abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220572335
Ik vind sowieso dat AM en MG onwijs geluk hebben met 8 gezonde kinderen. Met wie het ook allemaal gezond blijft gaan. (Fysiek dan.)
pi_220572346
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 11:46 schreef Hope88 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk vind ze het zelf veel te veel prikkels.
Of snapt ze nog niet dat een kind van 16 maanden het niet zo heel leuk vind om door zn MOEDER tussen die rollende rollen door getrokken te worden.
Die omschrijving ... 😂😂😂
pi_220572347
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:04 schreef Jenn1806 het volgende:

[..]
Bij Tamara eten ze ook heel regelmatig ongezond. Pizza als lunch, sloot jus over het vlees en de aardappels, standaard een croissantje (of laatst een frikandelbroodje voor de jongste) als ze mee naar de winkel gaan, wit brood en in de avonduren wordt er vaak nog wat besteld. Het is daar ook echt niet zo gezond hoor maar ze krijgen in ieder geval wel bijna dagelijks huisgemaakte maaltijden.

Qua slapen zie je voornamelijk de jongste meerdere keren per week nog laat voor de tv zitten omdat ie loopt te stieren. Middagdutje in de buggy voor de tv. Nee sorry dat vind ik geen goed eten en slapen 😅
Ik ga helemaal met je mee. Ik had ook een disclaimer moeten plaatsen, dat mijn mening past in het land van fluflu's en wat zij laten zien. Het vergelijk liever Tamara dan HvK en zelfs de "warme kwak hap" van Maarten, zeg maar ✌️.
pi_220572365
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Anekdotisch, maar ik was een paar jaar geleden bij de huisarts wegens blijvende vermoeidheid.
Eerste test was bloedprikken, zat o.a. ijzer en b12 bij.

En dat was gewoon bij de huisarts voor alleen vermoeidheid.

Ik geloof ook dikke bullshit.
in haar bio staat nog steeds dat ze het heeft, dus ben benieuwd of dat zo blijft staan
pi_220572370
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:31 schreef AnnArt het volgende:
Ik vind sowieso dat AM en MG onwijs geluk hebben met 8 gezonde kinderen. Met wie het ook allemaal gezond blijft gaan. (Fysiek dan.)
Geen beugels, fysio of logopedie. Meestal kan je er in ieder gezin wel 1 van afvinken
  maandag 13 april 2026 @ 12:37:47 #206
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_220572373
AM had gewoonweg eerder moeten stoppen met zich vermenigvuldigen. Je kan bij elk kind dat je krijgt nog 20 jaar aan zorg optellen, dat is gewoon zo. Dus als je 44 of 45 bent als je laatste komt, dan ben je bijna tot aan je pensioen bezig met het zorgen. Ook in je menopauze moet je eraan geloven en willen je kinderen elke dag aandacht en liefde van je.
Tenminste, normale mensen doen ook nog steeds iets aan opvoeding bij pubers enzo. Tenminste ik doe bij mijn puber (15 sinds deze week) wel nog steeds een beetje aan begeleiding qua school, want ja dat leren plannen is lastig voor pubers. Gewoon beetje helpen. Ik doe niet alles, ben geen curlingouder. Maar klein beetje vangrails.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_220572377
Ik zat voor het eerst sinds eeuwen een filmpje bij Annemarie te kijken en dan zie je J. die op de fiets continu opzij naar haar moeder zit te kijken (en dus niet voor zich uitkijkt). En haar moeder zit te filmen en kijkt dus ook niet waar ze fietst. Eng om te zien. Ik snap de reflex van J. heel goed, maar ze wordt hier in het filmpje totaal niet in gecorrigeerd.
  maandag 13 april 2026 @ 12:39:17 #208
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_220572379
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:37 schreef Lalaland79 het volgende:

[..]
Geen beugels, fysio of logopedie. Meestal kan je er in ieder gezin wel 1 van afvinken
een deel van deze zaken is de keuze van AM en MG zelf hoor.
Want beugel doen ze niet aan, alleen AM nu zelf wel.
en fysio zou niet eens zo verkeerd zijn voor de x benen die je soms ziet. Of een steunzooltje hier of daar. Zou zomaar kunnen, als je je een beetje zou interesseren voor je kinderen. Maar wel hun menstruatieondergoed exposen voor al je volgers.
pi_220572382
quote:

[..]
Ik denk dat dat grotendeels een keuze is. Want als je ziet hoe er door meerdere leden van het gezin gelopen wordt, dan is fysio/podotherapie geen overbodige luxe. En beugels doen ze simpelweg niet aan.

Edit: wat J-net zegt dus.
pi_220572393
quote:

[..]
Of allemaal voor meerdere kinderen (vooral die beugels, daar hadden we meerdere auto's van kunnen kopen, ik moet er maar niet teveel aan denken). De komende 2 jaar mogen we weer minimaal 3000 euro dokken voor de beugel van de jongste...

Misschien had ik toch maar influencer moeten worden een paar jaar geleden, dan was het een schijntje geweest.
pi_220572394
Anne, die altijd heel hard riep dat iedereen van haar wenkbrauwen af moest blijven, heeft haar wenkbrauwen laten doen. Onder invloed van haar IJsland bestie?
  maandag 13 april 2026 @ 12:43:45 #212
255737 LALAA
beautiful dirty rich.
pi_220572401
Ik vraag me echt af waar Sanneke allemaal mee bezig is. Ze is een volwassen vrouw en moeder, maar eigenlijk is ze nog een klein kind.

Terwijl ze het over knijpfruit heeft moet ze ook weer haar stemmen verheffen bij “LEKKER DOEN”, terwijl M. vlak naast haar zit. Hij kijkt niet op of om, maar doe lekker normaal zou ik zeggen.

En dan nemen ze op een prachtige dag M. maar weer eens mee naar een binnenspeeltuin. Waar Sanneke geen moment van zijn zijde wijkt (zelfs al is D. bij hem moet ze aandacht) en hem zelfs vrij onhandig door een toestel heen trekt. Ik zou denken, ga lekker naar een kleinschalige buitenspeeltuin en gun hem wat ruimte voor eigen initiatief. Maar dat is natuurlijk buiten, en daar houdt zijn moeder niet van.

Overigens baart de opmerking dat hij alleen geïnteresseerd is in andere kinderen mij zorgen, want dat is voor haar natuurlijk de ultieme kans om een zwangerschap zo te brengen dat ze M. een broertje/zusje gunt.
pi_220572411
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:37 schreef J-net het volgende:
AM had gewoonweg eerder moeten stoppen met zich vermenigvuldigen. Je kan bij elk kind dat je krijgt nog 20 jaar aan zorg optellen, dat is gewoon zo. Dus als je 44 of 45 bent als je laatste komt, dan ben je bijna tot aan je pensioen bezig met het zorgen. Ook in je menopauze moet je eraan geloven en willen je kinderen elke dag aandacht en liefde van je.
Tenminste, normale mensen doen ook nog steeds iets aan opvoeding bij pubers enzo. Tenminste ik doe bij mijn puber (15 sinds deze week) wel nog steeds een beetje aan begeleiding qua school, want ja dat leren plannen is lastig voor pubers. Gewoon beetje helpen. Ik doe niet alles, ben geen curlingouder. Maar klein beetje vangrails.
Mijn kinderen zijn op 1 na volwassen en ik heb er regelmatig nog heel veel werk aan en vooral zorgen over. Ik heb dat echt enorm onderschat. Een kennis van mij heeft nog dagelijks enorme zorgen over haar kind van 50+, dus het is ook niet iets wat verdwijnt. Als ik mij dit meer beseft voordat we kinderen kregen was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen.
pi_220572431
quote:

[..]
Am is niet zo een voorstander van beugels. Tenzij het medisch echt belangrijk is.
pi_220572466
quote:

[..]
Of erger.
pi_220572467
Zo, rake opmerking en imitatie van J (constateert dat haar moeder altijd aan het filmen is)!
pi_220572469
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:25 schreef miep123456 het volgende:
Ik lig echt in een deuk van AM, ze is echt super gefrustreerd, dat ze het huis nu 3 weken niet voor zich alleen heeft, eigenlijk 4 weken. Ze haalt er ook nog andere dingen bij, wat een fijn leven heeft ze toch.
Even vanuit mijn eigen perspectief en op mijn leeftijd 🥴 moet ik het toch even een beetje voor haar opnemen. Daargelaten dat ze er zelf voor heeft gekozen om op haar leeftijd 8 kinderen tussen de 6 en 26 te hebben, zou ik er persoonlijk niet aan moeten denken om de hele dag door half uitwonende kinderen en vanaf de lunch middelbare scholieren over de vloer te hebben. Ik hoop dat haar overgang en de jaren daarna makkelijk verloopt, zonder dag in dag uit zichzelf te kunnen horen denken. Zij zit echt nog zeker 15 jaar in de herrie 🥴. Maarten lijkt mij uitgecheckt, al een tijdje geleden; het licht brandt maar er is niemand thuis.
pi_220572481
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:36 schreef miep123456 het volgende:

[..]
in haar bio staat nog steeds dat ze het heeft, dus ben benieuwd of dat zo blijft staan
Echt bizar haar claims. Heb me ook altijd afgevraagd hoe ze die artsen zo ver krijgt.
Net als met de Wmo en die rolstoel.

Een vriend van me heeft een heftige aangeboren ziekte die erger word als ie ouder word. Hij kan niet zweten, eten is bijna altijd gepaard met pijn, heeft altijd pijn met lopen en bewegen, ligt regelmatig hele weken plat. Ik weet de naam ff niet, tis niet iets wat ik ooit had gehoord maar de Wmo had zijn rolstoel aanvraag afgekeurd.
Die vent zit in een tweedehands barrel rolstoel omdat de vrouw bij de aanvraag vond dat ie nog niet zo mank liep.

En dan hoor je bij debs dat ze een volautomatische rolstoel krijgt
Dan snap ik het ook niet meer hoor
Twiddel
pi_220572488
Ik snap gewoon echt niet waarom am moeilijk doet over saar en suus vaak thuis zijn... 🤷 dat gebeurt als ze naar de middelbare gaan toch altijd 🤷
1 van mijn kinderen loopt nu stage... eindelijk een normale week zonder uitval 😂
pi_220572507
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:51 schreef Cattolica het volgende:

[..]
Even vanuit mijn eigen perspectief en op mijn leeftijd 🥴 moet ik het toch even een beetje voor haar opnemen. Daargelaten dat ze er zelf voor heeft gekozen om op haar leeftijd 8 kinderen tussen de 6 en 26 te hebben, zou ik er persoonlijk niet aan moeten denken om de hele dag door half uitwonende kinderen en vanaf de lunch middelbare scholieren over de vloer te hebben. Ik hoop dat haar overgang en de jaren daarna makkelijk verloopt, zonder dag in dag uit zichzelf te kunnen horen denken. Zij zit echt nog zeker 15 jaar in de herrie 🥴. Maarten lijkt mij uitgecheckt, al een tijdje geleden; het licht brandt maar er is niemand thuis.
Ik snap jou goed en AM ook wel, alleen had ze dat moeten bedenken voor ze door ging met een groot gezin kweken.
Als ze na Guus was gestopt, had ze nu nog 1 puber in huis die ze wat moest begeleiden.
Zij heeft er zelf voor gekozen om door te gaan en ja dan mag je best een keer klagen (dat doen we tenslotte allemaal wel eens), maar dan zul je het er toch mee moeten doen 😅.
pi_220572519
AM knapt er wel van op hoor dat die borstels een keer zijn aangepakt. En heeft ze nou mascara op of ook haar wimpers laten verven?
I can't help it, if I'm lucky
pi_220572520
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:47 schreef Overrozen14 het volgende:

[..]
Am is niet zo een voorstander van beugels. Tenzij het medisch echt belangrijk is.
Dat ben ik met haar eens. Haar kinderen hebben ook normale gebitten toch?

Afwijkingen aan de voeten corrigeren zou ik zelf in hun geval wel doen.

En verder krijg ik toch steeds meer medelijden met haar. Zo wanhopig op zoek naar erkenning en aandacht. Zo bezig met het creëren van een fake wereld.
Wanneer zou ze nou eens echt kunnen gaan leven!? En echt kunnen gaan genieten van wat ze wél heeft?
Haar retourtje is al lang en breed geknipt tenslotte.
pi_220572524
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:54 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Ik snap gewoon echt niet waarom am moeilijk doet over saar en suus vaak thuis zijn... 🤷 dat gebeurt als ze naar de middelbare gaan toch altijd 🤷
1 van mijn kinderen loopt nu stage... eindelijk een normale week zonder uitval 😂
Dan maken ze haar huis vies, eten alle noodles of tosti's op en dansen de hele dag in haar gezichtsveld ofzo. Ze moet gewoon iets hebben om over te klagen.
Ik was op de middelbare ook vaak thuis, hadden mijn ouders niet per se last van, want die moesten gewoon werken.
  maandag 13 april 2026 @ 12:59:46 #224
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_220572532
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:45 schreef Tarantelle het volgende:

[..]
Mijn kinderen zijn op 1 na volwassen en ik heb er regelmatig nog heel veel werk aan en vooral zorgen over. Ik heb dat echt enorm onderschat. Een kennis van mij heeft nog dagelijks enorme zorgen over haar kind van 50+, dus het is ook niet iets wat verdwijnt. Als ik mij dit meer beseft voordat we kinderen kregen was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen.
Ja zeker, 20 jaar is een beetje dat de grootste zorgen zijn. Maar ik heb een broertje (hahahaa klinkt alsof hij jong is, maar is jonger dus tje er achter maar hij is dus 43) met een verstandelijke beperking, en daar hebben mijn ouders nu nog zorg aan. En zodra zij het niet meer kunnen krijg ik dat op mijn bordje. is zo afgesproken, dus is wat het is. Maar dat is het dus, het is niet even aaaahhhhh lief babytje schattig, likes, zo leuk. en als je het dan zat bent als ze jaar of 5 a 6 zijn dat het klaar is. Nee je bent er voor altijd mee bezig.
En daar heeft ze zich zo op verkeken.
pi_220572537
😨 *kijkt naar buiten* 😨 ik dacht dat ik redelijk dicht bij Sanneke woonde 🤔
We hebben een prachtig weekend gehad... het is nu licht bewolkt maar heerlijk buiten...
Wat bedoelt ze met "ik hoop dat het snel wat mooier weer word zodat we buiten kunnen spelen " .... het is fantastisch buitenspeelweer
pi_220572546
Wat mij steeds meer begint te verbazen bij Sanneke, is dat er nog geen scootmobiel is voor haar. Ze heeft er echt de levensstijl voor.
pi_220572558
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 12:58 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Dan maken ze haar huis vies, eten alle noodles of tosti's op en dansen de hele dag in haar gezichtsveld ofzo. Ze moet gewoon iets hebben om over te klagen.
Ik was op de middelbare ook vaak thuis, hadden mijn ouders niet per se last van, want die moesten gewoon werken.
Schrok me van de week lam... kind wat ik dacht dat op school zat kwam ineens van de trap af... dacht dat ik alleen thuis was 😂 bleek dus ook allerlei uitval... andere kind dus stage.. helemaal top 👌 en noodles en tosti doen ze hier ook... ipv gillen en filmen dat ze op moeten ruimen laten wij ze het ook echt opruimen zonder beeld erbij
pi_220572567
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:15 schreef Tarantelle het volgende:
En ik weet niet of ik het mag schrijven, maar ik heb steeds het idee dat Annemarie banden en relaties met anderen vrij makkelijk opgeeft als ze haar niet voldoende tegenmoet komen. Wellicht dat de Instagram-volgers als een soort surrogaat voelen (de mensen die haar allemaal zo goed begrijpen).
En op de socials is het zo makkelijk om de mensen die kritisch zijn/het niet met je eens zijn uit je wereld te verwijderen. Block!
Waardoor je alleen maar de jaknikkers en ‘de lieve mensen zijn met meer’ overhoudt.

En je hoeft ze niet te bellen, niet te appen, geen contact mee te onderhouden. Een hartje op een ‘wat ben je toch een supermoeder’ is het hoogst haalbare.
pi_220572572
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:02 schreef tulpje19 het volgende:
Wat mij steeds meer begint te verbazen bij Sanneke, is dat er nog geen scootmobiel is voor haar. Ze heeft er echt de levensstijl voor.
Breng dr niet op ideeën🤭
pi_220572574
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:22 schreef Tarantelle het volgende:
En alhoewel ik het iedereen aan kan raden een weekeindje met een vriendin weg te gaan vind ik het toch wel raar dat je iets bewust zo plant (2 weekeinden weg zelfs) na een periode van maanden waarin je heel vaak voor je werk bent weggeweest. Als Maarten zoiets zou doen zou ze daar nog jaren over zeveren en zou hij op zijn minst pikstraf krijgen (kan ook makkelijk nu ook Annemarie geen kind meer wil en waarschijnlijk ook niet meer vruchtbaar is).
Echt raar dat ze twee weekeinden achter elkaar naar dezelfde sauna gaat. Vast een samenwerking of korting voor in de volgende box? Kan wel begrijpen dat ze het op voorhand min of meer geheim heeft gehouden. Je wilt niet dat de diehard fans op hetzelfde moment boeken.
Ik verdenk haar nog steeds dat verschillende mensen dingen voor haar account schrijven/ voorbereiden, soms staat er keurig betaald partnerschap of ad bij en soms helemaal niets.
pi_220572582
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 12:56 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik snap jou goed en AM ook wel, alleen had ze dat moeten bedenken voor ze door ging met een groot gezin kweken.
Als ze na Guus was gestopt, had ze nu nog 1 puber in huis die ze wat moest begeleiden.
Zij heeft er zelf voor gekozen om door te gaan en ja dan mag je best een keer klagen (dat doen we tenslotte allemaal wel eens), maar dan zul je het er toch mee moeten doen 😅.
Ik ben het helemaal met je eens! Ik ben namelijk "de Lot" in mijn familie en heb het dus zelf en van dichtbij meegemaakt. Daarom heb ik niet dezelfde keuzes gemaakt en slijt ik mijn dagen in rust, reinheid, regelmaat en gepland bezoek inclusief dat van de kinderen 🤗.
pi_220572600
Hoeveel mooier wil Sanneke het weer nog hebben om met haar kind naar buiten te gaan?
Wat een ongelofelijke doos is zij. Dat zij überhaupt heeft gekozen voor een kind… Ze wil er gewoon niks mee doen.
pi_220572640
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:11 schreef JaNeeDan het volgende:
Hoeveel mooier wil Sanneke het weer nog hebben om met haar kind naar buiten te gaan?
Wat een ongelofelijke doos is zij. Dat zij überhaupt heeft gekozen voor een kind… Ze wil er gewoon niks mee doen.
Ze denkt alleen maar aan zichzelf, eten, en kopen. Ze kan toch gewoon lekker wandelen met Mijan? Waarom moet het doel altijd zijn dat ze iets koopt om te eten of kleding?
pi_220572654
quote:
Sanneke wil niets liever, dan iets wat ze niet kan krijgen. Echt, geef haar wat ze wil en ze zal nog een reden vinden, om erover te klagen. Op die manier gijzel je toch je omgeving, die maar steeds blijft proberen om haar van dienst te zijn?
pi_220572655
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 13:17 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Ze denkt alleen maar aan zichzelf, eten, en kopen. Ze kan toch gewoon lekker wandelen met Mijan? Waarom moet het doel altijd zijn dat ze iets koopt om te eten of kleding?
Ze heeft ook een bakfiets bij elkaar geschooid, laat haar daar eens gebruik van maken. Wie weet komt ze dan verder dan de winkels. Of zet een bak met zand in de tuin, laat hem spelen met zand en knap je tuin op.
pi_220572658
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:21 schreef Cattolica het volgende:

[..]
Sanneke wil niets liever, dan iets wat ze niet kan krijgen. Echt, geef haar wat ze wil en ze zal nog een reden vinden, om erover te klagen. Op die manier gijzel je toch je omgeving, die maar steeds blijft proberen om haar van dienst te zijn?
Ze is een door en door verwende drammende peuter. Inclusief de tantrums.
pi_220572659
quote:
17s.gif Op maandag 13 april 2026 10:10 schreef Debsterr het volgende:
En standaard knijpfruit voor zo'n kleintje... wat is er mis met zelf fruit snijden?
Ze zegt toch ook dat dat beter is?
pi_220572691
quote:
17s.gif Op maandag 13 april 2026 13:22 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Maar ze doet er niks mee. Ze heeft bij het cb al gezien dat het geen gezonde keuze is.
pi_220572746
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:54 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Hier is op de middelbare het rooster elke dag hetzelfde, gewoon een hele dag van 8.30 tot 3. Hoef ik ook nooit te vragen wanneer ze uit zijn
pi_220572751
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:01 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
😨 *kijkt naar buiten* 😨 ik dacht dat ik redelijk dicht bij Sanneke woonde 🤔
We hebben een prachtig weekend gehad... het is nu licht bewolkt maar heerlijk buiten...
Wat bedoelt ze met "ik hoop dat het snel wat mooier weer word zodat we buiten kunnen spelen " .... het is fantastisch buitenspeelweer
Maar Dion heeft de tuin nog niet opgeruimd
pi_220572758
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:00 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Sneakers bij een rok(je) kunnen heel leuk zijn. Maar haar schoenen zijn gewoon een soort degelijke veterschoenen in het wit. Over een huidkleurige panty zeg ik maar niks. Dat die verkocht worden is één maar ze op deze manier dragen…
Ik draag in de zomer regelmatig een leuke sneaker onder een jurk. Gewoon sneakers onder een rokje kan best. Maar niet spierwitte sneakers, met de enkelsokken erboven, dan die panty echt why?!en dat in de winter 😬. Het rokje gaf wintervibes maar de rest niet.
pi_220572760
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 13:06 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Breng dr niet op ideeën🤭
Want voor je het weet heeft ze een tikkie geopend
pi_220572771
Ik moet echt lachen hoe Am zich profileert als "bnner" in de sauna en dat ze iemand meeneemt om voor haar op te komen.

Ik ben trouwens meer dan verbaasd dat zij twee volle weekenden achter elkaar naar dezelfde sauna gaat. Wat een enorm rare en vreemde planning.
pi_220572773
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:27 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Maar ze doet er niks mee. Ze heeft bij het cb al gezien dat het geen gezonde keuze is.
Ze zegt ook niet dat ze het altijd geeft toch? Dat laat ze het in het midden en wordt hier ingevuld.
Van een keer knijpfruit valt niemand om.
  maandag 13 april 2026 @ 13:40:14 #245
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220572779
quote:
17s.gif Op maandag 13 april 2026 13:22 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Ja, ik kan ook zeggen dat het gezonder is als ik geen chocolade eet. Maar doe het toch, dus ga ik ook niet schijnheilig lopen doen :P.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_220572781
Het is gewoon bizar om te zien hoe Sanneke alleen maar in onmogelijkheden kan denken.
Mijn kleuters hebben vd week al lekker met de watertafel gespeeld in de tuin en watergevecht met hun oudere broer gehouden. Hoezo wachten op mooier weer?!
Koop (haar hobby!) zo'n schelp met wat zand of water erin. Gooi een kleedje en wat speelgoed naar buiten.
Fiets een paar km op de bakfiets, leg ergens een kleedje neer en ga picknicken. Loop naar de kinderboerderij, ze zei zelf dat die op loopafstand is. Volop lammetjes nu. Genoeg andere kinderen ook daar.
Een binnenspeeltuin is voor die leeftijd ook heel overweldigend, ik zou op die leeftijd ook eerder bovenstaande opties kiezen, dat krijspaleis kan echt nog lang genoeg. Juist nu kun je nog zo lekker simpel en kneuterige dingetjes doen met die kindjes, die verwachten nog helemaal niks. Ik snap echt NIETS van die vrouw.
pi_220572786
Hoe Jet AM nadoet als ze filmt 😂😂
  maandag 13 april 2026 @ 13:46:36 #248
502694 Rimboequeen
Koningin van de jungle
pi_220572811
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:41 schreef Muisjeruisje het volgende:
En dan dat snibbige commentaar van AM 🤣
pi_220572925
Straks schijnt de zon, vind Sanneke het te warm, gaat ze binnen zitten let maar op
pi_220572926
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:46 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
En dan dat snibbige commentaar van AM 🤣
Ik moest er hardop om lachen 😆

Sanneke is weer gaan kopen hoor, bij de Kruidvat.
En volgens mij staat daar de hele dag de tv aan
pi_220573055
quote:
Welke story is dit?
pi_220573080
quote:
17s.gif Op maandag 13 april 2026 13:39 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Ze zegt ook niet dat ze het altijd geeft toch? Dat laat ze het in het midden en wordt hier ingevuld.
Van een keer knijpfruit valt niemand om.
Ze laat vaak zien dat ze het koopt. Zal niet voor niks zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:36 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Maar Dion heeft de tuin nog niet opgeruimd
Kan ze zelf ook doen. En daarna is het een kwestie van bijhouden.
pi_220573104
quote:
17s.gif Op maandag 13 april 2026 13:36 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Ik draag in de zomer regelmatig een leuke sneaker onder een jurk. Gewoon sneakers onder een rokje kan best. Maar niet spierwitte sneakers, met de enkelsokken erboven, dan die panty echt why?!en dat in de winter 😬. Het rokje gaf wintervibes maar de rest niet.
Doe ik ook hoor, ik ben gek op sneakers en draag ze ook i.c.m. jurken en rokken. Maar dan inderdaad net als jij, zonder sokken en niet met een winterrokje.
pi_220573106
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:58 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]

Kan ze niets aan doen he... kind zet zelf tv en YouTube aan
pi_220573113
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:35 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Hier is op de middelbare het rooster elke dag hetzelfde, gewoon een hele dag van 8.30 tot 3. Hoef ik ook nooit te vragen wanneer ze uit zijn
Dat is echt luxe. Hier heel veel schommelingen, soms staat voor de vakantie nog niet eens het rooster van na de vakantie erin. En sowieso door uitval en de invloed van projecten/ reisjes/ toetsweken (bij andere klassen) vaak verschuivingen omdat geen docent beschikbaar is.
Ik kan haar wel begrijpen...één vanwege de uitval, maar ook omdat ze dan nooit rust of voorspelbaarheid in huis heeft...maar ja, ze koos zelfs voor een groot gezin.
pi_220573127
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:10 schreef Flipflop12 het volgende:

[..]
Welke story is dit?
Als Maarten van trap af komt en ze naar de tafel loopt.
pi_220573155
quote:

[..]

En weer bij de Hema en de Wibra geweest. Een spinner voor 3 euro! En rompers en een zwembroek.
pi_220573219
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 14:14 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ze laat vaak zien dat ze het koopt. Zal niet voor niks zijn.
[..]
Kan ze zelf ook doen. En daarna is het een kwestie van bijhouden.
Sanneke is een persoon die graag tegen de maatschappij aan schopt. Dus als een CJG dit zal zeggen, zal zij exact het tegenovergestelde doen, om maar gewoon rebels te zijn.
pi_220573247
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:04 schreef Jenn1806 het volgende:

[..]
Bij Tamara eten ze ook heel regelmatig ongezond. Pizza als lunch, sloot jus over het vlees en de aardappels, standaard een croissantje (of laatst een frikandelbroodje voor de jongste) als ze mee naar de winkel gaan, wit brood en in de avonduren wordt er vaak nog wat besteld. Het is daar ook echt niet zo gezond hoor maar ze krijgen in ieder geval wel bijna dagelijks huisgemaakte maaltijden.

Qua slapen zie je voornamelijk de jongste meerdere keren per week nog laat voor de tv zitten omdat ie loopt te stieren. Middagdutje in de buggy voor de tv. Nee sorry dat vind ik geen goed eten en slapen 😅
Nou ik ben benieuwd welke moeder dan wel alles perfect doet,Tamara heeft er 10 .
Dat ze überhaupt iedere dag al die maaltijden op tafel krijgt vind ik al knap( ik heb er 3 en vind dat soms echt een uitdaging)
En bij 10 kinderen kun je geen 10 keer zes gooien wat slapen betreft, hierbkwam ook altijd 1 van de drie uit bed terwijl er 2 altijd direct sliepen.
Wit brood is per definitie niet slecht als je daarnaast genoeg vezels binnenkrijgt.
Jus over de aardappels die ze af en toe eten? Heerlijk ben ik ook mee opgegroeid.
Bedoel dit niet onaardig hoor maar ik denk dat we iets minder kritisch mogen zijn op moeders die het eigenlijk allemaal best goed doen.
Bij iedereen van ons hier is denk ik wel ergens iets op aan te merken.
pi_220573263
L. Heeft toch haar jurk achterstevoren? Als AM nu eens echt naar haar dochter zou kijken ipv door het kleine schermpje, dan zou ze het zien.

En als die jurk zo hoort.. nou dat kan ik mij bijna niet voorstellen.
pi_220573290
Over het knijpfruit en M. Ik zie hem ook af en toe met een bakje gesneden fruit zitten aan tafel.
Denk dat veel moeders wel eens knijpfruit geven hoor.
pi_220573295
Ta
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 14:22 schreef Zana het volgende:

[..]
Als Maarten van trap af komt en ze naar de tafel loopt.
Thanks..
Triest als het t werk van je moeder is om jou te filmen…. En online te plempen.
pi_220573311
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:21 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ze heeft ook een bakfiets bij elkaar geschooid, laat haar daar eens gebruik van maken. Wie weet komt ze dan verder dan de winkels. Of zet een bak met zand in de tuin, laat hem spelen met zand en knap je tuin op.
‘Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak’ is zo’n beetje haar lijfspreuk volgens mij. Met van alles.

En volgens mij zie ik heermoes, zeer hardnekkig onkruid, tussen de tegels door piepen. Dat moet je nu direct in de kiem smoren door het weg te trekken, want binnen mum van de tijd staat je hele tuin vol.

(Wat dan wel weer een excuus is om binnen te zitten met je binnenkind..)
pi_220573325
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:33 schreef Jippiejappie het volgende:

[..]
Sanneke is een persoon die graag tegen de maatschappij aan schopt. Dus als een CJG dit zal zeggen, zal zij exact het tegenovergestelde doen, om maar gewoon rebels te zijn.
Behalve wanneer zij de maatschappij nodig heeft. Dan moet er voor haar gerend worden.
pi_220573332
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:44 schreef Hope88 het volgende:
Over het knijpfruit en M. Ik zie hem ook af en toe met een bakje gesneden fruit zitten aan tafel.
quote:
quote:
Tuurlijk! Niks mis mee
Zie dat er wat mis ging bij het posten
Sorry
pi_220573401
Echt hoor, het gaat bij Sanne om twee dingen: eten en winkelen.

Jarenlang heeft ze op een park gewoond waar mensen naar toe gaan op vakantie en daar hard voor moeten sparen en zij woonde er.. dichtbij het strand en speeltuintjes. Echt ongelooflijk dat ze hele dagen in die caravan zat. Zelfs niet in de tuin. Waarom eigenlijk niet, dat vraag ik me ng steeds af! En nu ook, ga die tuin gezellig maken dan zit je er nog voor de zomer leuk bij! Leun niet zo op je partner. Hij kan een keer wegvallen of ervandoor gaan, weet ik het!!! Wees zelfredzaam!
pi_220573484
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:58 schreef brilduiker1973 het volgende:

Jarenlang heeft ze op een park gewoond waar mensen naar toe gaan op vakantie en daar hard voor moeten sparen en zij woonde er.. dichtbij het strand en speeltuintjes. Echt ongelooflijk dat ze hele dagen in die caravan zat. Zelfs niet in de tuin. Waarom eigenlijk niet, dat vraag ik me ng steeds af! En nu ook, ga die tuin gezellig maken dan zit je er nog voor de zomer leuk bij! Leun niet zo op je partner. Hij kan een keer wegvallen of ervandoor gaan, weet ik het!!! Wees zelfredzaam!
Daar zal ze vast niet bang voor zijn. Anders gedraag je je niet zo. Mocht het een keer gebeuren dat Dion haar verlaat, zal ze instorten gok ik zo
pi_220573513
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:47 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
‘Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak’ is zo’n beetje haar lijfspreuk volgens mij. Met van alles.

En volgens mij zie ik heermoes, zeer hardnekkig onkruid, tussen de tegels door piepen. Dat moet je nu direct in de kiem smoren door het weg te trekken, want binnen mum van de tijd staat je hele tuin vol.

(Wat dan wel weer een excuus is om binnen te zitten met je binnenkind..)
Heermoes heeft wel iets meer nodig dan even wegtrekken. Zeker wanneer het tussen de tegels zit. Je trekt het snel kapot maar de wortels moeten ook echt weg.

Ze zoekt ook specifiek naar speelplekken die binnen zijn. Ga gewoon naar buiten. Een binnenkind wordt vanzelf een buitenkind. Dit is, zeker op deze leeftijd, aan de ouder. Buitenlucht zal hem goed doen.
pi_220573542
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:58 schreef brilduiker1973 het volgende:

Ook al valt of rent hij niet weg, laat haar wat gaan doen. Ze is, op papier, een volwassen vrouw. Voor zover ik weet is er niks anders vastgesteld dan autisme. Daarmee kan ze prima in actie komen als het om winkelen gaat. Dan moet de achterdeur opendoen en de tuin ingaan ook lukken.
pi_220573544
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:36 schreef Henrike het volgende:

[..]
Nou ik ben benieuwd welke moeder dan wel alles perfect doet,Tamara heeft er 10 .
Dat ze überhaupt iedere dag al die maaltijden op tafel krijgt vind ik al knap( ik heb er 3 en vind dat soms echt een uitdaging)
En bij 10 kinderen kun je geen 10 keer zes gooien wat slapen betreft, hierbkwam ook altijd 1 van de drie uit bed terwijl er 2 altijd direct sliepen.
Wit brood is per definitie niet slecht als je daarnaast genoeg vezels binnenkrijgt.
Jus over de aardappels die ze af en toe eten? Heerlijk ben ik ook mee opgegroeid.
Bedoel dit niet onaardig hoor maar ik denk dat we iets minder kritisch mogen zijn op moeders die het eigenlijk allemaal best goed doen.
Tamara heeft overdag geen tot weinig kinderen dus kan prima koken!

En wat zij doet een soepje maken is ideaal! Maar ook daar gaat genoeg anders
pi_220573564
D
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:26 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
En weer bij de Hema en de Wibra geweest. Een spinner voor 3 euro! En rompers en een zwembroek.
Die spinner heeft ze gekocht zodat Mijan zich vermaakt in de auto. En eigelijk vermaakt hij zichzelf in de auto met slapen en praten... Dus niet nodig maar voor die 3 euro toch maar meegenomen.
Dr eigen woorden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lalaland79 op 13-04-2026 15:17:12 (Toevoeging ) ]
pi_220573617
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 15:16 schreef Lalaland79 het volgende:
D
[..]
Die spinner heeft ze gekocht zodat Mijan zich vermaakt in de auto. En eigelijk vermaakt hij zichzelf in de auto met slapen en praten... Dus niet nodig maar voor die 3 euro toch maar meegenomen.
Dr eigen woorden.
En op het raam vond hij hem ook niet zo leuk. Denk vooral dat ze hem zelf leuk vindt.
pi_220573633
Bob denkt klasoverstijgend bij het uitnodigen voor zn kinderpartijtje. Zal bob dit zelf ook weten?
pi_220573636
Zou Dion al solliciteren naar een tweede baan om Sanneke te kunnen blijven onderhouden?
pi_220573690
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:23 schreef Lalaland79 het volgende:
Bob denkt klasoverstijgend bij het uitnodigen voor zn kinderpartijtje. Zal bob dit zelf ook weten?
Ja echt Judith maakt alles zo groots en zo bijzonder.
pi_220573698
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:14 schreef Moppie1982 het volgende:

[..]
Tamara heeft overdag geen tot weinig kinderen dus kan prima koken!

En wat zij doet een soepje maken is ideaal! Maar ook daar gaat genoeg anders
Ik vind dat ze prima kookt hoor, ik leg de lat niet zo hoog.
Blije gelukkige kinderen, dat is belangrijk
pi_220573756
Toen onze zoon een jaar was ,hebben wij een buitenglijbaan gekocht, en een kruiwagen en zo en een schep , oude kleren aan en naar buiten ( hij kon met 18 maand pas lopen )als ik dan die Mijan zie van Sanneke , die beleeft ook niets binnen , hij krijgt allemaal dingen wat Sanneke vroeger ook leuk vond.
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_220573784
quote:
17s.gif Op maandag 13 april 2026 15:24 schreef Hocuspocus2 het volgende:
Zou Dion al solliciteren naar een tweede baan om Sanneke te kunnen blijven onderhouden?
Daar heeft hij geen tijd. Als hij vrij is moet hij het huis opruimen en schoonmaken en de prinses moet rondgereden worden. En vergeet ook niet dat hij aankopen die zij doet in elkaar moet zetten.
pi_220573787
[..]
Ja echt Judith maakt alles zo groots en zo bijzonder.
[/quote]
en ze hebben geluk , laatst heeft Judith een gratis blik knakworstjes van de Jumbo gekregen/ gebietst voor het kinderfeestje, dus hebben ze allemaal 1 knakworstje
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_220573831
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:36 schreef Henrike het volgende:

[..]
Helemaal eens dat niemand alles perfect doet. Ik vind sommige dingen wel opvallend zoals je dreumes voor tv zetten als ie loopt te stieren, vind ik beloningsgedrag. Bij wat minder kinderen heb je mijn inziens over het algemeen wat meer tijd/energie om zoiets aan te pakken ipv op zn beloop laten. Uit haar stories haal ik regelmatig dat ze tijd voor zichzelf daardoor mist, tja dan moet je hem aanpakken 🤷‍♀️ Verder vind ik haar echt een prima moeder hoor, kids lijken gelukkig en ze zoekt op tijd (professionele) hulp als het nodig is!
pi_220573869
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:10 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Heermoes heeft wel iets meer nodig dan even wegtrekken. Zeker wanneer het tussen de tegels zit. Je trekt het snel kapot maar de wortels moeten ook echt weg.
Ik zie ze, en haar helemaal niet, alle tegels er uit halen, wortels zoveel mogelijk weg trekken, alles afdekken met plastic, omspitten etc.

Dus dan is het ‘nu direct wegtrekken zodat het niet groter groeit’ de enige optie om te zorgen dat ze dit jaar ooit in de soort van tuin kunnen zitten.

Of heb jij een Quick fix? (Ik vraag dit voor mijn buren 😁)
pi_220573889
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:42 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Toen onze zoon een jaar was ,hebben wij een buitenglijbaan gekocht, en een kruiwagen en zo en een schep , oude kleren aan en naar buiten ( hij kon met 18 maand pas lopen )als ik dan die Mijan zie van Sanneke , die beleeft ook niets binnen , hij krijgt allemaal dingen wat Sanneke vroeger ook leuk vond.
Hier ook hoor, overall aan en kruipen maar. (Nou ja billenschuiven dan 🤣) Zandbak in de tuin autotjes schepjes ed en spelen maar.
pi_220573915
quote:
Er is een kleine marge tussen te koud en te warm wat precies goed is voor Sanneke denk ik🙈

quote:

[..]

Ja, want Mijan zet steeds zelf de tv/YouTube aan op Fien&Teun en de Efteling.
pi_220573963
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 13:17 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Een leuke baan buitenshuis zou Sanneke goed doen
pi_220573991
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 16:06 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Ik zie ze, en haar helemaal niet, alle tegels er uit halen, wortels zoveel mogelijk weg trekken, alles afdekken met plastic, omspitten etc.

Dus dan is het ‘nu direct wegtrekken zodat het niet groter groeit’ de enige optie om te zorgen dat ze dit jaar ooit in de soort van tuin kunnen zitten.

Of heb jij een Quick fix? (Ik vraag dit voor mijn buren 😁)
Mijn Quick fix is bijhouden. En dat valt hier niet mee (zo’n 1000 m2) Ik moet er echt dagelijks bij langs. Gisteren weggehaald en vandaag zag ik al weer wat staan. Ik heb wel iets gelezen over veevoederzout. Dat schijnt iets te doen. Maar slecht voor de bodem.
pi_220574009
[quote]1s.gif Op maandag 13 april 2026 16:16 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Er is een kleine marge tussen te koud en te warm wat precies goed is voor Sanneke denk ik🙈

Binnen is het beste voor Sanneke😉
pi_220574018
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 16:24 schreef OnderDeMaan88 het volgende:

[..]
Niet zulke rare dingen zeggen.
pi_220574032
quote:

[..]
Denk je wel aan anderen? Je zal een collega krijgen met zo'n lekkende zeurklep. 😵‍💫
pi_220574056
quote:

[..]
Beetje vloeken in de kerk dit 🙈
pi_220574065
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:32 schreef Henrike het volgende:

[..]
Ik vind dat ze prima kookt hoor, ik leg de lat niet zo hoog.
Blije gelukkige kinderen, dat is belangrijk
Ik weet niet of de kinderen van Tamara of enig ander influencer/vlogger gelukkig of ongelukkig zijn. Daar valt meestal weinig van te zeggen zo op afstand.
pi_220574112
Judith is heel blij dat Bob klasoverstijgend durft te denken. Omdat hij 1 kindje uit groep 4 gevraagd heeft. Die vrouw weet ook van gekkigheid niet meer wat ze moet zeggen hè.
Hier noemen we dat gewoon; je vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen. Maar dat klinkt niet zo interessant en autonoom en intelligent natuurlijk. En dat is Bob natuurlijk wel.
pi_220574127
Klasoverstijgend nog wel. Die Bob zeg, zo hee.
pi_220574128
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 16:43 schreef Weerikier het volgende:
Judith is heel blij dat Bob klasoverstijgend durft te denken. Omdat hij 1 kindje uit groep 4 gevraagd heeft. Die vrouw weet ook van gekkigheid niet meer wat ze moet zeggen hè.
Hier noemen we dat gewoon; je vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen. Maar dat klinkt niet zo interessant en autonoom en intelligent natuurlijk. En dat is Bob natuurlijk wel.
Ik nam net een slok van mijn thee toen ik die zin las bij haar, ik proestte die slok meteen weer uit. :o
Klasoverstijgend denken, mijn hemel. :') :') :')
pi_220574132
quote:
Ja en die pinnige reactie van AM; dit is mijn werk ja, dit is mijn werk!
pi_220574250
Judith heeft echt te veel tijd om na te denken over hoe geniaal haar kind is. Klas overstijgend...... Mijn god zeg.
pi_220574322
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 16:46 schreef Nieve het volgende:

[..]
Ik nam net een slok van mijn thee toen ik die zin las bij haar, ik proestte die slok meteen weer uit. :o
Klasoverstijgend denken, mijn hemel. :') :') :')
Klasoverstijgend 🤔 mijn kind speelt nu buiten met de buurjongen van 11... (mijn kind is dus 8) is hij dan ook klas overstijgend bezig? Jongen zit in groep 7 👌 super bijzonder blijkbaar
pi_220574356
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:00 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Klasoverstijgend 🤔 mijn kind speelt nu buiten met de buurjongen van 11... (mijn kind is dus 8) is hij dan ook klas overstijgend bezig? Jongen zit in groep 7 👌 super bijzonder blijkbaar
Mijn kind wint hoor, die denkt zelfs schooloverstijgend! Ha, ik ga dit meteen tegen Judith zeggen in een DM.
pi_220574361
M’n dochter denkt al jaren klasoverstijgend, yeah! Whaha ze heeft een vriendin paar klassen lager, ik dacht dat is gewoon normaal dat vriendinnetje uitnodigen. Maar nee ze is echt fantastisch bezig!

En Sanneke heb ik geen woorden voor! Koop stoepkrijt laat hem tekenen in de tuin, een bellenblaas of whatever.. kost niks en wedden dat M het buiten leuk vindt..
pi_220574374
quote:

[..]
Het zal je collega zijn! (Net als dbm of Debbie)
pi_220574379
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 16:46 schreef Missinglink24 het volgende:
Klasoverstijgend nog wel. Die Bob zeg, zo hee.
Hij heeft in elk geval meer vrienden dan zijn moeder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')