Ach maakt hem het uit dat hij leeggegeten wordt. Je kunt toch met iemand als Baudet al wel zien dat Wilders zo lang hij wil in de kamer kan blijven. Ja misschien niet meer als grote factor zoals eerst maar met zon cultus als hij inmiddels heeft is een paar zetels sprokkelen elke verkiezing echt geen probleem.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een populist blijft een populist. Tot die tijd moet hij koordjedansen om niet leeggegeten te worden door de andere rechtse partijen.
Ik weet het van mezelf. Bedoel, Eerdmans is ook een partijhopper.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet voor niets dat de prominente JA21’ers grotendeels een geschiedenis hebben bij clubjes als FvD of PVV. Je komt hierin wat naïef over.
Dit is waarom ik van FOK houquote:Op donderdag 12 maart 2026 22:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"We hebben een dictator nodig" Eerdmans, Nanninga en Boomsma zijn dat allen niet en kun je prima vergelijken met de genegeerde FvD rode vlaggen tussen 2016-2019.
Helemaal vergeten: eind 2020 bereidde Eerdmans zijn uittreden uit FvD voor met ene Eva Vlaardingerbroek. Die twee lieten een brief uit gaan met aankondiging van hun vertrek.
[..]
Leden ben ik het mee eens. Dit is vooral omdat ze niet zoveel leden hebben. Als dat groeit kan dat verkleuren.
Het electoraat is denk ik goed vergelijkbaar met dat van FvD in 2019 (niet van coronatijd en later). Namelijk iets vaker middelbaar opgeleid (tov PVV), bovengemiddeld vaak een witte man, een hoger inkomen dan andere rechts-populistische aanhang en gevoelig voor wat decorum en status.
Het is gezien de polarisatie al heel wat om te hopen dat de VVD zich weer eens als ‘normale rechtse partij’ positioneert.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet het van mezelf. Bedoel, Eerdmans is ook een partijhopper.
Misschien is het verwachten van een normale rechtse partij in plaats van .. *vaag gebaar* dit allemaal. Ik ben de polarisatie beu.
Kun je nagaan hoe zwart ik het allemaal al in ziequote:Op donderdag 12 maart 2026 22:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is gezien de polarisatie al heel wat om te hopen dat de VVD zich weer eens als ‘normale rechtse partij’ positioneert.
Ach ja, ze zeggen weliswaar tegen je dat je met 100% zekerheid naar de hel gaat, maar zijn toch niet te beroerd om gezellig een kopje koffie met je te drinken.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
Valt mij op dat de SGP ook maximaal campagne voert. Voorheen waren ze veel ingetogener.
Ik denk dat zij ook targetten op mensen die de christelijke europese roots waarderen, maar niet perse elke zondag met een bijbel onder de arm naar een bibber kerk gaan.
Moet zeggen dat ik ook wel sympathie heb voor die partij. Best een gezellige club.
met 15 zetels moet het lukken om het realistische rechtse geluid in de politiek te brengen zonder extreem rechts te zijnquote:Op donderdag 12 maart 2026 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja21 heeft de kans om dat debielen imago af te schudden deze regeerperiode. Ben benieuwd of dat ze lukt
quote:Betere rechtsbescherming laagbetaalde zzp'ers
Het kabinet wil vaart maken met het deel van het wetsvoorstel Vbar waarmee laagbetaalde zzp'ers makkelijker hun rechtspositie kunnen opeisen.
Het gaat om zzp'ers die tot 38 euro per uur (peildatum 1 januari 2026) verdienen.
Als zzp'ers een beroep doen op het rechtsvermoeden moeten opdrachtgevers aantonen dat er geen sprake is van een arbeidsovereenkomst. Kunnen ze dat niet, dan is sprake van schijnzelfstandigheid en heeft een zzp'er ook recht op de bescherming die hoort bij iemand in loondienst..
OZB tarieven dalen in de meeste gemeenten wel iets als de WOZ waarden hard stijgen. De meeste gemeenten zijn de begrotingen gericht op een bepaalde opbrengst en niet op een bepaald percentage OZB.quote:Op donderdag 12 maart 2026 20:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Amsterdam zijn de OZB tarieven zelfs omlaag gegaan (met een kneiterlinks college, jaja), mede doordat de parkeertarieven zijn verhoogd. Dus dat kan gewoon in de praktijk, met sociaal beleid, en lijkt mij prima te rechtvaardigen. Uiteraard blijven de vastgoedprijzen gewoon doorstijgen dus OZB inkomsten Amsterdam stegen met 5.5% (plus: Amsterdam is in absolute aantallen kampioen in nieuwe woningen bijbouwen)
quote:Trouw dient een klacht in
Trouw heeft een klacht ingediend bij de voorzitter van de Tweede Kamer, Thom van Campen, over PVV-Kamerlid Martin Bosma en de manier waarop hij een journalist van deze krant heeft bejegend.
Toen de journalist zich kenbaar maakte als verslaggever van Trouw, zei Bosma: “Dat is niet zo best.” Waarom niet? “Omdat het een linkse kutkrant is.” Bosma nam zijn woorden na aandringen van de journalist niet terug. Aan het einde van het interview zei hij: “Het is een verschrikkelijke krant waar je voor werkt, ik haat hem met elke vezel in mijn lijf.”
Trouw heeft geprobeerd om Bosma na die tijd te benaderen om zijn woorden opnieuw in overweging te nemen, maar hij was niet bereikbaar en reageerde niet op schriftelijke verzoeken. De krant tilt extra zwaar aan de kwestie omdat Bosma tot voor kort Kamervoorzitter was.
“Dat Bosma zich in dergelijke bewoordingen richting een journalist uit, laat veel zien over zijn ideeën van fatsoen en over zijn opvattingen over de rol van de vrije pers in ons parlementaire stelsel”, reageert Avinash Bhikhie, voorzitter van de Parlementaire Persvereniging.
Gezien zijn eerdere uitlatingen en de partij waar hij via zijn Kamerzetel aan verbonden is, is Bhikhie niet verrast. “Het is aan de Tweede Kamer hierop te reflecteren. Wij van de parlementaire pers zijn niet van suiker. Wij zetten ons werk onverstoord voort.”
Kamervoorzitter Van Campen roept Bosma en de Trouw-redacteur op de kwestie bij te leggen bij een kop koffie. “Journalisten moeten in alle vrijheid hun werk kunnen doen. Dat geldt zeker ook in de Tweede Kamer – die een voorbeeldfunctie heeft. Het is uiteraard aan Kamerleden en journalisten zelf om te bepalen hoe zij hun onderlinge verhoudingen vormgeven. Ik verwacht van Kamerleden wel dat zij daarbij rekening houden met het aanzien van de Kamer en de goede omgangsvormen. Ik vertrouw erop dat de toegezegde kop koffie deze kwestie de wereld uit helpt en de verstandhoudingen over en weer ten goede komt.”
Er blijft toch altijd iets tegenstrijdigs zitten in het enerzijds alles mogen willen benoemen en het anderzijds het liefst de vrije pers zo snel mogelijk cancellen. Zo woke van de PVv.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 07:26 schreef Hanca het volgende:
Trouw heeft een klacht ingediend tegen Bosma:
https://www.trouw.nl/poli(...)vv-onzeker~bf71224e/
[..]
In het Parool las ik dit leuke artikel twee weken terug. Over de rechtse cancelcultuur.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 08:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Er blijft toch altijd iets tegenstrijdigs zitten in het enerzijds alles mogen willen benoemen en het anderzijds het liefst de vrije pers zo snel mogelijk cancellen. Zo woke van de PVv.
Wat een vaag artikel. Wat trotseerde die Wassink nou helemaal? Wat clubjes die schande spreken van alles wat niet conservatief is?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 08:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In het Parool las ik dit leuke artikel twee weken terug. Over de rechtse cancelcultuur.
Rutger Groot Wassink trotseerde acht jaar lang de cancelcultuur van rechts – ook bij de Dokwerker deze week
https://www.parool.nl/ams(...)-deze-week~be09e25a/
Nou ja, alles wat met WO2 en Joden te maken heeft is een mijnenveld. Types als Keren Hirsch, Esther Voet trekken dan alles uit de kast. Rechtse krachten weten dit, en dat je dan associatief kunt werken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een vaag artikel. Wat trotseerde die Wassink nou helemaal? Wat clubjes die schande spreken van alles wat niet conservatief is?
Goh, waar hebben we dit soort uitlatingen tegen journalisten over hun werkgever toch eerder gehoord?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 07:26 schreef Hanca het volgende:
Trouw heeft een klacht ingediend tegen Bosma:
https://www.trouw.nl/poli(...)vv-onzeker~bf71224e/
[..]
Hoe Nederlands is BESI? Ze produceren in China en Maleisië, hoofdkantoren in Zwitserland, Singapore en Oostenrijk. De 2 Nederlandse locaties lijken op hun website een vrij lege huls, met alleen nog een kantoor: https://www.besi.com/company/company-overview/quote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:55 schreef Faraday01 het volgende:
Er gaan geruchten dat BESI in de belangstelling staat van Amerikaanse bedrijven. Het wordt erg interessant hoe Nederland en Europa daar mee om gaan gezien alle problemen met de Amerikanen. Het lijkt mij niet zo verstandig zo maar toe te staan dat dit bedrijf aan de Amerikanen verkocht wordt. Wat dit is een nogal strategische sector voor de lange termijn.
Het gaat er om dat het bedrijf met de hybrid bonding technologie een nogal belangrijke rol kan gaan spelen in de verpakking van chips die voor AI toepassingen gebruikt worden. Als je als Europa een eigen chipsector op wil bouwen, is het niet heel erg handig dit soort bedrijven aan de Amerikanen te verkopen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe Nederlands is BESI? Ze produceren in China en Maleisië, hoofdkantoren in Zwitserland, Singapore en Oostenrijk. De 2 Nederlandse locaties lijken op hun website een vrij lege huls, met alleen nog een kantoor: https://www.besi.com/company/company-overview/
Eens, maar in praktijk is dit bedrijf dus al Chinees/Maleisisch qua productie, we hebben gezien hoeveel invloed je als Europa dan nog hebt...quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het bedrijf met de hybrid bonding technologie een nogal belangrijke rol kan gaan spelen in de verpakking van chips die voor AI toepassingen gebruikt worden. Als je als Europa een eigen chipsector op wil bouwen, is het niet heel erg handig dit soort bedrijven aan de Amerikanen te verkopen.
Dan had de overheid, á la KLM vroegâh, iets van een golden share moeten bedingen. Je kan niet achteraf de spelregels wijzigen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:55 schreef Faraday01 het volgende:
Er gaan geruchten dat BESI in de belangstelling staat van Amerikaanse bedrijven. Het wordt erg interessant hoe Nederland en Europa daar mee om gaan gezien alle problemen met de Amerikanen. Het lijkt mij niet zo verstandig zo maar toe te staan dat dit bedrijf aan de Amerikanen verkocht wordt. Wat dit is een nogal strategische sector voor de lange termijn.
Dat doen de Amerikanen zelf (en de Fransen) heel anders.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan had de overheid, á la KLM vroegâh, iets van een golden share moeten bedingen. Je kan niet achteraf de spelregels wijzigen.
Misschien kun je ASML vragen of zij niet daar een flink belang in willen nemenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan had de overheid, á la KLM vroegâh, iets van een golden share moeten bedingen. Je kan niet achteraf de spelregels wijzigen.
In de VS is dat inmiddels gemeengoed. Zal vast wel deze kant opwaaien.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan niet achteraf de spelregels wijzigen.
Nederlandse raad van bestuur, ASM spin-offquote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe Nederlands is BESI? Ze produceren in China en Maleisië, hoofdkantoren in Zwitserland, Singapore en Oostenrijk. De 2 Nederlandse locaties lijken op hun website een vrij lege huls, met alleen nog een kantoor: https://www.besi.com/company/company-overview/
Wil jij beweren dat Mark Rutte een ras conformist is die zich gewoon schikt voor het meest dominante narratief of richting en dat hij zijn eigen "principes" zo van zich af flikkert?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |