Ja21 heeft de kans om dat debielen imago af te schudden deze regeerperiode. Ben benieuwd of dat ze luktquote:Op donderdag 12 maart 2026 21:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Die valt me de laatste tijd vaker positief op.
Toen hij in het Europees Parlement zat was watcher Chris Aalberts fan van hem. Kon niks slechts over hem vinden. Als je cynisch bent denk je: ze willen zich salonfähig maken voor het CDA en D66 (plus: Aalberts vergiste zich ooit enorm in FvD zelf).quote:Op donderdag 12 maart 2026 20:39 schreef -XOR- het volgende:
Hoogeveen van JA21 heeft voor de verandering een goed verhaal over vrijhandel.
Wat een ongelooflijk lulverhaal weer van die man. LAAT BOEREN BOEREN!! Stop met wegpesten.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:22 schreef -XOR- het volgende:
"Sowieso is het natuurlijke product altijd te prefereren boven een kunstmatig product"
Henk "Gewasveredeling, wat is dat?" Vermeer
Nog maar tien jaar terug kwamen ze principieel nooit op televisie.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:22 schreef KareldeStoute het volgende:
De SGP is gewoon bang voor de FvD die in veel van hun bolwerken meedoet.
Rutte vond het een leuke club met leuke mensenquote:Op donderdag 12 maart 2026 21:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nog maar tien jaar terug kwamen ze principieel nooit op televisie.
Yesilgöz vond SGP een goede partner voor een liberaal droomkabinet
quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rutte vond het een leuke club met leuke mensen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tte-12005708-a117147
Ze komen al decennia wel gewoon op TV. Maar ze zijn nu wel veel populistischer dan voorheen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nog maar tien jaar terug kwamen ze principieel nooit op televisie.
Yesilgöz vond SGP een goede partner voor een liberaal droomkabinet
Ze proberen wat FvD deed tussen 2016-2019. Een net alternatief voor de VVD en PVV. Mensen trapten erin. Uitspraken over "Van Rompuy is Napoleon en Hitler", bezoek aan Erkenbrand, en het zwaaien met Mein Kampf werd in de wind geslagen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja21 heeft de kans om dat debielen imago af te schudden deze regeerperiode. Ben benieuwd of dat ze lukt
Ik denk dat ie daar wel eerlijk over was.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
En dat is al 15 jaar geleden, dat artikel. Ik voel me bejaard.
Het is in 2005 officieel opgeheven.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze komen al decennia wel gewoon op TV. Maar ze zijn nu wel veel populistischer dan voorheen.
Vond hij toen ook van de PVV. Dat de VVD van het padje af is geraakt - zonder enige ondergrens - is inderdaad een lang proces geweest. In 2003 en in de jaren 80 was het nog een 'nee' tegen SGP. De Staphorster Variant.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tte-12005708-a117147
Lees eens de boeken van Bolkesteijn. Dan zul je snel merken dat de VVD niet echt cultureel liberaal is. Bolkesteijn zou met plezier hebben samengewerkt met de SGP.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vond hij toen ook van de PVV. Dat de VVD van het padje af is geraakt - zonder enige ondergrens - is inderdaad een lang proces geweest. In 2003 en in de jaren 80 was het nog een 'nee' tegen SGP. De Staphorster Variant.
21 is toch ruim meer dan 10quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is in 2005 officieel opgeheven.
https://www.volkskrant.nl(...)-televisie~b061175c/
In Harderwijk lag er tot 2012 een verbod op televisieoptredens.
https://www.destentor.nl/(...)-televisie~acdc2836/
Pas in 2023 voor het eerst meedoen met Zendtijd Politieke Partijen
https://www.trouw.nl/poli(...)e-partijen~b7000da5/
Das een hele generatie.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
21 is toch ruim meer dan 10. En ook toen al was de boycot selectief.
Misschien, maar Bolkestein delfde juist op dat vlak meermaals het onderspit in zijn partij en op congressen. Dat het zogeheten ontplooiingsliberalisme bij het grofvuil moest worden gezet werd niet overgenomen (als ik het me goed herinner met driekwart verworpen). Dus is geen goed voorbeeld. In 2003 was de SGP nog steeds een no go.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lees eens de boeken van Bolkesteijn. Dan zul je snel merken dat de VVD niet echt cultureel liberaal is. Bolkesteijn zou met plezier hebben samengewerkt met de SGP.
Het was inderdaad langer geleden dan ik dacht. Het is na 2005 alleen wel langzaam opgebouwd, met pas voor het eerst radio en televisie spotjes in 2023. Bas van der Vlies vond de televisie gewoon een instrument van de duivel hè?quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
21 is toch ruim meer dan 10. En ook toen al was de boycot selectief.
Zeker, maar waarbij ik het idee heb dat het FvD een soort van trekpop is van een heleboel narigheid heb ik bij ja21 het (wellicht naïeve) beeld dat het "gewoon" een erg rechtse partij is.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze proberen wat FvD deed tussen 2016-2019. Een net alternatief voor de VVD en PVV. Mensen trapten erin. Uitspraken over "Van Rompuy is Napoleon en Hitler", bezoek aan Erkenbrand, en het zwaaien met Mein Kampf werd in de wind geslagen.
CDA in Noord-Brabant dacht niet veel later "daar gaan we mee besturen, ziet er degelijk uit, fatsoenlijke maatpakken ipv Tokkie Dion Graus".
De duivel naar naar wens voor het eigen belang inzetten is de SGP ook nooit vreemd geweestquote:Op donderdag 12 maart 2026 21:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het was inderdaad langer geleden dan ik dacht. Het is na 2005 alleen wel langzaam opgebouwd, met pas voor het eerst radio en televisie spotjes in 2023. Bas van der Vlies vond de televisie gewoon een instrument van de duivel hè?
Het is natuurlijk niet voor niets dat de prominente JA21’ers grotendeels een geschiedenis hebben bij clubjes als FvD of PVV. Je komt hierin wat naïef overquote:Op donderdag 12 maart 2026 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, maar waarbij ik het idee heb dat het FvD een soort van trekpop is van een heleboel narigheid heb ik bij ja21 het (wellicht naïeve) beeld dat het "gewoon" een erg rechtse partij is.
Als je naar de mensen kijkt zie je ook een groot verschil. Zowel leden als electoraat
Dat vindt Mark van alles.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
Nou, inderdaad.quote:
"We hebben een dictator nodig" Eerdmans, Nanninga en Boomsma zijn dat allen niet en kun je prima vergelijken met de genegeerde FvD rode vlaggen tussen 2016-2019.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, maar waarbij ik het idee heb dat het FvD een soort van trekpop is van een heleboel narigheid heb ik bij ja21 het (wellicht naïeve) beeld dat het "gewoon" een erg rechtse partij is.
Leden ben ik het mee eens. Dit is vooral omdat ze niet zoveel leden hebben. Als dat groeit kan dat verkleuren.quote:Als je naar de mensen kijkt zie je ook een groot verschil. Zowel leden als electoraat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |