Die wil net als Max gewoon racen. Daarom hoop ik dat ze snel samen gaan in een andere klasse.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zal wel te maken hebben met contracten en juridische gevolgen maar wat doet Alonso nog in de F1? Die man zou echt de eer aan zichzelf moeten houden nu.
Volgens mij zat opties om te racen die leuker zijn dan nu in een Aston Martin F1 te blijven zitten.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Die wil net als Max gewoon racen. Daarom hoop ik dat ze snel samen gaan in een andere klasse.
Dat zeg ik, deelsquote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij zat opties om te racen die leuker zijn dan nu in een Aston Martin F1 te blijven zitten.
Achteraf trouwens wel goed dat Verstappen daar niet heen is gegaan, weet nog wel alle verhalen in 2024 dat hij daar snel moest tekenen want Newey.quote:
Max zijn loyaliteit aan Red Bull is erg sterk. Daar maakt hij zijn carrière ook af heeft hij gezegd. Toen de neerwaartse spiraal werd ingezet was het al te laat.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Achteraf trouwens wel goed dat Verstappen daar niet heen is gegaan, weet nog wel alle verhalen in 2024 dat hij daar snel moest tekenen want Newey.
AM wordt intussen met het jaar slechter.
Wordt ook steeds minder. Kijk naar eind vorig haar.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 08:33 schreef Nia het volgende:
[..]
Gewoon de negatieve spiraal waarin hij zit maar nemen zoals ie is en het positieve eruit halen. Verstappen's valkuil is helaas dat hij een heetgebakerd mannetje is die zijn frustratie snel verbaal af gaat reageren. En dat gaat zijn reputatie schaden. Het team zou in de komende periode zonder races technisch advies in kunnen huren om wellicht het tij te keren.
Liefde voor de sport?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zal wel te maken hebben met contracten en juridische gevolgen maar wat doet Alonso nog in de F1? Die man zou echt de eer aan zichzelf moeten houden nu.
Als dat zo is dan is Alonso zeker de vrouw die ondanks dat ze elke dag door haar echtgenoot wordt mishandeld nog steeds blijft want 'hij heeft ook leuke kanten'.quote:
quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is Alonso zeker de vrouw die ondanks dat ze elke dag door haar echtgenoot wordt mishandeld nog steeds blijft want 'hij heeft ook leuke kanten'.
"nog één keertje Max kijken."quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:07 schreef Nattekat het volgende:
Zandvoort heeft het wel echt briljant voor elkaar qua stoppen op het hoogtepunt
Je gaat wel lekker met dat geframe hè? Geloof je je eigen onzin nou echt dat iedereen een hersenloze vlaggetjessupporter is? Dat iedereen tegen deze regels is omdat het vlaggetje er niet mee om kan gaan?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
"nog één keertje Max kijken."
de vrijdag is zelfs al bijna uitverkocht.
ik denk wel dat een boel mensen spijt hebben van hun dure tickets, ja.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je gaat wel lekker met dat geframe hè? Geloof je je eigen onzin nou echt dat iedereen een hersenloze vlaggetjessupporter is? Dat iedereen tegen deze regels is omdat het vlaggetje er niet mee om kan gaan?
Nee, ook wel redelijk woest op Leclerc, die heeft de hele race gespoilerd.quote:
Jij bent overduidelijk geen pure race liefhebber.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
En dan nog een pole van 28.7 versus de pole van 26.9 vorig jaar
Gewon binnen de twee seconden inclusief superclipping. Onder de indruk.
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:42 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Jij bent overduidelijk geen pure race liefhebber.
Die hoopte met de nieuwe regels, Newey en Honda eindelijk kans te maken op die derde wereldtitel.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat laatste komt niet vaak voor. Wanneer laatste keer dat VER niet voor teamgenoot kwalificeerde? Even de crash niet meegerekend.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
Antonelli gefeliciteerd met je derde pole, knap gedaan
Piastri ook knap. Echt een prachtige prestatie, voor de Ferrari’s.
Hadjar heeft zijn teamgenoot out qualifiedop Japan ook nog eens. Dat is wild.
Hij krijgt vast goed betaald, ziet de hele wereld, glamour life van de f1.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is Alonso zeker de vrouw die ondanks dat ze elke dag door haar echtgenoot wordt mishandeld nog steeds blijft want 'hij heeft ook leuke kanten'.
In 130R is van alle kwali's tot nu toe wel het meest prominent in beeld geweest dat er veel snelheid werd ingeleverd aan het eind van de straight inderdaad.quote:
De laatste keer Verstappen outqualified door zijn teamaat op pure pace?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat laatste komt niet vaak voor. Wanneer laatste keer dat VER niet voor teamgenoot kwalificeerde? Even de crash niet meegerekend.
Vroeg me al af waar blijft die onboard, wilde hem vanochtend al zien.quote:
Je kijkt en volgt F1. Prima. Je bent fan, komt een beetje overdreven interessant doen op een anoniem forum, zit een beetje te neten en daar blijft het bij met je 'watcher'quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat bepaal ik zelf wel.
Al redelijk wat jaren een trouwe F1 watcher
Ik zei hier laatst ook al: als je puur racen wil heb je ook gewoon de Renault Clio Cup.
Doe eens even rustig Redquote:Op zaterdag 28 maart 2026 14:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kijkt en volgt F1. Prima. Je bent fan, komt een beetje overdreven interessant doen op een anoniem forum, zit een beetje te neten en daar blijft het bij met je 'watcher'![]()
Immers, blijk van echte kennis geef je allerminst.
Dat is het ook ja wat nu totaal mist.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik wil even af van het ‘wel of niet liefhebber’-gedoe. Maar persoonlijk kijk ik ruim
35 jaar formule 1 omdat die sport het summum van van de autosport. Altijd op een randje van machine én mens. Dat is het gewoon niet meer. De mens maakt het verschil niet meer, de auto’s rijden niet meer op het randje. En ja, ik weet dat ze in het verleden ook brandstof en banden moesten sparen, maar dit is anders. Waar de formule 1 de laatste 15 jaar procentjes weg bewoog van de essentie gaat het nu ineens met een stap van tientallen procenten. Dat trek ik niet en wil ik ook niet trekken. Of een wel of niet ingehaald wordt boeit me geen ene moer. Voor mij is de kwaliteit van een race niet af te meten aan het aantal inhaalacties. Het gaat om de kwaliteit van de inhaalactie. En dat de rijder die inhaalt grote ballen moet hebben gehad, daar gaat het om.
Ik heb vanmorgen voor het eerst de kwalificatie helemaal niet gekeken en ik heb totaal niet het gevoel iets gemist te hebben. Ik volg het nog op een afstandje, maar heb het idee dat ook dat verwaterd. Wat doe je hier dan nog, zou je je kunnen afvragen? Dat komt omdat het wel pijn doet. Ik heb veel plezier beleefd aan de formule 1. Het heeft talloze mooie reisjes met zich meegebracht, razend spannende zondagmiddagen. Dat mis ik, maar hiernaar blijven kijken is toch geen optie.
Dit heb ik precies zo.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik heb vanmorgen voor het eerst de kwalificatie helemaal niet gekeken en ik heb totaal niet het gevoel iets gemist te hebben. Ik volg het nog op een afstandje, maar heb het idee dat ook dat verwatert. Wat doe je hier dan nog, zou je je kunnen afvragen? Dat komt omdat het wel pijn doet. Ik heb veel plezier beleefd aan de formule 1.Het heeft talloze mooie reisjes met zich meegebracht, razend spannende zondagmiddagen. Dat mis ik, maar hiernaar blijven kijken is toch geen optie.
Ja die bedoelde ik.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De laatste keer Verstappen outqualified door zijn teamaat op pure pace?
Moest het even uitzoeken maar dat is Baku 2024 geweest.
Lekker weer naar Roda op zondagmiddag maat. Oh wacht.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik wil even af van het ‘wel of niet liefhebber’-gedoe. Maar persoonlijk kijk ik ruim 35 jaar formule 1 omdat die sport het summum is van de autosport. Altijd op een randje van machine én mens. Dat is het gewoon niet meer. De mens maakt het verschil niet meer, de auto’s rijden niet meer op het randje. En ja, ik weet dat ze in het verleden ook brandstof en banden moesten sparen, maar dit is anders. Waar de formule 1 de laatste 15 jaar procentjes weg bewoog van de essentie gaat het nu ineens met een stap van tientallen procenten. Dat trek ik niet en wil ik ook niet trekken. Of er wel of niet ingehaald wordt boeit me geen ene moer. Voor mij is de kwaliteit van een race niet af te meten aan het aantal inhaalacties. Het gaat om de kwaliteit van de inhaalactie. En dat de rijder die inhaalt grote ballen moet hebben gehad, daar gaat het om.
Ik heb vanmorgen voor het eerst de kwalificatie helemaal niet gekeken en ik heb totaal niet het gevoel iets gemist te hebben. Ik volg het nog op een afstandje, maar heb het idee dat ook dat verwatert. Wat doe je hier dan nog, zou je je kunnen afvragen? Dat komt omdat het wel pijn doet. Ik heb veel plezier beleefd aan de formule 1. Het heeft talloze mooie reisjes met zich meegebracht, razend spannende zondagmiddagen. Dat mis ik, maar hiernaar blijven kijken is toch geen optie.
Alonso heeft ook alweer stevige kritiek geuit.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het ook ja wat nu totaal mist.
Kijk naar een Leclerc die ook ff zn gal spuwt in die interviews.
Sowieso props over hoe je je post opent.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik wil even af van het ‘wel of niet liefhebber’-gedoe. Maar persoonlijk kijk ik ruim 35 jaar formule 1 omdat die sport het summum is van de autosport. Altijd op een randje van machine én mens. Dat is het gewoon niet meer. De mens maakt het verschil niet meer, de auto’s rijden niet meer op het randje. En ja, ik weet dat ze in het verleden ook brandstof en banden moesten sparen, maar dit is anders. Waar de formule 1 de laatste 15 jaar procentjes weg bewoog van de essentie gaat het nu ineens met een stap van tientallen procenten. Dat trek ik niet en wil ik ook niet trekken. Of er wel of niet ingehaald wordt boeit me geen ene moer. Voor mij is de kwaliteit van een race niet af te meten aan het aantal inhaalacties. Het gaat om de kwaliteit van de inhaalactie. En dat de rijder die inhaalt grote ballen moet hebben gehad, daar gaat het om.
Ik heb vanmorgen voor het eerst de kwalificatie helemaal niet gekeken en ik heb totaal niet het gevoel iets gemist te hebben. Ik volg het nog op een afstandje, maar heb het idee dat ook dat verwatert. Wat doe je hier dan nog, zou je je kunnen afvragen? Dat komt omdat het wel pijn doet. Ik heb veel plezier beleefd aan de formule 1. Het heeft talloze mooie reisjes met zich meegebracht, razend spannende zondagmiddagen. Dat mis ik, maar hiernaar blijven kijken is toch geen optie.
FIA Fédération Internationale Abominablequote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:21 schreef High-on-Fire het volgende:
F1 is één grote shitshow geworden. Klaar mee na vele decennia trouw (bijna) alles gezien te hebben.
Vrijdagavond is het allerbeste moment om te voetballen!quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker weer naar Roda op zondagmiddag maat. Oh wacht.
Sowieso gaat die race weer beter worden dan de kwali. Kijken of Piastri mee kan met de zilverpijlen voor hem.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:13 schreef heywoodu het volgende:
Zin in morgenochtend, ochtendracegenot
Alleen voor de zekerheid altijd weer even een uurtje eerder dan gepland de wekker zetten, voor het geval er iets fout gaat met de telefoon/tijd etc
Skukuza is Skukuza niet met deze autos. Ik vond de quote van Leclerc wel veelzeggend. Die zei als je harder door de bochten gaat, en eerder op het gas gaat, ben je uiteindelijk langzamer omdat je daar de prijs voor betaald op het rechte stuk. Dus als coureur moet je voorzichtiger en langzamer door de bochten, zodat je harder rechtdoor kunt uiteindelijk. Dat heeft niks met racen te maken.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
Antonelli gefeliciteerd met je derde pole, knap gedaan
Piastri ook knap. Echt een prachtige prestatie, voor de Ferrari’s.
Hadjar heeft zijn teamgenoot out qualifiedop Japan ook nog eens. Dat is wild.
Je hebt het wel tegen Chevy ons balansbrengendbaken van F1.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Skukuza is Skukuza niet met deze autos. Ik vond de quote van Leclerc wel veelzeggend. Die zei als je harder door de bochten gaat, en eerder op het gas gaat, ben je uiteindelijk langzamer omdat je daar de prijs voor betaald op het rechte stuk. Dus als coureur moet je voorzichtiger en langzamer door de bochten, zodat je harder rechtdoor kunt uiteindelijk. Dat heeft niks met racen te maken.
Suzuka*quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Skukuza is Skukuza niet met deze autos. Ik vond de quote van Leclerc wel veelzeggend. Die zei als je harder door de bochten gaat, en eerder op het gas gaat, ben je uiteindelijk langzamer omdat je daar de prijs voor betaald op het rechte stuk. Dus als coureur moet je voorzichtiger en langzamer door de bochten, zodat je harder rechtdoor kunt uiteindelijk. Dat heeft niks met racen te maken.
Voordeeltje voor George is dat er nu maar 1 Ferrari dichtbij hem staat in plaats van 2 zoals in China.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:41 schreef tralalala het volgende:
Wij staan vanaf nu achter Antonelli JAAAAAAAAAAAA
Dat is dan ook wel zo'n beetje het enige circuit waar ze mogelijk weinig van het energie-managen zullen merken. En dat de race leuker wordt om te kijken, maakt het niet meer echt racen voor de coureurs.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Suzuka*
Het is gelukkig ook maar kwali, en niet de race. Race wordt sowieso beter zoals ik al zei.
Wel een leuk vooruitzicht als je het hebt over kwali is Monaco, bij dat circuit merken ze al minder van het energiemanagen.
Hoop is uitgestelde teleurstelling.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel zo'n beetje het enige circuit waar ze mogelijk weinig van het energie-managen zullen merken. En dat de race leuker wordt om te kijken, maakt het niet meer echt racen voor de coureurs.
Maar goed, hopelijk wordt de race inderdaad wel leuker.
Een herhaling van 2021, dat zou leuk zijn. Ik weet niet of Kimi de Engelse pers kan handelen. Die gasten zijn ziek.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Voordeeltje voor George is dat er nu maar 1 Ferrari dichtbij hem staat in plaats van 2 zoals in China.
Hoop echt op een enge battle tussen hem en Kimi, dat zou echt amazing zijn.
Denk sowieso wel dat de FIA/Liberty wel gaat inzien dat dit niet de optimale richting is voor de toekomst.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hoop is uitgestelde teleurstelling.
Ach ja het is maar pers. Een beetje persoonlijkheid kan dat eenvoudig naast zich neerleggen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:47 schreef tralalala het volgende:
[..]
Een herhaling van 2021, dat zou leuk zijn. Ik weet niet of Kimi de Engelse pers kan handelen. Die gasten zijn ziek.
Zelfs als dat zo is (alles behalve een zekerheid), gaat het jaren duren voordat het echt structureel beter wordt. Ze hebben deze motoren niet ontwikkeld om ze volgend seizoen weer in de prullenbak te gooien.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denk sowieso wel dat de FIA/Liberty wel gaat inzien dat dit niet de optimale richting is voor de toekomst.
"Das war einmal"quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vrijdagavond is het allerbeste moment om te voetballen!Kun je lekker op zondagmiddag in alle rust F1 kijken. Oh wacht..
Je gaat bijna terugverlangen naar Ecclestone.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfs als dat zo is (alles behalve een zekerheid), gaat het jaren duren voordat het echt structureel beter wordt. Ze hebben deze motoren niet ontwikkeld om ze volgend seizoen weer in de prullenbak te gooien.
Valt op zich wel mee als je ziet hoe populair ze F1 hebben gemaakt sinds 2017, alleen ze zijn blijkbaar ook heel goed in het afbreken wat ze hebben opgebouwd.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je gaat bijna terugverlangen naar Ecclestone.
Liberty en alles wat eromheen hangt is echt zo intens kut.
Misschien moeten ze naar Alonso luisteren en de koks erin zettenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
De old skool coureurs kunnen gewoon niets met deze Mario Kart auto's
In Mario Kart kan je tenminste nog flatquote:Op zaterdag 28 maart 2026 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
De old skool coureurs kunnen gewoon niets met deze Mario Kart auto's
Komt nog bij dat morgen na de race de stekker v/h forum er ff uit gaat las ikquote:Op zaterdag 28 maart 2026 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
Dat dit topic nog niet vol is zegt genoeg
oh, maar dat heeft niets met vandaag en de staat van de Formule 1 te makenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:05 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Komt nog bij dat morgen na de race de stekker v/h forum er ff uit gaat las ik
Drie acht keer raden wat weggevallen is...quote:Unfortunately Kimi’s onboard camera had a technical issue part way through his lap, meaning we are unable to bring you the lap onboard in full.
Op F1TV kan je wel die hele ronde zien dus waarschijnlijk is het gewoon omdat ze niet heel blij zijn met de superclipping voor de laatste chicanequote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
De ronde van Antonelli
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Drie acht keer raden wat weggevallen is...
Doelde meer op laag aantal post dat dit als gevolg zal hebben op je eerdere opmerking 'Dat dit topic nog niet vol is zegt genoeg'quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh, maar dat heeft niets met vandaag en de staat van de Formule 1 te maken
quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
De ronde van Antonelli
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Drie acht keer raden wat weggevallen is...
Het is toch triest dat ze daar over liegen?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op F1TV kan je wel die hele ronde zien dus waarschijnlijk is het gewoon omdat ze niet heel blij zijn met de superclipping voor de laatste chicane
Ja.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is toch triest dat ze daar over liegen?
Goh propaganda van een partij dat beheerst wordt door SARAMCO - het grootste bedrijf ter wereld en het bedrijf van Saudi Arabie.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:27 schreef Droopie het volgende:
[..]
[ x ]
Propaganda, maar ze zijn in hun eigen leugen gestikt.
Ow een kwartier geleden stond er een kanttekening bij door X., dat users het een leugen vinden omdat op f1.tv de complete ronde wel te zien was.
Dit komt alleen niet door Liberty, maar de FIA.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je gaat bijna terugverlangen naar Ecclestone.
Liberty en alles wat eromheen hangt is echt zo intens kut.
En Audiquote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit komt alleen niet door Liberty, maar de FIA.
Maar dit is toch ook intens treurig?quote:
Ik heb er nog wel lol in. Het managen van de batterij is nu een essentieel onderdeel van the package geworden.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sterkte aan iedereen die dit nog volgt.
Het verschil is dat ze vroeger wel een rondje konden pushen. Als ze dat nu doen, gaan ze juist langzamer want dan is de accu eerder leegquote:Op zaterdag 28 maart 2026 21:43 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Het managen van de batterij is nu een essentieel onderdeel van the package geworden.
Tsja, net zoals bandenstints managen en underfueled cars LiCo managen en enginebelasting managen etc etc.
Audi heeft de regels niet bedacht. De FIA wilde wel Audi of andere nieuwe motorleveranciers binnenhalen, ja.quote:
Dan heb je niet de juiste rijstijl voor de huidige Formula, en of moeten de engineers nog meer maximaliseren.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het verschil is dat ze vroeger wel een rondje konden pushen. Als ze dat nu doen, gaan ze juist langzamer want dan is de accu eerder leeg
Dat zeg ik nergens. Waar ik wel op wijs is dit:quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Audi heeft de regels niet bedacht.
Ja, dit slaat dus nergens op. Als het niet gaat om zo hard mogelijk kunnen rijden, waar zit je dan naar te kijken?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:29 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dan heb je niet de juiste rijstijl voor de huidige Formula
Dat klopt, de FIA wilde nieuwe motorleveranciers en haalde daardoor het meest ingewikkelde component uit de regels om de bestaande leveranciers geen voordeel te gunnen (omdat Audi en Porsche daar geen kennis van hadden).quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Waar ik wel op wijs is dit:
"Verdwijnen MGU-H was voor Audi cruciaal om toe te treden"
Wat een deel van de huidige situatie verklaart.
En lost zichzelf waarschijnlijk ook wel weer op, maar gaat wel tijd kosten.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat klopt, de FIA wilde nieuwe motorleveranciers en haalde daardoor het meest ingewikkelde component uit de regels om de bestaande leveranciers geen voordeel te gunnen (omdat Audi en Porsche daar geen kennis van hadden).
Net zoals dat de andere teams geen regeneratie op de voorwielen wilden (omdat zij daar in tegenstelling tot Audi geen kennis van hadden). Wat ook een deel van de huidige problemen verklaart.
Het werkt beide kanten op.
Over vijf jaar als er weer nieuwe regels komen?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:38 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
En lost zichzelf waarschijnlijk ook wel weer op, maar gaat wel tijd kosten.
Even doorbijten dus.
Eerder dan dat lijkt het me een heel moeilijk verhaal om iets structureels te veranderen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Over vijf jaar als er weer nieuwe regels komen?
Dan zal Alonso toch wat meer als zn kok moeten rijden wil die sneller zijn, haha Aston. En ja dat is racenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dit slaat dus nergens op. Als het niet gaat om zo hard mogelijk kunnen rijden, waar zit je dan naar te kijken?
Dit is wat Alonso bedoelde met dat de kok het nu ook wel kan. Als enorm liften zonder dat je maar in de buurt van de limiet zit de "juiste rijstijl" is... dat is toch geen racen, man.
Dit gaat wel doorontwikkeld worden waardoor deze problemen niet meer zo groot gaan zijn, ben ik eigenlijk wel van overtuigdquote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Over vijf jaar als er weer nieuwe regels komen?
Sowieso als Nelson zegt dat een verlaging van de elektrische kracht kan leiden tot minder clipping en daarmee leidt tot maar een geringe stijging in rondetijd zouden ze dat zeker kunnen overwegen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:47 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dit gaat wel doorontwikkeld worden waardoor deze problemen niet meer zo groot gaan zijn, ben ik eigenlijk wel van overtuigd
Ik geloof er echt geen bal van dat dit structureel verbeterd gaat worden. Niet binnen dit reglement. Het zijn geen pannenkoeken daar bij de teams, alles is al 99% geoptimaliseerd. Natuurlijk zullen ze nog wel wat tienden hier en daar vinden, maar dat batterijverhaal is gewoon wat het is.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:44 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Je leest elke keer tactisch over het deel van mn posts, waar ik zeg dat de engineers de batterij nog moeten maximaliseren.
Dat duurt nog even en maakt het ook juist tijdelijk leuk, voordat het straks weer treintje rijden is.
Minder dan.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 23:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zat er minder als 10 plekken vanaf ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |