quote:Op maandag 20 april 2026 15:13 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Link GVE Aankoop N*ord*rakerw*g 80 Amsterdam, het volgende project van W*zirIs deze redenering fout?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik neem hem mee, ziet eruit als een mooi object/project.
Zolang de woning verhuurd wordt kan de rente ruim betaald worden uit de 60K huur. Als de huurder opstapt en er wordt geen nieuwe huurder gevonden dan kan de woning vrij van huur verkocht of geveild worden en komt de 612K wel terug.
Wazir heeft de laatste tijd heel veel investeringen bij GVE. Valt me wel op dat bij ieder taxatieverslag de opdrachtgever mogelijk is.quote:Op dinsdag 21 april 2026 08:14 schreef moedernatuur het volgende:
Veel te laag aanvangsrendement voor die plek, in deze tijd, en de courantheid. Theoretische waarde in verhuurde staat lijkt dus mooi. Het feit dat dit object echt overal te financieren is, maar hier op zo'n platform komt dan moet je echt ten rade gaan wat GVE wel ziet maar een Mogelijk wat ook een alternatief financier is niet. Ik kan wel 8 alternatieven opnoemen die op basis van deze LTV instappen.
Helaas maar gelukkig met boeterente.quote:Op dinsdag 21 april 2026 10:41 schreef zeeland6 het volgende:
Sig. Dat was een tijd geleden voor een aflossing.
Dingenadonk 29 in Roosendaal. De hypotheek is op 17 april 2026 vervroegd afgelost.
Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er een boeterente van toepassing . Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, is er 6 maanden boeterente verschuldigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou vorige maand afgelost moeten worden. Op 16 maart wel een bericht ontvangen dat dat niet op de afgesproken datum zou gebeuren, maar verder geen update meer gehad.
[ Bericht 1% gewijzigd door eenjongen... op 21-04-2026 11:08:34 ]
Hopelijk worden dat hele mooie foto's, want ik zie een forse afschrijving aankomen.......quote:Op dinsdag 21 april 2026 10:19 schreef nostra het volgende:
Onze golfers worden nog voor de zomer geveild, inmiddels zijn er wat Shaheds foto's aan het nemen. Zal mij benieuwen.
Toch maar eens even gebeld met CRE. Duurt wel erg lang deze maand. Vriendelijk en heel informatief te woord gestaan. Er waren technische problemen bij het aanmaken van de bestanden die naar notaris en betaaldienstverlener gaan. Koppelingen stonden niet goed. Er is met man en macht aan gewerkt en vandaag, in principe voor half 1, zouden de betalingen uitgevoerd moeten zijn. We zullen zienquote:Op maandag 20 april 2026 20:44 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inmiddels druppelt er wat binnen (2x). Wie weet gaan ze vanavond nog door.
Nog steeds niet binnen dus net maar even gebeld.quote:Op donderdag 16 april 2026 18:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Degene die ik wel verwachtte (Weisscher) ontbreekt dan weer.
Staat openquote:Op maandag 20 april 2026 16:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Niewe Collin: lage rente goede zekerheden https://www.collincrowdfu(...)g-32-tull-en-t-waal/
7% bruto is voor mij het minimum. Allereerst zonde van mijn tijd voor die grijpstuiver die er overblijft na belastingen en het haalt ook nog eens mijn gemiddelde netto rendement omlaag. Dat laatste is natuurlijk het minst belangrijkquote:Op dinsdag 21 april 2026 11:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Meegenomen voor de solide basis van mijn CF portfolio.
Haha, bij mij zit deze netto ook iets onder het gemiddelde. Maar ja daarvoor is het ook een gemiddelde . Verder deel ik je mening ten aanzien van de 7%. Maar soms wijk ik iets af als mijn wallet wat vol loopt en het rendement tegen het gemiddelde aanschuurt en ik echt geen problemen verwacht.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
7% bruto is voor mij het minimum. Allereerst zonde van mijn tijd voor die grijpstuiver die er overblijft na belastingen en het haalt ook nog eens mijn gemiddelde netto rendement omlaag. Dat laatste is natuurlijk het minst belangrijk
Raar dat deze er weer even uitgehaald is, vanmorgen stond deze al op 82% en nu is hij er weer uit en staat op binnenkort. begrijp dit niet van GVEquote:Op dinsdag 21 april 2026 07:47 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Is deze redenering fout?
Zolang de woning verhuurd wordt kan de rente ruim betaald worden uit de 60K huur. Als de huurder opstapt en er wordt geen nieuwe huurder gevonden dan kan de woning vrij van huur verkocht of geveild worden en komt de 612K wel terug.
Was alleen bereikbaar via een link, heeft nooit voor iedereen open gestaan. Dat gaan ze nu wel doen en dan is het proces altijd dat ze hem voor iedereen sluiten. De inleg van iedereen blijft gewoon zitten en hij gaat met 82% van start als die voor iedereen openstaat.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:02 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Raar dat deze er weer even uitgehaald is, vanmorgen stond deze al op 82% en nu is hij er weer uit en staat op binnenkort. begrijp dit niet van GVE
Ja, vriendelijk zijn ze altijd bij CRE, daar ligt het nooit aan. Maar als je op vrijdagmiddag tegen een probleem aanloopt waardoor je al je betaalafspraken niet kunt nakomen, dan zou je wellicht een mailtje de deur uit kunnen doen? Of wellicht een berichtje op de website zetten. Nee, dat zou de schijn kunnen wekken dat CRE enig respect heeft voor investeerders, dat moeten we natuurlijk niet hebben...quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:19 schreef obligataire het volgende:
Toch maar eens even gebeld met CRE. Duurt wel erg lang deze maand. Vriendelijk en heel informatief te woord gestaan. Er waren technische problemen bij het aanmaken van de bestanden die naar notaris en betaaldienstverlener gaan. Koppelingen stonden niet goed. Er is met man en macht aan gewerkt en vandaag, in principe voor half 1, zouden de betalingen uitgevoerd moeten zijn. We zullen zien
Voor de toekomst overweegt men om de betalingen op een andere manier, in eigen beheer, te gaan uitvoeren, ze zijn niet heel tevreden over OPF.
Zoiets zei ik ook al, maar er schijnt iets mogelijk te zijn met een stichting met derden in het bestuur, vergelijkbaar met de stichting zekerheden.quote:En betalingen in eigen beheer gaan uitvoeren? Leveren ze de Europese vergunning in dan?
Lang verhaal kort. Om de oude hypotheek van het vorige project uit te schrijven en de nieuwe inschrijving bij het kadaster te realiseren, verloopt dit via de notaris. Ook de geldstromen dienen dan via de notaris te lopen. Het geld is nog niet binnen van de notaris dus we moeten nog even afwachten. Duurt wel lang dit keer.quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:32 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nog steeds niet binnen dus net maar even gebeld.
Ze gaan het uitzoeken en bellen vandaag terug.
Na kosten Collin en IB hou ik minder over dan de spaarrekening. Ik pas. Veel anderen ook, zit nog steeds niet volquote:Op vrijdag 17 april 2026 19:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
5.5% het moet niet gekker worden.
Nog maar een keer peildatum 1 januari. Daarna is de belasting over alles hetzelfde percentage.quote:Op dinsdag 21 april 2026 15:27 schreef ovdm het volgende:
[..]
Na kosten Collin en IB hou ik minder over dan de spaarrekening. Ik pas. Veel anderen ook, zit nog steeds niet vol
Dan moet het komen van Mensen met alleen heffingsvrij vermogen. Dat zijn er veel maar ik denk niet dat er veel aan CF doen. Voor mensen met een B.V. is 5.5 % denk ik ook wel te karig.quote:Op dinsdag 21 april 2026 15:27 schreef ovdm het volgende:
[..]
Na kosten Collin en IB hou ik minder over dan de spaarrekening. Ik pas. Veel anderen ook, zit nog steeds niet vol
Als de politiek en de systemen het kunnen verwerken. Zou mij niet verbazen als er nog wel een paar overgangs jaren bij komen dat je de keuze hebt tussen werkelijk en forfaitair rendementquote:Op dinsdag 21 april 2026 16:31 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Nog maar een keer peildatum 1 januari. Daarna is de belasting over alles hetzelfde percentage.
Ik hoop het, want met mijn deposito's zit ik flink hoger met wat de belastingdienst telt.quote:Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als de politiek en de systemen het kunnen verwerken. Zou mij niet verbazen als er nog wel een paar overgangs jaren bij komen dat je de keuze hebt tussen werkelijk en forfaitair rendement
Dat herken ikquote:Op dinsdag 21 april 2026 17:45 schreef quepos het volgende:
[..]
Ik hoop het, want met mijn deposito's zit ik flink hoger met wat de belastingdienst telt.
Ik heb enig inzicht uit een verleden. Ik zou er maar niet op hopen. De belastingdienst programmatuur is al bijna klaar. Hier kan de werkelijk rendement opgave voor gebruikt worden. De inspanning is nu met name dat de gegevens van de ketenpartners goed verwerkt moeten kunnen worden. En natuurlijk heffingsvrij inkomen ipv vermogen. Oftewel neem geen deposito die pas uitkeren in 2028. Laat zoveel mogelijk rente uitkeren in 2027. Eventueel spaarrekeningen opzeggen eind 2027.quote:Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als de politiek en de systemen het kunnen verwerken. Zou mij niet verbazen als er nog wel een paar overgangs jaren bij komen dat je de keuze hebt tussen werkelijk en forfaitair rendement
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op woensdag 22 april 2026 10:03 schreef Fredericm het volgende:
Kreas drachten bij Collin. Vreemd, die hadden toch net 2 leningen opgehaald bij GVE?
https://www.collincrowdfund.nl/kreas-drachten-b-v/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die andere (vastgoeddeel) is blijkbaar inmiddels "verborgen", maar misschien een beter (rente) aanbod? Als je het bij dit soort bedragen over 1% lagere rente op jaarbasis hebt scheelt dat natuurlijk al snel eur 1000 per maand aan te betalen rente.
ps: Dit staat er bij ccf "Een externe financier verstrekt een lening van 36 maanden van ¤ 210.000,- met een slottermijn van ¤ 100.000,-.", dat lijkt dus de hierboven benoemde lening?
Ik wens ze veel succes maar ik laat hem lekker lopen.quote:Op woensdag 22 april 2026 10:03 schreef Fredericm het volgende:
Kreas drachten bij Collin. Vreemd, die hadden toch net 2 leningen opgehaald bij GVE?
Ik zat in de vastgoedlening bij GvE van deze ondernemer. Daar is de lening inschrijving geannuleerd door GvE en het project offline gehaald omdat het "elders was gefinancierd". Eigenlijk had daar misschien moeten staan: "wij krijgen het project niet gefinancieerd met de huidige crowd en daarom probeert geldnemer het bij CCF".quote:Op woensdag 22 april 2026 10:03 schreef Fredericm het volgende:
quote:Op woensdag 22 april 2026 10:40 schreef tnhb het volgende:
[..]Klopt. Dat is leningdeel twee (¤ 210k) die bij GvE wel gefund was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die andere (vastgoeddeel) is blijkbaar inmiddels "verborgen", maar misschien een beter (rente) aanbod? Als je het bij dit soort bedragen over 1% lagere rente op jaarbasis hebt scheelt dat natuurlijk al snel eur 1000 per maand aan te betalen rente.
ps: Dit staat er bij ccf "Een externe financier verstrekt een lening van 36 maanden van ¤ 210.000,- met een slottermijn van ¤ 100.000,-.", dat lijkt dus de hierboven benoemde lening?
Aantal couverts gaat omhoog, x factor 4, omzet gaat omhoog, x factor 5. Daarvan ontgaat me de logica. Misschien betere bezetting van de stoelen, maar op de huidige locatie moeten ze ook al regelmatig klanten teleurstellen dus dat zal het grote probleem toch niet geweest zijn lijkt me. Dan zullen ze de prijzen met bijna 25% moeten verhogen om aan deze omzet te komen.quote:Op woensdag 22 april 2026 10:48 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik wens ze veel succes maar ik laat hem lekker lopen.
Niet dekkende 1e en 2e hypotheek (op papier natuurlijk wel) en voor het grootste gedeelte op een bedrijfspand. Geen (nauwelijks) eigen inbreng, horeca en zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:30 schreef obligataire het volgende:
Geldlener op de vlucht
Ja baal er ook van. Zat er gelukkig heel licht in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je iemand ziet bedelen op straat, behandel deze dan met welwillendheid. Het kan zomaar een oude leningnemer van Geldvoorelkaar zijn.quote:Op woensdag 22 april 2026 11:13 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Ja baal er ook van. Zat er gelukkig heel licht in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 april 2026 11:57 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Drachten, CCFToch raar, want bij GvE stond dit over beide leningen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Deze investeringskans betreft het werkkapitaaldeel van de totale financiering. Daarnaast is er ook een vastgoedfinanciering beschikbaar: Grand-Café Kreas deel I: Vastgoed. Deze twee investeringskansen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.[/i]
Nu lijkt werkkapitaallening wel door te zijn gegaan, terwijl onlosmakelijk verbonden betekent als de een niet de ander ook niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 april 2026 14:21 schreef ovdm het volgende:
Compass Real Estate GmbH
¤ 4.800.000 | 8,5 % rente | 24 maanden
LinkjeMogelijk 80 deelaflossingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Wij beoordelen het verzoek als verantwoord
Scherp opgemerkt. Denk wel dat GvE het werkkapitaal iets minder onlosmakelijk gaat behandelen.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:05 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Toch raar, want bij GvE stond dit over beide leningen.
[i]Deze investeringskans betreft het werkkapitaaldeel van de totale financiering. Daarnaast is er ook een vastgoedfinanciering beschikbaar: Grand-Café Kreas deel I: Vastgoed. Deze twee investeringskansen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.[/i]
Nu lijkt werkkapitaallening wel door te zijn gegaan, terwijl onlosmakelijk verbonden betekent als de een niet de ander ook niet.
Huh? Kan en mag dit gewoon zomaar? Je sluit toch een ovk. af en als er dusdanige wijzigingen na de fundingperiode plaatsvinden zou dit toch middels een stemming goedgekeurd moeten worden? Waar ligt dan de grens als het gaat om "wij vinden dit verantwoord" en wie is er dan verantwoordelijk als het achteraf toch iets minder verantwoord blijkt te zijn?quote:Op woensdag 22 april 2026 15:51 schreef KrekelJapie het volgende:
GvE gaat gewoon weer hypothecaire dekking aanpassen tijdens de looptijd van een project.![]()
We hadden (door waardestijging) een overwaarde van E 100.000. De ondernemers gaan verbouwen en willen extra lenen van de bank. De overwaarde voor investeerders daalt hierdoor (na verbouwing) naar E 28.300. Voor verbouwing is er helemaal geen overwaarde meer.
Oordeel GVE
[..]
Staat inmiddels in de walletquote:Op donderdag 16 april 2026 18:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Degene die ik wel verwachtte (Weisscher) ontbreekt dan weer.
Ik was op het verkeerde been gezet door de gemiste termijn. Met 6 maanden extra rente afgelost. Daar ben ik vanaf.quote:Op zondag 19 april 2026 17:52 schreef Fredericm het volgende:
H*ankers bij Collin, heeft termijn gemist. A*msterdamse s*traatweg 975.
Er staat nu een appartment te huur dus tenminste deel van de verbouwing is afgerond. Op zich wel vreemd. Aan het eind van de bestaande lening (oktober 2026) zouden de appartementen verkocht worden.
https://huurportaal.nl/li(...)55hr-utrecht-pddb0e7
Ten tijde van financiering was de eerste hypotheek ingeschreven voor ¤231K met een uitstaande schuld van ¤201K. Er werd ook een negatieve hypotheekverklaring afgegeven. Nu is het voorstel om een nieuwe eerste hypotheek van ¤336K in te schrijven. Dat is dus ¤135K minder zekerheid voor de crowd, of misschien nog meer als er afgelost was op de eerste hypotheek. De eventuele ¤60K waardestijging door verbouwing weegt daar natuurlijk bij lange na niet tegen op. In welk universum beoordeelt GvE dat als verantwoord? Werkelijk schandalig dat ze dit met een positief advies voorleggen aan de crowd.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:51 schreef KrekelJapie het volgende:
GvE gaat gewoon weer hypothecaire dekking aanpassen tijdens de looptijd van een project.![]()
We hadden (door waardestijging) een overwaarde van E 100.000. De ondernemers gaan verbouwen en willen extra lenen van de bank. De overwaarde voor investeerders daalt hierdoor (na verbouwing) naar E 28.300. Voor verbouwing is er helemaal geen overwaarde meer.
Oordeel GVE
[..]
Ik kom wel uit op het bedrag in het overzicht. T/m 8 april een hele maand 10% rente, daarna 13 dagen 13% rente.quote:Op woensdag 22 april 2026 16:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Staat inmiddels in de wallet
Volgens mij klopt de renteberekening niet t/m 21-4 zoals in het overzicht staat (met de rente opslag van 2% respectievelijk 5%) maar het verschil is te klein (paar euro)om over in discussie te gaan.
quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:03 schreef eenjongen... het volgende:
Iemand die meer weet overZe hebben meegelezen. Inmiddels bericht ontvangen van CCF..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou vorige maand afgelost moeten worden. Op 16 maart wel een bericht ontvangen dat dat niet op de afgesproken datum zou gebeuren, maar verder geen update meer gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |