Het voorkom-dat-Hormuz-gesloten blijft preventieteam is onderweg:quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die kans is aanwezig. Wie zegt dat dit niet gaat gebeuren? Het gaat om ruim 1.500km kust waar Iran vanaf kan opereren en aanvallen. De dreiging alleen al houdt scheepvaart tegen.
De VS en Israël zijn deze oorlog gestart zonder duidelijk einddoel en de enige weg lijkt escalatie, wat de oorlog langer laat duren, niet korter.
Ik hoop dat het snel voorbij is maar ik vrees voor ¤4.00 per liter benzine over enkele weken.
Regime change?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die kans is aanwezig. Wie zegt dat dit niet gaat gebeuren? Het gaat om ruim 1.500km kust waar Iran vanaf kan opereren en aanvallen. De dreiging alleen al houdt scheepvaart tegen.
De VS en Israël zijn deze oorlog gestart zonder duidelijk einddoel en de enige weg lijkt escalatie, wat de oorlog langer laat duren, niet korter.
Ik hoop dat het snel voorbij is maar ik vrees voor ¤4.00 per liter benzine over enkele weken.
Nee, je als een ander quote. Doe dat dan in de volledigheid zonder woorden weg te laten. Dat heb je niet gedaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Niets vertekend aan hoor, je hebt het gewoon gezegd. Kun je jezelf in bochten wringen nu je erop aangesproken wordt, het maakt je hypocrisie niet minder.
Dan heb je het topic over de oorlog in Oekraïne niet gevolgd, daar waren dergelijke aantijgingen eerder regel dan uitzondering. En welke vermeende misinformatie zou ik verspreiden over de VS?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Mwah, heb je denk ik meer informatie voor nodig. Je schaart je niet aan de kant van de Russen als je het niet eens bent met de oorlog, je schaart je aan de kant van de Russen als je doelbewust misinformatie verspreidt. Een beetje zoals jij regelmatig doet over de VS.
Waar heb ik dat in topic gedaan?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Grappig. Zelf ben je nogal voorstander van iedereen die tegen Trump is weg te zetten als een links gekkie, of gelden er dan andere regels?
Heb ik het alleen over jou dan? Nee, ik benoem een algemeen sentiment. En er zijn hier inmiddels al posts voorbijgekomen die Iran als de meest rationale actor in deze oorlog hebben weggezet of zelfs hebben gesteld dat Iran aan de winnende hand was.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:27 schreef beefkeek het volgende:[..]
Doe ik dat? Is kritiek hebben op het gebrek aan beleid, planning en zorgvuldigheid nu al het beeld wekken dat ik voor Iran ben?
Oh sorry, ik zal mij even duidelijker verwoorden. We hebben tot nu toe zo’n 224 lezingen gehad over wat de doelen waren van deze oorlog of speciale operatie. We hebben heel veel explosies gezien, waaronder het huzarenstuk op Khomeini. Verder zien we, in mijn ogen, vooral een VS dat, gedreven door successen met Maduro en geleid door een president die geen langdurige oorlog zou beginnen, nu een enorm langdurige oorlog ingesleept lijkt te zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op dit moment vind ik dat nog zeker niet. Sterker nog, tot op heden gaat deze oorlog uitstekend.
Het viel namelijk van te voren te verwachten dat het een oorlog zou zijn die niet binnen een paar dagen over is en ook dat Iran rare sprongen zou gaan maken. Mocht over een maand of drie de Straat van Hornuz nog altijd dichtzitten, dan hebben de VS en Israël op dat vlak wel gefaald, dat mag duidelijk zijn.
Ik vind het tevens raar dat je zegt dat het een waardeloos uitgevoerde aanval is, maar mocht het regime nog vallen dan is het een geslaagde operatie. Het begin van deze oorlog is prima, ongeacht of het regime nog valt. En laten we hopen van wel. Nu moet het wel een vervolg krijgen, maar dat zal zich in de komende weken moeten uitwijzen.
In Libië duurde het zelfs bijna een jaar alvorens het regime daar viel en dat was zwakker dan dat van Iran. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat mensen schijnbaar verwachten dat er binnen een paar dagen regime change had moeten zijn.
Hier gaat het al fout. Want waarom verwachten mensen dat de VS en Israël precies gaan uitleggen wat men van plan is en hoe men dit gaat uitvoeren? Je begrijpt toch zelf ook wel dat Iran daar dan meteen op kan inspelen Intern zullen er vast en zeker plannen zijn en die zullen trouwens ook kunnen wisselen afgaande op de situatie op de grond.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:42 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Oh sorry, ik zal mij even duidelijker verwoorden. We hebben tot nu toe zo’n 224 lezingen gehad over wat de doelen waren van deze oorlog of speciale operatie. We hebben heel veel explosies gezien, waaronder het huzarenstuk op Khomeini. Verder zien we, in mijn ogen, vooral een VS dat, gedreven door successen met Maduro en geleid door een president die geen langdurige oorlog zou beginnen, nu een enorm langdurige oorlog ingesleept lijkt te zijn.
Ik snap dat het voor Israël aantrekkelijk is, maar voor de wereld zie ik echt nul winst bij een uitkomst zoals in Libië, Afghanistan, Irak of wat dan ook. Misschien is theedrinken niet de oplossing, maar als we één ding inmiddels wel moeten weten, is het dat platbombarderen ook niet echt een weg naar succes is.
Dus ja, mocht dit onverwacht leiden tot een regime change en daarna een regime dat minder repressief is voor de burgers, dan vind ik het een onverwacht succes.
Dat klinkt tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De 'kritiek' neemt voornamelijk de vorm aan van bashen en bespotten.
Wellicht moet je jezelf eens afvragen, waarom zou de oorlog tussen Oekraïne en Rusland zwart-wit moeten zijn en kunnen we ons kunnen openlijk tegen het Westen keren en mag daar ook nog eens niets over worden gezegd?
[..]
Dit is je al 130x gezegd. In een democratie maar ook dictatuur is het gebruikelijk om het doel van een oorlog (helder) te formuleren. Dat is hier alles behalve gedaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier gaat het al fout. Want waarom verwachten mensen dat de VS en Israël precies gaan uitleggen wat men van plan is en hoe men dit gaat uitvoeren? Je begrijpt toch zelf ook wel dat Iran daar dan meteen op kan inspelen Intern zullen er vast en zeker plannen zijn en die zullen trouwens ook kunnen wisselen afgaande op de situatie op de grond.
En militair ingrijpen is de enige taal die in deze regio werkt. Met diplomatie of sancties gaat men het Iraanse regime niet op andere gedachten brengen. En het is ook niet alsof dit nog niet is geprobeerd.
Dan zou je dus eigenlijk moeten zeggen (als militair ingrijpen geen optie is), oké, we geven op en laten Iran gewoon hun gang gaan. Dat zou natuurlijk een enorme fout zijn. Iran is in potentie veel gevaarlijker dan de Russen of de Chinezen.
quote:''Millennium Challenge 2002 (MC02) was a major war game exercise conducted by the United States Armed Forces under United States Joint Forces Command in mid-2002, running from 24 July to 15 August. The exercise involved both live exercises and computer simulations, costing US$250 million (equivalent to about $448M in 2025), the most expensive war game in US military history.''
quote:Quickly into the beginning of the game, the red team took advantage of the strategic positioning of the Strait of Hormuz, waiting for the US Navy to pass through, and within minutes they beat the superior blue team, sinking 19 ships.
With a focus on asymmetrical warfare tactics, the red team was able to bypass the fact that the US military was technologically superior, and achieve a victory.
While simulated, had this been a real life, 20,000 US sailors and marines could have died. This was not the desired result, especially after the Pentagon had poured a quarter of a million dollars, two years and 13,500 participants into its development. In response, the game was reset and rigged to achieve the desired outcome.
Bronnen:quote:In a 20-page report that contradicted the official report on the Millennium Challenge 2002, Van Riper criticized the game as being rigged. The official document was over 750 pages long and described the war game as a “major milestone” and considered Van Riper's victory over 19 boats as “moderately unsuccessful.”
In rigging the game, the red team faced restrictions imposed that limited their tactics. This included a restriction that meant that they could not initiate combat. Van Riper wrote that the results of the game were because the US army “did not operate against a thinking and adaptive enemy that could win.”
Hier zit een vooroordeel in van jewelste. Er zijn genoeg golfstaten die ook overwegend islamitisch zijn en de taal van de internationale geld(olie)handel goed verstaan. Niks militair ingrijpen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier gaat het al fout. Want waarom verwachten mensen dat de VS en Israël precies gaan uitleggen wat men van plan is en hoe men dit gaat uitvoeren? Je begrijpt toch zelf ook wel dat Iran daar dan meteen op kan inspelen Intern zullen er vast en zeker plannen zijn en die zullen trouwens ook kunnen wisselen afgaande op de situatie op de grond.
En militair ingrijpen is de enige taal die in deze regio werkt. Met diplomatie of sancties gaat men het Iraanse regime niet op andere gedachten brengen. En het is ook niet alsof dit nog niet is geprobeerd.
Dan zou je dus eigenlijk moeten zeggen (als militair ingrijpen geen optie is), oké, we geven op en laten Iran gewoon hun gang gaan. Dat zou natuurlijk een enorme fout zijn. Iran is in potentie veel gevaarlijker dan de Russen of de Chinezen.
Zelfs als de VS controle krijgt over de Straat van Hormuz, hoe lang houden ze dat dan vol?quote:
Dus je valt over het woordje indirect, dat dat niet in wat ik zei stond? Het doet niets af aan de kern.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, je als een ander quote. Doe dat dan in de volledigheid zonder woorden weg te laten. Dat heb je niet gedaan.
Je doet niets anders. Alles wordt gedraait in het voordeel van de VS, in elk topic.quote:Dan heb je het topic over de oorlog in Oekraïne niet gevolgd, daar waren dergelijke aantijgingen eerder regel dan uitzondering. En welke vermeende misinformatie zou ik verspreiden over de VS?
Zelfs in de quote van je eigen post waar je op reageerde.quote:Waar heb ik dat in topic gedaan?
Nee, je benoemt geen algemeen sentiment. Je ziet een enkele reactie van iemand die je triggert en extrapoleert dat naar iedereen die het niet met je eens is. Het is een nogal valse manier van discussiëren.quote:Heb ik het alleen over jou dan? Nee, ik benoem een algemeen sentiment. En er zijn hier inmiddels al posts voorbijgekomen die Iran als de meest rationale actor in deze oorlog hebben weggezet of zelfs hebben gesteld dat Iran aan de winnende hand was.
Dit klopt historisch gezien niet. Bij eerdere oorlogen maakten de VS hun doelen juist vrij duidelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een wereld door de ogen van iemand die de wereld in zwart/wit ziet. De ene helft is goed. Want die zegt hetzelfde als jij. En de andere helft is fout. Want dat zijn:quote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:16 schreef UitStraling het volgende:
Soms lijkt de halve wereld nog maar te bestaan uit leugenachtige islamieten, hysterische huisvrouwtjes, woke gekkies en halfzacht linksvolk, kanker verdwijnt ook niet door er lief tegen te praten en een knuffeltje, hups gas erop.
Zo zit de wereld gelukkig niet in elkaar. Je hebt extreem links een klein groepje debielen. En extreem rechts een klein groepje debielen. Zijn meestal mensen die binair denken. Zwart-wit. Goed-fout. Dat werk. En een gigantische grote groep in allerlei grijstinten die er tussen zit.quote:leugenachtige islamieten, hysterische huisvrouwtjes, woke gekkies en halfzacht linksvolk,
Alsof die infantiele lamlul met z'n doorgesnoven kutkop morgen nog weet wat ie gisteren riep.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Toch boots on the ground?
Als dat gebeurt, dan lijkt het mij dat ze in de Straat van Hormuz ingezet gaan worden.
Maar maar, volgens Pete Hegseth en zijn adviseur Jack Daniels is Iran al kapot.
Luchtmacht, marine, leger, allemaal kapot, en van de raketten en drones is 90-95 procent kapot.
Hij zal toch niet gelogen hebben
Mijn post was dan ook sarcastisch bedoeldquote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Alsof die infantiele lamlul met z'n doorgesnoven kutkop morgen nog weet wat ie gisteren riep.
Iedereen die denkt dat ie dat nog wel weet geeft de beste zatlap en cokesnuiver te veel credits.
Is er niet. Extreme zelfoverschatting door 2 beroepscriminelen die nu nog niet het flauwste benul hebben wat nu te doen. En dat ik dat vanuit m’n woonkamer in Nederland met de Huis-tuin-en keukenmedia waar ik beschikking toe heb met 100% zekerheid durf te stellen zegt alles over hoe extreem incompetent die Israëliërs en Amerikanen zijn. Echt beschamend amateuristisch.quote:
Klopt, maar als je dat zegt, dan ben je pro Iran, anti Israël en lijd je aan het Trump Derangement Syndrome...quote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:41 schreef cherrycoke het volgende:
ik snap de endgame niet helemaal,
alles naar de tering bombarderen en hopen dat het volk in opstand komt? met zo een groot landleger?
ja nee, gaat niet gebeuren, once the smoke is clear the rats will come out again.
Dat is hier toch ook gegeven?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit klopt historisch gezien niet. Bij eerdere oorlogen maakten de VS hun doelen juist vrij duidelijk.
In 1991 ging de Eerste Golfoorlog vooraf door VN-resolutie 660 en een ultimatum. Toen dat afliep gaf Bush vrijwel direct een briefing waarin hij het doel uitlegde: Irak uit Koeweit verdrijven.
Ook bij Afghanistan (2001) en Irak (2003) werden de politieke doelen vooraf publiek gecommuniceerd. Militair detail niet, maar het doel van de oorlog wel.
quote:Washington’s stated goals have included degrading Iran’s nuclear program, ballistic missiles, navy, drones, and control of its terror proxies. The United States is well on its way to achieving these objectives.
All of these capabilities are badly degraded with, for example, more than fifty Iranian naval vessels resting on the sea floor. Going after remaining missile and drone manufacturing capabilities will likely take a couple of more weeks, at which point US President Donald Trump will be able to declare victory.
A better government in Iran that is more cooperative internationally and that respects the human rights of its people is also desirable, but that outcome is largely in the hands of the Iranian people.
Regardless of who governs next, Iran will be much weaker for years to come and less able to threaten the United States.
Bron
Nou, zo straf zou ik dat niet stellen. Het was een perfecte aanslag op die ouwe religiefanaticus met companen. Maar ja, niet helemaal nagedacht hoe nu verder?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Is er niet. Extreme zelfoverschatting door 2 beroepscriminelen die nu nog niet het flauwste benul hebben wat nu te doen. En dat ik dat vanuit m’n woonkamer in Nederland met de Huis-tuin-en keukenmedia waar ik beschikking toe heb met 100% zekerheid durf te stellen zegt alles over hoe extreem incompetent die Israëliërs en Amerikanen zijn. Echt beschamend amateuristisch.
En wie heeft nu de plek van die religiefanaticus overgenomen? En als die dood is komt er exact dezelfde nieuwe en daarna weer en daarna weer. Dus wat bombardementen gaan 0,0 doen in een land wat decennia de tijd heeft genomen om het onderdrukkingsbeleid op haar burgers tot in de puntjes te perfectioneren.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, zo straf zou ik dat niet stellen. Het was een perfecte aanslag op die ouwe religiefanaticus met companen. Maar ja, niet helemaal nagedacht hoe nu verder?
Precies, dus gigantisch naief van Trump e.c.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En wie heeft nu de plek van die religiefanaticus overgenomen? En als die dood is komt er exact dezelfde nieuwe en daarna weer en daarna weer. Dus wat bombardementen gaan 0,0 doen in een land wat decennia de tijd heeft genomen om het onderdrukkingsbeleid op haar burgers tot in de puntjes te perfectioneren.
Gewoon incompetent. De man is niet capabel voor de functie.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies, dus gigantisch naief van Trump e.c.
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gewoon incompetent. De man is niet capabel voor de functie.
de drinkwater oorlog komt eraan , die gaat Iran verliezenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt nu ook niet zomaar stoppen waarmee je begonnen bent.
Afhandelen en doelen bereiken.
Dan pas terugtrekken
Of ze stoppen met bejaardenhuizenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de drinkwater oorlog komt eraan , die gaat Iran verliezen
Van wie? De golfregio, waar het nóg droger is?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er komt geen drinkwateroorlogquote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee want dat veranderd met de dag en is afhankelijk van het weer en de stand van de sterren.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is hier toch ook gegeven?
[..]
nee toch , dat kan niet hequote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of ze stoppen met bejaardenhuizen
Plus tegen wie gaan ze om water vechten.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, zonder water ben je te zwak om te vechten.
Namor of zoquote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Plus tegen wie gaan ze om water vechten.
Dat is wel moeilijk als je niet helder hebt wat je doelen zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt nu ook niet zomaar stoppen waarmee je begonnen bent.
Afhandelen en doelen bereiken.
Dan pas terugtrekken
Tsja, waarom denk je dat zelfs de beide Bush'es hun handen nooit aan Iran hebben willen branden? Met name George W. Bush had misschien wel het meest oorlogszuchtige kabinet uit de naoorlogse geschiedenis van de VS. Dick Cheney anyone?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:59 schreef Bredemug het volgende:
In 2002 was er een simulatie genaamd ''The Millennium challenge 2002'' , zelfs toen wisten ze al dat het proberen en het overnemen van de strait een kansloze missie zou zijn. Er is een reden waarom men altijd zegt ''those who forget history are doomed to repeat it''
[..]
[..]
[..]
Bronnen:
1. War game was fixed to ensure American victory, claims general
2. Strait of Hormuz: Millennium Challenge 2002 - the simulation that predicts how conflict between Iran and the US could go
Ronald Raegan die liet ze tegen elkaar vechten en leverde aan beiden de wapens met de irak -Iran oorlog, als Iran won dan ging ie aan Irak betere wapens leverenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:03 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Tsja, waarom denk je dat zelfs de beide Bush'es hun handen nooit aan Iran hebben willen branden? Met name George W. Bush had misschien wel het meest oorlogszuchtige kabinet uit de naoorlogse geschiedenis van de VS. Dick Cheney anyone?
quote:AI-overzicht
De houding van de Amerikaanse president Ronald Reagan tijdens de Irak-Iranoorlog (1980-1988) was complex en werd gekenmerkt door een "dubbelspel".
Hoewel de VS officieel neutraal waren, steunde de regering-Reagan Irak (onder Saddam Hoessein) om te voorkomen dat Iran de oorlog zou winnen, maar raakte ondertussen verwikkeld in geheime wapenleveranties aan Iran (de Iran-Contra-affaire).
Kernpunten van het beleid van Reagan:
Steun aan Irak: Vanaf 1982 besloot de regering-Reagan actief Irak te steunen, omdat ze een Iraanse overwinning als een bedreiging voor de Amerikaanse belangen in de regio beschouwden.
Deze steun omvatte inlichtingen, economische hulp en 'dual-use' technologie (technologie voor zowel civiel als militair gebruik).
Iran-Contra-affaire (Irangate): Ondanks de steun aan Irak, verkocht de regering-Reagan in het geheim wapens aan Iran.
Dit werd onthuld in 1986.
Het doel was tweeledig: het vrijkrijgen van Amerikaanse gijzelaars in Libanon en het financieren van de Contra-rebellen in Nicaragua.
Dit schandaal veroorzaakte een grote politieke crisis voor Reagan.
Neutraliteit en escalatie: De VS probeerden de oorlog te beperken tot Irak en Iran, maar grepen in toen de scheepvaart in de Perzische Golf werd bedreigd. Reagan beval vergeldingsacties tegen Iraanse doelen.
Resultaat: Tegen 1988 droeg de Amerikaanse steun aan Irak bij aan het einde van de oorlog, wat in feite een nederlaag voor Iran betekende.
Getriggerd?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat weet je best.
En ook waardoor dat land is getriggerd.
https://vrtnws.be/p.8e6JQ(...)bV8xNzczNDMyNDMyOTU3quote:Inge Vrancken: "Iran is verre van uitgeschakeld"
"Het aantal doelwitten dat de VS en Israël in 2 weken tijd hebben aangevallen, is enorm. Dat gaat om zo'n 6.000 targets", zegt hoogleraar militaire geschiedenis Tom Simoens. "Maar wat heb je dan vernietigd? Veel bakstenen en de resterende oppervlakteschepen en vliegtuigen, maar Iran antwoordt niet met die middelen."
"Iran probeert het conflict te rekken, met ballistische raketten, drones en proxies in andere landen, en wil economische schade aanrichten door de Straat van Hormuz te sluiten", zegt hij. "Je kan zoveel kazernes bombarderen als je wil - dat is dan een target dat je kan afvinken - maar dat zal niet altijd strategische effecten hebben."
"We horen de zegeberichten, zowel aan Amerikaanse als Israëlische kant, maar toch zien we dat Iran blijft aanvallen en voor angst blijft zorgen", zegt ook Midden-Oostenexpert Inge Vrancken.
"In Israël gaat vandaag nog altijd zeer vaak het luchtalarm af, maar het Israëlische leger communiceert daar nauwelijks over. Er is nog altijd sprake van inslagen en schade door brokstukken. Iran is dus verre van uitgeschakeld."
Ja, maar die optie bestaat niet meer hè? Want Irak hangt na de val van Saddam immers ook als los zand aan elkaar.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ronald Raegan die liet ze tegen elkaar vechten en leverde aan beiden de wapens met de irak -Iran oorlog, als Iran won dan ging ie aan Irak betere wapens leveren
[..]
ja ide stomme GW bush, en Balkenende hobbelde braaf achter hem aan met zijn vriend de hoop kefferquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, maar die optie bestaat niet meer hè? Want Irak hangt na de val van Saddam immers ook als los zand aan elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |