Punt is vooral dat je strijdkrachten niet zomaar wegbomardeert. Zeker niet in een land met de omvang van Iran.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat komt omdat Israël zich iedere keer moet inhouden en de Palestijnen weer miljarden krijgen vanuit het Westen en Iran om weer opnieuw te beginnen. Dan krijg je dat natuurlijk.
De vicieuze cirkel wordt gecreëerd door de internationale gemeenschap. De Palestijnen vallen Israël aan, Israël wil hard gaan terugslaan, de hele internationale gemeenschap schreeuwt alles bij elkaar dat Israël moet stoppen en de Palestijnen heel veel hulp en geld moeten krijgen. Op deze manier duurt het conflict eeuwig voort.
Wat klets je nu toch weer, beide kanten worden bespot en gebashed.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De 'kritiek' neemt voornamelijk de vorm aan van bashen en bespotten.
Wellicht moet je jezelf eens afvragen, waarom zou de oorlog tussen Oekraïne en Rusland zwart-wit moeten zijn en kunnen we ons kunnen openlijk tegen het Westen keren en mag daar ook nog eens niets over worden gezegd?
[..]
Wat elke discussie doodslaat zijn de talloze oneliners in een poging de Amerikaanse regering en/of Israël te bashen en het beeld te wekken alsof alles aan die kant misgaat en Iran min of meer aan de winnende hand is. En als men hier dan op wordt aangesproken wordt het bashen verkocht als 'kritiek'.
Nou, voor de 1000e keer, deze oorlog helpt niemand en lijkt totaal ondoordacht, niemand die het regime steunt.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, bijzonder, laat maar zien dat ik dat heb gezegd. Toon die quote maar ...
En kunnen we dan ook zeggen dat mensen die nu tegen de VS en Israël zijn een 'Ayatollah pijper' zijn? Ik zal dat trouwens niet doen. Maar even om de vergelijking te maken hoe ridicuul zulke retoriek is.
Dubai is ook niets meer dan Sharm el Sheikquote:
Welk land beschiet Dubai?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Och, het was daar altijd al instabiel begreep ik uit de discussie hier.
ripquote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er gaan iig troepen die kant op.
[ x ]
Ik vrees dat de Perziërs goed hebben opgelet hoe de Afghanen dat aanpakten.quote:
Over een jaar is Iran nog gewoon zoals ze was, maar dan met nog meer hardliners.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De 'kritiek' neemt voornamelijk de vorm aan van bashen en bespotten.
Wellicht moet je jezelf eens afvragen, waarom zou de oorlog tussen Oekraïne en Rusland zwart-wit moeten zijn en kunnen we ons kunnen openlijk tegen het Westen keren en mag daar ook nog eens niets over worden gezegd?
[..]
Wat elke discussie doodslaat zijn de talloze oneliners in een poging de Amerikaanse regering en/of Israël te bashen en het beeld te wekken alsof alles aan die kant misgaat en Iran min of meer aan de winnende hand is. En als men hier dan op wordt aangesproken wordt het bashen verkocht als 'kritiek'.
En dat was een arm land.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vrees dat de Perziërs goed hebben opgelet hoe de Afghanen dat aanpakten.
Ik zou het heel graag met je oneens zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Over een jaar is Iran nog gewoon zoals ze was, maar dan met nog meer hardliners.
Vanaf wanneer wordt het wel een onoverkomelijk probleem en een enorm brakke actie Howard? Als over een maand de straat van Hormuz nog dicht is? Als Rusland straks weer vol continu mee mag doen op de oliemarkt? Als we hier stagflatie krijgen? Als er na een jaar bombarderen nog geen schijn is van een regime wat valt? Zeg het maar?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, sommigen hadden blijkbaar verwacht dat alles nu al klaar zou zijn. Ik blijf mij daar ook over verbazen. Het is dan ook lastig dit soort 'kritiek' serieus te nemen. Het lijkt niet meer dan een excuus om weer flink te kunnen bashen.
nou de strop om de nek van Israel was te strak gewordenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:01 schreef havanagila het volgende:
[..]
Nou, voor de 1000e keer, deze oorlog helpt niemand en er lijkt totaal ondoordacht, niemand die het regime steunt.
tenzij het drinkwater op isquote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Over een jaar is Iran nog gewoon zoals ze was, maar dan met nog meer hardliners.
quote:AI-overzicht
De drinkwatersituatie in Iran is in 2025 kritiek door aanhoudende droogte, hittegolven en mismanagement, met name in Teheran waar dammen historisch lage niveaus bereikten.
Acute tekorten leidden tot protesten en mogelijke waterimporten uit buurlanden.
Kernpunten drinkwater Iran 2025:
Acute crisis: In 2025 bereikte de decennialange watercrisis een dieptepunt, met in sommige regio's tot drie dagen achtereen waterstoringen.
Tehran in gevaar: Al Jazeera meldde dat de stuwmeren rond de hoofdstad op het laagste niveau in een eeuw stonden, wat leidde tot waarschuwingen dat het water in november 2025 op kon raken.
Oorzaken: Naast klimaatverandering, die zorgde voor 10-jaarlijkse droogteomstandigheden, worden Yale E360 slechte damprojecten en inefficiënte landbouw (waterintensieve gewassen) als hoofdoorzaken genoemd.
Mogen sterven omdat je grote baas bepaalde files uit het nieuws wil houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er gaan iig troepen die kant op.
