En dan even de suggesties van Opzoeknaarvrienden verwijderen want op die manier krijgt ie nooit vrienden natuurlijk.quote:Op zondag 12 april 2026 21:13 schreef Armani XL het volgende:
Dit is meer iets voor WGR. Ik geef hem even een schopje
Nah, ik ben een fatsoenlijk persoon, dus zo ver zou ik het nooit laten komen. Ik wil het niet laten escaleren door koppig te zijn of dwars te gaan liggen. Aan de andere kant wil ik me ook niet zomaar neerleggen bij onredelijke eisen. Ik zit eraan te denken om toch maar ergens anders te parkeren.quote:
Dat is natuurlijk de belangrijke vraag hier, Is het een eigen betaalde parkeerplek met je kenteken erop, of is het gewoon een openbare plek langs de weg waar iedereen mag staan? Hier in de straat is het ook de gewoonte dat iedereen voor zijn eigen deur parkeert dus op een 'eigen' parkeerplek, maar als iemand anders besluit daar te gaan staan heb je er geen enkel recht op.quote:Op zondag 12 april 2026 22:42 schreef GerryDV het volgende:
Nouja als het jouw vaste parkeerplek is (dus je hebt er voor betaalt en er staat een bordje met jouw kenteken naast) dan zou ik een kortgeding aanspannen.
Dit vind ik het mooiste nog uit het hele verhaal.quote:Op zondag 12 april 2026 20:37 schreef -Deluzion- het volgende:
Ook klaagde ze dat ik recht voor haar camera stond.
Als je je auto ergens anders neer gaat zetten volg je dus wel haar dwingende eisen op.quote:Op zondag 12 april 2026 22:38 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nah, ik ben een fatsoenlijk persoon, dus zo ver zou ik het nooit laten komen. Ik wil het niet laten escaleren door koppig te zijn of dwars te gaan liggen. Aan de andere kant wil ik me ook niet zomaar neerleggen bij onredelijke eisen. Ik zit eraan te denken om toch maar ergens anders te parkeren.
Haha, ja een paar MM van je auto, en dat voor een vrouw!quote:
je geeft aan dat het "jouw" vaste plek is, maar wat voor parkeerplaats is het?quote:Op zondag 12 april 2026 20:37 schreef -Deluzion- het volgende:
ik parkeer mijn auto al ruim 5 jaar op dezelfde plek. Laatst parkeerde ik toevallig tegelijk met een buurtbewoonster uit het appartementencomplex tegenover mij. Ze begon meteen op een dwingende en dominante manier te vertellen dat ik daar niet moest parkeren, maar aan de andere kant van de straat. Ook klaagde ze dat ik recht voor haar camera stond.
Ik heb daar geen gehoor aan gegeven en ben gewoon op mijn vaste plek blijven parkeren. Sindsdien heeft ze echter een paar keer haar auto expres op een paar millimeter naast de mijne gezet. Ook heb ik gemerkt dat mijn zijspiegel een paar keer ingeklapt was, wat zij vrijwel zeker heeft gedaan.
Nu vraag ik me af: ben ik hier koppig en zit ik fout, of is dit gedrag van haar onredelijk? ik negeer haar volledig sinds dit gedoe, want zo ga ik meestal met conflicten om, ik kap het contact dan helemaal af, en die persoon bestaat dan niet meer voor mij.
Met de kanttekening dat er ook nog zoiets als fatsoen is, hier in de buurt een prive auto en een werkbus. De prive auto staat op de oprit.quote:Op zondag 12 april 2026 22:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de belangrijke vraag hier, Is het een eigen betaalde parkeerplek met je kenteken erop, of is het gewoon een openbare plek langs de weg waar iedereen mag staan? Hier in de straat is het ook de gewoonte dat iedereen voor zijn eigen deur parkeert dus op een 'eigen' parkeerplek, maar als iemand anders besluit daar te gaan staan heb je er geen enkel recht op.
Met mijn spiegel ingeklapt, ja, ze deed geen moeite om haar schuld te verbergen.quote:
Ja, ik ben ook geneigd om er zo over te denken, inderdaad.quote:Op maandag 13 april 2026 06:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als het zo belangrijk voor haar is, zet hem dan ergens anders neer. Kan jou het bommen waar je auto staat.
Dus het is gewoon een openbare parkeerplaats die jij je hebt toegeeigend?quote:Op maandag 13 april 2026 12:16 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook geneigd om er zo over te denken, inderdaad.
Waar zie jij TS precies klagen dat er iemand op zijn "vaste" plek staat?quote:Op maandag 13 april 2026 12:20 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Dus het is gewoon een openbare parkeerplaats die jij je hebt toegeeigend?
quote:Op maandag 13 april 2026 12:18 schreef capricia het volgende:
Wat een vreemd verhaal van die vrouw. Jij parkeert daar al 5 jaar en zij klaagt dat haar camera nu niets kan zien?
Hoe lang is die camera er al. En hoezo staat ie op de openbare weg gericht?
Nergens, want TS weigert ergens anders te parkeren. Wat hij ook niet hoeft, want het is openbaar.quote:Op maandag 13 april 2026 12:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waar zie jij TS precies klagen dat er iemand op zijn "vaste" plek staat?
Gewoon een openbare weg dus jij mag daar gewoon parkeren. Tevens is zij juridisch fout omdat de camera de openbare weg filmt.quote:Op maandag 13 april 2026 12:26 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Het gaat om deze woning, ja, mevrouw wordt boos als ik hem parkeer op de plek waar de blauwe auto staat, want dan sta ik recht voor camera, daar irriteert ze zich aan vermoed ik.
Ja, ik denk dat ik hem maar ergens anders ga neerzetten. In het begin was ik gewoon wat koppig, door de dwingende manier waarop ze het zei. Maar ik begin inmiddels wel een beetje bij te draaien. Ik heb ook geen zin om het te laten escaleren , dan krijg je van die kinderachtige ruzies en daar zit ik niet echt op te wachten,quote:Op maandag 13 april 2026 11:41 schreef Hanca het volgende:
k heb een buurman die erg graag voor zijn en onze deur staat, zo één die ook dagelijks zijn auto wast. Als hij een keer niet op de plek voor onze deuren kan staan omdat er een ander staat, zet hij zijn auto daar neer zodra die ander weg is (echt, altijd binnen 2 minuten). Om de lieve vrede te bewaren zetten wij onze auto daar dus nooit neer, maar aan de overkant van de straat. Nou zijn er in onze straat genoeg plekken, ook als iedereen er is en er is veel bezoek blijven er plekken leeg, dus voor ons niet zo veel moeite en het is me de ruzie niet waard.
Dat zou ik me hier dus ook afvragen: ben je echt zo gehecht aan die ene plek dat het je een ruzie waard is? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. En dan zou ik dus gewoon denken: prima, ik zet hem wel op het plekje er naast.
Even bij de politie melden. De camera mag enkel het privédeel van haar tuin filmen, niet de openbare ruimte, dat is verboden. Misschien moet de buurtagent eens een kopje thee met haar gaan drinken.quote:Op maandag 13 april 2026 12:26 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Het gaat om deze woning, ja, mevrouw wordt boos als ik hem parkeer op de plek waar de blauwe auto staat, want dan sta ik recht voor camera, daar irriteert ze zich aan vermoed ik.
Hier iemand die een hele rits parkeerplekken claimt met zijn vloot aan bedrijfswagensquote:Op maandag 13 april 2026 13:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier in de wijk heb je ook dergelijke figuren. Camera op de weg richten en dan exact daar hun auto’s willen parkeren. Echt, sodemieter op met je camera en ga ergens wonen waar je een oprit hebt als je zo graag je auto’s in de gaten wilt houden. Eentje heeft nu 3 auto’s, de nieuwste is kennelijk de duurste en/of belangrijkste, want die staat nu meestal in het zicht van z’n camera. Of misschien heeft hij inmiddels wel meer camera’s naar meerdere kanten gericht, dat heb ik nog niet gecontroleerd.
Ik heb altijd de neiging om rare bekken te gaan trekken als ik zo’n camera zie hangen.
Dat gaat dan mis als ik in moet stappen.quote:Op zondag 12 april 2026 20:37 schreef -Deluzion- het volgende:
Sindsdien heeft ze echter een paar keer haar auto expres op een paar millimeter naast de mijne gezet.
Ho wacht ff, da’s de omgekeerde wereld. Gewoon parkeren waar het jou op dat moment het beste uitkomt en dit soort lui gewoon negeren.quote:Op maandag 13 april 2026 12:35 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ik hem maar ergens anders ga neerzetten. In het begin was ik gewoon wat koppig, door de dwingende manier waarop ze het zei. Maar ik begin inmiddels wel een beetje bij te draaien. Ik heb ook geen zin om het te laten escaleren , dan krijg je van die kinderachtige ruzies en daar zit ik niet echt op te wachten,
Melding maken dat ze de openbare weg filmt.quote:Op maandag 13 april 2026 12:26 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
'Dit soort lui negeren' is meestal gelijk aan 'jezelf in een energievretend conflict om niks helpen'. Als iemand graag plekje A wil hebben en B en C zijn ook vrij, waarom zou je dan dat conflict opzoeken?quote:Op maandag 13 april 2026 13:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ho wacht ff, da’s de omgekeerde wereld. Gewoon parkeren waar het jou op dat moment het beste uitkomt en dit soort lui gewoon negeren.
lol cuckquote:Op maandag 13 april 2026 11:41 schreef Hanca het volgende:
Ik heb een buurman die erg graag voor zijn en onze deur staat, zo één die ook dagelijks zijn auto wast. Als hij een keer niet op de plek voor onze deuren kan staan omdat er een ander staat, zet hij zijn auto daar neer zodra die ander weg is (echt, altijd binnen 2 minuten). Om de lieve vrede te bewaren zetten wij onze auto daar dus nooit neer, maar aan de overkant van de straat. Nou zijn er in onze straat genoeg plekken, ook als iedereen er is en er is veel bezoek blijven er plekken leeg, dus voor ons niet zo veel moeite en het is me de ruzie niet waard.
Dat zou ik me hier dus ook afvragen: ben je echt zo gehecht aan die ene plek dat het je een ruzie waard is? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. En dan zou ik dus gewoon denken: prima, ik zet hem wel op het plekje er naast.
Of gewoon niet oerdom, kiezen waar je je energie in steekt en of iets een slechte verhouding met je buren waard is. Iemand die ruzie gaat maken om een parkeerplaats kan ik niet anders dan dom noemen. Ik hoef zo'n strijd ook niet te 'winnen', alleen de strijd voor zoiets onzinnigs aan gaan is namelijk al verliezen.quote:
Is het een grote verhoogde bus die je daar altijd parkeert? Want dan snap ik wel een beetje dat ze het vervelend kan vinden, zo vlak voor haar raam. Als het een gewone auto is, dan snap ik niet zo goed waar ze zich druk over maakt.quote:Op maandag 13 april 2026 12:26 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Och Heere, je moet voor jezelf, je belangen en je dierbaren opkomen anders doet niemand dit. Nu loop je naar de overkant, maar met die mindset zijn er vast vele vergelijkbare kwesties.quote:Op maandag 13 april 2026 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of gewoon niet oerdom, kiezen waar je je energie in steekt en of iets een slechte verhouding met je buren waard is. Iemand die ruzie gaat maken om een parkeerplaats kan ik niet anders dan dom noemen. Ik hoef zo'n strijd ook niet te 'winnen', alleen de strijd voor zoiets onzinnigs aan gaan is namelijk al verliezen.
Vast, allemaal kwesties waar ik win door niet te beginnen met verliezen. Je moet voor jezelf en je dierbaren opkomen in gevallen dat het van belang is.quote:Op maandag 13 april 2026 16:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Och Heere, je moet voor jezelf, je belangen en je dierbaren opkomen anders doet niemand dit. Nu loop je naar de overkant, maar met die mindset zijn er vast vele vergelijkbare kwesties.
Dit lijkt me nou een goed voorbeeld van ‘pick your battles’. Waarom is die parkeerplaats ineens zo vreselijk belangrijk?quote:Op maandag 13 april 2026 16:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Och Heere, je moet voor jezelf, je belangen en je dierbaren opkomen anders doet niemand dit. Nu loop je naar de overkant, maar met die mindset zijn er vast vele vergelijkbare kwesties.
Mogelijk, mogelijk is het juist kaders stellen, tot hier en niet verder; Als je die niet stelt kom je misschien snel tot een dispuut wat wel belangrijk is, terwijl als je gewoon duidelijk maak voor jezelf op te komen dit niet zou gebeuren.quote:Op maandag 13 april 2026 16:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit lijkt me nou een goed voorbeeld van ‘pick your battles’. Waarom is die parkeerplaats ineens zo vreselijk belangrijk?
Is het niet gewoon een denkfout om te redeneren dat als je soms een strijd niet aangaat je dan altijd gaat liggen als een deurmat?
Het heeft niet louter met ego te maken, meer met strategisch nadenken. Verder begon ik met cuck, dat sluit hier toch prima aan bij deze mentaliteit, zij het mogelijk in het absurde.quote:Op maandag 13 april 2026 16:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vast, allemaal kwesties waar ik win door niet te beginnen met verliezen. Je moet voor jezelf en je dierbaren opkomen in gevallen dat het van belang is.
Echt, die mensen met die 'je moet niet over je heen laten lopen' mentaliteit verliezen zo veel doordat ze denken te winnen.
Mijn mentaliteit is trouwens meer die van mijn onderschrift: niets dat me gelukkiger maakt dan een ander helpen. Als ik mijn buurman kan helpen door de auto aan de overkant te parkeren, dan ben ik daardoor gelukkiger dan als ik aan mijn kant parkeer. Waarom zou je jezelf en je 'eigen belangen' zo belangrijk maken, zeker als er niks te winnen is? Is je ego dan echt zo groot?
Strategisch denken is: ik deel met die buren een muur, een riool en een schutting, hoe dom kan je dan zijn om ruzie te maken over een parkeerplaats.quote:Op maandag 13 april 2026 17:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het heeft niet louter met ego te maken, meer met strategisch nadenken. Verder begon ik met cuck, dat sluit hier toch prima aan bij deze mentaliteit, zij het mogelijk in het absurde.
zolang je de beweegredenen niet weet vind ik dit maar een rare opmerking.quote:Op maandag 13 april 2026 17:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Strategisch denken is: ik deel met die buren een muur, een riool en een schutting, hoe dom kan je dan zijn om ruzie te maken over een parkeerplaats.
Mensen die op die manier 'grenzen stellen' horen wat mij betreft bij de vervelendste, maar ook de domste mensen van het land. Hoe groot hun intelligentie ook is.
Dit. Plus dat zij de openbare weg niet mag filmen.quote:Op zondag 12 april 2026 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zolang die parkeerplaatsen niet op naam staan, sta jij gewoon in je recht.
Ik woon midden in de stad dus ook geen vaste plek, ben al blij als ik m'n eigen straat kan parkeren. Maar in buitenwijken is het best normaal dat je gewoon de plek voor je huis een soort van kan claimen. Bij m'n ouders in de wijk hebben best veel mensen zelfs een eigen laadpaal op het pleintje en dan met de buren afgesproken dat dat voortaan ''hun'' plek is. Natuurlijk geen eigendom maar met een beetje overleg kan dat prima als de parkeersituatie zich daarvoor leent.quote:Op maandag 13 april 2026 11:42 schreef junkiesietze het volgende:
Hoezo is dat jouw vaste parkeerplaats?
Betaal je ervoor?
Staat er een bordje met je kenteken?
Je zegt: ik parkeer mijn auto al ruim 5 jaar op dezelfde plek.
Dat betekend niet dat dit dan jou plek geworden is. Leg eens uit waarom je denkt dat dit je eigendom is?
heb je geen invaliden parkeerplaats? Of zat je tijdelijk in een rolstoel?quote:Op vrijdag 17 april 2026 17:28 schreef Ynske het volgende:
Ik heb wel al eens aan buren gevraagd of ze rekening willen houden met de plek waar ik parkeer. Hier zijn in de lengte richting 3 plekken, en ik sta meestal op plek 1 of 3. Waarom, omdat ik dan de auto bij de klep open kan doen, en met mijn rolstoel achter de auto kan om hem erin te zetten.
Als ik in het midden sta kan ik de stoel niet in en uit de auto tillen ivm te weinig ruimte en het niet kunnen tillen van de stoel tot op de stoep.
Nee, helaas niet. Gemeente is heel streng. En aangezien ik nog 'goede' dagen heb waarop ik wel 100 m kan lopen krijg je die niet.quote:Op zaterdag 18 april 2026 07:37 schreef dop het volgende:
[..]
heb je geen invaliden parkeerplaats? Of zat je tijdelijk in een rolstoel?
Verder natuurlijk prima, reden om begrip te vragen.
Hier heeft een "succesvolle ondernemer" zijn hele bedrijfsvloot juist altijd op de openbare plekken staan, waarbij hij dubbel parkeren ook niet schuwt. Zelfs een rits plekken zichzelf toegeëigend door er camera's op te richten. Bovendien staan die auto's er echt altijd en gemeente en handhaving doen helemaal nietsquote:Op vrijdag 17 april 2026 17:11 schreef blomke het volgende:
Gewoon op eigen terrein parkeren, doen wij 25 jaar met 2 auto's.
Dit dus. Dat soort mensen komt altijd later met nog meer eisen.quote:Op maandag 13 april 2026 17:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mogelijk, mogelijk is het juist kaders stellen, tot hier en niet verder; Als je die niet stelt kom je misschien snel tot een dispuut wat wel belangrijk is, terwijl als je gewoon duidelijk maak voor jezelf op te komen dit niet zou gebeuren.
Ik vraag me af of dit te handhaven is. Want je zou denken dat hij ook overal mag parkeren; geen verschil tussen bedrijfswagen en particuliere wagenquote:Op zaterdag 18 april 2026 08:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hier heeft een "succesvolle ondernemer" zijn hele bedrijfsvloot juist altijd op de openbare plekken staan, waarbij hij dubbel parkeren ook niet schuwt. Zelfs een rits plekken zichzelf toegeëigend door er camera's op te richten. Bovendien staan die auto's er echt altijd en gemeente en handhaving doen helemaal niets
Dan heb je gebrekkig beleid als je een wijk bouwt op 1,3 auto per huishouden en je mensen toestaat om hun bedrijfsvloot van 12 wagens er neer te zetten terwijl ze amper tot niet van hun plek komen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:39 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit te handhaven is. Want je zou denken dat hij ook overal mag parkeren; geen verschil tussen bedrijfswagen en particuliere wagen
Filmen van de openbare weg is een grijs gebied blijkbaar, als ik deze video moet geloven.quote:Op vrijdag 17 april 2026 14:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit. Plus dat zij de openbare weg niet mag filmen.
Dat is best zuur, ik heb er gelukkig zelf nooit mee te maken gehad, hier in gemeente Rotterdam, lijkt het juist vrij eenvoudig om invaliden parkeerplaats te krijgen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 07:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Gemeente is heel streng. En aangezien ik nog 'goede' dagen heb waarop ik wel 100 m kan lopen krijg je die niet.
Maar inderdaad, vragen om begrip. En wil men er rekening mee houden, fijn! En wil men dat niet, tja dan is het pech voor mijn kant.
Waardeloos. Mijn ex woonde in een wijk waar opzich niet echt een groot parkeerprobleem was, maar het was ook niet overbemeten zeg maar. Daar zat op een gegeven moment een taxibedrijf met iets van 6-8 auto's. En die krengen reden ook echt zelden, wij speculeerden al dat het meer een wasserette wasquote:Op zaterdag 18 april 2026 08:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hier heeft een "succesvolle ondernemer" zijn hele bedrijfsvloot juist altijd op de openbare plekken staan, waarbij hij dubbel parkeren ook niet schuwt. Zelfs een rits plekken zichzelf toegeëigend door er camera's op te richten. Bovendien staan die auto's er echt altijd en gemeente en handhaving doen helemaal niets
Je moet een reden hebben en je moet mensen informeren. Beide niet gebeurd in dit geval, vermoed ik.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:51 schreef karton2 het volgende:
[..]
Filmen van de openbare weg is een grijs gebied blijkbaar, als ik deze video moet geloven.
Bekijk deze YouTube-video
Even een anti-auto partij in de gemeenteraad informeren of het lokale bokkeblaadje.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een camera op een openbare parkeerplek richten maakt die parkeerplek dan nog niet van jou.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zelfs een rits plekken zichzelf toegeëigend door er camera's op te richten.
Als het een openbare parkeerplek is, mogen die auto's er altijd staan.quote:Bovendien staan die auto's er echt altijd en gemeente en handhaving doen helemaal niets
Heb ik gedaan, ik parkeer nu gewoon aan de uiterste zijkanten van de parkeerplaats. Ik kwam haar gisteren weer tegen, ze keek me behoorlijk vals aan, dus ik deed maar alsof ik het niet zag. Een beetje awkward, maar ik negeer het maar gewoon.quote:Op vrijdag 24 april 2026 21:41 schreef PinkLow het volgende:
Parkeer je auto een plekkie naar links of rechts en laat dat mens! Het is de energie niet waard.
Je hebt geen invloed op hoe andere mensen zich gedragen. Je hebt enkel invloed op je eigen gedrag. Je pakt het goed aan! En bent in deze de verstandigste van de twee.quote:Op zaterdag 25 april 2026 17:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, ik parkeer nu gewoon aan de uiterste zijkanten van de parkeerplaats. Ik kwam haar gisteren weer tegen, ze keek me behoorlijk vals aan, dus ik deed maar alsof ik het niet zag. Een beetje awkward, maar ik negeer het maar gewoon.
Een camera op openbarenweg gericht mag niet eens. Ook niet als ze een leuk bordje voor het raam hangtquote:Op maandag 13 april 2026 12:26 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |