abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220411264
quote:
12s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Een bewijs dat rechts juist niet alleen aan zichzelf denkt, maar collectief opkomt voor de belangen van de onderdrukte Amsterdammer.
Dit is Orbanisme naar Nederland willen halen en sjoemelen met het kiesstelsel. Over Velsen zegt Kelder zoiets niet, deze nepliberaal.
pi_220411376
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
Jouw 'vaststellingen' zijn louter instrumenteel.
Ja ja, dat weten we nu wel, en mijn meningen ook. Toch maar eens tandarts worden dan.

quote:
Smith is nu juist een voorbeeld van een denker die dit constateert, maar er geen dominante betekenis aan wil geven, noch dit bejubeld en wil versterken.
Da's zeg maar precies wat ik zeg ("niet ongenuanceerd").
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220411412
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja ja, dat weten we nu wel, en mijn meningen ook. Toch maar eens tandarts worden dan.
[..]
Da's zeg maar precies wat ik zeg ("niet ongenuanceerd").
Hierboven beweer je dat het bejubelen en aanmoedigen "begon" bij de Wealth of Nations.

Dat is niet zo. Adam Smith was niet zo een denker.

De vele instituten en denktanks die zijn naam dragen doen dat meestal wel - gaat de podcastaflevering ook een beetje op in.
pi_220411761
Wilde als PVV stemmer dit topic een kans geven maar ik vind het nergens op slaan om 2 onderwerpen in 1 discussie te bespreken. Waarom is dat nodig?
pi_220427734
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Deze oud-JOVDer [Jort Kelder] is een goed voorbeeld van het diffuse onderscheid tussen centrum-rechts en uiterst-rechts (het moderne CDA staat daar wel buiten - hun leiders, kader en kiezers).

Met één been in de VVD, met het andere been in FvD. Het was/is namelijk een financier van FvD en Baudet is een vriendje van hem (fotos van die twee op een trap van een privevliegtuig, op een rondvaartboot, op het kantoor in de Tweede Kamer, op een rechtse borrel).

Toen hij tonnen gaf aan Baudet was dit allemaal al bekend:
https://web.archive.org/w(...)n-neofascist-20.html

Jort Kelder zal nooit iets zeggen als: moet niet heel Nederland stemrecht krijgen in Velsen, waar ons strategisch belangrijke Tata Steel staat. Welnee, daar zijn acht FvD zetels en een fors rechtsere uitslag dan het gemiddelde van Nederland dikke prima. Kelder is trouwens ook een voorstander van censuskiesrecht, een echte antidemocraat.
In dat kader;

Nieuwe koers van ons eigen VNO-NCW

quote:
Nieuwe voorzitter van VNO-­NCW was als jonge­ling al onder de indruk van Donald Trump
https://www.volkskrant.nl(...)nald-trump~bbf2cd3e/
quote:
Hoe Nederland ‘Trump-proof’ kan worden
De uiterst rechtse opmars zet door, ook bij de gemeenteraadsverkiezingen. Wat moeten politieke partijen, ambtenaren en ngo’s doen om te voorkomen dat Nederland straks de Verenigde Staten achterna gaat?
[...]
Dat zulke uiteenlopende organisaties als Amnesty, de fnv maar ook de milieubeweging zich uitspreken over de afbrokkelende democratie is geen toeval. Diverse betrokkenen bevestigen dat ngo’s, actiegroepen en vrijwilligersorganisaties elkaar de laatste jaren beter weten te vinden. Hoe guurder het politieke klimaat, hoe makkelijker ze hun onderlinge meningsverschillen opzij zetten (alleen werkgeversorganisatie vno-ncw reageerde niet op een verzoek om input voor dit artikel).
https://www.groene.nl/art(...)ump-proof-kan-worden
@-XOR-

We moeten waakzaam zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2026 13:43:17 ]
pi_220429747
Flitsbezoek minister Yeşilgöz aan marinefregat Evertsen kostte 92.997 euro
https://www.rtl.nl/nieuws(...)e-prijskaartje-92997

Een ton belastinggeld voor een verkiezingsstunt.

Gewetenloze schurk.
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:44:44 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220429796
Jottem ik wilde er ook al een openen in stijl van het andere topic

-------------------------------------------------------------------------------------
We zien het dagelijks in de media en de politiek: het eeuwige verzuurde onderbuikgezeik van conservatief rechts. Of het nu gaat om het klimaat, migratie of de woningmarkt; zij claimen het gezonde verstand. Maar als je even verder kijkt dan hun holle frasen, rammelt het aan alle kanten.

Is rechts-conservatief Nederland veranderd in een stel constraproductieve figuren die ons land liever tot een onleefbare vuilnisbelt veranderen in plaats van eens rekening te houden met iemand anders?

Punt 1: De Klimaatstruisvogel
Milieuproblemen kosten geld dus ontkennen we ze of gaan we jij bakken naar anderen. Dus daar moeten we niks aan doen zodat we in het nu meer halve liters kunnen kopen. Waarom moeten de kinderen met hun toekomst bloeden voor de korte termijn consumptiedrift en egocentrisme van verbitterde burgermannetjes?

Punt 2: Je kutleven projecteren op migranten
Ondanks je in Nederland prima kan leven, lijkt het bestaan van migranten werkelijk de schuld van alles waarom het leven in hun treurige Vinexwijk, met kort pittig kapsel vrouw en kutblagen van kinderen die niet willen deugen, zo verschrikkelijk is. Natuurlijk zijn niet alle migranten aardig, maar dat is meneer zelf met zijn trieste mentaliteit ook niet.

Punt 3: Feitenvrijheid en vrijheid van meningsuiting enkel voor jezelf.
Feiten zijn maar lastige dingen voor de onderbuik. Dus die negeren we wanneer ze niet uitkomen. Verder is vrijheid van meningsuiting belangrijk, maar dan wel alleen voor rechtsconservatieve meningen. Al het andere moet zoveel mogelijk worden gesmoord.

Stelling: Rechts is niet meer de beweging voor de gelukkige welvarende Nederlander maar een lifestyle-keuze voor kleingeestige burgermannetjes die zichzelf heel erg zielig vinden en anderen geen enkel licht in hun ogen gunnen.
Wat vinden jullie? Is rechts nog wel oprecht, of is het puur hypocrisie voor de bühne?
Brand maar los!
pi_220429805
Geniaal _O-
pi_220430019
Vies links rait bait topic!
Chapeaux!
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 19:00:26 #60
375570 crew  Cyan9
pi_220430174
Ik vind klimaatstruisvogel best een mooie vondst.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220430230
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:00 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind klimaatstruisvogel best een mooie vondst.
Prima. Noem mij een klimaatstruisvogel. Dat is een Geuzenterm. Dit gaat de geschiedenis in als de grootste fraudezaak ooit. $13,000,000,000,000 geinvesteerd in het paaien van het klimaat, en we hebben er niets voor teruggekregen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220430309
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Prima. Noem mij een klimaatstruisvogel. Dat is een Geuzenterm. Dit gaat de geschiedenis in als de grootste fraudezaak ooit. $13,000,000,000,000 geinvesteerd in het paaien van het klimaat, en we hebben er niets voor teruggekregen.
Dit is sowieso demagogische onzin, en dat ziet iedereen.

Een schonere leefomgeving en meer innovatieve producten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2026 19:19:14 ]
pi_220430332
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is sowieso demagogische onzin, en dat ziet iedereen.

Een schonere leefomgeving en meer innovatieve producten.
Die schonere leefomgeving en innovatieve producten had je voor een fractie van de prijs kunnen krijgen, als men zich niet had blindgestaard op CO2.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220430401
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Die schonere leefomgeving en innovatieve producten had je voor een fractie van de prijs kunnen krijgen, als men zich niet had blindgestaard op CO2.
Dit is alweer iets anders dan "er niets voor terugkrijgen". Dat blindstaren op CO2 doen vooral de rechtsen van de quick fix. Hoppa hier een kerncentrale, daar wat zwavelzuur de atmosfeer inspuiten, klimaatprobleem opgelost.

Voor de rest heeft een discussie met een ontkenner niet zoveel zin. Het ging me om de demagogie van "er niks voor terug krijgen".

Laat ik eens cynisch denken: zonder doemverhalen gebeurt er niks. Dan komen er geen innovatieve producten (net zoals de iPhone en het internet producten zijn van de Koude Oorlog), dan werken centrale banken niet aan een schone leefomgeving, dan komen overheden niet in actie met investeringen. Nee, dan blijft het bij dat verrotte geldsysteem, veel te veel wapentuig inkopen om anderen af te knallen, en het lui inkopen van eigen aandelen, plus de beroemde Piketty wet van r > g

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2026 19:32:40 ]
pi_220430496
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is alweer iets anders dan "er niets voor terugkrijgen". Dat blindstaren op CO2 doen vooral de rechtsen van de quick fix. Hoppa hier een kerncentrale, daar wat zwavelzuur de atmosfeer inspuiten, klimaatprobleem opgelost.
Nee, dat maakt allemaal niets uit. Je kunt het klimaat niet paaien door minder CO2 uit te stoten.

Heb je wel eens geprobeerd iets op te warmen in een magnetron? Dan zul je weten dat water magnetronstraling in warmte omzet. De hamvraag is nu, wordt die straling goed of slecht geabsorbeerd in water? Het antwoord is slecht, omdat anders alleen de buitenkant van het voedsel zou worden verwarmd.

Bij CO2 speelt iets soortgelijks. Alarmisten doen net alsof het een probleem is dat CO2 een sterk broeikasgas is (op een golflengte van 15 micrometer). Maar dat is helemaal geen probleem: het gas vangt alle straling die er toe doet binnen 12 meter van het aardoppervlak in en zet het om in warmte. Meer CO2 toe voegen, maakt niets uit. Alle straling wordt al ingevangen.

Dit was een heel ander vraagstuk geweest als CO2 een zwak broeikasgas was. Net zoals het eten in de magnetron zal een zwak broeikasgas straling over een veel grotere afstand invangen, met straling die (indirect) het heelal bereikt, en dan maakt het wel degelijk uit of er meer van dat broeikasgas wordt uitgestoten.
pi_220430826
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voor de rest heeft een discussie met een ontkenner niet zoveel zin. Het ging me om de demagogie van "er niks voor terug krijgen".

Laat ik eens cynisch denken: zonder doemverhalen gebeurt er niks. Dan komen er geen innovatieve producten (net zoals de iPhone en het internet producten zijn van de Koude Oorlog), dan werken centrale banken niet aan een schone leefomgeving, dan komen overheden niet in actie met investeringen. Nee, dan blijft het bij dat verrotte geldsysteem, veel te veel wapentuig inkopen om anderen af te knallen, en het lui inkopen van eigen aandelen, plus de beroemde Piketty wet van r > g
Volgens de linkse kerk moet je altijd persoonlijk afzien.
Minder of koud douchen, de cv 2 graden lager, afzien dat zul je. En klimaatbelasting, betalen zul je. Zoveel aandacht en energie gaat daar in zitten.

Terwijl je inderdaad beter had kunnen bouwen aan kerncentrales ism met een beetje zon en wind, nu dat er toch is.
Had de hele wereld dat 25 jr terug gedaan was het sluiten van Hormuz en heel veel andere problematiek niet eens meer van toepassing.
Vakman pur sang
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:18:27 #67
511677 EsserS
Just show it!
pi_220430957
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Al 25 jaar lees ik de grootste kolder over vluchtelingen. Ze werken niet, ze integeren niet of ze nemen een verschrikkelijke geloof/idelogie mee.

SPOILER
Deze vluchtelingen horen in de regio opgevangen te worden of er moet strenger gecontroleerd worden aan de grens. Iets wat je zelfs nu gematigden of progressieven hoort zeggen.

Nu Trump, Netanyahu en Putin de halve wereld in de fik zetten, bommen gooien op Oekrainers, Palestijnen of Iranezen hoor je deze mensen vrijwel niet. Ze juichen het zelfs soms toe. En zelfs als Trump Groenland wilt binnenvallen, wat niet gebeurt is omdat de senaat van de VS daar fel op tegen was. Hoor je ze niet of vinden ze het prima.

Nu vraag ik mij af. Wat speelt er af in de hoofden van deze mensen? Dat je tegen vluchtelingen bent kan ik nog ergens begrijpen. Maar dat je oorlog toejuicht, dat gaat er bij mij vrijwel niet in. En naar mijn idee is er te weinig oog/kritiek voor.

Natuurlijk speelt rechtse media ook een rol. Een WNL/Powned/Telegraaf doet nu bijv alsof ze voor de vrijheid van het Iraanse volk zijn om binnenkort als miljoenen vluchtelingen Europa en Nederland bereiken items te maken over Iraanse hangjongeren, het liefst bij een AZC en deze hele groep over een kamp te scheren.
Hier spreekt een rechtsmens:

Het idee dat rechts 'oorlog toejuicht' is natuurlijk een enorme stroman want niemand zit te wachten op geweld of onschuldige slachtoffers. Waar het vaak wél om gaat, is realisme boven idealisme: we zien dat de wereld een harde plek is waar we soms voor onze eigen veiligheid en waarden moeten staan. De kritiek op vluchtelingenstromen komt meestal niet voort uit haat maar uit oprechte zorgen over de draagkracht van onze eigen samenleving, zorg en woningmarkt. We willen simpelweg behouden wat we hier met z'n allen hebben opgebouwd en dat vereist nu eenmaal strengere grenzen en controle.

Wat betreft de media: het is nogal kort door de bocht om kritische journalistiek weg te zetten als een vooropgezet plan om groepen te demoniseren. Het benoemen van problemen met integratie of overlast is geen 'haatzaaien', maar het bespreekbaar maken van de praktijk waar veel mensen dagelijks mee te maken hebben. Juist door de ogen te sluiten voor de negatieve randvoorwaarden van massa-immigratie, vergroot je de polarisatie.

We zijn niet 'tegen vluchtelingen' als mens maar we zijn vóór een land dat bestuurbaar en veilig blijft voor de huidige inwoners. Het is jammer dat die nuance in zo'n forumbericht volledig verloren gaat door alles op de hoop van 'oorlogszuchtig' te gooien. Uiteindelijk willen we allemaal stabiliteit, alleen de weg daar naartoe verschilt nogal van inzicht.
In Data We Trust
pi_220431018
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:18 schreef EsserS het volgende:
De kritiek op vluchtelingenstromen komt meestal niet voort uit haat maar uit oprechte zorgen over de draagkracht van onze eigen samenleving, zorg en woningmarkt. We willen simpelweg behouden wat we hier met z'n allen hebben opgebouwd en dat vereist nu eenmaal strengere grenzen en controle.
Vanuit de rechtse machthebbers is dit vooral een gelegenheidsargument en niet een oprechte zorg.

Anders waren ze zowel met de om werk en scholing springende vluchtelingen als deze (voorheen) publieke diensten anders om gesprongen.

Sowieso vindt 95% van de opvang plaats in eigen regio (of als het aan de oorlogszuchtige VVD ligt: het vindt vooral niet plaats).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2026 20:25:58 ]
pi_220465461
Effe een schopje geven.

P.s: Wanneer zal Powned een item maken over Iraanse hangjongeren om deze over een kam te scheren met alle Iraanse vluchtelingen? :)
pi_220465839
FVD is tegen onzinnige regimechange oorlogen en willen geen massale groepen (nep)vluchtelingen. Dus jouw verhaal gaat voor de (echt) rechtse FVD en hun stemmers totaal niet op.

Je hebt het over VVD en haar controlled opposition (Likid) partij PVV. Zowel VVD als Wilders willen stiekem dat de omvolking doorgaat. Want PVV deed 20 jaar expres niets met haar vele stemmers die wel tegen de massa immigratie zijn. En VVD is zelf koning asielimmigratie.

[ Bericht 25% gewijzigd door Memeowitz op 30-03-2026 12:56:41 ]
  maandag 30 maart 2026 @ 12:52:42 #71
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220465851
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:33 schreef Klopkoek het volgende:
De onzin van een harde scheiding tussen zogenaamd fatsoenlijk rechts en radicaal rechts hier alweer uitgebeeld (het CDA alweer uitgezonderd)

[ afbeelding ]

Stop de eens met de bezweringsformule
-dubbel-

[ Bericht 28% gewijzigd door Vis1980 op 30-03-2026 13:02:58 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 30 maart 2026 @ 12:56:39 #72
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220465893
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:33 schreef Klopkoek het volgende:
De onzin van een harde scheiding tussen zogenaamd fatsoenlijk rechts en radicaal rechts hier alweer uitgebeeld (het CDA alweer uitgezonderd)

[ afbeelding ]

Stop de eens met de bezweringsformule
Het is vaak uit conservatisme óf geloof. Het CDA heeft altijd veel kiezers, omdat ze Christelijk zijn en soms is het CDA groter als veel conservatieven de PVV dan weer even iets te ver vinden gaan. Maar inderdaad, soms komt er wel eens iemand voorbij die stelt 'economisch rechts' te zijn en dat uit zich dan weer vaak in 'ik wil aan niets meebetalen waar ik zelf niets aan heb', uiteraard ietwat extreem geformuleerd. Als je wel wil dat er wat gedaan wordt aan het gebrek van levenskwaliteit van de ander, dan ben je politiek gezien niet thuis in conservatiief, gelovig én economisch rechts.

Trouwens ook mooi om te zien dat alle lagen van het politieke spectrum niet bereid zijn hun kinderen af te leveren, maar dat stipt ook meteen het probleem aan van 'een ander moet het maar oplossen, ik ben daar geen onderdeel van'.
pi_220465955
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:51 schreef Memeowitz het volgende:
FVD is tegen onzinnige regimechange oorlogen en willen geen massale groepen (nep)vluchtelingen. Dus jouw verhaal gaat voor de (echt) rechtse FVD en hun stemmers totaal niet op.

Je hebt het over VVD en haar controlled opposition (Likid) partij PVV. Zowel VVD als Wilders willen stiekem dat de omvolking doorgaat. Want PVV deed 20 jaar expres niets met haar vele stemmers die wel tegen de massa immigratie zijn. En VVD is zelf koning asielimmigratie.
FvD is een pro Poetin partij. Ze zijn voor het terugsturen van Oekrainers.
pi_220465995
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
FvD is een pro Poetin partij. Ze zijn voor het terugsturen van Oekrainers.
Ik ben ook voor het terugsturen van oekrainers. Beetje hier uitkering trekken maar direkt met de dikke waggie terugrijden naar veilige oorden in oekraine. Talloze voorbeelden van geweest in het nieuws.

Voor de duidelijkheid. Grote delen van oekraine is het gewoon veilig. Talloze videos van feestende meiden gezien. En zelensky heeft er zelfs een gloednieuwe ski-resort gebouwd met Europees geld.
pi_220466005
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:09 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Ik ben ook voor het terugsturen van oekrainers. Beetje hier uitkering trekken maar direkt met de dikke waggie terugrijden naar veilige oorden in oekraine. Talloze voorbeelden van geweest in het nieuws.
We schakelen over naar @Gulmez voor zijn mening
pi_220466051
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:09 schreef Memeowitz het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid. Grote delen van oekraine is het gewoon veilig. Talloze videos van feestende meiden gezien en zelensky heeft er zelfs een gloednieuwe ski-resort gebouwd met Europees geld.
zolang het hele land op rood staat is het niet veilig, ook niet gezien de vele aanvallen in het westen van het land en kiev.
  maandag 30 maart 2026 @ 13:14:45 #77
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220466079
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:09 schreef Memeowitz het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid. Grote delen van oekraine is het gewoon veilig. Talloze videos van feestende meiden gezien. En zelensky heeft er zelfs een gloednieuwe ski-resort gebouwd met Europees geld.
'Ik heb video's gezien op FB en nu wrijf ik dat uit over de levens van al die mensen'.
pi_220466094
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:13 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
zolang het hele land op rood staat is het niet veilig, ook niet gezien de vele aanvallen in het westen van het land en kiev.
Nou, het is in ieder geval niet de schuld van rechts-conservatieve FVD geweest. Die hebben er nadrukkelijk voor gewaarschuwd: laat dat corrupte oekraine met rust. Dat mensen dit als pro poetin framen is natuurlijk een desperate move om zichzelf te verschonen van eigen schuld.
pi_220466145
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:15 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Nou, het is in ieder geval niet de schuld van rechts-conservatieve FVD geweest. Die hebben er nadrukkelijk voor gewaarschuwd: laat dat corrupte oekraine met rust. Dat mensen dit als pro poetin framen is natuurlijk een desperate move om zichzelf te verschonen van eigen schuld.
Een simpele zoektocht:

De pro-Russische standpunten van FvD kunnen worden verklaard door de volgende punten:

Ideologische aansluiting: FvD-leider Thierry Baudet presenteert Rusland en Poetin als verdedigers van traditionele Europese waarden tegenover het "verliezende" Westen.

Euroscepsis en Anti-NAVO: FvD pleit voor een soeverein Nederland, verzet zich tegen de Europese Unie en is kritisch op de NAVO, waarbij Rusland vaak niet als de voornaamste vijand wordt gezien.

Geopolitieke visie: De partij voert actie tegen sancties en militaire steun aan Oekraïne, en bekritiseert de westerse houding in het conflict.

Banden en contacten: Er zijn aanwijzingen voor contacten tussen FvD-leden en Russische politici, en partij-ideologen die banden hebben met het Kremlin.

Let op: Deze beschrijving is gebaseerd op waargenomen standpunten, uitspraken en acties van de partij en haar kopstukken.

Ik ben (centrum)rechts maar dit is gewoon een walgelijke partij.
pi_220466235
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Ik heb video's gezien op FB en nu wrijf ik dat uit over de levens van al die mensen'.
Hep gestaen op Feestboek bron vermeldingen
pi_220466241
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:15 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Is Putin wel of niet Oekraïne binnengevallen?
pi_220466296
Behalve die laatste is de rest gewoon haske waar meen ik. Navo is de reden dat er nu talloze oekrainers onnodig sterven. Door zelensky geld te blijven geven is dit olie op het vuur gooien. Stop met dat geld geven dan moet je zien. Dan zal Oekraine zelf een audientie met Koning Poetin zoeken voor vredesonderhandelingen. Er is realistisch gezien geen andere weg.
  maandag 30 maart 2026 @ 13:37:49 #83
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220466326
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Er zijn heel wat groepen vluchtelingen geweest in de loop der geschiedenis. Hongaren in de jaren 50, Vietnamese bootvluchtelingen, heden ten dage een boel Oekraiense vluchtelingen. Kan jij eens een aantal voorbeelden geven hoe deze groepen 'hun religie en cultuur' hebben willen opdringen ?
Dat zijn culturen die geen expansionistisch karakter hebben en in het geval van Hongarije en Oekraïne ook nog eens meer culturele raakvlakken hebben omdat het Europese culturen zijn.

Nu worden er allerlei culturen binnengehaald die harder clashen met de Europese cultuur, terwijl we met de Marokkaanse en in mindere mate Turkse gemeenschap al de nodige integratieproblematiek hadden. Er is daar geen plan voor, geen visie, geen limiet, niks. Los daarvan, is Nederland ook gewoon veel voller geworden, de woningnood opgelopen en kraakt het financieel ook meer.
pi_220466344
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Is Putin wel of niet Oekraïne binnengevallen?
Russen in Oekraine werden afgeslacht en vroegen om bescherming.

En Rusland kon de zwarte zee en krim/don bas niet in handen laten vallen van de Navo uit zelfbescherming. Anders stationeert de Navo daar militaire basissen. En dat is zeer riskant voor Rusland.
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 16:57:56 #85
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220468051
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:35 schreef Memeowitz het volgende:
Behalve die laatste is de rest gewoon haske waar meen ik. Navo is de reden dat er nu talloze oekrainers onnodig sterven. Door zelensky geld te blijven geven is dit olie op het vuur gooien. Stop met dat geld geven dan moet je zien. Dan zal Oekraine zelf een audientie met Koning Poetin zoeken voor vredesonderhandelingen. Er is realistisch gezien geen andere weg.
Na 5 jaar deze discussie nog een keer willen voeren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220484821
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:18 schreef Bofjijff het volgende:

[..]

Ik ben (centrum)rechts maar dit is gewoon een walgelijke partij.
Centrumrechts bestaat volgens mij niet. Want rechts is gewoon rechts. En redelijkheid is rechts. D66 zijn niet redelijk dat zijn marxisten.
pi_220484849
quote:
Bedankt voor je bijdrage Tsjer, de roebels zijn weer overgemaakt.
Incelfrikandel
  woensdag 1 april 2026 @ 22:33:05 #88
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220487255
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 15:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat het niet onmogelijk is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220489498
In het Verenigd Koninkrijk bezitten de 'Pro Israel' lui ook het meest daadwerkelijk antisemitische vooroordelen. Ik denk niet dat dit in Nederland en andere Westerse landen heel anders is. Bijvoorbeeld onder SGPers (ooit waren dat pure Jodenhaters - dominee Kersten).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2026 08:44:03 ]
pi_220493374
Dat moet je beter uitleggen, want je grafieken suggereren iets anders.
pi_220514911
--ik had hier al op gereageerd--
pi_220534809
De 'liberaal' Friedrich von Hayek was een racist

quote:
Despite his opposition to nationalism, Hayek made numerous controversial and inflammatory comments about specific ethnic groups. Answering an interview question about people he cannot deal with he mentioned his dislike of Middle Eastern populations, claiming they were dishonest, and also expressed "profound dislike" of Indian students at London School of Economics, saying that were usually "detestable sons of Bengali moneylenders".[227] He maintained that such attitudes were not based on any racial feeling.[227] During World War II he discussed the possibility of sending his children to the United States but was concerned that they might be placed with a "coloured family".[228] In a later interview, questioned about his attitude towards Black people, he said laconically that he "did not like dancing Negroes"[229] and on another occasion he ridiculed the decision to award the Nobel Peace Prize to Martin Luther King Jr.[230] He also made negative comments about awarding the Prize to Ralph Bunche, Albert Luthuli, and his LSE colleague W. Arthur Lewis who he described as an "unusually able West Indian negro".[230] In 1978 Hayek made a month-long visit to South Africa (his third) where he gave numerous lectures, interviews, and met prominent politicians and business leaders, unconcerned about possible propagandistic effect of his tour for Apartheid regime. He expressed his opposition to some of the government policies, believing that publicly funded institutions should treat all citizens equally, but also claimed that private institutions have the right to discriminate. Additionally, he condemned the "scandalous" hostility and interference of the international community in South African internal affairs.[231] He further explained his attitude:

"People in South Africa have to deal with their own problems, and the idea that you can use external pressure to change people, who after all have built up a civilization of a kind, seems to me morally a very doubtful belief."[232]

While Hayek gave somewhat ambiguous comments on the injustices of Apartheid and proper role of the state, some of his Mont Pelerin colleagues, such as John Davenport and Wilhelm Röpke, were more ardent supporters of South African government and criticized Hayek for being too soft on the subject.[233]
https://en.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Hayek
Maar natuurlijk, de Sovjet-Unie met alles bestrijden (terecht overigens) en bij Zuid-Afrika zeggen dat druk zetten op het regime laakbaar is.
pi_220572495
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:47 schreef spapaars het volgende:
Zo sprak een boze heer, beter bekend als een eikel, een mafkees.
https://www.mediacourant.(...)-te-links-amsterdam/
Beter gewoon een hek om Amsterdam.
pi_220572552
quote:
Dit is zo'n domme take.

Dus als Oekraine zich niet meer kan verdedigen zal Putin zich wel neerleggen bij vrede. Echt op welk moment in die grijze massa in je hoofd dacht je dat dit een goed idee was?

Misschien moeten we dictator Trump ook gewoon Groenland, Iran, Venezuela en Cuba geven. Dan stopt hij echt hoor!
pi_220572563
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:08 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Centrumrechts bestaat volgens mij niet. Want rechts is gewoon rechts. En redelijkheid is rechts. D66 zijn niet redelijk dat zijn marxisten.
Ja D66 is zo sociaal, dat ze willen bezuinigen op de sociale zekerheid, zorg en AOW. :')
  maandag 13 april 2026 @ 13:27:24 #96
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220572694
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Beter gewoon een hek om Amsterdam.
Goed idee, de grootste economische bijdrage lekker voor zichzelf houden.
pi_220677188
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Precies.

Doen alsof alles wat rechts of conservatief is tegen vluchtelingen is en al die onzin van PVV/FvD/JA21 gelooft, lijkt me niet correct. Ik vind de TT dus wat te kort door de bocht.
In de peilingen hebben deze drie partijen bijna 50 zetels.

Dus een op de drie stemmers vindt dat de PVV, FvD, JA21 en hun retoriek tegen vluchtelingen, wat hun bestaansrecht is als partij, gelijk hebben.

Tegelijkertijd hoor je opnieuw 0 over de oorlogen die hun vriendjes gestart zijn. Zo heeft FvD banden met het Kremlin, Wilders met Israel en het Kremlin (bron: FTM) en JA21 is een afsplitsing van FvD.

Wilders nadat Putin Oekraine was binnengevallen en MH17 uit de lucht was geschoten door Russische raketten

P.s: FvD heeft zelfs neonazi's op de lijst. Ik ken er een paar waarvan er een in het leger zit en thuis nazistische kleding draagt en deelt op social media. Op dat stuk verschilt de partij niet veel met AfD in Deutschland.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ambtenaar030 op 29-04-2026 12:32:10 ]
pi_220678645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dus een op de drie stemmers vindt dat de PVV, FvD, JA21 en hun retoriek tegen vluchtelingen, wat hun bestaansrecht is als partij, gelijk hebben.

Yup. En ik ben er trots op daar bij te horen.
pi_220683236
Leeswijzer voor dit topic:

Overal waar staat “tegen vluchtelingen” moet je dit opvatten als “tegen overbevolking”.

Dan wordt alles weer begrijpelijk.
pi_220683440
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')