abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220601939
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Eerst zien, dan geloven. Zoveelste bericht dat Berlarus zich potentieel zou voegen in de strijd.
Zelensky zal niet voor niets een dergelijke waarschuwing uitsturen:

quote:
According to intelligence, the construction of roads toward Ukrainian territory and the development of artillery positions are underway in the Belarusian border areas. We believe that Russia may once again attempt to drag Belarus into its war. I have instructed that appropriate channels be used to warn the de facto leadership of Belarus about Ukraine’s readiness to defend its land and independence. The nature and consequences of recent events in Venezuela should serve as a warning to the Belarusian leadership against making mistakes.
pi_220601975
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:36 schreef AchJa het volgende:
In een volledig veilige omgeving zonder enige vorm van beperkingen wordt latency al een probleem, waarom zou bv. een systeem als de MQ-9 een LRE (Launch and Recovery Element) hebben wat werkt met line of sight?
Ehmmmm,

Een "LRE" doet latency niet teniet?

Als ik het in een Chat gooi, wat de normaalste zaak van de wereld lijkt te zijn in deze chat (in andere ook hoor, geen zorg, je zou eens moeten weten wat een vlucht het zakelijk neemt):

quote:
Remote Split Operations: LRE crews are usually located forward to manage landing and takeoff, while MCE crews operate the vehicle from a separate location (often in the US).
MCE zit 1000en KM's verder alsnog dat ding te besturen als line of sight ding niet meer in "in sight" is? Waar is die latency dan, en hoe lost die LRE dat dan op?

Dit lijkt een non sequitur, waar de conclusie niet volgt uit het voorgaande. Ja, latency is een ding. Nee, een oplossing voor tijdens landen opstijgen lost dat niet op, voor die momenten dat je niet aan het landen of opstijgen bent.

quote:
De grootste bottleneck is in dit geval gewoon de laatste zeg 50km aan beide zijden van het front. Daar wordt alles de moeder gejammed en bestaat er nul tot zeer weinig netwerk infra.
Maar er is daar blijkbaar genoeg om via discord complete video walls aan te sturen in die commando posten, die we maar al te vaak in video's zien.

En voor het geval we die complete videowalls ook maar terzijde schuiven als ware het theater: we zien drones die overwatch doen, en daarna ladingen FPV drones op doelen afgaan. Dus ja, videobeelden gaan genoeg naar achteren.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:39:53 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602049
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:17 schreef ExTec het volgende:

Ehmmmm,

Een "LRE" doet latency niet teniet?
De LRE is benodigd voor de directe start en landing tot en na de take-over op afstand (sat/internet etc). Daarna kan een systeem als de MQ-9 vliegen omdat op zo'n 10kft latency niet zo'n groot probleem meer is gezien de taakstelling (nog even compleet los van de jamming etc.), dit itt de FPV en OWA drones waar we het over hebben.

En al die "videowalls" waar je het over hebt is niet realtime te bekijken in de rest van de wereld, simpel zat. Dat is allemaal lokaal niveau. Waarom denk je dat we met de mobieltjes gefilmde schermen (zoals de CAMs vroeger) zien ipv een geëditte stream.

[ Bericht 6% gewijzigd door AchJa op 17-04-2026 21:46:36 ]
pi_220602073
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
De LRE is benodigd voor de directe start en landing tot en na de take-over op afstand. Daarna kan een systeem als de MQ-9 vliegen omdat op zo'n 10kft latency niet zo'n groot probleem meer is gezien de taakstelling, dit itt de FPV en OWA drones waar we het over hebben.
Dit schijnt oekraine te doen via een veelvoud van grondstations. Voor de rest niet gek veel details over te vinden, wat niet verbaast.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:48:59 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602079
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dit schijnt oekraine te doen via een veelvoud van grondstations. Voor de rest niet gek veel details over te vinden, wat niet verbaast.
Oh, "schijnt" en "niet veel details over te vinden". Nou dan moet het wel waar zijn toch?

Maare hoe zit het nou dan? Internet, grondstations? Of wat?
pi_220602094
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh, "schijnt" en "niet veel details over te vinden". Nou dan moet het wel waar zijn toch?
Ow, ik vind het zeker geloofwaardig.

Ik kan hier iets aanschouwen zonder dat ik de noodzaak voel er een binair ordeel over te moeten vellen.

Zou niet de eeste keer zijn dat oekraine een primeur heeft he.

In de basis is het technologisch haalbaar, dus waarom niet.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:00:00 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602126
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, ik vind het zeker geloofwaardig.

Ik kan hier iets aanschouwen zonder dat ik de noodzaak voel er een binair ordeel over te moeten vellen.

Zou niet de eeste keer zijn dat oekraine een primeur heeft he.

In de basis is het technologisch haalbaar, dus waarom niet.
Ik zeg nergens dat het technologisch tot op zekere hoogte niet haalbaar is, tot op zekere hoogte omdat latency en rtt gewoon wetmatigheden zijn.

Het is onder de gegeven omstandigheden gewoon niet haalbaar. En verder blijkt zo'n primeur achteraf helemaal niet zo'n primeur te zijn.
pi_220602164
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:00 schreef AchJa het volgende:
Het is onder de gegeven omstandigheden gewoon niet haalbaar.
Jahoor.

Ik zie geen argumenten de revue passeren die het onmogelijk maken.

Eerste ronde deed ik al bierviltje berekening: maximale lag voordat het onwerkbaar wordt gedeeld door de snelheid van het licht. Geeft je max afstand. En dan, is het vanuit west-duitsland nog wel werkbaar.

Stel je voor dat iemand er echt voor gaat zitten, met meer dan een bierviltje.

quote:
En verder blijkt zo'n primeur achteraf helemaal niet zo'n primeur te zijn.
Eh, nee, dat jij in weerwil van dat relevante autoriteiten die het gewoon erkennen, koppig blijft zeggen dat het niet zo is, sorry, dat telt niet. Denk dat je weet waar ik het over heb ;)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220602201
:')
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:32:46 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602258
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:11 schreef ExTec het volgende:

Jahoor.

Ik zie geen argumenten de revue passeren die het onmogelijk maken.

Eerste ronde deed ik al bierviltje berekening: maximale lag voordat het onwerkbaar wordt gedeeld door de snelheid van het licht. Geeft je max afstand. En dan, is het vanuit west-duitsland nog wel werkbaar.
Je weet dat bedraad niet de snelheid van het licht haalt? Dat dat ongeveer 2/3 is (ook fo btw)? Daar begint het al mee, nog even los van alle andere obstakels. Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.

quote:
Stel je voor dat iemand er echt voor gaat zitten, met meer dan een bierviltje.
Je begint in de basis zelf al met verkeerde aannames.

quote:
Eh, nee, dat jij in weerwil van dat relevante autoriteiten die het gewoon erkennen, koppig blijft zeggen dat het niet zo is, sorry, dat telt niet. Denk dat je weet waar ik het over heb ;)
Ik weet prima waar je het over hebt. En ik weet ook heel goed dat die zg. "relevante autoriteiten" waar jij het over hebt gewoon lulkoek verkopen.
pi_220602274
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je weet dat bedraad niet de snelheid van het licht haalt? Dat dat ongeveer 2/3 is (ook fo btw)? Daar begint het al mee, nog even los van alle andere obstakels. Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.
[..]
Je begint in de basis zelf al met verkeerde aannames.
[..]
Ik weet prima waar je het over hebt. En ik weet ook heel goed dat die zg. "relevante autoriteiten" waar jij het over hebt gewoon lulkoek verkopen.
Je hebt al lag/latency met top of the line 5.8ghz drones op korte afstand - laat staan lagere banden en verdere afstanden.

Net als met een computer is een systeem zo snel als het traagste onderdeel, dus als er ergens een bottleneck zit bepaalt dat de snelheid voor de rest van het systeem.
pi_220602282
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:32 schreef AchJa het volgende:
Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.
Ik zeg niet dat dat geen probleem is, ik zeg dat dat werkbaar blijkt?:

quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:17 schreef ExTec het volgende:
Maar er is daar blijkbaar genoeg om via discord complete video walls aan te sturen in die commando posten, die we maar al te vaak in video's zien.

En voor het geval we die complete videowalls ook maar terzijde schuiven als ware het theater: we zien drones die overwatch doen, en daarna ladingen FPV drones op doelen afgaan. Dus ja, videobeelden gaan genoeg naar achteren.
Als je argument echt alleen neerkomt op: JA MAAR LAST MILE JAMMING - dan lijkt dat een weinig sterk argument.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:40:26 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602290
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je hebt al lag/latency met top of the line 5.8ghz drones op korte afstand - laat staan lagere banden en verdere afstanden.

Net als met een computer is een systeem zo snel als het traagste onderdeel, dus als er ergens een bottleneck zit bepaalt dat de snelheid voor de rest van het systeem.
Uiteraard is dat zo. Maar meneer wil het puur theoretisch houden onder laboratorium omstandigheden zonder enige vorm van een vertraging/bottleneck. En zelfs dan klopt het niet wat hij zegt.
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:41:58 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602296
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:38 schreef ExTec het volgende:

Ik zeg niet dat dat geen probleem is, ik zeg dat dat werkbaar blijkt?:

Als je argument echt alleen neerkomt op: JA MAAR LAST MILE JAMMING - dan lijkt dat een weinig sterk argument.
Het is een stapeling van he. Maar dat snap je zelf ook wel. Bottomline, lulkoek. En Chat is het met me eens.
pi_220602297
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uiteraard is dat zo. Maar meneer wil het puur theoretisch houden onder laboratorium omstandigheden zonder enige vorm van een vertraging/bottleneck. En zelfs dan klopt het niet wat hij zegt.
Ik mag toch hopen dat ze in laboratoria niet uitrekenen op bierviltjes _O-
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220602317
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat ze in laboratoria niet uitrekenen op bierviltjes _O-
Nee, maar wetmatigheden blijven wetmatigheden. Zelfs als je tot aan een hub in Oekraïne glasvezel zou hebben liggen en je gebruikt via die verbinding aldaar een glasvezel drone heb je vertraging. Al is het maar vanwege de bandbreedte.
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:47:40 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602320
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:42 schreef ExTec het volgende:

Ik mag toch hopen dat ze in laboratoria niet uitrekenen op bierviltjes _O-
Dat jij er heilig van overtuigd bent dat signalen over de draad met de snelheid van het licht gaan zegt al genoeg. Dat je nu weer heel bijdehand grappig probeert te zijn is gewoon de aandacht afleiden en elke keer ga je op die toer. Het zal natuurlijk niet in je opkomen dat die "relevante autoriteiten" heel misschien ook gewoon propaganda aan het bedrijven zijn (ook gewoon logisch natuurlijk). Nee natuurlijk niet, stel je voor.
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:51:25 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602339
Maar goed, ik zit lekker in het zuiden van Duitsland op een NATO basis en heb wel wat beters te doen dan voor de honderdste keer te gaan wellus/nietussen met jou. Bier drinken bv. Proost! B:)B
pi_220602340
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat jij er heilig van overtuigd bent dat signalen over de draad met de snelheid van het licht gaan zegt al genoeg. Dat je nu weer heel bijdehand grappig probeert te zijn is gewoon de aandacht afleiden en elke keer ga je op die toer. Het zal natuurlijk niet in je opkomen dat die "relevante autoriteiten" heel misschien ook gewoon propaganda aan het bedrijven zijn (ook gewoon logisch natuurlijk). Nee natuurlijk niet, stel je voor.
Glasvezel is ontzettend snel, maar dat is de belemmering dan ook niet. Er is geen drone die zo snel data, beelden en transmissie kan verwerken, misschien een Triton maar daar gaan ze henk op zolder niet mee laten vliegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2026 22:52:01 ]
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:52:49 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602349
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Glasvezel is ontzettend snel, maar dat is de belemmering dan ook niet. Er is geen drone die zo snel data, beelden en transmissie kan verwerken, misschien een Triton maar daar gaan ze henk op zolder niet mee laten vliegen.
Ook de Triton niet. ;)
pi_220602355
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook de Triton niet. ;)
Dat bedoel ik. En die hebben letterlijk alle kaarten ™
pi_220602382
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:47 schreef AchJa het volgende:
Dat jij er heilig van overtuigd bent dat signalen over de draad met de snelheid van het licht gaan zegt al genoeg.
Eh, berekening was: ALS je met snelheid van licht communiceert, wat is DAN max afstand?

Radio signalen gaan wel rond de 99% van de snelheid van het licht?

Nattevinger/bierviltje berekening he?

Dat jij natuurlijk ineens weet dat ik het wel over fibre moest hebben zegt al genoeg.

Meeste mensen snappen bij de term "bierviltjesberekening" wel dat het een zeer grove indicatie is.

In deze zeer grove indicatie zijn bv ook geen repeaters opgenomen, hetzij fibre hetzij radio, die beide onheroepelijk ook vertraging opleveren.

Maar laat het maar aan meneer Achja over om daar over te gaan mieren.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 23:01:07 #223
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602393
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, berekening was: ALS je met snelheid van licht communiceert, wat is DAN max afstand?

Radio signalen gaan wel rond de 99% van de snelheid van het licht?

Nattevinger/bierviltje berekening he?

Dat jij natuurlijk ineens weet dat ik het wel over fibre moest hebben zegt al genoeg.

Meeste mensen snappen bij de term "bierviltjesberekening" wel dat het een zeer grove indicatie is.

In deze zeer grove indicatie zijn bv ook geen repeaters opgenomen, hetzij fibre hetzij radio, die beide onheroepelijk ook vertraging opleveren.

Maar laat het maar aan meneer Achja over om daar over te gaan mieren.
Chef, glasvezel haalt niet de snelheid van het licht en de belemmering zit niet in de glasvezel verbinding.
pi_220602395
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vooral de crypto niet vergeten. ;)
Nou ja, daarom zei ik ook transmissie los van data.. :7
pi_220602397
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Chef, glasvezel haalt niet de snelheid van het licht en de belemmering zit niet in de glasvezel verbinding.
Klopt, maar in het bierviltjes-lab hadden we even geen budget voor beide berekeningen 8-)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 23:05:51 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602410
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:02 schreef ExTec het volgende:
Klopt, maar in het bierviltjes-lab hadden we even geen budget voor beide berekeningen 8-)
Gelukkig gaat het via radiosignalen (satcom) wel heel snel en heb je totaal geen last van vetraging. Oh, wacht...
pi_220602427
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gelukkig gaat het via radiosignalen (satcom) wel heel snel en heb je totaal geen last van vetraging. Oh, wacht...
Biervilte was vol, sorry.

Vet-raging is wel een mooi woord btw. Iets voor mensen die agressief af willen vallen, ofzo.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 23:12:26 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602447
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Biervilte was vol, sorry.

Vet-raging is wel een mooi woord btw. Iets voor mensen die agressief af willen vallen, ofzo.
Net als een biervilte, vil je dan een biertje ofzo?
pi_220602456
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Net als een biervilte, vil je dan een biertje ofzo?
Mss smaakt dat wel heel goed, gevild bier c_/
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220603017
Als Belarus iets doet gaan ze Luka a la Maduro oppakken zeggen ze :D
pi_220603974
Bekijk deze YouTube-video

Over drones en hoe Oekraine het ecosysteem heeft opgezet.
pi_220604331
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 05:02 schreef 3rr0r het volgende:
Als Belarus iets doet gaan ze Luka a la Maduro oppakken zeggen ze :D
Ok, wie en waar?
En een prettige scheut door de pielemuis.
  zaterdag 18 april 2026 @ 11:57:33 #234
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220604830
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je weet dat bedraad niet de snelheid van het licht haalt? Dat dat ongeveer 2/3 is (ook fo btw)? Daar begint het al mee, nog even los van alle andere obstakels. Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.
[..]
Je begint in de basis zelf al met verkeerde aannames.
[..]
Ik weet prima waar je het over hebt. En ik weet ook heel goed dat die zg. "relevante autoriteiten" waar jij het over hebt gewoon lulkoek verkopen.
Ik dacht toch wel stuk sneller dan 2/3e.

Edit: even door de gpt gehaald, schijnt normaal te zijn O-)
De waarheid ligt een beetje in het midden

quote:
Data reist door kabels met een snelheid van ongeveer 200.000 tot 300.000 km per seconde, wat neerkomt op 60% tot 100% van de lichtsnelheid in een vacuüm.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 18 april 2026 @ 11:58:12 #235
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220604836
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 05:02 schreef 3rr0r het volgende:
Als Belarus iets doet gaan ze Luka a la Maduro oppakken zeggen ze :D
Wie?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:59:25 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220605193
Drone-oorlog. Bruut.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220605213
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:59 schreef Perrin het volgende:
Drone-oorlog. Bruut.

[ x ]
Dat heeft die Hongaar snel gedaan, hele unit vernoemd.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220605346
twitter
pi_220605399
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:30 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Oekraïne maakt mooie stappen op dit gebied ja :Y En de russen hebben op dit gebied nog veel te verliezen tot aan nu was veel van hun logistiek en capaciteiten erg veilig terwijl bij Oekraïne eigenlijk al sinds de oorlog alles constant onder vuur ligt.

Ben benieuwd hoe de russen gaan reageren wanneer in dat gigantische land van ze ook alles elke nacht onder vuur komt te liggen en hun oorlogsindustrie compleet in de war gaat schoppen. Waarschijnlijk ook de reden dat ze zo heftig beginnen te twitteren over Europese industrie, van die laffe Europeanen die Trump & poetje constant belachelijk maken.

Begint voor de russen schijnbaar toch allemaal wat minder grappig te worden, en dan doen we het nu nog op zijn Europeaans ook; met veel bureaucratie en met een output van slechts 1% van wat het kan zijn als er ook maar iets van urgentie achter zit.
pi_220605838
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 05:02 schreef 3rr0r het volgende:
Als Belarus iets doet gaan ze Luka a la Maduro oppakken zeggen ze :D
En de Russische kernwapens veiligstellen? :P
pi_220607732
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:48 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Ok, wie en waar?
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 11:58 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Wie?
quote:
Zelensky: There was a report by Syrskyi. In April, the high rate of destruction of the occupiers remains. The Russians are unable to seize the front-line initiative, and this is important.

It becomes more obvious why the activity of the armed forces was increased on the territory of Belarus.

According to intelligence, roads to the territory of Ukraine are being built in the border region of Belarus and artillery positions are being set up. We believe that Russia will once again try to draw Belarus into its war.

I instructed the relevant channels to warn the de facto leadership of Belarus about Ukraine's readiness to defend its land and independence. The nature and consequences of recent events in Venezuela should deter the leadership of Belarus from making mistakes.
Hier is het artikel:

quote:
Zelenskyy hints at 'Venezuela outcome' for Lukashenko, expert says
https://newsukraine.rbc.u(...)-for-1776518434.html
pi_220607755
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220608762
twitter


Bizar hoe snel Oekraïne nu aan het innoveren is.
pi_220608852
Boven deze BBQ gaat het 'em niet worden met de marshmellows denk ik

quote:
Yugtorsan oil depot in Sevastopol
pi_220609447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 22:22 schreef 3rr0r het volgende:
Boven deze BBQ gaat het 'em niet worden met de marshmellows denk ik
[..]
[ afbeelding ]
Je kunt wel BBQ-en, maar je levensduur is dan even lang als de gemiddelde russische Sturmtruppe.


Maar even serieus, de giantische hoeveelheid beelden van strategische en tactische russische doelwitten is simpelweg niet te bevatten.
pi_220609719
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 22:05 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Bizar hoe snel Oekraïne nu aan het innoveren is.
Maar da's allemaal propaganda.

Want:

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:47 schreef AchJa het volgende:
Het zal natuurlijk niet in je opkomen dat die "relevante autoriteiten" heel misschien ook gewoon propaganda aan het bedrijven zijn
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:00 schreef AchJa het volgende:
En verder blijkt zo'n primeur achteraf helemaal niet zo'n primeur te zijn.
Want stel je voor dat we gewoon toe moeten geven dat die gasten lichtjaren op ons voorlopen, nee,

Dat kan niet....
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 19 april 2026 @ 06:19:24 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220609808
Bekijk deze YouTube-video

Peskov heeft het er maar moeilijk mee, al die grillen van dictator PUTIN

[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 19-04-2026 06:32:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 april 2026 @ 07:54:52 #248
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220609891
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
In een volledig veilige omgeving zonder enige vorm van beperkingen wordt latency al een probleem, waarom zou bv. een systeem als de MQ-9 een LRE (Launch and Recovery Element) hebben wat werkt met line of sight?

De grootste bottleneck is in dit geval gewoon de laatste zeg 50km aan beide zijden van het front. Daar wordt alles de moeder gejammed en bestaat er nul tot zeer weinig netwerk infra.

Maar goed, deze discussie heb ik al eens vaker gevoerd en toen wat het ook allemaal heel makkelijk etc. etc. Het is natuurlijk niet voor niks dat @:extec mij meteen loopt te taggen.

En als jullie willen dat dit wel waar moet zijn dan mag dat van mij. Ik geloof er iig helemaal niks van.
Is het grote verschil nu niet het Leo internet?
De reapers gebruiken geo satellieten.

Plus softwarematige verbeteringen als ai en lag compensatie uit de game wereld?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 19 april 2026 @ 09:48:55 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220610392
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 02:24 schreef ExTec het volgende:

Maar da's allemaal propaganda.

Want:
[..]
[..]
Want stel je voor dat we gewoon toe moeten geven dat die gasten lichtjaren op ons voorlopen, nee,

Dat kan niet....
Misschien zou je eens wat beter moeten lezen wat ik zeg.

Nederland heeft bv. al sind 2019 een RAS-cel (Robots and Autonomous Systems) binnen de 13e Brigade. De Russen, Israel, de VS, Iran, China en volgens mij nog een paar landen zijn hier al aardig lang mee bezig en gebruiken het ook.

Oekraiene gebruikt het ook al een tijdje (net als de Russen trouwens, innoveren die dan ook?) en schalen nu simpelweg nog meer op. Dat is wat anders dan innoveren of een zg. primeur hebben. Ze hebben niet zelf wat nieuws verzonnen, vervolgens gebouwd en daarna ingezet.
pi_220610424
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 09:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misschien zou je eens wat beter moeten lezen wat ik zeg.

Nederland heeft bv. al sind 2019 een RAS-cel (Robots and Autonomous Systems) binnen de 13e Brigade. De Russen, Israel, de VS, Iran, China en volgens mij nog een paar landen zijn hier al aardig lang mee bezig en gebruiken het ook.

Oekraiene gebruikt het ook al een tijdje (net als de Russen trouwens, innoveren die dan ook?) en schalen nu simpelweg nog meer op. Dat is wat anders dan innoveren of een zg. primeur hebben. Ze hebben niet zelf wat nieuws verzonnen, vervolgens gebouwd en daarna ingezet.
Het filmpje wat ik gisteren geplaatst heb duidt dat de 'innovatie' het ecosysteem is waar zij in werken. De snelle veranderen, opschalen, voldoen aan probleemoplossingen etc. Heel anders dan hoe traditionele defensiebedrijven werken.

Dat is ook de enige manier om als kleiner land te kunnen winnen.
  zondag 19 april 2026 @ 10:02:59 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220610505
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 09:50 schreef BEFEM het volgende:

Het filmpje wat ik gisteren geplaatst heb duidt dat de 'innovatie' het ecosysteem is waar zij in werken. De snelle veranderen, opschalen, voldoen aan probleemoplossingen etc. Heel anders dan hoe traditionele defensiebedrijven werken.

Dat is ook de enige manier om als kleiner land te kunnen winnen.
Een oorlogseconomie dus? Alles in dienst van de oorlogsmachine. Maar goed, ik weet eigenlijk wel zeker dat Extec dat niet bedoelde.
pi_220610565
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 10:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een oorlogseconomie dus? Alles in dienst van de oorlogsmachine. Maar goed, ik weet eigenlijk wel zeker dat Extec dat niet bedoelde.
Ja een oorlogseconomie maar ook op een bepaalde manier ingericht. Ze doen dat in Rusland anders dan in Oekraine. En mocht Amerika ook ooit een oorkogseconomie gaan opzetten dan zullen ze het eerder op Ruslands manier doen dan op Oekraine manier.

En wat Extec bedoelde, ik ga mij niet in die discussie mengen ;)
pi_220610913
twitter
  zondag 19 april 2026 @ 11:17:15 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220610926
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 11:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Die 3-daagse speciale militaire operatie begint toch anders uit te pakken dan nep-tsaar Poetin had gedacht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220611070
twitter
  zondag 19 april 2026 @ 11:43:10 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220611232
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 10:16 schreef BEFEM het volgende:
Ja een oorlogseconomie maar ook op een bepaalde manier ingericht. Ze doen dat in Rusland anders dan in Oekraine. En mocht Amerika ook ooit een oorkogseconomie gaan opzetten dan zullen ze het eerder op Ruslands manier doen dan op Oekraine manier.
Het is meer dat je in de overlevingsstand gaat en je alles gaat aanpassen om te overleven en alles gaat implementeren om dat voorelkaar te krijgen. Ik denk ook niet dat je echt kunt zeggen dat het op die en die manier zal gaan.

quote:
En wat Extec bedoelde, ik ga mij niet in die discussie mengen ;)
Ook vooral niet doen en ik wil het zelf eigenlijk ook niet. Maar ja, dan word je toch weer getagged omdat betrokkene toch weer een reactie wil uitlokken.
pi_220611309
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 11:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is meer dat je in de overlevingsstand gaat en je alles gaat aanpassen om te overleven en alles gaat implementeren om dat voorelkaar te krijgen. Ik denk ook niet dat je echt kunt zeggen dat het op die en die manier zal gaan.
[..]
Ook vooral niet doen en ik wil het zelf eigenlijk ook niet. Maar ja, dan word je toch weer getagged omdat betrokkene toch weer een reactie wil uitlokken.
Ja van die overlevingsstand heb ik vaker hier vergelijkingen gemaakt als er gezegd wordt dat wij net zo drones moeten maken zoals in Oekraine. Maar dat kunnen wij niet.

Alsnog heb je als land in overlevingsstand wel verschillende opties hoe je het industrieel aanpakt, en dat doet Oekraine wel slim met hun crowdsourcing model.

Om het heel suf te zeggen :') :') :') Ze werken agile in plaats van waterval :') :') :')
  zondag 19 april 2026 @ 12:08:14 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220611366
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 11:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja van die overlevingsstand heb ik vaker hier vergelijkingen gemaakt als er gezegd wordt dat wij net zo drones moeten maken zoals in Oekraine. Maar dat kunnen wij niet.

Alsnog heb je als land in overlevingsstand wel verschillende opties hoe je het industrieel aanpakt, en dat doet Oekraine wel slim met hun crowdsourcing model.
Klopt.

En onder druk wordt alles vloeibaar. Nu kunnen en willen we het niet. Maar op het moment dat we in een full scale war zitten wordt elk bedrijf gewoon verplicht om een bijdrage te leveren en zit de jeugd de hele dag te solderen. Net als dat er dan allerlei civiel materiaal gevorderd gaat worden. Transportbedrijven bv. die hun vervoer moeten afstaan etc.

quote:
Om het heel suf te zeggen :') :') :') Ze werken agile in plaats van waterval :') :') :')
:D
  zondag 19 april 2026 @ 12:12:42 #259
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220611387
Interview met Zelensky door Buitenhof (niet live), zometeen op NPO1.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220611428
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 12:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt.

En onder druk wordt alles vloeibaar. Nu kunnen en willen we het niet. Maar op het moment dat we in een full scale war zitten wordt elk bedrijf gewoon verplicht om een bijdrage te leveren en zit de jeugd de hele dag te solderen. Net als dat er dan allerlei civiel materiaal gevorderd gaat worden. Transportbedrijven bv. die hun vervoer moeten afstaan etc.
[..]
:D
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 12:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt.

En onder druk wordt alles vloeibaar. Nu kunnen en willen we het niet. Maar op het moment dat we in een full scale war zitten wordt elk bedrijf gewoon verplicht om een bijdrage te leveren en zit de jeugd de hele dag te solderen. Net als dat er dan allerlei civiel materiaal gevorderd gaat worden. Transportbedrijven bv. die hun vervoer moeten afstaan etc.
[..]
:D
En dat is nu net het verschil. In Oekraine gaat dat nu grotendeels open source terwijl in Rusland het staatsgedreven gaat. En dat heeft heel veel oorzaken waaronder dat de Russische overheid de regie niet kwijt wil raken.

Het moet in een maatschappij en denkwijze zitten om het op een andere manier te kunnen doen. Je ziet in Amerika nu ook dat ze er achter komen dat je niet meer alleen kan vertrouwen op de grote partijen en de huidige manier van procurement. Anduril werkt op een hele andere manier.
  zondag 19 april 2026 @ 12:42:48 #261
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220611560
is een zeer goed interview
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220611721
'Kyivs rekensom voor de zege: elke maand 50.000 Russen uitschakelen' https://fd.nl/politiek/15(...)utm_term=app-android
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 19 april 2026 @ 13:46:11 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220611960
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 13:09 schreef nostra het volgende:
'Kyivs rekensom voor de zege: elke maand 50.000 Russen uitschakelen' https://fd.nl/politiek/15(...)utm_term=app-android
Dat was in januari al het plan:

quote:
We aim to kill 50,000 Russians a month,' Ukraine's new defense minister says

January 20, 2026 5:32 pm
Kyiv Independent
  zondag 19 april 2026 @ 13:53:38 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220612015
Het is al 1000 maal gezegd maar manman dat we nog zo'n gehaktmolenoorlog meemaken in de 21e eeuw.

Weinig geleerd van de vorige eeuw.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 19 april 2026 @ 14:07:38 #265
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220612140
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland

quote:
Artikel door businessam.be • 22u •

Key takeaways Tijdens een top in Turkije wees de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov op het belang van een dialoog tussen Rusland en de Verenigde Staten (VS). Hoewel hij de bestaande meningsverschillen erkende, suggereerde Lavrov dat gesprekken cruciaal zijn om een hernieuwde economische samenwerking met de VS te bereiken. Rusland beschouwt economische samenwerking

© https://www.msn.com/nl-nl(...)94d9886de04593&ei=37
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland


Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.

En het is nu misschien nog niet te laat!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 19 april 2026 @ 14:07:52 #266
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220612141
quote:
15s.gif Op zondag 19 april 2026 13:53 schreef Perrin het volgende:
Het is al 1000 maal gezegd maar manman dat we nog zo'n gehaktmolenoorlog meemaken in de 21e eeuw.

Weinig geleerd van de vorige eeuw.
al zoveel opnames gezien dat er een koppeltje ongeïnteresseerde Russische boersoldaten worden weggevaagd door een stel drones van 500 euro stuk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 april 2026 @ 14:20:14 #267
36431 bleiblei
Afgehaakt.
pi_220612256
quote:
3s.gif Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland
[..]
[ afbeelding ]Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland


Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.

En het is nu misschien nog niet te laat!
Vergane gloriemachten bedoel je :') .
En als de US in deze situatie serieus gaat onderhandelen over economische betrekkingen, is het hek helemaal van de dam. Dan hebben ze zichzelf écht verlaagd tot het laagste van het laagste.
pi_220612470
quote:
3s.gif Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland
[..]
[ afbeelding ]Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland


Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.

En het is nu misschien nog niet te laat!
Welk voordeel heeft de VS om betrekkingen met Rusland aan te gaan en dan de EU markt te verliezen?

Handel met de EU is 1/3 van alle economische activiteiten voor de VS + is de handel tussen de VS en de EU het 43% van de totale wereld economie.

Rusland is een dwerg met kernwapens. Maar net zoals een terrorist met een bomvest in een volle bus, er voor zorgt dat mensen naar hem luisteren, maar nooit respecteren nog hem enig echte macht toe belichten. Zo mogen we het hedendaagse Rusland ook zien.

Een terrorist met een bomvest.
pi_220612481
twitter
pi_220612491
twitter
pi_220612521
twitter


quote:
Chasiv Yar. Breakthrough attempt repelled.

For the second day in a row, the enemy has been launching mechanized assaults in the sector of the 24th Brigade. The attack was repelled. Enemy armored vehicles, transport, and assault troops were destroyed.
Rusland wil koste wat kost Oekraine uit Chasiv Yar verdrijven, maar worden kilometers voor aankomst al gestopt.

  zondag 19 april 2026 @ 15:05:52 #272
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220612699
quote:
3s.gif Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland
[..]
[ afbeelding ]Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland


Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.

En het is nu misschien nog niet te laat!
Mooi gebaar dat Rusland ook zichtbaar een handreiking doet naar het Westen. Het kan wel: samen werken aan economische voorspoed en vrede.

Stubb en Starmer let u op?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 19 april 2026 @ 15:07:11 #273
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220612706
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 15:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mooi gebaar dat Rusland ook zichtbaar een handreiking doet naar het Westen. Het kan wel: samen werken aan economische voorspoed en vrede.

Stubb en Starmer let u op?
Goede post!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 19 april 2026 @ 15:11:07 #274
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220612732
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die 3-daagse speciale militaire operatie begint toch anders uit te pakken dan nep-tsaar Poetin had gedacht.
Rusland vecht met z'n 130-140 miljoen inwoners tegen een mogendheid die tig keer groter is. Europa is veel groter, en zeker met Amerika er bij. En dat zeg ik niet, dat zegt de premier van Polen. Of is dat dat ook al een Poetin admirer?

quote:
500 Million Europeans Ask 300 Million Americans to Protect Them from 140 Million Russians!
Bron: Bekijk deze YouTube-video

Wij smeken de amerikanen om hulp omdat wij Europeanen moeten vrezen voor 140 miljoen Russen. Maar ga gerust door hier met lollig doen over Russen die massaal om het leven komen, dronken generaals, en oude tanks en artillerie.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 19 april 2026 @ 15:15:56 #275
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220612793
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 13:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat was in januari al het plan:
[..]
Kyiv Independent
Dronkemans gelal zulke getallen.
Als ik vanaf vandaag elk maand 20 miljard euro verdien, ben ik over 50 maanden rijker dan Elon Musk.
Wat heb je aan dit soort wishfull thinking?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 19 april 2026 @ 15:28:34 #276
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220612865
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Welk voordeel heeft de VS om betrekkingen met Rusland aan te gaan en dan de EU markt te verliezen?

Handel met de EU is 1/3 van alle economische activiteiten voor de VS + is de handel tussen de VS en de EU het 43% van de totale wereld economie.

Rusland is een dwerg met kernwapens. Maar net zoals een terrorist met een bomvest in een volle bus, er voor zorgt dat mensen naar hem luisteren, maar nooit respecteren nog hem enig echte macht toe belichten. Zo mogen we het hedendaagse Rusland ook zien.

Een terrorist met een bomvest.
Putin is op zoek naar een nieuwe USSR , de volgende is Estland , NARVA
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 april 2026 @ 15:32:04 #277
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220612886
quote:
15s.gif Op zondag 19 april 2026 13:53 schreef Perrin het volgende:
Het is al 1000 maal gezegd maar manman dat we nog zo'n gehaktmolenoorlog meemaken in de 21e eeuw.

Weinig geleerd van de vorige eeuw.
Als we straks op 4 mei maar een paar keer heel vastberaden "Dit nooit meer" zeggen
  zondag 19 april 2026 @ 15:38:42 #278
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220612916
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 15:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland vecht met z'n 130-140 miljoen inwoners tegen een mogendheid die tig keer groter is. Europa is veel groter, en zeker met Amerika er bij. En dat zeg ik niet, dat zegt de premier van Polen. Of is dat dat ook al een Poetin admirer?
[..]
Bron: Bekijk deze YouTube-video

Wij smeken de amerikanen om hulp omdat wij Europeanen moeten vrezen voor 140 miljoen Russen. Maar ga gerust door hier met lollig doen over Russen die massaal om het leven komen, dronken generaals, en oude tanks en artillerie.
Weer lekker in de trollmodus oude schaamlap.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 19 april 2026 @ 15:40:14 #279
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220612924
quote:
3s.gif Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland
[..]
[ afbeelding ]Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland


Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.

En het is nu misschien nog niet te laat!
Aka de economie staat er zeer slecht voor en militair gaat het ook Kut.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 19 april 2026 @ 15:41:44 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220612930
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef Korenfok het volgende:

Welk voordeel heeft de VS om betrekkingen met Rusland aan te gaan en dan de EU markt te verliezen?
Niks, maar volgens sommigen moeten we maar een pact vormen zonder de VS met gebieden/landen als het Midden Oosten, Rusland en China...
  zondag 19 april 2026 @ 16:31:05 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220613212
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 15:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland vecht met z'n 130-140 miljoen inwoners tegen een mogendheid die tig keer groter is. Europa is veel groter, en zeker met Amerika er bij. En dat zeg ik niet, dat zegt de premier van Polen. Of is dat dat ook al een Poetin admirer?
[..]
Bron: Bekijk deze YouTube-video

Wij smeken de amerikanen om hulp omdat wij Europeanen moeten vrezen voor 140 miljoen Russen. Maar ga gerust door hier met lollig doen over Russen die massaal om het leven komen, dronken generaals, en oude tanks en artillerie.
Poetin heeft de hele USSR achter zich staan toch en alle daqppere Ruzzia soldaten

En als Poetin we stoppen met vechten , de oorlog is voorbij en het internet weer aanzet dan is iedereen blij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 april 2026 @ 16:33:04 #282
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220613223
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 15:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Weer lekker in de trollmodus oude schaamlap.
Het is de premier van Polen die dat zegt. Ik spreek hem enkel na.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 19-04-2026 16:39:17 ]
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 19 april 2026 @ 16:34:33 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220613234
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 16:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het de premier van Polen die dat zegt. Ik spreek hem enkel na.
Als polen de mouwen opstroopt dan staan ze zo in Moskou, dat zouden de Russen ook veel fijner vinden , kan iedereen weer porno kijken en navigeren


Bekijk deze YouTube-video
Ja , wel 1984 maar niet 1990


[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 19-04-2026 17:14:08 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 april 2026 @ 17:10:36 #284
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220613518
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 15:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mooi gebaar dat Rusland ook zichtbaar een handreiking doet naar het Westen. Het kan wel: samen werken aan economische voorspoed en vrede.

Stubb en Starmer let u op?
Waren ze allemaal maar zo constructief, vredelievend en redelijk als in Moskou. Dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien of niet?! :Y
  zondag 19 april 2026 @ 18:14:01 #285
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220614136
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Welk voordeel heeft de VS om betrekkingen met Rusland aan te gaan en dan de EU markt te verliezen?

Handel met de EU is 1/3 van alle economische activiteiten voor de VS + is de handel tussen de VS en de EU het 43% van de totale wereld economie.

Rusland is een dwerg met kernwapens. Maar net zoals een terrorist met een bomvest in een volle bus, er voor zorgt dat mensen naar hem luisteren, maar nooit respecteren nog hem enig echte macht toe belichten. Zo mogen we het hedendaagse Rusland ook zien.

Een terrorist met een bomvest.
Hoezo zou de VS de EU markt kunnen verliezen? De EU is qua energie volledig afhankelijk van de VS, andersom niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 19 april 2026 @ 18:17:18 #286
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220614163
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2026 17:10 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waren ze allemaal maar zo constructief, vredelievend en redelijk als in Moskou. Dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien of niet?! :Y
Goede post!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 19 april 2026 @ 18:17:43 #287
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220614168
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 18:17 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Goede post!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220614212
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 18:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hoezo zou de VS de EU markt kunnen verliezen? De EU is qua energie volledig afhankelijk van de VS, andersom niet.
Misschien je eens verdiepen in de energie toevoer binnen de EU.

we waren toch volledig afhankelijk van rusland? Hoe verloopt dat nu?
pi_220614223
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 18:17 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Goede post!
  zondag 19 april 2026 @ 18:30:56 #290
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220614303
Toch eindelijk weer eens een goede post in dit topic.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 19 april 2026 @ 18:34:02 #291
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220614331
Bedankt allemaal!

(fokken op mobiel, ben er niet zo goed in)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 19 april 2026 @ 18:44:00 #292
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220614423
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 18:34 schreef Parafernalia het volgende:
Bedankt allemaal!

(fokken op mobiel, ben er niet zo goed in)
Jij ook bedankt voor je goede post!
  zondag 19 april 2026 @ 18:50:30 #293
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220614494
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 16:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is de premier van Polen die dat zegt. Ik spreek hem enkel na.
Daar gaat het niet om grapjas.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 19 april 2026 @ 18:55:26 #294
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220614535
Php snapt zelf ook wel dat Tusk dit overdrachtelijk bedoelde
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 19 april 2026 @ 18:56:42 #295
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220614558
Php snapt zelf ook wel dat Tusk dit overdrachtelijk bedoelde
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 18:55 schreef Parafernalia het volgende:
Php snapt zelf ook wel dat Tusk dit overdrachtelijk bedoelde
En wéér een goede post. Ik zit er lekker in vandaag.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 19:07:34 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220614645
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 19 april 2026 @ 19:19:28 #297
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220614734
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2026 17:10 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waren ze allemaal maar zo constructief, vredelievend en redelijk als in Moskou. Dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien of niet?! :Y
Moskou moet heel snel ophoepelen uit de Krim, voor ze eruit gejodeld worden
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 19:21:50 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220614749
poetin will not lose crimea

die shit is klaar, never gonna happen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 19 april 2026 @ 19:29:23 #299
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220614804
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 18:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Misschien je eens verdiepen in de energie toevoer binnen de EU.

we waren toch volledig afhankelijk van rusland? Hoe verloopt dat nu?
We waren niet volledig afhankelijk van Rusland. We zijn nu wel afhankelijker van de VS dan dat we van Rusland waren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220614952
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 19:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
We waren niet volledig afhankelijk van Rusland. We zijn nu wel afhankelijker van de VS dan dat we van Rusland waren.
Denk het niet. het hele rusland debacle heeft aangetoont dat er niet zo iets hoeft te zijn als volledig afhankelijk zijn van een leverancier. En dat diversificatie een prima strategie en met een beetje effort opgepakt kan worden. Stel trump gooit zijn handel dicht (dan kan canada ons ook leveren, aangezien canada ook voldoende voorraden heeft, of.... noem maar een land. energie is op alle plekken te vinden). plus zien we met de transitie dat ook dit weer aan het veranderen is. en dit zien we dus ook binnen de EU. Zo haalt spanje uit hele andere landen hun olie, dan bijv. Duitsland.

De eU is een vele grotere powerhouse dan dat de anti eu brigade wil accepteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')