[ x ]
Gaat Trump's ego nooit toelaten, die zal Hegseth wel onder de bus gooien oid.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou de strop om de nek van Israel was te strak geworden
ze moesten wel
links HAMAS , rechts Hezbollah en in de rug Iran
de 7 oktober was het startsein van Iran en met een kernbom zou het in een keer afgelopen kunnen zijn met Israël, de HAAT van Iran is te groot
Deze oorlog gaat niet stoppen vpprlopig
Die gaat pas stoppen als het drinkwater in Iran op is
[..]
tenzij het drinkwater op is
Wie zegt dat dit gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vanaf wanneer wordt het wel een onoverkomelijk probleem en een enorm brakke actie Howard? Als over een maand de straat van Hormuz nog dicht is? Als Rusland straks weer vol continu mee mag doen op de oliemarkt? Als we hier stagflatie krijgen? Als er na een jaar bombarderen nog geen schijn is van een regime wat valt? Zeg het maar?
In mijn ogen is dit een knap waardeloos uitgevoerde aanval maar als het regime valt en er een minder repressief regime komt, binnen een jaar, dan vind ik het een geslaagde operatie. Kom jij ook eens met wat doelpalen.
Iedereen behalve Trump, dus ga maar uit van wel. En mocht de dictatuur morgen vallen, ben je nog steeds maanden bezig met zeemijnen opruimen.quote:
For the greater goodquote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mogen sterven omdat je grote baas bepaalde files uit het nieuws wil houden.![]()
Die kans is aanwezig. Wie zegt dat dit niet gaat gebeuren? Het gaat om ruim 1.500km kust waar Iran vanaf kan opereren en aanvallen. De dreiging alleen al houdt scheepvaart tegen.quote:
Ik zeg dat niet. Ik vraag je alleen wanneer je vind dat de VS en Israël er gewoon een bende van gemaakt hebben. Dus stel, en ja dit is hypothetisch, stel de Straat van Hornuz is over een maand of over drie maanden nog dicht, hebben ze er dan een bende van gemaakt? Jij lijkt dit niet in te verwachten, dus vertel maar, wat verwacht je?quote:
Heb je je al aangemeld voor het leger, of ben je lekker mannelijk vanachter je toetsenbord?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:16 schreef UitStraling het volgende:
Soms lijkt de halve wereld nog maar te bestaan uit leugenachtige islamieten, hysterische huisvrouwtjes, woke gekkies en halfzacht linksvolk, kanker verdwijnt ook niet door er lief tegen te praten en een knuffeltje, hups gas erop.
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is vooral dat je strijdkrachten niet zomaar wegbomardeert. Zeker niet in een land met de omvang van Iran.
Op dit moment vind ik dat nog zeker niet. Sterker nog, tot op heden gaat deze oorlog uitstekend.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zeg dat niet. Ik vraag je alleen wanneer je vind dat de VS en Israël er gewoon een bende van gemaakt hebben. Dus stel, en ja dit is hypothetisch, stel de Straat van Hornuz is over een maand of over drie maanden nog dicht, hebben ze er dan een bende van gemaakt? Jij lijkt dit niet in te verwachten, dus vertel maar, wat verwacht je?
Hebben ze er een bende van gemaakt als Rusland het komend halfjaar of komend jaar lekker mee mag doen op de oliemarkt? Of stel we krijgen hier stagflatie of er is over een jaar nog geen schijn is van een regime wat valt? Of China grijpt deze mooie kans aan om Taiwan in te lijven. Hebben ze er dan een bende van gemaakt?
Wat vind jij doelen die ze zouden moeten behalen om dit een succes te noemen en wanneer valen ze.
In mijn ogen is dit een knap waardeloos uitgevoerde aanval maar als het regime valt en er een minder repressief regime komt, binnen een jaar, dan vind ik het een geslaagde operatie. Kom jij ook eens met wat doelpalen.
Niets vertekend aan hoor, je hebt het gewoon gezegd. Kun je jezelf in bochten wringen nu je erop aangesproken wordt, het maakt je hypocrisie niet minder.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, zie ook het woord 'indirect'. Dat had jij weggelaten om een vertekend beeld te schetsen. Maar dit is dus wel degelijk wat mensen doen als zij zich tegen de VS en Israël keren. Dan schaar je je indirect aan de kant van het Iraanse regime.
Mwah, heb je denk ik meer informatie voor nodig. Je schaart je niet aan de kant van de Russen als je het niet eens bent met de oorlog, je schaart je aan de kant van de Russen als je doelbewust misinformatie verspreidt. Een beetje zoals jij regelmatig doet over de VS.quote:Want laten we bijvoorbeeld eens naar een andere oorlog kijken: als mensen in de oorlog tussen Oekraïne en Rusland alleen maar Oekraïne en het Westen bashen. Staan deze mensen dan aan de kant van de Russen of niet? Daar lijkt het dan wel op.
Grappig. Zelf ben je nogal voorstander van iedereen die tegen Trump is weg te zetten als een links gekkie, of gelden er dan andere regels?quote:En nog niet de helft was al nodig om het in topic over die oorlog als een 'Poetin pijper' of 'Kremlin trol' te worden weggezet. Zelfs al stelde iemand dat het wel belangrijk was voorzichtig te zijn gezien de kernwapens van de Russen. Meteen was je al weggezet als iemand die voor Rusland was. Waarom zouden er hier ineens andere regels gelden?
Doe ik dat? Is kritiek hebben op het gebrek aan beleid, planning en zorgvuldigheid nu al het beeld wekken dat ik voor Iran ben?quote:Denk je nu echt in een oorlog tussen twee partijen alleen maar een kant te kunnen bashen en bespotten en dan niet het beeld wekken dat je ergens voor een andere partij bent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |