Vorig jaarquote:Komende zondag staat de 110e Ronde van Vlaanderen op het programma. De Wielerhoogmis door het Vlaamse land start dit jaar in Antwerpen en biedt als vanouds een keur aan steile (kassei)klimmetjes. De afstand is 271 kilometer en zoals we gewend zijn tekenen de Oude Kwaremont en Paterberg de finale.
Dat zeker, genieten is dit bepaald niet.quote:Op zondag 5 april 2026 16:37 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Doodsverwensingen zijn nooit acceptabel maar ik heb ook nog nooit in mijn leven zo weinig plezier gehad in wielrennen volgen.
Florian Vermeersch is het hier niet mee eens.quote:Op zondag 5 april 2026 16:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende: [..] De haat is gereserveerd voor Van der Poel, het Sloveense gedrocht staat men om onduidelijke redenen toe.
See you next weekquote:Op zondag 5 april 2026 16:43 schreef Toby56 het volgende:
Wat zei Wout tegen Pogi?
"You make me sick" ?
lol
Inderdaad, want deze won ze... al precies 0xquote:Op zondag 5 april 2026 16:43 schreef vivelafete het volgende:
Vervelende Demi zal ook wel winnen... Strontkoers
Nee, daarvoor.quote:
Goed ingeKochtquote:Op zondag 5 april 2026 16:44 schreef wimderon het volgende:
Koch is toch wel een goede aankoop van FDJ.
Alsof ik dat ergens zegquote:Op zondag 5 april 2026 16:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Inderdaad, want deze won ze... al precies 0x
quote:Matteo Trentin, bezig aan een ijzersterk voorjaar, was het grootste slachtoffer. De ervaren Italiaan belandde in de gracht en bleef even roerloos liggen. Trentin (Tudor) kreeg de eerste zorgen toegediend en werd daarna afgevoerd naar het ziekenhuis. Er wordt gevreesd voor een zware schouderblessure. Ook Magnus Sheffield en Samuel Watson (INEOS), Ward Vanhoof (Flanders-Baloise) gingen onderuit, net als een renner van Soudal Quick-Step.
Jonas Koch?quote:Op zondag 5 april 2026 16:44 schreef wimderon het volgende:
Koch is toch wel een goede aankoop van FDJ.
Plek 13 zelfs volgens mij.quote:Op zondag 5 april 2026 16:45 schreef Pino112 het volgende:
Beuk elkaar nog even bijna onderuit ja, voor plek 12
Valide punt.quote:Op zondag 5 april 2026 16:44 schreef DIJK het volgende:
[..]
Als we maar niet weer de varkensneus krijgen
Sprinters zijn altijd goed op de Kemmel op een of andere manierquote:Op zondag 5 april 2026 16:45 schreef wimderon het volgende:
Bijzonder dat Wiebes de sterkste was op de Kemmel, maar hier compleet geparkeerd staat.
Franzi was vorig jaar al beresterk.quote:
We versturen deze week de rouwkaarten. Volgende week zondag zijn jullie allemaal welkom bij de uitvaart.quote:
WLR viesmad.quote:Op zondag 5 april 2026 16:48 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Matje wint 3x de ronde niets aan de hand
Pogi wint 3x de ronde DOPING!
Heb de haat op Vollering ook nooit zo gesnapt. Ze is wat emotioneel, maar verderquote:Op zondag 5 april 2026 16:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou Vollering ook wel leuk vinden, ook gezien de haat hier (misschien wel mede daardoor)
Nee inderdaad en soms koerst ze niet slim, maar dat doet 98% van het pelotonquote:Op zondag 5 april 2026 16:50 schreef Remco het volgende:
[..]
Heb de haat op Vollering ook nooit zo gesnapt. Ze is wat emotioneel, maar verder
Die ging ooit lekker tegen Nederland rijden, land- en dus teamgenote achtervolgen en toen wonnen ze allebei nietquote:Op zondag 5 april 2026 16:50 schreef Remco het volgende:
[..]
Heb de haat op Vollering ook nooit zo gesnapt. Ze is wat emotioneel, maar verder
Alweer?quote:
Graag.quote:Op zondag 5 april 2026 16:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
We versturen deze week de rouwkaarten. Volgende week zondag zijn jullie allemaal welkom bij de uitvaart.
Ja, die dag was de haat volledig terechtquote:Op zondag 5 april 2026 16:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die ging ooit lekker tegen Nederland rijden, land- en dus teamgenote achtervolgen en toen wonnen ze allebei niet
Niet zo slim vind ik wel een eufemisme. Achter je landgenoten aanrijden op een WK. Op de OS niet willen rijden waardoor een wiskundeleraar ineens olympisch kampioen is. Dat soort dingen.quote:Op zondag 5 april 2026 16:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee inderdaad en soms koerst ze niet slim, maar dat doet 98% van het peloton
Volgende week dan maar glorieus Parijs-Roubaix winnen als eerbetoon. Ook zo'n beetje het enige hiaat op haar erelijst.quote:
Een wiskundeleraar die de OS wint.quote:Op zondag 5 april 2026 16:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Niet zo slim vind ik wel een eufemisme. Achter je landgenoten aanrijden op een WK. Op de OS niet willen rijden waardoor een wiskundeleraar ineens olympisch kampioen is. Dat soort dingen.
De docu serie “La Course” kijken. Dan krijg je meteen een hekel aan iedereen binnen die ploeg. Een zeldzaam grote verzameling van onsympathieke mensen.quote:Op zondag 5 april 2026 16:50 schreef Remco het volgende:
[..]
Volgende weer Pogacar. Ik kijk alleen de Scheldeprijs deze week.quote:Op zondag 5 april 2026 16:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
We versturen deze week de rouwkaarten. Volgende week zondag zijn jullie allemaal welkom bij de uitvaart.
Ik las dit verkeerd.quote:Op zondag 5 april 2026 16:54 schreef DIJK het volgende:
Toch wel knap dat dikke Zoë er ook nog bij zit
En Baskenland he!quote:Op zondag 5 april 2026 16:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Volgende weer Pogacar. Ik kijk alleen de Scheldeprijs deze week.
Itzulia, Bob.quote:Op zondag 5 april 2026 16:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vorig jaar verloor hij door een verkeerd ingeschatte bocht.quote:Op zondag 5 april 2026 16:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mike wilde zich laten zienquote:
Van Baarle begon goed aan het seizoen, maar z'n voorjaar is eigenlijk net zo anoniem als de afgelopen jarenquote:
Grote vriend del Toro gaat ons daar een week lang in het gezicht spugen.quote:Op zondag 5 april 2026 16:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Itzulia, Bob.
De enige koers die telt.
Heeft nog niet eens een eigen topicquote:Op zondag 5 april 2026 16:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En Baskenland he!
Met de kans op een opvolger van Christophe Moreau
Helaas ook met Del Toroquote:Op zondag 5 april 2026 16:58 schreef H.Vviv het volgende:
Itzulia trouwens met een geweldig parcours en ook een goed deelnemersveld.
Ik verwacht heel erg veel van Seixas.quote:Op zondag 5 april 2026 16:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Grote vriend del Toro gaat ons daar een week lang in het gezicht spugen.
Altijd tegen ons.
Zijn trucje werkt ook niet meer sinds Van der Poel en later Pogacar steeds eerder aan zijn gaan vallen.quote:Op zondag 5 april 2026 16:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Van Baarle begon goed aan het seizoen, maar z'n voorjaar is eigenlijk net zo anoniem als de afgelopen jaren
Ja eens, maar als je zo gaat strepen blijven van het hele peloton alleen Vos en Puck over als sympathiek.quote:Op zondag 5 april 2026 16:55 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
De docu serie “La Course” kijken. Dan krijg je meteen een hekel aan iedereen binnen die ploeg. Een zeldzaam grote verzameling van onsympathieke mensen.
Ik zeg: Pogacar een week op water en brood.quote:
Lucinda Brand is ook best sympathiek.quote:Op zondag 5 april 2026 16:59 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja eens, maar als je zo gaat strepen blijven van het hele peloton alleen Vos en Puck over als sympathiek.
Bettiol is zijn koerier Piccolo kwijt. Asgreen kan niet zonder Taus.quote:Op zondag 5 april 2026 17:00 schreef Marcoss het volgende:
Bettiol op 24, Asgreen op 28.. die hadden ooit betere tijden hier
Ik vond Vollering er eigenlijk nog het beste uitkomen.quote:Op zondag 5 april 2026 16:55 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
De docu serie “La Course” kijken. Dan krijg je meteen een hekel aan iedereen binnen die ploeg. Een zeldzaam grote verzameling van onsympathieke mensen.
Welk fenomeen mist Dylan Teuns (60e)?quote:Op zondag 5 april 2026 17:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Bettiol is zijn koerier Piccolo kwijt. Asgreen kan niet zonder Taus.
Dielon is van een klif gevallen nadat Europol op de stoep stond bij Baggerijn.quote:Op zondag 5 april 2026 17:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Welk fenomeen mist Dylan Teuns (60e)?
Nouja, de koers is wel weinig spannend natuurlijk. Dit scenario konden we al vooraf intekenen.quote:
Het is ook wel gekmakend dat Mathieu vooraf al zegt dat hij gewoon met Pogacar gaat rijden. Want als je niet rijdt laat je zien dat je bang bent.quote:Op zondag 5 april 2026 17:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, de koers is wel weinig spannend natuurlijk. Dit scenario konden we al vooraf intekenen.
Het feit dat bijna iedereen geweldig scoort in de Prono is ook veelzeggend
Maar ja, als Pogacar niet meedoet is het hetzelfde maar dan met Van der Poel die doet wat hij wil.quote:Op zondag 5 april 2026 17:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, de koers is wel weinig spannend natuurlijk. Dit scenario konden we al vooraf intekenen.
Het feit dat bijna iedereen geweldig scoort in de Prono is ook veelzeggend
Ik heb niet omgekeken. Ik zie net pas op de herhaling dat Remco bijna aansloot.quote:Op zondag 5 april 2026 17:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het is ook wel gekmakend dat Mathieu vooraf al zegt dat hij gewoon met Pogacar gaat rijden. Want als je niet rijdt laat je zien dat je bang bent.
Nou, heeft weer veel opgeleverd zeg.
Dit verzin je toch niet, dan ben je echt borderline zwakzinnig.quote:Op zondag 5 april 2026 17:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik heb niet omgekeken. Ik zie net pas op de herhaling dat Remco bijna aansloot.
Lachwekkend.
Mist ook gewoon helaas de echte powerquote:Op zondag 5 april 2026 17:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Puck met haar specialiteit: rampzalig gepositioneerd zitten en dan onnodig energie verspillen.
De enige reden dat men hier juicht voor Mathieu is het vlaggetje.quote:Op zondag 5 april 2026 17:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Lachwekkend.
Dat is onbegrijpelijk.quote:Op zondag 5 april 2026 17:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Lachwekkend.
Van Roodhooft mag je ook wel meer verwachten. Alpecin is juist vaak de ploeg die met niks doen toch in winnende situaties terecht komt met bijvoorbeeld Philipsen.quote:Op zondag 5 april 2026 17:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Lachwekkend.
Volgend jaar weer!quote:Op zondag 5 april 2026 17:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is onbegrijpelijk.
Als je al twee keer uit het wiel bent gebonjourd op de laatste Kwaremont MOET je met een ander plan komen.
Gebrek aan koersinzicht ben ik het niet direct mee eens, op dit soort dagen zit er eerder een soort van idioot eergevoel in de weg. Je moet draaien met Pogacar, anders ben je een mietje. Nou, dan maar een keer een mietje.quote:Op zondag 5 april 2026 17:11 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De enige reden dat men hier juicht voor Mathieu is het vlaggetje.
Het is en blijft verder natuurlijk wel gewoon een totaal ongeloofwaardige proleet met een gebrek aan koersinzicht.
Straks alleen recordhouder met 4 zeges in Vlaanderen!quote:Op zondag 5 april 2026 17:12 schreef Tommeke het volgende:
Kopecky zal ook eens even een kopbeurtje doen hè.
Heb je de E3 gekeken? Kleine kans dat dat advies uit de auto kwamquote:Op zondag 5 april 2026 17:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Van Roodhooft mag je ook wel meer verwachten. Alpecin is juist vaak de ploeg die met niks doen toch in winnende situaties terecht komt met bijvoorbeeld Philipsen.
Of zou hij daar gewoon niet naar luisteren?
Gonchar zou een tandje lichter schakelenquote:Op zondag 5 april 2026 17:14 schreef Pistolero het volgende:
Ik vraag me door dat verzet steeds af of PFP het nou zwaar heeft of volledig door de boter trapt.
Zou ze slimmer zijn dan Mathieu?quote:Op zondag 5 april 2026 17:12 schreef DIJK het volgende:
Kopecky gaat overnemen…. Is dat ooit gebeurd?
Net als vd poel niet t scherpste mes uit de la zullen we maar zeggenquote:
Naar de streep rijden met LOTTEquote:Op zondag 5 april 2026 17:17 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe gaat Demi vandaag de koers verliezen?
Swinkels ook.quote:Op zondag 5 april 2026 17:19 schreef Tommeke het volgende:
Lieke Nooijen heeft dit jaar ook wel een stapje gezet.
Daarvoor de koers die hij weggaf?quote:Op zondag 5 april 2026 17:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik zie nu dat Pogi zijn laatste 7 eendaagse koersen heeft gewonnen.
Dat is een langere streak dan bij de meerdaagse koersenquote:Op zondag 5 april 2026 17:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik zie nu dat Pogi zijn laatste 7 eendaagse koersen heeft gewonnen.
Klopt, in Canada haperde de motor even.quote:Op zondag 5 april 2026 17:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daarvoor de koers die hij weggaf?
(al won hij Quebec daarvoor ook niet)
"Hihi, ja ik voelde me heel goed hihi, misschoen wel de sterkste hihi, jammer"quote:Op zondag 5 april 2026 17:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Benieuwd hoe Puck dadelijk vanuit 15e positie aan de Kwaremont gaat beginnen.
Maar er zijn er maar 13quote:Op zondag 5 april 2026 17:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Benieuwd hoe Puck dadelijk vanuit 15e positie aan de Kwaremont gaat beginnen.
De Tour tegen Vingegaard de laatste? Zegt vooral veel over het lage aantal rittenkoersen dat hij rijdtquote:Op zondag 5 april 2026 17:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is een langere streak dan bij de meerdaagse koersen [ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 april 2026 17:21 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
"Hihi, ja ik voelde me heel goed hihi, misschoen wel de sterkste hihi, jammer"
Chabbey ookquote:Op zondag 5 april 2026 17:23 schreef DiegoFuser het volgende:
Puck is voor een slim persoon echt onvoorstelbaar dom.
Mist vooral wedstrijdinzicht.quote:Op zondag 5 april 2026 17:23 schreef DiegoFuser het volgende:
Puck is voor een slim persoon echt onvoorstelbaar dom.
We moeten eigenlijk met zijn allen hopen dat het volgende zondag echte kutweer gaat wordenquote:Op zondag 5 april 2026 17:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is een langere streak dan bij de meerdaagse koersen [ afbeelding ]
Ja.quote:Op zondag 5 april 2026 17:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De Tour tegen Vingegaard de laatste? Zegt vooral veel over het lage aantal rittenkoersen dat hij rijdt
Brobbey?quote:Op zondag 5 april 2026 17:24 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Mist vooral wedstrijdinzicht.
Soms heb je bizar domme voetballer met uitzonderlijk wedstrijdinzicht
Ben er wel van overtuigd dat wij - wielernerds - na 20/25 jaar intensief koers kijken veel meer koersinzicht hebben dan het grootste deel van het peloton, inclusief ploegleiders.quote:
Ja, want Pogi presteert altijd enorm matig in de regenquote:Op zondag 5 april 2026 17:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
We moeten eigenlijk met zijn allen hopen dat het volgende zondag echte kutweer gaat worden
de ploegleiders in de auto's zijn meestal ploegleiders die bij het mannenwielrennen niet aan de bak komen.quote:Op zondag 5 april 2026 17:24 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Mist vooral wedstrijdinzicht.
Soms heb je bizar domme voetballer met uitzonderlijk wedstrijdinzicht
Modderig ->Veldrijders in het voordeel -> Meer kans voor Mathieu en Woutquote:Op zondag 5 april 2026 17:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, want Pogi presteert altijd enorm matig in de regen
Ik zie een varkenskop in the mud, dus inderdaadquote:Op zondag 5 april 2026 17:27 schreef DiegoFuser het volgende:
User @:szura is door het dolle heen nu.
In ieder geval niet bijzonder lekker. Maar dat heb ik ook met een Kwak.quote:Op zondag 5 april 2026 17:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ranzig bier ook overigens.
Gelukkig niet.quote:Op zondag 5 april 2026 17:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Straks alleen recordhouder met 4 zeges in Vlaanderen!
2 seconden sneller dan Evenepoel en 6 seconden langzamer dan Van Aert als die tijd daar klopt.quote:Op zondag 5 april 2026 17:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
20 seconden sneller op de Kwaremont, toe maar.
De techniek van Remco op de kasseien was ook bepaald niet oogstrelend.quote:Op zondag 5 april 2026 17:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
2 seconden sneller dan Evenepoel en 6 seconden langzamer dan Van Aert als die tijd daar klopt.
3.02 had Pogacar inderdaad (even teruggekeken)quote:Op zondag 5 april 2026 17:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
2 seconden sneller dan Evenepoel en 6 seconden langzamer dan Van Aert als die tijd daar klopt.
Volgende keer moeten ze maar meerijden met de mannen. Ze willen toch gelijk behandeld worden.quote:Op zondag 5 april 2026 17:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Maar wel mooi derde.quote:Op zondag 5 april 2026 17:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De techniek van Remco op de kasseien was ook bepaald niet oogstrelend.
Insane..geen ook wel aan hoeveel vet er van de botten was bij de mannen.quote:Op zondag 5 april 2026 17:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Gaat dan wel een druk peloton worden.quote:Op zondag 5 april 2026 17:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Volgende keer moeten ze maar meerijden met de mannen. Ze willen toch gelijk behandeld worden.
Teams van 3 renners!quote:
Matje mag wel eens pogen tactisch te rijdenquote:Op zondag 5 april 2026 17:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar ja, als Pogacar niet meedoet is het hetzelfde maar dan met Van der Poel die doet wat hij wil.
Honchar vindt het maar een laf verzetje.quote:Op zondag 5 april 2026 17:34 schreef Marcoss het volgende:
Zelfs Pieter Weening schreeuwt nu naar de tv dat het wel wat lichter mag bij PFP
Botero vindt dit ook een meisjesverzet.quote:Op zondag 5 april 2026 17:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Honchar vindt het maar een laf verzetje.
Als Mathieu zich niet door Trentin in de zak laat zetten en geen extra inspanning hoeft te leveren op de tweede Kwaremont, hoe ver komt hij dan op de laatste Kwaremont? Hij speelt de Ronde van Vlaanderen wel altijd op hard mode, niet heel slim tegen het monster van Frankenstein.quote:Op zondag 5 april 2026 17:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Benieuwd of die live-timing van de Kwaremont correct was.
2e doorkomst was Mathieu 2.46 en Pogacar 2.48
3e doorkomst was Pogacar 3.02 en Mathieu 3.09.
Zou betekenen dat ze allemaal al wel gesloopt waren.
Meerbeke was ook een veredelde afwerkplaats.quote:Op zondag 5 april 2026 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blijft een armoedige finishplek zo
Die vond het podium al primaquote:
Vind het niet zo slecht. Die kaarsrechte weg heeft wel wat.quote:Op zondag 5 april 2026 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blijft een armoedige finishplek zo
De helft dankzij de show van Karrelquote:Op zondag 5 april 2026 17:52 schreef DiegoFuser het volgende:
Toch bijna 11 topics volgepost dit jaar.
WLR heeft geleverd deze Ronde.
Was tenminste wel midden in de stad/ dorpquote:Op zondag 5 april 2026 17:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Meerbeke was ook een veredelde afwerkplaats.
Strijkijzer is ze toch ook niet? Vorig jaar ook nog P2 in het sprintje voor de winst. Ook P4 in MSR voor ze de DQ kreegquote:Op zondag 5 april 2026 17:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Strijkijzer PFP hoeft geen moeite doen
Met dank aan Vive le vélo.quote:Op zondag 5 april 2026 17:52 schreef DiegoFuser het volgende:
Toch bijna 10 topics volgepost dit jaar.
Komt eraan.quote:Op zondag 5 april 2026 17:58 schreef Faraday01 het volgende:
Tot zover het voorspel. Hoe is het met de voorbeschouwing van de Itzulia @:rellende_rotscholier
Kom maar terug met deze dooddoener als Mathieu Pogi erop legt op de Tourmalet en de Toour wint.quote:Op zondag 5 april 2026 16:48 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Matje wint 3x de ronde niets aan de hand
Pogi wint 3x de ronde DOPING!
Wel al bijna 5 topics voor de start.quote:Op zondag 5 april 2026 17:52 schreef DiegoFuser het volgende:
Toch bijna 10 topics volgepost dit jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |