Jeetje, links gaat nu zelfs Ome Erdogan idoliserenquote:
Inkomsten, ik schat dat Iran zo'n 5 miljoen terroristen in vaste loondienst heeft, zonder salaris blijven die niet lang loyaal aan het regime.quote:Op zondag 12 april 2026 17:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar ik snap deze zet van Trump niet
Jamaar, er werd ons verteld dat links te dom is om dit te snappen, en dat het een geniale zet is.quote:Op zondag 12 april 2026 17:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon beschermeningsgeld aan Don betalen, dan is er niks aan het handje.
Ok, rustig aan George Clooneyquote:Op zondag 12 april 2026 17:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk altijd de schuld van Biden!
Tja, je moet dus in de meest simplistische manier aan onderhandelingen denken, en dan is het allemaal heel logisch —> China heeft belang bij olie, dus gaan ze de druk op Iran opvoeren om een deal te sluiten.quote:Op zondag 12 april 2026 17:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En ondertussen escaleert dit conflict alleen maar verder. Hoe zal China reageren als zij geen olie meer krijgen?
Wat je er van vindt of niet, de VS (en Israël) doen wat ze willen. Europa zit heel heldhaftig op de achterbank toe te kijken.quote:Op zondag 12 april 2026 17:08 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Jamaar, er werd ons verteld dat links te dom is om dit te snappen, en dat het een geniale zet is.
Dus de zet is dat Trump zijn eigen zakken vult, en dat moeten we geniaal vinden, anders hebben we TDS?
Terwijl Europa toch flink in de problemen kan komen door de Iraanse afsluiting van de Straat van Hormuz.quote:Op zondag 12 april 2026 17:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat je er van vindt of niet, de VS (en Israël) doen wat ze willen. Europa zit heel heldhaftig op de achterbank toe te kijken.
Ja, dat lijkt het doel te zijn van de meeste dingen die hij sinds begin vorig jaar heeft gedaan. Om te beginnen van zijn eigen bevolking met de importtarieven.quote:Op zondag 12 april 2026 17:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon beschermeningsgeld aan Don betalen, dan is er niks aan het handje.
Wie weet wijden we er een uiterst gepolijste en onderdanig bewoorde brief aan Washington aan.quote:Op zondag 12 april 2026 17:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Terwijl Europa toch flink in de problemen kan komen door de Iraanse afsluiting van de Straat van Hormuz.
Of gewoon zorgen dat je voor je energievoorziening niet afhankelijk bent van olie/gas. Kan ook natuurlijk.quote:Op zondag 12 april 2026 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie weet wijden we er een uiterst gepolijste en onderdanig bewoorde brief aan Washington aan.
Onze grote strategie is hopen dat de volgende president ons genadiger is.
Veel meer kunnen we ook niet doen, je kan moeilijk voorkomen dat een land oorlog gaat voeren aan de andere kant van de wereld.quote:Op zondag 12 april 2026 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie weet wijden we er een uiterst gepolijste en onderdanig bewoorde brief aan Washington aan.
Onze grote strategie is hopen dat de volgende president ons genadiger is.
U beziet het zeer helder.quote:Op zondag 12 april 2026 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Onze grote strategie lijkt hopen dat de volgende president ons genadiger is.
Laten we het inderdaad maar hopen, want op Europees leiderschap en daadkracht hoeven we vrees ik niet te rekenen.
Niemand die zich afvraagt hoe we in hemelsnaam in zo'n afhankelijke, onderdanige en strategisch kwetsbare positie verstrikt zijn geraakt?quote:Op zondag 12 april 2026 17:17 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Veel meer kunnen we ook niet doen, je kan moeilijk voorkomen dat een land oorlog gaat voeren aan de andere kant van de wereld.
Je kan het ook veel scherper veroordelen of zelfs overgaan tot sancties, maar a) dat gaat geen enkel verschil maken in de uitkomst en b) brengt de wapenlevering aan Oekraïne in gevaar.
quote:Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan onderhand echt geen touw meer vastknopen aan het gezwalk van de Magayatollah. De ene dag dreigt hij ZIEDEND de Iraanse culuur uit te roeien omdat de Straat van Hormuz dicht was en ewn paar dagen later wil 'ie de SvH zelf afsluiten.
Dat is de genialiteit van Trump: die denkt dat hij omgekeerde psychologie voor kinderen kan gebruiken op Iraniërs: zeggen dat je de Straat van Hormuz gaat blokkeren, en dan doen Iraniërs het tegenovergestelde, en dus precies wat je wilt.quote:Op zondag 12 april 2026 16:59 schreef Breekfast het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de VS de straat van Hormuz zelf wil gaan blokkeren?
Wat verwacht je precies? Dat we ze met atoombommen gaan bestoken?quote:Op zondag 12 april 2026 17:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat je er van vindt of niet, de VS (en Israël) doen wat ze willen. Europa zit heel heldhaftig op de achterbank toe te kijken.
Wat doet Ursala von der Leyen eigenlijk?quote:Op zondag 12 april 2026 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Onze grote strategie lijkt hopen dat de volgende president ons genadiger is.
Laten we het inderdaad maar hopen, want op Europees leiderschap en daadkracht hoeven we vrees ik niet te rekenen.
Je struikelt al jarenlang over analyses over hoe we in deze positie zijn beland.quote:Op zondag 12 april 2026 17:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niemand die zich afvraagt hoe we in hemelsnaam in zo'n afhankelijke, onderdanige en strategisch kwetsbare positie verstrikt zijn geraakt?
Dan zullen we de Fransen eerst lief aan moeten kijken.quote:Op zondag 12 april 2026 17:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat verwacht je precies? Dat we ze met atoombommen gaan bestoken?
Dat ziet eruit alsof het door AI is gemaakt. Turkije en Israël zijn dikke maatjes, alleen voor de bühne heeft Erdogan grote praatjes.quote:
Nee, natuurlijk niet. Maar dat is dan ook een valse tegenstelling. Er zit nogal wat tussen 'atoombommen gooien' en 'passief toekijken'.quote:Op zondag 12 april 2026 17:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat verwacht je precies? Dat we ze met atoombommen gaan bestoken?
Precies. Die analyses zijn er al jaren en dat maakt het eigenlijk alleen maar pijnlijker. We weten best hoe we hier zijn beland, maar hebben er structureel niet naar gehandeld. We kozen altijd de weg van de minste weerstand en vermeden enigszins lastige keuzes.quote:Op zondag 12 april 2026 17:22 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je struikelt al jarenlang over analyses over hoe we in deze positie zijn beland.
Die doet vrij weinig, ze mag immers ook vrij weinig doen. Wij hebben nou eenmaal ervoor gekozen dat we die akelige Eurocraten in Brussel geen bevoegdheden willen geven, dan is die machteloosheid daar een logisch resultaat van.quote:Op zondag 12 april 2026 17:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat doet Ursala von der Leyen eigenlijk?
Misschien was het toch beter geweest als Timmermans het was geworden.
Moeten ze wel bij hun zelf beginnen.quote:Op zondag 12 april 2026 15:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ja, zijn de Iraniërs op zoek naar regionale stabiliteit of zijn ze op zoek naar een verzekering dat ze niet aangevallen worden (zoals ze dat in krap een jaar tijd al twee keer is overkomen)?
Populisme heeft alles lamgelegd wat voor de lange termijn goed zou zijn. Onafhankelijker worden van Amerikaans LNG doet pijn. Investeren in militaire macht doet pijn. Investeringsklimaat verbeteren doet pijn. En we accepteren geen pijn meer.quote:Op zondag 12 april 2026 17:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies. Die analyses zijn er al jaren en dat maakt het eigenlijk alleen maar pijnlijker. We weten best hoe we hier zijn beland, maar hebben er structureel niet naar gehandeld. We kozen altijd de weg van de minste weerstand en vermeden enigszins lastige keuzes.
De echte vraag is niet hoe dit gebeurd is, maar waarom we er niks wezenlijks mee hebben gedaan. Zeg jij het maar? Is het domheid? Luiheid? Lafheid?
Je vergeet economisch, het kost veel geld om een behoorlijk leger te hebben, daar heeft Europa enorm in verzaakt.quote:Op zondag 12 april 2026 17:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar dat is dan ook een valse tegenstelling. Er zit nogal wat tussen 'atoombommen gooien' en 'passief toekijken'.
Het punt is dat Europa nauwelijks een eigen, afdwingbare positie heeft opgebouwd. Militair, economisch en op gebied van energie. Daardoor blijft er weinig anders dan hopen dat externe machten ons genadig zijn.
[..]
Precies. Die analyses zijn er al jaren en dat maakt het eigenlijk alleen maar pijnlijker. We weten best hoe we hier zijn beland, maar hebben er structureel niet naar gehandeld. We kozen altijd de weg van de minste weerstand en vermeden enigszins lastige keuzes.
De echte vraag is niet hoe dit gebeurd is, maar waarom we er niks wezenlijks mee hebben gedaan. Zeg jij het maar.. Is het domheid? Luiheid? Lafheid? Een weigering de werkelijkheid onder ogen te zien?
Dat hoef ik me echt niet af te vragen, omdat ik het al jaren weet!quote:Op zondag 12 april 2026 17:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niemand die zich afvraagt hoe we in hemelsnaam in zo'n afhankelijke, onderdanige en strategisch kwetsbare positie verstrikt zijn geraakt?
Trump heeft von der Leyen in begin 2017 hiervoor al gewaarschuwd.quote:Op zondag 12 april 2026 17:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die doet vrij weinig, ze mag immers ook vrij weinig doen. Wij hebben nou eenmaal ervoor gekozen dat we die akelige Eurocraten in Brussel geen bevoegdheden willen geven, dan is die machteloosheid daar een logisch resultaat van.
Zijn na 6 weken de bombarderen de opstandem eigenlijk al uitgebroken waarvan men hoopte dat ze na een paar dagen bombarderen al uit zouden breken?quote:
Erdo ziet eruit alsof hij uit een COD van rond 2009 komt.quote:Op zondag 12 april 2026 17:24 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Dat ziet eruit alsof het door AI is gemaakt. Turkije en Israël zijn dikke maatjes, alleen voor de bühne heeft Erdogan grote praatjes.
Dat hebben ze zeker verkeerd ingeschat en sowieso vind ik het vreemd van de VS dat ze zonder echt plan zijn begonnen, maar Iran is natuurlijk al jaren bezig via Hezbollah en Hamas om oorlog te voeren.quote:Op zondag 12 april 2026 17:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn na 6 weken de bombarderen de opstandem eigenlijk al uitgebroken waarvan men hoopte dat ze na een paar dagen bombarderen al uit zouden breken?
We gaan zien of hij dat ook kan handhaven.quote:Op zondag 12 april 2026 17:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Elk schip dat tol heeft betaald is volgens Trump nu dus een vijandig oorlogsschip, ok dan.
En al die tijd waren het arme Israel en de VS slechts slachtoffer.quote:Op zondag 12 april 2026 17:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat hebben ze zeker verkeerd ingeschat en sowieso vind ik het vreemd van de VS dat ze zonder echt plan zijn begonnen, maar Iran is natuurlijk al jaren bezig via Hezbollah en Hamas om oorlog te voeren.
https://nos.nl/artikel/26(...)van-hormuz-blokkerenquote:Verslaggever Marieke de Vries vanuit Washington:
"Amerika is van oudsher juist groot voorstander van vrijheid van navigatie. Dat uitgerekend de VS nu overgaat tot een blokkade van een belangrijke vaarroute, wordt door een voormalige commandant van de Amerikaanse marine dan ook bestempeld als een oorlogsdaad: een act of war.
Hij noemt het een gok waar veel materieel voor nodig is. Zo zouden minstens twee vliegdekschepen en meer dan tien torpedojagers en andere oorlogsschepen moeten worden ingezet. Een hele armada dus.
Andere analisten wijzen op de landen die hier last van kunnen krijgen, zoals China. Dat land had samen met Pakistan aangedrongen op de wapenstilstand en de onderhandelingen in Islamabad, om weer vrije doorgang door de Straat van Hormuz te krijgen. Nu kunnen Chinese olietankers en Amerikaanse oorlogsschepen tegenover elkaar komen liggen, wat dit conflict opeens vergroot naar een potentieel wereldwijd spannende situatie."
Dat zeg ik toch niet, maar doen alsof je onschuldig werkt in dit geval niet.quote:Op zondag 12 april 2026 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En al die tijd waren het arme Israel en de VS slechts slachtoffer.
White House Downies, starring:quote:Op zondag 12 april 2026 17:26 schreef Adrie072 het volgende:
Morgen de film White House Down op de televisie, toeval?
De speeches van adolf hitler zagen er geschreven ook wel zo uit hè.quote:Op zondag 12 april 2026 17:37 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe vaak kun je jezelf tegenspreken.![]()
Geef het een naam, whatever. Het is iig gedrag dat voortkomt vanuit de gedachte dat je voor een voldongen feit bent geplaatst, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is, want we hadden die ongezonde 'relatie' met de VS decennia geleden al kunnen/moeten beëindigen.quote:Op zondag 12 april 2026 17:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar dat is dan ook een valse tegenstelling. Er zit nogal wat tussen 'atoombommen gooien' en 'passief toekijken'.
Het punt is dat Europa nauwelijks een eigen, afdwingbare positie heeft opgebouwd. Militair, economisch en op gebied van energie. Daardoor blijft er weinig anders dan hopen dat externe machten ons genadig zijn.
[..]
De echte vraag is niet hoe dit gebeurd is, maar waarom we er niks wezenlijks mee hebben gedaan. Zeg jij het maar.. Is het domheid? Luiheid? Lafheid? Een weigering de werkelijkheid onder ogen te zien?
Je hebt niet zo heel veel materieel nodig om een commerciële blokkade af te dwingen.quote:Op zondag 12 april 2026 17:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)van-hormuz-blokkeren
Het bezoek van Trump aan China dit voorjaar wordt een hele opera zo
Het koningspaar mag zich niet uitspreken en Jetten zal dan ook niet veel inhoudelijks te melden hebben dan.quote:Op zondag 12 april 2026 17:42 schreef Vallon het volgende:
Zal straks een leuk avondgesprek worden om onder het genot van een drankje voor het slapen gaan de resultaten door te nemen.
Benieuwd hoe Alex & Jetten daar het onderwerp weten te beperken tot mooi weer.
Eight days a week.quote:Op zondag 12 april 2026 17:37 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe vaak kun je jezelf tegenspreken.![]()
Als ik al die mensen tegenwoordig hoor dan denk ik altijd; had A. Hitler toch niet gewoon gelijk en zijn de Joden de as van alle kwaad?quote:Op zondag 12 april 2026 13:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet waarom men na WO2 dacht dat het een goed idee was om die Joden daar neer te zetten.
Had die een eigen staat in de VS gegeven ofzo.
Had een hoop ellende bespaard.
Laten we maar even afwachten hoe het zal gaan.quote:
Als Jetten verstandig is, heeft hij aan Teflon Mark gevraagd hoe dit te doorstaan zonder al te veel kleerscheuren, in Nederland kan hij het toch niet goed doen, want voor velen is het bezoek al teveel.quote:Op zondag 12 april 2026 17:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het koningspaar mag zich niet uitspreken en Jetten zal dan ook niet veel inhoudelijks te melden hebben dan.
Het zal idd vooral over het weer gaan, en de mooie bestekken en servetten. Zoiets.
Die kan de straat van naar Taiwan afsluiten.quote:Op zondag 12 april 2026 17:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Laten we maar even afwachten hoe het zal gaan.
Er kunnen nog verrassende dingen gebeuren. China laat zich bovendien ook niet graag onder druk zetten.
Ook wel ironisch dat de Joden nu nukes hebben en de Duitsers hebben Döner Kebab als nationale gerecht.quote:Op zondag 12 april 2026 17:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als ik al die mensen tegenwoordig hoor dan denk ik altijd; had A. Hitler toch niet gewoon gelijk en zijn de Joden de as van alle kwaad?
Die kutamerikanen hebben het Duitse feestje verpest. Anders had Duitsland Moskou nog gepakt ,alle Joden gedood of verbannen en was er geen midden oosten conflict of open grens. Dan was de economie 2 keer zo groot met alleen mensen met blauwe ogen en won Europa alle wedstrijd disciplines incl de Superbowl.quote:Op zondag 12 april 2026 17:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ook wel ironisch dat de Joden nu nukes hebben en de Duitsers hebben Döner Kebab als nationale gerecht.
Ervaring leert mij dat dat compleet zinloos is.quote:Op zondag 12 april 2026 14:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik merk het alweer, de inhoudelijk reacties zijn op. Een stuk van The Guardian linken is makkelijk, daar een discussie over voeren blijkt wat lastiger.
@HowardRoark gaarne uw mening over deze "aparte" conclusie?quote:Op zondag 12 april 2026 17:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die kutamerikanen hebben het Duitse feestje verpest. Anders had Duitsland Moskou nog gepakt ,alle Joden gedood of verbannen en was er geen midden oosten conflict of open grens. Dan was de economie 2 keer zo groot met alleen mensen met blauwe ogen en won Europa alle wedstrijd disciplines incl de Superbowl.
Iedereen reed Porsche of Mercedes of BMW, de onderklasse Volkswagen. De vrouwen hadden volle bustes, blond haar en blauwe ogen zo ver je kon kijken. Iedereen zou lachen en ‘s avonds gingen we naar de dancing
Zelfs met mijn Duitse bloed kan ik dit niet overtreffenquote:Op zondag 12 april 2026 17:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als ik al die mensen tegenwoordig hoor dan denk ik altijd; had A. Hitler toch niet gewoon gelijk en zijn de Joden de as van alle kwaad?
Grappig, want als je een term als 'de Joden' in een andere context gebruikt zijn figuren als kabouter UitStraling de eersten die je van 'antisemitisme' komen beschuldigen.quote:Op zondag 12 april 2026 17:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ook wel ironisch dat de Joden nu nukes hebben en de Duitsers hebben Döner Kebab als nationale gerecht.
Dat klopt deels, maar het is te eenvoudig om 'populisme' te behandelen alsof het een externe verstoring is die plotseling is komen aanwaaien.quote:Op zondag 12 april 2026 17:32 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Populisme heeft alles lamgelegd wat voor de lange termijn goed zou zijn. Onafhankelijker worden van Amerikaans LNG doet pijn. Investeren in militaire macht doet pijn. Investeringsklimaat verbeteren doet pijn. En we accepteren geen pijn meer.
Het is bedoelt om mensen aan het denken te zetten.quote:Op zondag 12 april 2026 18:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zelfs met mijn Duitse bloed kan ik dit niet overtreffen
Vlees voor SA om rond cruciale plekken te stationeren om zo Iran ervan te weerhouden om raketten en drones op die locaties te richten?quote:
Liever een doner kebab in m’n mik dan een kernwapen op m’n dakquote:Op zondag 12 april 2026 17:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kritiek op Israël en zijn beleid is geen antisemitisme.quote:Op zondag 12 april 2026 18:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar bv de NOS vroeger echt kritisch was op anti
Semitisme, boeit het ze geen zak meer en wordt er openlijk kritiek gegeven op Israël en hun beleid om niet uitgeroeid te worden.
NOS neemt hiermee de oude rol van de Telegraaf over.
Dat zal je vast niet mogen zeggen, maar als ie wat meer zijn best had gedaan dan hadden we dit gezeik nu niet gehad.quote:Op zondag 12 april 2026 17:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zouden ze bij de NSB ook zeggen, als Israel toen al had bestaan.quote:Op zondag 12 april 2026 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kritiek op Israël en zijn beleid is geen antisemitisme.
Dus openlijk kritiek is weer meteen anti semitisme. We zijn er weer hoorquote:Op zondag 12 april 2026 18:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar bv de NOS vroeger echt kritisch was op anti
Semitisme, boeit het ze geen zak meer en wordt er openlijk kritiek gegeven op Israël en hun beleid om niet uitgeroeid te worden.
NOS neemt hiermee de oude rol van de Telegraaf over.
Wat een kul weer dit. Zullen we bij deze oorlog blijven trouwens?quote:Op zondag 12 april 2026 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zouden ze bij de NSB ook zeggen, als Israel toen al had bestaan.
Dat had ik niet geschreven, iemand zit mijn posts te editen.quote:
En hoe de VS reageert wanneer China zijn rederijen de opdracht geeft om door te blijven varen en de blokkade te negeren.quote:Op zondag 12 april 2026 18:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed, ik ben benieuwd hoe de VS de blokkade gaat organiseren. En of er verzet gaat komen. Of China mee gaat werken.
Europa is opgeroepen om de straat schoon en vrij te houden.quote:Op zondag 12 april 2026 18:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed, ik ben benieuwd hoe de VS de blokkade gaat organiseren. En of er verzet gaat komen. Of China mee gaat werken.
Inb4: Us schiet op een schip van China. China en Us krijgen ruzie. En Trump weer boos op de navo omdat ze geen oorlog met china willen.quote:Op zondag 12 april 2026 18:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En hoe de VS reageert wanneer China zijn rederijen de opdracht geeft om door te blijven varen en de blokkade te negeren.
We hadden dus een groot leger moeten bouwen en het ons allemaal toe moeten eigenen? Zeg maar, de halve wereld veroveren en inlijven? Gratis grondstoffen en slaven? Dus eigenlijk wat Trump nu probeert te doen?quote:Op zondag 12 april 2026 17:28 schreef Perrin het volgende:
Ik ken alleen nog dancing en discotheek. Maargoed, ik ben dan ook al bijna 50.quote:Op zondag 12 april 2026 18:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dat heet voortaan "club."
Ja, dat. Verder zijn we goed bezig geweest. We hebben het doel van de EU tot nu toe waargemaakt: geen oorlog voeren. We hebben ons wel een paar keer mee laten slepen in een Amerikaanse oorlog, maar daar zijn we gelukkig mee gestopt.quote:Op zondag 12 april 2026 17:43 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Geef het een naam, whatever. Het is iig gedrag dat voortkomt vanuit de gedachte dat je voor een voldongen feit bent geplaatst, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is, want we hadden die ongezonde 'relatie' met de VS decennia geleden al kunnen/moeten beëindigen.
Er is wraak genomen ja.quote:Op zondag 12 april 2026 17:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van geen oorlog.quote:Op zondag 12 april 2026 18:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat. Verder zijn we goed bezig geweest. We hebben het doel van de EU tot nu toe waargemaakt: geen oorlog voeren. We hebben ons wel een paar keer mee laten slepen in een Amerikaanse oorlog, maar daar zijn we gelukkig mee gestopt.
Het grootste verschil is, dat Trump landen probeert te annexeren, terwijl er een lange rij landen is die graag lid zou worden van de EU. We moeten onze legers zeker moderniseren en alleen Europeaans spul kopen. Het VK wil toch weer terug, Canada staat ook te trappelen en Australië zoekt ook samenwerking. Zelfs Japan heeft liever de EU dan China of de VS. We hebben al een heleboel verschillende soorten lidmaatschappen en verdragen, verzin wat zodat zij ook mee mogen doen. En bovenal: diplomatiek handel blijven drijven! Geen oorlog!
Waarom moet je alles in het belachelijke trekken? Dat is niet wat Perrin zegt. En dat is niet hoe geopolitiek werkt.quote:Op zondag 12 april 2026 18:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We hadden dus een groot leger moeten bouwen en het ons allemaal toe moeten eigenen? Zeg maar, de halve wereld veroveren en inlijven? Gratis grondstoffen en slaven? Dus eigenlijk wat Trump nu probeert te doen?
Ik weet niet in hoeverre dat werkt op een boze menigte.quote:Op zondag 12 april 2026 18:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is bedoelt om mensen aan het denken te zetten.
Volgens mij bedoelt hij dat wel. Misschien niet zo extreem, maar hij wil wel dat we de baas over de wereld zijn.quote:Op zondag 12 april 2026 18:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Waarom moet je alles in het belachelijke trekken? Dat is niet wat Perrin zegt. En dat is niet hoe geopolitiek werkt.
Heet dat niet al minimaal een jaar of 25 de "club"?quote:Op zondag 12 april 2026 18:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dat heet voortaan "club."
Ja. Deze is uit 2003.quote:Op zondag 12 april 2026 18:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heet dat niet al minimaal een jaar of 25 de "club"
Up in da cluuuub![]()
Bekijk deze YouTube-video
Ben je nou bewust aan het gaslighten of ben je gewoon mokerdom?quote:Op zondag 12 april 2026 18:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij dat wel. Misschien niet zo extreem, maar hij wil wel dat we de baas over de wereld zijn.
Ok. Wat denk jij dat hij met al die posts bedoelt?quote:Op zondag 12 april 2026 18:41 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ben je nou bewust aan het gaslighten of ben je gewoon mokerdom?
Laat me raden, GL links stemmer en homo, ja tog?quote:Op zondag 12 april 2026 18:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van geen oorlog.
En van goedkope benzine voor iedereen! En gratis bier zou ook wel lekker zijn. Maarja, ik ga daar helaas niet over.
Neujj!!!quote:Op zondag 12 april 2026 18:52 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Laat me raden, GL links stemmer en homo, ja tog?
Ja, Echte Kerels nemen alleen genoeg met de totale overwinning! Slachtoffers zijn acceptabel.quote:Op zondag 12 april 2026 18:52 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Laat me raden, GL links stemmer en homo, ja tog?
Het is dan ook een grote MAGA/Trump propaganda show, en als het dan bavckfired, de straat dicht gaat, en NATO landen je rotzooi niet willen opruimen, moet je toch wat. Dus anderen de schuld geven, en net doen alsof alles volgems plan gaat.quote:Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan onderhand echt geen touw meer vastknopen aan het gezwalk van de Magayatollah. De ene dag dreigt hij ZIEDEND de Iraanse culuur uit te roeien omdat de Straat van Hormuz dicht was en ewn paar dagen later wil 'ie de SvH zelf afsluiten.
Gaat deze oorlog op het moment eigenlijk nog over iets anders dan IRAN STOM EN DAAROM MOETEN ZE DEAAUDD!1!1!!😡 ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |