abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220619752
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 13:27 schreef impact9 het volgende:

[..]
Zover ik de cijfers begrijp is de gemiddelde woningprijs vooral afgenomen doordat er veel meer kleine woningen op de markt komen (lees: toename eenpersoonshuishoudens). De m2 prijs dendert onverminderd door. Uiteraard leest dat niet lekker weg en framed de media dat "er weer hoop is". Hier in de randstad valt het mij op dat vooral op middensegment nog fors overboden wordt.
Eens maar de oplopende rente gaat steeds harder drukken en ondanks dat huizen gemiddeld nog steeds snel verkocht worden loopt de tijd dat ze te koop staan wel iets op en staan er ondanks de woning tekorten wel (wat) meer huizen te koop dan de afgelopen jaren. Het toegenomen risico is misschien beperkt maar zeker niet 0.
  maandag 20 april 2026 @ 13:36:33 #227
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220619758
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2026 13:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het lijkt er toch op dat ze langzaam wegzakt in het moeras. Steeds meer lenen en dus oplopende schulden. Jezelf een klein salaris uitkeren en dan nog een (bescheiden) verlies maken. De zekerheden zijn op dit moment redelijk maar dan moet de daling van de huizenprijzen niet gaan doorzetten want dan is de speling zo weg.

Nemen jullie hem mee?
Er is toch ook nog de persoonlijke borgstelling van de partner?
pi_220619803
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 13:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Er is toch ook nog de persoonlijke borgstelling van de partner?
Klopt maar met de zelfde zekerheden...
pi_220619911
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 13:24 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Nee, teveel twijfel aan mijn kant.
Hij staat nu officieel open.
Ik laat hem ook lopen.
  maandag 20 april 2026 @ 14:03:49 #230
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220619931
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2026 14:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Hij staat nu officieel open.
Ik laat hem ook lopen.
Zo te zien toch veel mensen die niet op FOK zitten. :lijstje:
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220619946
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:03 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Zo te zien toch veel mensen die niet op FOK zitten. :lijstje:
Weet ik niet. Bij mij het het kwartje ook de andere kant op kunnen vallen bij dit project.
pi_220620391
Link GVE Aankoop N*ord*rakerw*g 80 Amsterdam, het volgende project van W*zir

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem hem mee, ziet eruit als een mooi object/project.
pi_220620412
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2026 13:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het lijkt er toch op dat ze langzaam wegzakt in het moeras. Steeds meer lenen en dus oplopende schulden. Jezelf een klein salaris uitkeren en dan nog een (bescheiden) verlies maken. De zekerheden zijn op dit moment redelijk maar dan moet de daling van de huizenprijzen niet gaan doorzetten want dan is de speling zo weg.

Nemen jullie hem mee?
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 13:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Nee, leunt teveel op de zekerheden. Geld gaat vast terugkomen maar gaat een hoop gedoe opleveren ben ik bang.
Precies dit. De dame heeft geen kaas gegeten van hoe een onderneming te drijven. Zonder de toegewijde (financiële ) steun van haar man was het bedrijfje al lang over de kop geweest.....

Komt altijd wat beters :7
Pecunia non olet
pi_220620431
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 15:13 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Link GVE Aankoop N*ord*rakerw*g 80 Amsterdam, het volgende project van W*zir

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem hem mee, ziet eruit als een mooi object/project.
Beste w*azir tot nu toe WOZ is 1123K.
Ik begrijp de aankoop van 875K dan niet. Zou dat komen doordat het verhuurd is? Handige manier van overdracht van het vermogen naar de volgende generatie.
pi_220620477
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 15:21 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Ik begrijp de aankoop van 875K dan niet. Zou dat komen doordat het verhuurd is? Handige manier van overdracht van het vermogen naar de volgende generatie.
Taxatierapport staat erbij, 875 is idd verhuurd, leeg is de taxatie 1050k dacht ik.
pi_220620484
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2026 15:32 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Taxatierapport staat erbij, 875 is idd verhuurd, leeg is de taxatie 1050k dacht ik.
Bijzonder dat de WOZ dik boven de taxatiewaarde ligt. In almere is de WOZ bij de duurdere woningen vaak 15% lager. Scheelt de gemeente veel werk, minder bezwaren.
pi_220620489
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 15:21 schreef Fredericm het volgende:

[..]
De woning ziet er netjes uit. Wat ik dan niet begrijp is dat in de pitch staat dat er ¤ 48k huurinkomsten per jaar zijn, en in de EBI staat ¤ 60k vermeld. De financieringslasten zijn ¤ 49k (conform de EBI) waardoor er feitelijk een verlies zou zijn. Waar komt die ¤ 60k vandaan? Ik lees in de pitch nergens iets over een huurverhoging van ¤ 1k p/m. Om die reden laat ik hem (vooralsnog) even links liggen en ook omdat ik al in 2 andere projecten van hem zit. Eerst maar eens de 26 maanden doorkomen om te kijken hoe hij aan zijn verplichtingen voldoet.
pi_220620532
Eerste slachtoffer van de gestegen dieselprijzen is al gevallen (nog niet definitief): Ar&m Ars*n (CCF).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220620699
Niewe Collin: lage rente goede zekerheden https://www.collincrowdfu(...)g-32-tull-en-t-waal/
pi_220620743
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 15:46 schreef nostra het volgende:
Eerste slachtoffer van de gestegen dieselprijzen is al gevallen (nog niet definitief): Ar&m Ars*n (CCF).
De achterstanden waren er al voor de hoge dieselprijs. Daarnaast hadden ze ook de eerste betaling gemist. De huidige hoge dieselprijs is dan een mooi excuus
pi_220620760
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:25 schreef Fredericm het volgende:

[..]
De achterstanden waren er al voor de hoge dieselprijs. Daarnaast hadden ze ook de eerste betaling gemist. De huidige hoge dieselprijs is dan een mooi excuus
Ook wat ik dacht ja, maar het zal ook zeker niet helpen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220620762
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 15:36 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
De woning ziet er netjes uit. Wat ik dan niet begrijp is dat in de pitch staat dat er ¤ 48k huurinkomsten per jaar zijn, en in de EBI staat ¤ 60k vermeld. De financieringslasten zijn ¤ 49k (conform de EBI) waardoor er feitelijk een verlies zou zijn. Waar komt die ¤ 60k vandaan? Ik lees in de pitch nergens iets over een huurverhoging van ¤ 1k p/m. Om die reden laat ik hem (vooralsnog) even links liggen en ook omdat ik al in 2 andere projecten van hem zit. Eerst maar eens de 26 maanden doorkomen om te kijken hoe hij aan zijn verplichtingen voldoet.
Ik heb met GVE gesproken. 60K is de goede huur. Pitch wordt aangepast.
pi_220620780
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:26 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Ik heb met GVE gesproken. 60K is de goede huur. Pitch wordt aangepast.
Is al aangepast
pi_220621035
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:25 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Er komen er nog veel meer aan. Vrachtschepen, visserijschepen, etc. Als ze de brandstof niet kunnen doorberekenen aan opdrachtgever/klanten.
Pecunia non olet
pi_220621564
Mooie kans voor de binnenvaart gezien het alternatief, wegvervoer, veel inefficiënter is qua brandstofverbruik. Het spul zal toch vervoert moeten worden, je gaat bulkgoederen niet met de kruiwagen of bakfiets verslepen.
Voor de rest is het ondernemersrisico. Te hoge of lage waterstanden, een langdurig geblokkeerde sluis, veranderende markt, het zal vooral de ondernemer treffen die geen buffer heeft om een periode te overbruggen of zich aan te passen.
pi_220621598
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:31 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Voor de rest is het ondernemersrisico. Te hoge of lage waterstanden, een langdurig geblokkeerde sluis, veranderende markt, het zal vooral de ondernemer treffen die geen buffer heeft om een periode te overbruggen of zich aan te passen.
Of die lange termijn prijsafspraken heeft gemaakt zonder zich in te dekken tegen inkoopprijsrisico’s. Ik verwacht dat de meeste serieuze vervoerders wel een brandstofclausule in hun voorwaarden hebben opgenomen eerlijk gezegd.
pi_220621873
quote:
Mooie kans voor de binnenvaart gezien het alternatief, wegvervoer, veel inefficiënter is qua brandstofverbruik. Het spul zal toch vervoert moeten worden, je gaat bulkgoederen niet met de kruiwagen of bakfiets verslepen.
Maar de ondernemers zonder buffer die komen nu juist aan de onderkant van de financierings markt, de CF lening ,terecht. De ondernemers met een buffer en een gezonde balans die zitten gewoon bij de bank. :)
pi_220621892
quote:
En stookolie schijnt niet zo'n probleem te zijn las ik. Maersk zag er iig wel brood in afaik.
pi_220622490
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 11:40 schreef InVestEerder het volgende:
CRE doet haar reputatie weer eer aan.

SPOILER
Reeds vanaf begin deze week staan alle "oude" projecten als betaaldatum: 17/4. Er is gisteren echter geen enkele uitbetaling gedaan via Sauer & Oonk.
Van alle "nieuwe" projecten wordt nog helemaal geen betaaldatum voor april vermeld. En er is ook niets uitbetaald door OPP.
Best wel raar dat er vandaag ook niets binnen komt, de paaseieren liggen blijkbaar zwaar op de maag dit jaar.
De betaaldata staan nu op morgen (21).
pi_220622781
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 20:07 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Best wel raar dat er vandaag ook niets binnen komt, de paaseieren liggen blijkbaar zwaar op de maag dit jaar.
De betaaldata staan nu op morgen (21).
Inmiddels druppelt er wat binnen (2x). Wie weet gaan ze vanavond nog door.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')