abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:01:58 #1
375570 crew  Cyan9
pi_220579657
Verzameltopic over de politiek in de media.

De media heeft altijd al een rol gespeeld in de politiek, en veel mensen hebben daar een mening over. Neemt de invloed van de media over de politiek en verkiezingen toe, en is dat erg? Zijn bepaalde media links of rechts gekleurd, en is er nog wel genoeg ruimte om neutrale informatie te verkrijgen? Wordt er te veel gestuurd?

Genoeg te bespreken dus.
Er is hier veel ruimte voor verschillende meningen, maar het wordt wel gewaardeerd als deze meningen en/of stellingen onderbouwd worden met een bron. Complottheorieën en zwartmakerij zijn niet de bedoeling.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:09:43 #2
375570 crew  Cyan9
pi_220579701
Is er eigenlijk een Media Bias Chart voor Nederlandse media? Ik kan zo niet direct iets vinden.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:13:10 #3
236264 crew  capricia
pi_220579723
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:09 schreef Cyan9 het volgende:
Is er eigenlijk een Media Bias Chart voor Nederlandse media? Ik kan zo niet direct iets vinden.
Toch gewoon hier. Ook al hebben ze niet alles voor het Nederlandse landschap.

https://mediabiasfactcheck.com/de-telegraaf/

https://mediabiasfactchec(...)ias-and-credibility/

https://mediabiasfactcheck.com/nrc-bias/
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 13:37:01 #4
375570 crew  Cyan9
pi_220579820
quote:
Jammer dat er geen mooi schematje van is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220583144
Hier een mooi weerwoord op Geerten Waling:

https://www.groene.nl/art(...)ts-list_comment-text

Zie ook deze observaties door dezelfde auteur:
Klopkoek in POL / Lamyae Aharouay vertrekt als politiek verslaggeefster NRC
pi_220586149
De methode Frederik - His Masters Voice
[...]
Dat brengt ons bij de vraag: waarom kiest Jesse Frederik altijd de kant van de macht?
https://open.substack.com(...)ik-his-masters-voice

:)

twitter


[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2026 12:56:15 ]
pi_220588804
VVD senator is tevens lobbyist in Den Haag voor DPG

https://bsky.app/profile/sieboom.bsky.social/post/3mjkghrskdk2r

@Ambtenaar030

Dus na VVD-journalisten en een VVD-hoofdredacteur bij de publieke omroep die werkt als een propagandamachine, hebben we nu een VVD-Eerste Kamerlid dat óók lobbyist voor commerciële media?

Ze kan zichzelf lobbyen?

Dit zijn gewoon Orbán-praktijken.


[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2026 20:33:56 ]
pi_220593598
Oh kijk nou. De baas van PN schuift aan.

twitter
pi_220599306
DPG hitjob op D66, door hun meest gelezen columnist.

Onbeschaamd een goedprater en verdediger van Wilders.

Niet Geert Wilders, maar Rob Jetten laat ons allemaal zakken

Iedereen kijkt na het onnavolgbare asieldebat naar Geert Wilders, maar het zijn toch echt Rob Jetten en zijn D66 die heel Nederland weer eens in de kou laten staan, schrijft Angela de Jong
https://www.ad.nl/binnenl(...)aal-zakken~ac3d1c53/

Bedenk: veel mensen komen niet verder dan de titel en inleiding. Die lezen een schaamteloze veer in de kont voor uiterst rechts.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2026 14:01:15 ]
pi_220600495
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
DPG hitjob op D66, door hun meest gelezen columnist.

Onbeschaamd een goedprater en verdediger van Wilders.

Niet Geert Wilders, maar Rob Jetten laat ons allemaal zakken

Iedereen kijkt na het onnavolgbare asieldebat naar Geert Wilders, maar het zijn toch echt Rob Jetten en zijn D66 die heel Nederland weer eens in de kou laten staan, schrijft Angela de Jong
https://www.ad.nl/binnenl(...)aal-zakken~ac3d1c53/

Bedenk: veel mensen komen niet verder dan de titel en inleiding. Die lezen een schaamteloze veer in de kont voor uiterst rechts.
Andere DPG productie

Titel: "D66 zorgt voor chaos bij asielwet"

De Wandelgangen · Episode

"Toestanden als ICE wil niemand in Nederland, behalve PVV" (sic)

"Links wil geen strenger asielbeleid" (het EU migratiepact implementeren wordt even totaal genegeerd)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2026 17:04:04 ]
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 17:02:46 #11
375570 crew  Cyan9
pi_220600533
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
DPG hitjob op D66, door hun meest gelezen columnist.

Onbeschaamd een goedprater en verdediger van Wilders.

Niet Geert Wilders, maar Rob Jetten laat ons allemaal zakken

Iedereen kijkt na het onnavolgbare asieldebat naar Geert Wilders, maar het zijn toch echt Rob Jetten en zijn D66 die heel Nederland weer eens in de kou laten staan, schrijft Angela de Jong
https://www.ad.nl/binnenl(...)aal-zakken~ac3d1c53/

Bedenk: veel mensen komen niet verder dan de titel en inleiding. Die lezen een schaamteloze veer in de kont voor uiterst rechts.
Angela de Jong kan ook niet heel veel meer dan hakken. Geen idee waarom mensen met haar weglopen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220671913
Vandaag op NPO1 tijdens lunchtijd.

twitter


Er moet eens goed na geplozen worden hoe het toetreden van ON kon gebeuren. Naar mijn gevoel werd LLink ooit voor minder uit het bestel gekieperd.

WNL is onze FoxNews, ON is NewsMax (waar Rutte onlangs kwam opdraven).
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 18:36:02 #13
375570 crew  Cyan9
pi_220673018
De (kwalitatieve) meerwaarde van ON heb ik nooit kunnen ontdekken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220673390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:47 schreef Klopkoek het volgende:

Er moet eens goed na geplozen worden hoe het toetreden van ON kon gebeuren.
Simpel: er stond maar één eis in de wet, dat was een ledenaantal. Naast wat financiële regels. Minister Slob heeft dat na toetreding van ON en Zwart aangepast of in elk geval willen aanpassen.

https://www.ad.nl/show/on(...)alificeren~a3031703/

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 19:33:30 ]
pi_220674126
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Simpel: er stond maar één eis in de wet, dat was een ledenaantal.
Ja, en dat is met stappen versoepeld.

Hier begon dat:

Wel komt Van Bijsterveldt de VVD en PVV tegemoet door het voor aspirant-omroepen WNL en Powned makkelijker te maken om definitief toe te treden tot het publieke bestel.
https://nos.nl/l/316467

Daarom de vraag om dit eens goed uit te pluizen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 21:10:07 ]
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 21:23:45 #16
236264 crew  capricia
pi_220674274
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:36 schreef Cyan9 het volgende:
De (kwalitatieve) meerwaarde van ON heb ik nooit kunnen ontdekken.
Hebben ze wel een beetje kijkers?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 23:03:34 #17
375570 crew  Cyan9
pi_220675304
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Hebben ze wel een beetje kijkers?
Geen idee, maar ik kan het me niet echt voorstellen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220676297
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Hebben ze wel een beetje kijkers?
Nauwelijks. Zo'n 100.000 per aflevering, met een piek naar 200.000. Aldus henzelf: https://ongehoordnederlan(...)omeet-omhoog-in-2025

Bereik op social media is blijkbaar groter, maar daar heb je in principe geen omroepplekje voor nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 09:26:47 ]
pi_220676403
https://www.nu.nl/economi(...)a-hoogste-in-eu.html

Leuk misleidend en eenzijdig NU.nl artikel weer.

Ze zeggen er niet bij - wat het CBS gelukkig wel vermeld - dat in 14 van de 21 overige EU-landen met een minimumloon het WML harder is gestegen. Nederland staat op plek 15 van de 21.

Gecorrigeerd voor koopkracht staat Nederland niet eens op plek drie. Dat komt er nog bij.
pi_220679987
Nieuwe dag, nieuwe poging

https://www.nu.nl/economi(...)ngen-in-huurwet.html

Vastgoed Belang mag leeglopen; de Woonbond wordt niet aan het woord gelaten.
pi_220686060
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nauwelijks. Zo'n 100.000 per aflevering, met een piek naar 200.000. Aldus henzelf: https://ongehoordnederlan(...)omeet-omhoog-in-2025

Bereik op social media is blijkbaar groter, maar daar heb je in principe geen omroepplekje voor nodig.
Overigens is Powned net zo erg. Powned is dankzij Ronald Plasterk het bestel in gekomen en - zoals hierboven gepost - de VVD zorgde later voor een soepeler ledencriterium. Dat is in Rutte-I geregeld.

https://www.powned.tv/art(...)-voortplanting~4398/

https://www.powned.tv/art(...)e-nederlanders~4678/

https://www.powned.tv/art(...)autje-stem-pow~4015/

Voor als je Mees Wijnants niet kent:
twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 21:44:00 ]
pi_220688389
GeenStijl = FvD
pi_220688549
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
GeenStijl = FvD
[ afbeelding ]
Je mag niet even een hapje eten met iemand die je misschien al langer kent?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:10:07 #24
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220688743
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je mag niet even een hapje eten met iemand die je misschien al langer kent?
Niet als je de verkeerde mening hebt. Dan plakt iedereen aan je. Heb je de juiste mening, dan kan je rustig mee marcheren met terroristen en (andere) vertegenwoordigers van het Iraanse regime om hun strijdkreten mee te blėren. Dat plakt niet namelijk.
Life is what you make it.
pi_220688760
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:10 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Niet als je de verkeerde mening hebt. Dan plakt iedereen aan je. Heb je de juiste mening, dan kan je rustig mee marcheren met terroristen en (andere) vertegenwoordigers van het Iraanse regime om hun strijdkreten mee te blėren. Dat plakt niet namelijk.
Precies. Rob Jetten en PRO die constant tussen sponsors en aanhangers van het Hamas regime lopen worden ook niet veroordeeld. Die zijn net zo fout, maar daar hoor je links niet over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')