Europa zit er al in. Dat is de grap eigenlijk. Retoriek moet je negeren, dat is voor de PR. Op Spanje na zit Europa er al in. Het feit dat meerdere Europese landen hun basissen beschikbaar stellen voor Amerikanen om daarvandaan via de lucht aanvallen op Iran in te zetten, materieel aan te vullen of te verplaatsen ter ondersteuning van die aanvallen etc maakt dat je (passief) weldegelijk direct onderdeel bent (bewust) van de agressie tegen Iran en die basissen een legitiem doelwit zijn voor Iran om aan te vallen. Niet leuk om te horen maar wel de objectieve waarheid.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:27 schreef vosss het volgende:
En zo worden wij er vanzelf in meegesleurd. Het hoeft alleen maar lang genoeg te duren.
Europa doet al mee.quote:En dan doet Europa gewoon mee en kunnen we over 5 jaar allemaal heel verontwaardigd doen als een of andere Iranees zichzelf in een metro of voetbalstadion of bij concert opblaast met tig slachtoffers.
Ik vond hem er gisteren serieus ziek uit zien (en klinken).quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem is dat Trump het daadwerkelijk gelooft. Of het nu dementie, kwaadwillendheid, of influisteren van anderen is, het lijkt een totaal oncontroleerbare chaos. Aangezien er telkens activiteit op de aandelenmarkt is net voor Trump er een post uit gooit is influisteren het meest aannemelijke.
Dat maakt Iran tot een legitiem doelwit vanwege het faciliteren van de drone aanvallen op Oekraïne.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:52 schreef recidivist het volgende:
[..]
Europa zit er al in. Dat is de grap eigenlijk. Retoriek moet je negeren, dat is voor de PR. Op Spanje na zit Europa er al in. Het feit dat meerdere Europese landen hun basissen beschikbaar stellen voor Amerikanen om daarvandaan via de lucht aanvallen op Iran in te zetten, materieel aan te vullen of te verplaatsen ter ondersteuning van die aanvallen etc maakt dat je (passief) weldegelijk direct onderdeel bent (bewust) van de agressie tegen Iran en die basissen een legitiem doelwit zijn voor Iran om aan te vallen. Niet leuk om te horen maar wel de objectieve waarheid.
Een oorlog die de Amerikanen en Israëliërs zijn begonnen ondanks dat er een deal had kunnen worden getekend met 0% uranium verrijking van Iran. Dat is waar zij mee akkoord waren op het laatst. En aangezien daartegenover alleen lichte sancties zouden worden opgeheven ipv alle sancties zou dat de deur open zetten voor verdere onderhandelingen over ook andere zaken.
[..]
Europa doet al mee.
dat is al fout gegaan in de afloop van WO1. TE Lawrence had de Britse eneraals aangeraden om de Arabische stammen die hun hadden geholpen tegen de Turken Palestina cadeau te doen. op dat moment hadden de Britten de zeggenschap daar. er was toen een plan opgesteld dat veel lijkt op de nu zo verfoeide twee statenoplossing.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:24 schreef vosss het volgende:
Waarom dachten we eigenlijk dat het een goed idee was om Israël op die locatie te zetten?
Hadden we na WOII geen beter idee?
Even een lesje geschiedenis als afleiding op deze regenachtige ochtend.quote:Op woensdag 25 maart 2026 08:17 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, in die tijden zijn er een hoop van dit soort dingen gedaan, uit naam van elk geloof dat er is.
Ik neem aan dat je dit post met als bedoeling dat iedereen hier zegt “wat een schoften, de VS en Israel doen het juiste, want het moet uitgeroeid worden”? of iets in die strekking?
Dat is in geen opzicht een vergelijkbaar geval. Ik bedoel deze aanpak van Amerika en Israël met als doel een regime change. Wanneer is dat ooit goed gelukt?quote:
Na wo2quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is in geen opzicht een vergelijkbaar geval. Ik bedoel deze aanpak van Amerika en Israël met als doel een regime change. Wanneer is dat ooit goed gelukt?
Goed gelukt voor de bevolking van zo'n land of goed gelukt voor de VS? Want dat zijn wel twee heel verschillende dingen. Zie de bekende 'bananenrepublieken', goed voor de in de bananen handelende bedrijven in de VS (hoi Chiquita!), maar een ongekende ramp voor de lokele bevolking.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is in geen opzicht een vergelijkbaar geval. Ik bedoel deze aanpak van Amerika en Israël met als doel een regime change. Wanneer is dat ooit goed gelukt?
Is ook 500 jaar geleden in Italiequote:Op woensdag 25 maart 2026 08:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Bekend? Ik denk dat nog geen 5% van de mensen dit verhaal kent.
Sterker nog, dat was 2 weken geleden, dat ze zeiden dat 90 tot 95 procent van de raketten en drones capaciteiten vernietigd warenquote:
Je moet je zelfs als harcore republikeinse havik je toch onderhand wel kapot schamen voor deze chaos.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sterker nog, dat was 2 weken geleden, dat ze zeiden dat 90 tot 95 procent van de raketten en drones capaciteiten vernietigd waren
In Iran weten ze het wel:quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:54 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd met wie Trump aan het "onderhandelen" is.
Blijkt het straks een nieuwe buikspreekpop van Jeff Dunham te zijn.
Helaas zijn er nog steeds mensen, ook hier op Fok, die zich in allerlei bochten blijven wringen om alles wat ze doen maar goed te blijven pratenquote:Op woensdag 25 maart 2026 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je moet je zelfs als harcore republikeinse havik je toch onderhand wel kapot schamen voor deze chaos.
Nou weten we meteen wie die voormalige VS president was die Trump gesproken heeftquote:
Ik denk dat het vooral gelul is om op gerichte momenten de financiele markten gunstig te stemmen. Net zulke onzin als dit:quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:54 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd met wie Trump aan het "onderhandelen" is.
Blijkt het straks een nieuwe buikspreekpop van Jeff Dunham te zijn.
Misschien kan Trump hierna een carriere als schrijver van Nigeriaanse scammailtjes beginnen. Very big present, tremendous money. Maak 450 dollar over voor verzending en ik stuur het naar u op...quote:“They did something yesterday that was amazing, actually. They gave us a present and the present arrived today. It was a very big present, worth a tremendous amount of money. I’m not going to tell you what that present is, but it was a very significant prize, and they gave it to us.”
Toe maar, dat klinkt heftig. En waar worden die honderduizenden Christenen verdreven dan?quote:Op woensdag 25 maart 2026 08:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik weet het nog gekker. Christelijke partijen steunen bijna onvoorwaardelijk een regime dat honderdduizenden christenen verdrijft momenteel en heeft aangekondigd hun huizen te slopen. Zijn daar nou alle martelaren voor gestorven?
En waarom vallen die slachtoffers precies? Zou wellicht het gevolg zijn van Islamitisch terrorisme, zoals dat van Hezbollah, Hamas en het Iraanse regime?quote:Op woensdag 25 maart 2026 08:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij het de vraag is hoeveel onschuldige burgers door de laffe kruisvaarders van Israël en de VS met hun bommen en granaten al gevallen zijn?
Dat weet je best.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Toe maar, dat klinkt heftig. En waar worden die honderduizenden Christenen verdreven dan?
[..]
En waarom vallen die slachtoffers precies? Zou wellicht het gevolg zijn van Islamitisch terrorisme, zoals dat van Hezbollah, Hamas en het Iraanse regime?
Toch behoorlijk gênant dat de VS nu de vragende partij lijkt en Iran de Amerikanen loopt te trollen....quote:
Trump leeft in een andere realiteit. Dus die ziet het allemaal niet zo.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch behoorlijk gênant dat de VS nu de vragende partij lijkt en Iran de Amerikanen loopt te trollen....
En het is ook nog eens aardig frappant dat de woorden van Iran beter te vertrouwen zijn dan die van de VS.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch behoorlijk gênant dat de VS nu de vragende partij lijkt en Iran de Amerikanen loopt te trollen....
Trump heeft de kaarten niet.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker, maar daar zit je gewoon fout. Jij doelt op Libanon, alleen daar gaat het om het Zuiden van Libanon en dat is eigenlijk nagenoeg volledig sjiitisch, vandaar dat Hezbollah er ook ziet. Zie ook:quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |