abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220466051
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:09 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Ik ben ook voor het terugsturen van oekrainers. Beetje hier uitkering trekken maar direkt met de dikke waggie terugrijden naar veilige oorden in oekraine. Talloze voorbeelden van geweest in het nieuws.

Voor de duidelijkheid. Grote delen van oekraine is het gewoon veilig. Talloze videos van feestende meiden gezien en zelensky heeft er zelfs een gloednieuwe ski-resort gebouwd met Europees geld.
zolang het hele land op rood staat is het niet veilig, ook niet gezien de vele aanvallen in het westen van het land en kiev.
  maandag 30 maart 2026 @ 13:14:45 #77
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220466079
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:09 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Ik ben ook voor het terugsturen van oekrainers. Beetje hier uitkering trekken maar direkt met de dikke waggie terugrijden naar veilige oorden in oekraine. Talloze voorbeelden van geweest in het nieuws.

Voor de duidelijkheid. Grote delen van oekraine is het gewoon veilig. Talloze videos van feestende meiden gezien. En zelensky heeft er zelfs een gloednieuwe ski-resort gebouwd met Europees geld.
'Ik heb video's gezien op FB en nu wrijf ik dat uit over de levens van al die mensen'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220466094
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:13 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
zolang het hele land op rood staat is het niet veilig, ook niet gezien de vele aanvallen in het westen van het land en kiev.
Nou, het is in ieder geval niet de schuld van rechts-conservatieve FVD geweest. Die hebben er nadrukkelijk voor gewaarschuwd: laat dat corrupte oekraine met rust. Dat mensen dit als pro poetin framen is natuurlijk een desperate move om zichzelf te verschonen van eigen schuld.
pi_220466145
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:15 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Nou, het is in ieder geval niet de schuld van rechts-conservatieve FVD geweest. Die hebben er nadrukkelijk voor gewaarschuwd: laat dat corrupte oekraine met rust. Dat mensen dit als pro poetin framen is natuurlijk een desperate move om zichzelf te verschonen van eigen schuld.
Een simpele zoektocht:

De pro-Russische standpunten van FvD kunnen worden verklaard door de volgende punten:

Ideologische aansluiting: FvD-leider Thierry Baudet presenteert Rusland en Poetin als verdedigers van traditionele Europese waarden tegenover het "verliezende" Westen.

Euroscepsis en Anti-NAVO: FvD pleit voor een soeverein Nederland, verzet zich tegen de Europese Unie en is kritisch op de NAVO, waarbij Rusland vaak niet als de voornaamste vijand wordt gezien.

Geopolitieke visie: De partij voert actie tegen sancties en militaire steun aan Oekraïne, en bekritiseert de westerse houding in het conflict.

Banden en contacten: Er zijn aanwijzingen voor contacten tussen FvD-leden en Russische politici, en partij-ideologen die banden hebben met het Kremlin.

Let op: Deze beschrijving is gebaseerd op waargenomen standpunten, uitspraken en acties van de partij en haar kopstukken.

Ik ben (centrum)rechts maar dit is gewoon een walgelijke partij.
pi_220466235
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Ik heb video's gezien op FB en nu wrijf ik dat uit over de levens van al die mensen'.
Hep gestaen op Feestboek bron vermeldingen
pi_220466241
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:15 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Nou, het is in ieder geval niet de schuld van rechts-conservatieve FVD geweest. Die hebben er nadrukkelijk voor gewaarschuwd: laat dat corrupte oekraine met rust. Dat mensen dit als pro poetin framen is natuurlijk een desperate move om zichzelf te verschonen van eigen schuld.
Is Putin wel of niet Oekraïne binnengevallen?
pi_220466296
Behalve die laatste is de rest gewoon haske waar meen ik. Navo is de reden dat er nu talloze oekrainers onnodig sterven. Door zelensky geld te blijven geven is dit olie op het vuur gooien. Stop met dat geld geven dan moet je zien. Dan zal Oekraine zelf een audientie met Koning Poetin zoeken voor vredesonderhandelingen. Er is realistisch gezien geen andere weg.
  maandag 30 maart 2026 @ 13:37:49 #83
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220466326
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Er zijn heel wat groepen vluchtelingen geweest in de loop der geschiedenis. Hongaren in de jaren 50, Vietnamese bootvluchtelingen, heden ten dage een boel Oekraiense vluchtelingen. Kan jij eens een aantal voorbeelden geven hoe deze groepen 'hun religie en cultuur' hebben willen opdringen ?
Dat zijn culturen die geen expansionistisch karakter hebben en in het geval van Hongarije en Oekraïne ook nog eens meer culturele raakvlakken hebben omdat het Europese culturen zijn.

Nu worden er allerlei culturen binnengehaald die harder clashen met de Europese cultuur, terwijl we met de Marokkaanse en in mindere mate Turkse gemeenschap al de nodige integratieproblematiek hadden. Er is daar geen plan voor, geen visie, geen limiet, niks. Los daarvan, is Nederland ook gewoon veel voller geworden, de woningnood opgelopen en kraakt het financieel ook meer.
pi_220466344
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Is Putin wel of niet Oekraïne binnengevallen?
Russen in Oekraine werden afgeslacht en vroegen om bescherming.

En Rusland kon de zwarte zee en krim/don bas niet in handen laten vallen van de Navo uit zelfbescherming. Anders stationeert de Navo daar militaire basissen. En dat is zeer riskant voor Rusland.
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 16:57:56 #85
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220468051
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:35 schreef Memeowitz het volgende:
Behalve die laatste is de rest gewoon haske waar meen ik. Navo is de reden dat er nu talloze oekrainers onnodig sterven. Door zelensky geld te blijven geven is dit olie op het vuur gooien. Stop met dat geld geven dan moet je zien. Dan zal Oekraine zelf een audientie met Koning Poetin zoeken voor vredesonderhandelingen. Er is realistisch gezien geen andere weg.
Na 5 jaar deze discussie nog een keer willen voeren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220484821
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:18 schreef Bofjijff het volgende:

[..]

Ik ben (centrum)rechts maar dit is gewoon een walgelijke partij.
Centrumrechts bestaat volgens mij niet. Want rechts is gewoon rechts. En redelijkheid is rechts. D66 zijn niet redelijk dat zijn marxisten.
pi_220484849
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:35 schreef Memeowitz het volgende:
Behalve die laatste is de rest gewoon haske waar meen ik. Navo is de reden dat er nu talloze oekrainers onnodig sterven. Door zelensky geld te blijven geven is dit olie op het vuur gooien. Stop met dat geld geven dan moet je zien. Dan zal Oekraine zelf een audientie met Koning Poetin zoeken voor vredesonderhandelingen. Er is realistisch gezien geen andere weg.
Bedankt voor je bijdrage Tsjer, de roebels zijn weer overgemaakt.
Incelfrikandel
  woensdag 1 april 2026 @ 22:33:05 #88
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220487255
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 15:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat het niet onmogelijk is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220489498
In het Verenigd Koninkrijk bezitten de 'Pro Israel' lui ook het meest daadwerkelijk antisemitische vooroordelen. Ik denk niet dat dit in Nederland en andere Westerse landen heel anders is. Bijvoorbeeld onder SGPers (ooit waren dat pure Jodenhaters - dominee Kersten).



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2026 08:44:03 ]
pi_220493374
Dat moet je beter uitleggen, want je grafieken suggereren iets anders.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220514911
--ik had hier al op gereageerd--
pi_220534809
De 'liberaal' Friedrich von Hayek was een racist

quote:
Despite his opposition to nationalism, Hayek made numerous controversial and inflammatory comments about specific ethnic groups. Answering an interview question about people he cannot deal with he mentioned his dislike of Middle Eastern populations, claiming they were dishonest, and also expressed "profound dislike" of Indian students at London School of Economics, saying that were usually "detestable sons of Bengali moneylenders".[227] He maintained that such attitudes were not based on any racial feeling.[227] During World War II he discussed the possibility of sending his children to the United States but was concerned that they might be placed with a "coloured family".[228] In a later interview, questioned about his attitude towards Black people, he said laconically that he "did not like dancing Negroes"[229] and on another occasion he ridiculed the decision to award the Nobel Peace Prize to Martin Luther King Jr.[230] He also made negative comments about awarding the Prize to Ralph Bunche, Albert Luthuli, and his LSE colleague W. Arthur Lewis who he described as an "unusually able West Indian negro".[230] In 1978 Hayek made a month-long visit to South Africa (his third) where he gave numerous lectures, interviews, and met prominent politicians and business leaders, unconcerned about possible propagandistic effect of his tour for Apartheid regime. He expressed his opposition to some of the government policies, believing that publicly funded institutions should treat all citizens equally, but also claimed that private institutions have the right to discriminate. Additionally, he condemned the "scandalous" hostility and interference of the international community in South African internal affairs.[231] He further explained his attitude:

"People in South Africa have to deal with their own problems, and the idea that you can use external pressure to change people, who after all have built up a civilization of a kind, seems to me morally a very doubtful belief."[232]

While Hayek gave somewhat ambiguous comments on the injustices of Apartheid and proper role of the state, some of his Mont Pelerin colleagues, such as John Davenport and Wilhelm Röpke, were more ardent supporters of South African government and criticized Hayek for being too soft on the subject.[233]
https://en.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Hayek
Maar natuurlijk, de Sovjet-Unie met alles bestrijden (terecht overigens) en bij Zuid-Afrika zeggen dat druk zetten op het regime laakbaar is.
pi_220572495
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:47 schreef spapaars het volgende:
Zo sprak een boze heer, beter bekend als een eikel, een mafkees.
https://www.mediacourant.(...)-te-links-amsterdam/
Beter gewoon een hek om Amsterdam.
pi_220572552
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:35 schreef Memeowitz het volgende:
Behalve die laatste is de rest gewoon haske waar meen ik. Navo is de reden dat er nu talloze oekrainers onnodig sterven. Door zelensky geld te blijven geven is dit olie op het vuur gooien. Stop met dat geld geven dan moet je zien. Dan zal Oekraine zelf een audientie met Koning Poetin zoeken voor vredesonderhandelingen. Er is realistisch gezien geen andere weg.
Dit is zo'n domme take.

Dus als Oekraine zich niet meer kan verdedigen zal Putin zich wel neerleggen bij vrede. Echt op welk moment in die grijze massa in je hoofd dacht je dat dit een goed idee was?

Misschien moeten we dictator Trump ook gewoon Groenland, Iran, Venezuela en Cuba geven. Dan stopt hij echt hoor!
pi_220572563
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:08 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Centrumrechts bestaat volgens mij niet. Want rechts is gewoon rechts. En redelijkheid is rechts. D66 zijn niet redelijk dat zijn marxisten.
Ja D66 is zo sociaal, dat ze willen bezuinigen op de sociale zekerheid, zorg en AOW. :')
  maandag 13 april 2026 @ 13:27:24 #96
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220572694
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Beter gewoon een hek om Amsterdam.
Goed idee, de grootste economische bijdrage lekker voor zichzelf houden.
pi_220677188
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Precies.

Doen alsof alles wat rechts of conservatief is tegen vluchtelingen is en al die onzin van PVV/FvD/JA21 gelooft, lijkt me niet correct. Ik vind de TT dus wat te kort door de bocht.
In de peilingen hebben deze drie partijen bijna 50 zetels.

Dus een op de drie stemmers vindt dat de PVV, FvD, JA21 en hun retoriek tegen vluchtelingen, wat hun bestaansrecht is als partij, gelijk hebben.

Tegelijkertijd hoor je opnieuw 0 over de oorlogen die hun vriendjes gestart zijn. Zo heeft FvD banden met het Kremlin, Wilders met Israel en het Kremlin (bron: FTM) en JA21 is een afsplitsing van FvD.



Wilders nadat Putin Oekraine was binnengevallen en MH17 uit de lucht was geschoten door Russische raketten

P.s: FvD heeft zelfs neonazi's op de lijst. Ik ken er een paar waarvan er een in het leger zit en thuis nazistische kleding draagt en deelt op social media. Op dat stuk verschilt de partij niet veel met AfD in Deutschland.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ambtenaar030 op 29-04-2026 12:32:10 ]
pi_220678645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dus een op de drie stemmers vindt dat de PVV, FvD, JA21 en hun retoriek tegen vluchtelingen, wat hun bestaansrecht is als partij, gelijk hebben.

Yup. En ik ben er trots op daar bij te horen.
pi_220683236
Leeswijzer voor dit topic:

Overal waar staat “tegen vluchtelingen” moet je dit opvatten als “tegen overbevolking”.

Dan wordt alles weer begrijpelijk.
pi_220683440
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')