zolang het hele land op rood staat is het niet veilig, ook niet gezien de vele aanvallen in het westen van het land en kiev.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:09 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Ik ben ook voor het terugsturen van oekrainers. Beetje hier uitkering trekken maar direkt met de dikke waggie terugrijden naar veilige oorden in oekraine. Talloze voorbeelden van geweest in het nieuws.
Voor de duidelijkheid. Grote delen van oekraine is het gewoon veilig. Talloze videos van feestende meiden gezien en zelensky heeft er zelfs een gloednieuwe ski-resort gebouwd met Europees geld.
'Ik heb video's gezien op FB en nu wrijf ik dat uit over de levens van al die mensen'.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:09 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Ik ben ook voor het terugsturen van oekrainers. Beetje hier uitkering trekken maar direkt met de dikke waggie terugrijden naar veilige oorden in oekraine. Talloze voorbeelden van geweest in het nieuws.
Voor de duidelijkheid. Grote delen van oekraine is het gewoon veilig. Talloze videos van feestende meiden gezien. En zelensky heeft er zelfs een gloednieuwe ski-resort gebouwd met Europees geld.
Nou, het is in ieder geval niet de schuld van rechts-conservatieve FVD geweest. Die hebben er nadrukkelijk voor gewaarschuwd: laat dat corrupte oekraine met rust. Dat mensen dit als pro poetin framen is natuurlijk een desperate move om zichzelf te verschonen van eigen schuld.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:13 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zolang het hele land op rood staat is het niet veilig, ook niet gezien de vele aanvallen in het westen van het land en kiev.
Een simpele zoektocht:quote:Op maandag 30 maart 2026 13:15 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Nou, het is in ieder geval niet de schuld van rechts-conservatieve FVD geweest. Die hebben er nadrukkelijk voor gewaarschuwd: laat dat corrupte oekraine met rust. Dat mensen dit als pro poetin framen is natuurlijk een desperate move om zichzelf te verschonen van eigen schuld.
Hep gestaen op Feestboek bron vermeldingenquote:Op maandag 30 maart 2026 13:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Ik heb video's gezien op FB en nu wrijf ik dat uit over de levens van al die mensen'.
Is Putin wel of niet Oekraïne binnengevallen?quote:Op maandag 30 maart 2026 13:15 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Nou, het is in ieder geval niet de schuld van rechts-conservatieve FVD geweest. Die hebben er nadrukkelijk voor gewaarschuwd: laat dat corrupte oekraine met rust. Dat mensen dit als pro poetin framen is natuurlijk een desperate move om zichzelf te verschonen van eigen schuld.
Dat zijn culturen die geen expansionistisch karakter hebben en in het geval van Hongarije en Oekraïne ook nog eens meer culturele raakvlakken hebben omdat het Europese culturen zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Er zijn heel wat groepen vluchtelingen geweest in de loop der geschiedenis. Hongaren in de jaren 50, Vietnamese bootvluchtelingen, heden ten dage een boel Oekraiense vluchtelingen. Kan jij eens een aantal voorbeelden geven hoe deze groepen 'hun religie en cultuur' hebben willen opdringen ?
Russen in Oekraine werden afgeslacht en vroegen om bescherming.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Is Putin wel of niet Oekraïne binnengevallen?
Na 5 jaar deze discussie nog een keer willen voeren.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:35 schreef Memeowitz het volgende:
Behalve die laatste is de rest gewoon haske waar meen ik. Navo is de reden dat er nu talloze oekrainers onnodig sterven. Door zelensky geld te blijven geven is dit olie op het vuur gooien. Stop met dat geld geven dan moet je zien. Dan zal Oekraine zelf een audientie met Koning Poetin zoeken voor vredesonderhandelingen. Er is realistisch gezien geen andere weg.
Centrumrechts bestaat volgens mij niet. Want rechts is gewoon rechts. En redelijkheid is rechts. D66 zijn niet redelijk dat zijn marxisten.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:18 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ik ben (centrum)rechts maar dit is gewoon een walgelijke partij.
Bedankt voor je bijdrage Tsjer, de roebels zijn weer overgemaakt.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:35 schreef Memeowitz het volgende:
Behalve die laatste is de rest gewoon haske waar meen ik. Navo is de reden dat er nu talloze oekrainers onnodig sterven. Door zelensky geld te blijven geven is dit olie op het vuur gooien. Stop met dat geld geven dan moet je zien. Dan zal Oekraine zelf een audientie met Koning Poetin zoeken voor vredesonderhandelingen. Er is realistisch gezien geen andere weg.
Maar natuurlijk, de Sovjet-Unie met alles bestrijden (terecht overigens) en bij Zuid-Afrika zeggen dat druk zetten op het regime laakbaar is.quote:Despite his opposition to nationalism, Hayek made numerous controversial and inflammatory comments about specific ethnic groups. Answering an interview question about people he cannot deal with he mentioned his dislike of Middle Eastern populations, claiming they were dishonest, and also expressed "profound dislike" of Indian students at London School of Economics, saying that were usually "detestable sons of Bengali moneylenders".[227] He maintained that such attitudes were not based on any racial feeling.[227] During World War II he discussed the possibility of sending his children to the United States but was concerned that they might be placed with a "coloured family".[228] In a later interview, questioned about his attitude towards Black people, he said laconically that he "did not like dancing Negroes"[229] and on another occasion he ridiculed the decision to award the Nobel Peace Prize to Martin Luther King Jr.[230] He also made negative comments about awarding the Prize to Ralph Bunche, Albert Luthuli, and his LSE colleague W. Arthur Lewis who he described as an "unusually able West Indian negro".[230] In 1978 Hayek made a month-long visit to South Africa (his third) where he gave numerous lectures, interviews, and met prominent politicians and business leaders, unconcerned about possible propagandistic effect of his tour for Apartheid regime. He expressed his opposition to some of the government policies, believing that publicly funded institutions should treat all citizens equally, but also claimed that private institutions have the right to discriminate. Additionally, he condemned the "scandalous" hostility and interference of the international community in South African internal affairs.[231] He further explained his attitude:
"People in South Africa have to deal with their own problems, and the idea that you can use external pressure to change people, who after all have built up a civilization of a kind, seems to me morally a very doubtful belief."[232]
While Hayek gave somewhat ambiguous comments on the injustices of Apartheid and proper role of the state, some of his Mont Pelerin colleagues, such as John Davenport and Wilhelm Röpke, were more ardent supporters of South African government and criticized Hayek for being too soft on the subject.[233]
https://en.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Hayek
Beter gewoon een hek om Amsterdam.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 14:47 schreef spapaars het volgende:
Zo sprak een boze heer, beter bekend als een eikel, een mafkees.
https://www.mediacourant.(...)-te-links-amsterdam/
Dit is zo'n domme take.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:35 schreef Memeowitz het volgende:
Behalve die laatste is de rest gewoon haske waar meen ik. Navo is de reden dat er nu talloze oekrainers onnodig sterven. Door zelensky geld te blijven geven is dit olie op het vuur gooien. Stop met dat geld geven dan moet je zien. Dan zal Oekraine zelf een audientie met Koning Poetin zoeken voor vredesonderhandelingen. Er is realistisch gezien geen andere weg.
Ja D66 is zo sociaal, dat ze willen bezuinigen op de sociale zekerheid, zorg en AOW.quote:Op woensdag 1 april 2026 18:08 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Centrumrechts bestaat volgens mij niet. Want rechts is gewoon rechts. En redelijkheid is rechts. D66 zijn niet redelijk dat zijn marxisten.
In de peilingen hebben deze drie partijen bijna 50 zetels.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies.
Doen alsof alles wat rechts of conservatief is tegen vluchtelingen is en al die onzin van PVV/FvD/JA21 gelooft, lijkt me niet correct. Ik vind de TT dus wat te kort door de bocht.
Yup. En ik ben er trots op daar bij te horen.quote:Op woensdag 29 april 2026 12:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dus een op de drie stemmers vindt dat de PVV, FvD, JA21 en hun retoriek tegen vluchtelingen, wat hun bestaansrecht is als partij, gelijk hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |