abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220593965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ben echt niet narcistisch en toen ik het decennia geleden had meegemaakt, wist ik totaal niet wat ik moest verwachten. Ik geloofde het niet en dacht dat mijn brein kapot was. Ik weet nog niet hoe het gaat lopen, ik bekijk het per dag. De tijd zal het leren.
Wat heb je dan precies meegemaakt? En verwijs dan ajb niet naar een boek, maar vertel precies wat er gebeurd is.
pi_220593976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.

Ik heb nog nooit iemand aangevallen of geweld aangedaan in mijn psychoses, alleen een vijand uit mijn jeugd bedreigd op social media, maar die vijand is ook een kwaadaardige persoon die politieke macht heeft.
Uitverkoren???
Je gelooft het zelf ook nog
  donderdag 16 april 2026 @ 16:57:22 #203
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220593979
Als ik zou zeggen dat ik uitgekozen ben door God zouden mij ouders vragen of ik wel helemaal lekker ben en gewoon net zo ben als al die miljarden anderen.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:57:58 #204
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:53 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Wat heb je dan precies meegemaakt? En verwijs dan ajb niet naar een boek, maar vertel precies wat er gebeurd is.
Het is gewoon te lang en ingewikkeld om te schrijven hier. Ik zit op fok om te ontspannen. Maar als jij openstaat om een keer mij te ontmoeten in Utrecht, dan ben ik altijd bereid om te vertellen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 16:58:18 #205
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593983
Hebben jullie deze al geluisterd van mij:

Bekijk deze YouTube-video
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 16:59:27 #206
441859 crew  Lenny77
pi_220593987
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:53 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Wat heb je dan precies meegemaakt? En verwijs dan ajb niet naar een boek, maar vertel precies wat er gebeurd is.
Nee, dat gaan we dus niet doen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220593989
En we pushen maar weer verder
Zo manipulatief als het mogelijk is
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 17:01:03 #208
441859 crew  Lenny77
pi_220593998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:53 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Man, stop hier nou gewoon mee.
Dit
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 16 april 2026 @ 17:02:15 #209
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220594005
-Weg. Zeg niet dat ik je niet meermaals verwittigd heb-

[ Bericht 92% gewijzigd door Lenny77 op 16-04-2026 17:03:32 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 17:04:40 #210
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220594019
Aan de mods, wat ik allemaal hier bespreek met de andere users heeft een sterke R&P component toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 17:06:49 #211
441859 crew  Lenny77
pi_220594025
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:04 schreef Keep_Walking het volgende:
Aan de mods, wat ik allemaal hier bespreek met de andere users heeft een sterke R&P component toch?
Nee
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 16 april 2026 @ 17:08:11 #212
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220594027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:53 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Man, stop hier nou gewoon mee.
Dit heeft een sterke R&P component. De GGZ en psychiatrische patiënten is een belangrijke thema dat besproken moeten worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 17:09:36 #213
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220594034
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee
Emancipatie van de GGZ en de sociale vraagstukken van psychiatrische patiënten in de samenleving is heel belangrijk en past goed in R&P. Laten we daar maar eens over praten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 17:12:24 #214
441859 crew  Lenny77
pi_220594047
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dit heeft een sterke R&P component. De GGZ en psychiatrische patiënten is een belangrijke thema dat besproken moeten worden.
Ja.
Maar niet het paranormale, uitverkozen stuk.
En je bent weer aan het drammen. Je gaat voorbij een modbreak (meerdere want dit is in het begin al gezegd) en zelfs dan geef je nog aan dat jij wel vindt dat het kan. Na mijn zoveelste nee nog een keer als quote op een user.

Gewone GGZ, dagelijkse dingen, werk,...: ja
Paranormale: nee

Zeg het maar als het naar TRU moet. Daar kan je helemaal los gaan als je wil.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 16 april 2026 @ 17:20:35 #215
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220594083
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja.
Maar niet het paranormale, uitverkozen stuk.
En je bent weer aan het drammen. Je gaat voorbij een modbreak (meerdere want dit is in het begin al gezegd) en zelfs dan geef je nog aan dat jij wel vindt dat het kan. Na mijn zoveelste nee nog een keer als quote op een user.

Gewone GGZ, dagelijkse dingen, werk,...: ja
Paranormale: nee

Zeg het maar als het naar TRU moet. Daar kan je helemaal los gaan als je wil.
Ik heb geen behoefte om te praten over de paranormale situatie. Ik vind het niet erg als mensen mij niet willen geloven en ik kan het nooit bewijzen.

De GGZ is een belangrijke zaak die ik wil bespreken. Psychiatrische patiënten zijn zwaar gestigmatiseerd door de samenleving en ervaren veel onrecht en onderdrukking. Weten jullie dat ook? Wat vinden jullie hiervan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 17:58:01 #216
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220594293
-post gewist, zie modbreak aub-

[ Bericht 96% gewijzigd door Lenny77 op 16-04-2026 17:59:06 ]
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 17:58:23 #217
441859 crew  Lenny77
pi_220594297
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:20 schreef Keep_Walking het volgende:


De GGZ is een belangrijke zaak die ik wil bespreken. Psychiatrische patiënten zijn zwaar gestigmatiseerd door de samenleving en ervaren veel onrecht en onderdrukking. Weten jullie dat ook? Wat vinden jullie hiervan?
Nee dat weet ik niet want ik vind het ook niet waar.
Sowieso hoor je niet alle psychiatrische patiënten op een hoop te gooien. Je kan iemand met schizofrenie niet vergelijken met iemand met bv borderline.
En sommige psychiatrische aandoeningen zijn nu eenmaal moeilijker om mee om te gaan dan met andere aandoeningen. Vaker zie je ook weigering van medicatie, stiekem stoppen met medicatie, weigeren mee te werken, drankmisbruik , drugsmisbruik terwijl ze WETEN dat dit een gigantische trigger is. Dan wordt het NOG een stukje moeilijker om met deze groep om te gaan.
Het onrecht: vanuit de staat niet. Ze hebben dezelfde rechten en hebben vaker een groter netwerk rond zich vanuit de staat dan iemand die bv aan een depressie lijdt. Ze hebben uitkeringen, ze hebben loopbaanbegeleiding,...
Dus nee het onrecht zie ik niet.

Als jij het over onrecht hebt door de rechtstreekse vrienden of familie: je kent mijn mening. Helaas zit daar een stuk wantrouwen, zelfbescherming en angst bij. En dat kan ik volledig begrijpen. Hoe jammer ook voor de persoon die er ergens niet veel aan kan doen.... Maar ook daar ben ik heb niet helemaal mee eens want ontspoord gedrag ontstaat vaker door inderdaad te knoeien met medicatie, drank of drugs. En DAT heeft die persoon wel in de hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 16-04-2026 21:51:07 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220594336
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dit heeft een sterke R&P component. De GGZ en psychiatrische patiënten is een belangrijke thema dat besproken moeten worden.
Nee, dit heeft een sterke TRU component. Zotten die denken uitverkoren te zijn door God is een belangrijk thema dat dáár besproken moet worden.
pi_220594435
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.

Ik heb nog nooit iemand aangevallen of geweld aangedaan in mijn psychoses, alleen een vijand uit mijn jeugd bedreigd op social media, maar die vijand is ook een kwaadaardige persoon die politieke macht heeft.
Jaja, en zie hier (noot aan mevrouw Lenny77: dit is ook een poging de boel weer enigszins ontopic te sturen ;) ) waarom ik denk dat je nog een heeeel lange weg te gaan hebt, ook wat betreft dat stappenplan.

Je beweert niemand kwaad te doen, behalve de persoon die je wel kwaad hebt gedaan, maar ja die heeft het verdiend, dus dat telt dan niet is de ondertoon. Zo werkt het niet natuurlijk, "kwaad doen" is niet enkel jouw perceptie daarvan.
pi_220594460
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 18:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Jaja, en zie hier (noot aan mevrouw Lenny77: dit is ook een poging de boel weer enigszins ontopic te sturen ;) ) waarom ik denk dat je nog een heeeel lange weg te gaan hebt, ook wat betreft dat stappenplan.

Je beweert niemand kwaad te doen, behalve de persoon die je wel kwaad hebt gedaan, maar ja die heeft het verdiend, dus dat telt dan niet is de ondertoon. Zo werkt het niet natuurlijk, "kwaad doen" is niet enkel jouw perceptie daarvan.
Misschien is die persoon wel door de duivel uitverkoren.
pi_220594818
ik snap niet zo goed waar je nu heen wil met elke keer van die frases inbrengen en dan vragen wat anderen vinden
het wordt op deze wijze nooit een dagboek.

het verblijft in hoe vinden jullie dit /hoe zien jullie dit..
waarop een antwoord volgt en jij zegt
nou dat is helemaal niet waar

dit gaat toch nergens heen?/

wat wil je nu bereiken met je Dagboek,..
Dingen delen over je leven.
Hoe het gaat met je afkicken.. etc
schrijf daar gewoon over
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  donderdag 16 april 2026 @ 20:41:12 #222
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220595554
Dit is niet het enige dagboek waar dat gebeurt , waar maak je nog druk om
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220595722
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 20:41 schreef Puzzie het volgende:
Dit is niet het enige dagboek waar dat gebeurt , waar maak je nog druk om
Vertel ....
pi_220595834
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen. Kort samengevat, God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving. Ik moet de leider zijn van de groeiende emancipatiebeweging van psychiatrische patiënten.
Ik heb laatst het boek van Israel van Dorsten gelezen en ben nu bezig met het boek van Endino van Dorsten (kinderen van Ruinerwold). En deze gedachtengang komt zo overeen met de gedachtengang van hun gestoorde vader. Bizar veel gelijkenis. Hoop dat je anderen met rust laat met deze bijzondere opdracht.
pi_220595861
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:15 schreef praadje het volgende:
Hoop dat je anderen met rust laat met deze bijzondere opdracht.
Ik ben wel benieuwd hoe lang het -broze- contact met z'n oom standhoudt.
  donderdag 16 april 2026 @ 21:29:50 #226
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220595924
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden. Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220595995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden.
Ik vind dit heel enge intenties waar R&P beslist niet voor bedoeld is imo.

Als dit open blijft, ben ik weg.
quote:
Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
Het is dus allesbehalve een dagboektopic.

Het komt er zelfs niet bij in de buurt :{w

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2026 21:40:13 ]
pi_220596081
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik vind dit heel enge intenties waar R&P beslist niet voor bedoeld is imo.

Als dit open blijft, ben ik weg.
[..]
Het is dus allesbehalve een dagboektopic.

Het komt er zelfs niet bij in de buurt :{w
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik vind dit heel enge intenties waar R&P beslist niet voor bedoeld is imo.

Als dit open blijft, ben ik weg.
[..]
Het is dus allesbehalve een dagboektopic.

Het komt er zelfs niet bij in de buurt :{w
Mij niet duidelijk, Helemaal uit R&P of FOK! weg of alleen dit topic ?

Wel met je eens hier meningen willen om te leren om te gaan met "vijanden " lijkt mij ook ongewenst.

vreemd dubbele quote (weet niet hoe dat komt.)
pi_220596113
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:48 schreef Iceage het volgende:

[..]
[..]
Mij niet duidelijk, Helemaal uit R&P of FOK! weg of alleen dit topic ?

Wel met je eens hier meningen willen om te leren om te gaan met "vijanden " lijkt mij ook ongewenst.

vreemd dubbele quote (weet niet hoe dat komt.)
Om te beginnen alleen uit dit topic. En dan zie ik het wel aan hoeveel credits bepaalde users blijven krijgen. Maar met dit soort figuren (lees: met deze intenties) wil ik niks te maken hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2026 21:53:48 ]
pi_220596119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:53 schreef r_one het volgende:

[..]
Om te beginnen alleen uit dit topic. En dan zie ik het wel aan hoeveel credits sommige users blijven krijgen. Maar met dit soort figuren (lees: met deze intenties) wil ik niks te maken hebben.
Ik ben het helemaal met je eens.
pi_220596148
Mja als dit is hoe TS denkt als hij stabiel is, gaat het ook zonder nakende psychose verkeerd qua denkbeelden. Geloven in paranormale contacten, geloven dat een god je heeft uitverkoren, geloven dat je een bijzondere opdracht hebt gekregen, geloven dat je "vijanden" hebt waarop je de overhand moet leren krijgen. Het zijn niet de gedachtegangen van een normaal functionerend mens, zeg maar...
pi_220596151
quote:
15s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mja als dit is hoe TS denkt als hij stabiel is, gaat het ook zonder nakende psychose verkeerd qua denkbeelden. Geloven in paranormale contacten, geloven dat een god je heeft uitverkoren, geloven dat je een bijzondere opdracht hebt gekregen, geloven dat je "vijanden" hebt waarop je de overhand moet leren krijgen. Het zijn niet de gedachtegangen van een normaal functionerend mens, zeg maar...
Nou ja, je kan er POTUS mee worden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220596158
quote:
12s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, je kan er POTUS mee worden.
Vooruit, maar TS is geen Amerikaans staatsburger dus dat is geen mogelijkheid voor hem.
pi_220596181
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden. Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
Gevaarlijke uitspraak. Krijg het vermoeden dat we je in de toekomst nog wel in de krant gaan tegenkomen. En dan niet om je boeken. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door -Sigaartje op 16-04-2026 22:30:42 ]
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 22:11:02 #235
441859 crew  Lenny77
pi_220596192
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden. Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
Hier wil ik ook niet aan meedoen..
FOK! is niet jouw proefbuis.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 16 april 2026 @ 22:28:25 #236
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220596249
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden. Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
Waarom zie je mensen die je tegengas geven eventueel als tegenstanders en vijanden? Mensen in R&P kunnen heel direct zijn, maar de meeste mensen nemen gewoon de tijd om hun oprechte input te geven. Maak niet van iedereen die niet met je eens is een vijand.
  donderdag 16 april 2026 @ 22:35:28 #237
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596267
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:09 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Gevaarlijke uitspraak. Krijg het vermoeden dat we je in de toekomst nog wel in de krant gaan tegenkomen. En dan niet om je boeken. :{
In de krant voor wat dan? Ik heb echt nooit met kwade opzet iemand ernstig schade veroorzaakt. Waarom is mijn uitspraak zo gevaarlijk? Ik bedoel meer dat als ik ooit zover kom dat ik publiekelijk moet discussiëren met mensen dan weet ik wat ze kunnen zeggen of denken. Ik ben al meerdere keren in de krant geweest en ook op radio en tv, waarvan ik alle meningen gehoord heb over hoe ze zich voelen over mij. Ik heb echt nare recensies gelezen over mezelf. Zou jij dat aankunnen of durven?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 22:36:49 #238
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom zie je mensen die je tegengas geven eventueel als tegenstanders en vijanden? Mensen in R&P kunnen heel direct zijn, maar de meeste mensen nemen gewoon de tijd om hun oprechte input te geven. Maak niet van iedereen die niet met je eens is een vijand.
Ik heb oprecht vijanden. Mijn vader ook, mijn vader heeft twee moordpogingen overleefd en stond op de dodenlijst van de drugskartel. Hij heeft het overleefd en is nu met pensioen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220596308
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Zou jij dat aankunnen of durven?
Ja. Ben zelf ook al op tv geweest, op de radio en al vele malen in de krant. Maar jij hebt het over vijanden. Die heb ik niet. En als ik ze zou hebben, zou ik er niet op reageren. Ik vind dat je erg hoog van de toren blaast.
pi_220596354
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden. Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
Hier is een dagboek niet voor
pi_220596382
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb oprecht vijanden. Mijn vader ook, mijn vader heeft twee moordpogingen overleefd en stond op de dodenlijst van de drugskartel. Hij heeft het overleefd en is nu met pensioen.
Oh ja, dat is waar ook. Je was een succesvolle verhuurder van peeskamers in je appartement, gebruikte de opbrengsten om veel drugs te kopen, en Marokkaanse criminelen hadden om een of andere reden een hit op je uitgezet. Maar wat heeft je vader daarmee te maken dan? Of is dat zelf ook een harde crimineel?
pi_220596456
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:36 schreef Keep_Walking het volgende:
Hij heeft het overleefd en is nu met pensioen.
Ik ga ook met pensioen :W

Welcome back K_W
Bye R1
  donderdag 16 april 2026 @ 23:58:07 #243
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596498
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:46 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ja. Ben zelf ook al op tv geweest, op de radio en al vele malen in de krant. Maar jij hebt het over vijanden. Die heb ik niet. En als ik ze zou hebben, zou ik er niet op reageren. Ik vind dat je erg hoog van de toren blaast.
Waarom blaas ik hoog van de toren als ik gewoon de waarheid spreek? Ik heb moordpogingen overleefd en mijn vader ook. Zijn dat geen vijanden? Of wat moet ik ze noemen dan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 23:58:53 #244
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596502
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2026 23:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Oh ja, dat is waar ook. Je was een succesvolle verhuurder van peeskamers in je appartement, gebruikte de opbrengsten om veel drugs te kopen, en Marokkaanse criminelen hadden om een of andere reden een hit op je uitgezet. Maar wat heeft je vader daarmee te maken dan? Of is dat zelf ook een harde crimineel?
Mijn vader was minister van Justitie op Curaçao. Zoek Nelson Navarro op Wikipedia.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220596508
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 23:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Waarom blaas ik hoog van de toren als ik gewoon de waarheid spreek? Ik heb moordpogingen overleefd en mijn vader ook. Zijn dat geen vijanden? Of wat moet ik ze noemen dan?
Daar heb ik het niet over.
  vrijdag 17 april 2026 @ 00:40:33 #246
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596563
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 00:00 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Daar heb ik het niet over.
Wat bedoel je dan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220596580
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 00:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat bedoel je dan?
Het totale plaatje. Je loopt erg te koop met jezelf. Maar als ik alles zo lees, vind je jezelf heel wat en aan de andere kant ben je erg kwetsbaar. Dat is een bijzondere combinatie. Je hebt de neiging naast je schoenen te gaan lopen. Zo zie ik in je bucketlist je wens staan dat een van je boeken een klassieker wordt. Dat is nogal wat. Dan praat je over werken als Karl Marx en Ernest Hemmingway. Ik vraag me af of het wel realistisch is. En dan die uitverkorenheid door God. Dat noem ik hoog van de toren blazen. Dat is jezelf op een superieur platform plaatsen. De kans is dan groot dat je jezelf dan een keer tegenkomt. Ik denk niet dat je je moet wapenen voor wat je vijanden noemt of slechte reviews, maar dat je je moet wapenen tegen wat alles in jezelf opkomt. Omdat je volgens mij erg kwetsbaar bent. Een gewone doordeweekse schrijver zie ik geen klassieker neerzetten en een roeping van God is leuk, maar komt waarschijnlijk uit je eigen hoofd. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden. Anders krijg je alleen maar klappen van jezelf. Wees realistisch en vooral bescheiden. Dan is het loon veel hoger als je stappen maakt. Reken jezelf vooraf nooit rijk, maar vier successen nadat je die echt hebt gemaakt. Anders bedrieg je jezelf alleen maar.
  vrijdag 17 april 2026 @ 01:18:03 #248
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596592
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 00:59 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Het totale plaatje. Je loopt erg te koop met jezelf. Maar als ik alles zo lees, vind je jezelf heel wat en aan de andere kant ben je erg kwetsbaar. Dat is een bijzondere combinatie. Je hebt de neiging naast je schoenen te gaan lopen. Zo zie ik in je bucketlist je wens staan dat een van je boeken een klassieker wordt. Dat is nogal wat. Dan praat je over werken als Karl Marx en Ernest Hemmingway. Ik vraag me af of het wel realistisch is. En dan die uitverkorenheid door God. Dat noem ik hoog van de toren blazen. Dat is jezelf op een superieur platform plaatsen. De kans is dan groot dat je jezelf dan een keer tegenkomt. Ik denk niet dat je je moet wapenen voor wat je vijanden noemt of slechte reviews, maar dat je je moet wapenen tegen wat alles in jezelf opkomt. Omdat je volgens mij erg kwetsbaar bent. Een gewone doordeweekse schrijver zie ik geen klassieker neerzetten en een roeping van God is leuk, maar komt waarschijnlijk uit je eigen hoofd. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden. Anders krijg je alleen maar klappen van jezelf. Wees realistisch en vooral bescheiden. Dan is het loon veel hoger als je stappen maakt. Reken jezelf vooraf nooit rijk, maar vier successen nadat je die echt hebt gemaakt. Anders bedrieg je jezelf alleen maar.
Ik snap wat je zegt en bedankt voor je hulp en advies. Wat betreft dat uitverkoren zijn, zo speciaal is dat niet hoor. Ik voel me nu et verheven of beter dan anderen, integendeel ik ben kwetsbaar en onzeker. Maar de ervaring is wel heel belangrijk die ik heb gehad, of het nou echt is of niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220596995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom zie je mensen die je tegengas geven eventueel als tegenstanders en vijanden? Mensen in R&P kunnen heel direct zijn, maar de meeste mensen nemen gewoon de tijd om hun oprechte input te geven. Maak niet van iedereen die niet met je eens is een vijand.
Omdat hij volledig verknipt is. Of psychose, of als dit geen psychose is is hij gewoon volledig van het padje af.
pi_220597029
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 01:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt en bedankt voor je hulp en advies. Wat betreft dat uitverkoren zijn, zo speciaal is dat niet hoor. Ik voel me nu et verheven of beter dan anderen, integendeel ik ben kwetsbaar en onzeker. Maar de ervaring is wel heel belangrijk die ik heb gehad, of het nou echt is of niet.
Maar je bent volgens jezelf wel uitverkoren?
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  vrijdag 17 april 2026 @ 10:09:54 #251
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220597843
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 07:34 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Maar je bent volgens jezelf wel uitverkoren?
Ik heb visioenen gehad maar ik zou dat niet uitverkoren noemen. Ik ben niet speciaal en zeker niet beter dan anderen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220597884
Ik snap denk ik wel het gehele plaatje. Het klinkt misschien raar, maar ik denk wel dat er bij TS een positieve doorbraak gaande is.

TS wilt zich leren verweren tegen zijn vijanden. Dan is het eerst van belang om te kunnen opmaken wie nou eigenlijk zijn vijanden zijn.

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat het zwaar is voor TS om vaak kritiek te horen en "Je doet dit niet goed en dat niet en ook zus en zo niet". Als hij dat als mens regelmatig hoort - en al helemaal als die kritiek wel eerlijk en terecht is - wordt daarmee keer op keer een onderliggend minderwaardigheidscomplex bevestigd. Uit die docu kreeg ik de indruk dat zijn vader die blijkbaar een maatschappelijke hoge positie heeft, zich schaamt voor zijn zoon die schizofrenie heeft. Als je opgroeit met ouders die jou alleen onder voorwaarden willen accepteren waaraan je niet kan voldoen, groei je op met gebrek aan liefde wat je juist zo nodig hebt om je te kunnen ontwikkelen tot een sterk en emotioneel evenwichtig mens.

Schaamte voor wie je bent als persoon, is heel moeilijk en heel zwaar om te kunnen verdragen. Je hebt daarvoor een coping-mechanisme nodig en in het geval van TS is dat grootheidswaanzin. Het komt er eigenlijk op neer dat als hij niet gewend is om van andere mensen onvoorwaardelijke liefde en onvoorwaardelijke acceptatie te krijgen, hij zichzelf geleerd heeft om dat van andere mensen af te dwingen.



In de volgende video wordt uitgelegd dat wetenschappelijk is aangetoond dat emotionele verwaarlozing vanaf vroege leeftijd een negatief effect heeft op de ontwikkeling van de hersenen:

Bekijk deze YouTube-video

~~~~~~~~

Wat heel opmerking is en vind ikzelf juist een positief teken, is dat TS - ondanks dat hij blijkbaar veronderstelt dat hij hier veel vijanden heeft - hier toch blijft komen. Hij heeft heel vaak kritiek gekregen. Hij had allang geleden ervoor kunnen hebben gekozen om hier niet meer te komen en een andere community op te zoeken met mensen die hem veel meer bewondering en complimenten geven. Toch blijft hij hier komen en hij leest alle feedback die hij hier van anderen krijgt. Ik vind dat positief!

Blijkbaar wil hij ergens niet gevangen blijven in illusies, maar is hij op zoek naar zijn authentieke zelf: de persoon die hij écht is.

~~~~~~~~

@Keep_Walking Hoe denk jij hierover? Het gaat natuurlijk over jou! Ik deel alleen maar mijn gedachten op basis van wat ik van jou meemaak met betrekking tot mijn eigen levenservaringen. Maar jij bent de enige die kan ervaren wat je voelt.

Is het een idee om bijvoorbeeld een topic te maken over hoe je bij mensen kan herkennen of ze het goed met jou voor hebben of juist niet? Op welke signalen je daarbij moet letten?
  vrijdag 17 april 2026 @ 11:01:36 #253
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220598124
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:19 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik snap denk ik wel het gehele plaatje. Het klinkt misschien raar, maar ik denk wel dat er bij TS een positieve doorbraak gaande is.

TS wilt zich leren verweren tegen zijn vijanden. Dan is het eerst van belang om te kunnen opmaken wie nou eigenlijk zijn vijanden zijn.

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat het zwaar is voor TS om vaak kritiek te horen en "Je doet dit niet goed en dat niet en ook zus en zo niet". Als hij dat als mens regelmatig hoort - en al helemaal als die kritiek wel eerlijk en terecht is - wordt daarmee keer op keer een onderliggend minderwaardigheidscomplex bevestigd. Uit die docu kreeg ik de indruk dat zijn vader die blijkbaar een maatschappelijke hoge positie heeft, zich schaamt voor zijn zoon die schizofrenie heeft. Als je opgroeit met ouders die jou alleen onder voorwaarden willen accepteren waaraan je niet kan voldoen, groei je op met gebrek aan liefde wat je juist zo nodig hebt om je te kunnen ontwikkelen tot een sterk en emotioneel evenwichtig mens.

Schaamte voor wie je bent als persoon, is heel moeilijk en heel zwaar om te kunnen verdragen. Je hebt daarvoor een coping-mechanisme nodig en in het geval van TS is dat grootheidswaanzin. Het komt er eigenlijk op neer dat als hij niet gewend is om van andere mensen onvoorwaardelijke liefde en onvoorwaardelijke acceptatie te krijgen, hij zichzelf geleerd heeft om dat van andere mensen af te dwingen.

[ afbeelding ]

In de volgende video wordt uitgelegd dat wetenschappelijk is aangetoond dat emotionele verwaarlozing vanaf vroege leeftijd een negatief effect heeft op de ontwikkeling van de hersenen:

Bekijk deze YouTube-video

~~~~~~~~

Wat heel opmerking is en vind ikzelf juist een positief teken, is dat TS - ondanks dat hij blijkbaar veronderstelt dat hij hier veel vijanden heeft - hier toch blijft komen. Hij heeft heel vaak kritiek gekregen. Hij had allang geleden ervoor kunnen hebben gekozen om hier niet meer te komen en een andere community op te zoeken met mensen die hem veel meer bewondering en complimenten geven. Toch blijft hij hier komen en hij leest alle feedback die hij hier van anderen krijgt. Ik vind dat positief!

Blijkbaar wil hij ergens niet gevangen blijven in illusies, maar is hij op zoek naar zijn authentieke zelf: de persoon die hij écht is.

~~~~~~~~

@:Keep_Walking Hoe denk jij hierover? Het gaat natuurlijk over jou! Ik deel alleen maar mijn gedachten op basis van wat ik van jou meemaak met betrekking tot mijn eigen levenservaringen. Maar jij bent de enige die kan ervaren wat je voelt.

Is het een idee om bijvoorbeeld een topic te maken over hoe je bij mensen kan herkennen of ze het goed met jou voor hebben of juist niet? Op welke signalen je daarbij moet letten?
Ik heb inderdaad een minderwaardigheid complex vanwege mijn verleden en ben emotioneel verwaarloosd en mishandeld. De reden waarom ik niet stoor aan al de kritiek die ik hier lees over mezelf, is omdat mijn familieleden vele malen erger zijn dan jullie. Ik heb nooit medelijden en begrip gehad van mijn familieleden, alleen vernedering en veroordeling. Zelfs nu mijn moeder op haar sterfbed ligt, mijn neef en tante zijn hard en ijskoud tegen mij en weigeren mij emotionele steun te geven. Het heeft mij verhard en ik ben meedogenloos geworden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 17 april 2026 @ 13:41:40 #254
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220599242
Een hele goede vriend die zes jaar geleden contact met mij verbrak vanwege mijn psychoses, heeft gisteren contact met mij opgenomen en gezegd dat het hem spijt en dat hij weer vrienden wil zijn. Hij woont nu op Curaçao en gaf aan dat hij toen de mentale en emotionele capaciteiten niet in zich had om mij te steunen. Hij zei dat hij er spijt van heeft en beter had moeten communiceren met mij. We hebben afgesproken om zondag te gaan videobellen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220600080
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:19 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik snap denk ik wel het gehele plaatje. Het klinkt misschien raar, maar ik denk wel dat er bij TS een positieve doorbraak gaande is.

TS wilt zich leren verweren tegen zijn vijanden. Dan is het eerst van belang om te kunnen opmaken wie nou eigenlijk zijn vijanden zijn.

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat het zwaar is voor TS om vaak kritiek te horen en "Je doet dit niet goed en dat niet en ook zus en zo niet". Als hij dat als mens regelmatig hoort - en al helemaal als die kritiek wel eerlijk en terecht is - wordt daarmee keer op keer een onderliggend minderwaardigheidscomplex bevestigd. Uit die docu kreeg ik de indruk dat zijn vader die blijkbaar een maatschappelijke hoge positie heeft, zich schaamt voor zijn zoon die schizofrenie heeft. Als je opgroeit met ouders die jou alleen onder voorwaarden willen accepteren waaraan je niet kan voldoen, groei je op met gebrek aan liefde wat je juist zo nodig hebt om je te kunnen ontwikkelen tot een sterk en emotioneel evenwichtig mens.

Schaamte voor wie je bent als persoon, is heel moeilijk en heel zwaar om te kunnen verdragen. Je hebt daarvoor een coping-mechanisme nodig en in het geval van TS is dat grootheidswaanzin. Het komt er eigenlijk op neer dat als hij niet gewend is om van andere mensen onvoorwaardelijke liefde en onvoorwaardelijke acceptatie te krijgen, hij zichzelf geleerd heeft om dat van andere mensen af te dwingen.

[ afbeelding ]

In de volgende video wordt uitgelegd dat wetenschappelijk is aangetoond dat emotionele verwaarlozing vanaf vroege leeftijd een negatief effect heeft op de ontwikkeling van de hersenen:

Bekijk deze YouTube-video

~~~~~~~~

Wat heel opmerking is en vind ikzelf juist een positief teken, is dat TS - ondanks dat hij blijkbaar veronderstelt dat hij hier veel vijanden heeft - hier toch blijft komen. Hij heeft heel vaak kritiek gekregen. Hij had allang geleden ervoor kunnen hebben gekozen om hier niet meer te komen en een andere community op te zoeken met mensen die hem veel meer bewondering en complimenten geven. Toch blijft hij hier komen en hij leest alle feedback die hij hier van anderen krijgt. Ik vind dat positief!

Blijkbaar wil hij ergens niet gevangen blijven in illusies, maar is hij op zoek naar zijn authentieke zelf: de persoon die hij écht is.

~~~~~~~~

@:Keep_Walking Hoe denk jij hierover? Het gaat natuurlijk over jou! Ik deel alleen maar mijn gedachten op basis van wat ik van jou meemaak met betrekking tot mijn eigen levenservaringen. Maar jij bent de enige die kan ervaren wat je voelt.

Is het een idee om bijvoorbeeld een topic te maken over hoe je bij mensen kan herkennen of ze het goed met jou voor hebben of juist niet? Op welke signalen je daarbij moet letten?
Is dat perse positief? Zou TS niet beter gebaat zijn bij gerichte behandeling en therapie? Ipv hier discussies voeren? En zichzelf complimenteren? Heb het gevoel dat die discussies juist niet helpend zijn terwijl het lijkt alsof TS echt heel hard hulp nodig is.

We kunnen allemaal wel in een cirkeltje onszelf voor de gek houden maar daar is hij niet mee geholpen. Wij zijn geen behandelaren. En ja soms kun je van je afschrijven maar als het een herhaling is van wat hij altijd schrijft dan gaat het hem niet helpen.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  vrijdag 17 april 2026 @ 17:27:21 #256
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220600692
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:30 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Is dat perse positief? Zou TS niet beter gebaat zijn bij gerichte behandeling en therapie? Ipv hier discussies voeren? En zichzelf complimenteren? Heb het gevoel dat die discussies juist niet helpend zijn terwijl het lijkt alsof TS echt heel hard hulp nodig is.

We kunnen allemaal wel in een cirkeltje onszelf voor de gek houden maar daar is hij niet mee geholpen. Wij zijn geen behandelaren. En ja soms kun je van je afschrijven maar als het een herhaling is van wat hij altijd schrijft dan gaat het hem niet helpen.
Hoe durf je ervan uit te gaan DAT IK NIET ONDER BEHANDELING BEN? Ik zit al jaren onder behandeling bij Altrecht en spreek wekelijks een psycholoog 👩⚕
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220600746
KWGOD
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 17 april 2026 @ 17:42:13 #258
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220600754
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe durf je ervan uit te gaan DAT IK NIET ONDER BEHANDELING BEN? Ik zit al jaren onder behandeling bij Altrecht en spreek wekelijks een psycholoog 👩⚕
Waarom reageer je zo geagiteerd?
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 17 april 2026 @ 18:14:08 #259
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220600897
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom reageer je zo geagiteerd?
Sorry
Waarompp
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601066
Wat zegt GGZ over je visioenen?
  vrijdag 17 april 2026 @ 19:28:16 #261
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601278
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:49 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat zegt GGZ over je visioenen?
Die is daar neutraal in. Het is een serieuze discussie in dat vakgebied over wat psychoses zijn. Kijk hier TED talk:

Bekijk deze YouTube-video
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 april 2026 @ 19:31:57 #262
22592 crew  Ole
pi_220601295
En je eigen behandelaars?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220601306
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:30 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Is dat perse positief? Zou TS niet beter gebaat zijn bij gerichte behandeling en therapie? Ipv hier discussies voeren? En zichzelf complimenteren? Heb het gevoel dat die discussies juist niet helpend zijn terwijl het lijkt alsof TS echt heel hard hulp nodig is.

We kunnen allemaal wel in een cirkeltje onszelf voor de gek houden maar daar is hij niet mee geholpen. Wij zijn geen behandelaren. En ja soms kun je van je afschrijven maar als het een herhaling is van wat hij altijd schrijft dan gaat het hem niet helpen.
Waar maak je uit op dat ik TS aanspoor om zichzelf voor de gek te houden?

TS is zelf degene die hier op FOK! topics aan maakt met bepaalde vragen. Dat recht heeft hij net als iedereen hier. Andere users hebben het recht om daarop te reageren en dan is het aan hem of hij iets met die reacties doet en wat hij ermee doet.

Zoals je leest, heeft hij al psychische zorg. Als het voor TS onverstandig zou zijn om naast die zorg ook om advies te vragen aan andere mensen, dan zullen zijn behandelaars of begeleiders hem daar vast wel voor gewaarschuwd hebben. Het is niet aan jou en ook niet aan welke user op FOK! dan ook om dat voor hem te bepalen. Het lijkt mij overigens heel onwaarschijnlijk dat zijn behandelaars en begeleiders wel het recht hebben om hem zoiets te mogen verbieden. Ze kunnen hem iets aanraden of afraden, maar hem niet verbieden om dingen te doen die voor andere mensen wel wettelijk toegestaan zijn.

Als je de laatste jaren het nieuws ook maar een klein beetje gevolgd hebt, moet je weten dat het over het algemeen erg moeilijk is voor mensen om de psychische zorg te krijgen die ze nodig hebben. Hoe ernstiger de problematiek en hoe harder mensen psychische zorg nodig hebben, hoe meer ze in de steek gelaten worden.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Ik merk dat nogal veel mensen op FOK! weigeren te geloven dat de psychische zorg by far niet zo feilloos opereert zoals ze nog steeds stellig claimen wel te doen. Dat zullen ze waarschijnlijk een te eng idee vinden. Ik zeg helemaal niet dat ze daar allemaal slecht zijn. Ik heb zelf ervaren dat er ook hele kundige betrokken psychische zorgverleners zijn die clienten heel erg kunnen helpen. Maar zo zijn ze helaas niet allemaal. Ik vind jouw reactie daarom nogal kwalijk! Ik ga bijna denken dat je zelf werkzaam bent bij de GGZ of een vergelijkbare instantie en dat je die reactie alleen maar post omdat jij je in jouw ego gekrenkt voelt.
  vrijdag 17 april 2026 @ 19:54:27 #264
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601435
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:34 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Waar maak je uit op dat ik TS aanspoor om zichzelf voor de gek te houden?

TS is zelf degene die hier op FOK! topics aan maakt met bepaalde vragen. Dat recht heeft hij net als iedereen hier. Andere users hebben het recht om daarop te reageren en dan is het aan hem of hij iets met die reacties doet en wat hij ermee doet.

Zoals je leest, heeft hij al psychische zorg. Als het voor TS onverstandig zou zijn om naast die zorg ook om advies te vragen aan andere mensen, dan zullen zijn behandelaars of begeleiders hem daar vast wel voor gewaarschuwd hebben. Het is niet aan jou en ook niet aan welke user op FOK! dan ook om dat voor hem te bepalen. Het lijkt mij overigens heel onwaarschijnlijk dat zijn behandelaars en begeleiders wel het recht hebben om hem zoiets te mogen verbieden. Ze kunnen hem iets aanraden of afraden, maar hem niet verbieden om dingen te doen die voor andere mensen wel wettelijk toegestaan zijn.

Als je de laatste jaren het nieuws ook maar een klein beetje gevolgd hebt, moet je weten dat het over het algemeen erg moeilijk is voor mensen om de psychische zorg te krijgen die ze nodig hebben. Hoe ernstiger de problematiek en hoe harder mensen psychische zorg nodig hebben, hoe meer ze in de steek gelaten worden.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Ik merk dat nogal veel mensen op FOK! weigeren te geloven dat de psychische zorg by far niet zo feilloos opereert zoals ze nog steeds stellig claimen wel te doen. Dat zullen ze waarschijnlijk een te eng idee vinden. Ik zeg helemaal niet dat ze daar allemaal slecht zijn. Ik heb zelf ervaren dat er ook hele kundige betrokken psychische zorgverleners zijn die clienten heel erg kunnen helpen. Maar zo zijn ze helaas niet allemaal. Ik vind jouw reactie daarom nogal kwalijk! Ik ga bijna denken dat je zelf werkzaam bent bij de GGZ of een vergelijkbare instantie en dat je die reactie alleen maar post omdat jij je in jouw ego gekrenkt voelt.
Heel goed verwoord! Bedankt voor je reactie .
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601462
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:34 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Waar maak je uit op dat ik TS aanspoor om zichzelf voor de gek te houden?

TS is zelf degene die hier op FOK! topics aan maakt met bepaalde vragen. Dat recht heeft hij net als iedereen hier. Andere users hebben het recht om daarop te reageren en dan is het aan hem of hij iets met die reacties doet en wat hij ermee doet.

Zoals je leest, heeft hij al psychische zorg. Als het voor TS onverstandig zou zijn om naast die zorg ook om advies te vragen aan andere mensen, dan zullen zijn behandelaars of begeleiders hem daar vast wel voor gewaarschuwd hebben. Het is niet aan jou en ook niet aan welke user op FOK! dan ook om dat voor hem te bepalen. Het lijkt mij overigens heel onwaarschijnlijk dat zijn behandelaars en begeleiders wel het recht hebben om hem zoiets te mogen verbieden. Ze kunnen hem iets aanraden of afraden, maar hem niet verbieden om dingen te doen die voor andere mensen wel wettelijk toegestaan zijn.

Als je de laatste jaren het nieuws ook maar een klein beetje gevolgd hebt, moet je weten dat het over het algemeen erg moeilijk is voor mensen om de psychische zorg te krijgen die ze nodig hebben. Hoe ernstiger de problematiek en hoe harder mensen psychische zorg nodig hebben, hoe meer ze in de steek gelaten worden.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Ik merk dat nogal veel mensen op FOK! weigeren te geloven dat de psychische zorg by far niet zo feilloos opereert zoals ze nog steeds stellig claimen wel te doen. Dat zullen ze waarschijnlijk een te eng idee vinden. Ik zeg helemaal niet dat ze daar allemaal slecht zijn. Ik heb zelf ervaren dat er ook hele kundige betrokken psychische zorgverleners zijn die clienten heel erg kunnen helpen. Maar zo zijn ze helaas niet allemaal. Ik vind jouw reactie daarom nogal kwalijk! Ik ga bijna denken dat je zelf werkzaam bent bij de GGZ of een vergelijkbare instantie en dat je die reactie alleen maar post omdat jij je in jouw ego gekrenkt voelt.
ik denk dat het gros van de mensen echt wel in ziet dat het GGZ in Nederland al jaren niet meer werkt zoals het zou moeten werken.
Maar het idee dat 1 individu, die denkt dat hij praat met God (en dat mag hij denken hoor, maar realistisch is het niet echt) dit gaat oplossen is natuurlijk waanzin
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220601483
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Die is daar neutraal in. Het is een serieuze discussie in dat vakgebied over wat psychoses zijn. Kijk hier TED talk:

Bekijk deze YouTube-video
Die man is volgens google vooral iemand die docu's en foto's maakt. Dat serieuze experts binnen de GGZ met elkaar aan het overwegen zijn van "mmm ja weet je, misschien hebben onze patienten wel daadwerkelijk contact met goden en demonen" geloof ik niet, als iemand die ervoor geleerd heeft dat serieus denkt zie ik graag dat ze een ander vak gaan zoeken.
pi_220601532
Ik snap niet waarom FOK! hem een platform blijft bieden…
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 17 april 2026 @ 20:12:08 #268
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Die man is volgens google vooral iemand die docu's en foto's maakt. Dat serieuze experts binnen de GGZ met elkaar aan het overwegen zijn van "mmm ja weet je, misschien hebben onze patienten wel daadwerkelijk contact met goden en demonen" geloof ik niet, als iemand die ervoor geleerd heeft dat serieus denkt zie ik graag dat ze een ander vak gaan zoeken.
Ooit gehoord van Jim van Os? Bekende Nederlandse psychiater die ook hierin gelooft. De medische wetenschap heeft geen antwoorden op wat psychoses zijn. Ze kunnen alleen de symptomen behandelen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601592
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ooit gehoord van Jim van Os? Bekende Nederlandse psychiater die ook hierin gelooft. De medische wetenschap heeft geen antwoorden op wat psychoses zijn. Ze kunnen alleen de symptomen behandelen.
Nee, maar ik heb hem even gegoogeld net. Maarre, die man zie ik nergens echt zeggen dat hij gelooft dat wat patienten tijdens een psychose ervaren best wel eens waar kan zijn? Hij pleit zo te zien vooral voor een andere benadering van patienten en ziektebeelden, maar dat is echt iets anders:

quote:
Jim van Os pleit voor een nieuwe kijk op psychisch lijden, diagnose en behandeling. Niet de hulpverlener of het systeem stelt vast wat het probleem is, maar de waarheid wordt in overleg met de hulpvrager en zijn omgeving gevonden. Autonomie van de patiënt en gelijkwaardigheid zijn hierbij sleutelbegrippen.
  vrijdag 17 april 2026 @ 20:33:47 #270
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601666
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nee, maar ik heb hem even gegoogeld net. Maarre, die man zie ik nergens echt zeggen dat hij gelooft dat wat patienten tijdens een psychose ervaren best wel eens waar kan zijn? Hij pleit zo te zien vooral voor een andere benadering van patienten en ziektebeelden, maar dat is echt iets anders:
[..]

Kijk op zijn website: www.psychosenet.nl
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601690
Nee, geef JIJ nou maar antwoord op de vraag. Dat ontwijkende, dat verwijzende, dat is rete-irritant :{
  vrijdag 17 april 2026 @ 20:42:39 #272
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Nee, geef JIJ nou maar antwoord op de vraag. Dat ontwijkende, dat verwijzende, dat is rete-irritant :{
Ik geloof dat veel mensen die psychoses krijgen en spirituele ontwaking meemaken. Toegang tot de realmen van God en hogere dimensies..
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601746
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Kijk op zijn website: www.psychosenet.nl
Ik vind het wat zweverig, maar niettemin zie ik hem ook op zijn eigen website nergens ruiterlijk stellen dat de wat paranormalere ervaringen tijdens psychotische episodes misschien wel echt zijn.

quote:
Er zijn van die woorden die ineens overal opduiken: hoogsensitief, neurodivers, psychosegevoelig. Ze lijken soms net een soort moderne stempels – een vlag op een complex schip. Maar als je ze wat langer aankijkt, gaan ze steeds meer betekenis krijgen. Want wat als het geen losse labels zijn, maar verschillende talen om hetzelfde aan te raken? Zeg maar het verhaal van de menselijke gevoeligheid.

Hoogsensitiviteit
Laat ik beginnen met wat ik in de praktijk vaak zie en hoor: mensen die psychische ontregeling ervaren – hallucinaties, wanen, stemmingsschommelingen – zijn vaak mensen die veel voelen. Niet een beetje, maar diep. Lichamelijk, zintuiglijk, emotioneel. Mensen die ‘iets aanvoelen in de ruimte’, geraakt worden door sferen, stemmingen, blikken. Mensen die ‘geen filter hebben’, zeggen ze dan zelf soms. Ze noemen het overprikkeling, hypergevoeligheid, of – steeds vaker – hoogsensitiviteit.

Hoogsensitiviteit is geen stoornis. Het is een manier van zijn
En die bedrading noemen we tegenwoordig overkoepeld wel neurodiversiteit. Een prachtig woord, vind ik. Omdat het uitgaat van verschil, niet van tekort. Het erkent dat mensen met ADHD, autistische trekken, hoogbegaafdheid of een bipolaire kwetsbaarheid niet per se ziek zijn, meer dan gemiddeld gevoelig op sommige gebieden, en meer dan gemiddeld begaafd op andere. En ja – soms ontregel je daarin, omdat de wereld niet goed op jou is afgestemd. Maar dat zegt nog niets over jouw ‘stoornis’. Misschien zegt het juist iets over de stoornis van het systeem.

Psychosegevoeligheid als extreme gevoeligheid voor betekenis
Veel van deze mensen herkennen zich achteraf in het woord hoogsensitief. Ze zeggen: ik was altijd al gevoelig, maar ik dacht dat het verkeerd was. Ik probeerde het te onderdrukken. Tot ik ontplofte. En dan komt de ggz met woorden als schizofrenie, affectieve stoornis, dissociatieve verschijnselen. Allemaal woorden die het innerlijk landschap platdrukken tot diagnose.

Maar wat als we het zouden omdraaien? Wat als we zouden zeggen: jij hebt een gevoelig zenuwstelsel, je bent diep afgestemd op de wereld, en dat is een kwaliteit – maar je moet leren hoe je daarmee omgaat, in een wereld die niet voor jouw gevoeligheid gebouwd is.

Van stoornis naar stem: betekenis geven aan je gevoeligheid
Velen denken dat dit de grote opdracht is voor de ggz van de toekomst: afstappen van het ‘repareren van stoornissen’ en overstappen op het begeleiden van gevoeligheid. Niet wegduwen, maar leren dragen. Niet medicaliseren, maar afstemmen. Niet controleren, maar co-reguleren.

En ja, soms zijn medicijnen daarbij helpend – tijdelijk of structureel – maar altijd in dienst van de persoon, niet als standaardantwoord op afwijkend gedrag. Want gedrag dat afwijkt, wijkt vaak niet zomaar af. Het wijst ergens naartoe. Naar een innerlijke nood, een overweldigend weten, een niet-gehoord lichaam.

Op PsychoseNet proberen we al jaren deze taal te ontwikkelen
Een taal waarin gevoeligheid geen zwakte is, maar een richtingaanwijzer. Een ingang tot betekenis. Een kompas dat zegt: hier klopt iets niet – in mij, of in de wereld om mij heen – en daar wil ik niet doof voor zijn.

Als je jezelf herkent in hoogsensitiviteit, in neurodiversiteit, in psychosegevoeligheid: weet dat je niet alleen bent. Je bent geen fout systeem. Je bent een gevoelig systeem in een ongevoelige tijd. En dat vraagt zorg, ruimte, afstemming – niet om jou te veranderen, maar om jou te ondersteunen in wie je bent.
Ik bedoel maar...
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 april 2026 @ 20:51:32 #274
22592 crew  Ole
pi_220601790
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik geloof dat veel mensen die psychoses krijgen en spirituele ontwaking meemaken. Toegang tot de realmen van God en hogere dimensies..
Schopje TRU?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:14:42 #275
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601959
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:51 schreef Ole het volgende:

[..]
Schopje TRU?
Hoeft niet, maar mag wel? Wat vinden jullie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601972
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoeft niet, maar mag wel? Wat vinden jullie?
Dit topic heeft weinig tot niets meer met R&P te maken dus ja schopje TRU
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 april 2026 @ 21:17:11 #277
22592 crew  Ole
pi_220601973
Open een topic in TRU.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 21:56:51 #278
441859 crew  Lenny77
pi_220602111
Daar het toch steeds terug richting het paranormale gaat: schopje TRU.

(Dit is trouwens geen vrijbrief om dan maar weer tig topics in R&P te kunnen openen onder het mom van: jaaaa maar mijn dagboek staat nu in TRU.. )
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220602162
Beter laat dan nooit ^O^
pi_220602200
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:56 schreef Lenny77 het volgende:
Daar het toch steeds terug richting het paranormale gaat: schopje TRU.

(Dit is trouwens geen vrijbrief om dan maar weer tig topics in R&P te kunnen openen onder het mom van: jaaaa maar mijn dagboek staat nu in TRU.. )
Hopelijk krijgen @Lavenderr en @Speedfight wel ondersteuning daar want deze user is moeilijk in toom te houden.
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 22:25:54 #281
441859 crew  Lenny77
pi_220602227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:21 schreef Iceage het volgende:

[..]
Hopelijk krijgen @:Lavenderr en @:Speedfight wel ondersteuning daar want deze user is moeilijk in toom te houden.
Ik blijf mee lezen :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220602233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik blijf mee lezen :)
Fijn :Y
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 22:32:30 #283
249559 crew  Lavenderr
pi_220602256
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik blijf mee lezen :)
Ik ook. Thanks Iceage en Lenny77
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 22:33:20 #284
441859 crew  Lenny77
pi_220602262
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ik ook. Thanks Iceage en Lenny77
O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 22:33:52 #285
249559 crew  Lavenderr
pi_220602265
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:56 schreef Lenny77 het volgende:
Daar het toch steeds terug richting het paranormale gaat: schopje TRU.

(Dit is trouwens geen vrijbrief om dan maar weer tig topics in R&P te kunnen openen onder het mom van: jaaaa maar mijn dagboek staat nu in TRU.. )
Helemaal goed.
pi_220602484
Mijn eerste keer in TRU O+
  Moderator / Miss SHO zaterdag 18 april 2026 @ 00:16:52 #287
22592 crew  Ole
pi_220602638
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik geloof dat veel mensen die psychoses krijgen en spirituele ontwaking meemaken. Toegang tot de realmen van God en hogere dimensies..
OT : kun je hier meer over vertellen?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220602935
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:56 schreef Lenny77 het volgende:
Daar het toch steeds terug richting het paranormale gaat: schopje TRU.

(Dit is trouwens geen vrijbrief om dan maar weer tig topics in R&P te kunnen openen onder het mom van: jaaaa maar mijn dagboek staat nu in TRU.. )
Heel erg laffe actie dit!

Ik vind het fair als je TS aanspreekt op grensoverschrijdend gedrag. Maar nu veroordeel je hem en straf je hem op het feit dat hij schizofrenie heeft. Als het zo simpel zou zijn door tegen iemand met schizofrenie te zeggen "dit en dat bestaat niet en daarom moet je er voortaan jouw mond erover houden!" dan zou zo'n iemand geen medicijnen nodig hebben.

Als je merkt dat hij teveel in bepaalde wanen verzuipt, had je op hem kunnen reageren met bijvoorbeeld "Dit onderwerp is niet zo geschikt voor R&P. Kan je in plaats daarvan verder ingaan op dit of dat waarover je het eerder had? Want daarvoor is R&P juist wel de geschikte plek.

En dan vervolgens ook nog een paar van die users die tegen jou zitten te slijmjurken met opmerkingen van "Goed gedaan van jou zeg om hem naar TRU te schoppen! Want hij was 'ontembaar'!" Nogmaals, ik vind het ontzettend laf en misselijk van jullie! :r
  zaterdag 18 april 2026 @ 06:53:37 #289
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220603145
Wie heeft vragen over de inhoud van mijn psychoses? Ik geloof dat het mij toegang geeft tot het geestelijke wereld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220603182
Ik haak af, succes in TRU met je topic.
pi_220603206
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 april 2026 03:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Heel erg laffe actie dit!

Ik vind het fair als je TS aanspreekt op grensoverschrijdend gedrag. Maar nu veroordeel je hem en straf je hem op het feit dat hij schizofrenie heeft. Als het zo simpel zou zijn door tegen iemand met schizofrenie te zeggen "dit en dat bestaat niet en daarom moet je er voortaan jouw mond erover houden!" dan zou zo'n iemand geen medicijnen nodig hebben.

Als je merkt dat hij teveel in bepaalde wanen verzuipt, had je op hem kunnen reageren met bijvoorbeeld "Dit onderwerp is niet zo geschikt voor R&P. Kan je in plaats daarvan verder ingaan op dit of dat waarover je het eerder had? Want daarvoor is R&P juist wel de geschikte plek.

En dan vervolgens ook nog een paar van die users die tegen jou zitten te slijmjurken met opmerkingen van "Goed gedaan van jou zeg om hem naar TRU te schoppen! Want hij was 'ontembaar'!" Nogmaals, ik vind het ontzettend laf en misselijk van jullie! :r
TS was al diverse keren gewaarschuwd dat heb je blijkbaar gemist
pi_220603608
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 april 2026 03:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Als je merkt dat hij teveel in bepaalde wanen verzuipt, had je op hem kunnen reageren met bijvoorbeeld "Dit onderwerp is niet zo geschikt voor R&P. Kan je in plaats daarvan verder ingaan op dit of dat waarover je het eerder had? Want daarvoor is R&P juist wel de geschikte plek.
Ehm .... lazen wij hetzelfde topic? :?

Exact dít is TS al een paar keer voorgehouden, door users, door de mods .... :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2026 09:27:47 ]
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 09:42:38 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_220603716
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 06:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Wie heeft vragen over de inhoud van mijn psychoses? Ik geloof dat het mij toegang geeft tot het geestelijke wereld.
Ik denk niet dat er hier users zijn die zich in jouw geestelijke wereld willen en kunnen wagen. Dat is voorbehouden aan mensen die hier voor opgeleid zijn. Sterkte er mee.
pi_220603724
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
TS was al diverse keren gewaarschuwd dat heb je blijkbaar gemist
De waarschuwingen waren niet duidelijk.

Ik ben eigenlijk alleen bekend met schizofrenie en psychoses zoals ik het bij een paar mensen heb gezien. Ik ben zeker geen expert. Wat ik wel weet, is dat het voor iemand die daar last van heeft, vaak erg moeilijk kan zijn om helder te denken.

Ik ben het helemaal eens dat @Keep_Walking zich net als ieder ander hier zich aan de regels moet houden. Een psychische stoornis is geen vrijbrief voor privileges. Maar ik vind wel dat het in een subforum die nota bene bedoeld is voor mensen met psychische problemen, er wel extra rekening en geduld opgebracht mag worden. Als dit een willekeurig ander topic van Keep_Walking geweest zou zijn, zou een schopje naar TRU niet zo'n probleem geweest zijn. Maar dit betreft wel zijn persoonlijke dagboek-topic. Dat vind ik onredelijk.

Ik heb overigens gemerkt dat het vaker gebeurt, ook bij andere users.

Stel dat het met jou niet goed gaat en uiteindelijk krijg je een ban met als toelichting "We hebben jou meerdere keren erop gewezen dat jij met jouw postgedrag onrust zaait op het forum. Wij tolereren dat niet en daarom krijg je een ban!" Dan zou het voor jou toch ook heel onduidelijk zijn wat je nou concreet verkeerd gedaan hebt? Het enige wat die ban dan oplevert, is dat jij je ontzettend klote voelt en dat jouw gevoel van minderwaardigheid daarmee bevestigd wordt, maar je bent niks wijzer geworden hoe je voor jezelf voortaan kunt voorkomen dat het weer gebeurt.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 09:49:27 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_220603759
Zullen we nu ophouden met het gekissebis. Het topic staat nu op TRU en daar kan inhoudelijk met elkaar over geschreven worden.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 10:32:55 #296
441859 crew  Lenny77
pi_220604193
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 april 2026 03:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Heel erg laffe actie dit!

Ik vind het fair als je TS aanspreekt op grensoverschrijdend gedrag. Maar nu veroordeel je hem en straf je hem op het feit dat hij schizofrenie heeft. Als het zo simpel zou zijn door tegen iemand met schizofrenie te zeggen "dit en dat bestaat niet en daarom moet je er voortaan jouw mond erover houden!" dan zou zo'n iemand geen medicijnen nodig hebben.

Als je merkt dat hij teveel in bepaalde wanen verzuipt, had je op hem kunnen reageren met bijvoorbeeld "Dit onderwerp is niet zo geschikt voor R&P. Kan je in plaats daarvan verder ingaan op dit of dat waarover je het eerder had? Want daarvoor is R&P juist wel de geschikte plek.

En dan vervolgens ook nog een paar van die users die tegen jou zitten te slijmjurken met opmerkingen van "Goed gedaan van jou zeg om hem naar TRU te schoppen! Want hij was 'ontembaar'!" Nogmaals, ik vind het ontzettend laf en misselijk van jullie! :r
Even nog snel een antwoord op jou en dan gaan we weer OT zoals Lavenderr aangaf.

Misschien moet je even teruglezen in het topic waar hij zelf zegt dat het naar TRU mag.
Er is duidelijk interesse om over te praten door hem en door de users. Maar in R&P hoort het dan niet thuis.
Hier is alle vrijheid en hoef ik niet op zijn dak te zitten en hem niet op dat gebied af te remmen. Dat geeft ook minder frustratie.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 10:51:58 #297
249559 crew  Lavenderr
pi_220604385
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Even nog snel een antwoord op jou en dan gaan we weer OT zoals Lavenderr aangaf.

Misschien moet je even teruglezen in het topic waar hij zelf zegt dat het naar TRU mag.
Er is duidelijk interesse om over te praten door hem en door de users. Maar in R&P hoort het dan niet thuis.
Hier is alle vrijheid en hoef ik niet op zijn dak te zitten en hem niet op dat gebied af te remmen. Dat geeft ook minder frustratie.
Nou dit dus. Dit is TRU.
pi_220604410
Tussen spirituele ontwaking en denken dat je de Messias bent zit nog wel een aardig groot gebied hè. (Goed) mindfulness beoefenen versus een afwijking zeg maar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220604456
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Even nog snel een antwoord op jou en dan gaan we weer OT zoals Lavenderr aangaf.

Misschien moet je even teruglezen in het topic waar hij zelf zegt dat het naar TRU mag.
Er is duidelijk interesse om over te praten door hem en door de users. Maar in R&P hoort het dan niet thuis.
Hier is alle vrijheid en hoef ik niet op zijn dak te zitten en hem niet op dat gebied af te remmen. Dat geeft ook minder frustratie.
OK duidelijk. Dat had ik inderdaad niet gelezen.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 11:19:38 #300
249559 crew  Lavenderr
pi_220604576
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:55 schreef nostra het volgende:
Tussen spirituele ontwaking en denken dat je de Messias bent zit nog wel een aardig groot gebied hè. (Goed) mindfulness beoefenen versus een afwijking zeg maar.
Daar heb je helemaal gelijk in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')