quote:
Op zondag 12 april 2026 20:37 schreef -Deluzion- het volgende:ik parkeer mijn auto al ruim 5 jaar op dezelfde plek. Laatst parkeerde ik toevallig tegelijk met een buurtbewoonster uit het appartementencomplex tegenover mij. Ze begon meteen op een dwingende en dominante manier te vertellen dat ik daar niet moest parkeren, maar aan de andere kant van de straat. Ook klaagde ze dat ik recht voor haar camera stond.
Ik heb daar geen gehoor aan gegeven en ben gewoon op mijn vaste plek blijven parkeren. Sindsdien heeft ze echter een paar keer haar auto expres op een paar millimeter naast de mijne gezet. Ook heb ik gemerkt dat mijn zijspiegel een paar keer ingeklapt was, wat zij vrijwel zeker heeft gedaan.
Nu vraag ik me af: ben ik hier koppig en zit ik fout, of is dit gedrag van haar onredelijk? ik negeer haar volledig sinds dit gedoe, want zo ga ik meestal met conflicten om, ik kap het contact dan helemaal af, en die persoon bestaat dan niet meer voor mij.
je geeft aan dat het "jouw" vaste plek is, maar wat voor parkeerplaats is het?
is het gewoon een openbare parkeerplaats? is het een afgesloten parkeerterrein waar je een pasje voor hebt? is het een oprit?
als het een "normale" openbare parkeerplaats is, zonder afbakening, toegangspoort of wat dan ook en zonder bebording welke aangeeft dat het een prive parkeerplaats is, mag je daar gewoon parkeren, binnen de grenzen van de gemeentelijke verordeningen. daar kunnen nog wel eens dingen instaan van max tijden e.d. maargoed, dat zal allemaal niet zoveel ter zake doen.
in essentie klinkt het, maar je zin is wat verwarrend, alsof de buurvrouw het niet zo tof vind dat je auto daar staat omdat zij daar liever parkeert. tja. daar kun je rekening mee houden amar grote kans dat een ander daar parkeerd als er een keer een plekkie vrij is.
je kunt een keer het gesprek aangaan en vragen hoe ze het oplost als er een ander parkeerd.. maargoed..
als het gewoon een publieke parkeerplaats is doe je niets fout. lekker negeren dan.