n 100.000 per aflevering, met een piek naar 200.000. Aldus henzelf: https://ongehoordnederlan(...)omeet-omhoog-in-2025

Bereik op social media is blijkbaar groter, maar daar heb je in principe geen omroepplekje voor nodig.
  woensdag 29 april 2026 @ 09:47:11 #19
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220676403
https://www.nu.nl/economi(...)a-hoogste-in-eu.html

Leuk misleidend en eenzijdig NU.nl artikel weer.

Ze zeggen er niet bij - wat het CBS gelukkig wel vermeld - dat in 14 van de 21 overige EU-landen met een minimumloon het WML harder is gestegen. Nederland staat op plek 15 van de 21.

Gecorrigeerd voor koopkracht staat Nederland niet eens op plek drie. Dat komt er nog bij.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 29 april 2026 @ 19:59:51 #20
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220679987
Nieuwe dag, nieuwe poging

https://www.nu.nl/economi(...)ngen-in-huurwet.html

Vastgoed Belang mag leeglopen; de Woonbond wordt niet aan het woord gelaten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 30 april 2026 @ 21:43:10 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220686060
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nauwelijks. Zo'n 100.000 per aflevering, met een piek naar 200.000. Aldus henzelf: https://ongehoordnederlan(...)omeet-omhoog-in-2025

Bereik op social media is blijkbaar groter, maar daar heb je in principe geen omroepplekje voor nodig.
Overigens is Powned net zo erg. Powned is dankzij Ronald Plasterk het bestel in gekomen en - zoals hierboven gepost - de VVD zorgde later voor een soepeler ledencriterium. Dat is in Rutte-I geregeld.

https://www.powned.tv/art(...)-voortplanting~4398/

https://www.powned.tv/art(...)e-nederlanders~4678/

https://www.powned.tv/art(...)autje-stem-pow~4015/

Voor als je Mees Wijnants niet kent:
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:57:15 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220688389
GeenStijl = FvD
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220688549
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
GeenStijl = FvD
[ afbeelding ]
Je mag niet even een hapje eten met iemand die je misschien al langer kent?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:10:07 #24
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220688743
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je mag niet even een hapje eten met iemand die je misschien al langer kent?
Niet als je de verkeerde mening hebt. Dan plakt iedereen aan je. Heb je de juiste mening, dan kan je rustig mee marcheren met terroristen en (andere) vertegenwoordigers van het Iraanse regime om hun strijdkreten mee te blėren. Dat plakt niet namelijk.
Life is what you make it.
pi_220688760
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:10 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Niet als je de verkeerde mening hebt. Dan plakt iedereen aan je. Heb je de juiste mening, dan kan je rustig mee marcheren met terroristen en (andere) vertegenwoordigers van het Iraanse regime om hun strijdkreten mee te blėren. Dat plakt niet namelijk.
Precies. Rob Jetten en PRO die constant tussen sponsors en aanhangers van het Hamas regime lopen worden ook niet veroordeeld. Die zijn net zo fout, maar daar hoor je links niet over.
pi_220689194
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
GeenStijl = FvD
[ afbeelding ]
Dan zul je wel woedend zijn dat PN en D66 met de door terreurbeweging hamas georganiseerde optochten meelopen.

Of werkt dit maar een kant op?
  maandag 4 mei 2026 @ 18:18:18 #27
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220714836
https://www.trouw.nl/redactie/Trouwlezers/

Mooi verhaal over Trouw lezers die er vanaf de oorlog bij zijn geweest.

Het einde heeft een wat hoog 'touwtje uit de brievenbus' gehalte @Perrin @Hanca (uit de tijd toen overspeligen op de mestkar door het dorp kaalgeschoren rond werden gereden)

https://www.jaapvanzessen(...)bonnees-bleven-over/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 4 mei 2026 @ 19:10:16 #28
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220715207
https://www.bnnvara.nl/pa(...)verbeet-jelle-postma

Weer een lekker gebalanceerd en neutraal tafeltje bij Pauw en de Wit op de dag van dodenherdenking. @-XOR- @Ambtenaar030 @De_Verschoppeling

Die Jelle Postma (naar eigen zeggen vroeger een VVD-stemmer) is nog de meest linkse en progressieve. De rest lijkt wel uitgekozen door CIDI.

Geerten Waling ging ooit met Baudet op bedevaart naar Jean Marie le Pen (de Holocaustontkenner). Potsierlijk.

Wie politiseert dodenherdenking nou werkelijk?

[ Bericht 9% gewijzigd door Klopkoek op 04-05-2026 19:22:40 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 4 mei 2026 @ 19:16:47 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220715265
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:10 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.bnnvara.nl/pa(...)verbeet-jelle-postma

Weer een lekker gebalanceerd en neutraal tafeltje bij Pauw en de Wit op de dag van dodenherdenking. @:-XOR- @:Ambtenaar030 @:DeVerschoppeling

Die Jelle Postma (naar eigen zeggen vroeger een VVD-stemmer) is nog de meest linkse en progressieve. De rest lijkt wel uitgekozen door CIDI. Geerten Waling ging ooit met Baudet op bedevaart naar Jean Marie le Pen (de Holocaustontkenner).
Geen idee waarom Geerten Waling daar uberhaupt bij moet zitten. Overigens heeft hij niet de extreme afslag van Thierry genomen maar is hij iets minder extreem dan hij vroeger was, maar dat kunnen natuurlijk ook schaapskleren zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:24:49 #30
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220715326
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geen idee waarom Geerten Waling daar uberhaupt bij moet zitten. Overigens heeft hij niet de extreme afslag van Thierry genomen maar is hij iets minder extreem dan hij vroeger was, maar dat kunnen natuurlijk ook schaapskleren zijn.
Het zijn nog steeds vrienden in ieder geval (jaaaaren eerder was Waling bij de promotie van Baudet en Baudet was bij de promotie van Waling in 2016 - chauffeur was Arendo Joustra).

Geerten Waling was in mei 2024 bij de Roeterseiland protesten geen journalist maar aanjager bij het uit de hand lopen daarvan (Joodse jongeren met bivakmutsen gingen rellen en toen sloeg de vlam in de pan).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 4 mei 2026 @ 19:35:21 #31
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220715452



"The South was right" :')
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 mei 2026 @ 08:54:11 #32
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220733233
Een goede keuze van de makers van de NTR tv-serie "Het verhaal van Nederland" om in de laatste aflevering (gisteren) paralellen te trekken tussen de jaren 30 van de vorige eeuw en de huidige tijd. We kunnen immers niet genoeg gewaarschuwd worden.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:09:05 #33
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220745533
Kom, dacht de Telegraaf, na een aanslag op het kantoor van D66 kan het geen kwaad dat een lezer van ons nog wat olie op het vuur gooit. Dat publiceren we: “Dit kabinet heeft geen bestaansrecht. En daardoor komt de bevolking in opstand. Wie niet horen wilt, moet het uiteindelijk voelen.”


https://bsky.app/profile/drmarina.bsky.social/post/3mle3z4vg6c2t
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 19:00:17 #34
375570 crew  Cyan9
pi_220745826
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
Kom, dacht de Telegraaf, na een aanslag op het kantoor van D66 kan het geen kwaad dat een lezer van ons nog wat olie op het vuur gooit. Dat publiceren we: “Dit kabinet heeft geen bestaansrecht. En daardoor komt de bevolking in opstand. Wie niet horen wilt, moet het uiteindelijk voelen.”

[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/drmarina.bsky.social/post/3mle3z4vg6c2t
Dit leest inderdaad wel een beetje als "het is niet goed te praten maar hé, ik doe toch een poging".
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:03:15 #35
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220745843
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
Kom, dacht de Telegraaf, na een aanslag op het kantoor van D66 kan het geen kwaad dat een lezer van ons nog wat olie op het vuur gooit. Dat publiceren we: “Dit kabinet heeft geen bestaansrecht. En daardoor komt de bevolking in opstand. Wie niet horen wilt, moet het uiteindelijk voelen.”

[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/drmarina.bsky.social/post/3mle3z4vg6c2t
Is je onthouden van aanslagen plegen als het beleid je niet aanstaat dan wel verwonderlijk? Is aanslagen plegen als je ontevreden bent dan het nieuwe normaal?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:58:54 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220753301
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:00 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit leest inderdaad wel een beetje als "het is niet goed te praten maar hé, ik doe toch een poging".


Het was maar een rotje door de brievenbus, aldus de sterreporter van De Telegraaf
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220753574
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Het was maar een rotje door de brievenbus, aldus de sterreporter van De Telegraaf
Ja, dat was het waarschijnlijk ook.
  zondag 10 mei 2026 @ 10:24:17 #38
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220756023
Voormalig VVD spindoctor ziet het juist:

https://nl.linkedin.com/p(...)136217863909377--MAj
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 10 mei 2026 @ 20:15:00 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220759883
twitter


Compleet gestoord waar De Telegraaf mee bezig is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 mei 2026 @ 08:27:13 #40
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220761535
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:00 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit leest inderdaad wel een beetje als "het is niet goed te praten maar hé, ik doe toch een poging".
Schimmelpenninck beweert dat deze briefschrijver K. Lahaye helemaal niet bestaat. Of een pseudoniem moet zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)eren-ervan~b151950e/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 09:54:55 #41
375570 crew  Cyan9
pi_220762088
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Schimmelpenninck beweert dat deze briefschrijver K. Lahaye helemaal niet bestaat. Of een pseudoniem moet zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)eren-ervan~b151950e/
Pseudoniemen worden denk ik regelmatig gebruikt bij ingezonden stukjes. Mensen vertellen graag wat ze van dingen vinden, maar het wordt toch wat moeizamer als dat herleidbaar is naar de persoon zelf.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 10:04:43 #42
236264 crew  capricia
pi_220762183
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Pseudoniemen worden denk ik regelmatig gebruikt bij ingezonden stukjes. Mensen vertellen graag wat ze van dingen vinden, maar het wordt toch wat moeizamer als dat herleidbaar is naar de persoon zelf.
Soort Fok dus. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 11 mei 2026 @ 10:08:58 #43
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220762232
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Pseudoniemen worden denk ik regelmatig gebruikt bij ingezonden stukjes. Mensen vertellen graag wat ze van dingen vinden, maar het wordt toch wat moeizamer als dat herleidbaar is naar de persoon zelf.
Zeventig! lezersbrieven van tot nu toe onbestaande? K. Laheye publiceren is wel van een andere orde dan een gemiddelde bezorgde lezer :D
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 11:55:53 #44
375570 crew  Cyan9
pi_220762899
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zeventig! lezersbrieven van tot nu toe onbestaande? K. Laheye publiceren is wel van een andere orde dan een gemiddelde bezorgde lezer :D
Zeventig? Goeiedag hé.. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 11 mei 2026 @ 14:09:20 #45
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220764168
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zeventig! lezersbrieven van tot nu toe onbestaande? K. Laheye publiceren is wel van een andere orde dan een gemiddelde bezorgde lezer :D
Twee maanden geleden gebruikten ze zelfs een AI mevrouw en een overduidelijke AI foto ;)

https://www.bellingcat.co(...)rom-the-middle-east/

https://babelmagazine.nl/(...)actie-van-nederland/
https://nl.linkedin.com/p(...)144763253399552-qZ4Q
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 14 mei 2026 @ 12:39:06 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220790071
VON-er Jona van Loenen valt door de mand:

https://www.geenstijl.nl/(...)gen-als-columnist-ew

Tsja, je bent VVDer of je bent het niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:14:57 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220791470
Is GeenStijl gehackt vandaag? Opeens wat zinvolle kritiek op de niet-linkse media

twitter


Kun je denken: lekker belangrijk, maar naar dat programma kijken dus een half miljoen mensen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:41:33 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220800674
Markuszower mocht vandaag bij Kockelmann op Radio 1 (WNL) zijn uitspraken en mening over Palestijnen toelichten...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:47:42 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220801423
twitter


WNL en Kees Berghuis snappen dat heel goed. Berghuis, de man achter "asielzoekers komen voor borstvergrotingen naar Nederland".

Dit trucje werd eerder uitgehaald met JA21 (destijds één zetel).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:28:48 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220841273
https://www.nu.nl/binnenl(...)een-alternatief.html

Hoezo is Mona Keijzer (één zetel) het enige met naam en toenaam genoemde Kamerlid in dit artikel? Ze schrijven zelf dat een grote meerderheid van de Kamer grote bedenkingen heeft, maar alleen Keijzer mag haar zegje doen.

'Ze' willen gewoon een groot uiterst rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')