abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220627656
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Als de politiek en de systemen het kunnen verwerken. Zou mij niet verbazen als er nog wel een paar overgangs jaren bij komen dat je de keuze hebt tussen werkelijk en forfaitair rendement
Ik hoop het, want met mijn deposito's zit ik flink hoger met wat de belastingdienst telt.
pi_220627914
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:45 schreef quepos het volgende:

[..]
Ik hoop het, want met mijn deposito's zit ik flink hoger met wat de belastingdienst telt.
Dat herken ik :7
Plus dat je bij fictief rendement heffingsvrij vermogen mag toepassen.

Maar op zich is die keuzemogelijkheid in de aangifte aantrekkelijk. Van mij mag het blijven. Ik weet wel wat ik kies. Nog nooit verlies gehad op het totale vermogen, of zodanig laag resultaat dat werkelijk rendement opgeven interessant zou zijn. Nog even los van het vele werk bij het doen van de aangifte.
Pecunia non olet
pi_220628490
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Als de politiek en de systemen het kunnen verwerken. Zou mij niet verbazen als er nog wel een paar overgangs jaren bij komen dat je de keuze hebt tussen werkelijk en forfaitair rendement
Ik heb enig inzicht uit een verleden. Ik zou er maar niet op hopen. De belastingdienst programmatuur is al bijna klaar. Hier kan de werkelijk rendement opgave voor gebruikt worden. De inspanning is nu met name dat de gegevens van de ketenpartners goed verwerkt moeten kunnen worden. En natuurlijk heffingsvrij inkomen ipv vermogen. Oftewel neem geen deposito die pas uitkeren in 2028. Laat zoveel mogelijk rente uitkeren in 2027. Eventueel spaarrekeningen opzeggen eind 2027.
pi_220628756
MAX heeft inmiddels de 10% uitkering van Lake Hotels in de wallet gestort.
Het is om te janken maar ja. Nog 2 projecten en dan is het boek dicht.
Pecunia non olet
pi_220628835
Geldlener op de vlucht o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_220631501
Kreas drachten bij Collin. Vreemd, die hadden toch net 2 leningen opgehaald bij GVE?
https://www.collincrowdfund.nl/kreas-drachten-b-v/
pi_220631712
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 10:03 schreef Fredericm het volgende:
Kreas drachten bij Collin. Vreemd, die hadden toch net 2 leningen opgehaald bij GVE?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die andere (vastgoeddeel) is blijkbaar inmiddels "verborgen", maar misschien een beter (rente) aanbod? Als je het bij dit soort bedragen over 1% lagere rente op jaarbasis hebt scheelt dat natuurlijk al snel eur 1000 per maand aan te betalen rente.

ps: Dit staat er bij ccf "Een externe financier verstrekt een lening van 36 maanden van ¤ 210.000,- met een slottermijn van ¤ 100.000,-.", dat lijkt dus de hierboven benoemde lening?
pi_220631749
quote:
Ik wens ze veel succes maar ik laat hem lekker lopen.

Niet dekkende 1e en 2e hypotheek (op papier natuurlijk wel) en voor het grootste gedeelte op een bedrijfspand. Geen (nauwelijks) eigen inbreng, horeca en zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_220631858
quote:
Ik zat in de vastgoedlening bij GvE van deze ondernemer. Daar is de lening inschrijving geannuleerd door GvE en het project offline gehaald omdat het "elders was gefinancierd". Eigenlijk had daar misschien moeten staan: "wij krijgen het project niet gefinancieerd met de huidige crowd en daarom probeert geldnemer het bij CCF".

Ik laat hem bij CCF lopen nu.
pi_220631865
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 10:40 schreef tnhb het volgende:

[..]
SPOILER
Die andere (vastgoeddeel) is blijkbaar inmiddels "verborgen", maar misschien een beter (rente) aanbod? Als je het bij dit soort bedragen over 1% lagere rente op jaarbasis hebt scheelt dat natuurlijk al snel eur 1000 per maand aan te betalen rente.

ps: Dit staat er bij ccf "Een externe financier verstrekt een lening van 36 maanden van ¤ 210.000,- met een slottermijn van ¤ 100.000,-.", dat lijkt dus de hierboven benoemde lening?
Klopt. Dat is leningdeel twee (¤ 210k) die bij GvE wel gefund was.
pi_220631913
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2026 10:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik wens ze veel succes maar ik laat hem lekker lopen.

Niet dekkende 1e en 2e hypotheek (op papier natuurlijk wel) en voor het grootste gedeelte op een bedrijfspand. Geen (nauwelijks) eigen inbreng, horeca en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Aantal couverts gaat omhoog, x factor 4, omzet gaat omhoog, x factor 5. Daarvan ontgaat me de logica. Misschien betere bezetting van de stoelen, maar op de huidige locatie moeten ze ook al regelmatig klanten teleurstellen dus dat zal het grote probleem toch niet geweest zijn lijkt me. Dan zullen ze de prijzen met bijna 25% moeten verhogen om aan deze omzet te komen.
Pecunia non olet
pi_220631958
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:30 schreef obligataire het volgende:
Geldlener op de vlucht o|O

SPOILER
Ja baal er ook van. Zat er gelukkig heel licht in.
pi_220631975
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:13 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Ja baal er ook van. Zat er gelukkig heel licht in.
Als je iemand ziet bedelen op straat, behandel deze dan met welwillendheid. Het kan zomaar een oude leningnemer van Geldvoorelkaar zijn. <O)
Pecunia non olet
pi_220632274
Linkje Drachten, CCF

SPOILER
pi_220632315
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:57 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Drachten, CCF

SPOILER
Toch raar, want bij GvE stond dit over beide leningen.
[i]Deze investeringskans betreft het werkkapitaaldeel van de totale financiering. Daarnaast is er ook een vastgoedfinanciering beschikbaar: Grand-Café Kreas deel I: Vastgoed. Deze twee investeringskansen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.[/i]

Nu lijkt werkkapitaallening wel door te zijn gegaan, terwijl onlosmakelijk verbonden betekent als de een niet de ander ook niet.
pi_220633147
Compass Real Estate GmbH
¤ 4.800.000 | 8,5 % rente | 24 maanden

Linkje
SPOILER
pi_220633168
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:21 schreef ovdm het volgende:
Compass Real Estate GmbH
¤ 4.800.000 | 8,5 % rente | 24 maanden

Linkje
SPOILER
Mogelijk 80 deelaflossingen
pi_220633762
GvE gaat gewoon weer hypothecaire dekking aanpassen tijdens de looptijd van een project. :N

We hadden (door waardestijging) een overwaarde van E 100.000. De ondernemers gaan verbouwen en willen extra lenen van de bank. De overwaarde voor investeerders daalt hierdoor (na verbouwing) naar E 28.300. Voor verbouwing is er helemaal geen overwaarde meer.

Oordeel GVE
quote:
Wij beoordelen het verzoek als verantwoord
pi_220633786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:05 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Toch raar, want bij GvE stond dit over beide leningen.
[i]Deze investeringskans betreft het werkkapitaaldeel van de totale financiering. Daarnaast is er ook een vastgoedfinanciering beschikbaar: Grand-Café Kreas deel I: Vastgoed. Deze twee investeringskansen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.[/i]

Nu lijkt werkkapitaallening wel door te zijn gegaan, terwijl onlosmakelijk verbonden betekent als de een niet de ander ook niet.
Scherp opgemerkt. Denk wel dat GvE het werkkapitaal iets minder onlosmakelijk gaat behandelen.
pi_220633800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:51 schreef KrekelJapie het volgende:
GvE gaat gewoon weer hypothecaire dekking aanpassen tijdens de looptijd van een project. :N

We hadden (door waardestijging) een overwaarde van E 100.000. De ondernemers gaan verbouwen en willen extra lenen van de bank. De overwaarde voor investeerders daalt hierdoor (na verbouwing) naar E 28.300. Voor verbouwing is er helemaal geen overwaarde meer.

Oordeel GVE
[..]

Huh? Kan en mag dit gewoon zomaar? Je sluit toch een ovk. af en als er dusdanige wijzigingen na de fundingperiode plaatsvinden zou dit toch middels een stemming goedgekeurd moeten worden? Waar ligt dan de grens als het gaat om "wij vinden dit verantwoord" en wie is er dan verantwoordelijk als het achteraf toch iets minder verantwoord blijkt te zijn?
pi_220633826
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 18:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Degene die ik wel verwachtte (Weisscher) ontbreekt dan weer.
Staat inmiddels in de wallet

Volgens mij klopt de renteberekening niet t/m 21-4 zoals in het overzicht staat (met de rente opslag van 2% respectievelijk 5%) maar het verschil is te klein (paar euro)om over in discussie te gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 22-04-2026 16:17:32 ]
pi_220633830
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 17:52 schreef Fredericm het volgende:
H*ankers bij Collin, heeft termijn gemist. A*msterdamse s*traatweg 975.

Er staat nu een appartment te huur dus tenminste deel van de verbouwing is afgerond. Op zich wel vreemd. Aan het eind van de bestaande lening (oktober 2026) zouden de appartementen verkocht worden.

https://huurportaal.nl/li(...)55hr-utrecht-pddb0e7
Ik was op het verkeerde been gezet door de gemiste termijn. Met 6 maanden extra rente afgelost. Daar ben ik vanaf.
pi_220633885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:51 schreef KrekelJapie het volgende:

Oordeel GVE
[..]

Ten tijde van financiering was de eerste hypotheek ingeschreven voor ¤231K met een uitstaande schuld van ¤201K. Er werd ook een negatieve hypotheekverklaring afgegeven. Nu is het voorstel om een nieuwe eerste hypotheek van ¤336K in te schrijven. Dat is dus ¤135K minder zekerheid voor de crowd, of misschien nog meer als er afgelost was op de eerste hypotheek. De eventuele ¤60K waardestijging door verbouwing weegt daar natuurlijk bij lange na niet tegen op. In welk universum beoordeelt GvE dat als verantwoord? Werkelijk schandalig dat ze dit met een positief advies voorleggen aan de crowd.
pi_220633985
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat inmiddels in de wallet

Volgens mij klopt de renteberekening niet t/m 21-4 zoals in het overzicht staat (met de rente opslag van 2% respectievelijk 5%) maar het verschil is te klein (paar euro)om over in discussie te gaan.
Ik kom wel uit op het bedrag in het overzicht. T/m 8 april een hele maand 10% rente, daarna 13 dagen 13% rente.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:02:45 #300
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220634383
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:03 schreef eenjongen... het volgende:
Iemand die meer weet over
SPOILER
Zou vorige maand afgelost moeten worden. Op 16 maart wel een bericht ontvangen dat dat niet op de afgesproken datum zou gebeuren, maar verder geen update meer gehad.
Ze hebben meegelezen. Inmiddels bericht ontvangen van CCF..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')