Zoek dan een doornloze! Erg fijn. Of een framboos/braam kruizing, die vind ik zelf erg lekker, vooral de tayberry.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:05 schreef Kaatje1 het volgende: [..] Ga ik naar op zoek dit jaar, maar eigenlijk liever een braam
Dank, is dat er ook in kuipvorm? Want dat zoek ik dus.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:36 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zoek dan een doornloze! Erg fijn. Of een framboos/braam kruizing, die vind ik zelf erg lekker, vooral de tayberry.
https://fruitbomen.net/webwinkel/kruisingen/taybesquote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dank, is dat er ook in kuipvorm? Want dat zoek ik dus.
Live aanwezig zijn bij vondsten is nóg tofferquote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Eerste live gefilmde muntje ooitVoor alle fans
![]()
Bekijk deze YouTube-video
De wilde versie zeker. Met vlijmscherpe dorens. Die krengen heb ik hier ook. Een gedeelte weg kunnen krijgen. Maar op andere plekken komt de zooi zo weer terug.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:41 schreef derLudolf het volgende:
Bramen, die groeien op meer plekken in m'n tuin dan me lief is. Woekerbende
Oh ja dat zou kunnen, dat weet ik nietquote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Live aanwezig zijn bij vondsten is nóg toffer
Jup ik overweeg nog een mulch mes op de bosmaaierquote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:44 schreef z80 het volgende:
[..]
De wilde versie zeker. Met vlijmscherpe dorens. Die krengen heb ik hier ook. Een gedeelte weg kunnen krijgen. Maar op andere plekken komt de zooi zo weer terug.
Moet prima kunnen. Maar zijn wel allemaal klimmers natuurlijk dus het moet wel ergens heen kunnen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dank, is dat er ook in kuipvorm? Want dat zoek ik dus.
Brambles ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup ik overweeg nog een mulch mes op de bosmaaier
Bekijk deze YouTube-video
Zijn brumbels Engels voor bramen(struiken)? In het dialect hier "brummels"
Het er over praten brengt niet zo zeer opluchting. Het er over kunnen praten wel. Het is niets voor mij om zo dicht te klappen, dat heb ik echt niet als plezierig ervaren.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:10 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike merk je dat het helpt/oplucht om het erover te hebben? Kan me voorstellen dat het je erg bezig gehouden heeft afgelopen tijd. Ik gun het je om het contact zodanig te kunnen hebben dat je er iets uithaalt (kan ook 'in elk geval geen wat als... gevoel later' zijn) maar het je niet (al te)veel kost.
Ik begrijp wat je zegt inderdaad. Je zo niet jezelf voelen is niet prettigquote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het er over praten brengt niet zo zeer opluchting. Het er over kunnen praten wel. Het is niets voor mij om zo dicht te klappen, dat heb ik echt niet als plezierig ervaren.
Wat je zegt, als het me vooral maar niet te veel kost. En de rest zie ik nog wel.
Wat een ellende met je enkel. Je hebt het ook niet half aangepakt zeg.
Ik merk altijd dat ik zelf eerst een soort van duidelijkheid moet hebben voor ik het er met anderen over kan hebben ofzo. Aan de ene kant fijn om niet al die meningen mee te nemen, aan de andere kant, mwhuuuhhhquote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het er over praten brengt niet zo zeer opluchting. Het er over kunnen praten wel. Het is niets voor mij om zo dicht te klappen, dat heb ik echt niet als plezierig ervaren.
Wat je zegt, als het me vooral maar niet te veel kost. En de rest zie ik nog wel.
Wat een ellende met je enkel. Je hebt het ook niet half aangepakt zeg.
Ja echt super lief beest.quote:
Vaak speelt de hoeveelheid aandacht een rol. Niet volcontinue eraan pjukken, maar wel altijd reageren als dat gesuggereerd wordt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja echt super lief beest.
Raar dat ie echt altijd bij m'n ouders is.
Heb je ook eventueel overwogen de wortels af te zagen en m eerst goed te laten drogen ? En dan te kijken of je m er zonder graven uit krijgt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog wat anders. We hebben een buurman die een stuk weiland naast onze tuin heeft. Hij heeft wel eens schapen op zijn landje staan. Via via ben ik erachter gekomen wie het is, hij heeft zich nooit voorgesteld.
We hebben van die schapengaashekken tussen onze percelen. En tussen dat hek zijn twee esdoorns aan het groeien. Esdoorns zijn de duivel dus die moeten weg. Ik heb die kerel een mail gestuurd, hij heeft een aannemersbedrijf dus ik kon dat makkelijk vinden. Of we dat samen konden oplossen, of hij een kraantje heeft, of het via zijn perceel mag. Krijg ik mail terug: 'boom staat mij niet in de weg maar haal het vooral weg als je wilt en dat mag via mijn terrein.'
Lekker is dat zeg. Dit gaat ons een paar honderd euro kosten aan de huur van een kraan met mankracht terwijl hij dat gewoon heeft staan. Prima hoor, we regelen het zelf wel. Maar een beetje fatsoenlijke buren zijn is er niet bij met deze vent.
Deze man gaat dus niet ingeschakeld worden voor de verbouwing van ons huis.
Boom is overigens giftig voor zijn schapen.
Nee, dat hebben we niet. Die klotebomen moeten gewoon weg. We hebben hem wel mishandeld met een kettingzaag maar daar groeit hij alleen maar harder van.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je ook eventueel overwogen de wortels af te zagen en m eerst goed te laten drogen ? En dan te kijken of je m er zonder graven uit krijgt.
Geen idee. De esdoorns die we een paar jaar geleden hebben laten verwijderen lieten een enorme krater achter maar die waren ook een meter of 15 hoog. Deze zijn nu 3 meter ongeveer. Bestaan wel uit heel veel stammen die door het gaas zijn gegroeid.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:29 schreef AnneX het volgende:
Volgens mij stonden er twee 2 meter hoge esdoorns in de tuin naast waar de boomchirurgen aan het werk waren in het aangrenzende plantsoen om te snoeien en te hakselen.
Gevraagd en toen bleken ze er zó uit te trekken door de mannen met 2-3 penwortels.
Kan het meevallen? De omtrek hierboven was 2 handen.
Is dat helemaal aan de kant bij de sloot ?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, dat hebben we niet. Die klotebomen moeten gewoon weg. We hebben hem wel mishandeld met een kettingzaag maar daar groeit hij alleen maar harder van.
En ik ga die buurman liefst maar een keer om toegang via zijn terrein vragen. Ik wil niet het risico lopen om dat over een tijdje nog een keer te doen.
Het zijn toch die bomen, die zich gretig verspreiden?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geen idee. De esdoorns die we een paar jaar geleden hebben laten verwijderen lieten een enorme krater achter maar die waren ook een meter of 15 hoog. Deze zijn nu 3 meter ongeveer. Bestaan wel uit heel veel stammen die door het gaas zijn gegroeid.
Ja, die. Twee of drie jaar geleden zijn we vergeten twee van de honderden zaailingen te verwijderen. En nu zijn ze 3 meter. En dat is dus het probleem met die bomen @derLudolfquote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het zijn toch die bomen, die zich gretig verspreiden?
Das wel veel!quote:Op woensdag 1 april 2026 09:27 schreef Barreltje het volgende:
ugh.. de verzekerings maatschappij heeft even mijn woning verzekering met 25 % verhoogd.
"ja we hebben wel een email verstuurd" email noot gelezen. nu is de email her-verstuurd en staat r in :"we hebben het verhoogd " ja das dus verder helemaal geen reden waarom ofzo.. super irritant..
toch maar eens op zoek naar een andere verzekering.. maar gedoe want ons huis is EN een monument en een boerderij dus een bedrijf ....( nou hebben we ook wel gunstige dingen van het bedrijf zijn, dus ik moet HEEL goed uitzoeken of ik dat wil veranderen.. )
Daar zou ik ook geen ruzie mee willenquote:Op woensdag 1 april 2026 10:27 schreef Blues het volgende:
Er was ruzie maar merelvrouw won. Wel ff uitblazen met een stresskeel op een tak![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 1 april 2026 08:14 schreef Vanyel het volgende:
Tijd voor de sportschool![]()
Maar eerst even cetirizine bestellen in Duitsland (als ze nog verzenden naar hier die test komt zo).
Bizar. Ik koop ze normaal per 100. Pakjes gaan van 2,57 tot 15,88 per 100. Allemaal 'gewoon' cetirizine in dezelfde dosering![]()
Het moeras al uit Bakje?
quote:Op woensdag 1 april 2026 08:33 schreef derLudolf het volgende:
Er zijn hier wel een aantal in Duitsland woonachtige mensen die een paar keer per week in Nederland komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon ceterizine (Ceterizin in D) bij elke willekeurige apotheek.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:54 schreef AnneX het volgende:
Edit 2: das handig dat derLudolf wel eens hier komt…heeft @Vanyel dan wel een naam en winkel voor mij. Kan ook in dm natuurlijk
😎quote:Op woensdag 1 april 2026 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel mooie compositie zo met die kerk erbij
OK. Dank je.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gewoon ceterizine (Ceterizin in D) bij elke willekeurige apotheek.
quote:Op woensdag 1 april 2026 12:26 schreef derLudolf het volgende:
DM heeft het ook, versturen die ook niet naar Nederland?
quote:Op woensdag 1 april 2026 12:26 schreef derLudolf het volgende:
DM heeft het ook, versturen die ook niet naar Nederland?
en dat is bij elkaar ‘billiger’ dan bij Kruidvat om de hoek?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]Ik heb het wel eens gezocht bij de DM maar nooit gevonden. Maar online lijkt het idd wel te kunnen inclusief verzending naar NL. Straks proberen, tnx!
https://www.dm.de/abz-pha(...)-p2090000435351.htmlquote:Op woensdag 1 april 2026 12:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
[..]
en dat is bij elkaar ‘billiger’ dan bij Kruidvat om de hoek?
Vijftig stuks ¤ 10,89
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Oeh, da´s balen... En nu? Repareren een optie?quote:Op woensdag 1 april 2026 13:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En toen hield mijn broodoven, na dik 50.000 broden, er net mee op
Maar dit is toch nauwelijks duurder? https://www.pharmamarket.(...)-%20EU&utm_campaign=quote:Op woensdag 1 april 2026 12:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
https://www.dm.de/abz-pha(...)-p2090000435351.html
100 stuks voor ¤5,45
Het is zeker een reëel bod, maar ik mag daarna niet iets nieuws in Zuid-Amerika beginnen. Wel eventueel in een ander deel van de wereld.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Ai @:leeharveyoswald da’s enorm balen. Echt stuk of te repareren?
Oeh, wat een aanbod @:flipsen Is het ook een reëel bod? Mag je daarnaast evt iets nieuws opzetten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 april 2026 14:00 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oeh, da´s balen... En nu? Repareren een optie?
Ik hoop het. Zoals de meeste ovens is het een vrij simpel apparaat.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Ai @:leeharveyoswald da’s enorm balen. Echt stuk of te repareren?
Oeh, wat een aanbod @:flipsen Is het ook een reëel bod? Mag je daarnaast evt iets nieuws opzetten?
Geen idee, ik gebruik het niet. In elk geval goedkoper als Kruidvat en @Vanyel zegt dat het uit D moet komen want goedkoperquote:Op woensdag 1 april 2026 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar dit is toch nauwelijks duurder? https://www.pharmamarket.(...)-%20EU&utm_campaign=
Of zie ik iets enorm over het hoofd?
quote:Op woensdag 1 april 2026 13:59 schreef flipsen het volgende:
Geweldige foto van die boze merelmevrouw @:Blues![]()
Buenos dias aan de moerassers, Duitse medicijnzoekers, operatie-afwachter, verzekeringsuitzoekers, voet-omhoog-houders en wie ik verder nog ben vergeten.
Wij hadden gisteren een relaxte dag met mijn zwager hier en gingen daarna nog een hapje eten voor we hem weer op de trein zetten. Altijd +1 als ik niet hoef te koken![]()
Verder interessant nieuws om over na te denken, maar om voor de handliggende redenen wel even in een spoiler.Rustagh over nadenkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat wordt wakker liggen zeker?!
Wat een aanbodBenieuwd na plussen en minnen wat je gaat doen! Succes met de keuze!
Repair café in de buurt?quote:Op woensdag 1 april 2026 14:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik hoop het. Zoals de meeste ovens is het een vrij simpel apparaat.
quote:Op woensdag 1 april 2026 14:19 schreef derLudolf het volgende:
@:flipsen zes nullen in welke valuta? Euro's? Of rial?
quote:
AI ? Maar het zou me niks verbazen als het kánquote:
Ik vergat een smiley... was beetje 1 april.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]![]()
De dichtstbijzijnde supermarkt is dik een half uur, de bouwmarkt anderhalf. Dus nee, want bijna alles is ver weg
Hahaquote:
Dacht ik eerst ook maar heb nu al diverse, ook veel minder gelikte, filmpjes gezienquote:Op woensdag 1 april 2026 14:24 schreef Blues het volgende:
[..]
AI ? Maar het zou me niks verbazen als het kán
Dank, ik haal m meteen wegquote:Op woensdag 1 april 2026 14:25 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hahaik zie wel je voor- en achternaam als ik op het linkje klik, geen idee of dat wenselijk is.
Dankjewelquote:Op woensdag 1 april 2026 14:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Schone link: https://youtube.com/shorts/BQU4eMpJrpw
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Had je een leuke 1 april grap Kaatje?
Hier hadden de 7e groepers een briefje KAPOT geplakt op de Bieb apparaten.
Wat een meevaller zeg van de wkd, Lee👍🏼
@flipsen goeie berichten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geruststellend bericht voor golfer & Blues 😘
[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 01-04-2026 16:03:40 ]
quote:Op woensdag 1 april 2026 15:29 schreef AnneX het volgende:
Hier nog geen lammetjes in de polderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Had je een leuke 1 april grap Kaatje?
Hier hadden de 7e groepers een briefje KAPOT geplakt op de Bieb apparaten.
Wat een meevaller zeg van de wkd, Lee👍🏼
@:flipsen goeie berichten.Het was geen 1 april grap. Filmpje is terug te zijn bij LHOSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geruststellend bericht voor golfer & Blues 😘We have far more in common than that which devides us..
Nah, dit filmpje geloof ik echt niet.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Schone link: https://youtube.com/shorts/BQU4eMpJrpw
Nee sowieso ai. Zie hoe die kant op zijn hoofd land maar vervolgens wel rechtop er uit loopt. En de camera die meebeweegt.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nah, dit filmpje geloof ik echt niet.
AI. Buis is vervormd aan de onderkant, kat die keurig even op haar kop blijft staan en daarna door een magisch ontstaan gat eruit looptquote:Op woensdag 1 april 2026 15:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het was geen 1 april grap. Filmpje is terug te zijn bij LHO
quote:Op woensdag 1 april 2026 16:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sollicitaties gingen goed. Maar per locatie is het slechts 8 uur werk dat mogelijk het beste in 2x4 opgeknipt wordt. En beide op 45 minuten rijden.
En in hoeverre men nou een duidelijk idee heeft wat ik in die 8 uur ga doen weet ik ook niet zo goed.
quote:Op woensdag 1 april 2026 16:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou ok. Ik heb een baan. Ineens. Nu die andere nog.
quote:
Het zijn beide functies bij VWN. De eerste is wat ik nu ook al doe maar betaald. Heel bijzonder dat deze vestiging daar geld voor krijgt, ik maak er graag gebruik van. Hier heb ik nog geen uitslag van.quote:Op woensdag 1 april 2026 16:40 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat ga je precies doen dan![]()
En voor 2x4 uur 45 mn rijden is best een ding lijkt me, of kan het op den duur ook remote?
Feli dan. 👍🏼quote:Op woensdag 1 april 2026 16:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou ok. Ik heb een baan. Ineens. Nu die andere nog.
Ja, zoiets. Deze ook nogquote:Op woensdag 1 april 2026 16:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een rollercoaster aan privé- en werkzaken hier
Vat![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
het een beetje samen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |